https://nos.nl/artikel/25(...)qia-ers-in-nederlandquote:CBS: ongeveer 2,7 miljoen lhbtqia'ers in Nederland
In Nederland is bijna 18 procent van de mensen van 15 jaar en ouder lhbtqia, oftewel lesbisch, homoseksueel, bi-plus, transgender, queer, intersekse of aseksueel. Dat is de inschatting van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) op basis van een groot bevolkingsonderzoek dat het bureau vorig jaar uitvoerde.
Het is voor het eerst dat het CBS met cijfers komt over deze groepen. Vandaag is Coming-Outdag, de dag waarop wereldwijd aandacht wordt besteed aan het uit de kast komen.
Meeste mensen 'bi-plus'
Zo'n 2,7 miljoen mensen zijn lhbtqia, zegt het CBS. Van hen zijn 272.000 mannen homoseksueel en 106.000 vrouwen lesbisch.
Verder zijn er bijna 1,7 miljoen mensen die volgens het CBS bi-plus zijn. Zij voelen zich aangetrokken tot meer dan één gender, een groep waarvoor vroeger de term biseksueel werd gebruikt.
Daarnaast zijn ongeveer 151.000 mensen transgender. Een derde van hen identificeert zich als non-binair of genderqueer. Zij identificeren zichzelf niet als man of vrouw, maar kunnen zich wel aangetrokken voelen tot iemand met hetzelfde fysieke geslacht of een ander geslacht.
Volgens de onderzoekers wonen lhbtqia'ers relatief vaak in grote steden en zijn ze jonger dan de gemiddelde Nederlander.
dan leef je onder 'n steenquote:Op vrijdag 11 oktober 2024 17:14 schreef FlippingCoin het volgende:
Dit aantal lijkt mij schromelijk overdreven
Dat is verdomme niet mijn OP!!!!!!!!quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 17:26 schreef sturmpie het volgende:
[..]
dan leef je onder 'n steen
mijn ervaring is dat 't merendeel van de mannen bisexueel is
wie heeft dan de OP getyped, jouw naam staat in 't kader ?quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 17:26 schreef FlippingCoin het volgende:
Dat is verdomme niet mijn OP!!!!!!!!
het kan natuurlijk vanzelfsprekend per regio verschillenquote:Op vrijdag 11 oktober 2024 17:26 schreef FlippingCoin het volgende:
Maar goed ik deel die ervaring zeker niet.
Trans-exclusionary radical feminist.quote:
Dus jij denkt dat ruim meer dan de helft van de mannen in jouw omgeving met mannen neukt?quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 17:28 schreef sturmpie het volgende:
[..]
wie heeft dan de OP getyped, jouw naam staat in 't kader ?
[..]
het kan natuurlijk vanzelfsprekend per regio verschillen
heeft geneukt.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 17:31 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Dus jij denkt dat ruim meer dan de helft van de mannen in jouw omgeving met mannen neukt?
Dus inderdaad, je zult het waarschijnlijk niet herkennen in je eigen omgeving omdat het merendeel in het dagelijks leven zichtbaar is als gay of hetero.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 12:35 schreef DJKoster het volgende:
Maar goed, dit cijfer komt dus door de manier van vraagstelling.
Als je mensen had gevraagd met welk gender ze momenteel (of in deze fase van hun leven of in de toekomst) een (seksuele) relatie hebben of willen, dan komt het percentage gay mensen waarschijnlijk wat hoger uit en zal een groot deel van de rest praktiserend hetero zijn (en misschien wel blijven).
Maar neemt niet weg dat dit wel positieve aandacht voor de bi-community is. Zie ook onderaan het NOS artikel in de OP
De meerderheid van de bevolking dus.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 17:30 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Trans-exclusionary radical feminist.
Iemand die aantrekking tot trans-mensen niet onder dezelfde koepel zet als cis-mensen omdat ze geloven dat trans-vrouwen geen vrouwen zijn en trans-mannen geen mannen.
Dit is alleen nergens op gebaseerd en is feitelijk onjuist.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 18:40 schreef KingRadler het volgende:
Van de 2.7 miljoen is het voor velen een fase en als ze volwassen worden, worden ze gewoon hetero.
Als we op elk mens een stempel gaan plaatsen, is iedereen LHBTQIA.
Wat een onzin allemaal.
Trans-vrouwen zijn dan ook geen vrouwen, maar mannen die doen alsof ze een vrouw zijn. En trans-mannen zijn geen echte mannen, maar vrouwen die doen alsof ze een man zijn.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 17:30 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Iemand die aantrekking tot trans-mensen niet onder dezelfde koepel zet als cis-mensen omdat ze geloven dat trans-vrouwen geen vrouwen zijn en trans-mannen geen mannen.
Dit toont aan dat het binnen min of meer twee decennia stabiel was, het vermeende aantal lhbt-ers blijft maar stijgen.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 18:38 schreef Mikeytt het volgende:
Verder is de verklaring natuurlijk gewoon overduidelijk. En dat weet iedereen ook wel
[ afbeelding ]
Omdat de acceptatie van linkshandigen vrij snel ging in een grote golf.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 18:42 schreef HowardRoark het volgende:
Dit toont aan dat het binnen min of meer twee decennia jaar stabiel was, het vermeende aantal lhbt-ers blijft maar stijgen.
Kortom, een slechte vergelijking.
Hmm, sure.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 18:44 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Omdat de acceptatie van linkshandigen vrij snel ging in een grote golf.
De acceptatie van LHBTQI+ mensen gaat langzaam. Ik heb nog steeds vrienden die niet uit de kast durven te komen bij hun ouders.
In die tijd waren er amper tot geen 'queer' mensen omdat er nog meer sociaal kapitaal was, mensen zich conform opstelden richting de verwachtingen in de samenleving en veel mensen ook nog in meer of mindere mate religieus waren.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 18:46 schreef Mikeytt het volgende:
Overigens ook zo'n "bij de hoogste leeftijdsgroep is er een kleine daling".
Ja, vraag je lesbische oma eens hoeveel van haar queer vrienden nog in leven zijn. Heel tragisch.
Hé kijk een TERFquote:Op vrijdag 11 oktober 2024 18:42 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Trans-vrouwen zijn dan ook geen vrouwen, maar mannen die doen alsof ze een vrouw zijn. En trans-mannen zijn geen echte mannen, maar vrouwen die doen alsof ze een man zijn.
Ik vind dit dus een rare omschrijving voor mensen die simpelweg de biologische realiteit van de mens en niet de subjectieve belevingswereld van individuen hanteren. Laten we blij zijn dat zulke mensen er nog zijn.
[..]
Dit toont aan dat het binnen min of meer twee decennia stabiel was, het vermeende aantal lhbt-ers blijft maar stijgen.
Kortom, een slechte vergelijking.
Ik denk dat cultuur/media minder te maken heeft met hoge aantal dan we denken. Tenminste, ik denk dat die typische linkshanden-grafiek wel degelijk grote invloed heeft (het mag, dus durven er meer mensen voor uit te komen), maar niet alles. Mijn voorspelling is dat we er binnen nu een aantal jaartjes achterkomen dat 1 of andere chemische stof in ons vreten of omgeving dit soort effect heeft dat de kans op foutjes in de chromosomen flink verhoogt en waarvan we het nu nog niet weten. Indertijd was er ook radioactieve make-up immers en volgens mij hebben we jaren lang geimpregneerd hout geimporteerd voor kinderspeeltoestellen terwijl het in de rest van Europa al verboden was etc etc.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 17:14 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/25(...)qia-ers-in-nederland
Dit aantal lijkt mij schromelijk overdreven. Als ik in eigen omgeving lijkt lijkt me een procent of drie veel realistischer. Ik vraag me af wat dit getal vandaag komt en ook hoe het mogelijk is dat er blijkbaar steeds meer jongeren dit zijn. Wat is de invloed van de media?
Niet mijn OP. 🐖🐷
Het is niet perse een fase.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 18:40 schreef KingRadler het volgende:
Van de 2.7 miljoen is het voor velen een fase en als ze volwassen worden, worden ze gewoon hetero.
Wat een onzin allemaal.
Het interesseert me ook niets, en hoe meer vrijheid die mensen hebben hoe beter... graag zelfs. Verwacht van mij edoch niet dat ik individuen 'hen' ga noemen, dat is mijn vrijheid.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 21:26 schreef mcmlxiv het volgende:
Het blijft vooral fascinerend hoe belangrijk het geslacht van anderen en de keuzes die anderen daarin willen maken voor sommige mensen is. Nog fascinerender vind ik dat juist veel van die mensen zogenaamd voor vrijheid zijn.
Ik zou niet weten waarom de al dan niet zelf gekozen seksuele identiteit van een persoon mij meer zou moeten interesseren dan de kledingkeuze of welk andere persoonlijke voorkeur.
Of wil neuken.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 17:31 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Dus jij denkt dat ruim meer dan de helft van de mannen in jouw omgeving met mannen neukt?
Is dat zo? Dacht dat menig hetero het niet zo boeit, en waarom zouden homo's dat stom vinden.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 21:48 schreef Wantie het volgende:
[..]
Of wil neuken.
Niet iedereen die zich tot beide geslachten voelt aangetrokken is daar ook actief in.
Verder is Bi+ een vrij verborgen groep, omdat ze zowel bij heteros als bij homos veelal niet op sympathie hoeven te rekenen.
Biseksuele mannen lopen er vaak niet mee te koop.
Vrijheid zoals het hen uitkomt ja...net als politieke partijen die voor vrijheid menen te zijnquote:Op vrijdag 11 oktober 2024 21:26 schreef mcmlxiv het volgende:
Het blijft vooral fascinerend hoe belangrijk het geslacht van anderen en de keuzes die anderen daarin willen maken voor sommige mensen is. Nog fascinerender vind ik dat juist veel van die mensen zogenaamd voor vrijheid zijn.
Ik zou niet weten waarom de al dan niet zelf gekozen seksuele identiteit van een persoon mij meer zou moeten interesseren dan de kledingkeuze of welk andere persoonlijke voorkeur.
Jij zou wel een biseksuele partner willen?quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 21:51 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Is dat zo? Dacht dat menig hetero het niet zo boeit, en waarom zouden homo's dat stom vinden.
zolang het een vrouw isquote:Op vrijdag 11 oktober 2024 21:54 schreef Wantie het volgende:
[..]
Jij zou wel een biseksuele partner willen?
Die drang om mensen in hokjes te stoppen is er altijd al geweest.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 21:53 schreef Bill_Hillie het volgende:
[..]
Vrijheid zoals het hen uitkomt ja...net als politieke partijen die voor vrijheid menen te zijn![]()
Verder blijftt dat lgbt etc. vervelend geneuzel en dan bedoel ik die drang om mensen continu in hokjes te moeten categoriseren omwille van hun geaardheid en wat al niet meer. Dat moet ook zonodig geuit worden middels vlaggen en gekleurde zebrapaden. En het betreft niet alleen dat regenboogvolk, maar je ziet het ook terug in dit gewauwel over diversiteit en de uitingen daarvan.
Dat is ook wel weer zo. Misschien is het ook gewoon dat ik door de jaren heen steeds meer het onzinnige ervan inzie.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 21:56 schreef Wantie het volgende:
[..]
Die drang om mensen in hokjes te stoppen is er altijd al geweest.
Alleen komen er nu wat hokjes bij.
Mij boeit dat verder niet. Ik laat iedereen in zijn of haar waarde.
Ik kijk ook soms best met enige verbazing naar bijvoorbeeld een pride, maar tegelijkertijd begrijp ik wel de drang om de eigen vrijheden te verdedigen en juist via wat extremiteiten een eigen plaats op te eisen. Tot op de dag van vandaag zijn de rechten van deze mensen op teveel plaatsen met voeten getreden. En dan figuren die wel de mond vol hebben over vrijheid en hoe slecht bijvoorbeeld de islam wel niet is denken dat ze anderen de maat moeten nemen omdat ze anders zijn dan zijzelf? Zich iets anders gedragen? Een eigen identiteitenstelsel opbouwen? Ik begrijp het gewoon niet. Waarom voelen mensen zoveel negatieve emoties bij gebeurtenissen of gedrag waar ze zelf op geen enkele manier nadelen of last ondervinden? En nee, het zien van twee zoenende individuen valt niet onder last ondervinden.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 21:53 schreef Bill_Hillie het volgende:
[..]
Vrijheid zoals het hen uitkomt ja...net als politieke partijen die voor vrijheid menen te zijn![]()
Verder blijftt dat lgbt etc. vervelend geneuzel en dan bedoel ik die drang om mensen continu in hokjes te moeten categoriseren omwille van hun geaardheid en wat al niet meer. Dat moet ook zonodig geuit worden middels vlaggen en gekleurde zebrapaden. En het betreft niet alleen dat regenboogvolk, maar je ziet het ook terug in dit gewauwel over diversiteit en de uitingen daarvan.
De meeste mensen in NL zijn TERFsquote:
Ik heb je reactie drie keer gelezen en ik heb eigenlijk geen idee wat je nou precies probeert te zeggen. En verder word ik niet ergens ongemakkelijk van het een of het ander (heb ik ook nergens gezegd trouwens).quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 22:13 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Ik kijk ook soms best met enige verbazing naar bijvoorbeeld een pride, maar tegelijkertijd begrijp ik wel de drang om de eigen vrijheden te verdedigen en juist via wat extremiteiten een eigen plaats op te eisen. Tot op de dag van vandaag zijn de rechten van deze mensen op teveel plaatsen met voeten getreden. En dan figuren die wel de mond vol hebben over vrijheid en hoe slecht bijvoorbeeld de islam wel niet is denken dat ze anderen de maat moeten nemen omdat ze anders zijn dan zijzelf? Zich iets anders gedragen? Een eigen identiteitenstelsel opbouwen? Ik begrijp het gewoon niet. Waarom voelen mensen zoveel negatieve emoties bij gebeurtenissen of gedrag waar ze zelf op geen enkele manier nadelen of last ondervinden? En nee, het zien van twee zoenende individuen valt niet onder last ondervinden.
Dus ja, jij mag dat best gewauwel vinden en je wat ongemakkelijk voelen bij het feit dat de term gelijke rechten eindelijk een soort van echte inhoud krijgt, maar dat mag ik dan weer gewauwel vinden.
Fucking hell...quote:
In 2019 is panseksueel daar aan toegevoegd.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 22:25 schreef Smart_ass het volgende:
Waarom is het tegenwoordig bi-plus ipv biseksueel? Wat heb ik gemist?
matronizing muchquote:Op vrijdag 11 oktober 2024 22:39 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Fucking hell...
Een van de ergste dingen is aan een nieuwe mannelijke partner vertellen dat je bi bent.
De keren dat hij SCORE denkt en uit is verontrustend vaak.
Ik ben niet eens erg monogaam, maar heb me regelmatig geïrriteerd aan de conclusie van sommige heren zodra je iets meer over jezelf vertelt en ze erachter komen dat je ook met vrouwen gedate/relatie hebt gehad.
Dat zie je verkeerd. Die hele homo bi trans gebeuren wordt ons namelijk opgedrongen. Je kan al worden ontslagen als je weigert tegen volwassen personen mee te gaan in hun wanen. Als je tegen kinderen zegt goh ben je nu een vliegtuig? wat leuk. Maar tegen volwassenen in professionele setting? Alsjeblieft zeg.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 21:26 schreef mcmlxiv het volgende:
Tja, als je homoseksualiteit als waanbeeld betiteld, kan ik me voorstellen dat dat problemen geeft op je werk.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 22:49 schreef WheatWaffles het volgende:
[..]
Dat zie je verkeerd. Die hele homo bi trans gebeuren wordt ons namelijk opgedrongen. Je kan al worden ontslagen als je weigert tegen volwassen personen mee te gaan in hun wanen. Als je tegen kinderen zegt goh ben je nu een vliegtuig? wat leuk. Maar tegen volwassenen in professionele setting? Alsjeblieft zeg.
Je mag zijn wie je wilt. Maar waarom neem je je sexualiteit mee naar je werk en dan gaan eisen dat anderen je speciaal moeten behandelen. Dat is toch erg kinderachtig en niet professioneel?quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 22:53 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, als je homoseksualiteit als waanbeeld betiteld, kan ik me voorstellen dat dat problemen geeft op je werk.
Noem eens een voorbeeld van zo'n eis.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 22:56 schreef WheatWaffles het volgende:
[..]
Je mag zijn wie je wilt. Maar waarom neem je je sexualiteit mee naar je werk en dan gaan eisen dat anderen je speciaal moeten behandelen. Dat is toch erg kinderachtig en niet professioneel?
Jij wordt op je werk gedwongen om sex te hebben met mensen van je eigen geslacht? Dat is best bijzonder inderdaad, ik zou bij de vertrouwenspersoon gaan klagen. Wanneer je eigenlijk bedoeld dat je je collega's niet meer mag bespotten of beledigen zoals "vroeger", tja dan zou ik zeggen, kijk nog een keer in de spiegel wie hier nou eigenlijk wel of niet professioneel is.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 22:49 schreef WheatWaffles het volgende:
[..]
Dat zie je verkeerd. Die hele homo bi trans gebeuren wordt ons namelijk opgedrongen. Je kan al worden ontslagen als je weigert tegen volwassen personen mee te gaan in hun wanen. Als je tegen kinderen zegt goh ben je nu een vliegtuig? wat leuk. Maar tegen volwassenen in professionele setting? Alsjeblieft zeg.
Overigens geloof ik niks van die 2.7 miljoen omdat CBS. Dezelfden die politieke partijprogrammas doorrekenen maar doen alsof het niet haalbaar is als er geen klimaat en andere rotzooi in wordt meegenomen. Ze zijn zo bevooroordeeld en WEf als een wat.
Misschien ben jij niet zo knap en wilden jouw heterovriendjes daarom niet dat je dronken aan hun tampeloeres zoog.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 17:26 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Dat is verdomme niet mijn OP!!!!!!!!
Maar goed ik deel die ervaring zeker niet.
homo's weten niet hoe hetero mannen zijn, nextquote:Op vrijdag 11 oktober 2024 23:04 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Misschien ben jij niet zo knap en wilden jouw heterovriendjes daarom niet dat je dronken aan hun tampeloeres zoog.
Als homo kan ik beamen dat veel 'hetero' mannen niet zo heel hetero zijn hoor.
Ok, meneer DiscreetCurious op grindr die me net zijn aubergine heeft gestuurd en wil afspreken in het frikandellenbos.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 23:05 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
homo's weten niet hoe hetero mannen zijn, next
ik zit alleen op grindr om crystal meth te kopen doe normaalquote:Op vrijdag 11 oktober 2024 23:06 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Ok, meneer DiscreetCurious op grindr die me net zijn aubergine heeft gestuurd en wil afspreken in het frikandellenbos.
Nou ja, op sommige forums kun je al een ban kijgen (door een stortvloed aan TR's) wanneer je niet meegaat in het hele circus. Daar zouden we 20 jaar geleden om gelachen hebben (dat het mogelijk zou zijn). Heb zelf al een keer een ban gehad ergens vanwege het gebruik van een deadname (terwijl ik en 90% van de wereld niet weet wat dat is; zie het als het gebruik van een meisjesnaam).quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 23:02 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
En overigens ken ik eigenlijk niemand die "zijn seksualiteit meeneemt naar zijn/haar werk". Ja, beroepsgroepen waarbij dat onderdeel uitmaakt van het vak, maar voor het overige? Bedoel je daarmee eigenlijk niet dat jij je ergert aan Petra die vroeger Pieter heette om dat dat niet in jouw hoofd past?
Pride is gewoon een openbaar feestje voor LGBTQ+, als je daar geen zin in hebt hoef je niet te komen hoor schat.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 23:15 schreef KingRadler het volgende:
Er zijn ook veel LGB'ers aan het linkse en rechtse kant van het politieke spectrum die niets te maken willen hebben met die 2,7 miljoen, en ook niet met Pride willen hebben. Ze willen niet in hokjes gestopt worden.
Paas ons die bronnenquote:Op zaterdag 12 oktober 2024 00:04 schreef Zoddie het volgende:
Was er niet onlangs, niet heel lang geleden een onderzoek geweest waaruit bleek dat het voor her overgrote deel een fase was?
En dat ze er na hun tienerjaren eruit groeien?
Staat me iets van bij.
Ja, Finland liep voorop in dit faciliteren, en zijn er nu op teruggekomen.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 00:04 schreef Zoddie het volgende:
Was er niet onlangs, niet heel lang geleden een onderzoek geweest waaruit bleek dat het voor her overgrote deel een fase was?
Staat me iets van bij.
Stoer wijf, mag mijn dochter zo mee thuiskomen!quote:
quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 00:04 schreef Zoddie het volgende:
Staat me iets van bij.
Graag onderbouwing voor jullie geraaskal.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 01:29 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja, Finland liep voorop in dit faciliteren, en zijn er nu op teruggekomen.
Je werd met de ballen van je schoonvader in je mond gespot?quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 11:01 schreef The-BFG het volgende:
Tenminste zo was het voor mij, uiteindelijk wisten alleen mijn vrouw, moeder en broertje het.. Totdat ik per ongeluk voor de schoonfamilie uit de kast kwam als bi.
Het gaat over de Dutch Method, die door andere landen is opgepikt, maar is toegepast op de verkeerde doelgroep.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 02:03 schreef viagraap het volgende:
[..]
[..]
Graag onderbouwing voor jullie geraaskal.
Dat hoort bij alle 3.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 01:34 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Stoer wijf, mag mijn dochter zo mee thuiskomen!
Bandage, verkleedpartijen en andere fetisj horen imo niet bij hetero, homo of bi.
De regenboogvlag staat daar niet symbool voor.quote:Daarom klopt die regenboogvlag zooi niet en hoort die niet bij de opvoeding van onze kinderen.
Ze zitten sowieso in dat hokje.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 23:15 schreef KingRadler het volgende:
Er zijn ook veel LGB'ers aan het linkse en rechtse kant van het politieke spectrum die niets te maken willen hebben met die 2,7 miljoen, en ook niet met Pride willen hebben. Ze willen niet in hokjes gestopt worden.
Dus omdat jij iets niet doet mag een ander dat ook niet?quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 10:40 schreef FlippingCoin het volgende:
Die regenboogfiguren moeten gewoon eens normaal doen ik zet ook geen heterovlag neer
Waar heb jij voor het laatst een heterovlag zien hangen of staan?quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 11:38 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus omdat jij iets niet doet mag een ander dat ook niet?
Blijkbaar niet, want iedereen is geschrokken van de grootte van de groep.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 11:40 schreef FlippingCoin het volgende:
Nu blijkt dat 1 op de 5 mensen onder die regenboogvlag valt kan die ongein wel kappen gewoon; en coming out day is dan ook een wassen neus.
Tja, dat beantwoordt mijn vraag niet.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 11:39 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Waar heb jij voor het laatst een heterovlag zien hangen of staan?
Nogal raar dat iedereen daarvan schrikt als 1 op de 5 zelf onderdeel is van die groep.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 11:42 schreef Wantie het volgende:
[..]
Blijkbaar niet, want iedereen is geschrokken van de grootte van de groep.
Niet echt; ik ga me pas aan Petra ergeren wanneer zij het over niets anders meer kan hebben dan LGBTQ+.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 23:02 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Jij wordt op je werk gedwongen om sex te hebben met mensen van je eigen geslacht? Dat is best bijzonder inderdaad, ik zou bij de vertrouwenspersoon gaan klagen. Wanneer je eigenlijk bedoeld dat je je collega's niet meer mag bespotten of beledigen zoals "vroeger", tja dan zou ik zeggen, kijk nog een keer in de spiegel wie hier nou eigenlijk wel of niet professioneel is.
Geen idee of het 27, 2700 of 2700000 individuen zijn. Is het getal überhaupt interessant is wat je je beter kunt afvragen. Waarom zoveel emotie bij zo'n getal? Waarom zou het erg zijn dat pakweg 15% van de bevolking zich als anders dan jij identificeert? Ben jij de vleesgeworden perfectie?
En overigens ken ik eigenlijk niemand die "zijn seksualiteit meeneemt naar zijn/haar werk". Ja, beroepsgroepen waarbij dat onderdeel uitmaakt van het vak, maar voor het overige? Bedoel je daarmee eigenlijk niet dat jij je ergert aan Petra die vroeger Pieter heette om dat dat niet in jouw hoofd past?
Er komen steeds meer kleuren en strepen bij, straks is het gewoon een barcode waarmee je je gratis kan aanmelden bij een gesticht.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 10:21 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat hoort bij alle 3.
[..]
De regenboogvlag staat daar niet symbool voor.
Omdat het wordt gepromoot en voor mensen blijkbaar iets is om op te vallen of ergens bij te horen.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 17:14 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/25(...)qia-ers-in-nederland
Dit aantal lijkt mij schromelijk overdreven. Als ik in eigen omgeving lijkt lijkt me een procent of drie veel realistischer. Ik vraag me af wat dit getal vandaag komt en ook hoe het mogelijk is dat er blijkbaar steeds meer jongeren dit zijn. Wat is de invloed van de media?
Niet mijn OP. 🐖🐷
Iedereen krijgt tegenwoordig een stempeltje, vandaar ook het halve alfabet in die lhbt onzin. Ieder jaar weer een letter of een plusje erbij in de naam en een kleurtje of figuurtje op die vlag voor weer een ander clubje wat zich anders voelt dan de rest.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 18:40 schreef KingRadler het volgende:
Wat een onzin allemaal.
Tja, als je op die manier discussie wilt voeren...quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 11:43 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Nogal raar dat iedereen daarvan schrikt als 1 op de 5 zelf onderdeel is van die groep.
Klopt, maar heb jij er last van?quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 12:31 schreef 111210 het volgende:
[..]
Iedereen krijgt tegenwoordig een stempeltje, vandaar ook het halve alfabet in die lhbt onzin. Ieder jaar weer een letter of een plusje erbij in de naam en een kleurtje of figuurtje op die vlag voor weer een ander clubje wat zich anders voelt dan de rest.
Als jij vindt dat homos in een gesticht thuis horen...quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 12:20 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Er komen steeds meer kleuren en strepen bij, straks is het gewoon een barcode waarmee je je gratis kan aanmelden bij een gesticht.
Jij zou ook bij+ worden als dat wordt gepromoot?quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 12:26 schreef Halcon het volgende:
[..]
Omdat het wordt gepromoot en voor mensen blijkbaar iets is om op te vallen of ergens bij te horen.
Alsof die vlag anno 2024 nog staat voor de homo.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 12:44 schreef Wantie het volgende:
[..]
Als jij vindt dat homos in een gesticht thuis horen...
Heb jij veel gesprekken met mensen van verschillende kerken?quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 12:42 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, maar heb jij er last van?
Kijk naar hoeveel verschillende stromingen er zijn binnen de kerk. Ik hoor nooit iemand daar schande over spreken.
Ah, dat is nieuw voor mij, dusquote:Op zaterdag 12 oktober 2024 12:47 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Alsof die vlag anno 2024 nog staat voor de homo.
Heb jij veel gesprekken met mensen van verschillende gender?quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 12:48 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Heb jij veel gesprekken met mensen van verschillende kerken?
Pas je op dat je geen error krijgt van al die lettertjes?quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 12:49 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ah, dat is nieuw voor mij, dus
LGBTWHATEVER is nu LBTwhatever?
Sinds wanneer?
Ja, is dat verplicht trouwens? Heb ik nu extra bonuspunten?quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 12:50 schreef Wantie het volgende:
[..]
Heb jij veel gesprekken met mensen van verschillende gender?
Autocomplete regelt dat.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 12:51 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Pas je op dat je geen error krijgt van al die lettertjes?
Wat vinden die ervan dat jij ze het liefst in een gesticht ziet?quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 12:55 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja, is dat verplicht trouwens? Heb ik nu extra bonuspunten?
Ik bedoel, vrouwen kunnen lastig zijn maar dat gaat wel verquote:Op zaterdag 12 oktober 2024 12:57 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wat vinden die ervan dat jij ze het liefst in een gesticht ziet?
Ik denk dat veel mensen die bondage honden tijdens demonstraties graag in een instelling zien zitten. Net als die andere fetisj gekken dus zich onder de vlag verschuilen.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 12:57 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wat vinden die ervan dat jij ze het liefst in een gesticht ziet?
Je hebt dus moeite met fetisj.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 13:05 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik denk dat veel mensen die bondage honden tijdens demonstraties graag in een instelling zien zitten. Net als die andere fetisj gekken dus zich onder de vlag verschuilen.
Ik heb nog nooit iemand buiten gezien die zich als 3-jarig meisje presenteert.quote:Maar jij vindt dat normaal? Mannen die zich identificeren als 3 jarig meisje en zich ook zo willen presteren buiten hun huis? D
Als zo iemand zichzelf als hetero ziet, vind je dan dat je daar alle heteros op kunt afrekenen?quote:Wat vind je trouwens van die ouderwetse potloodventers? Die horen er natuurlijk ook bij, lekker inclusief toch?
Ah daar hebben we de klassieke bekrompen en agressief achterlijke 'bah gedsie' respons. Je komt met een voorbeeld wat jij als een veel groter probleem voorstelt dan het is, namelijk alleen een probleem voor jouw preutse kut, en voor je het weet gaat het over potloodventers. Je tweede voorbeeld is een laffe poging pedofilie erbij te betrekken, maar dat ga je straks waarschijnlijk ontkennen.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 13:05 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik denk dat veel mensen die bondage honden tijdens demonstraties graag in een instelling zien zitten. Net als die andere fetisj gekken dus zich onder de vlag verschuilen.
Maar jij vindt dat normaal? Mannen die zich identificeren als 3 jarig meisje en zich ook zo willen presteren buiten hun huis? D
Wat vind je trouwens van die ouderwetse potloodventers? Die horen er natuurlijk ook bij, lekker inclusief toch?
Mannen die zich als 3 jarige identificeren zijn geen pedofielen, dan weer een andere letter.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 13:21 schreef viagraap het volgende:
[..]
Ah daar hebben we de klassieke bekrompen en agressief achterlijke 'bah gedsie' respons. Je komt met een voorbeeld wat jij als een veel groter probleem voorstelt dan het is, namelijk alleen een probleem voor jouw preutse kut, en voor je het weet gaat het over potloodventers. Je tweede voorbeeld is een laffe poging pedofilie erbij te betrekken, maar dat ga je straks waarschijnlijk ontkennen.
quote:
Moest even zoeken, probeer nog het Nederlands onderzoek te vindenquote:Op zaterdag 12 oktober 2024 02:03 schreef viagraap het volgende:
[..]
[..]
Graag onderbouwing voor jullie geraaskal.
Dus als jij ze niet gezien hebt dan bestaan ze niet?quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 13:17 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je hebt dus moeite met fetisj.
[..]
Ik heb nog nooit iemand buiten gezien die zich als 3-jarig meisje presenteert.
[..]
Als zo iemand zichzelf als hetero ziet, vind je dan dat je daar alle heteros op kunt afrekenen?
Kortom, je hebt het verzonnen.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 13:30 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dus als jij ze niet gezien hebt dan bestaan ze niet?
Nope, volgens jouw redenatie.quote:Een potloodventer hoort inderdaad geestelijke hulpverlening te krijgen imo, maar volgens jullie redenatie is dat gewoon weer een prachtige letter bij de regenboogclub.
Dus bij jou thuis is de potloodventer welkom.quote:Edit: een fetisj is iets privé dat hoort niet thuis in de openbare ruimte.
Hé struisvogel, trekt die kop eens uit het zand. Natuurlijk verzin ik dat niet.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 13:32 schreef Wantie het volgende:
[..]
Kortom, je hebt het verzonnen.
[..]
Waarom vallen homo's onder geestelijk gestoorden is een vraag die ik jou beter kan stellen, ik heb namelijk geen idee waarom iemand dat zou vinden. En die kinderen bewijzen niks, zou me niets verbazen als die verwekt zijn onder Handmaid's Tale waardige omstandigheden.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 13:28 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Mannen die zich als 3 jarige identificeren zijn geen pedofielen, dan weer een andere letter.
Ik ben geen preutse kut, ik heb vijf kinderen 🧐
Maar jij hebt er duidelijk verstand van dus waarom vallen homo’s onder dezelfde vlag als geestelijk gestoorden? Leg gewoon de logica van die vlag uit.
5 x seks in je leven maakt niet dat je niet preuts bent.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 13:28 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Mannen die zich als 3 jarige identificeren zijn geen pedofielen, dan weer een andere letter.
Ik ben geen preutse kut, ik heb vijf kinderen 🧐
Noem eens een geestelijk gestoorde die onder die vlag valt.quote:Maar jij hebt er duidelijk verstand van dus waarom vallen homo’s onder dezelfde vlag als geestelijk gestoorden? Leg gewoon de logica van die vlag uit.
Met wat leuke, op hetzelfde terrein actieve, vriendinnenquote:
Nee die potloodventer hoort in een inrichting. Jij was vroeger slecht in begrijpend lezen zeker?quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 13:32 schreef Wantie het volgende:
[..]
Kortom, je hebt het verzonnen.
[..]
Nope, volgens jouw redenatie.
[..]
Dus bij jou thuis is de potloodventer welkom.
Topic staat vol met voorbeelden, maar ik zal eens een mooie voor je gaan uitzoeken.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 13:35 schreef Wantie het volgende:
[..]
5 x seks in je leven maakt niet dat je niet preuts bent.
[..]
Noem eens een geestelijk gestoorde die onder die vlag valt.
Graag met de kleur erbij.
Homo’s hadden die vlag eerder, die is gekaapt door die groep gekken.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 13:34 schreef viagraap het volgende:
[..]
Waarom vallen homo's onder geestelijk gestoorden is een vraag die ik jou beter kan stellen, ik heb namelijk geen idee waarom iemand dat zou vinden. En die kinderen bewijzen niks, zou me niets verbazen als die verwekt zijn onder Handmaid's Tale waardige omstandigheden.
Vind jij. Gelukkig vinden normale mensen dat niet.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 13:38 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Homo’s hadden die vlag eerder, die is gekaapt door die groep gekken.
Ik wacht wel even.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 13:37 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Topic staat vol met voorbeelden, maar ik zal eens een mooie voor je gaan uitzoeken.
Wat zijn normale mensen?quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 13:40 schreef viagraap het volgende:
[..]
Vind jij. Gelukkig vinden normale mensen dat niet.
Op basis van dit onderzoek moet je inderdaad voorzichtig zijn met het faciliteren van gendermedicatie of operaties. Je raadt nooit wat de medische wereld is in dit soort gevallen.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 13:29 schreef Zoddie het volgende:
[..]
[..]
Moest even zoeken, probeer nog het Nederlands onderzoek te vinden
Heel simpel, ze willen ook een zieligheids-schild tegen alle kritiek.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 13:58 schreef AgLarrr het volgende:
Nou nog even ADHD en discalculi meenemen in de letters en je hebt zeker 50% van de bevolking te pakken. Geen idee wat we dan bereikt hebben overigens, maar het zal wel weer een pride waard zijn.
Doch enkel als degene waarop kritiek is van bepaalde politieke signatuur is. Verbale aanvallen op Faber worden niet gezien als vrouwenhaat, de moord op Fortuyn niet als een uiting van homofobie.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 14:03 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Kijk naar Kaag, Halsema, Aboutaleb. Marcouch etc. Kritiek is islamafobie of vrouwenhaat, blijkbaar.
Och ja, dat uiteraard ook. We moeten vrouwvriendelijk zijn, behalve bij die zeug van de BBB, dan niet, daar ben ik het mee oneensquote:Op zaterdag 12 oktober 2024 14:09 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Doch enkel als degene waarop kritiek is van bepaalde politieke signatuur is. Verbale aanvallen op Faber worden niet gezien als vrouwenhaat, de moord op Fortuyn niet als een uiting van homofobie.
Waarom moet er iets bereikt zijn?quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 13:58 schreef AgLarrr het volgende:
Nou nog even ADHD en discalculi meenemen in de letters en je hebt zeker 50% van de bevolking te pakken. Geen idee wat we dan bereikt hebben overigens, maar het zal wel weer een pride waard zijn.
quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 18:08 schreef Nober het volgende:
Als je al jaren moslims binnenhaalt dan is het logisch dat het aantal alfabet+ers ook toeneemt.
Hebben jullie een theeclubje of zo?quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 14:16 schreef Origami94 het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
![]()
![]()
Tevens zit TS in de kast en met al die onzekere mannen op dit forum denk ik dat hij niet de enige is
Wat denk jij @:mikeytt @:starhopper
Wij zijn lid van de VBL harde kernquote:Op zaterdag 12 oktober 2024 14:23 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Hebben jullie een theeclubje of zo?
Ik voel een samenwerking aankomen.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 14:16 schreef Origami94 het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
![]()
![]()
Tevens zit TS in de kast en met al die onzekere mannen op dit forum denk ik dat hij niet de enige is
Wat denk jij @:mikeytt @:starhopper
Net als GL en PvdA? Om 1 links blok te vormen?quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 14:24 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ik voel een samenwerking aankomen.
Kijk, ik vind het allemaal best. Blijf maar lekker letters plakken, uiteindelijk kun je niet anders dan tot de conclusie komen dat ieder individu uniek is. En dan hebben ze met een enorme omweg het liberalisme opnieuw uitgevonden.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 14:03 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Heel simpel, ze willen ook een zieligheids-schild tegen alle kritiek.
"We moeten meer *vul minderheid in* in de politiek, zakenwereld, waar dan ook!"
En als dat dan een feit is en die mensen krijgen inhoudelijke kritiek op hun functioneren gooien ze het op transfobie, xenofobie, vrouwenhaat, homohaat etc etc.
Kijk naar Kaag, Halsema, Aboutaleb. Marcouch etc. Kritiek is islamafobie of vrouwenhaat, blijkbaar.
Lekker makkelijk leven zo, alles kunnen afwimpelen met ja maar ik ben een *****, dus je moet je bek houden nazi!.
Hele regenboogclubje?quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 14:29 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Kijk, ik vind het allemaal best. Blijf maar lekker letters plakken, uiteindelijk kun je niet anders dan tot de conclusie komen dat ieder individu uniek is. En dan hebben ze met een enorme omweg het liberalisme opnieuw uitgevonden.
Alleen de route naar die conclusie is .. vrij hobbelig. Want kennelijk moeten blanken / hetero's / mannen / joden of een mix daarvan het ontgelden totdat ze slachtoffer genoeg zijn om ook geincludeerd te worden. En waar ik met mijn hoofd absoluut niet bij kan is dat het hele regenboogclubje zich zo ontzettend aan het afvragen is waar veel van die haat toch vandaan komt om vervolgens in het kader van inclusie 'vluchtelingen' te gaan redden of op de dam mee te protesteren met orthodoxe islamisten.
quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 14:17 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik hoef ook helemaal geen moeite te doen, Tukkertje Sterre natuurlijk.
Tukkertje Sterre is gewoon LVB. Daar kan ze ook niets aan doen. Dit zorgt er ook voor dat haar transitie niet van een leien dakje gaat. Zij heeft verschillende keren van haar begeleiding te horen gekregen dat ze maar beter een man kan blijven, omdat ze zoveel haat krijgt. Ook mag ze niet veel vrouwenkleding kopen, omdat de begeleiding daar het leefgeld niet aan wil besteden.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 14:17 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik hoef ook helemaal geen moeite te doen, Tukkertje Sterre natuurlijk.
Wat bedoel je met je onduidelijk vraag?quote:
Meegaan in de provocerende uitingen van een zwakbegaafde. Zie je zelf niet in hoe beschadigend is voor die gast, laat staan dat het ontzettend naïef van je is?quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 14:58 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Tukkertje Sterre is gewoon LVB. Daar kan ze ook niets aan doen. Dit zorgt er ook voor dat haar transitie niet van een leien dakje gaat. Zij heeft verschillende keren van haar begeleiding te horen gekregen dat ze maar beter een man kan blijven, omdat ze zoveel haat krijgt. Ook mag ze niet veel vrouwenkleding kopen, omdat de begeleiding daar het leefgeld niet aan wil besteden.
Tukkertje Sterre is een voorbeeld van doorzettingsvermogen.
Ieder mens heeft toch het recht om zelf zijn/haar vrienden te kiezen? Dan zijn die mensen toch nooit intolerant? Het is pas intolerant als men oproepen doet om vredelievende mensen boos te maken of te boycotten.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 14:46 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hele regenboogclubje?
Slechts een klein deel.
En uit veel discussies op Fok blijkt dat de intolerantie niet uitsluitend bij de allochtonen vandaan komt.
Leuke verdraaiing.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 15:14 schreef torentje het volgende:
[..]
Ieder mens heeft toch het recht om zelf zijn/haar vrienden te kiezen? Dan zijn die mensen toch nooit intolerant? Het is pas intolerant als men oproepen doet om vredelievende mensen boos te maken of te boycotten.
En ik geef je een prachtig voorbeeld van 2 cis heteros.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 15:09 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Wat bedoel je met je onduidelijk vraag?
Je vroeg me om een voorbeeld en ik geef je een prachtig voorbeeld.
Jij probeert een groep belachelijk te maken door iemand met een verstandelijke beperking naar voren te schuiven.quote:En dan reageer je niet inhoudelijk maar komt met een filmpje van twee geestelijk gehandicapten die lol hebben in het maken van een videoclip. Ik mis de context tenzij je deze mensen belachelijk wil maken.
Dit is toch een vreemde reactie? Daar gaat de discussie toch niet over in dit topic?quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 15:19 schreef Wantie het volgende:
[..]
En ik geef je een prachtig voorbeeld van 2 cis heteros.
[..]
Jij probeert een groep belachelijk te maken door iemand met een verstandelijke beperking naar voren te schuiven.
Ik schuif vervolgens een andere verstandelijk beperkte naar voren.
Waarom kom jij dan met iemand met een beperking.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 15:30 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dit is toch een vreemde reactie? Daar gaat de discussie toch niet over in dit topic?
Mijn partner mocht je toch al nietquote:Op zaterdag 12 oktober 2024 15:31 schreef Nyamuk het volgende:
Ik sluit flamboyante homoseksuelen bij voorbaat uit.
Guilty.
Heb je altzheimer? Zie post 97.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 15:44 schreef Wantie het volgende:
[..]
Waarom kom jij dan met iemand met een beperking.
Ze hebben toch een vlag? Er is toch een speciale dag? Ze hebben toch vertegenwoordigers en woordvoerders? Dat maakt het een clubje. Een clubje voor een specifieke afgebakende groep mensen. Mensen die zich identificeren met een letter. Prima, het is een grondrecht, maar zout op met dat gewauwel over inclusie en "iedereen accepteren".quote:
Dus als ik op een pro Palestijnse demonstratie met de Limburgse vlag zwaai zijn alle Limburgers pro Palestijns?quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 15:59 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ze hebben toch een vlag? Er is toch een speciale dag? Ze hebben toch vertegenwoordigers en woordvoerders? Dat maakt het een clubje. Een clubje voor een specifieke afgebakende groep mensen. Mensen die zich identificeren met een letter. Prima, het is een grondrecht, maar zout op met dat gewauwel over inclusie en "iedereen accepteren".
Ik heb al vaker geroepen; er is maar één vlag waarlijk inclusief in dit land: de driekleur. Want die vertegenwoordigt de grondwet, en artikel 1 van de grondwet gaat voor iedereen op.
Al het andere is het creëren van een ingroup en een outgroup, waarmee je tegenstellingen creëert en segregatie bevordert. En dat is precies wat je ziet gebeuren. En inderdaad, dat zijn niet alleen allochtonen. Iedereen die zich achter die regenboog++ vlag schaart doet daar bijvoorbeeld ook aan mee.
Ik was even vergeten waarom in gesprek zijn met jou zo vermoeiend en volstrekt zinloos is; je gaat helemaal nooit serieus ergens op in en stelt enkel volstrekt debiele wedervragen.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 16:01 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus als ik op een pro Palestijnse demonstratie met de Limburgse vlag zwaai zijn alle Limburgers pro Palestijns?
Bijzonder...
Zo lang je maar niet met een Limburgse vlaai zwaait. Dat is heiligschennis.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 16:01 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus als ik op een pro Palestijnse demonstratie met de Limburgse vlag zwaai zijn alle Limburgers pro Palestijns?
Bijzonder...
Dat staat er toch helemaal niet…quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 16:01 schreef Wantie het volgende:
[..]
Bijzonder...
Ik denk serieus dat Wantie een probleem heeft met begrijpend lezen.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 16:02 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ik was even vergeten waarom in gesprek zijn met jou zo vermoeiend en volstrekt zinloos is; je gaat helemaal nooit serieus ergens op in en stelt enkel volstrekt debiele wedervragen.
Succes ermee verder!
Je hebt een klein groepje queers die pro Palestina zijn.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 16:02 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dat staat er toch helemaal niet…
Vrienden kiezen en intolerantie zijn 2 totaal verschillende zaken.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 16:28 schreef torentje het volgende:
[..]
Wat is dan de reden dat jij het niet met mee eens bent?
Nee het komt vaak langs omdat ze bij de linkse media werken.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 16:19 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je hebt een klein groepje queers die pro Palestina zijn.
Dat is heel bijzonder, vandaar dat dat vaak langs komt.
Maar dat is maar een klein clubje en niet de hele gemeenschap die onder de progress vlag valt..
Ik ben bijvoorbeeld absoluut niet Pro Palestina.
Ik was afgelopen week op vakantie in Griekenland.
De eerste graffiti die ik zag las "Tourists Go Home! Free Palestine!"
Ik vond dat de meest domme leus om sympathie voor je zaak te krijgen.
Later die week was er een pro Palestijnse demonstratie: 6 man met de Palestijnse vlag.
Ze werden door iedereen weggekeken.
Een biseksuele vrouw die getrouwd is met een manquote:Op zaterdag 12 oktober 2024 16:35 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee het komt vaak langs omdat ze bij de linkse media werken.
Nu wil jij natuurlijk weer een voorbeeld hebben van een queer pro Palestijns persoon die bij de linkse media werkt, dus bij deze Asha Ten Broeke.
En vervolgens wil jij een bron dat Asha queer is, dus bij deze https://www.gaykrant.nl/2(...)-broeke-dateleven-3/
Nee, ze is queer.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 16:50 schreef Wantie het volgende:
[..]
Een biseksuele vrouw die getrouwd is met een man
Past wel mooi in de statistiek van 1,7 miljoen Biseksuelen![]()
Anyway, ik zie in de media vrij weinig aandacht voor queers for Palestine.
Asha schrijft artikelen op persoonlijke titel.
Gewoon een feminist dus, die verder niet door een geestesziekte is bevangen?quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 17:30 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Jij kwam als eerste met iemand die een verstandelijke beperking heeft.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 15:30 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dit is toch een vreemde reactie? Daar gaat de discussie toch niet over in dit topic?
Ik heb er in mijn omgeving geen last van, ondanks dat ik regenboog zebrapaden kansloos vind.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 12:42 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, maar heb jij er last van?
Kijk naar hoeveel verschillende stromingen er zijn binnen de kerk. Ik hoor nooit iemand daar schande over spreken.
Maar je kent ze welquote:Op zaterdag 12 oktober 2024 22:41 schreef 111210 het volgende:
[..]
Ik heb er in mijn omgeving geen last van, ondanks dat ik regenboog zebrapaden kansloos vind.
Och, ik volg de media gewoon niet.quote:Maar in de media is het toch steeds een hot topic, en daar irriteer ik mij wel aan
Dan gaat het toch niet over Ramona? Of was zij eerder Ramon?quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 22:35 schreef Wantie het volgende:
[..]
Jij kwam als eerste met iemand die een verstandelijke beperking heeft.
Jij presenteert de een als representatief voor een bepaalde groep, en ik zet daar een representatie voor een andere groep tegenover.quote:Op zondag 13 oktober 2024 00:05 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dan gaat het toch niet over Ramona? Of was zij eerder Ramon?
Ik snap niet hoe jij erbij komt dat er 2,7 miljoen transgender zijn in Nederland.quote:Op zondag 13 oktober 2024 08:33 schreef -Hakuna- het volgende:
Ben zelf ook transvrouw en vraag mij eigenlijk waar die zg 2,7 miljoen transen dan wel niet zijn In Nederland? Ik ken er zelf maar slechts 2. Mijn trans vriendin en een transman waar ik sinds de corona geen contact meer mee heb.
Het zijn er inderdaad 151.000, waarvan 1/3e strikt genomen helemaal niet trans is (non-binair en genderqueer heeft niets te maken met gender dysforie).quote:Op zondag 13 oktober 2024 08:55 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik snap niet hoe jij erbij komt dat er 2,7 miljoen transgender zijn in Nederland.
Dat is vooral handig voor clubs als COC om nog meer geld uit de staatsruif te krijgen, die gasten die daar werken zijn zo kansloos dat ze niet in het bedrijfsleven aan het werk komen, overigens grappig dat ze heel veel poen krijgen van ontwikkelingssamenwerking.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 15:39 schreef ems. het volgende:
Ik vind het vooral vreemd dat al die alfabetten onder dezelfde noemer geplaatst worden.
Het 'probleem' met de aantallen is dat waarschijnlijk veel mensen al 'bi' invullen bij een kus met hetzelfde geslacht en vooral vrouwen experimenteren blijkbaar nogal veel tijdens de jeugd (helaas zelf niet meegemaaktquote:Op zondag 13 oktober 2024 12:44 schreef Gia het volgende:
Ik denk dat veel vrouwen bi zijn, maar er niet voor uitkomen, of achter de voordeur.
Denk dat je pas kunt zeggen dat je bi bent, als je zowel een relatie met een man kunt hebben als met een vrouw. Dus niet een keertje seks met het eigen geslacht, maar regelmatig als onderdeel van een relatie.quote:Op zondag 13 oktober 2024 13:12 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Het 'probleem' met de aantallen is dat waarschijnlijk veel mensen al 'bi' invullen bij een kus met hetzelfde geslacht en vooral vrouwen experimenteren blijkbaar nogal veel tijdens de jeugd (helaas zelf niet meegemaakt).
Denk dat je al heel wat andere cijfers zou krijgen wanneer het gaat over sex.
Wel komisch hoe het trouwens in 30 jaar tijd gaat van verstoppen van je geaardheid naar een soort van onderdeel van de eigen identiteit.
Ik ken toch meerdere biseksuele vrouwen die vaker dan de gemiddelde persoon in een relatie (>3x per maand, de lat ligt laag) seks hebben met iemand van het eigen geslacht en die absoluut geen relatie met een vrouw (meer) willen.quote:Op zondag 13 oktober 2024 13:16 schreef Gia het volgende:
[..]
Denk dat je pas kunt zeggen dat je bi bent, als je zowel een relatie met een man kunt hebben als met een vrouw. Dus niet een keertje seks met het eigen geslacht, maar regelmatig als onderdeel van een relatie.
Denken dat je bi bent, terwijl je het nog nooit met iemand van het eigen geslacht gedaan hebt, wordt ook wel bi-curious genoemd.
Daarom vermoed ik ook dat deze aantallen flink overdreven zijn.
Als je denkt dat de hele wereld gek is, behalve jij… dan is de kans dat het aan alle anderen ligt nihil.quote:Op zondag 13 oktober 2024 13:30 schreef BMW1993 het volgende:
Soms heb ik het idee dat ik de enige ben die helder kan nadenken
Maar op basis waarvan? Vooral van oudere generaties kan ik me daar geen voorstelling van maken (los van de flower power periode). En op mijn werk kan ik het ook niet bedenken (nu werk ik wel ergens met meer buitenlanders dan gemiddeld).quote:Op zondag 13 oktober 2024 13:39 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Biseksueel zijn is niets anders dan dat je in enige vorm seksueel opgewonden kan raken van beide geslachten.
En gelet daarop vind ik het eerlijk gezegd aan de lage kant. Ik denk dat veel meer mensen dat wel hebben, dan niet.
Op basis van wat ik heb gezien. Ik heb in mijn leven parenclubs bezocht, gangbangs en seksfeesten. Nou is dat geen doorsnee groep, maar de kern daar is wel non-monogamie. En daar zie je toch wel dat grenzen op dit vlak vervagen. Ook bij mijzelf. De eerste keer een MVM trio bleef ik zo ver als mogelijk verwijderd van de ander. Maar daar ga je toch als vanzelf wat anders in staan. Dat maakt mij niet echt biseksueel, ik heb op seksgebied alles wel geprobeerd wat ik wilde proberen maar waardoor ik echt wel weet wat ik wel en niet wil, maar bi+ zou ik mijzelf toch wel toe durven te rekenen.quote:Op zondag 13 oktober 2024 14:05 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Maar op basis waarvan? Vooral van oudere generaties kan ik me daar geen voorstelling van maken (los van de flower power periode). En op mijn werk kan ik het ook niet bedenken (nu werk ik wel ergens met meer buitenlanders dan gemiddeld).
Tenzij het om opmerkingen gaat als 'ik vind Brad Pitt een mooie man', maar dat lijkt me niets met aantrekking te maken.
Daar ben ik het niet mee eens, ik ken bi-stellen die zich wel seksueel voelen aangetrokken tot hetzelfde geslacht en dat ook praktiseren, maar geen relatie kunnen hebben met iemand van hetzelfde geslacht.quote:Op zondag 13 oktober 2024 13:16 schreef Gia het volgende:
[..]
Denk dat je pas kunt zeggen dat je bi bent, als je zowel een relatie met een man kunt hebben als met een vrouw. Dus niet een keertje seks met het eigen geslacht, maar regelmatig als onderdeel van een relatie.
Denken dat je bi bent, terwijl je het nog nooit met iemand van het eigen geslacht gedaan hebt, wordt ook wel bi-curious genoemd.
Daarom vermoed ik ook dat deze aantallen flink overdreven zijn.
Vlak buitenlanders ook niet uit.quote:Op zondag 13 oktober 2024 14:05 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Maar op basis waarvan? Vooral van oudere generaties kan ik me daar geen voorstelling van maken (los van de flower power periode). En op mijn werk kan ik het ook niet bedenken (nu werk ik wel ergens met meer buitenlanders dan gemiddeld).
Tenzij het om opmerkingen gaat als 'ik vind Brad Pitt een mooie man', maar dat lijkt me niets met aantrekking te maken.
De meeste buitenlanders in NL zijn juist vrij religieus.quote:
Het zal je nog verbazen wat voor vunzige gedachten zich onder een hoofddoekje kunnen afspelen.quote:Op zondag 13 oktober 2024 16:18 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
De meeste buitenlanders in NL zijn juist vrij religieus.
Zelf heb ik weleens een soort van dagdroom gehad van twee vrouwelijke collega's, die beiden hier zijn opgegroeid maar niet geboren, maar daar durf ik mijn hand voor in het vuur te steken dat die nog nooit met een vrouw (op een seksuele wijze) hebben gekust. En dit zijn vrouwen die niet (extreem) religieus zijn. En van collega's met hoofddoekjes ga ik het niet eens overwegen.
Klinkt als een gat in de markt (no pun intended).quote:Op zondag 13 oktober 2024 17:16 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het zal je nog verbazen wat voor vunzige gedachten zich onder een hoofddoekje kunnen afspelen.
Oh, ik heb nog wel een anecdote: vriendin van mij, Noord Afrikaanse, kwam een keer een weekend langs met haar nieuwe vlam uit het midden oosten. Knappe gast, best wel van de leer, zeker geen varkensvlees, etc.quote:Op zondag 13 oktober 2024 16:18 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
De meeste buitenlanders in NL zijn juist vrij religieus.
Zelf heb ik weleens een soort van dagdroom gehad van twee vrouwelijke collega's, die beiden hier zijn opgegroeid maar niet geboren, maar daar durf ik mijn hand voor in het vuur te steken dat die nog nooit met een vrouw (op een seksuele wijze) hebben gekust. En dit zijn vrouwen die niet (extreem) religieus zijn. En van collega's met hoofddoekjes ga ik het niet eens overwegen.
Hopelijk heeft hij wel eerst zijn hoofddoekje afgedaan.quote:Op zondag 13 oktober 2024 20:24 schreef Wantie het volgende:
[..]
Oh, ik heb nog wel een anecdote: vriendin van mij, Noord Afrikaanse, kwam een keer een weekend langs met haar nieuwe vlam uit het midden oosten. Knappe gast, best wel van de leer, zeker geen varkensvlees, etc.
Laat op de avond ging ik nog even de hond uitlaten. Hij mee.
Heeft hij me gewoon genomen in de bosjes bij het honden losloopgebied.
Om een voorbeeld te geven: volgens veel islamitische landen is homoseksualiteit een decadentie die in het midden oosten vrijwel niet voor komt.quote:Op maandag 14 oktober 2024 00:13 schreef ISVV het volgende:
Ik heb een vraag:
Homoseksualiteit zit in de mens, dat is altijd een promillage van de bevolking geweest.
Voor transgenders en non-binaire mensen geldt dat niet; die waren er vroeger gewoon niet of nauwelijks. Het kan toch niet zijn dat de menselijke natuur in de afgelopen ~10 jaar zo veranderd is dat ineens zo'n relatief groot deel van de bevolking deze gevoelens heeft? Ik ben daarom geneigd om te denken dat dit het gevolg is van andere onderliggende problematiek, met name in de psyche van deze mensen en dat het een en ander voortvloeit uit bijvoorbeeld bezuinigingen op de gezondheidszorg.
Maar dan nog. Zo massaal als het nu aanwezig is, dat hebben we in de geschiedenis toch nooit gezien? Ik kom echt niet verder dan dat het een trend is en dat men dit aangrijpt als (populaire) oplossing voor onderliggende problematiek. Simpel gezegd: ik ben niet tevreden met mezelf dus ik maak een nieuwe start als vrouw, dan komt het goed.quote:Op maandag 14 oktober 2024 05:30 schreef Wantie het volgende:
[..]
Om een voorbeeld te geven: volgens veel islamitische landen is homoseksualiteit een decadentie die in het midden oosten vrijwel niet voor komt.
Wat ik daarmee bedoel is dat het er altijd al is geweest, maar onzichtbaar is gebleven.
Tegenwoordig is het veel zichtbaarder, maar zoals je in de statistiek ziet is het een heel beperkte groep.
Volgens het artikel:
Daarnaast zijn ongeveer 151.000 mensen transgender. Een derde van hen identificeert zich als non-binair of genderqueer
Wat gezondheidszorg betreft. Dat is bij ons nog altijd stukken beter dan in veel andere landen. En beter dan door de eeuwen heen.
Dus een bezuiniging daarop verklaart niet waarom het er nu zoveel lijken te zijn.
Hoe massaal is het dan aanwezig?quote:Op maandag 14 oktober 2024 05:52 schreef ISVV het volgende:
[..]
Maar dan nog. Zo massaal als het nu aanwezig is, dat hebben we in de geschiedenis toch nooit gezien? Ik kom echt niet verder dan dat het een trend is en dat men dit aangrijpt als (populaire) oplossing voor onderliggende problematiek. Simpel gezegd: ik ben niet tevreden met mezelf dus ik maak een nieuwe start als vrouw, dan komt het goed.
Ik ken er nu vier-vijf. Transgender en non-binair. Of ja ken, weet wie het zijn zeg maar. Vroeger kende ik er 0. Een van die transgenders was vroeger al erg mannelijk, enige vrouw in het dorp die op voetbal zat bijvoorbeeld. Kan me voorstellen dat hij/zij het gevoel had in het verkeerde lichaam geboren te zijn. Die anderen zijn de typische aandachtzoekers. Dit is wel anekdotisch bewijs natuurlijk.quote:Op maandag 14 oktober 2024 06:12 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hoe massaal is het dan aanwezig?
Bijvoorbeeld hoeveel transgenders ken je persoonlijk?
Ikzelf ken er op dit moment persoonlijk niet meer dan 30 jaar geleden.
Ik zie ze wèl meer in de media. Daar zag je ze nooit, nu lijkt elk programma er minimaal 1 te moeten hebben.
Maar dat geeft natuurlijk een vertekend beeld.
151000 mensen, van wie 2/3 ongeveer transgender is.
Op 18 miljoen inwoners.
Bij elkaar opgeteld ken ik persoonlijk ook 5.quote:Op maandag 14 oktober 2024 06:19 schreef ISVV het volgende:
[..]
Ik ken er nu vier-vijf. Transgender en non-binair. Of ja ken, weet wie het zijn zeg maar. Vroeger kende ik er 0. Een van die transgenders was vroeger al erg mannelijk, enige vrouw in het dorp die op voetbal zat bijvoorbeeld. Kan me voorstellen dat hij/zij het gevoel had in het verkeerde lichaam geboren te zijn. Die anderen zijn de typische aandachtzoekers. Dit is wel anekdotisch bewijs natuurlijk.
In mijn jeugd had ik alleen van travestieten gehoord (ik ben dertiger).
Dat ze in de media/showbizz oververtegenwoordigd zijn geloof ik meteen.
Ik denk dat het komt door de opkomst van alle sociale medias. De extreme minderheden vinden elkaar en maken samen het grootste geluid.quote:Op maandag 14 oktober 2024 00:13 schreef ISVV het volgende:
Ik heb een vraag:
Homoseksualiteit zit in de mens, dat is altijd een promillage van de bevolking geweest.
Voor transgenders en non-binaire mensen geldt dat niet; die waren er vroeger gewoon niet of nauwelijks. Het kan toch niet zijn dat de menselijke natuur in de afgelopen ~10 jaar zo veranderd is dat ineens zo'n relatief groot deel van de bevolking deze gevoelens heeft? Ik ben daarom geneigd om te denken dat dit het gevolg is van andere onderliggende problematiek, met name in de psyche van deze mensen en dat het een en ander voortvloeit uit bijvoorbeeld bezuinigingen op de gezondheidszorg.
Maar waarom zou de bevolking van Nederland perse uit mensen die hier geboren zijn moeten bestaan? Waarom is er een 'dominantie' nodig van mensen die hier geboren zijn? Waar ben je bang voor?quote:Op zondag 13 oktober 2024 13:30 schreef BMW1993 het volgende:
Dit is misschien overdreven zoveel kinderen.
[ link | afbeelding ]
Maar als elke Nederlandse vrouw 1 kind extra op de wereld zou zetten.
Nu iets van 1,2 kinderen per vrouw, (1,4 landelijk in Nederland maar daar zitten ook immigranten moeders tussen)
naar 2,3 kinderen per vrouw.
Dan zullen we onze eigen populatie kunnen laten groeien door natuurlijke aanwas, dan zal ons bestaan en dominantie in dit land ook in de toekomst verzekerd blijven.
Maar dat doen we niet, en dit is het resultaat:
[ link | afbeelding ]
Elk jaar neemt het percentage autochtone inwoners af, en stijgt het aantal immigranten.
Gevolg is dat we langzaamaan dit land verliezen, en afstaan aan de buitenstaander.
Hoeveel jongeren maken zich druk over dit probleem? Heel weinig.
Ze houden zich bezig, met hun 'identiteit'
'Ben ik nou een mannetje, een vrouwtje, of allebei niet?'
je krijgt een nieuwe generatie met een geslachtscrisis, ze weten niet wat ze ermee aan moeten, waardoor de nieuwe generatie nog minder kinderen krijgen waardoor er nog meer immigranten naar dit land komen, om de arbeidstekorten op te vangen.
Over 50 jaar is het te laat, dan hebben we ons land verloren, en dan pas realiseren mensen zich dat ze zich met onzin hebben bezig gehouden, ipv je land beschermen tegen mensen uit vreemde culturen en religies.
Soms heb ik het idee dat ik de enige ben die helder kan nadenken, de jeugd is alleen maar met zichzelf bezig ipv het landsbelang.
Vroeger was het normaal dat er meer dan twee genders waren, maar sinds het christendom zijn intrede deed, niet meer. Zo massaal als het nu aanwezig is, hebben we het de afgelopen 2000 jaar niet gezien. Hoe het daarvoor zat, dat durf ik dan weer niet te zeggen.quote:Op maandag 14 oktober 2024 05:52 schreef ISVV het volgende:
[..]
Maar dan nog. Zo massaal als het nu aanwezig is, dat hebben we in de geschiedenis toch nooit gezien? Ik kom echt niet verder dan dat het een trend is en dat men dit aangrijpt als (populaire) oplossing voor onderliggende problematiek. Simpel gezegd: ik ben niet tevreden met mezelf dus ik maak een nieuwe start als vrouw, dan komt het goed.
Nee, het was vroeger niet normaal dat er meer dan twee genders waren. Dat is echt een fabel. Als je er wat dieper induikt, dan zie je dat in bepaalde stammen men genderspecifieke rollen had en daar kwam het dan wel eens voor dat iemand een nongenderspecifieke rol had. Maar in die culturen was een mens met een penis gewoon een man en een mens met een vagina gewoon een vrouw.quote:Op maandag 14 oktober 2024 11:51 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Vroeger was het normaal dat er meer dan twee genders waren, maar sinds het christendom zijn intrede deed, niet meer. Zo massaal als het nu aanwezig is, hebben we het de afgelopen 2000 jaar niet gezien. Hoe het daarvoor zat, dat durf ik dan weer niet te zeggen.
Dat durf ik wel. Het is onzin.quote:Op maandag 14 oktober 2024 11:51 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Vroeger was het normaal dat er meer dan twee genders waren, maar sinds het christendom zijn intrede deed, niet meer. Zo massaal als het nu aanwezig is, hebben we het de afgelopen 2000 jaar niet gezien. Hoe het daarvoor zat, dat durf ik dan weer niet te zeggen.
Eens, iedereen zou dit moeten weten. Maar veel mensen worden verkeerd voorgelicht vanuit een bepaalde ideologie. Als iemand iets zegt, hoeft het nog niet waar te zijn.quote:Op maandag 14 oktober 2024 12:18 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, het was vroeger niet normaal dat er meer dan twee genders waren. Dat is echt een fabel. Als je er wat dieper induikt, dan zie je dat in bepaalde stammen men genderspecifieke rollen had en daar kwam het dan wel eens voor dat iemand een nongenderspecifieke rol had. Maar in die culturen was een mens met een penis gewoon een man en een mens met een vagina gewoon een vrouw.
De vertalingen zijn vaak veelzeggend. Fa’afafine (Samoa) betekent bijvoorbeeld ‘zoals een vrouw’.
Wat hier is gedaan is bepaalde culturele verschijnselen (die zeldzaam waren) vertalen naar de hedendaagse opvatting van activisten. Opvattingen die zijn bedacht door John Money in de jaren 60 van de vorige eeuw die deze onzin heeft bedacht en deze opvatting probeerde te bewijzen met een experiment wat bij Mengele gepast zou hebben, waarbij de resultaten zijn ongelijk bewezen, maar die de resultaten heeft vervalst.
Omdat zijn ‘bevindingen’ (met name het ‘gender is een sociaal construct’) heel erg passen bij het gedachtengoed van de feministische beweging werd dit door de tweede golf omarmd en hoor je ook heel vaak mensen deze leugen herhalen.
(Overigens: ik heb niets tegen het basisbeginsel van feminisme, te weten dat mannen en vrouwen gelijkwaardig zijn, maar mannen en vrouwen zijn nu eenmaal niet gelijk/hetzelfde en die idiologie laat ik graag voor wat ze is)
Voor de goede orde: het begrip gender is verzonnen door John Money. Daarvoor sprak iedereen alleen over sekse (en gender in de zin van taalkunde uiteraard). Want toen hield men nog van echte wetenschap. Feiten enzo.
Helemaal juist. De post waar je op reageerde lijkt wel AI-gegeneerd, woord voor woord gekopieerd van de bekende extremistische hoek op twitter.quote:Op maandag 14 oktober 2024 12:18 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, het was vroeger niet normaal dat er meer dan twee genders waren. Dat is echt een fabel. Als je er wat dieper induikt, dan zie je dat in bepaalde stammen men genderspecifieke rollen had en daar kwam het dan wel eens voor dat iemand een nongenderspecifieke rol had. Maar in die culturen was een mens met een penis gewoon een man en een mens met een vagina gewoon een vrouw.
De vertalingen zijn vaak veelzeggend. Fa’afafine (Samoa) betekent bijvoorbeeld ‘zoals een vrouw’.
Wat hier is gedaan is bepaalde culturele verschijnselen (die zeldzaam waren) vertalen naar de hedendaagse opvatting van activisten. Opvattingen die zijn bedacht door John Money in de jaren 60 van de vorige eeuw die deze onzin heeft bedacht en deze opvatting probeerde te bewijzen met een experiment wat bij Mengele gepast zou hebben, waarbij de resultaten zijn ongelijk bewezen, maar die de resultaten heeft vervalst.
Omdat zijn ‘bevindingen’ (met name het ‘gender is een sociaal construct’) heel erg passen bij het gedachtengoed van de feministische beweging werd dit door de tweede golf omarmd en hoor je ook heel vaak mensen deze leugen herhalen.
(Overigens: ik heb niets tegen het basisbeginsel van feminisme, te weten dat mannen en vrouwen gelijkwaardig zijn, maar mannen en vrouwen zijn nu eenmaal niet gelijk/hetzelfde en die idiologie laat ik graag voor wat ze is)
Voor de goede orde: het begrip gender is verzonnen door John Money. Daarvoor sprak iedereen alleen over sekse (en gender in de zin van taalkunde uiteraard). Want toen hield men nog van echte wetenschap. Feiten enzo.
Maar het is allemaal onzin. Dit uitstekende (maar lange) artikel legt uit waar het allemaal vandaan komt, en welke man er vrijwel alleen verantwoordelijk voor is:quote:This acronym represents Two-Spirit, lesbian, gay, bisexual, transgender, queer, intersex, and additional people who identify as part of sexual and gender diverse communities. The “2S” at the front recognizes Two-Spirit people as the first 2SLGBTQI+ communities.
Fascinerende geschiedenis. Maar goed, als je de hele dag alleen maar op twitter rondhangt en de bekende leuzen opdreunt ga je dit soort informatie niet vinden (niet gericht aan jou maar aan de persoon die je quote)quote:If you have encountered any academic discussion of LGBT topics in North America, you will almost certainly have heard the phrase ‘Two-Spirit’ - sometimes included in the acronym as ‘LGBTQ2S’, or some variant thereof. The most crude explanation for the term is something like ‘a gay Native American’, but it has a much more complex and subtle origin. Regardless, the implications and the cultural usage of the term amounts to a differentiation in the way Native and other indigenous peoples think about and describe homosexuality, gender and minority sexual identities. If you push on this terminology you’ll be told that it was invented by Native Americans as a way to self-define and take control of their own culture. Push further still and you’ll find a particular conference, held in Canada in 1990, which voted to adopt the term. You may also come across two names in particular: Harry Hay and Will Roscoe. As far as I can tell, no-one has looked much further into the murky origins of the term, beyond accepting this conference and its decision. This is my attempt then, in a single article, to dive into the weeds. We’ll cover some truly bizarre and unsettling territory - the Radical Faeries, mythical pederastic Pueblo rites, cross-dressing shamans, Jungian homosexuality and, at the centre of it all, Harry Hay and his obsession with discovering the secret, hidden history of gay spirituality. Let us commence.
Het grappige is juist de waarheid is dat de maatschappij veel minder die kant op gegaan is en gaat. De maatschappij geeft nu juist ruimte aan al die onzin, mensen kunnen er voor kiezen om zichzelf non-binair te noemen bijvoorbeeld en er is eigenlijk geen haan die er naar kraait. Die rigide sekserollen zijn veel minder belangrijk geworden.quote:Op maandag 14 oktober 2024 06:45 schreef Wantie het volgende:
Ik zie die groep zelf meer het gevolg van de maatschappij, die binair is ingedeeld.
Er wordt van je verwacht dat je je op een bepaalde manier voelt en gedraagt naar je geslacht.
In de praktijk is het gros van de maatschappij gewoon binair als het gaat om gender.quote:Op maandag 14 oktober 2024 15:50 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het grappige is juist de waarheid is dat de maatschappij veel minder die kant op gegaan is en gaat. De maatschappij geeft nu juist ruimte aan al die onzin, mensen kunnen er voor kiezen om zichzelf non-binair te noemen bijvoorbeeld en er is eigenlijk geen haan die er naar kraait. Die rigide sekserollen zijn veel minder belangrijk geworden.
Dat is juist vaak het probleem want dit soort 'identiteiten' gaan vrijwel altijd alleen om externe validatie. Aandacht dus. De maatschappij is de afgelopen pakweg 30 jaar gegroeid naar een soort status quo van apathie, leven en laten leven. Een groep mensen kan dat niet hebben, en willen juist schokken en/of apart zijn en leven van de aandacht.
Dat is oorzaak nummer 1 dat je het nu vooral in de media heel veel ziet. Een gewone homo-man is niet meer interessant.
Gender is nodeloos verwarrend. Gebruik gewoon sekse of geslacht, dan weet iedereen waar je het over hebt. En dan is het ook niet zo gek dat de maatschappij dat als binair ziet: dat is ook de werkelijkheid. Al dat gelul over gender (of djender) vindt de maatschappij in het algemeen totaal niet interessant en mensen die daar aan mee doen mogen gewoon hun gang gaan. Betekenisloze onzin. Dat de media er mee wegloopt is wel irritant.quote:Op maandag 14 oktober 2024 16:34 schreef Wantie het volgende:
[..]
In de praktijk is het gros van de maatschappij gewoon binair als het gaat om gender.
Je noemt het zelf al onzin, en is de algemene consensus.
Het zal nog wel even duren voordat het breed geaccepteerd wordt.
Je hebt mannen en vrouwen.quote:Op maandag 14 oktober 2024 16:34 schreef Wantie het volgende:
[..]
In de praktijk is het gros van de maatschappij gewoon binair als het gaat om gender.
Ook non binairen en zeker transgenders bevestigen vooral de binariteit door zich tov daarvan te positioneren.quote:Op maandag 14 oktober 2024 16:45 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Gender is nodeloos verwarrend. Gebruik gewoon sekse of geslacht, dan weet iedereen waar je het over hebt. En dan is het ook niet zo gek dat de maatschappij dat als binair ziet: dat is ook de werkelijkheid. Al dat gelul over gender (of djender) vindt de maatschappij in het algemeen totaal niet interessant en mensen die daar aan mee doen mogen gewoon hun gang gaan. Betekenisloze onzin. Dat de media er mee wegloopt is wel irritant.
Hermafrodieten bestaan niet, niet bij mensen in ieder geval. Bij veruit de meeste gevallen worden die kinderen opgevoed naar gelang hun daadwerkelijke geslacht en zijn er geen extra woorden nodig.quote:Op maandag 14 oktober 2024 16:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ook non binairen en zeker transgenders bevestigen vooral de binariteit door zich tov daarvan te positioneren.
Maar goed, behalve alle aanstellers hebben we natuurlijk ook de afwijkingen bij geboorte, de hermafrodieten enzo. Dat komt niet veel voor maar het is natuurlijk wel vervelend voor die mensen dat ze altijd bij een van de twee moeten horen of zo aangesproken worden. Daarom ben ik wel voor een derde nonbinair of interbinair voornaamwoord, dat geen meervoudsvorm is.
Aanstellers als non binaire Bram Snorremans kunnen de pot op met hun geacteerde aanstellerij.
Nonbinairen bevestigen niet hun binairiteit.quote:Op maandag 14 oktober 2024 16:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ook non binairen en zeker transgenders bevestigen vooral de binariteit door zich tov daarvan te positioneren.
Maar goed, behalve alle aanstellers hebben we natuurlijk ook de afwijkingen bij geboorte, de hermafrodieten enzo. Dat komt niet veel voor maar het is natuurlijk wel vervelend voor die mensen dat ze altijd bij een van de twee moeten horen of zo aangesproken worden. Daarom ben ik wel voor een derde nonbinair of interbinair voornaamwoord, dat geen meervoudsvorm is.
Aanstellers als non binaire Bram Snorremans kunnen de pot op met hun geacteerde aanstellerij.
Kan je verklappen dat dit 30 jaar geleden al niet het geval was (op de middelbare school).quote:Op maandag 14 oktober 2024 06:45 schreef Wantie het volgende:
[..]
Er wordt van je verwacht dat je je op een bepaalde manier voelt en gedraagt naar je geslacht.
Oh jawel, hier werd je in elkaar gemept als je afweek.quote:Op maandag 14 oktober 2024 18:20 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Kan je verklappen dat dit 30 jaar geleden al niet het geval was (op de middelbare school).
Gender is de valkuil, dat bestaat helemaal niet. Non binairen claimen niet in een van beide hokjes te passen, al dan niet snordragend, prima maar dat veronderstelt al het bestaan van 2 hokjes.quote:Op maandag 14 oktober 2024 18:06 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nonbinairen bevestigen niet hun binairiteit.
Vandaar non-binair.
Transgenders uiteraard wèl.
De valkuil bij transgender is dat als iemand zich niet thuis voelt bij de eigen gender, dat ze dan ten onrechte te switch maken.
Geslacht is nu eenmaal binair.quote:Op maandag 14 oktober 2024 16:34 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nou, hier hadden we een rokken en jurken tekort (en dan bedoel ik beide geslachten/genders/sekse etc.).quote:Op maandag 14 oktober 2024 19:19 schreef Wantie het volgende:
[..]
Oh jawel, hier werd je in elkaar gemept als je afweek.
Tja, die 2 hokjes zijn inderdaad gecreëerd, en een non-binair past in geeneen van beide.quote:Op maandag 14 oktober 2024 19:34 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Gender is de valkuil, dat bestaat helemaal niet. Non binairen claimen niet in een van beide hokjes te passen, al dan niet snordragend, prima maar dat veronderstelt al het bestaan van 2 hokjes.
Ik heb op de middelbare school nog nooit een jongen in een jurk gezien.quote:Op maandag 14 oktober 2024 19:51 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Nou, hier hadden we een rokken en jurken tekort (en dan bedoel ik beide geslachten/genders/sekse etc.).
En pesten gebeurde natuurlijk ook wel, maar niet omdat iemand afweek van gedragingen die bij hun geslacht zouden moeten horen (sowieso nooit een meisje in elkaar gemept zien worden, maar ik heb ook nooit op een openbare school of VMBO gezeten).
Klopt, uiteindelijk moeten we daar naartoe groeien.quote:Op maandag 14 oktober 2024 19:40 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Geslacht is nu eenmaal binair.
Wat het ‘probleem’ is, is dat we als maatschappij verwachtingen hebben die horen bij de twee geslachten. Hetgeen voortkomt uit gemiddelden. Maar eigenlijk wijkt iedereen wel op bepaalde punten af van het gemiddelde en ben je dus op sommige gebieden meer stereotype mannelijk en op andere gebieden meer stereotype vrouwelijk.
Als je wat vastgeroest zit in de stereotypen en zeker als je dan ook nog onzeker bent over jezelf, dan kan ‘gender’ heel verleidelijk zijn.
Maar het is gewoon van de gekke. Je hoeft helemaal heen hokje te kiezen. Wees gewoon jezelf. Ieder hokje dat je jezelf aanmeet gaat vanzelf niet meer passen als het te krap is. Daarom: lekker ruim… ik heb een penis en ben dus een man.
Tekort op school (niet in de winkels).quote:Op maandag 14 oktober 2024 20:11 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik heb op de middelbare school nog nooit een jongen in een jurk gezien.
Wel fijn dat dat kom op jouw school. Maar dat zeker niet de norm.
Hoe vind jij het dat jouw geaardheid onder de vlag van lhbtqwerty wordt meegezogen in de hysterie van de ideologie? Het lijkt mij zeer vervelend als men jou in die onderdanige rol probeert te drukken voor hun eigen gewin.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 12:51 schreef YT123 het volgende:
Ik ben zelf een bi man en ik kan uit ervaring zeggen dat er behoorlijk wat mannen in het geheim rondlopen met "bicurious" gevoelens. Ik ben ook wel een paar keer op date geweest met mannen die wilden experimenteren, waarvan je het op het eerste gezicht nooit zou verwachten (totaal niet het gay stereotype) en die soms ook niet op een openbare plek wilden afspreken. Vaak vonden ze het eerst nog heel leuk ook, maar als puntje bij paaltje kwam (en het opeens serieus kon worden) waren ze heel snel ook weer verdwenen. Kwam niet door een gebrek aan aantrekking denk ik, maar eerder door angst. Ik probeer dat soort types wel een beetje te vermijden nu.
Verder heb ik ook wel wat vrienden die na een biertje te veel opeens wel heel erg geïnteresseerd zijn in mijn seksleven bijvoorbeeld. Al zie ik hen niet zo snel daadwerkelijk iets doen.
Lesbiennes staan bekend om hun aanstellerij.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 13:28 schreef KingRadler het volgende:
Er zijn ook liberale lesbiennes die zich totaal niet veilig voelen in de LGB-community.
Die worden gewoon conservatief, omdat de ideologie hen niet aanstaat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |