SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraarsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de GazastrookOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Geschiedenis conflictOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog ADSPOILER: LivestreamsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier verder.Intolerant voor intolerantie![]()
Is er giro 555, voor alle slachtoffers van deze verschrikkelijke oorlog, gaan er van die mutsen rond om te collecteren voor noodpakketten voor de slachtoffers in de Gaza strook!
Nee, gewoon nee!![]()
Dat eerste maak jij ervan. En het tweede klopt in beperkte mate, als er iets met de burgers gebeurt ligt de verantwoordelijkheid bij allebei. Blijft lastig, maar als er dan ook nog een ziekenhuis mee gemoeid is moet je niet zeuren als anderen er wat van vinden dat je dat bombardeert.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 14:13 schreef Ulx het volgende:
[..]
Met andere woorden: Burgers gebruiken als schild is toegestaan, en de tegenpartij is verantwoordelijk voor hun welzijn.What Would Goku Do![]()
Nee, want een ziekenhuis is beschermd ZOLANG je het niet gebruikt als basis/depot/bunker. Doe je dat wel verliest het de beschermde status.
Daarom zijn burgers daar dan ook niet de verantwoordelijk van de aanvallers maar van de verdedigers. Die horen een andere plek te zoeken of de burgers te evacueren.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Als het al klopt dat het zo gebruikt werd, kan het me eigenlijk weinig schelen wat Genve of wat dan ook hierover zegt. Dat jouw morele kader in dit geval niet zelf kan bedenken wat moet kunnen moet jij weten.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 17:41 schreef Ulx het volgende:
Nee, want een ziekenhuis is beschermd ZOLANG je het niet gebruikt als basis/depot/bunker. Doe je dat wel verliest het de beschermde status.
Daarom zijn burgers daar dan ook niet de verantwoordelijk van de aanvallers maar van de verdedigers. Die horen een andere plek te zoeken of de burgers te evacueren.What Would Goku Do![]()
Met andere woorden: gebruik burgers als schild want dan mag niemand iets terugdoen.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
nou neequote:Op vrijdag 11 oktober 2024 17:04 schreef Gia het volgende:
Is er giro 555, voor alle slachtoffers van deze verschrikkelijke oorlog, gaan er van die mutsen rond om te collecteren voor noodpakketten voor de slachtoffers in de Gaza strook!
Nee, gewoon nee!
dat weet je niet heEr gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels![]()
Dat maak jij er wederom weer van. Maarja, na een tijdje zou je je als Isral zijnde af kunnen vragen of je op de juiste weg bent als je vijand tot zulke daden komt om jou maar dwars te zitten. Daar kan jodenhaat bij zitten, zal vast, maar zoals ik vaker aan jullie verstand probeer te krijgen is een geweldsspiraal er een die je of kunt doorbreken, of kunt laten springen door tegenstand zodanig de kop in te drukken dat je jezelf niet meer in de spiegel aan kunt kijken. Isral kiest voor dat laatste en trekt het Westen daarin met zich mee. Ookal willen sommigen hier dat niet inzien of juichen ze het zelfs toe.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 18:00 schreef Ulx het volgende:
Met andere woorden: gebruik burgers als schild want dan mag niemand iets terugdoen.What Would Goku Do![]()
quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 18:00 schreef Ulx het volgende:
Met andere woorden: gebruik burgers als schild want dan mag niemand iets terugdoen.![]()
![]()
Ja, die postte je in het vorige topic ook al, en toen sloeg het ook al nergens op.quote:
In dit geval ook weer: ziekenhuizen/scholen/civiele gebouwen verliezen hun beschermde status als terreurgroeperingen deze gaan gebruiken als basis. Dat heeft niets te maken met wat jij post.
Intolerant voor intolerantie![]()
Ja en?quote:I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Kennelijk was het streven naar een groter Isral ook onderdeel van de likud ideologie.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Die regio zou er flink van opknappen. Eindelijk een einde aan alle bloeddorstige barbaarse praktijken. Vrede en welvaart voor iedereen.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 18:34 schreef egayalS het volgende:
Kennelijk was het streven naar een groter Isral ook onderdeel van de likud ideologie.
[ x ]
[ x ]And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?![]()
Die TT![]()
Wanneer was de laatste keer dat de Netanyahu regering ook maar iets zei over de gijzelaars? Ze geven geen ene fuck om de gijzelaars, dat is duidelijk gecommuniceerd aan de familieleden.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Net als jij.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 18:43 schreef egayalS het volgende:
Die TT![]()
Ze geven geen ene fuck om de gijzelaars, dat is duidelijk.And what rough beast, its hour come round at last,
Wat interesseert jou dat, joh.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 18:34 schreef egayalS het volgende:
Kennelijk was het streven naar een groter Isral ook onderdeel van de likud ideologie.Intolerant voor intolerantie![]()
Jan Tervoort klinkt als iemand die nooit uitgenodigd wordt op feestjesquote:Op vrijdag 11 oktober 2024 18:43 schreef egayalS het volgende:
Die TT![]()
Wanneer was de laatste keer dat de Netanyahu regering ook maar iets zei over de gijzelaars? Ze geven geen ene fuck om de gijzelaars, dat is duidelijk gecommuniceerd aan de familieleden.
[ x ]Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.![]()
Het is deze avond het begin van Jom Kippoer. Een van de belangrijkste dagen in de Joodse kalender. Kunnen we niet een beetje respect opbrengen, en stoppen met het bashen van Israel?![]()
En jij geeft geen fuk om de Palestijnen.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 18:43 schreef egayalS het volgende:
Die TT![]()
Wanneer was de laatste keer dat de Netanyahu regering ook maar iets zei over de gijzelaars? Ze geven geen ene fuck om de gijzelaars, dat is duidelijk gecommuniceerd aan de familieleden.
[ x ]Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam![]()
Vergeet het maar met vrede... Met hardliners in Isral en Hamas in Palestina gaat dat daar dus never nooit gebeuren.Omnibus in omnibus.
![]()
Jom Kippoer 2024: aangeven met ballonnen wie er in de schuilkelder mag komen schuilen bij een raketaanval.![]()
Awww zo cute. Heel mijn hart warm.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 19:42 schreef Qarrad het volgende:
[ x ]
Jom Kippoer 2024: aangeven met ballonnen wie er in de schuilkelder mag komen schuilen bij een raketaanval.![]()
Heeurluk. Anders is het het einde van dit soort topicreeksen.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 19:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
Vergeet het maar met vrede... Met hardliners in Isral en Hamas in Palestina gaat dat daar dus never nooit gebeuren.![]()
Ok, klein beetje humor is het ook wel toch..quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 19:42 schreef Qarrad het volgende:
[ x ]
Jom Kippoer 2024: aangeven met ballonnen wie er in de schuilkelder mag komen schuilen bij een raketaanval."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin![]()
Sorry! Het lukte me niet om een willekeurige tweet van iemand uit NYC, London, Abu Dhabi of Den Haag te vinden zoals gebruikelijk hier. Maar misschien dat je nog een verband weet te vinden tussen de situatie on de ground in de Westelijke Jordaanoever met het conflict in de Westelijke Jordaanoever, ik geloof echt in jequote:![]()
Nou mwoh, ik vind het nogal zuur, net zoals niet genoeg te eten hebben rond Ramadan omdat je wijk in puin ligt door de bombardementen en dan toch delen met de buren. Mooi gebaar, maar het wringt door de omstandigheden.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 20:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ok, klein beetje humor is het ook wel toch..![]()
Ik interpreteerde hem niet goed.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 20:18 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nou mwoh, ik vind het nogal zuur, net zoals niet genoeg te eten hebben rond Ramadan omdat je wijk in puin ligt door de bombardementen en dan toch delen met de buren. Mooi gebaar, maar het wringt door de omstandigheden.
Ik dacht dat deze ballonnen werden opgehangen bij Joodse/Israelische mensen (door pro palli's ofzo) die dan hun deur openen en dan schrikken van de knal.
Ik had helemaal het bericht niet gelezen. Nu wel.
Nee is niet grappig."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
Waarom zou Israel dat willen? Ze kunnen dit doorstaan en winnen.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 19:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
Vergeet het maar met vrede... Met hardliners in Isral en Hamas in Palestina gaat dat daar dus never nooit gebeuren.
Winnende partijen hebben geen belang bij een status quo."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
Het was een serieuze vraag. Wie is de tweeter? Wie zijn de journalisten? Welk checkpoint? Wat was de reden dat ze gestopt werden volgens de soldaten? Het is objectief een vaag verhaal, zonder details, documenten, filmpje, begeleidend nieuwsbericht, achtergrondinfo of iets dergelijks… alles wat hij beschrijft klinkt ook aangedikt en ongeloofwaardig.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 20:16 schreef moby_jones het volgende:
[..]
Sorry! Het lukte me niet om een willekeurige tweet van iemand uit NYC, London, Abu Dhabi of Den Haag te vinden zoals gebruikelijk hier. Maar misschien dat je nog een verband weet te vinden tussen de situatie on de ground in de Westelijke Jordaanoever met het conflict in het Westelijke Jordaanoever, ik geloof echt in je
Kan je mij uitleggen waarom je zo debiel reageert op een serieuze vraag? En over het algemeen waarom je alleen maar oneliners en linkdumps plaatst? En als iemand dan om verduidelijking vraagt je dan sarcastisch reageert.
Uiterst storende manier van posten. Waarom kon je niet een beetje meer moeite in je post stoppen? Misschien wat achtergrondinfo? Je eigen mening? Etc..![]()
Tussen die mensen hier die termen als geitenneukers, haatbaarden etc. rondwerpen en twitteraars herhaaldelijk posten die bewezen onzin hebben verspreid zijn er weinig anderen hier die in deze reeks (en verwante reeksen) keer op keer academische bronnen en cijfers aanhalen om over de geschiedenis van dit gebied en conflict te praten. Jammer dat je mijn toon niet leuk genoeg vindt maar doe niet alsof ik verder een discussie van niveau aan het verstoren ben.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 20:32 schreef oblo het volgende:
[..]
Kan je mij uitleggen waarom je zo debiel reageert op een serieuze vraag? En over het algemeen waarom je alleen maar oneliners en linkdumps plaatst? En als iemand dan om verduidelijking vraagt je dan sarcastisch reageert.
Uiterst storende manier van posten. Waarom kon je niet een beetje meer moeite in je post stoppen? Misschien wat achtergrondinfo? Je eigen mening? Etc..Onderdeel van deze groep journalisten die is aangehouden, maar goed om te weten dat ondanks dat je er niks van af weet wel alvast een oordeel klaar hebt liggen over de geloofwaardigheid, over nutteloze bijdragen gesprokenquote:Het was een serieuze vraag. Wie is de tweeter? Wie zijn de journalisten? Welk checkpoint? Wat was de reden dat ze gestopt werden volgens de soldaten? Het is objectief een vaag verhaal, zonder details, documenten, filmpje, begeleidend nieuwsbericht, achtergrondinfo of iets dergelijks…alles wat hij beschrijft klinkt ook aangedikt en ongeloofwaardig.
https://www.theguardian.c(...)-loffredo-israel-idf
https://www.yahoo.com/new(...)rican-154104944.html
[ Bericht 1% gewijzigd door moby_jones op 11-10-2024 21:14:29 ]![]()
Veel te veel woorden voor wat je kan samenvatten als "zij doen het, dus ik mag het ook doen". Doe gewoon normaal, punt.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 20:52 schreef moby_jones het volgende:
[..]
Tussen die mensen hier die termen als geitenneukers, haatbaarden etc. rondwerpen en twitteraars herhaaldelijk posten die bewezen onzin hebben verspreid zijn er weinig anderen hier die in deze reeks (en verwante reeksen) keer op keer academische bronnen en cijfers aanhalen om over de geschiedenis van dit gebied en conflict te praten. Jammer dat je mijn toon niet leuk genoeg vindt maar doe niet alsof ik verder een discussie van niveau aan het verstoren ben.Draai het niet om. Jij komt met een tweetdump zonder context, zonder eigen mening, zonder achtergrondinformatie. Natuurlijk weet niemand die dat leest iets af van dit incident als je het zo presenteert. Is het zo moeilijk om wat moeite in je post te stoppen?quote:[..]
Onderdeel van deze groep journalisten die is aangehouden, maar goed om te weten dat ondanks dat je er niks van af weet wel alvast een oordeel klaar hebt liggen over de geloofwaardigheid, over nutteloze bijdragen gesprokenAha, hier kunnen we wat mee. Het gaat over Jeremy Loffredo.quote:
Van het artikel dat je linkt:En als we in nog meer detail opzoeken wat Israel als reden opgeeft:quote:But whether Loffredo’s detention is justifiable has nothing to do with Grayzone’s editorial standards – it’s solely a question of whether he was arrested for a crime, or for reporting stories authorities didn’t want told.
If Israel’s theory is that reporters illegally share information with the enemy whenever the enemy reads the news, that could criminalize a whole lot of journalism. If Israel has proof that Loffredo did something more nefarious than that, it should say so, and be specific. The Dissenter reports that several more mainstream journalists reported similar information and footage to Loffredo and weren’t charged – if so, why was a particularly adversarial journalist singled out?Hij heeft dus militaire censuur geschonden door details te berichten van de impact van de Iraanse raketaanvallen op verschillende bases in Israel.quote:ג'רמי לופרדו (28), עיתונאי אמריקני עצמאי, נעצר על ידי המשטרה בחשד לפגיעה בביטחון המדינה לאחר שסיקר את מתקפת הטילים מאיראן - ודיווח על פגיעות בבסיס נבטים ובבסיס מודיעין במרכז הארץ.
בנוסף, בדיווחו תיאר כי מבסיס נבטים "יצאו מתקפות על עזה" וכי מטוסו של ראש הממשלה בנימין נתניהו נמצא בו. לופרדו נעצר על ידי היחידה המרכזית של מחוז ש"י בחשד לביצוע עבירות ביטחון חמורות, בהן סיוע לאויב במלחמה ומסירת מידע לאויב.
https://www.ynet.co.il/news/article/sykv0sh1yg
Zie hier de tweet van Jeremy Loffredo waarin hij zich volgens Israel schuldig maakt aan de schending van militaire censuur. En in het filmpje zegt hij zelf dat Israel de locatie van de raketimpact censureert, vervolgens gaat hij naar een van die locaties en filmt hij de raketimpact! Hij wist dus dat hij iets deed waarvoor hij opgepakt kon worden.
Hij is dus gisteren vrijgelaten omdat de details over de raketimpact in retrospect zijn goedgekeurd door de militaire censuur, maar hij mag Israel nog niet verlaten omdat het onderzoek nog niet is afgerond.
Hier een artikel dat er in meer detail op in gaat: https://www.the7eye.org.il/531842
Dus om nu terug te komen op de tweet die jij dumpte, geen woord over al dit bovenstaande. Of het terecht is dat er militaire censuur is over de raketimpact is een andere discussie, maar de tweet is bewust misleidend, laat informatie achter en zegt onjuist dat hij illegaal gearresteerd is.
Dit is dus het hele verhaal.![]()
Klassiek voorbeeld van framing. Ik raad iedereen aan om de tweet te lezen:En daarna het filmpje en nieuwsberichten te lezen die ik in mijn vorige post heb geplaatst.quote:![]()
Het is zo ongeveer de twaalfde keer dat je zoiets post, dus hoezo "kennelijk"?quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 18:34 schreef egayalS het volgende:
Kennelijk was het streven naar een groter Isral ook onderdeel van de likud ideologie.
[ x ]
[ x ]![]()
Het feit dat de toon van een repliekje je persoonlijk niet bevalt maakt sarcasme niet opeens niet meer "normaal", je kan zelf ook gewoon doorlopen ipv over de exacte toon te struikelenquote:Op vrijdag 11 oktober 2024 21:44 schreef oblo het volgende:
[..]
Veel te veel woorden voor wat je kan samenvatten als "zij doen het, dus ik mag het ook doen". Doe gewoon normaal, punt.Hij is per definitie illegaal gearresteerd omdat de bezetting illegaal isquote:[..]
Dus om nu terug te komen op de tweet die jij dumpte, geen woord over al dit bovenstaande. Of het terecht is dat er militaire censuur is over de raketimpact is een andere discussie, maar de tweet is bewust misleidend, laat informatie achter en zegt onjuist dat hij illegaal gearresteerd is.![]()
Ik val niet over je toon, ik val over het feit dat je enige bijdragen in deze reeks ongenuanceerde oneliners en linkdumps zijn.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 22:14 schreef moby_jones het volgende:
[..]
Het feit dat de toon van een repliekje je persoonlijk niet bevalt maakt sarcasme niet opeens niet meer "normaal", je kan zelf ook gewoon door lopen ipv over de exacte toon te vallen
[..]
Hij is per definitie illegaal gearresteerd omdat de bezetting illegaal is
Zie nu ook weer. In reactie op mijn post waar ik heel uitgebreid in ga op je linkdump kom je hier mee aanzetten. Met precies weer zo een irritante oneliner waar niemand iets mee kan.
Heb je zelf niet door dat je posts heel dom overkomen? En heb je nu weer te veel ego om toe te geven dat de tweet die je deelde wel een hele grote loop met de waarheid neemt?![]()
Willekeurige post van mij van gisteren in deze reeksquote:Op vrijdag 11 oktober 2024 22:19 schreef oblo het volgende:
[..]
Ik val niet over je toon, ik val over het feit dat je enige bijdragen in deze reeks ongenuanceerde oneliners en linkdumps zijn.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 15:28 schreef moby_jones het volgende:
[..]
Undercoveracties zijn ook aan regels gebonden, anders zou je als krijgsmacht simpelweg al je handelingen als undercoveroperatie kunnen bestempelen om niet aan het krijgsrecht gebonden te blijven. Er is gewoon een grote kans dat hier of wel sprake kan zijn van een buitenrechtelijke executie door een politiemacht of een krijgsmacht die perfidie pleegt (oorlogsmisdaad).
Hier is wat een Isralische oorlogsrechtdeskundige in 2014 te zeggen had mbt tot undercover operaties in de Westelijke Jordaanoever:Deze thread heb ik verder niks qua flauwe opmerkingen gedaan totdat jij mij liep te quoten met zo'n "verderfelijke" one-liner, wat bazel je opeensSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://en.idi.org.il/publications/8715
Hier is een zeer uitvoerige gesprek van dezelfde Isralische auteur met andere experts toen mensen verkleed als doctoren iemand van hamas in een ziekenhuisbed doodschoten eerder dit jaar, je kan gewoon zien dat dit niet gewoon prima facie legaal is onder het internationaal recht maar echt ter discussie staat
[ Bericht 0% gewijzigd door moby_jones op 11-10-2024 22:42:51 ]![]()
Dat is een interessant filmpje. Als ik tijd heb zal ik dat later eens bekijken. Mooie post inderdaad. Jammer dat je dan vervolgens zo een misleidende en feitelijk onjuiste tweet dumpt.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 22:35 schreef moby_jones het volgende:
[..]
Willekeurige post van mij van gisteren in deze reeks
[..]
Deze thread heb ik verder niks qua flauwe opmerkingen gedaan totdat jij mij liep te quoten met zo'n "verderfelijke" one-liner, wat bazel je opeens![]()
Kan best. Likud oorspronkelijke achterban waren vooral joden die daar al woonden en die joden die uit Arabische landen daarheen zijn gevlucht. De Arabieren hebben geluk gehad dat er veel socialisten immigreerden uit Europa. Want die waren daar niet zo van. Wel onhandig van Hamas dat ze juist die laatste groep aanvielen op 7/10. De hardcore kolonisten lieten ze met rust.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 18:34 schreef egayalS het volgende:
[ x ]
[ x ]I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Interessante documentaire. Het laat een lange lijst aan misdrijven zien. Van verkrachting, het gebruik van menselijke schilden, plunderingen het verkeerd behandelen van gevangenen en meer van zulks. Ook nog gezellige beelden uit de clubs van Israel en het soort liedjes dat ze daar draaien. Sommige dingen aan de hand van ooggetuigen, maar het merendeel op full hd beeld. Eigenlijk alles waar Hamas en aanhang 7 oktober terecht voor zijn vergruisd, maar dan gedaan door Israel.
Al is het uiteraard ook weer gemaakt met een overduidelijke bias waardoor bepaalde vragen niet gesteld worden. Hoe kan een belegering van een ziekenhuis dagen duren als er alleen artsen en gewonden zijn bijvoorbeeld? Die bias komt af en toe ook sterk naar boven op een hele gekke manier. Zoals klagen dat soldaten een sniper schot op een ongewapende man hebben gefilmd tussen allerlei beelden van als burger geklede mensen die tanks opblazen en dan ongewapend wegrennen.![]()
Behalve dat ie van Al Jazeera komt.quote:
Je kunt net zo goed Hamas zelf vragen.Intolerant voor intolerantie![]()
De voorspelbare reactie. Al Jazeera heeft beelden verzameld van het IDF zelf. Is het IDF nu ook al Hamas?quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 12:00 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Behalve dat ie van Al Jazeera komt.
Je kunt net zo goed Hamas zelf vragen.![]()
Hele interessante docu. Daarom zijn ze de toegang tot de Palestijnse gebieden kwijt.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 11:53 schreef Glazenmaker het volgende:
Interessante documentaire. Het laat een lange lijst aan misdrijven zien. Van verkrachting, het gebruik van menselijke schilden, plunderingen het verkeerd behandelen van gevangenen en meer van zulks. Ook nog gezellige beelden uit de clubs van Israel en het soort liedjes dat ze daar draaien. Sommige dingen aan de hand van ooggetuigen, maar het merendeel op full hd beeld. Eigenlijk alles waar Hamas en aanhang 7 oktober terecht voor zijn vergruisd, maar dan gedaan door Israel.
Al is het uiteraard ook weer gemaakt met een overduidelijke bias waardoor bepaalde vragen niet gesteld worden. Hoe kan een belegering van een ziekenhuis dagen duren als er alleen artsen en gewonden zijn bijvoorbeeld? Die bias komt af en toe ook sterk naar boven op een hele gekke manier. Zoals klagen dat soldaten een sniper schot op een ongewapende man hebben gefilmd tussen allerlei beelden van als burger geklede mensen die tanks opblazen en dan ongewapend wegrennen.![]()
Maar ghamaszquote:Op zaterdag 12 oktober 2024 12:06 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De voorspelbare reactie. Al Jazeera heeft beelden verzameld van het IDF zelf. Is het IDF nu ook al Hamas?![]()
quote:
Ja, dit had je kunnen weten toch? Wat had je dan verwacht? "Oh, een documentaire van een Arabische islamitische nieuwsdienst waarvan de journalisten bewust meermalen militaire objecten in beeld hebben gebracht en daardoor Isral zijn uitgestuurd. DIE IS VAST OBJECTIEF!!!
Nee, schat. Je weet dondersgoed wat ik bedoel. Laat dat schijnheilige maar achterwege, dat staat je niet.quote:Al Jazeera heeft beelden verzameld van het IDF zelf. Is het IDF nu ook al Hamas?
Hoe denk je dat het zou overkomen als iemand hier (een absurd) bezwaar tegen een story maakt omdat het van Joodse journalisten komt, doe effe normaalquote:Op zaterdag 12 oktober 2024 13:09 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Ja, dit had je kunnen weten toch? Wat had je dan verwacht? "Oh, een documentaire van een Arabische islamitische nieuwsdienst![]()
Als je denkt dat dat de reden is dat ze niet meer mogen komen lijkt het me verder een hele normale nieuwsorganisatie. Sowieso een bullshit reden om ze te weren natuurlijk, het is oorlog, wat verwacht je dan dat ze in beeld brengen? Echt de bochten waarin jij je moet wringen om wat krom is recht te praten worden steeds lachwekkender.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 13:09 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Ja, dit had je kunnen weten toch? Wat had je dan verwacht? "Oh, een documentaire van een Arabische islamitische nieuwsdienst waarvan de journalisten bewust meermalen militaire objecten in beeld hebben gebracht en daardoor Isral zijn uitgestuurd. DIE IS VAST OBJECTIEF!!!
[..]
Nee, schat. Je weet dondersgoed wat ik bedoel. Laat dat schijnheilige maar achterwege, dat staat je niet.What Would Goku Do![]()
Het enige absurde hier is deze vergelijking.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 13:16 schreef moby_jones het volgende:
[..]
Hoe denk je dat het zou overkomen als iemand hier (een absurd) bezwaar tegen een story maakt omdat het van Joodse journalisten komtKijk in de spiegel.quote:doe effe normaalIntolerant voor intolerantie![]()
Als je fungeert als spreekbuis van Hamas, dan ben je geen normale nieuwsorganisatie.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 13:26 schreef viagraap het volgende:
[..]
Als je denkt dat dat de reden is dat ze niet meer mogen komen lijkt het me verder een hele normale nieuwsorganisatie.Mwah, propaganda aanjagen en Hamas ongecheckt aan het woord laten lijken me eigenlijk best goede redenen. Als je dan ook nog uitgebreid militair materiaal, troepenopbouw etcetera in beeld gaat brengen terwijl je vrijwel volledig eenzijdig aan het "rapporteren" bent... neuh, ik ben niet van de censuur maar dit was een niet meer dan normale move van Isral. Uiteraard onthaald op oorverdovend Arabisch gekrijs maar we moeten eens stoppen met naar die peuters te luisteren.quote:Sowieso een bullshit reden om ze te weren natuurlijk, het is oorlog, wat verwacht je dan dat ze in beeld brengen?Intolerant voor intolerantie![]()
Ik ben je schatje niet liefje. Moet ik je het Engelse woordje bias uit gaan leggen, of is je geheugen niet zo goed?quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 13:09 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
[..]
Nee, schat. Je weet dondersgoed wat ik bedoel. Laat dat schijnheilige maar achterwege, dat staat je niet.
Ik vind het nogal laf van je dat je enkel kan zeiken over de bron en niet de Isralische beelden durft te verdedigen.![]()
Netanyahu heeft een GROOT probleemquote:Op zaterdag 12 oktober 2024 11:53 schreef Glazenmaker het volgende:
Het absurde is niet ingaan op de beelden die IDF-soldaten zelf hebben gefilmd + gepubliceerd maar wel alvast de etniciteit en religie van de documentairemakers als probleem aankaarten en dan denken dat dit een normale gang van zaken isquote:Op zaterdag 12 oktober 2024 13:45 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Het enige absurde hier is deze vergelijking.![]()
Bibi heeft er juist een groot belang bij dat dit zo lang mogelijk doorgaat, anders moest hij waarschijnlijk al de gevangenis in voor corruptie. Het zegt heel wat over de staat van Isral dat iemand met zo'n belangenverstrengeling mag beslissen om honderdduizenden jongeren in de gehaktmolen te sturen. En dan hebben we het nog niet eens over wat het de Palestijnen aandoet.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 14:31 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Netanyahu heeft een GROOT probleem![]()
Netanyahu IS een groot probleem.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 14:31 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Netanyahu heeft een GROOT probleem![]()
Oh wat klopt er volgens jou niet aan dan?quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 15:48 schreef Nober het volgende:
'Al Jazeera investigation'
Dat gaat vast heel neutraal behandeld worden.![]()
Sheik Hamad bin Thamer Al Thani.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 17:15 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Oh wat klopt er volgens jou niet aan dan?
Sta jij ook op de loonlijst?
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Al_Jazeera_Media_Network![]()
Ingaan op de Isralische beelden kun je niet, dus zeik je over de bron en doe je ook nog maar alsof ik een terrorist ben.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 17:29 schreef Nober het volgende:
[..]
Sheik Hamad bin Thamer Al Thani.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Al_Jazeera_Media_Network
Wat ongelooflijk laf![]()
![]()
Het is een ding om niet inhoudelijk op de beelden van IDF soldaten in te gaan maar het is echt een stuk sneuer om plotseling FakeNews agentje te spelen tegenover een nieuwsteam dat een paar weken terug nog een Emmy heeft gewonnen voor hun coverage in Gaza wanneer je normaliter meuk als visegrad24 hier postquote:Op zaterdag 12 oktober 2024 17:29 schreef Nober het volgende:
[..]
Sheik Hamad bin Thamer Al Thani.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Al_Jazeera_Media_Network![]()
Er stonden hier 2 meiden aan de deur die collecteerden voor hulppakketten voor 'de slachtoffers in Gaza'. Dat weet ik wel, want dat zeiden ze.quote:
555 is voor alle slachtoffers in het MO. Dus voor Gaza, Libanon EN Isral.![]()
quote:According to documents reviewed by the New York Times, Hamas originally planned to launch a major cross-border attack in 2022 but pushed off the invasion until October 7, 2023 in an effort to enlist Iran and Hezbollah to join the attack.
Hamas decided to go ahead without their full involvement before Israel deployed an advanced new air-defense system and out of a desire to disrupt efforts to normalize relations between Israel and Saudi Arabia.
Link to story below.
https://www.nytimes.com/2(...)amas-israel-war.html![]()
Laf hequote:Op zaterdag 12 oktober 2024 17:47 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ingaan op de Isralische beelden kun je niet, dus zeik je over de bron en doe je ook nog maar alsof ik een terrorist ben.
Wat ongelooflijk laf
Raar toch, dat we de Hamas spreekbuis niet serieus nemen. Is toch raar?
quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 22:58 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Laf he
Raar toch, dat we de Hamas spreekbuis niet serieus nemen. Is toch raar?quote:Op donderdag 29 augustus 2024 08:32 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Doe het toch maar. En als je toch bezig bent, stop dan even met de ad hominems, het bronnen aanvallen en andere ontduikingstechnieken en ga eens discussiren. Met deugdelijke argumentatie en met bronnen.![]()
Ja het is inderdaad raar dat je bang bent voor informatie die tegen je wereldbeeld ingaat. Af en toe kijken waar de ander mee bezig is is heel gezond. Al was het maar om te checken of je eigen aannames wel kloppen.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 22:58 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Laf he
Raar toch, dat we de Hamas spreekbuis niet serieus nemen. Is toch raar?
En wederom: de Isralische beelden spreken voor zichzelf. De verdediging ja maar iemand die ik stom vindt zend ze uit slaat nergens op.![]()
De regel van fok: mensen die brullen over gedrag van de ander zijn er bijna altijd zelf schuldig aan. Meestal binnen twee posts al, dus wat dat betreft is Cuen nog best goed bezig.quote:![]()
Wat is dat nou weer voor idiote aanname?quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 23:44 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ja het is inderdaad raar dat je bang bent voor informatie die tegen je wereldbeeld ingaat.![]()
Je haalt Al Jazeera als bron aan en gaat dan lopen janken dat je daarom uitgelachen wordt. Ik vroeg zelfs nog wat je dan had verwacht.
Dus ad hominem maar lekker verder, hang maar fijn de vermoorde onschuld uit, maar van mij en van de rest van de wereld krijg je gewoon hoongelach.
Ze gebruiken op grote schaal palestijnen als human shields. Daar zijn zat gevallen van gerapporteerd.quote:![]()
Moet ik nou ook nog het woordje aanname aan je gaan uitleggen?quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 23:57 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor idiote aanname?![]()
Je haalt Al Jazeera als bron aan en gaat dan lopen janken dat je daarom uitgelachen wordt. Ik vroeg zelfs nog wat je dan had verwacht.
Dus ad hominem maar lekker verder, hang maar fijn de vermoorde onschuld uit, maar van mij en van de rest van de wereld krijg je gewoon hoongelach.![]()
Iemand heeft een onderzoek geplaatst van Al-Jazeera over Isralische oorlogsmisdaden. Die persoon wordt daar nu om uitgelachen.quote:Op zondag 13 oktober 2024 00:02 schreef Thorelf het volgende:
vreemd hier!! waar gaat het hier over??![]()
Vervolgens probeert die persoon een discussie te starten over de inhoud van dat onderzoek, maar ja, dat leidt natuurlijk alleen maar tot nog meer hoongelach.
En die persoon snapt dat niet.
Het is maar aan welke kant je staat en je slikt alles voor zoete koek en de andere kant is alles "natuurlijk" gelogen, zo simpel is het...![]()
Er zijn wat vergaderstukken gevonden op een computer in Gaza.
Secret Documents Show Hamas Tried to Persuade Iran to Join Its Oct. 7 Attack
https://archive.is/ypqlw
The documents, which were verified by The Times, lay out the main strategies and assessments of the leadership group:
• Hamas initially planned to carry out the attack, which it code-named “the big project,” in the fall of 2022. But the group delayed executing the plan as it tried to persuade Iran and Hezbollah to participate.
• As they prepared arguments aimed at Hezbollah, the Hamas leaders said that Israel’s “internal situation” — an apparent reference to turmoil over Prime Minister Benjamin Netanyahu’s contentious plans to overhaul the judiciary — was among the reasons they were “compelled to move toward a strategic battle.”
• In July 2023, Hamas dispatched a top official to Lebanon, where he met with a senior Iranian commander and requested help with striking sensitive sites at the start of the assault.
• The senior Iranian commander told Hamas that Iran and Hezbollah were supportive in principle, but needed more time to prepare; the minutes do not say how detailed a plan was presented by Hamas to its allies.
• The documents also say that Hamas planned to discuss the attack in more detail at a subsequent meeting with Hassan Nasrallah, Hezbollah’s leader at the time, but do not clarify whether the discussion happened.
• Hamas felt assured of its allies’ general support, but concluded it might need to go ahead without their full involvement — in part to stop Israel from deploying an advanced new air-defense system before the assault took place.
• The decision to attack was also influenced by Hamas’s desire to disrupt efforts to normalize relations between Israel and Saudi Arabia, the entrenchment of Israel’s occupation of the West Bank and Israeli efforts to exert greater control over the Aqsa mosque compound in Jerusalem, sacred in both Islam and Judaism and known to Jews as the Temple Mount.
• Hamas deliberately avoided major confrontations with Israel for two years from 2021, in order to maximize the surprise of the Oct. 7 attack. As the leaders saw it, they “must keep the enemy convinced that Hamas in Gaza wants calm.”
• Hamas leaders in Gaza said they briefed Ismail Haniyeh, Hamas’s Qatar-based political leader, on “the big project.” It was not previously known whether Mr. Haniyeh, who was assassinated by Israel in July, had been briefed on the attack before it happened.
Komt wel redelijk overeen met wat er werd geopperd in het begin van de oorlog: de aanval van 7 oktober 2023 had een onderdeel moeten zijn, of worden vergezeld door, een aanval van alle anti-Isral groeperingen (inclusief Iran). En het was dus wel degelijk een poging van Hamas om aan irrelevantie te ontkomen, want Isral was (en is?) de banden met Arabische landen al langere tijd aan het normaliseren.Intolerant voor intolerantie![]()
Schreeuwers zoals Cuen misschien. In mijn originele post met de hele enge Al-Jazeera docu geef ik aan dat er toch wel wat gaten en bias tegen Israel in zit.quote:Op zondag 13 oktober 2024 09:57 schreef AFA2022 het volgende:
Het is maar aan welke kant je staat en je slikt alles voor zoete koek en de andere kant is alles "natuurlijk" gelogen, zo simpel is het...
Toch wel bijzonder hoe nu juist Israel verdedigd wordt door mensen die conservatief geschatte sterftecijfers in twijfel trekken en nieuws al op voorhand af serveren als leugens, omdat het vanuit een bepaalde etnische/religieuze groep komt.![]()
In dit geval is het simpeler en maakt het niet uit aan welke kant je staat. Al-Jazeera is de spreekbuis van Hamas. Zij zijn Isral zelfs uitgezet en Isral kent persvrijheid. Dat wil dus wel wat zeggen.quote:Op zondag 13 oktober 2024 09:57 schreef AFA2022 het volgende:
Het is maar aan welke kant je staat en je slikt alles voor zoete koek en de andere kant is alles "natuurlijk" gelogen, zo simpel is het...
Is een beetje als de nazi's die gaan klagen over mensenrechten in Polen of zoiets.
Hamas? Ja, dat is al 18 jaar bekend.quote:Op zondag 13 oktober 2024 06:38 schreef Chadi het volgende:
Ze gebruiken op grote schaal palestijnen als human shields. Daar zijn zat gevallen van gerapporteerd."This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".![]()
Hoe kan het dat Israel wel van elke hooggeplaatste Hezbollah leider weet waar ze zich tot op de 10 meter nauwkeurig bevinden maar dat ze geen idee hebben waar de overgebleven gijzelaars zitten?![]()
Geen idee of ze dat weten of niet. Misschien weten ze het wl. Maar dan kun je nog niet zoveel.quote:Op zondag 13 oktober 2024 12:11 schreef Alpha0 het volgende:
Hoe kan het dat Israel wel van elke hooggeplaatste Hezbollah leider weet waar ze zich tot op de 10 meter nauwkeurig bevinden maar dat ze geen idee hebben waar de overgebleven gijzelaars zitten?
Onder de grond, in tunnels, is het ook moeilijker zoeken natuurlijk.Intolerant voor intolerantie![]()
Ik heb gisteren beelden gepost van twee geboeide mannen in hun onderbroek die een gebouw moeten verkennen voordat Isralische soldaten erin gaan. Heb je iets vergelijkbaars van Hamas?quote:Op zondag 13 oktober 2024 11:16 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Hamas? Ja, dat is al 18 jaar bekend.![]()
Niet nodig. Zou een beetje hetzelfde zijn als bewijzen dat zwaartekracht bestaat.quote:Op zondag 13 oktober 2024 12:38 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik heb gisteren beelden gepost van twee geboeide mannen in hun onderbroek die een gebouw moeten verkennen voordat Isralische soldaten erin gaan. Heb je iets vergelijkbaars van Hamas?"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".![]()
Dat is toch niet zo heel vreemd, maar wat wil je daarmee zeggen, dat Hamas hun eigen bevolking niet als schild gebruikt?quote:Op zondag 13 oktober 2024 12:38 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik heb gisteren beelden gepost van twee geboeide mannen in hun onderbroek die een gebouw moeten verkennen voordat Isralische soldaten erin gaan. Heb je iets vergelijkbaars van Hamas?![]()
Ik denk dat ze wel degelijk weten waar de meeste zitten, probleem is dat je ze niet zo makkelijk bevrijd, ik zou je aanraden de serie Fauda te krijgen, geeft best goed beeld hoe die speciale troepen opereren in Gaza.quote:Op zondag 13 oktober 2024 12:11 schreef Alpha0 het volgende:
Hoe kan het dat Israel wel van elke hooggeplaatste Hezbollah leider weet waar ze zich tot op de 10 meter nauwkeurig bevinden maar dat ze geen idee hebben waar de overgebleven gijzelaars zitten?🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block![]()
Ik wacht met smart op een nieuw seizoen, materiaal in overvloed.quote:Op zondag 13 oktober 2024 12:52 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik denk dat ze wel degelijk weten waar de meeste zitten, probleem is dat je ze niet zo makkelijk bevrijd, ik zou je aanraden de serie Fauda te krijgen, geeft best goed beeld hoe die speciale troepen opereren in Gaza.![]()
Gijzelaars?quote:Op zondag 13 oktober 2024 12:11 schreef Alpha0 het volgende:
Hoe kan het dat Israel wel van elke hooggeplaatste Hezbollah leider weet waar ze zich tot op de 10 meter nauwkeurig bevinden maar dat ze geen idee hebben waar de overgebleven gijzelaars zitten?![]()
quote:Op zondag 13 oktober 2024 12:52 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik denk dat ze wel degelijk weten waar de meeste zitten, probleem is dat je ze niet zo makkelijk bevrijd, ik zou je aanraden de serie Fauda te krijgen, geeft best goed beeld hoe die speciale troepen opereren in Gaza.
Ik kijk GTST om vreemdgangers te herkennen![]()
![]()
Het woord gijzelaar wordt zowel gebruikt voor gijzelnemer als voor gegijzelde. Ik weet het, is verwarrend.quote:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Gijzelaar![]()
Dat is een oorlogsmisdrijf en jij noemt het niet zo heel vreemd? Een van de redenen die Israel aandraagt waarom Hamas zo slecht is zijn de menselijke schilden. Als Israel zich hetzelfde gedraagt als een terroristische organisatie zou je dat toch op zijn minst een beetje moeten doen fronsen?quote:Op zondag 13 oktober 2024 12:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat is toch niet zo heel vreemd, maar wat wil je daarmee zeggen, dat Hamas hun eigen bevolking niet als schild gebruikt?
En ik zeg nergens dat Hamas geen burgers misbruikt. Ik reageerde alleen op iemand die bij Israel kritiek "ja maar Hamas" riep. Een beetje zoals jij hier ook lijkt te doen.![]()
Isral doet dat niet met eigen burgers. Maar met de vijand. Dit is zelfbehoud. Ontploft het gebouw, kost het tenminste geen kostbare soldaten.quote:Op zondag 13 oktober 2024 12:38 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik heb gisteren beelden gepost van twee geboeide mannen in hun onderbroek die een gebouw moeten verkennen voordat Isralische soldaten erin gaan. Heb je iets vergelijkbaars van Hamas?![]()
Is niet vreemd nee om dit te doen, het is geen voetbalwedstrijd h, het gaat om leven en dood, dus dat je dan gevangen genomen strijders/terroristen wat vooruit stuurt om te kijken of er boobytraps etc. is zijn is niet ongebruikelijk, het is zeker niet zo dat dit alleen door Israel gedaan wordt in dit soort situaties.quote:Op zondag 13 oktober 2024 13:06 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dat is een oorlogsmisdrijf en jij noemt het niet zo heel vreemd? Een van de redenen die Israel aandraagt waarom Hamas zo slecht is zijn de menselijke schilden. Als Israel zich hetzelfde gedraagt als een terroristische organisatie zou je dat toch op zijn minst een beetje moeten doen fronsen?
En ik zeg nergens dat Hamas geen burgers misbruikt. Ik reageerde alleen op iemand die bij Israel kritiek "ja maar Hamas" riep. Een beetje zoals jij hier ook lijkt te doen.
Dat het niet mag, het zij zo maar oorlog is altijd smerig, dus gaan huilen om regeltjes vanaf de zijlijn is ook wel weer aandoenlijk.![]()
Zelfbehoud is geen goede reden om oorlogsmisdrijven te plegen. Bovendien heb je geen idee of het de vijand is of een paar kerels die ze van de straat hebben geplukt om hun oorlogsmisdrijf mee te plegen. Gezien het oorlogsmisdadigers zijn, zou ik ze niet het voordeel van de twijfel geven.quote:Op zondag 13 oktober 2024 13:12 schreef Gia het volgende:
[..]
Isral doet dat niet met eigen burgers. Maar met de vijand. Dit is zelfbehoud. Ontploft het gebouw, kost het tenminste geen kostbare soldaten.![]()
ja daar ben je wel goed in, oordelen zonder feiten.quote:Op zondag 13 oktober 2024 13:18 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Zelfbehoud is geen goede reden om oorlogsmisdrijven te plegen. Bovendien heb je geen idee of het de vijand is of een paar kerels die ze van de straat hebben geplukt om hun oorlogsmisdrijf mee te plegen. Gezien het oorlogsmisdadigers zijn, zou ik ze niet het voordeel van de twijfel geven.![]()
Wel als je zegt het meest morele leger ter wereld te hebben en een westerse democratie te zijn. Ik had gisteren ook beelden gepost van Isralirs die zich verschuilen achter een 7 jarig kind. Is dat ook iets wat je goed wil praten?quote:Op zondag 13 oktober 2024 13:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
Is niet vreemd nee om dit te doen, het is geen voetbalwedstrijd h, het gaat om leven en dood, dus dat je dan gevangen genomen strijders/terroristen wat vooruit stuurt om te kijken of er boobytraps etc. is zijn is niet ongebruikelijk, het is zeker niet zo dat dit alleen door Israel gedaan wordt in dit soort situaties.
Dat het niet mag, het zij zo maar oorlog is altijd smerig, dus gaan huilen om regeltjes vanaf de zijlijn is ook wel weer aandoenlijk.![]()
Het punt was. Wie boeit de gijzelaars op de demonstranten na iets?quote:Op zondag 13 oktober 2024 12:58 schreef Gia het volgende:
[..]
Het woord gijzelaar wordt zowel gebruikt voor gijzelnemer als voor gegijzelde. Ik weet het, is verwarrend.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Gijzelaar
Netanyahu gebruikt hier de patriot act. Ben je een gegijzelde dan sta je er alleen voor. En als ze worden bevrijd dan stopt de oorlog en stopt de macht en verdienmodel van Netanyahu, de wapenlobby's en fabrikanten![]()
Ik praat niets goed maar jij hebt je oordeel al klaar, helaas kan je zulk tuig alleen maar op een keiharde manier bestrijden. Ze geven niet eens om hun eigen mensen dus kan je nagaan, common sense moet je in dit geval even laten varen.quote:Op zondag 13 oktober 2024 13:23 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Wel als je zegt het meest morele leger ter wereld te hebben en een westerse democratie te zijn. Ik had gisteren ook beelden gepost van Isralirs die zich verschuilen achter een 7 jarig kind. Is dat ook iets wat je goed wil praten?![]()
Grappig om dit te typen. Ik geef feiten en benoem de aanname van iemand anders. En dan krijg je deze briljante post van jou terug.quote:Op zondag 13 oktober 2024 13:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
ja daar ben je wel goed in, oordelen zonder feiten.![]()
Alleen weerleg je mijn post er niet mee.quote:Op zondag 13 oktober 2024 13:32 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Grappig om dit te typen. Ik geef feiten en benoem de aanname van iemand anders. En dan krijg je deze briljante post van jou terug.![]()
Als dit waar zou zijn, dan had het geen zin om achter een 7 jarig kind te schuilen. Kun je uitleggen hoe jij nog werkelijk verschild van iemand die de holocaust goedpraat? Je posts laten zien dat je Palestijnen niet meer als mensen ziet die leven en rechten verdienen die bijvoorbeeld de Isralirs wel verdienen.quote:Op zondag 13 oktober 2024 13:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik praat niets goed maar jij hebt je oordeel al klaar, helaas kan je zulk tuig alleen maar op een keiharde manier bestrijden. Ze geven niet eens om hun eigen mensen dus kan je nagaan, common sense moet je in dit geval even laten varen.![]()
Gefeliciteerd dan maar. Je centrale punt was onzin en toch is je post niet weerlegd? Nou gg.quote:Op zondag 13 oktober 2024 13:33 schreef Tarado het volgende:
[..]
Alleen weerleg je mijn post er niet mee.![]()
Nu trek je weer conclusies die je niet kan trekken, ik voel me niet geroepen om jouw mening over mij te weerleggen, maar het slaat nergens op wat je zegt, met je holocaust vergelijkingquote:Op zondag 13 oktober 2024 13:35 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als dit waar zou zijn, dan had het geen zin om achter een 7 jarig kind te schuilen. Kun je uitleggen hoe jij nog werkelijk verschild van iemand die de holocaust goedpraat? Je posts laten zien dat je Palestijnen niet meer als mensen ziet die leven en rechten verdienen die bijvoorbeeld de Isralirs wel verdienen..
![]()
Dit is geen oorlogsmisdrijf, dat zou het geval zijn als het om soldaten zou gaan.quote:Op zondag 13 oktober 2024 13:06 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dat is een oorlogsmisdrijf en jij noemt het niet zo heel vreemd? Een van de redenen die Israel aandraagt waarom Hamas zo slecht is zijn de menselijke schilden. Als Israel zich hetzelfde gedraagt als een terroristische organisatie zou je dat toch op zijn minst een beetje moeten doen fronsen?
En ik zeg nergens dat Hamas geen burgers misbruikt. Ik reageerde alleen op iemand die bij Israel kritiek "ja maar Hamas" riep. Een beetje zoals jij hier ook lijkt te doen.🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block![]()
quote:Op zondag 13 oktober 2024 13:35 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als dit waar zou zijn, dan had het geen zin om achter een 7 jarig kind te schuilen. Kun je uitleggen hoe jij nog werkelijk verschild van iemand die de holocaust goedpraat? Je posts laten zien dat je Palestijnen niet meer als mensen ziet die leven en rechten verdienen die bijvoorbeeld de Isralirs wel verdienen.![]()
Topvermaak.Intolerant voor intolerantie![]()
Dat je nog reageert op die vogel.quote:Op zondag 13 oktober 2024 12:38 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dus Palestijnse burgers zijn de vijand?quote:Op zondag 13 oktober 2024 13:12 schreef Gia het volgende:
[..]
Isral doet dat niet met eigen burgers. Maar met de vijand. Dit is zelfbehoud. Ontploft het gebouw, kost het tenminste geen kostbare soldaten.![]()
Waarom denk je dat dit burgers zijn?quote:Op zondag 13 oktober 2024 14:01 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dus Palestijnse burgers zijn de vijand?Intolerant voor intolerantie![]()
Het betreft voornamelijk beelden van de socials en beelden Al Jaazera zelf.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 12:06 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De voorspelbare reactie. Al Jazeera heeft beelden verzameld van het IDF zelf. Is het IDF nu ook al Hamas?Betrof dit de video van Al Jazeera? Je zou wat minder Islamtische en Arabische propaganda tot je moeten nemen, straks ga je nog denken dat er echt nog een rechtvaardiging achter groeperingen als Hamas en Hezbollah zit. Radicalisering ligt snel op de loer als je eenmaal in deze fuikjes zit.quote:Op zondag 13 oktober 2024 13:23 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Wel als je zegt het meest morele leger ter wereld te hebben en een westerse democratie te zijn. Ik had gisteren ook beelden gepost van Isralirs die zich verschuilen achter een 7 jarig kind. Is dat ook iets wat je goed wil praten?
En misschien moet je jezelf eens afvragen hoe het komt dat jij als user die zich zo fel uitspreekt tegen Russische propaganda (terecht) met open ogen in dit soort propaganda trapt. Ik vind het verbazingwekkend hoe sommigen in de ene oorlog wl aan de juiste kant kunnen staan en in de andere oorlog compleet de verkeerde kant kiezen.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Ja, tot op bepaalde hoogte wel. Zij steunen op grote schaal terroristen en zijn bereid mee te doen met het terreur, dat is op 7 oktober wel gebleken of ben je de beelden inmiddels alweer vergeten? Zie bijvoorbeeld:quote:Op zondag 13 oktober 2024 14:01 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dus Palestijnse burgers zijn de vijand?'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Die beelden heb ik niet gezien. Zaten die beelden in die Al Jazeera video?quote:Op zondag 13 oktober 2024 12:38 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
7 oktober gemist?quote:Op zondag 13 oktober 2024 12:38 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik heb gisteren beelden gepost van twee geboeide mannen in hun onderbroek die een gebouw moeten verkennen voordat Isralische soldaten erin gaan. Heb je iets vergelijkbaars van Hamas?
En veel succes met beelden vinden van een terroristische dictatuur die geen persvrijheid toestaat en hun eigen burgers laat afslachten voor propaganda.![]()
Bijzonder om te zien hoe Palestijnen plotseling van gedaante veranderen van onschuldigen burgers gebukt onder het juk van Hamas naar genetisch kwaadaardige monsters afhankelijk van of er Hamasstrijders of IDF-soldaten achter ze schuilen. Verbeterpuntje misschien voor de volgende CIDI-bijeenkomst![]()
Misschien moet je Al-Jazeera even raadplegen, die hebben hier vast wel iets interessants over.quote:Op zondag 13 oktober 2024 15:05 schreef moby_jones het volgende:
Bijzonder om te zien hoe Palestijnen plotseling van gedaante veranderen van onschuldigen burgers gebukt onder het juk van Hamas naar genetisch kwaadaardige monsters afhankelijk van of er Hamasstrijders of IDF-soldaten achter ze schuilen. Verbeterpuntje misschien voor de volgende CIDI-bijeenkomst
Goed ideequote:Op zondag 13 oktober 2024 15:22 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Misschien moet je Al-Jazeera even raadplegen, die hebben hier vast wel iets interessants over.![]()
Gaza zelf veranderde ook een paar keer van "een hel, een openluchtgevangenis" naar "het was prachtig voordat Isral het aan gort schoot" en weer terug. Dus het zou best kunnen dat Palestijnen het zelf ook kunnen.quote:Op zondag 13 oktober 2024 15:05 schreef moby_jones het volgende:
Bijzonder om te zien hoe Palestijnen plotseling van gedaante veranderen van onschuldigen burgers gebukt onder het juk van Hamas naar genetisch kwaadaardige monsters afhankelijk van of er Hamasstrijders of IDF-soldaten achter ze schuilen. Verbeterpuntje misschien voor de volgende CIDI-bijeenkomstI hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Je komt mij niet vertellen dat Israel in een ander land precies weet waar elke topfiguur van Hezbollah verblijft, maar niet weet waar de gegijzelden zijn in haar eigen achtertuin. Netanyahu is er bij gebaat om dit conflict zo lang mogelijk te rekken tenkoste van vele mensenlevens. Hij weet immers als de oorlog voorbij is, hij hoogstwaarschijnlijk achter de tralies verdwijnt in Israel. Ik vraag me dan ook echt af wat Netanyahu in zijn hoofd als endgame ziet?![]()
Klopt.quote:Op zondag 13 oktober 2024 14:24 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Die beelden heb ik niet gezien. Zaten die beelden in die Al Jazeera video?![]()
"De situatie in Gaza gaat van kwaad naar erger" is niet een draai van 180 gradenquote:Op zondag 13 oktober 2024 16:29 schreef Ulx het volgende:
[..]
Gaza zelf veranderde ook een paar keer van "een hel, een openluchtgevangenis" naar "het was prachtig voordat Isral het aan gort schoot" en weer terug. Dus het zou best kunnen dat Palestijnen het zelf ook kunnen.![]()
Ik snap echt niet hoe in dit topic zo'n verzameling van users is gekomen die dit totaal niet meer doorheeft van zichzelf. Zo diep in een propaganda gat gevallen dat de grip op de realiteit en logische consistentie verloren is.quote:Op zondag 13 oktober 2024 15:05 schreef moby_jones het volgende:
Bijzonder om te zien hoe Palestijnen plotseling van gedaante veranderen van onschuldigen burgers gebukt onder het juk van Hamas naar genetisch kwaadaardige monsters afhankelijk van of er Hamasstrijders of IDF-soldaten achter ze schuilen. Verbeterpuntje misschien voor de volgende CIDI-bijeenkomst![]()
Weten ze wel. Het punt is dat die gijzelaars vlak naast die Hamasbaas zitten. Allemaal met een bomvest om. Ze hebben hem een paar keer kunnen pakken maar dat zou 25 dode gijzelaars betekenen. Daarom deed de IDF het niet.quote:Op zondag 13 oktober 2024 16:33 schreef AFA2022 het volgende:
Je komt mij niet vertellen dat Israel in een ander land precies weet waar elke topfiguur van Hezbollah verblijft, maar niet weet waar de gegijzelden zijn in haar eigen achtertuin. Netanyahu is er bij gebaat om dit conflict zo lang mogelijk te rekken tenkoste van vele mensenlevens. Hij weet immers als de oorlog voorbij is, hij hoogstwaarschijnlijk achter de tralies verdwijnt in Israel. Ik vraag me dan ook echt af wat Netanyahu in zijn hoofd als endgame ziet?
De Hamastop snapt trouwens heel goed dat ze dit niet zullen overleven als ze zich overgeven. Een vrijgeleide ergens heen is uitstel van executie. Daarnaast zijn er niet veel landen die ze nog willen opnemen. Dat is de reden dat ze doorgaan en dat de burgers daar pech hebben.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Als dit waar zou zijn dan zou het juist in het belang van Hamas zijn om die gegijzelden vrij te laten. Maar dat doet Hamas niet, dus ook zij hebben nog altijd iets te winnen. Vraag me niet wat.quote:Op zondag 13 oktober 2024 16:33 schreef AFA2022 het volgende:
Je komt mij niet vertellen dat Israel in een ander land precies weet waar elke topfiguur van Hezbollah verblijft, maar niet weet waar de gegijzelden zijn in haar eigen achtertuin. Netanyahu is er bij gebaat om dit conflict zo lang mogelijk te rekken tenkoste van vele mensenlevens. Hij weet immers als de oorlog voorbij is, hij hoogstwaarschijnlijk achter de tralies verdwijnt in Israel. Ik vraag me dan ook echt af wat Netanyahu in zijn hoofd als endgame ziet?"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"
- Oliver Goldsmith, The Deserted Village![]()
Zelfs al zou dat waar zijn: wat maakt dat in vredesnaam uit? Dat maakt het toch niet opeens normaal dat users hier geboeide en voor de rest bijna naakte gevangenen in een mijnenveld sturen normaal vinden of goedpraten?quote:Op zondag 13 oktober 2024 16:29 schreef Ulx het volgende:
[..]
Gaza zelf veranderde ook een paar keer van "een hel, een openluchtgevangenis" naar "het was prachtig voordat Isral het aan gort schoot" en weer terug. Dus het zou best kunnen dat Palestijnen het zelf ook kunnen.![]()
Ik snap het wel. Ze hebben nooit nieuws gehad of het verhaal vanuit Palestijns narrative. Het is altijd vanuit de zielige bezetter geweest. Sommige mensen denken dat de palestijnen Isral bezetten. Zijn totaal los van de realiteit.quote:Op zondag 13 oktober 2024 16:47 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik snap echt niet hoe in dit topic zo'n verzameling van users is gekomen die dit totaal niet meer doorheeft van zichzelf. Zo diep in een propaganda gat gevallen dat de grip op de realiteit en logische consistentie verloren is.
Het verhaal van de palestijnen wordt zelden door een palestijnse schrijver verteld als het al verteld wordt. In slechts 2% van de gevallen in de VS.![]()
Wanneer een analyse je doet geloven dat een kernmacht minder politieke opties heeft in een conflict dan een bevolking onder de langste militaire bezetting dan moet je wel Palestijnen bijna als buitenaardse wezens gaan beschouwen om er nog een touw aan vast te knopenquote:Op zondag 13 oktober 2024 16:47 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik snap echt niet hoe in dit topic zo'n verzameling van users is gekomen die dit totaal niet meer doorheeft van zichzelf. Zo diep in een propaganda gat gevallen dat de grip op de realiteit en logische consistentie verloren is.![]()
Ik heb helemaal geen kant in deze oorlog. Ik vind Hamas een verschrikkelijke organisatie, maar ik zie tegelijkertijd Israel alles doen waar ze Hamas van beschuldigen. Aan de start van deze oorlog was ik geschokt door het massale seksuele misbruik. Nu zien we Isralische soldaten hetzelfde doen en duizenden Isralische mensen rellen om ze weer vrij te krijgen. Hamas was van de menselijke schilden, hetzelfde doet het IDF. Hamas slacht burgers af, Israel heeft een AI programma om hetzelfde te doen met de kapot grappige naam: "Where's Daddy?" Hamas zou mensen afslachten omdat ze joods zijn, hier posten mensen dat arabieren/islamieten alleen maar liegen en dat het normaal is om ze als gevangenen een mijnenveld in te sturen. Misdrijf na misdrijf wordt op sociale media gezet en er is niemand in het IDF die dat een halt toeroept. En als dat al is wat de hogere rangen blijkbaar normaal vinden, wat komt dan niet online?quote:Op zondag 13 oktober 2024 14:09 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het betreft voornamelijk beelden van de socials en beelden Al Jaazera zelf.
[..]
Betrof dit de video van Al Jazeera? Je zou wat minder Islamtische en Arabische propaganda tot je moeten nemen, straks ga je nog denken dat er echt nog een rechtvaardiging achter groeperingen als Hamas en Hezbollah zit. Radicalisering ligt snel op de loer als je eenmaal in deze fuikjes zit.
En misschien moet je jezelf eens afvragen hoe het komt dat jij als user die zich zo fel uitspreekt tegen Russische propaganda (terecht) met open ogen in dit soort propaganda trapt. Ik vind het verbazingwekkend hoe sommigen in de ene oorlog wl aan de juiste kant kunnen staan en in de andere oorlog compleet de verkeerde kant kiezen.
We staan voor de hele wereld voor lul dat we dit gedrag goedpraten en Israel nog steeds onvoorwaardelijk steunen.![]()
Het Isralische leger is verre van moreel goed, en pro-Israliers hebben de neiging om heel zwart wit te denken wanneer het daar op aankomt. Isral is een democratie, mensen worden berecht dus iedereen die een Palestijn dood of letsel aanbrengt zonder goede reden zal zijn verdiende straf krijgen. Terwijl in dat praktijk vaak gewoon niet waar blijkt te zijn:
B'Tselem, an Israeli human rights organization, has extensively documented what it describes as state-sponsored violence and impunity within the Israeli legal system. In its 2021 report This is Apartheid, B'Tselem accused the Israeli government of enacting policies that allow for systematic violence by the IDF without significant legal consequences.
Patterns of Impunity
Lack of Accountability: Numerous reports point to the fact that investigations into IDF actions often result in no charges or light sentences for soldiers involved in violent incidents. This includes both deaths of Palestinians in the West Bank and high-casualty events in Gaza, such as Operation Protective Edge in 2014.
Selective Enforcement: Critics argue that Israeli laws related to military conduct, such as the military's own investigative bodies, rarely result in significant repercussions for soldiers involved in violence against Palestinians.freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.![]()
Je onderstaande quote gaat over Palestijnen, maar wat zou je vinden van iemand die zo over joden zou praten?quote:Op zondag 13 oktober 2024 13:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
Nu trek je weer conclusies die je niet kan trekken, ik voel me niet geroepen om jouw mening over mij te weerleggen, maar het slaat nergens op wat je zegt, met je holocaust vergelijking.
quote:je zulk tuig alleen maar op een keiharde manier bestrijden. Ze geven niet eens om hun eigen mensen dus kan je nagaan, common sense moet je in dit geval even laten varen.![]()
Ik heb het niet over Palestijnen, ik heb het over Hamas en Hezbollah, dat zijn islamofascistische terreur bewegingen, vergelijkbaar met IS die je tot op de wortel uit moet roeien, want zo niet dan doen ze dat met Israel en later met ons.quote:Op zondag 13 oktober 2024 17:12 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je onderstaande quote gaat over Palestijnen, maar wat zou je vinden van iemand die zo over joden zou praten?
[..]
Ik ben pro Israel, maar zeker geen aanhanger van Netanyahu, dat is een enge man die z'n eigen belang boven dat van z'n land stelt en natuurlijk had ik ook liever gezien dat het schriftelijk afgehandeld had kunnen worden maar de realiteit is helaas anders.![]()
Aanvullend.quote:Op zondag 13 oktober 2024 17:11 schreef Nexum het volgende:
Het Isralische leger is verre van moreel goed, en pro-Israliers hebben de neiging om heel zwart wit te denken wanneer het daar op aankomt. Isral is een democratie, mensen worden berecht dus iedereen die een Palestijn dood of letsel aanbrengt zonder goede reden zal zijn verdiende straf krijgen. Terwijl in dat praktijk vaak gewoon niet waar blijkt te zijn:
B'Tselem, an Israeli human rights organization, has extensively documented what it describes as state-sponsored violence and impunity within the Israeli legal system. In its 2021 report This is Apartheid, B'Tselem accused the Israeli government of enacting policies that allow for systematic violence by the IDF without significant legal consequences.
Patterns of Impunity
Lack of Accountability: Numerous reports point to the fact that investigations into IDF actions often result in no charges or light sentences for soldiers involved in violent incidents. This includes both deaths of Palestinians in the West Bank and high-casualty events in Gaza, such as Operation Protective Edge in 2014.
Selective Enforcement: Critics argue that Israeli laws related to military conduct, such as the military's own investigative bodies, rarely result in significant repercussions for soldiers involved in violence against Palestinians.
Van de Washington Post dit weekend, over onder andere de twee Amerikaanse Palestijnen die begin dit jaar in de west bank gedood zijn en er nog geen verdachten gevonden zijn.
Since 2005, only 3 percent of police complaints related to settler violence against Palestinians tracked by the Israeli rights group Yesh Din have resulted in a conviction. In cases of alleged violence by soldiers against Palestinians, the group says, the figure is 1 percent.
![]()
![]()
De uitweg van iemand die zich betrapt voelt. Gezien de context van de posts ervoor niet geloofwaardig.quote:Op zondag 13 oktober 2024 17:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik heb het niet over Palestijnen, ik heb het over Hamas en Hezbollah, dat zijn islamofascistische terreur bewegingen, vergelijkbaar met IS die je tot op de wortel uit moet roeien, want zo niet dan doen ze dat met Israel en later met ons.
Ik ben pro Israel, maar zeker geen aanhanger van Netanyahu, dat is een enge man die z'n eigen belang boven dat van z'n land stelt en natuurlijk had ik ook liever gezien dat het schriftelijk afgehandeld had kunnen worden maar de realiteit is helaas anders.![]()
Aldus de user die Al-Jazeera quote.quote:Op zondag 13 oktober 2024 17:47 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De uitweg van iemand die zich betrapt voelt. Gezien de context van de posts ervoor niet geloofwaardig.Intolerant voor intolerantie![]()
En daarbij aangaf dat Al-Jazeera bevoordeeld was waardoor er een aantal specifieke fouten in hun docu zaten.quote:Op zondag 13 oktober 2024 17:56 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Aldus de user die Al-Jazeera quote.
Kun je een voorbeeld geven waarin je zelf nog een beetje nadacht bij het posten of beoordelen van een bron?![]()
Ik voel niet de minste behoefte.quote:Op zondag 13 oktober 2024 18:02 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
En daarbij aangaf dat Al-Jazeera bevoordeeld was waardoor er een aantal specifieke fouten in hun docu zaten.
Kun je een voorbeeld geven waarin je zelf nog een beetje nadacht bij het posten of beoordelen van een bron?Intolerant voor intolerantie![]()
Manmanman wat een kutzooi met die kut moslims."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Hmm. Kortom, volgens jou trekt het Isralische leger al slachtend, verkrachtend en martelend door van Palestijns dorp naar Palestijns dorp vanuit diep religieuze overtuigingen en een etnische haat jegens moslims?quote:Op zondag 13 oktober 2024 17:06 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik heb helemaal geen kant in deze oorlog. Ik vind Hamas een verschrikkelijke organisatie, maar ik zie tegelijkertijd Israel alles doen waar ze Hamas van beschuldigen. Aan de start van deze oorlog was ik geschokt door het massale seksuele misbruik. Nu zien we Isralische soldaten hetzelfde doen en duizenden Isralische mensen rellen om ze weer vrij te krijgen. Hamas was van de menselijke schilden, hetzelfde doet het IDF. Hamas slacht burgers af, Israel heeft een AI programma om hetzelfde te doen met de kapot grappige naam: "Where's Daddy?" Hamas zou mensen afslachten omdat ze joods zijn, hier posten mensen dat arabieren/islamieten alleen maar liegen en dat het normaal is om ze als gevangenen een mijnenveld in te sturen. Misdrijf na misdrijf wordt op sociale media gezet en er is niemand in het IDF die dat een halt toeroept. En als dat al is wat de hogere rangen blijkbaar normaal vinden, wat komt dan niet online?
We staan voor de hele wereld voor lul dat we dit gedrag goedpraten en Israel nog steeds onvoorwaardelijk steunen.
Want dit is namelijk wat de Palestijnse terroristen deden op 7 oktober. Mensen levend verbranden in hun auto, mensen met tuingereedschap martelen en zo om het leven brengen, vrouwen verkrachten en een heel muziekfestival liquideren alsof ze de SS-ers waren van Paneriai in de jaren 1940.
En dan zeg jij ook nog, 'ik zie tegelijkertijd Israel alles doen waar ze Hamas van beschuldigen' ... alsof het een beschuldiging zonder bewijs is![]()
. De Palestijnse terroristen hebben hun daden nota bene zelf gefilmd.
Dit is dus precies wat ik bedoelde met het trappen in allerlei de Islamtische en Arabische propaganda. Nog even en je gaat ook geloven dat 7 oktober eigenlijk is uitgevoerd door het Isralische leger zelf en dat dit helemaal geen Palestijnen waren.Nee, wat de activistengroep van de politieke partij Meretz genaamd B'Tselem ook zeggen. Er is geen apartheid in Isral.quote:Op zondag 13 oktober 2024 17:11 schreef Nexum het volgende:
Patterns of Impunity
Selective Enforcement: Critics argue that Israeli laws related to military conduct, such as the military's own investigative bodies, rarely result in significant repercussions for soldiers involved in violence against Palestinians.Joden doen niemand iets kwaad, Palestijnen wel. We hebben het hier over een groep mensen die al meer dan een eeuw (!) bezig zijn met terrorisme jegens Joodse gemeenschappen in de regio vanuit gevoelens van religieuze en raciale suprematie.quote:Op zondag 13 oktober 2024 17:12 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je onderstaande quote gaat over Palestijnen, maar wat zou je vinden van iemand die zo over joden zou praten?
[..]'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Posts waarin je zelf nadenkt zijn dan ook moeilijker om te maken dan het gebruikelijke gebral van je.quote:Op zondag 13 oktober 2024 18:19 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Ik voel niet de minste behoefte.![]()
Lees op reddit dat een drone door de iron dome is geslopen en flinke schade heeft gedaan in Israel. 25 (zwaar)gewonden. Kan verder nog geen info vinden.
https://www.jpost.com/breaking-news/article-824417
Kwam wss van Hezbollah, of jemen, of Irak... dus moet in het andere topic (?). Is het niet beter om gewoon en Israel topic te hebben ipv israel versus land/groep X?
[ Bericht 26% gewijzigd door Eyjafjallajoekull op 13-10-2024 18:59:32 ]Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Al jazeera is een propagandazender, lieverd.quote:Op zondag 13 oktober 2024 18:02 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
En daarbij aangaf dat Al-Jazeera bevoordeeld was waardoor er een aantal specifieke fouten in hun docu zaten.
Kun je een voorbeeld geven waarin je zelf nog een beetje nadacht bij het posten of beoordelen van een bron?![]()
Dit is echt al meermaals voorgesteld, met onderbouwing, aan de moderators maar kennelijk zit er meer logica en wens in het gesplitst laten. Wel lastig soms, want natuurlijk is er veel overlap.quote:Op zondag 13 oktober 2024 18:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
...
Is het niet beter om gewoon en Israel topic te hebben ipv israel versus land/groep X?![]()
Nee. Duidelijk is dat het verkrachten veel in de gevangenissen gebeurd. Waar we in de dorpjes wel heel veel voorbeelden van hebben zijn soldaten die Palestijnen vernederen door filmpjes en foto's met gestolen lingerie setjes te maken. Het moorden wat ik aanhaalde is met bommen op woonhuizen. Op 7 oktober was 1 op de 3 doden een militair. Met de waar is pappa methode wordt gewacht tot de Hamas meneer thuis bij zijn gezin is. Dan ga je akkoord met slechtere cijfers voor burgerdoden dan een terroristische aanval. Zelfs de minister van defensie had het over dieren. Dat lijkt mij niet een etnische waardering jegens Palestijnen. Wat je nog vergeet te vermelden is het rustig opblazen en buldozeren van civiele gebouwen en landbouwgrond zodra de gevechten voorbij zijn. Doelbewust schade veroorzaken aan prive eigendom is iets waar een Nederlandse soldaat straf voor krijgt.quote:Op zondag 13 oktober 2024 18:26 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm. Kortom, volgens jou trekt het Isralische leger al slachtend, verkrachtend en martelend door van Palestijns dorp naar Palestijns dorp vanuit diep religieuze overtuigingen en een etnische haat jegens moslims?
Want dit is namelijk wat de Palestijnse terroristen deden op 7 oktober. Mensen levend verbranden in hun auto, mensen met tuingereedschap martelen en zo om het leven brengen, vrouwen verkrachten en een heel muziekfestival liquideren alsof ze de SS-ers waren van Paneriai in de jaren 1940.
En dan zeg jij ook nog, 'ik zie tegelijkertijd Israel alles doen waar ze Hamas van beschuldigen' ... alsof het een beschuldiging zonder bewijs is![]()
. De Palestijnse terroristen hebben hun daden nota bene zelf gefilmd.
Dit is dus precies wat ik bedoelde met het trappen in allerlei de Islamtische en Arabische propaganda. Nog even en je gaat ook geloven dat 7 oktober eigenlijk is uitgevoerd door het Isralische leger zelf en dat dit helemaal geen Palestijnen waren.
[..]
[..]
Joden doen niemand iets kwaad, Palestijnen wel. We hebben het hier over een groep mensen die al meer dan een eeuw (!) bezig zijn met terrorisme jegens Joodse gemeenschappen in de regio vanuit gevoelens van religieuze en raciale suprematie.
Dat 7 oktober verschrikkelijk was is geen vrijbrief om zelf zo om te gaan met mensen. De verhalen en aanwijzingen over martelingen zijn er al decennia, maar sinds 7 oktober gooien soldaten zelf online dat ze mensen martelen. Als ze het met beeld en geluid durven bekennen, wat doen ze dan als er geen mobieltje staat te filmen?
Als ik het zo had verwoord: 'ik zie tegelijkertijd Israel alles doen wat Hamas doet', had je dan instemmend geknikt?
Tuurlijk schat. Dat ik niet in een propaganda fuik voor Israel zit moet wel betekenen dat ik in de propaganda fuik van Hamas zit.
Ja en de joodse gemeenschappen waren al die tijd onschuldige slachtoffers en nooit zelf dader. Je geeft zelf aan dat dit conflict al meer dan een eeuw bezig is. Voor de mensen die nu leven is het een geschiedenis van actie reactie vanaf onze geboorte.![]()
Stop maar, joh. Je kunt het niet.quote:Op zondag 13 oktober 2024 18:28 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Posts waarin je zelf nadenkt zijn dan ook moeilijker om te maken dan het gebruikelijke gebral van je.Intolerant voor intolerantie![]()
Wel vreemd dat je enkel en alleen in die streek al decennia "actie reactie" hebt. Hoeveel Nederlanders hebben in de afgelopen eeuw wat willekeurige Duitsers ontvoerd?quote:Op zondag 13 oktober 2024 19:12 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Voor de mensen die nu leven is het een geschiedenis van actie reactie vanaf onze geboorte.
Of heb je in Gaza te maken met een terroristengroep die met een ijzeren vuist regeert en z'n macht niet kwijt wil, dus keer op keer op keer Isral aanvalt zodat er zoveel mogelijk Palestijnen sterven?![]()
Er zijn geen verkrachtingen in gevangenissen gaande. Er is welgeteld n incident geweest, waar de betrokkenen meteen voor zijn opgepakt en nu nog uit functie zijn afwachtende van hun straf. Isral bestraft zulk gedrag namelijk wel in tegenstelling tot de Palestijnse samenleving, waar zulke dingen worden toegejuicht.quote:Op zondag 13 oktober 2024 19:12 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Nee. Duidelijk is dat het verkrachten veel in de gevangenissen gebeurd. Waar we in de dorpjes wel heel veel voorbeelden van hebben zijn soldaten die Palestijnen vernederen door filmpjes en foto's met gestolen lingerie setjes te maken.
En poeh h, Isralische soldaten maken videos in lingerie, nou, het is wat. Dat je je daar berhaupt druk overmaakt en dat op gelijke voet wil zeggen met daadwerkelijke verkrachtingen en martelingen, wat de Palestijnse terroristen deden op 7 oktober, is veelzeggend te noemen.Dat zijn bombardementen, dat is niet hetzelfde als van dorp naar dorp gaan en daar zoveel mogelijk mensen afslachten.quote:Op zondag 13 oktober 2024 19:12 schreef Glazenmaker het volgende:
Het moorden wat ik aanhaalde is met bommen op woonhuizen.Nee, dat was een verwijzing richting de Palestijnse terroristen. Een hele begrijpelijke verwijzing, want die mensen hebben zich op 7 oktober als een stel losgeslagen hyena's gedragen. Dit is simpelweg een feit.quote:Op zondag 13 oktober 2024 19:12 schreef Glazenmaker het volgende:
Zelfs de minister van defensie had het over dieren. Dat lijkt mij niet een etnische waardering jegens Palestijnen. Wat je nog vergeet te vermelden is het rustig opblazen en buldozeren van civiele gebouwen en landbouwgrond zodra de gevechten voorbij zijn. Doelbewust schade veroorzaken aan prive eigendom is iets waar een Nederlandse soldaat straf voor krijgt.Klopt, het zoveel mogelijk kapot maken van de infrastructuur maakt urban warfare makkelijker omdat men hiermee mogelijke schuilplekken weghaalt voor terroristen. Dit is essentieel gezien de manier waarop de Palestijnen zelf vechten:quote:Op zondag 13 oktober 2024 19:12 schreef Glazenmaker het volgende:
Wat je nog vergeet te vermelden is het rustig opblazen en buldozeren van civiele gebouwen en landbouwgrond zodra de gevechten voorbij zijn. Doelbewust schade veroorzaken aan prive eigendom is iets waar een Nederlandse soldaat straf voor krijgt.Elk leegstaand gebouw is een mogelijke hideout voor terroristen waar ze kunnen toeslaan jegens Isralische militairen.quote:How Hamas Is Fighting in Gaza: Tunnels, Traps and Ambushes
Hamas overwhelmed Israel's border in October with a coordinated, large-scale maneuver before committing atrocities. Now, it acts as a guerrilla force, its fighters often disguised as civilians.
They hide under residential neighborhoods, storing their weapons in miles of tunnels and in houses, mosques, sofas -- even a child's bedroom -- blurring the boundary between civilians and combatants.
They emerge from hiding in plainclothes, sometimes wearing sandals or tracksuits before firing on Israeli troops, attaching mines to their vehicles, or firing rockets from launchers in civilian areas.
They rig abandoned homes with explosives and tripwires, sometimes luring Israeli soldiers to enter the booby-trapped buildings by scattering signs of a Hamas presence.
..Maar Isral gaat niet hetzelfde om met de Palestijnen, dit is wat jij er zelf van maakt. Zoals ik al eerder aangaf, Isralische militairen gaan niet van dorp naar dorp, martelend, verkrachtend en slachtend vanuit religieuze overtuigingen en een diepe etnische haat.quote:Op zondag 13 oktober 2024 19:12 schreef Glazenmaker het volgende:
Dat 7 oktober verschrikkelijk was is geen vrijbrief om zelf zo om te gaan met mensen. De verhalen en aanwijzingen over martelingen zijn er al decennia, maar sinds 7 oktober gooien soldaten zelf online dat ze mensen martelen. Als ze het met beeld en geluid durven bekennen, wat doen ze dan als er geen mobieltje staat te filmen?Nee, want het is niet waar.quote:Op zondag 13 oktober 2024 19:12 schreef Glazenmaker het volgende:
Als ik het zo had verwoord: 'ik zie tegelijkertijd Israel alles doen wat Hamas doet', had je dan instemmend geknikt?Je papegaait inmiddels aardig na wat er binnen de Islamtische fuikjes op de socials allemaal wordt beweerd. Je gaat zelfs af op documentaires van Al Jazeera, die voornamelijk stoelen op allemaal anekdotes van mensen zonder enig bewijs.quote:Op zondag 13 oktober 2024 19:12 schreef Glazenmaker het volgende:
Tuurlijk schat. Dat ik niet in een propaganda fuik voor Israel zit moet wel betekenen dat ik in de propaganda fuik van Hamas zit.Klopt. Het begint iedere keer bij een aanval van Palestijnse kant, waar er Isralirs om het leven komen of worden gegijzeld. Zo ging het in 1920, zo gaat het in 2024. En jij bent er inmiddels van overtuigt geraakt dat er een morele equivalentie zou zijn en dat de Israliers precies hetzelfde doen als de Palestijnen.quote:Op zondag 13 oktober 2024 19:12 schreef Glazenmaker het volgende:
Ja en de joodse gemeenschappen waren al die tijd onschuldige slachtoffers en nooit zelf dader. Je geeft zelf aan dat dit conflict al meer dan een eeuw bezig is. Voor de mensen die nu leven is het een geschiedenis van actie reactie vanaf onze geboorte.
Man man man, onthoud dit voor als er in het Oekrane topic weer een Russische trolletje langskomt die je de wind van voren gaat geven en beticht van Kremlin propaganda (nogmaals, terecht naar mijn mening). Iets met een pot en een ketel.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Het feit dat bewijs dat de IDF vaker niet dan wel gestraft wordt wanneer ze geweld jegens Palestijnen gebruiken zonder aanleiding, gewoon te vinden is op het internet. En vervolgens wordt het gewoon genegeerd. ‘Nee hoor, is er niet’. Ik zie niks’.
Dit is waarom ik pro-Israliers niet serieus neem. Ze zijn de eerste die ons beschuldigen van geschiedsvervalsing en het negeren van nuance maar ze maken zichzelf er ook constant schuldig aan. Het is gewoon blindelings het volgen van een regime dat Palestijnen onderdrukt, maar het boeit niks want het zijn moslims en moslims zijn minderwaardige mensen die het recht niet hebben om te leven. Het is gewoon zielig.freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.![]()
.Rook er nog een. "ons" "ze". moslims minderwaardig? Bah bah. En natuurlijk geen woord over gijzelaars/hamas.quote:Op zondag 13 oktober 2024 20:15 schreef Nexum het volgende:
Het feit dat bewijs dat de IDF vaker niet dan wel gestraft wordt wanneer ze geweld jegens Palestijnen gebruiken zonder aanleiding, gewoon te vinden is op het internet. En vervolgens wordt het gewoon genegeerd. ‘Nee hoor, is er niet’. Ik zie niks’.
Dit is waarom ik pro-Israliers niet serieus neem. Ze zijn de eerste die ons beschuldigen van geschiedsvervalsing en het negeren van nuance maar ze maken zichzelf er ook constant schuldig aan. Het is gewoon blindelings het volgen van een regime dat Palestijnen onderdrukt, maar het boeit niks want het zijn moslims en moslims zijn minderwaardige mensen die het recht niet hebben om te leven. Het is gewoon zielig.
Of oorlogen waar moslims andere moslims van kant maken.![]()
Knap staaltje whataboutism weer. Dat is niet het topic die ter discussie staat.quote:Op zondag 13 oktober 2024 20:21 schreef havanagila het volgende:
.
[..]
Rook er nog een. "ons" "ze". moslims minderwaardig? Bah bah. En natuurlijk geen woord over gijzelaars/hamas.
Of oorlogen waar moslims andere moslims van kant maken.freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.![]()
Vindt dat hele "ons" en "ze" beetje raar, sorry.quote:Op zondag 13 oktober 2024 20:29 schreef Nexum het volgende:
[..]
Knap staaltje whataboutism weer. Dat is niet het topic die ter discussie staat.![]()
En jij zou braaf Duitsers blijven toejuichen als ze Nederland in een permanente land en zee blokkade hadden met een programma om het aantal calorien per inwoner op standje honger te houden. Wat een kut vergelijking.quote:Op zondag 13 oktober 2024 19:34 schreef havanagila het volgende:
[..]
Wel vreemd dat je enkel en alleen in die streek al decennia "actie reactie" hebt. Hoeveel Nederlanders hebben in de afgelopen eeuw wat willekeurige Duitsers ontvoerd?
Of heb je in Gaza te maken met een terroristengroep die met een ijzeren vuist regeert en z'n macht niet kwijt wil, dus keer op keer op keer Isral aanvalt zodat er zoveel mogelijk Palestijnen sterven?
En wederom een gevalletje Palestijnen zijn zielig want onder Hamas, maar ze helemaal naar de tyfus bombarderen, heen en weer pingpongen maar veilige zones en als ze weg zijn hun huizen en bedrijven opblazen en bulldozeren is oke. Nee het is beide niet oke.![]()
Zeg ik van wel dan? En hoe zie jij Hamas dan... Verzetgroep, terroristen, of wat eikels die met miljarden op de bank veilig in Qatar leven terwijl er duizenden Palestijnen sterven? Bij aanvallen die Hamas steeds uitlokt.quote:Op zondag 13 oktober 2024 20:32 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
En jij zou braaf Duitsers blijven toejuichen als ze Nederland in een permanente land en zee blokkade hadden met een programma om het aantal calorien per inwoner op standje honger te houden. Wat een kut vergelijking.
En wederom een gevalletje Palestijnen zijn zielig want onder Hamas, maar ze helemaal naar de tyfus bombarderen, heen en weer pingpongen maar veilige zones en als ze weg zijn hun huizen en bedrijven opblazen en bulldozeren is oke. Nee het is beide niet oke.![]()
Ons? Wie bedoel je met ons?quote:Op zondag 13 oktober 2024 20:15 schreef Nexum het volgende:
Dit is waarom ik pro-Israliers niet serieus neem. Ze zijn de eerste die ons beschuldigen van geschiedsvervalsing en het negeren van nuance maar ze maken zichzelf er ook constant schuldig aan. Het is gewoon blindelings het volgen van een regime dat Palestijnen onderdrukt, maar het boeit niks want het zijn moslims en moslims zijn minderwaardige mensen die het recht niet hebben om te leven. Het is gewoon zielig.![]()
Je begrijpt mij helemaal verkeerd. Er is wat mij betreft geen moeite equivalentie. Hamas mensen zijn opgegroeid in een doodscult met om de paar jaar grootschalige vernietiging een massa's doden. Bibi en zijn regering groeiden op in een democratisch land in relatieve veiligheid. Dat maakt hun acties en escalatie op escalatie moreel nog slechter imho.quote:Op zondag 13 oktober 2024 19:44 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Er zijn geen verkrachtingen in gevangenissen gaande. Er is welgeteld n incident geweest, waar de betrokkenen meteen voor zijn opgepakt en nu nog uit functie zijn afwachtende van hun straf. Isral bestraft zulk gedrag namelijk wel in tegenstelling tot de Palestijnse samenleving, waar zulke dingen worden toegejuicht.
En poeh h, Isralische soldaten maken videos in lingerie, nou, het is wat. Dat je je daar berhaupt druk overmaakt en dat op gelijke voet wil zeggen met daadwerkelijke verkrachtingen en martelingen, wat de Palestijnse terroristen deden op 7 oktober, is veelzeggend te noemen.
[..]
Dat zijn bombardementen, dat is niet hetzelfde als van dorp naar dorp gaan en daar zoveel mogelijk mensen afslachten.
[..]
Nee, dat was een verwijzing richting de Palestijnse terroristen. Een hele begrijpelijke verwijzing, want die mensen hebben zich op 7 oktober als een stel losgeslagen hyena's gedragen. Dit is simpelweg een feit.
[..]
Klopt, het zoveel mogelijk kapot maken van de infrastructuur maakt urban warfare makkelijker omdat men hiermee mogelijke schuilplekken weghaalt voor terroristen. Dit is essentieel gezien de manier waarop de Palestijnen zelf vechten:
[..]
Elk leegstaand gebouw is een mogelijke hideout voor terroristen waar ze kunnen toeslaan jegens Isralische militairen.
[..]
Maar Isral gaat niet hetzelfde om met de Palestijnen, dit is wat jij er zelf van maakt. Zoals ik al eerder aangaf, Isralische militairen gaan niet van dorp naar dorp, martelend, verkrachtend en slachtend vanuit religieuze overtuigingen en een diepe etnische haat.
[..]
Nee, want het is niet waar.
[..]
Je papegaait inmiddels aardig na wat er binnen de Islamtische fuikjes op de socials allemaal wordt beweerd. Je gaat zelfs af op documentaires van Al Jazeera, die voornamelijk stoelen op allemaal anekdotes van mensen zonder enig bewijs.
[..]
Klopt. Het begint iedere keer bij een aanval van Palestijnse kant, waar er Isralirs om het leven komen of worden gegijzeld. Zo ging het in 1920, zo gaat het in 2024. En jij bent er inmiddels van overtuigt geraakt dat er een morele equivalentie zou zijn en dat de Israliers precies hetzelfde doen als de Palestijnen.
Man man man, onthoud dit voor als er in het Oekrane topic weer een Russische trolletje langskomt die je de wind van voren gaat geven en beticht van Kremlin propaganda (nogmaals, terecht naar mijn mening). Iets met een pot en een ketel.![]()
Alle drie is waar volgens mij.quote:Op zondag 13 oktober 2024 20:35 schreef havanagila het volgende:
[..]
Zeg ik van wel dan? En hoe zie jij Hamas dan... Verzetgroep, terroristen, of wat eikels die met miljarden op de bank veilig in Qatar leven terwijl er duizenden Palestijnen sterven? Bij aanvallen die Hamas steeds uitlokt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Glazenmaker op 13-10-2024 22:12:40 ]![]()
Moet niet gekker worden.quote:Op zondag 13 oktober 2024 20:35 schreef havanagila het volgende:
[..]
Zeg ik van wel dan? En hoe zie jij Hamas dan... Verzetgroep, terroristen, of wat eikels die met miljarden op de bank veilig in Qatar leven terwijl er duizenden Palestijnen sterven? Bij aanvallen die Hamas steeds uitlokt.![]()
de enige optie die positief zou kunnen uitpakken voor de palestijnen, is als hamas israel totaal van de kaart veegd. en zelfs dan, overleven ze het niet denk ik want dan heb je de VS nog, die dan hamas vernietigd.
de niet-gestoorde optie is natuurlijk vrede en compromis. of was. hoe harder en smeriger hamas doorvecht, hoe mider dat een optie werd voor israel. dat was de bedoeling ook natuurlijk, want hamas wil die optie ook niet.
maar de palestijnen zittgen er maar mee. die kunnen nu alleen nog maar mee gaan in het radicalisme. want de andere realistische optie is nu dat israel ze allemaal weg jaagd, tot ver van israel, zodat israel gewoon in rust kan leven. misschien kan er dan een palestijnse staat in jordanie komen, of in iran.
of moslims nog welkom zijn in israel, dat zal wel. kunnen ze nog steeds naar hun moskee op de berg.
maar als die gasten zich blijven opblazen in israel, doden veroorzakend, dan wordt xdat ook steeds minder een optie.
snappen jullie hoe dat gaat? israel houdt zeer weinig keuzes over zo.
israel dwingen iets anders te doen, dat gaat dus niet werken. ze worden aleen maar sterker zo. want anders overleven ze niet.![]()
Soort van VN macht die het gebied controleert en daarmee voorkomt dat een Hamas of een PIJ aan de dagelijkse macht komt. Dat vinden de inwoners niet leuk, het zorgt er wel voor dat de inwoners op lange termijn kans krijgen op een normaal vrij leven zonder geradicaliseerde idioten aan de macht. De eerste jaren zullen wel bloederig worden, dus of de VN en Isral het zien zitten is de vraag![]()
quote:Op zondag 13 oktober 2024 20:29 schreef Nexum het volgende:
[..]
Knap staaltje whataboutism weer. Dat is niet het topic die ter discussie staat.Hmmmmmm...quote:Op zondag 13 oktober 2024 20:15 schreef Nexum het volgende:
Dit is waarom ik pro-Israliers niet serieus neem. Ze zijn de eerste die ons beschuldigen van geschiedsvervalsing en het negeren van nuance maar ze maken zichzelf er ook constant schuldig aan. Het is gewoon blindelings het volgen van een regime dat Palestijnen onderdrukt, maar het boeit niks want het zijn moslims en moslims zijn minderwaardige mensen die het recht niet hebben om te leven. Het is gewoon zielig.Intolerant voor intolerantie![]()
Ik denk niet dat dat de enige optie is. Bovendien, zelfs Hamas weet denk ik nu wel dat dat er niet (meer) in zit. Het trio van het kwaad, Iran, Hezbollah en Hamas, hebben enorm op hun lazer gehad of krijgen dat nog. Ze zijn in geen enkele positie om Isral te kunnen vernietigen of veroveren. Een jaar oorlog, met Hamas vl op de propagandatoer, heeft niet n land opgeleverd dat de relaties met Isral heeft verbroken. Niet n. Zelfs Egypte en Jordani niet.quote:Op zondag 13 oktober 2024 21:14 schreef pokkerdepok het volgende:
de enige optie die positief zou kunnen uitpakken voor de palestijnen, is als hamas israel totaal van de kaart veegd.
Dit is de vierde Naqba na 1948, 1967 en 2000 en ik denk misschien wel de laatste. Het is de Arabische landen niet gelukt om Isral te verslaan en de terreurgroeperingen gaat het ook niet lukken. Isral implodeert ook al niet en verrek als niet alle Arabische naties, volledig tegen islam in, banden aanknopen met de joodse staat.
De Tempelberg met de Al-Aqsamoskee blijft in Joodse handen en daar kan de islamitische wereld niets meer aan doen. Het wordt tijd voor die mensen om dat te erkennen en hun religie aan te passen, om dit een plaats te geven.
Opgave, overgave, de haat loslaten. Deradicaliseren. Dat is de andere optie die ze hebben.De VS? Waarom zouden ze dat doen? Wraak? Ik denk het niet.quote:en zelfs dan, overleven ze het niet denk ik want dan heb je de VS nog, die dan hamas vernietigd.Isral ook niet. Vrede en compromis met een terreurorganisatie is voor dat land simpelweg geen optie meer.quote:de niet-gestoorde optie is natuurlijk vrede en compromis. of was. hoe harder en smeriger hamas doorvecht, hoe mider dat een optie werd voor israel. dat was de bedoeling ook natuurlijk, want hamas wil die optie ook niet.Hebben ze wel overwogen; gedwongen verhuizing. De Isralirs beschouwen de Palestijnen als beestachtige barbaren en dat is natuurlijk superbegrijpelijk na 7 oktober. Maar dat gaat niet gebeuren. Nee, de focus moet komen te liggen op deradicalisatie.quote:maar de palestijnen zittgen er maar mee. die kunnen nu alleen nog maar mee gaan in het radicalisme. want de andere realistische optie is nu dat israel ze allemaal weg jaagd, tot ver van israel, zodat israel gewoon in rust kan leven. misschien kan er dan een palestijnse staat in jordanie komen, of in iran.Precies. En het is helemaal niet nodig. Want wat ik hierboven zei over de Al-Aqsamoskee was een leugentje...quote:of moslims nog welkom zijn in israel, dat zal wel. kunnen ze nog steeds naar hun moskee op de berg.
maar als die gasten zich blijven opblazen in israel, doden veroorzakend, dan wordt xdat ook steeds minder een optie.
... die is helemaal niet in Joodse handen.
Een Jordaans islamitische stichting voert het beheer over zowel de Tempelberg als de moskee.
Die eeuwige oorlog is helemaal niet nodig... maar breng ze dt maar aan het verstand.Eens. Het is een oorlog voor overleving geworden waarbij hun tegenstanders alleen maar kunnen verliezen.quote:snappen jullie hoe dat gaat? israel houdt zeer weinig keuzes over zo.
israel dwingen iets anders te doen, dat gaat dus niet werken. ze worden aleen maar sterker zo. want anders overleven ze niet.Intolerant voor intolerantie![]()
Dat is totaal niet hetzelfde en geen vorm van whataboutism. Onzinnige reactie weer, maar dat zijn we wel gewend van je.quote:freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.![]()
Je hebt helemaal gelijk, het was geen whataboutism.quote:Op zondag 13 oktober 2024 22:33 schreef Nexum het volgende:
[..]
Dat is totaal niet hetzelfde en geen vorm van whataboutism. Onzinnige reactie weer, maar dat zijn we wel gewend van je.
Het was gewoon een stomme opmerking.Intolerant voor intolerantie![]()
Een soort van VN macht zoals UNIFIL? Als je daar op moet vertrouwen dan kan je beter gewoon Hamas zijn gang laten gaan in Gaza. Nee, maar even serieus, VN maakt de handen niet vuil. Ik denk dat een coalitie van Arabische landen wat meer effect zou hebben.quote:Op zondag 13 oktober 2024 21:24 schreef opgebaarde het volgende:
Soort van VN macht die het gebied controleert en daarmee voorkomt dat een Hamas of een PIJ aan de dagelijkse macht komt. Dat vinden de inwoners niet leuk, het zorgt er wel voor dat de inwoners op lange termijn kans krijgen op een normaal vrij leven zonder geradicaliseerde idioten aan de macht. De eerste jaren zullen wel bloederig worden, dus of de VN en Isral het zien zitten is de vraag![]()
Reportage met urban combat in Gaza. Zowel Palestijnse als IDF beelden. Gaza ligt aardig in puin. Met dank aan Hamas. Fijne jongens die hakbars
![]()
Getuige het feit dat in Libanon op dit moment een VN macht door de Israli aangevallen wordt weten we het antwoord wel. WTF overigens.quote:Op zondag 13 oktober 2024 21:24 schreef opgebaarde het volgende:
Soort van VN macht die het gebied controleert en daarmee voorkomt dat een Hamas of een PIJ aan de dagelijkse macht komt. Dat vinden de inwoners niet leuk, het zorgt er wel voor dat de inwoners op lange termijn kans krijgen op een normaal vrij leven zonder geradicaliseerde idioten aan de macht. De eerste jaren zullen wel bloederig worden, dus of de VN en Isral het zien zitten is de vraagzie email 27 oktober![]()
Netanyahu promoveert het begrip niets ontziende havik wel tot ongekende proporties. De Isralische regering is echt walgelijk bezig en dit heeft geen fuck meer met zelfverdediging te maken.Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
natuurlijk wel. er is niks walgelijks aan om hun land te verdedigen tegen wat hamas/hezbollah/iran/radicale palestijnen en libanezen met israel willen doen. maar daar vond je waarschijnlijk niets walgelijks aan, toch? dat die israel wilden vernietigen? en nu worden ze zelf vernietigd, en is het walgelijk en ongekend. okee...quote:Op zondag 13 oktober 2024 23:19 schreef TheVulture het volgende:
Netanyahu promoveert het begrip niets ontziende havik wel tot ongekende proporties. De Isralische regering is echt walgelijk bezig en dit heeft geen fuck meer met zelfverdediging te maken.![]()
dat is pas onrealistisch. genoeg doden en ellende voor een paar volgende generaties haat naar israel.quote:Op zondag 13 oktober 2024 22:32 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dat de enige optie is. Bovendien, zelfs Hamas weet denk ik nu wel dat dat er niet (meer) in zit. Het trio van het kwaad, Iran, Hezbollah en Hamas, hebben enorm op hun lazer gehad of krijgen dat nog. Ze zijn in geen enkele positie om Isral te kunnen vernietigen of veroveren. Een jaar oorlog, met Hamas vl op de propagandatoer, heeft niet n land opgeleverd dat de relaties met Isral heeft verbroken. Niet n. Zelfs Egypte en Jordani niet.
Dit is de vierde Naqba na 1948, 1967 en 2000 en ik denk misschien wel de laatste. Het is de Arabische landen niet gelukt om Isral te verslaan en de terreurgroeperingen gaat het ook niet lukken. Isral implodeert ook al niet en verrek als niet alle Arabische naties, volledig tegen islam in, banden aanknopen met de joodse staat.
De Tempelberg met de Al-Aqsamoskee blijft in Joodse handen en daar kan de islamitische wereld niets meer aan doen. Het wordt tijd voor die mensen om dat te erkennen en hun religie aan te passen, om dit een plaats te geven.
Opgave, overgave, de haat loslaten. Deradicaliseren. Dat is de andere optie die ze hebben.
[..]omdat er meer joden in de VS wonen dan in israelquote:De VS? Waarom zouden ze dat doen? Wraak? Ik denk het niet.
[..]klopt, maar als hamas verdwijnt, is er weer een kansquote:Isral ook niet. Vrede en compromis met een terreurorganisatie is voor dat land simpelweg geen optie meer.
[..]die optie komt steeds dichterbij. israel zal nu het zekere voor hetb onzekere nemen en accepteren dat ze nooit rust zullen kennen met de palestijnen vlak tegen zich aan.quote:Hebben ze wel overwogen; gedwongen verhuizing. De Isralirs beschouwen de Palestijnen als beestachtige barbaren en dat is natuurlijk superbegrijpelijk na 7 oktober. Maar dat gaat niet gebeuren. Nee, de focus moet komen te liggen op deradicalisatie.al aqusa staat in israel, dat is genoeg voor ze. ze willen dat jerusalem van de islam is. israel heeft het veroverd in een oorlog. dat ging niet door. jordanie pakte jerusalem eerst geloof ik, toen israel. eigenlijk moest het een neutrale internationaal bestuurde stad worden. was wel de beste oplossing geweest. dus ja, dat reken ik israel aan.quote:[..]
Precies. En het is helemaal niet nodig. Want wat ik hierboven zei over de Al-Aqsamoskee was een leugentje...
... die is helemaal niet in Joodse handen.
Een Jordaans islamitische stichting voert het beheer over zowel de Tempelberg als de moskee.
Die eeuwige oorlog is helemaal niet nodig... maar breng ze dt maar aan het verstand.
[..]
Eens. Het is een oorlog voor overleving geworden waarbij hun tegenstanders alleen maar kunnen verliezen.![]()
RespectIk heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Niet de doden en de ellende zorgen voor die haat. Dat doet de doodscultus die ze aanhangen. Het maakt niet uit wat Isral doet; die haat komt uiteindelijk vanzelf tot een kookpunt.quote:Op maandag 14 oktober 2024 00:19 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
dat is pas onrealistisch. genoeg doden en ellende voor een paar volgende generaties haat naar israel.
En ik blijf het zeggen: ook de nazi's en de Japanners hebben zich aangepast nadat ze totaal kapot zijn gebombardeerd.
Dus dat biedt hoop.Lijkt me niet genoeg reden om een oorlog te starten tegen een organisatie die Isral zelfs niet kapot kreeg (in dat hypothetische geval).quote:[..]
omdat er meer joden in de VS wonen dan in israelZo bedoel je het! Ja, inderdaad.quote:[..]
klopt, maar als hamas verdwijnt, is er weer een kansIk zie het nog steeds niet gebeuren. Niet als de andere optie ook maar 1% kans van slagen heeft.quote:die optie komt steeds dichterbij. israel zal nu het zekere voor hetb onzekere nemen en accepteren dat ze nooit rust zullen kennen met de palestijnen vlak tegen zich aan.Ik niet; het is hun schuld niet. Arabische partijen hebben alle (alle) voorstellen verworpen. In mijn visie is de zwart-witte partij altijd de slechte partij. De huidige status is eigenlijk een spiegeling van de "rechten" (= gunsten) die joden en christenen onder islamitische heerschappij hadden. De beschermde status. Op dezelfde manier is de Al-Aqsamoskee en de hele Tempelberg ondergebracht onder islamitisch bestuur, maar guess what? Zveel vertrouwen in hun eigen systeem van gunsten en bescherming hebben de moslims dus niet.quote:al aqusa staat in israel, dat is genoeg voor ze. ze willen dat jerusalem van de islam is. israel heeft het veroverd in een oorlog. dat ging niet door. jordanie pakte jerusalem eerst geloof ik, toen israel. eigenlijk moest het een neutrale internationaal bestuurde stad worden. was wel de beste oplossing geweest. dus ja, dat reken ik israel aan.
Goh, in Jeruzalem. In Isral. Door Isralirs. En geen politie in zicht, geen verbod, geen rellen...quote:
Zelfkritiek. Ik snap dat je daar respect voor hebt.
Niet dat ze een punt hebben verder, maar het zegt veel dat je die geluiden mag uiten, zelfs in Isral.Intolerant voor intolerantie![]()
Probeer iets vergelijkbaars nu eens in Gaza, eens kijken of Slayage dan ook zoveel respect heeft voor de autoriteiten daar.quote:Op maandag 14 oktober 2024 07:21 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Goh, in Jeruzalem. In Isral. Door Isralirs. En geen politie in zicht, geen verbod, geen rellen...
Zelfkritiek. Ik snap dat je daar respect voor hebt.
Niet dat ze een punt hebben verder, maar het zegt veel dat je die geluiden mag uiten, zelfs in Isral.And what rough beast, its hour come round at last,
De terreur vanuit Isral is ongekend. Er staat een heel arsenaal aan wapentuig om palestijnen af te schrikken om zelfs regenwater te verzamelen. Zelfs daar is toestemming voor nodig in bezet gebied.
[ Bericht 2% gewijzigd door Chadi op 14-10-2024 08:45:38 ]![]()
En dat interesseert jou he-le-maal niets.quote:Op maandag 14 oktober 2024 08:14 schreef Chadi het volgende:
De terreur vanuit Isral is ongekend. Er staat een heel arsenaal aan wapentuig om palestijnen af te schrikken om zelfs regenwater te verzamelen. Zelfs daar is toestemming voor nodig in bezet gebied.
Duitsers en Japanners zijn wel een ander volk, met een andere geschiedenis dan de mensen in Gaza.quote:Op maandag 14 oktober 2024 07:18 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Niet de doden en de ellende zorgen voor die haat. Dat doet de doodscultus die ze aanhangen. Het maakt niet uit wat Isral doet; die haat komt uiteindelijk vanzelf tot een kookpunt.
En ik blijf het zeggen: ook de nazi's en de Japanners hebben zich aangepast nadat ze totaal kapot zijn gebombardeerd.
Dus dat biedt hoop.
[..]
Lijkt me niet genoeg reden om een oorlog te starten tegen een organisatie die Isral zelfs niet kapot kreeg (in dat hypothetische geval).
[..]
Zo bedoel je het! Ja, inderdaad.
[..]
Ik zie het nog steeds niet gebeuren. Niet als de andere optie ook maar 1% kans van slagen heeft.
[..]
Ik niet; het is hun schuld niet. Arabische partijen hebben alle (alle) voorstellen verworpen. In mijn visie is de zwart-witte partij altijd de slechte partij. De huidige status is eigenlijk een spiegeling van de "rechten" (= gunsten) die joden en christenen onder islamitische heerschappij hadden. De beschermde status. Op dezelfde manier is de Al-Aqsamoskee en de hele Tempelberg ondergebracht onder islamitisch bestuur, maar guess what? Zveel vertrouwen in hun eigen systeem van gunsten en bescherming hebben de moslims dus niet.
Mooi dat je het optimistisch kan bekijken (en hoop dat je gelijk hebt) maar ik zie dit conflict niet ten einde komen.![]()
Ja, ik ook... en het zal toch moeten. Het is iets om je aan vast te houden.quote:Op maandag 14 oktober 2024 08:52 schreef LaDaDiDa het volgende:
[..]
Duitsers en Japanners zijn wel een ander volk, met een andere geschiedenis dan de mensen in Gaza.
Mooi dat je het optimistisch kan bekijken (en hoop dat je gelijk hebt) maar ik zie dit conflict niet ten einde komen.
En probleem... tegen de Duitsers en Japanners werd een totale oorlog gevoerd. Dat gebeurt nu natuurlijk alleen maar tegen de terreurorganisaties zelf - niet tegen hun achterban of tegen Iran. Ik hoop niet dat dt ervoor nodig is.Intolerant voor intolerantie![]()
Een enorme wtf en ook nog eens dat er over het algemeen zo ongelofelijk lauw op wordt gereageerd.quote:Op zondag 13 oktober 2024 23:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Getuige het feit dat in Libanon op dit moment een VN macht door de Israli aangevallen wordt weten we het antwoord wel. WTF overigens.
Unifil laat ook wel zien dat het onvoldoende toevoegt of minder dan we zouden hopen. Ondanks haar aanwezigheid werd israel toch vaak en structureel aangevallen. Ze mogen vooral aanwezig zijn en kunnen weinig ingrijpen. Wat dat betreft hoop ik dat in Gaza wel een (onafhankelijk) toezichthouder of organisatie komt die wel direct betrokkenheid heeft bij het dagelijkse bestuur. Die er voor zorgt dat de mensen in vrijheid kunnen leven.
Ik ben ongeinformeerd en schromelijk naef, maar er moet wat. Het gebied heeft toch iets nodig wst voorkomt dat de weg doorgezet wordt van de afgelopen 20 jaar. Het gebied is nagenoef volledig afgebroken, dat is de basis om de kinderen te radicaliseren en te voeden met wraak en de kinderen van vroeger waren al getikt.![]()
Als UNIFIL als een doofblinde tussen de twee partijen blijft zitten terwijl ze in hevig gevecht zijn is het denk ik heel moeilijk om dat zonder schrammen te doorstaan. We konden gisteren ook beelden zien dat Hezbollah niet vies is van uitvalstunnels bouwen en gebruiken tientallen meters van UNIFIL bases vandaan dus dat maakt het nog meer WTF.quote:Op zondag 13 oktober 2024 23:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Getuige het feit dat in Libanon op dit moment een VN macht door de Israli aangevallen wordt weten we het antwoord wel. WTF overigens.![]()
UNIFIL is totaal nutteloos. Weer de zoveelste papieren tijger op gebied van vredeshandhaving.And what rough beast, its hour come round at last,
Het is meer dat Hezbollah tientallen meters van hun vandaan bouwt, opereert en uitvalt, al jaren lang.quote:Op maandag 14 oktober 2024 09:40 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Unifil laat ook wel zien dat het onvoldoende toevoegt of minder dan we zouden hopen. Ondanks haar aanwezigheid werd israel toch vaak en structureel aangevallen. Ze mogen vooral aanwezig zijn en kunnen weinig ingrijpen.![]()
UNIFIL vertikt het om Hezbollah te stoppen als die op 50 meter afstand van zo'n VN post raketten op Isral afschieten. En nu huilie-huilie doen als Isral het dan maar zelf doet?I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Er gaan berichten rond dat de tweede man van IRGC/Quds nu het bevel heeft over Hezbollah. Dat betekent dat die organisatie onder het directe bevel van Teheran staat. En dus ook dat Iran dus toegeeft dat het dus geen Libanese verzetsorganisatie is maar onderdeel van hun eigen leger.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Stond het natuurlijk altijd al, maar goed dit maakt het iets zichtbaarder.quote:Op maandag 14 oktober 2024 10:20 schreef Ulx het volgende:
Er gaan berichten rond dat de tweede man van IRGC/Quds nu het bevel heeft over Hezbollah. Dat betekent dat die organisatie onder het directe bevel van Teheran staat. En dus ook dat Iran dus toegeeft dat het dus geen Libanese verzetsorganisatie is maar onderdeel van hun eigen leger.And what rough beast, its hour come round at last,
Sneu idd. Rot dan uit het gebied op als je alles van Hezbollah gewoon toelaat.quote:Op maandag 14 oktober 2024 10:12 schreef Ulx het volgende:
UNIFIL vertikt het om Hezbollah te stoppen als die op 50 meter afstand van zo'n VN post raketten op Isral afschieten. En nu huilie-huilie doen als Isral het dan maar zelf doet?And what rough beast, its hour come round at last,
Daarom. Als zelfs dat kan, dan is de toegevoegde waarde wat dat betreft toch minimaal?quote:Op maandag 14 oktober 2024 10:10 schreef oblo het volgende:
[..]
Het is meer dat Hezbollah tientallen meters van hun vandaan bouwt, opereert en uitvalt, al jaren lang.![]()
Voor Hezbollah zijn ze handige obstakels voor de Israli's, daarom mogen ze blijven.quote:Op maandag 14 oktober 2024 10:23 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Daarom. Als zelfs dat kan, dan is de toegevoegde waarde wat dat betreft toch minimaal?And what rough beast, its hour come round at last,
Geen idee wat een vredesmacht betekend of wel?quote:Op maandag 14 oktober 2024 10:22 schreef Perrin het volgende:
[..]
Sneu idd. Rot dan uit het gebied op als je alles van Hezbollah gewoon toelaat.
Die kunnen hoogstens zichzelf verdedigen, echt niet Hezbollah er uit flikkeren.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Voor Hezbollah hebben ze denk ik wel veel waarde, zoals Perrin schrijft. Voor Israel is het alleen maar hoofdpijn.quote:Op maandag 14 oktober 2024 10:23 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Daarom. Als zelfs dat kan, dan is de toegevoegde waarde wat dat betreft toch minimaal?![]()
Dus doet de IDF het.quote:Op maandag 14 oktober 2024 10:44 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Geen idee wat een vredesmacht betekend of wel?
Die kunnen hoogstens zichzelf verdedigen, echt niet Hezbollah er uit flikkeren.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Ik ga ervan uit dat het geen burgers zijn. En dan nog: liever 2 van hun eigen mensen dood, dan Isralische soldaten. Moeten ze maar geen bommen plaatsen!quote:Op zondag 13 oktober 2024 14:01 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dus Palestijnse burgers zijn de vijand?![]()
En klagen over Isral die Hezbollah-tunnels in hun achtertuin bestookt. Dat kunnen ze ook.quote:Op maandag 14 oktober 2024 10:44 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Geen idee wat een vredesmacht betekend of wel?
Die kunnen hoogstens zichzelf verdedigen, echt niet Hezbollah er uit flikkeren.
Verder echt effectief in de vrede bewaren, die Unifil.
And what rough beast, its hour come round at last,
De begrippen zelfverdediging en vergelding worden door de Isralische regering wel ontzettend opgerekt. Dusdanig ver dat her naast onschuldige burgers (dus geen terroristen!) nu ook onafhankelijke VN-soldaten als colletaral damage worden gezien...quote:Op maandag 14 oktober 2024 00:12 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
natuurlijk wel. er is niks walgelijks aan om hun land te verdedigen tegen wat hamas/hezbollah/iran/radicale palestijnen en libanezen met israel willen doen. maar daar vond je waarschijnlijk niets walgelijks aan, toch? dat die israel wilden vernietigen? en nu worden ze zelf vernietigd, en is het walgelijk en ongekend. okee...Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
In 75 jaar tijd is er nog NOOIT een vredesbeweging op gang gekomen in Palestina of Libanon. Laat staan Iran of Syri.
Het omgekeerde zien we steeds weer: zelf oorlogen beginnen, aanslagen plegen, tunnels bouwen, de eigen bevolking onderdrukken, etcetera.
Nooit enige zelfreflectie op de eigen virulente antisemitisme en domme haat tegen alles wat net wat anders is.
Ga maar na in de media: je leest nooit over linkse of rechtse partijen in landen als Libanon en zo. Hoe is de politieke discussie? Progressief versus conservatief? Nationalisme versus globalisme? Diversiteit?![]()
Maar dat betekend niet dat je op een VN vredesmacht mag schieten. Jij steeds met je voor Isral is alles geoorloofd...quote:A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Ja heel fijn zo'n buut-vrij voor Hezbollah op het slagveld.quote:Op maandag 14 oktober 2024 11:43 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Maar dat betekend niet dat je op een VN vredesmacht mag schieten. Jij steeds met je voor Isral is alles geoorloofd...And what rough beast, its hour come round at last,
UNIFIL verdient het nadeel van de twijfel. 18 jaar lang staat Hezbollah op hun stoep raketten richting Isral te schieten maar zien ze niets. En als Hezbollah verbolgebsklappen krijgt gaan ze ineens kijken.quote:Op maandag 14 oktober 2024 11:43 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Maar dat betekend niet dat je op een VN vredesmacht mag schieten. Jij steeds met je voor Isral is alles geoorloofd...I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Schaamteloos.quote:Op maandag 14 oktober 2024 12:11 schreef Ulx het volgende:
[..]
UNIFIL verdient het nadeel van de twijfel. 18 jaar lang staat Hezbollah op hun stoep raketten richting Isral te schieten maar zien ze niets. En als Hezbollah verbolgebsklappen krijgt gaan ze ineens kijken.And what rough beast, its hour come round at last,
Weten jullie nog het verhaal dat Hamas joodse babytjes in ovens zou hebben gedood? Nou ik zag zojuist beelden van gisteren avond in jabalia waar Isral een tentenkamp in een oven heeft veranderd en je levende mensen ziet bewegen in de vuurzee. Maar gelukkig betreft het hier "human animals", dus no biggie. Immers, Isral heeft het recht zich te verdedigen, niet waar?
Deze.filosoof beschrijft op profetische wijze de mentaliteit in Isral dat er leefde in bepaalde kringen, heeft geleid tot de huidige realiteit
[ Bericht 63% gewijzigd door egayalS op 14-10-2024 13:52:20 ]Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
De mensen in Gaza zullen blij zijn met je reacties hierdoor waardoor je constant de IDF aanpakt. Ook heb ik doordat ik er op reageerde een Frontpage ban gekregen. De mensen in Gaza zijn je dankbaar want hierdoor is hun situatie verbeterd. Ze hebben nu meer veiligheid, oh nee dat niet, ook hebben ze niet ineens eten of drinken.quote:Op maandag 14 oktober 2024 08:14 schreef Chadi het volgende:
/waarom doe je dit eigenlijk?![]()
Wat voor stoms heb je gedaan?quote:Op maandag 14 oktober 2024 14:56 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
De mensen in Gaza zullen blij zijn met je reacties hierdoor waardoor je constant de IDF aanpakt. Ook heb ik doordat ik er op reageerde een Frontpage ban gekregen. De mensen in Gaza zijn je dankbaar want hierdoor is hun situatie verbeterd. Ze hebben nu meer veiligheid, oh nee dat niet, ook hebben ze niet ineens eten of drinken.
/waarom doe je dit eigenlijk?
Ik kom op voor hen die geen stem hebben, zodat zij ooit hun eigen verhaal mogen vertellen. Het hadden net zo goed de noren kunnen zijn. Maar onrecht verdraag ik slecht.
Het is een grote shit show geweest de afgelopen 100 jaar met eenzijdige berichtgevingen over dat barbaarse volk in de Palestijnse gebieden.
Als je echt begaan bent met de mensen daar kan ik je wel een stukje op weg helpen. Ik merk aan je dat je volledig opgaat in het verhaal van de bezetter. Dat is ook niet zo vreemd aangezien de slachtoffers hier nauwelijks aan het woord komen.![]()
Stom?quote:Op maandag 14 oktober 2024 15:21 schreef Chadi het volgende:
[..]
Wat voor stoms heb je gedaan?
Ik kom op voor hen die geen stem hebben, zodat zij ooit hun eigen verhaal mogen vertellen. Het hadden net zo goed de noren kunnen zijn. Maar onrecht verdraag ik slecht.
Het is een grote shit show geweest de afgelopen 100 jaar met eenzijdige berichtgevingen over dat barbaarse volk in de Palestijnse gebieden.
Als je echt begaan bent met de mensen daar kan ik je wel een stukje op weg helpen. Ik merk aan je dat je volledig opgaat in het verhaal van de bezetter. Dat is ook niet zo vreemd aangezien de slachtoffers hier nauwelijks aan het woord komen.
Ik vind het stom dat jij denkt dat de mensen uit Gaza er wat aan hebben dat jij eenzijdig informatie deelt waarbij je alleen maar olie op het vuur gooit.
Ik vind het stom dat jij anti semitisme aanwakkert via je reacties. Je denkt dat je alles maar kan zeggen en delen omdat het anoniem is via het internet.
Stom vind ik het ook dat je ruimte krijgt om anti semitisme te delen. (Edit, hopelijk voorkomt dit dat ik anders ook op het forum een ban heb)
![]()
Vind je de onafhankelijke en gerespecteerde bronnen van instituten antisemitisme?quote:Op maandag 14 oktober 2024 15:26 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Stom?
Ik vind het stom dat jij denkt dat de mensen uit Gaza er wat aan hebben dat jij eenzijdig informatie deelt waarbij je alleen maar olie op het vuur gooit.
Ik vind het stom dat jij anti semitisme aanwakkert via je reacties. Je denkt dat je alles maar kan zeggen en delen omdat het anoniem is via het internet.
Stom vind ik het ook dat je ruimte krijgt om anti semitisme te delen. (Edit, hopelijk voorkomt dit dat ik anders ook op het forum een ban heb)
Nou dan zou ik maar een fact check doen.
Ik vind je beschuldigingen best zwaar. Kan je ze onderbouwen?![]()
Wanneer ga jij eens antwoord geven op vragen die jou gesteld worden?quote:Op maandag 14 oktober 2024 15:35 schreef Chadi het volgende:
[..]
Vind je de onafhankelijke en gerespecteerde bronnen van instituten antisemitisme?
Nou dan zou ik maar een fact check doen.
Ik vind je beschuldigingen best zwaar. Kan je ze onderbouwen?![]()
Wat voor ondeugends had je gedaan om een ban te krijgen?quote:Op maandag 14 oktober 2024 15:26 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Stom?
![]()
Antisemitisme is wanneer Isral bekritiseert wordt op hun oorlogsuitvoeringen.quote:Op maandag 14 oktober 2024 15:26 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Stom?
Het grootste bullshit frame van de 21ste eeuw. Het is eigenlijk briljant hoe deze correlatie de wereld in is geholpen. Dat heeft Isral echt knap voor elkaar gekregen
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.![]()
In de IHRA staat dit echt. Deze definitie probeert men hier te hanteren voor antisemitisme. Dat gaat nooit werken dus.quote:Op maandag 14 oktober 2024 17:26 schreef Nexum het volgende:
[..]
Antisemitisme is wanneer Isral bekritiseert wordt op hun oorlogsuitvoeringen.
Het grootste bullshit frame van de 21ste eeuw. Het is eigenlijk briljant hoe deze correlatie de wereld in is geholpen. Dat heeft Isral echt knap voor elkaar gekregen![]()
Verschrikkelijk. Dat filmpje is niet goed voor de mens, kijk op eigen risico. (Ga geen link plaatsen, op Reddit is hij wel te vinden.)quote:Op maandag 14 oktober 2024 13:46 schreef egayalS het volgende:
Weten jullie nog het verhaal dat Hamas joodse babytjes in ovens zou hebben gedood? Nou ik zag zojuist beelden van gisteren avond in jabalia waar Isral een tentenkamp in een oven heeft veranderd en je levende mensen ziet bewegen in de vuurzee. Maar gelukkig betreft het hier "human animals", dus no biggie. Immers, Isral heeft het recht zich te verdedigen, niet waar?
Deze.filosoof beschrijft op profetische wijze de mentaliteit in Isral dat er leefde in bepaalde kringen, heeft geleid tot de huidige realiteit
[ x ]
Die secundaire explosies waardoor die brand ontstond, wat zouden dat zijn geweest? Verbanddozen? Paracetamol?
Hamas moet eens ophouden met tussen de burgers in te gaan zitten en hun eigen mensen op te offeren voor propaganda doeleinden. Ze zijn net zo kwaadaardig naar de Palestijnen toe als naar Isral.
[ Bericht 1% gewijzigd door Cuendillar op 14-10-2024 18:14:26 ]Intolerant voor intolerantie![]()
Welk filmpje hebben jullie het over?Deze mensen hebben geen zelfreflectie. Het idee binnen Islamtische kringen is dat men zal strijden tot het einde der tijden, al moeten er miljoenen mensen sterven voor de Palestijnse zaak (lees: territoriale gierigheid) dan is dat het volgens hun waard. Okee, prima, hun keuze. Het benadrukt alleen maar hoe diep de expansionistische drang bij Islamisten zit. 50+ Islamitische landen is niet genoeg, de Islam zal en moet overal heersen.quote:Op maandag 14 oktober 2024 11:21 schreef Homey het volgende:
In 75 jaar tijd is er nog NOOIT een vredesbeweging op gang gekomen in Palestina of Libanon. Laat staan Iran of Syri.
Het omgekeerde zien we steeds weer: zelf oorlogen beginnen, aanslagen plegen, tunnels bouwen, de eigen bevolking onderdrukken, etcetera.
Nooit enige zelfreflectie op de eigen virulente antisemitisme en domme haat tegen alles wat net wat anders is.
Ga maar na in de media: je leest nooit over linkse of rechtse partijen in landen als Libanon en zo. Hoe is de politieke discussie? Progressief versus conservatief? Nationalisme versus globalisme? Diversiteit?De Palestijnse terroristen geven zoals we weten niets om de burgers daar. Hoe meer leed, hoe beter het hun eigenlijk uitkomt. Elke burger (lees: martelaar) die sterft wordt toch rijkelijk beloond in het vermeende hiernamaals door de zogenaamde 'allah'.quote:Op maandag 14 oktober 2024 17:51 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Verschrikkelijk. Dat filmpje is niet goed voor de mens, kijk op eigen risico.
Die secundaire explosies waardoor die brand ontstond, wat zouden dat zijn geweest? Verbanddozen? Paracetamol?
Hamas moet eens ophouden met tussen de burgers in te gaan zitten en hun eigen mensen op te offeren voor propaganda doeleinden. Ze zijn net zo kwaadaardig naar de Palestijnen toe als naar Isral.
[ Bericht 3% gewijzigd door HowardRoark op 14-10-2024 18:07:11 ]'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Heb je bewijs dat er Hamas leden in dit kamp zaten?quote:Op maandag 14 oktober 2024 17:51 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Verschrikkelijk. Dat filmpje is niet goed voor de mens, kijk op eigen risico.
Hamas moet eens ophouden met tussen de burgers in te gaan zitten en hun eigen mensen op te offeren voor propaganda doeleinden. Ze zijn net zo kwaadaardig naar de Palestijnen toe als naar Isral.freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.![]()
RTL4 lepelt weer keurig op wat Hamas ze heeft verteld... Er is een ziekenhuis en een tentenkamp aangevallen en er zijn vrouwen en kinderen omgekomen.![]()
Er zijn twee Hamas-doelen aangevallen. Een ervan bevond zich in een ziekenhuis, een andere in een vluchtelingenkamp. Er zijn naar verluidt meerdere slachtoffers gevallen; het is niet bekend of het om burgers of Hamas-strijders gaat.
Dat is toch veel beter?Intolerant voor intolerantie![]()
Het bekende verhaal. Dit valt te verwachten van de tegenwoordige redacties bij veel Westerse media, waar elke terrorist niet als een terrorist kan worden weggezet, want dat ligt aan de interpretatie.quote:Op maandag 14 oktober 2024 18:10 schreef Cuendillar het volgende:
RTL4 lepelt weer keurig op wat Hamas ze heeft verteld... Er is een ziekenhuis en een tentenkamp aangevallen en er zijn vrouwen en kinderen omgekomen.![]()
Er zijn twee Hamas-doelen aangevallen. Een ervan bevond zich in een ziekenhuis, een andere in een vluchtelingenkamp. Er zijn naar verluidt meerdere slachtoffers gevallen; het is niet bekend of het om burgers of Hamas-strijders gaat.
Dat is toch veel beter?_!
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Ja: Isral gooide er een bom op.quote:Op maandag 14 oktober 2024 18:07 schreef Nexum het volgende:
[..]
Heb je bewijs dat er Hamas leden in dit kamp zaten?
Tenminste, voorzover we weten. In theorie kan het ook een mislukte lancering zijn.Intolerant voor intolerantie![]()
'de moslims' bestaan niet gelukkig. de meesten interesseert het allemaal niets.quote:Op maandag 14 oktober 2024 07:18 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Ik zie het nog steeds niet gebeuren. Niet als de andere optie ook maar 1% kans van slagen heeft.
..... hebben de moslims dus niet.
en over kans van slagen; laatste vote in de knesset stemden maar 9 mensen voor het streven naar een palestijnse staat. die optie lijkt al gestorven.![]()
Why bother? Palestijnen weigeren toch wel. Doen ze altijd.quote:Op maandag 14 oktober 2024 18:13 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
'de moslims' bestaan niet gelukkig. de meesten interesseert het allemaal niets.
en over kans van slagen; laatste vote in de knesset stemden maar 9 mensen voor het streven naar een palestijnse staat. die optie lijkt al gestorven.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
je praat erover heen. israel vecht terug, niets meer. en VEEL netter dan hun tegenstander.quote:Op maandag 14 oktober 2024 11:18 schreef TheVulture het volgende:
[..]
De begrippen zelfverdediging en vergelding worden door de Isralische regering wel ontzettend opgerekt. Dusdanig ver dat her naast onschuldige burgers (dus geen terroristen!) nu ook onafhankelijke VN-soldaten als colletaral damage worden gezien...![]()
Is goed johquote:Op maandag 14 oktober 2024 18:15 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
je praat erover heen. israel vecht terug, niets meer. en VEEL netter dan hun tegenstander.Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Heb je bewijs dat Isral alleen bommen gooit wanneer ze 100 % zeker zijn dat er Hamas-leden onder de bevolking zitten?quote:Op maandag 14 oktober 2024 18:13 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Ja: Isral gooide er een bom op.
Tenminste, voorzover we weten. In theorie kan het ook een mislukte lancering zijn.quote:There have been several reports of Israeli airstrikes in Gaza targeting locations allegedly used by Hamas that later faced scrutiny due to a lack of evidence supporting the presence of militants at those sites. For instance, Israel has targeted hospitals and refugee camps, claiming that Hamas was using these civilian areas for military purposes. In particular, strikes near Al-Shifa and Al-Quds hospitals were justified by Israeli forces with the argument that Hamas was operating from those locations. However, there has been ongoing controversy, with international experts, such as those from Human Rights Watch, calling for clear evidence to substantiate these claims.
Additionally, a notable incident occurred when Israel bombed the Jabalia refugee camp, resulting in high civilian casualties. Israel stated that the camp was being used by Hamas, but independent investigations found limited evidence directly linking the site to active Hamas operations, raising concerns about the proportionality and accuracy of these attacksfreedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.![]()
Het zal heus wel eens mis gaan.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Misschien handig ook even een bron toe te voegen als je iets quote.quote:Op maandag 14 oktober 2024 18:29 schreef Nexum het volgende:
[..]
Heb je bewijs dat Isral alleen bommen gooit wanneer ze 100 % zeker zijn dat er Hamas-leden onder de bevolking zitten?
[..]'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Isral heeft praktisch ieder gebouw in de Gaza strook helemaal platgebombardeerd. Je maakt mij niet wijs dat er 40.000 Hamas hoofdkwartieren, munitiedepots en trainingskampen in Gaza waren.quote:Op maandag 14 oktober 2024 18:13 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Ja: Isral gooide er een bom op.
Tenminste, voorzover we weten. In theorie kan het ook een mislukte lancering zijn.The End Times are wild![]()
Niet tegelijk, nee. Maar telkens als het IDF er eentje uitschakelde zocht de plaatselijke strijdgroep een nieuwe civiele locatie uit om zich in te kwartieren.quote:Op maandag 14 oktober 2024 18:54 schreef LXIV het volgende:
[..]
Isral heeft praktisch ieder gebouw in de Gaza strook helemaal platgebombardeerd. Je maakt mij niet wijs dat er 40.000 Hamas hoofdkwartieren, munitiedepots en trainingskampen in Gaza waren.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Dat kan toch helemaal niet in die mate?quote:Op maandag 14 oktober 2024 18:57 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Niet tegelijk, nee. Maar telkens als het IDF er eentje uitschakelde zocht de plaatselijke strijdgroep een nieuwe civiele locatie uit om zich in te kwartieren.
Wat Isral beoogd is het gebied zo onleefbaar te maken dat de Palestijnen voorgoed verdwijnenThe End Times are wild![]()
Jawel; een groot genoeg deel van de islamitische wereld wil de vernietiging van Isral. Je kunt daarom spreken van "de moslims". Net als de Palestijnen.quote:Op maandag 14 oktober 2024 18:13 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
'de moslims' bestaan niet gelukkig. de meesten interesseert het allemaal niets.
Wat wel zo is, en daarin heb je natuurlijk een goed punt, is dat juist in Europa (en Isral, lol) het deel moslims dat dat helemaal niet wil of die het niet interesseert, het grootst is.Voor nu...quote:en over kans van slagen; laatste vote in de knesset stemden maar 9 mensen voor het streven naar een palestijnse staat. die optie lijkt al gestorven.
Hopelijk is dat tegen het einde van de oorlog, moge dat spoedig zijn, weer anders.Intolerant voor intolerantie![]()
EvilA person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
quote:Op maandag 14 oktober 2024 18:54 schreef LXIV het volgende:
[..]
Isral heeft praktisch ieder gebouw in de Gaza strook helemaal platgebombardeerd.
Mij wel. Waarom jou niet?quote:Je maakt mij niet wijs dat er 40.000 Hamas hoofdkwartieren, munitiedepots en trainingskampen in Gaza waren.Intolerant voor intolerantie![]()
Evil zou zijn: voordat iemand boe of ba kan zeggen naar binnen rijden, iedereen die beweegt en stilzit afmaken en daarna de wereld voor een fait accompli stellen.quote:
Beetje wat Hamas heeft gedaan, zeg maar.Intolerant voor intolerantie![]()
Isral kan werkelijk niets fout doen volgens de vaste users in deze reeksquote:Op maandag 14 oktober 2024 18:54 schreef LXIV het volgende:
[..]
Isral heeft praktisch ieder gebouw in de Gaza strook helemaal platgebombardeerd. Je maakt mij niet wijs dat er 40.000 Hamas hoofdkwartieren, munitiedepots en trainingskampen in Gaza waren.
Er tegenin gaan heeft weinig zin, aangezien ze, woord voor woord, IFD talking piont herhalen
Doe ermee wat je wiltA person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
Ja klopt. Heeft eigenlijk weinig zin te praten met de users aan de uiterste kant van het spectrum. Niet voor rede vatbaar en kunnen weinig anders dan talking points herhalenquote:Op maandag 14 oktober 2024 19:30 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Isral kan werkelijk niets fout doen volgens de vaste users in deze reeks
Er tegenin gaan heeft weinig zin, aangezien ze, woord voor woord, IFD talking piont herhalen
Doe ermee wat je wiltThe End Times are wild![]()
omdat het niet waar is, bericht is al gedelete door x.quote:
netanyahu heeft wel gezegd dat de UN troepen beter kunnen vertrekken, omdat het niet meer veilig is.![]()
bla bla blaquote:Op maandag 14 oktober 2024 19:26 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Evil zou zijn: voordat iemand boe of ba kan zeggen naar binnen rijden, iedereen die beweegt en stilzit afmaken en daarna de wereld voor een fait accompli stellen.
Beetje wat Hamas heeft gedaan, zeg maar.
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
Prik ze hard genoeg en het zal bloeden.quote:Op maandag 14 oktober 2024 19:30 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Doe ermee wat je wilt´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Dat is juist het verdienmodel van Hamas. Aanvallen uitlokken en je dan tussen burgers verstoppen.quote:Op maandag 14 oktober 2024 18:54 schreef LXIV het volgende:
[..]
Isral heeft praktisch ieder gebouw in de Gaza strook helemaal platgebombardeerd. Je maakt mij niet wijs dat er 40.000 Hamas hoofdkwartieren, munitiedepots en trainingskampen in Gaza waren.![]()
Gruwelijk en weerzinwekkend, en de mensen die hiervoor verantwoordelijk waren mogen via een Internationaal Tribunaal berecht en gestraft worden. Levenslang lijkt mij wel wat.quote:Op maandag 14 oktober 2024 13:46 schreef egayalS het volgende:
[ x ]
Verbranden is wel het walgelijkste wat je een ander mens kunt aandoen, waarschijnlijk geen gruwelijker of pijnlijker lot denkbaar.
Wat mij dan het volgende doet vragen, egayalS. Kennelijk vind jij dit soort monsterlijkheden verwerpelijk. Ik ook. Kennelijk heb je er moeite mee dat er types zijn die anderen als 'human animals' zien, die desnoods gerust mogen pijnlijden in een vuurzee. Wat vind je er dan van dat je religie hetzelfde lot voorspelt voor miljoenen, zo niet miljarden van je medemensen, omdat ze bepaalde regels niet opvolgen? Let wel: dat ook nog voor altijd.
Deze vraag stel ik ook altijd aan katholieken en protestanten die een hel prediken. Hoe serieus moet ik jullie epistels over barmhartigheid, rechtvaardigheid en naastenliefde nemen, wanneer je het wel afkeurt wanneer mensen onderling elkaar de ergste zaken aandoen, maar niet alleen zelf preekt dat ongelovigen voor eeuwig zullen branden in een hel, maar de godheid die zoiets uberhaupt zou doen, lof toebrengt.
Dan is het inderdaad "no biggie" want maar ongelovigen? Terecht dat tandengeknars en geween, niet stervende wormen en eeuwig aangroeiende vellen? Hoe werkt zulks?
Elke religie die zoiets leert (hallo orthodoxe katholieken, protestanten en moslims) moet zwijgen over ethiek, moraal en mensenrechten.
Ik ben oprecht heel benieuwd, hoe de hel-predikers dit soort zaken met elkaar denken te kunnen rijmen.
[ Bericht 1% gewijzigd door EttovanBelgie op 14-10-2024 20:32:46 ]Omnibus in omnibus.
Tja, dat werd uiteraard door een aantal van onze Islamtische vrienden hier als 'verzet' gezien. Of nee, het was zogenaamd het werk van het Isralische leger.quote:Op maandag 14 oktober 2024 19:26 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Evil zou zijn: voordat iemand boe of ba kan zeggen naar binnen rijden, iedereen die beweegt en stilzit afmaken en daarna de wereld voor een fait accompli stellen.
Beetje wat Hamas heeft gedaan, zeg maar.
Het is eigenlijk ook wel fascinerend om sommige delen van de Islamtische wereld te aanschouwen. Lekker gebak en muntthee uitdelen op 7 oktober en vervolgens klagen over een niet bestaande genocide.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
quote:Op maandag 14 oktober 2024 19:30 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Doe ermee wat je wiltWat hebben jullie het toch zwaarquote:Op maandag 14 oktober 2024 19:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja klopt. Heeft eigenlijk weinig zin te praten met de users aan de uiterste kant van het spectrum. Niet voor rede vatbaar en kunnen weinig anders dan talking points herhalen
Kunnen wij Israladepten jullie niet rustig joden laten haten?!
Wat is dit voor gay shit
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
Sommige mensen vinden altijd smoesjes om te doen alsof er niks aan de hand is.quote:Op maandag 14 oktober 2024 17:26 schreef Nexum het volgende:
[..]
Antisemitisme is wanneer Isral bekritiseert wordt op hun oorlogsuitvoeringen.
Het grootste bullshit frame van de 21ste eeuw. Het is eigenlijk briljant hoe deze correlatie de wereld in is geholpen. Dat heeft Isral echt knap voor elkaar gekregen
Maar ga eens samen met iemand in Joodse kledij over straat, door een gemiddelde wijk in Nederland. En je zult zien dat anti semitisme hoogtij viert. Aantal hier op Fok doet het online andere doen het helaas offline.![]()
Niets is wat overdreven, maar ook al doen ze niet alles goed, zou dat toch niet betekenen dat je opeens anti moet worden?quote:Op maandag 14 oktober 2024 19:30 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Doe ermee wat je wilt![]()
De helft van de Hamas terroristen is uitgeschakeld, dat zijn er 20.000. Daarnaast is geschat dat minstens de helft van de gebouwen in Gaza, ongeveer 125.000, is vernietigd of zwaar beschadigd. Dit aantal is veel groter dan het aantal uitgeschakelde terroristen van Hamas. De hoeveelheid gebruikte bommen en explosieven is groter dan wat op Hamburg, Dresden en Londen opgeteld is gegooid tijdens de Tweede Wereldoorlog. Het is heel veul.quote:Op maandag 14 oktober 2024 18:57 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Niet tegelijk, nee. Maar telkens als het IDF er eentje uitschakelde zocht de plaatselijke strijdgroep een nieuwe civiele locatie uit om zich in te kwartieren.
Ondanks uitspraken van politici en beleidsmakers vind ik het moeilijk te geloven dat het leger ervoor kiest om burgers niet te straffen. Er zijn oproepen geweest om Gaza onbewoonbaar te maken en volledig te vernietigen, uithongeren, verdrijven en opnieuw koloniseren. En zo werd in januari ook nog even gemeld dat alle moskeen en scholen vernietigd moesten worden vanwege nabijgelegen tunnels.
Video's laten zien hoe militairen juichend gebouwen of wijken opblazen, gebouwen in brand steken of met bulldozers huizen platleggen. Zelfs in gebied wat onder controle is. Dit gebeurt niet vanwege een acuut gevaar van Hamas. Het is omdat de soldaten het zelf filmen en met de wereld delen dat we het weten. Over het algemeen weten we het niet, heel soms komt er onderbouwing. maar bij de rest van de gevallen gaan we er vanuit dat er vast en zeker een goede reden zal zijn.
Volgens OCHA zijn 76% van de schoolgebouwen zwaar beschadigd of cokwsif verwoest (UNICEF noemt 85%). Fun fact: van de drie christelijke gebedshuizen staan alle drie nog overeind.
Diverse politici en prominten hebben grote woorden gebruikt over wat er met Gaza moet gebeuren. Ik begrijp niet waar we vandaan halen dat we de dreigende taal volledig moeten negeren en moeten geloven dat het leger zich er niets van aantrekt. Hoe begrijpelijk de emotie ook is, we moeten niet doen alsof de ravage rationeel is.![]()
Wat is het effect van ontploffende ondergrondse munitiedepots op de stabiliteit van gebouwen daarboven? Er zijn beelden van een inslag van n bunkerbuster waarna je ziet dat honderden meters verderop de vlammen de grond uitschieten. Ook bij het op andere manieren opblazen van tunnels zag je dat soort dingen. Dat je dan beschadigde gebouwen krijgt is niet meer dan logisch. Ik denk niet dat je het Isral kwalijk kunt nemen dat ze dat ze dat rattennest compleet uitroken.quote:Op maandag 14 oktober 2024 20:54 schreef opgebaarde het volgende:
De helft van de Hamas terroristen is uitgeschakeld, dat zijn er 20.000. Daarnaast is geschat dat minstens de helft van de gebouwen in Gaza, ongeveer 125.000, is vernietigd of zwaar beschadigd. Dit aantal is veel groter dan het aantal uitgeschakelde terroristen van Hamas. De hoeveelheid gebruikte bommen en explosieven is groter dan wat op Hamburg, Dresden en Londen opgeteld is gegooid tijdens de Tweede Wereldoorlog. Het is heel veul.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
De excessen van de Isralische regering benoemen, die een veel zwakkere tegenstander inclusief vrouwen en kinderen op enorme schaal bombardeert en gewoon een hele landstreek in puin legt en gewoon mensen levend laat verbranden, dat allemaal vanuit een veel sterkere positie, daar commentaar op hebben heeft niks met jodenhaat te maken.quote:Op maandag 14 oktober 2024 20:42 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
[..]
Wat hebben jullie het toch zwaar
Kunnen wij Israladepten jullie niet rustig joden laten haten?!
Ik ben ook tegen de holocaust. Maakt dat dat ik Duitsers haat?The End Times are wild![]()
Zou Israel op dezelfde manier moeten vechten als Hezbollah en Hamas?quote:Op maandag 14 oktober 2024 23:11 schreef LXIV het volgende:
[..]
De excessen van de Isralische regering benoemen, die een veel zwakkere tegenstander inclusief vrouwen en kinderen op enorme schaal bombardeert en gewoon een hele landstreek in puin legt en gewoon mensen levend laat verbranden, dat allemaal vanuit een veel sterkere positie, daar commentaar op hebben heeft niks met jodenhaat te maken.
Ik ben ook tegen de holocaust. Maakt dat dat ik Duitsers haat?I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Dat is geen optie voor ze. Maar ze moeten zich wel inhouden, ‘show constraint’.quote:Op maandag 14 oktober 2024 23:18 schreef Ulx het volgende:
[..]
Zou Israel op dezelfde manier moeten vechten als Hezbollah en Hamas?
Zelfs als je aangevallen wordt betekent dit niet dat je zonder onderscheid maar alles mag inzetten wat je in de kast hebt.The End Times are wild![]()
Dit is de zegeningswens voor Yom Kippur, een aantal dagen geleden was deze belangrijke dag voor de joodse gemeenschap. Iedereen heeft zo zijn eigen invulling voor de tradities rondom deze dag.quote:Op maandag 14 oktober 2024 20:45 schreef Ali_boo het volgende:
Wat is dit voor gay shit
[ x ]
[ afbeelding ]
Wat de XOX nu weer in de vertaling ziet, geen idee.![]()
Het is rationeel als je de Palestijnen daar voorgoed wil verdrijvenquote:Op maandag 14 oktober 2024 20:54 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Diverse politici en prominten hebben grote woorden gebruikt over wat er met Gaza moet gebeuren. Ik begrijp niet waar we vandaan halen dat we de dreigende taal volledig moeten negeren en moeten geloven dat het leger zich er niets van aantrekt. Hoe begrijpelijk de emotie ook is, we moeten niet doen alsof de ravage rationeel is.The End Times are wild![]()
Als ze dat hadden gedaan was Gaza al helemaal plat en iedereen dood, dus je een beetje onzin wat je zegt.quote:Op maandag 14 oktober 2024 23:20 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is geen optie voor ze. Maar ze moeten zich wel inhouden, ‘show constraint’.
Zelfs als je aangevallen wordt betekent dit niet dat je zonder onderscheid maar alles mag inzetten wat je in de kast hebt.![]()
Waarom praat je dan trouw alles na wat uit die informatiebubbels komt?quote:Op maandag 14 oktober 2024 23:11 schreef LXIV het volgende:
[..]
De excessen van de Isralische regering benoemen, die een veel zwakkere tegenstander inclusief vrouwen en kinderen op enorme schaal bombardeert en gewoon een hele landstreek in puin legt en gewoon mensen levend laat verbranden, dat allemaal vanuit een veel sterkere positie, daar commentaar op hebben heeft niks met jodenhaat te maken.
Ik heb al beredeneerd waarom je standaard je twijfels moet plaatsen bij berichten (en filmpjes) als deze.Er is geen genocide in Gaza.quote:Ik ben ook tegen de holocaust. Maakt dat dat ik Duitsers haat?Intolerant voor intolerantie![]()
Het "niets" geeft al aan hoe de betreffende user zelf denkt. Zwart-wit.quote:Op maandag 14 oktober 2024 20:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
Niets is wat overdreven, maar ook al doen ze niet alles goed, zou dat toch niet betekenen dat je opeens anti moet worden?
Het is projectie van het eigen extreme standpunt.Intolerant voor intolerantie![]()
Emotioneel heb ik begrip voor dat standpunt.quote:Op maandag 14 oktober 2024 23:39 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is rationeel als je de Palestijnen daar voorgoed wil verdrijven
Dat noord gaza nu volledig leeggemaakt wordt, iedereen moet weg en de mensen die niet snel genoeg vertrekken een legitiem militair doelwit zijn. Is dat ook rationeel?
Het voelt heel 'raar' om dat of jouw 'mensen voorgoed verdrijven' rationeel te noemen![]()
Een flinke bufferzone instellen waarin alles wat beweegt een legitiem doel is kan ik me wel in vinden. Ze hebben het er zelf naar gemaakt.![]()
Er is een fundamenteel verschil tussen menselijke rechtspraak en goddelijke rechtvaardigheid. Waar wij mensen vaak onvolmaakt zijn in onze oordelen, is Gods oordeel volgens de religieuze geschriften gebaseerd op alwetendheid en ultieme rechtvaardigheid.
Het concept van straf in het hiernamaals komt niet voort uit een willekeurige beslissing, maar uit de keuzes die een mens maakt om bepaalde waarschuwingen en richtlijnen te negeren. Vergelijk het met een ziekte: als iemand wordt gewaarschuwd om een behandeling te volgen en dit weigert, draagt die persoon zelf de verantwoordelijkheid voor de gevolgen. Op dezelfde manier waarschuwt de religie ons voor het hiernamaals, en het negeren van die waarschuwing is een bewuste keuze waar we rekenschap voor moeten afleggen.
Daarnaast geloof ik dat God, volgens de islam, uitermate rechtvaardig en barmhartig is. Mensen krijgen vele kansen om op het rechte pad te komen, en de eeuwige straf is niet voor degene die een fout maakt, maar voor degene die hardnekkig het kwaad blijft volgen en weigert die kansen te benutten.
Het belangrijkste is dat menselijke oordelen geen plaats hebben in goddelijke zaken. Gods wijsheid en gerechtigheid gaan verder dan ons menselijke begrip, en wat misschien hard lijkt, is in werkelijkheid een afspiegeling van ultieme gerechtigheid en verantwoordelijkheid.![]()
Geloven in sprookjesfiguren is voor kinderen en labiele, onvolwassen mensen.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 09:11 schreef ImFinkelstein het volgende:
Er is een fundamenteel verschil tussen menselijke rechtspraak en goddelijke rechtvaardigheid. Waar wij mensen vaak onvolmaakt zijn in onze oordelen, is Gods oordeel volgens de religieuze geschriften gebaseerd op alwetendheid en ultieme rechtvaardigheid.
Het concept van straf in het hiernamaals komt niet voort uit een willekeurige beslissing, maar uit de keuzes die een mens maakt om bepaalde waarschuwingen en richtlijnen te negeren. Vergelijk het met een ziekte: als iemand wordt gewaarschuwd om een behandeling te volgen en dit weigert, draagt die persoon zelf de verantwoordelijkheid voor de gevolgen. Op dezelfde manier waarschuwt de religie ons voor het hiernamaals, en het negeren van die waarschuwing is een bewuste keuze waar we rekenschap voor moeten afleggen.
Daarnaast geloof ik dat God, volgens de islam, uitermate rechtvaardig en barmhartig is. Mensen krijgen vele kansen om op het rechte pad te komen, en de eeuwige straf is niet voor degene die een fout maakt, maar voor degene die hardnekkig het kwaad blijft volgen en weigert die kansen te benutten.
Het belangrijkste is dat menselijke oordelen geen plaats hebben in goddelijke zaken. Gods wijsheid en gerechtigheid gaan verder dan ons menselijke begrip, en wat misschien hard lijkt, is in werkelijkheid een afspiegeling van ultieme gerechtigheid en verantwoordelijkheid.And what rough beast, its hour come round at last,
Een staat op basis van geloof is dus een labiele onderneming? Jezelf huizen toe eigenen op basis van geloof is dus ook labiel?quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 09:19 schreef Perrin het volgende:
[..]
Geloven in sprookjesfiguren is voor kinderen en labiele, onvolwassen mensen.![]()
Ethnic cleansing V2.014-10-2024quote:A horde of extremist Jewish settlers and Israeli soldiers carried out on Monday morning attacks on Palestinian farmers as they were collecting olives in their groves in the towns of Qusra and Beit Furik in the south and east of Nablus.
According to local sources, a number of settlers escorted by soldiers brutalized olive farmers during their presence in their grove in Qusra town and opened fire at them. Luckily, no one was hurt in the settler attack.
Yesterday, settlers attacked olive farmers and destroyed dozens of olive trees in the same area of Qusra town.
In Beit Furik town, Israeli soldiers forced olive farmers to leave their own lands at gunpoint and threatened to arrest them if they returned to the area to harvest crops.
For several days, the Israeli occupation forces have been preventing local farmers in Beit Furik town from reaching their groves to harvest olives.
https://english.palinfo.com/news/2024/10/14/327013/![]()
Oftewel: een gemiddelde maandag op de Westoever.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 09:34 schreef Chadi het volgende:
Ethnic cleansing V2.0
[..]
14-10-2024
![]()
Natuurlijk.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 09:27 schreef Chadi het volgende:
[..]
Een staat op basis van geloof is dus een labiele onderneming? Jezelf huizen toe eigenen op basis van geloof is dus ook labiel?![]()
Op zijn minst achterlijk ja.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 09:27 schreef Chadi het volgende:
[..]
Een staat op basis van geloof is dus een labiele onderneming? Jezelf huizen toe eigenen op basis van geloof is dus ook labiel?And what rough beast, its hour come round at last,
Geen gewonden of doden bij een ethnic cleansing is wel knap.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 09:34 schreef Chadi het volgende:
Ethnic cleansing V2.0
[..]
14-10-2024
Absoluut.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 09:27 schreef Chadi het volgende:
[..]
Een staat op basis van geloof is dus een labiele onderneming? Jezelf huizen toe eigenen op basis van geloof is dus ook labiel?
Laat staan n groot wereldrijk, gebaseerd op dat ene specifieke onzichtbare tovervriendje in de lucht. Want hn tovervriendje is de echte, de anderen zijn allemaal nep en ontsproten aan de idiote breinen van goedgelovige sukkels.
Dit is waar ze van leven. Dit is hun bron van inkomsten. Olijfbomen hebben veel zorg nodig en enkele jaren voordat ze weer winstgevend zijn.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 09:48 schreef Questular het volgende:
[..]
Geen gewonden of doden bij een ethnic cleansing is wel knap.
Door het vernietigen hiervan dwing je deze mensen om te verkassen.
Je denkt toch niet dat ze de olijfbomen kapot maken omdat ze niet tegen groen kunnen of zo?![]()
Er is nog hoop. Had je op een negeer lijst gezet omdat je constant aan het kwallen bent.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 09:57 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Absoluut.
Laat staan n groot wereldrijk, gebaseerd op dat ene specifieke onzichtbare tovervriendje in de lucht. Want hn tovervriendje is de echte, de anderen zijn allemaal nep en ontsproten aan de idiote breinen van goedgelovige sukkels.
Wat denk jij dat er nodig is om te garanderen dat mensen daar samen in vrede kunnen leven en wat is onze rol daarom?![]()
75 jaar lang hebben Palestijnen niks anders gedaan dan aanslagen plegen, raketten afvuren en oorlogen beginnen.
Feit.
Er is nog NOOIT een vredesbeweging van Palestijnen op gang gekomen, tegen hun eigen fascistische leiders in. Arafat en nu Hamas konden lekker hun gang gaan, met grote backing van de burgers.
Feit.
Logisch gevolg: dan heb je je recht om daar te zijn ook wel verspeeld.
Kortom; Palestijnen moeten - het waren immers toch de nieuwkomers - elders gaan bivakkeren. Land zat in Egypte.![]()
Tuurlijk.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 10:11 schreef Chadi het volgende:
[..]
Er is nog hoop. Had je op een negeer lijst gezet omdat je constant aan het kwallen bent.Accepteren dat de Tempelberg in Isral ligt en dat de Al-Aqsamoskee niet met geweld terug kan worden veroverd.quote:Wat denk jij dat er nodig is om te garanderen dat mensen daar samen in vrede kunnen leven en wat is onze rol daarom?
Wij hebben geen rol.Intolerant voor intolerantie![]()
De ultieme laffe uitvlucht.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 09:11 schreef ImFinkelstein het volgende:
Het belangrijkste is dat menselijke oordelen geen plaats hebben in goddelijke zaken. Gods wijsheid en gerechtigheid gaan verder dan ons menselijke begrip, en wat misschien hard lijkt, is in werkelijkheid een afspiegeling van ultieme gerechtigheid en verantwoordelijkheid.
Mensen voor eeuwig martelen is op geen enkele wijze te rechtvaardigen. Onderschrijf je dat idee, heb je geen enkele grond om uberhaupt over mensenrechten, rechtvaardigheid of barmhartigheid te praten.
Het zorgt er eveneens voor dat men uit naam van God de meest gruwelijke daden weet te rechtvaardigen. Wat inderdaad makkelijk weggezet wordt als "Ja, het lijkt hard, maar eigenlijk is dat het niet".
Nog daargelaten dat we duizenden religies met duizenden regels en wetten hebben. Succes met het vinden van die ene ware, die ene ware die ervoor zorgt dat je niet voor altijd in een vuurzee belandt.
Nee. Stoppen met dat verstoppen achter 'heilige boeken'. Zelf nadenken. Zelf verantwoordelijkheid nemen. Zelf mens zijn.Omnibus in omnibus.
Kun je me iets uit de Koran vertellen dat je niet aanspreekt, inclusief een vers? Tot nu toe ben ik nog geen gruweldaden tegengekomen die gericht zijn op onschuldige mensen of die buiten de context van oorlog plaatsvinden.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 11:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
De ultieme laffe uitvlucht.
Mensen voor eeuwig martelen is op geen enkele wijze te rechtvaardigen. Onderschrijf je dat idee, heb je geen enkele grond om uberhaupt over mensenrechten, rechtvaardigheid of barmhartigheid te praten.
Het zorgt er eveneens voor dat men uit naam van God de meest gruwelijke daden weet te rechtvaardigen. Wat inderdaad makkelijk weggezet wordt als "Ja, het lijkt hard, maar eigenlijk is dat het niet".
Nog daargelaten dat we duizenden religies met duizenden regels en wetten hebben. Succes met het vinden van die ene ware, die ene ware die ervoor zorgt dat je niet voor altijd in een vuurzee belandt.
Nee. Stoppen met dat verstoppen achter 'heilige boeken'. Zelf nadenken. Zelf verantwoordelijkheid nemen. Zelf mens zijn.![]()
De hel. De gruwel bij uitstek.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 20:07 schreef ImFinkelstein het volgende:
[..]
Kun je me iets uit de Koran vertellen dat je niet aanspreekt, inclusief een vers? Tot nu toe ben ik nog geen gruweldaden tegengekomen die gericht zijn op onschuldige mensen of die buiten de context van oorlog plaatsvinden.
Elke religie die zoiets leert, hoeft bij mij niet aan te komen met allerlei heel mooi, verheven praatjes over rechtvaardigheid en barmhartigheid.Omnibus in omnibus.
Je uitingen van frustratie en bezorgdheid zijn begrijpelijk. Het is inderdaad onaanvaardbaar om onschuldige mensen te martelen of te schaden, ongeacht de context. De islam leert ons juist om barmhartigheid, rechtvaardigheid en respect voor de mensheid te omarmen. Het idee dat iemand God zou gebruiken om gruwelijke daden te rechtvaardigen, staat haaks op de kernprincipes van de islam, die medemenselijkheid en compassie benadrukken.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 11:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
De ultieme laffe uitvlucht.
Nee. Stoppen met dat verstoppen achter 'heilige boeken'. Zelf nadenken. Zelf verantwoordelijkheid nemen. Zelf mens zijn.
Het is belangrijk om te begrijpen dat veel religies, waaronder de islam, in de basis oproepen tot goedheid en het respecteren van mensenrechten. De misinterpretatie of verkeerde toepassing van religieuze teksten door individuen kan leiden tot wreedheid, maar dat weerspiegelt niet de ware boodschap van de religie.
Wat betreft het idee van de "ware religie": veel mensen vinden troost en richting in hun geloof. Het is cruciaal om dialoog en begrip te bevorderen, in plaats van te vervallen in een strijd over welke religie het beste is. Zelf nadenken en verantwoordelijkheid nemen zijn zeker belangrijke stappen, maar het kan ook waardevol zijn om open te staan voor verschillende perspectieven en de wijsheid die uit religieuze tradities komt.
De weg naar begrip en empathie begint met een open geest en een bereidheid om van elkaar te leren. We moeten ons richten op wat ons verenigt als mensen, ongeacht onze geloofsovertuigingen, en ons gezamenlijk inzetten voor rechtvaardigheid en vrede.![]()
Er is geen rechtvaardigheid en vrede zolang de hel bestaat.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 20:16 schreef ImFinkelstein het volgende:
[..]
Je uitingen van frustratie en bezorgdheid zijn begrijpelijk. Het is inderdaad onaanvaardbaar om onschuldige mensen te martelen of te schaden, ongeacht de context. De islam leert ons juist om barmhartigheid, rechtvaardigheid en respect voor de mensheid te omarmen. Het idee dat iemand God zou gebruiken om gruwelijke daden te rechtvaardigen, staat haaks op de kernprincipes van de islam, die medemenselijkheid en compassie benadrukken.
Het is belangrijk om te begrijpen dat veel religies, waaronder de islam, in de basis oproepen tot goedheid en het respecteren van mensenrechten. De misinterpretatie of verkeerde toepassing van religieuze teksten door individuen kan leiden tot wreedheid, maar dat weerspiegelt niet de ware boodschap van de religie.
Wat betreft het idee van de "ware religie": veel mensen vinden troost en richting in hun geloof. Het is cruciaal om dialoog en begrip te bevorderen, in plaats van te vervallen in een strijd over welke religie het beste is. Zelf nadenken en verantwoordelijkheid nemen zijn zeker belangrijke stappen, maar het kan ook waardevol zijn om open te staan voor verschillende perspectieven en de wijsheid die uit religieuze tradities komt.
De weg naar begrip en empathie begint met een open geest en een bereidheid om van elkaar te leren. We moeten ons richten op wat ons verenigt als mensen, ongeacht onze geloofsovertuigingen, en ons gezamenlijk inzetten voor rechtvaardigheid en vrede.
verder heb je geen religie nodig om rechtvaardig, compassievol en goed te leven en handelen.Omnibus in omnibus.
Het idee van een hel en de rechtvaardiging ervan is een complex onderwerp dat in de islam wordt besproken. In de islamitische leer wordt de hel gezien als een plek van rechtvaardige beloning of straf, afhankelijk van de daden van een individu in deze wereld. De overtuiging is dat iedereen verantwoordelijk is voor hun daden en dat er consequenties zijn voor slechte daden, vooral als ze anderen ernstig schaden.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 20:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
De hel. De gruwel bij uitstek.
Elke religie die zoiets leert, hoeft bij mij niet aan te komen met allerlei heel mooi, verheven praatjes over rechtvaardigheid en barmhartigheid.
Neem bijvoorbeeld een misdadiger die kinderen misbruikt en vermoordt. De verschrikkingen van zulke daden kunnen nauwelijks worden onderschat. In de islam is er een sterke nadruk op rechtvaardigheid en bescherming van de onschuldigen. De doodstraf kan in sommige gevallen als een rechtvaardige maatregel worden gezien, niet alleen als een manier om de gemeenschap te beschermen, maar ook als een vorm van gerechtigheid voor de slachtoffers en hun families.
Het kan moeilijk zijn om te begrijpen dat de doodstraf voor een pedofiel of iemand die dergelijke gruwelijke misdaden heeft begaan als rechtvaardig kan worden beschouwd, vooral vanuit een moreel standpunt. Maar in de islamitische traditie is het idee dat zulke mensen de ernstige gevolgen van hun daden moeten ondergaan. De doodstraf wordt niet lichtvaardig opgelegd, en het is bedoeld als een laatste redmiddel, vaak met uitgebreide juridische procedures en bewijsvoering.
In dit licht kan de hel ook worden gezien als een manier om de morele orde in het universum te handhaven. Het biedt een zekere mate van troost aan degenen die onrecht hebben ervaren, wetende dat de daden van de daders niet onbestraft zullen blijven. Het is belangrijk om te benadrukken dat de hel geen willekeurige straf is, maar eerder een gevolg van de keuzes die iemand in zijn leven heeft gemaakt.
Het idee dat mensen verantwoordelijk zijn voor hun daden, en dat er consequenties zijn voor misdaden zoals kindermisbruik, sluit aan bij het principe van rechtvaardigheid in de islam. Dit is een fundamenteel onderdeel van de islamitische ethiek, die niet alleen de nadruk legt op genade en vergiffenis, maar ook op gerechtigheid en de bescherming van de zwakken in de samenleving.![]()
Het gaat niet om verkrachtende moordenaars.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 20:20 schreef ImFinkelstein het volgende:
[..]
Het idee van een hel en de rechtvaardiging ervan is een complex onderwerp dat in de islam wordt besproken. In de islamitische leer wordt de hel gezien als een plek van rechtvaardige beloning of straf, afhankelijk van de daden van een individu in deze wereld. De overtuiging is dat iedereen verantwoordelijk is voor hun daden en dat er consequenties zijn voor slechte daden, vooral als ze anderen ernstig schaden.
Neem bijvoorbeeld een misdadiger die kinderen misbruikt en vermoordt. De verschrikkingen van zulke daden kunnen nauwelijks worden onderschat. In de islam is er een sterke nadruk op rechtvaardigheid en bescherming van de onschuldigen. De doodstraf kan in sommige gevallen als een rechtvaardige maatregel worden gezien, niet alleen als een manier om de gemeenschap te beschermen, maar ook als een vorm van gerechtigheid voor de slachtoffers en hun families.
Het kan moeilijk zijn om te begrijpen dat de doodstraf voor een pedofiel of iemand die dergelijke gruwelijke misdaden heeft begaan als rechtvaardig kan worden beschouwd, vooral vanuit een moreel standpunt. Maar in de islamitische traditie is het idee dat zulke mensen de ernstige gevolgen van hun daden moeten ondergaan. De doodstraf wordt niet lichtvaardig opgelegd, en het is bedoeld als een laatste redmiddel, vaak met uitgebreide juridische procedures en bewijsvoering.
In dit licht kan de hel ook worden gezien als een manier om de morele orde in het universum te handhaven. Het biedt een zekere mate van troost aan degenen die onrecht hebben ervaren, wetende dat de daden van de daders niet onbestraft zullen blijven. Het is belangrijk om te benadrukken dat de hel geen willekeurige straf is, maar eerder een gevolg van de keuzes die iemand in zijn leven heeft gemaakt.
Het idee dat mensen verantwoordelijk zijn voor hun daden, en dat er consequenties zijn voor misdaden zoals kindermisbruik, sluit aan bij het principe van rechtvaardigheid in de islam. Dit is een fundamenteel onderdeel van de islamitische ethiek, die niet alleen de nadruk legt op genade en vergiffenis, maar ook op gerechtigheid en de bescherming van de zwakken in de samenleving.
Het gaat om mensen die vlees op vrijdag eten, varkensvlees eten, geen hoofddoek dragen of zichzelf seksueel bevredigen. Of NOG erger, homo zijn. Dat zijn de zaken die al een enkeltje eeuwig hellevuur rechtvaardigen, kennelijk.
Daden kunnen rustig bestraft worden, ook in het hiernamaals. Maar voor eeuwig? Eeuwige pijn in een niet aflatend vuur voor daden begaan in een tijdelijk leven. Hoe precies kun je je prettig voelen in een paradijs als je weet dat elders mensen ondraaglijk lijden? Leg dat eens uit.
Nee, sorry. Doodstraf ben ik overigens ook rigoureus tegen.Omnibus in omnibus.
Waar is Adolf Hitler heengegaan, meteen door naar het paradijs?quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 20:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
Er is geen rechtvaardigheid en vrede zolang de hel bestaat.![]()
In mijn persoonlijke opvatting? Die zal zijn daden moeten uitboeten totdat elk leed dat hij per mens aangericht heeft is bestraft. En dat geldt voor eenieder.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 20:25 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Waar is Adolf Hitler heengegaan, meteen door naar het paradijs?
Hitler zal dus nog wel even aan het uitboeten zijn.
Maar het gaat jou niet om Hitler. Het gaat jou ook om homofiele Piet, die mag kennelijk gelijkgesteld worden aan Hitler. Toch?Omnibus in omnibus.
Bij wie?quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 20:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
In mijn persoonlijke opvatting? Die zal zijn daden moeten uitboeten totdat elk leed dat hij per mens aangericht heeft is bestraft. En dat geldt voor eenieder.
Hitler zal dus nog wel even aan het uitboeten zijn.
Maar het gaat jou niet om Hitler. Het gaat jou ook om homofiele Piet, die mag kennelijk gelijkgesteld worden aan Hitler. Toch?![]()
Jij gelooft dus ook in een soort hel.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 20:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
In mijn persoonlijke opvatting? Die zal zijn daden moeten uitboeten totdat elk leed dat hij per mens aangericht heeft is bestraft. En dat geldt voor eenieder.
Hitler zal dus nog wel even aan het uitboeten zijn.![]()
Absoluut.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 20:27 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Jij gelooft dus ook in een soort hel.
Groot verschil: die is eindig. En verterend vuur en eeuwig knagende wormen lijken mij vooral beeldspraak.
Het is overigens ook niet direct het eindstation voor iemand wiens grootste misdaad het aanhangen van het Boeddhisme was, of zoiets.
Bij jou?Omnibus in omnibus.
Trigger, ons orakel.quote:
Die zelf al zijn vleselijke lusten mag botvieren op zijn vier vrouwen en 56 concubines, maar een liefdevol monogaam homokoppel doorverwijst naar Gehenna.Omnibus in omnibus.
Tijdelijk of voor eeuwig, hangt er maar net vanaf wat je hebt uitgespookt. En nee, er bestaan verschillende gradaties van hel dus Piet wordt niet zoals Hitler bestraft.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 20:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
Absoluut.
Groot verschil: die is eindig. En verterend vuur en eeuwig knagende wormen lijken mij vooral beeldspraak.
Het is is overigens ook niet direct het eindstation voor iemand wiens grootste misdaad het aanhangen van het Boeddhisme was, of zoiets.
Bij jou?![]()
Maar hij wordt gestraft, de vuige homo!quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 20:34 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Tijdelijk of voor eeuwig, hangt er maar net vanaf wat je hebt uitgespookt. En nee, er bestaan verschillende gradaties van hel dus Piet wordt niet zoals Hitler bestraft.Omnibus in omnibus.
Met dat soort klachten dien je naar God te gaan, ik ben in de jaren '80 geboren, toen was al enkele duizenden jaren bepaald dat het een hellevuur-zonde is. Zorg ervoor dat je als gelovige sterft, om het eeuwige hellevuur in ieder geval naar tijdelijk om te zetten.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 20:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
Maar hij wordt gestraft, de vuige homo!![]()
Bepaald door mensen ja.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 20:42 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Met dat soort klachten dien je naar God te gaan, ik ben in de jaren '80 geboren, toen was al enkele duizenden jaren bepaald dat het een hellevuur-zonde is. Zorg ervoor dat je als gelovige sterft, om het eeuwige hellevuur in ieder geval naar tijdelijk om te zetten.
Verder is elke religie die drijft op angst de naam niet eens waard. Hopelijk ontsnap je een keer uit die bubbel.Omnibus in omnibus.
Goeie discussie over de islam. Ik wil nog even aanhalen wat ik eerder vandaag zei tegen Slayage:quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 13:52 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Dat laatste (racisme en haat zijn haram) zou de leidraad moeten zijn voor die interne schoonmaak die islam zo nodig heeft om weer relevant te worden.
Er woekert iets dat tegen de kern van islam ingaat. Die haat, dat racisme, dat moet worden bestreden want het is haram, zoals je zelf zegt.
Alleen zelfkritiek en zelfreinigend vermogen kunnen dat, maar daarvoor is een hogere graad van volwassenheid nodig, alsmede een hoge graad van vrijdenken.Intolerant voor intolerantie![]()
Als dat zo zou zijn, dan hadden we daar honderden video's van gezien in plaats van soldaten in lingeriequote:
De video's met mein kampf zijn zeldzaam![]()
Het zouden videos van soldaten in gestolen lingerie met Mein Kampf zijn.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 07:02 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als dat zo zou zijn, dan hadden we daar honderden video's van gezien in plaats van soldaten in lingerie
De video's met mein kampf zijn zeldzaam
[ x ]![]()
Twee zeer slimme mensen aan het woord. Geweldig stukje om te zien en wat misschien een betere inkijk geeft. Vaak is de discussie hier erg zwart wit waar vooral weinig aandacht is voor de waarom vraag en veel aandacht is voor de voorvallen zelf. Er zijn aan beide kanten veel mensen te vinden die heel erg goed met elkaar zouden kunnen leven en slachtoffer zijn van hetzelfde systeem. Verder gaan ze wat dieper in op de materie wat een erg mooie discussie oplevert.
Het boek is echt een aanrader. Ta Nehisi Coates "The Message".
Ta-Nehisi Coates sits down with Jon Stewart
![]()
https://nypost.com/2024/1(...)cks-from-gaza-strip/
Is Isral verantwoordelijk dat er maar 53 vrachtwagens bij de bevolking komen? Moet Isral hier wat aan doen?I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Homo's moeten toch met het hoofd naar beneden van een hoog gebouw worden gegooid!!quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 20:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het gaat niet om verkrachtende moordenaars.
Het gaat om mensen die vlees op vrijdag eten, varkensvlees eten, geen hoofddoek dragen of zichzelf seksueel bevredigen. Of NOG erger, homo zijn. Dat zijn de zaken die al een enkeltje eeuwig hellevuur rechtvaardigen, kennelijk.
Daden kunnen rustig bestraft worden, ook in het hiernamaals. Maar voor eeuwig? Eeuwige pijn in een niet aflatend vuur voor daden begaan in een tijdelijk leven. Hoe precies kun je je prettig voelen in een paradijs als je weet dat elders mensen ondraaglijk lijden? Leg dat eens uit.
Nee, sorry. Doodstraf ben ik overigens ook rigoureus tegen.
Maar ook de islam moderniseert wel. Duurt alleen even.
Zag afgelopen zaterdag op de markt een moslima lopen met een prachtige hond aan de lijn. Twee andere moslima's stonden op enige afstand met afschuw naar die hond te kijken, maar de eigenares zag er trots uit.
En dan denk ik: Zie je wel, het verandert wel. Ze gaan zelfs honden leuk vinden!!![]()
Geef het nog een jaar of 300quote:Op woensdag 16 oktober 2024 09:44 schreef Gia het volgende:
[..]
Homo's moeten toch met het hoofd naar beneden van een hoog gebouw worden gegooid!!
Zag afgelopen zaterdag op de markt een moslima lopen met een prachtige hond aan de lijn. Twee andere moslima's stonden op enige afstand met afschuw naar die hond te kijken, maar de eigenares zag er trots uit.
En dan denk ik: Zie je wel, het verandert wel. Ze gaan zelfs honden leuk vinden!!![]()
Het is de taak van de bezetter om te zorgen dat burgers voorzien worden van de eerste levensbehoeften. Isral is door de internationale wetgeving bestempeld als bezetter.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 09:42 schreef Ulx het volgende:
Is Isral verantwoordelijk dat er maar 53 vrachtwagens bij de bevolking komen? Moet Isral hier wat aan doen?
Het bewust achterhouden van voedsel is een misdaad. Nu mag jij invullen wat ze moeten doen.![]()
Baby stepsquote:Op woensdag 16 oktober 2024 09:44 schreef Gia het volgende:
[..]
Homo's moeten toch met het hoofd naar beneden van een hoog gebouw worden gegooid!!
En dan denk ik: Zie je wel, het verandert wel. Ze gaan zelfs honden leuk vinden!!
Vierde Geneefse confentie, artikel 55.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 09:42 schreef Ulx het volgende:
Is Isral verantwoordelijk dat er maar 53 vrachtwagens bij de bevolking komen? Moet Isral hier wat aan doen?![]()
Net over de grens alles dumpen en zeggen dat burgers het mogen komen halen.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 10:33 schreef Chadi het volgende:
[..]
Het is de taak van de bezetter om te zorgen dat burgers voorzien worden van de eerste levensbehoeften. Isral is door de internationale wetgeving bestempeld als bezetter.
Het bewust achterhouden van voedsel is een misdaad. Nu mag jij invullen wat ze moeten doen.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: