abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215236785
Samenvatting 7 oktober tot met 29 januari (wiki)

De oorlog tussen Hamas en Isral is een escalatie van het Isralisch-Palestijns conflict die begon op 7 oktober 2023 en zich ontwikkelde tot een Isralische invasie in de Gazastrook.

De aanleiding van de inval in de Gazastrook was een gecordineerde verrassingsaanval door de militante beweging Hamas vanuit de Gazastrook op Isral, onder de naam Operatie Al-Aqsa-storm. Duizenden raketten werden afgevuurd op Isralische plaatsen in de grensstreek, terwijl ongeveer 3.000 militanten de grens met Isral doorbraken en aanslagen pleegden op Isralische militaire bases, woonwijken en een muziekfestival, waarbij circa 1.200 mensen werden gedood, waarvan 846 burgers. Naar schatting 200-250 personen werden gevangengenomen en als gijzelaars naar de Gazastrook overgebracht. Hamas verklaarde dat de aanval een reactie was op het geweld van Isralische kolonisten, de blokkade van de Gazastrook, de ontheiliging van de Al-Aqsamoskee in Jeruzalem, evenals op de wreedheden die in de afgelopen decennia van Isralische zijde waren begaan tegen de Palestijnen.

In reactie op de aanval voerden de Isralische strijdkrachten (IDF) wekenlang dag en nacht bombardementen uit op de Gazastrook. Langs de grens werd een troepenmacht samengetrokken ter voorbereiding op een grondoffensief, met als doel de vernietiging van Hamas en het opsporen en bevrijden van de Isralische gijzelaars. In heel Gaza werden huizen en civiele infrastructuur vernietigd. Na een aantal korte voorbereidende grondoperaties werd begin november een grootschalig Isralisch grondoffensief gestart.

IDF voerde tevens invallen uit op de bezette Westelijke Jordaanoever. Ook in het grensgebied tussen Isral en Libanon liepen de spanningen op en waren er meerdere confrontaties tussen Hezbollah en IDF. Nadat Hezbollah-militanten vanuit Libanon raketten hadden afgevuurd op Isral, reageerde Isral met luchtaanvallen op Libanon.

Op 26 oktober publiceerde het door Hamas aangestuurde Ministerie van Volksgezondheid in Gaza een lijst van ruim 7.000 personen die tussen 7 en 26 oktober in de Gazastrook werden gedood, waaronder bijna 3.000 kinderen en ruim 3.000 vrouwen, met nog zo'n 2.700 vermisten. Ook daarna viel er nog een onbekend aantal doden en gewonden. Nieuwsmedia en internationale organisaties zoals de WHO achtten de genoemde aantallen betrouwbaar. Volgens voorlopige tellingen waren er op 10 november meer dan 11.000 Palestijnen gedood, waaronder ruim 4.500 kinderen, met nog zo'n 2.700 vermisten. Op de Westelijke Jordaanoever werden sinds het begin van de oorlog tot half november meer dan 190 Palestijnen gedood, waarvan ruim 50 kinderen. Wijdverbreide burgerdoden hebben ertoe geleid dat zowel Isral als Hamas zijn beschuldigd van oorlogsmisdaden.

Isral spoorde de 1,1 miljoen inwoners van het noordelijke deel van de Gazastrook aan om te evacueren naar het zuiden, terwijl Hamas de bewoners opriep in hun huizen te blijven. De Verenigde Naties (VN) meldde dat er ongeveer 1,7 miljoen Palestijnen, meer dan 70% van de bevolking van Gaza, intern ontheemd waren geraakt. Ongeveer 500.000 Israli's werden gevacueerd.Mensenrechtenorganisaties riepen op tot de opname van vluchtelingen uit de Gazastrook.De oorlog heeft geleid tot een ernstige humanitaire crisis in Gaza. Verschillende hulporganisaties hebben Isral ervan beschuldigd honger te gebruiken als oorlogswapen. De VN heeft gewaarschuwd voor de dreiging van hongersnood en de verspreiding van ziekten in de regio, als gevolg van de afsluiting van water, brandstof, voedsel en elektriciteit door Isral. De VN en veel landen riepen op tot een onmiddellijk staakt-het-vuren.

Op 27 januari 2023 heeft het Internationaal Gerechtshof een tussentijdse uitspraak gedaan in de zaak Zuid-Afrika vs Isral [af]. Het Hof zag het potentile risico van genocidale daden tegen de bevolking van Gaza en herinnerde Isral aan zijn naleving van de Genocide Conventie en vroeg Isral binnen een maand te rapporteren over de gevraagde taken.

SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraars
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de Gazastrook
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Geschiedenis conflict
Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog AD

SPOILER: Livestreams
Hier verder.
Intolerant voor intolerantie
  vrijdag 11 oktober 2024 @ 17:04:14 #2
3542 Gia
User under construction
pi_215236906
Is er giro 555, voor alle slachtoffers van deze verschrikkelijke oorlog, gaan er van die mutsen rond om te collecteren voor noodpakketten voor de slachtoffers in de Gaza strook!

Nee, gewoon nee!
pi_215237224
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 14:13 schreef Ulx het volgende:

[..]
Met andere woorden: Burgers gebruiken als schild is toegestaan, en de tegenpartij is verantwoordelijk voor hun welzijn.
Dat eerste maak jij ervan. En het tweede klopt in beperkte mate, als er iets met de burgers gebeurt ligt de verantwoordelijkheid bij allebei. Blijft lastig, maar als er dan ook nog een ziekenhuis mee gemoeid is moet je niet zeuren als anderen er wat van vinden dat je dat bombardeert.
What Would Goku Do
  Overall beste user 2022 vrijdag 11 oktober 2024 @ 17:41:43 #4
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_215237299
Nee, want een ziekenhuis is beschermd ZOLANG je het niet gebruikt als basis/depot/bunker. Doe je dat wel verliest het de beschermde status.
Daarom zijn burgers daar dan ook niet de verantwoordelijk van de aanvallers maar van de verdedigers. Die horen een andere plek te zoeken of de burgers te evacueren.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_215237352
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 17:41 schreef Ulx het volgende:
Nee, want een ziekenhuis is beschermd ZOLANG je het niet gebruikt als basis/depot/bunker. Doe je dat wel verliest het de beschermde status.
Daarom zijn burgers daar dan ook niet de verantwoordelijk van de aanvallers maar van de verdedigers. Die horen een andere plek te zoeken of de burgers te evacueren.
Als het al klopt dat het zo gebruikt werd, kan het me eigenlijk weinig schelen wat Genve of wat dan ook hierover zegt. Dat jouw morele kader in dit geval niet zelf kan bedenken wat moet kunnen moet jij weten.
What Would Goku Do
  Overall beste user 2022 vrijdag 11 oktober 2024 @ 18:00:10 #6
3928 Ulx
pi_215237437
Met andere woorden: gebruik burgers als schild want dan mag niemand iets terugdoen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 11 oktober 2024 @ 18:02:33 #7
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_215237463
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 17:04 schreef Gia het volgende:
Is er giro 555, voor alle slachtoffers van deze verschrikkelijke oorlog, gaan er van die mutsen rond om te collecteren voor noodpakketten voor de slachtoffers in de Gaza strook!

Nee, gewoon nee!
nou nee

dat weet je niet he
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_215237504
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 18:00 schreef Ulx het volgende:
Met andere woorden: gebruik burgers als schild want dan mag niemand iets terugdoen.
Dat maak jij er wederom weer van. Maarja, na een tijdje zou je je als Isral zijnde af kunnen vragen of je op de juiste weg bent als je vijand tot zulke daden komt om jou maar dwars te zitten. Daar kan jodenhaat bij zitten, zal vast, maar zoals ik vaker aan jullie verstand probeer te krijgen is een geweldsspiraal er een die je of kunt doorbreken, of kunt laten springen door tegenstand zodanig de kop in te drukken dat je jezelf niet meer in de spiegel aan kunt kijken. Isral kiest voor dat laatste en trekt het Westen daarin met zich mee. Ookal willen sommigen hier dat niet inzien of juichen ze het zelfs toe.
What Would Goku Do
pi_215237528
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 18:00 schreef Ulx het volgende:
pi_215237656
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 18:08 schreef moby_jones het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Ja, die postte je in het vorige topic ook al, en toen sloeg het ook al nergens op. :D

In dit geval ook weer: ziekenhuizen/scholen/civiele gebouwen verliezen hun beschermde status als terreurgroeperingen deze gaan gebruiken als basis. Dat heeft niets te maken met wat jij post. :D
  Overall beste user 2022 vrijdag 11 oktober 2024 @ 18:27:53 #11
3928 Ulx
pi_215237718
quote:

[..]
[ afbeelding ]
Ja en?
pi_215237770
Kennelijk was het streven naar een groter Isral ook onderdeel van de likud ideologie.

twitter

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 11 oktober 2024 @ 18:38:25 #13
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215237805
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 18:34 schreef egayalS het volgende:
Kennelijk was het streven naar een groter Isral ook onderdeel van de likud ideologie.

[ x ]
[ x ]
Die regio zou er flink van opknappen. Eindelijk een einde aan alle bloeddorstige barbaarse praktijken. Vrede en welvaart voor iedereen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_215237855
Die TT :')

Wanneer was de laatste keer dat de Netanyahu regering ook maar iets zei over de gijzelaars? Ze geven geen ene fuck om de gijzelaars, dat is duidelijk gecommuniceerd aan de familieleden.

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 11 oktober 2024 @ 18:47:05 #15
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215237886
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 18:43 schreef egayalS het volgende:

Ze geven geen ene fuck om de gijzelaars, dat is duidelijk.
Net als jij.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_215238174
quote:
Wat interesseert jou dat, joh.
pi_215238196
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 18:47 schreef Perrin het volgende:

[..]
Net als jij.
Nee. laten we ons heel druk maken om mensen die wij helemaal niet kennen.
  Moderator vrijdag 11 oktober 2024 @ 19:25:18 #18
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215238198
quote:

Wanneer was de laatste keer dat de Netanyahu regering ook maar iets zei over de gijzelaars? Ze geven geen ene fuck om de gijzelaars, dat is duidelijk gecommuniceerd aan de familieleden.

[ x ]
Jan Tervoort klinkt als iemand die nooit uitgenodigd wordt op feestjes
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_215238244
twitter
pi_215238314
Het is deze avond het begin van Jom Kippoer. Een van de belangrijkste dagen in de Joodse kalender. Kunnen we niet een beetje respect opbrengen, en stoppen met het bashen van Israel?
  vrijdag 11 oktober 2024 @ 19:40:05 #21
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215238370
quote:

[ x ]
En jij geeft geen fuk om de Palestijnen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 11 oktober 2024 @ 19:40:50 #22
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215238390
Vergeet het maar met vrede... Met hardliners in Isral en Hamas in Palestina gaat dat daar dus never nooit gebeuren.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 11 oktober 2024 @ 19:42:09 #23
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215238419
twitter

Jom Kippoer 2024: aangeven met ballonnen wie er in de schuilkelder mag komen schuilen bij een raketaanval.
pi_215238474
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 19:42 schreef Qarrad het volgende:
[ x ]
Jom Kippoer 2024: aangeven met ballonnen wie er in de schuilkelder mag komen schuilen bij een raketaanval.
Awww zo cute. Heel mijn hart warm.
pi_215238484
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 19:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
Vergeet het maar met vrede... Met hardliners in Isral en Hamas in Palestina gaat dat daar dus never nooit gebeuren.
Heeurluk. Anders is het het einde van dit soort topicreeksen.
pi_215238692
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 19:30 schreef moby_jones het volgende:
[ x ]
Wat moeten we met deze rare tweet?
  vrijdag 11 oktober 2024 @ 20:10:26 #27
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_215238842
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 19:42 schreef Qarrad het volgende:
[ x ]
Ok, klein beetje humor is het ook wel toch..
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
pi_215238932
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 20:00 schreef oblo het volgende:

[..]
Wat moeten we met deze rare tweet?
Sorry! Het lukte me niet om een willekeurige tweet van iemand uit NYC, London, Abu Dhabi of Den Haag te vinden zoals gebruikelijk hier. Maar misschien dat je nog een verband weet te vinden tussen de situatie on de ground in de Westelijke Jordaanoever met het conflict in de Westelijke Jordaanoever, ik geloof echt in je
  vrijdag 11 oktober 2024 @ 20:18:58 #29
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215238978
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 20:10 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ok, klein beetje humor is het ook wel toch..
Nou mwoh, ik vind het nogal zuur, net zoals niet genoeg te eten hebben rond Ramadan omdat je wijk in puin ligt door de bombardementen en dan toch delen met de buren. Mooi gebaar, maar het wringt door de omstandigheden.
  vrijdag 11 oktober 2024 @ 20:23:08 #30
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_215239030
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 20:18 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Nou mwoh, ik vind het nogal zuur, net zoals niet genoeg te eten hebben rond Ramadan omdat je wijk in puin ligt door de bombardementen en dan toch delen met de buren. Mooi gebaar, maar het wringt door de omstandigheden.
Ik interpreteerde hem niet goed.
Ik dacht dat deze ballonnen werden opgehangen bij Joodse/Israelische mensen (door pro palli's ofzo) die dan hun deur openen en dan schrikken van de knal.

Ik had helemaal het bericht niet gelezen. Nu wel.
Nee is niet grappig.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
  vrijdag 11 oktober 2024 @ 20:24:34 #31
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_215239050
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 19:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
Waarom zou Israel dat willen? Ze kunnen dit doorstaan en winnen.
Winnende partijen hebben geen belang bij een status quo.
Vladimir Putin
pi_215239154
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 20:16 schreef moby_jones het volgende:

[..]
Sorry! Het lukte me niet om een willekeurige tweet van iemand uit NYC, London, Abu Dhabi of Den Haag te vinden zoals gebruikelijk hier. Maar misschien dat je nog een verband weet te vinden tussen de situatie on de ground in de Westelijke Jordaanoever met het conflict in het Westelijke Jordaanoever, ik geloof echt in je
Het was een serieuze vraag. Wie is de tweeter? Wie zijn de journalisten? Welk checkpoint? Wat was de reden dat ze gestopt werden volgens de soldaten? Het is objectief een vaag verhaal, zonder details, documenten, filmpje, begeleidend nieuwsbericht, achtergrondinfo of iets dergelijks… alles wat hij beschrijft klinkt ook aangedikt en ongeloofwaardig.

Kan je mij uitleggen waarom je zo debiel reageert op een serieuze vraag? En over het algemeen waarom je alleen maar oneliners en linkdumps plaatst? En als iemand dan om verduidelijking vraagt je dan sarcastisch reageert.

Uiterst storende manier van posten. Waarom kon je niet een beetje meer moeite in je post stoppen? Misschien wat achtergrondinfo? Je eigen mening? Etc..
pi_215239197
Zijn er nog gegijzelden bevrijd?
pi_215239441
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 20:32 schreef oblo het volgende:

[..]

Kan je mij uitleggen waarom je zo debiel reageert op een serieuze vraag? En over het algemeen waarom je alleen maar oneliners en linkdumps plaatst? En als iemand dan om verduidelijking vraagt je dan sarcastisch reageert.

Uiterst storende manier van posten. Waarom kon je niet een beetje meer moeite in je post stoppen? Misschien wat achtergrondinfo? Je eigen mening? Etc..
Tussen die mensen hier die termen als geitenneukers, haatbaarden etc. rondwerpen en twitteraars herhaaldelijk posten die bewezen onzin hebben verspreid zijn er weinig anderen hier die in deze reeks (en verwante reeksen) keer op keer academische bronnen en cijfers aanhalen om over de geschiedenis van dit gebied en conflict te praten. Jammer dat je mijn toon niet leuk genoeg vindt maar doe niet alsof ik verder een discussie van niveau aan het verstoren ben.

quote:
Het was een serieuze vraag. Wie is de tweeter? Wie zijn de journalisten? Welk checkpoint? Wat was de reden dat ze gestopt werden volgens de soldaten? Het is objectief een vaag verhaal, zonder details, documenten, filmpje, begeleidend nieuwsbericht, achtergrondinfo of iets dergelijks…alles wat hij beschrijft klinkt ook aangedikt en ongeloofwaardig.
Onderdeel van deze groep journalisten die is aangehouden, maar goed om te weten dat ondanks dat je er niks van af weet wel alvast een oordeel klaar hebt liggen over de geloofwaardigheid, over nutteloze bijdragen gesproken

https://www.theguardian.c(...)-loffredo-israel-idf
https://www.yahoo.com/new(...)rican-154104944.html

[ Bericht 1% gewijzigd door moby_jones op 11-10-2024 21:14:29 ]
pi_215240280
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 20:52 schreef moby_jones het volgende:

[..]
Tussen die mensen hier die termen als geitenneukers, haatbaarden etc. rondwerpen en twitteraars herhaaldelijk posten die bewezen onzin hebben verspreid zijn er weinig anderen hier die in deze reeks (en verwante reeksen) keer op keer academische bronnen en cijfers aanhalen om over de geschiedenis van dit gebied en conflict te praten. Jammer dat je mijn toon niet leuk genoeg vindt maar doe niet alsof ik verder een discussie van niveau aan het verstoren ben.
Veel te veel woorden voor wat je kan samenvatten als "zij doen het, dus ik mag het ook doen". Doe gewoon normaal, punt.
quote:
[..]
Onderdeel van deze groep journalisten die is aangehouden, maar goed om te weten dat ondanks dat je er niks van af weet wel alvast een oordeel klaar hebt liggen over de geloofwaardigheid, over nutteloze bijdragen gesproken
Draai het niet om. Jij komt met een tweetdump zonder context, zonder eigen mening, zonder achtergrondinformatie. Natuurlijk weet niemand die dat leest iets af van dit incident als je het zo presenteert. Is het zo moeilijk om wat moeite in je post te stoppen?
quote:
Aha, hier kunnen we wat mee. Het gaat over Jeremy Loffredo.

Van het artikel dat je linkt:
quote:
But whether Loffredo’s detention is justifiable has nothing to do with Grayzone’s editorial standards – it’s solely a question of whether he was arrested for a crime, or for reporting stories authorities didn’t want told.

If Israel’s theory is that reporters illegally share information with the enemy whenever the enemy reads the news, that could criminalize a whole lot of journalism. If Israel has proof that Loffredo did something more nefarious than that, it should say so, and be specific. The Dissenter reports that several more mainstream journalists reported similar information and footage to Loffredo and weren’t charged – if so, why was a particularly adversarial journalist singled out?
En als we in nog meer detail opzoeken wat Israel als reden opgeeft:
quote:
ג'רמי לופרדו (28), עיתונאי אמריקני עצמאי, נעצר על ידי המשטרה בחשד לפגיעה בביטחון המדינה לאחר שסיקר את מתקפת הטילים מאיראן - ודיווח על פגיעות בבסיס נבטים ובבסיס מודיעין במרכז הארץ.

בנוסף, בדיווחו תיאר כי מבסיס נבטים "יצאו מתקפות על עזה" וכי מטוסו של ראש הממשלה בנימין נתניהו נמצא בו. לופרדו נעצר על ידי היחידה המרכזית של מחוז ש"י בחשד לביצוע עבירות ביטחון חמורות, בהן סיוע לאויב במלחמה ומסירת מידע לאויב.
https://www.ynet.co.il/news/article/sykv0sh1yg
Hij heeft dus militaire censuur geschonden door details te berichten van de impact van de Iraanse raketaanvallen op verschillende bases in Israel.

Zie hier de tweet van Jeremy Loffredo waarin hij zich volgens Israel schuldig maakt aan de schending van militaire censuur. En in het filmpje zegt hij zelf dat Israel de locatie van de raketimpact censureert, vervolgens gaat hij naar een van die locaties en filmt hij de raketimpact! Hij wist dus dat hij iets deed waarvoor hij opgepakt kon worden.

twitter

Hij is dus gisteren vrijgelaten omdat de details over de raketimpact in retrospect zijn goedgekeurd door de militaire censuur, maar hij mag Israel nog niet verlaten omdat het onderzoek nog niet is afgerond.

Hier een artikel dat er in meer detail op in gaat: https://www.the7eye.org.il/531842

Dus om nu terug te komen op de tweet die jij dumpte, geen woord over al dit bovenstaande. Of het terecht is dat er militaire censuur is over de raketimpact is een andere discussie, maar de tweet is bewust misleidend, laat informatie achter en zegt onjuist dat hij illegaal gearresteerd is.

Dit is dus het hele verhaal.
pi_215240327
Klassiek voorbeeld van framing. Ik raad iedereen aan om de tweet te lezen:
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 19:30 schreef moby_jones het volgende:
[ x ]
En daarna het filmpje en nieuwsberichten te lezen die ik in mijn vorige post heb geplaatst.
  vrijdag 11 oktober 2024 @ 21:50:50 #37
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215240333
quote:

[ x ]
[ x ]
Het is zo ongeveer de twaalfde keer dat je zoiets post, dus hoezo "kennelijk"?
pi_215240679
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 21:44 schreef oblo het volgende:

[..]
Veel te veel woorden voor wat je kan samenvatten als "zij doen het, dus ik mag het ook doen". Doe gewoon normaal, punt.
Het feit dat de toon van een repliekje je persoonlijk niet bevalt maakt sarcasme niet opeens niet meer "normaal", je kan zelf ook gewoon doorlopen ipv over de exacte toon te struikelen

quote:
[..]
Dus om nu terug te komen op de tweet die jij dumpte, geen woord over al dit bovenstaande. Of het terecht is dat er militaire censuur is over de raketimpact is een andere discussie, maar de tweet is bewust misleidend, laat informatie achter en zegt onjuist dat hij illegaal gearresteerd is.
Hij is per definitie illegaal gearresteerd omdat de bezetting illegaal is
pi_215240775
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 22:14 schreef moby_jones het volgende:

[..]
Het feit dat de toon van een repliekje je persoonlijk niet bevalt maakt sarcasme niet opeens niet meer "normaal", je kan zelf ook gewoon door lopen ipv over de exacte toon te vallen
[..]
Hij is per definitie illegaal gearresteerd omdat de bezetting illegaal is
Ik val niet over je toon, ik val over het feit dat je enige bijdragen in deze reeks ongenuanceerde oneliners en linkdumps zijn.

Zie nu ook weer. In reactie op mijn post waar ik heel uitgebreid in ga op je linkdump kom je hier mee aanzetten. Met precies weer zo een irritante oneliner waar niemand iets mee kan.

Heb je zelf niet door dat je posts heel dom overkomen? En heb je nu weer te veel ego om toe te geven dat de tweet die je deelde wel een hele grote loop met de waarheid neemt?
pi_215240789
Wat vind je in retrospectief over de tweet die je deelde?
pi_215241161
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 22:19 schreef oblo het volgende:

[..]
Ik val niet over je toon, ik val over het feit dat je enige bijdragen in deze reeks ongenuanceerde oneliners en linkdumps zijn.
Willekeurige post van mij van gisteren in deze reeks
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 15:28 schreef moby_jones het volgende:

[..]
Undercoveracties zijn ook aan regels gebonden, anders zou je als krijgsmacht simpelweg al je handelingen als undercoveroperatie kunnen bestempelen om niet aan het krijgsrecht gebonden te blijven. Er is gewoon een grote kans dat hier of wel sprake kan zijn van een buitenrechtelijke executie door een politiemacht of een krijgsmacht die perfidie pleegt (oorlogsmisdaad).

Hier is wat een Isralische oorlogsrechtdeskundige in 2014 te zeggen had mbt tot undercover operaties in de Westelijke Jordaanoever:
SPOILER
https://en.idi.org.il/publications/8715

Hier is een zeer uitvoerige gesprek van dezelfde Isralische auteur met andere experts toen mensen verkleed als doctoren iemand van hamas in een ziekenhuisbed doodschoten eerder dit jaar, je kan gewoon zien dat dit niet gewoon prima facie legaal is onder het internationaal recht maar echt ter discussie staat
Deze thread heb ik verder niks qua flauwe opmerkingen gedaan totdat jij mij liep te quoten met zo'n "verderfelijke" one-liner, wat bazel je opeens

[ Bericht 0% gewijzigd door moby_jones op 11-10-2024 22:42:51 ]
pi_215241310
quote:

Wat is er mis met de TT, Slayage?

Zeg het maar.
pi_215241434
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 22:35 schreef moby_jones het volgende:

[..]
Willekeurige post van mij van gisteren in deze reeks
[..]
Deze thread heb ik verder niks qua flauwe opmerkingen gedaan totdat jij mij liep te quoten met zo'n "verderfelijke" one-liner, wat bazel je opeens
Dat is een interessant filmpje. Als ik tijd heb zal ik dat later eens bekijken. Mooie post inderdaad. Jammer dat je dan vervolgens zo een misleidende en feitelijk onjuiste tweet dumpt.
  Overall beste user 2022 vrijdag 11 oktober 2024 @ 23:19:56 #44
3928 Ulx
pi_215241710
quote:

[ x ]
[ x ]
Kan best. Likud oorspronkelijke achterban waren vooral joden die daar al woonden en die joden die uit Arabische landen daarheen zijn gevlucht. De Arabieren hebben geluk gehad dat er veel socialisten immigreerden uit Europa. Want die waren daar niet zo van. Wel onhandig van Hamas dat ze juist die laatste groep aanvielen op 7/10. De hardcore kolonisten lieten ze met rust.
pi_215244523
Interessante documentaire. Het laat een lange lijst aan misdrijven zien. Van verkrachting, het gebruik van menselijke schilden, plunderingen het verkeerd behandelen van gevangenen en meer van zulks. Ook nog gezellige beelden uit de clubs van Israel en het soort liedjes dat ze daar draaien. Sommige dingen aan de hand van ooggetuigen, maar het merendeel op full hd beeld. Eigenlijk alles waar Hamas en aanhang 7 oktober terecht voor zijn vergruisd, maar dan gedaan door Israel.

Al is het uiteraard ook weer gemaakt met een overduidelijke bias waardoor bepaalde vragen niet gesteld worden. Hoe kan een belegering van een ziekenhuis dagen duren als er alleen artsen en gewonden zijn bijvoorbeeld? Die bias komt af en toe ook sterk naar boven op een hele gekke manier. Zoals klagen dat soldaten een sniper schot op een ongewapende man hebben gefilmd tussen allerlei beelden van als burger geklede mensen die tanks opblazen en dan ongewapend wegrennen.
pi_215244595
quote:
Behalve dat ie van Al Jazeera komt. :')

Je kunt net zo goed Hamas zelf vragen.
pi_215244650
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 12:00 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Behalve dat ie van Al Jazeera komt. :')

Je kunt net zo goed Hamas zelf vragen.
De voorspelbare reactie. Al Jazeera heeft beelden verzameld van het IDF zelf. Is het IDF nu ook al Hamas?
pi_215244863
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 11:53 schreef Glazenmaker het volgende:
Interessante documentaire. Het laat een lange lijst aan misdrijven zien. Van verkrachting, het gebruik van menselijke schilden, plunderingen het verkeerd behandelen van gevangenen en meer van zulks. Ook nog gezellige beelden uit de clubs van Israel en het soort liedjes dat ze daar draaien. Sommige dingen aan de hand van ooggetuigen, maar het merendeel op full hd beeld. Eigenlijk alles waar Hamas en aanhang 7 oktober terecht voor zijn vergruisd, maar dan gedaan door Israel.

Al is het uiteraard ook weer gemaakt met een overduidelijke bias waardoor bepaalde vragen niet gesteld worden. Hoe kan een belegering van een ziekenhuis dagen duren als er alleen artsen en gewonden zijn bijvoorbeeld? Die bias komt af en toe ook sterk naar boven op een hele gekke manier. Zoals klagen dat soldaten een sniper schot op een ongewapende man hebben gefilmd tussen allerlei beelden van als burger geklede mensen die tanks opblazen en dan ongewapend wegrennen.
Hele interessante docu. Daarom zijn ze de toegang tot de Palestijnse gebieden kwijt.
pi_215245094
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 12:06 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
De voorspelbare reactie. Al Jazeera heeft beelden verzameld van het IDF zelf. Is het IDF nu ook al Hamas?
Maar ghamasz
pi_215245116
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 12:06 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
De voorspelbare reactie.
:Y

Ja, dit had je kunnen weten toch? Wat had je dan verwacht? "Oh, een documentaire van een Arabische islamitische nieuwsdienst waarvan de journalisten bewust meermalen militaire objecten in beeld hebben gebracht en daardoor Isral zijn uitgestuurd. DIE IS VAST OBJECTIEF!!! *)
quote:
Al Jazeera heeft beelden verzameld van het IDF zelf. Is het IDF nu ook al Hamas?
Nee, schat. Je weet dondersgoed wat ik bedoel. Laat dat schijnheilige maar achterwege, dat staat je niet. :)
pi_215245152
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 13:09 schreef Cuendillar het volgende:

[..]

Ja, dit had je kunnen weten toch? Wat had je dan verwacht? "Oh, een documentaire van een Arabische islamitische nieuwsdienst
Hoe denk je dat het zou overkomen als iemand hier (een absurd) bezwaar tegen een story maakt omdat het van Joodse journalisten komt, doe effe normaal
pi_215245192
quote:

[..]

Ja, dit had je kunnen weten toch? Wat had je dan verwacht? "Oh, een documentaire van een Arabische islamitische nieuwsdienst waarvan de journalisten bewust meermalen militaire objecten in beeld hebben gebracht en daardoor Isral zijn uitgestuurd. DIE IS VAST OBJECTIEF!!! *)
[..]
Nee, schat. Je weet dondersgoed wat ik bedoel. Laat dat schijnheilige maar achterwege, dat staat je niet. :)
Als je denkt dat dat de reden is dat ze niet meer mogen komen lijkt het me verder een hele normale nieuwsorganisatie. Sowieso een bullshit reden om ze te weren natuurlijk, het is oorlog, wat verwacht je dan dat ze in beeld brengen? Echt de bochten waarin jij je moet wringen om wat krom is recht te praten worden steeds lachwekkender.
What Would Goku Do
pi_215245321
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 13:16 schreef moby_jones het volgende:

[..]
Hoe denk je dat het zou overkomen als iemand hier (een absurd) bezwaar tegen een story maakt omdat het van Joodse journalisten komt
Het enige absurde hier is deze vergelijking. :')
quote:
doe effe normaal
Kijk in de spiegel.
pi_215245412
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 13:26 schreef viagraap het volgende:

[..]
Als je denkt dat dat de reden is dat ze niet meer mogen komen lijkt het me verder een hele normale nieuwsorganisatie.
Als je fungeert als spreekbuis van Hamas, dan ben je geen normale nieuwsorganisatie. :')
quote:
Sowieso een bullshit reden om ze te weren natuurlijk, het is oorlog, wat verwacht je dan dat ze in beeld brengen?
Mwah, propaganda aanjagen en Hamas ongecheckt aan het woord laten lijken me eigenlijk best goede redenen. Als je dan ook nog uitgebreid militair materiaal, troepenopbouw etcetera in beeld gaat brengen terwijl je vrijwel volledig eenzijdig aan het "rapporteren" bent... neuh, ik ben niet van de censuur maar dit was een niet meer dan normale move van Isral. Uiteraard onthaald op oorverdovend Arabisch gekrijs maar we moeten eens stoppen met naar die peuters te luisteren.
pi_215245585
quote:

[..]

[..]
Ik ben je schatje niet liefje. Moet ik je het Engelse woordje bias uit gaan leggen, of is je geheugen niet zo goed?

Ik vind het nogal laf van je dat je enkel kan zeiken over de bron en niet de Isralische beelden durft te verdedigen.
pi_215245603
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 11:53 schreef Glazenmaker het volgende:

Netanyahu heeft een GROOT probleem
pi_215245663
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 13:45 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Het enige absurde hier is deze vergelijking. :')
Het absurde is niet ingaan op de beelden die IDF-soldaten zelf hebben gefilmd + gepubliceerd maar wel alvast de etniciteit en religie van de documentairemakers als probleem aankaarten en dan denken dat dit een normale gang van zaken is
pi_215245666
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 14:31 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Bibi heeft er juist een groot belang bij dat dit zo lang mogelijk doorgaat, anders moest hij waarschijnlijk al de gevangenis in voor corruptie. Het zegt heel wat over de staat van Isral dat iemand met zo'n belangenverstrengeling mag beslissen om honderdduizenden jongeren in de gehaktmolen te sturen. En dan hebben we het nog niet eens over wat het de Palestijnen aandoet.
  zaterdag 12 oktober 2024 @ 14:56:42 #59
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215245744
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 14:31 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Netanyahu IS een groot probleem.
pi_215245981
'Al Jazeera investigation'

Dat gaat vast heel neutraal behandeld worden.
pi_215246562
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 15:48 schreef Nober het volgende:
'Al Jazeera investigation'

Dat gaat vast heel neutraal behandeld worden.
Oh wat klopt er volgens jou niet aan dan?
pi_215246638
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 17:15 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Oh wat klopt er volgens jou niet aan dan?
Sheik Hamad bin Thamer Al Thani.

Sta jij ook op de loonlijst?

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Al_Jazeera_Media_Network
pi_215246791
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 17:29 schreef Nober het volgende:

[..]

Ingaan op de Isralische beelden kun je niet, dus zeik je over de bron en doe je ook nog maar alsof ik een terrorist ben.

Wat ongelooflijk laf :')
pi_215246887
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 17:29 schreef Nober het volgende:

[..]

Het is een ding om niet inhoudelijk op de beelden van IDF soldaten in te gaan maar het is echt een stuk sneuer om plotseling FakeNews agentje te spelen tegenover een nieuwsteam dat een paar weken terug nog een Emmy heeft gewonnen voor hun coverage in Gaza wanneer je normaliter meuk als visegrad24 hier post
  zaterdag 12 oktober 2024 @ 18:09:29 #65
3542 Gia
User under construction
pi_215246976
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 18:02 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nou nee

dat weet je niet he
Er stonden hier 2 meiden aan de deur die collecteerden voor hulppakketten voor 'de slachtoffers in Gaza'. Dat weet ik wel, want dat zeiden ze.

555 is voor alle slachtoffers in het MO. Dus voor Gaza, Libanon EN Isral.
pi_215247078
quote:
According to documents reviewed by the New York Times, Hamas originally planned to launch a major cross-border attack in 2022 but pushed off the invasion until October 7, 2023 in an effort to enlist Iran and Hezbollah to join the attack.

Hamas decided to go ahead without their full involvement before Israel deployed an advanced new air-defense system and out of a desire to disrupt efforts to normalize relations between Israel and Saudi Arabia.

Link to story below.
twitter

https://www.nytimes.com/2(...)amas-israel-war.html
pi_215249578
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 17:47 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ingaan op de Isralische beelden kun je niet, dus zeik je over de bron en doe je ook nog maar alsof ik een terrorist ben.

Wat ongelooflijk laf :')
Laf he *O*

Raar toch, dat we de Hamas spreekbuis niet serieus nemen. Is toch raar? :+
pi_215249741
quote:
10s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 22:58 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Laf he *O*

quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 08:32 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Doe het toch maar. En als je toch bezig bent, stop dan even met de ad hominems, het bronnen aanvallen en andere ontduikingstechnieken en ga eens discussiren. Met deugdelijke argumentatie en met bronnen.
pi_215249871
quote:
10s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 22:58 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Laf he *O*

Ja het is inderdaad raar dat je bang bent voor informatie die tegen je wereldbeeld ingaat. Af en toe kijken waar de ander mee bezig is is heel gezond. Al was het maar om te checken of je eigen aannames wel kloppen.

En wederom: de Isralische beelden spreken voor zichzelf. De verdediging ja maar iemand die ik stom vindt zend ze uit slaat nergens op.
pi_215249884
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 23:21 schreef moby_jones het volgende:

[..]
[..]

De regel van fok: mensen die brullen over gedrag van de ander zijn er bijna altijd zelf schuldig aan. Meestal binnen twee posts al, dus wat dat betreft is Cuen nog best goed bezig.
pi_215249926
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 23:21 schreef moby_jones het volgende:

[..]
[..]

... Nee, dit werkt niet. Maar goeie poging. _O_
pi_215249955
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 23:44 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ja het is inderdaad raar dat je bang bent voor informatie die tegen je wereldbeeld ingaat.
Wat is dat nou weer voor idiote aanname? :D

Je haalt Al Jazeera als bron aan en gaat dan lopen janken dat je daarom uitgelachen wordt. Ik vroeg zelfs nog wat je dan had verwacht. :D

Dus ad hominem maar lekker verder, hang maar fijn de vermoorde onschuld uit, maar van mij en van de rest van de wereld krijg je gewoon hoongelach. :)
pi_215249975
vreemd hier!! waar gaat het hier over??
pi_215249984
bla bla geen inhoud...lijkt wel temptation island
pi_215250616
quote:

[..]
[ afbeelding ]
Ze gebruiken op grote schaal palestijnen als human shields. Daar zijn zat gevallen van gerapporteerd.
pi_215250680
quote:
10s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 23:57 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Wat is dat nou weer voor idiote aanname? :D

Je haalt Al Jazeera als bron aan en gaat dan lopen janken dat je daarom uitgelachen wordt. Ik vroeg zelfs nog wat je dan had verwacht. :D

Dus ad hominem maar lekker verder, hang maar fijn de vermoorde onschuld uit, maar van mij en van de rest van de wereld krijg je gewoon hoongelach. :)
Moet ik nou ook nog het woordje aanname aan je gaan uitleggen?
pi_215251111
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 00:02 schreef Thorelf het volgende:
vreemd hier!! waar gaat het hier over??
Iemand heeft een onderzoek geplaatst van Al-Jazeera over Isralische oorlogsmisdaden. Die persoon wordt daar nu om uitgelachen. :)

Vervolgens probeert die persoon een discussie te starten over de inhoud van dat onderzoek, maar ja, dat leidt natuurlijk alleen maar tot nog meer hoongelach.

En die persoon snapt dat niet. :)
pi_215251485
Het is maar aan welke kant je staat en je slikt alles voor zoete koek en de andere kant is alles "natuurlijk" gelogen, zo simpel is het...
pi_215251505
Er zijn wat vergaderstukken gevonden op een computer in Gaza.

Secret Documents Show Hamas Tried to Persuade Iran to Join Its Oct. 7 Attack
https://archive.is/ypqlw

The documents, which were verified by The Times, lay out the main strategies and assessments of the leadership group:

• Hamas initially planned to carry out the attack, which it code-named “the big project,” in the fall of 2022. But the group delayed executing the plan as it tried to persuade Iran and Hezbollah to participate.
• As they prepared arguments aimed at Hezbollah, the Hamas leaders said that Israel’s “internal situation” — an apparent reference to turmoil over Prime Minister Benjamin Netanyahu’s contentious plans to overhaul the judiciary — was among the reasons they were “compelled to move toward a strategic battle.”
• In July 2023, Hamas dispatched a top official to Lebanon, where he met with a senior Iranian commander and requested help with striking sensitive sites at the start of the assault.
• The senior Iranian commander told Hamas that Iran and Hezbollah were supportive in principle, but needed more time to prepare; the minutes do not say how detailed a plan was presented by Hamas to its allies.
• The documents also say that Hamas planned to discuss the attack in more detail at a subsequent meeting with Hassan Nasrallah, Hezbollah’s leader at the time, but do not clarify whether the discussion happened.
• Hamas felt assured of its allies’ general support, but concluded it might need to go ahead without their full involvement — in part to stop Israel from deploying an advanced new air-defense system before the assault took place.
• The decision to attack was also influenced by Hamas’s desire to disrupt efforts to normalize relations between Israel and Saudi Arabia, the entrenchment of Israel’s occupation of the West Bank and Israeli efforts to exert greater control over the Aqsa mosque compound in Jerusalem, sacred in both Islam and Judaism and known to Jews as the Temple Mount.
• Hamas deliberately avoided major confrontations with Israel for two years from 2021, in order to maximize the surprise of the Oct. 7 attack. As the leaders saw it, they “must keep the enemy convinced that Hamas in Gaza wants calm.”
• Hamas leaders in Gaza said they briefed Ismail Haniyeh, Hamas’s Qatar-based political leader, on “the big project.” It was not previously known whether Mr. Haniyeh, who was assassinated by Israel in July, had been briefed on the attack before it happened.

Komt wel redelijk overeen met wat er werd geopperd in het begin van de oorlog: de aanval van 7 oktober 2023 had een onderdeel moeten zijn, of worden vergezeld door, een aanval van alle anti-Isral groeperingen (inclusief Iran). En het was dus wel degelijk een poging van Hamas om aan irrelevantie te ontkomen, want Isral was (en is?) de banden met Arabische landen al langere tijd aan het normaliseren.
pi_215251759
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 09:57 schreef AFA2022 het volgende:
Het is maar aan welke kant je staat en je slikt alles voor zoete koek en de andere kant is alles "natuurlijk" gelogen, zo simpel is het...
Schreeuwers zoals Cuen misschien. In mijn originele post met de hele enge Al-Jazeera docu geef ik aan dat er toch wel wat gaten en bias tegen Israel in zit.

Toch wel bijzonder hoe nu juist Israel verdedigd wordt door mensen die conservatief geschatte sterftecijfers in twijfel trekken en nieuws al op voorhand af serveren als leugens, omdat het vanuit een bepaalde etnische/religieuze groep komt.
pi_215251804
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 09:57 schreef AFA2022 het volgende:
In dit geval is het simpeler en maakt het niet uit aan welke kant je staat. Al-Jazeera is de spreekbuis van Hamas. Zij zijn Isral zelfs uitgezet en Isral kent persvrijheid. Dat wil dus wel wat zeggen. :D

Is een beetje als de nazi's die gaan klagen over mensenrechten in Polen of zoiets. :P
  zondag 13 oktober 2024 @ 11:15:50 #82
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_215252201
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 13 oktober 2024 @ 11:16:54 #83
Why is all the rum gone?
pi_215252208
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 06:38 schreef Chadi het volgende:

Ze gebruiken op grote schaal palestijnen als human shields. Daar zijn zat gevallen van gerapporteerd.
Hamas? Ja, dat is al 18 jaar bekend.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_215252866
Hoe kan het dat Israel wel van elke hooggeplaatste Hezbollah leider weet waar ze zich tot op de 10 meter nauwkeurig bevinden maar dat ze geen idee hebben waar de overgebleven gijzelaars zitten?
pi_215252909
quote:
5s.gif Op zondag 13 oktober 2024 12:11 schreef Alpha0 het volgende:
Hoe kan het dat Israel wel van elke hooggeplaatste Hezbollah leider weet waar ze zich tot op de 10 meter nauwkeurig bevinden maar dat ze geen idee hebben waar de overgebleven gijzelaars zitten?
Geen idee of ze dat weten of niet. Misschien weten ze het wl. Maar dan kun je nog niet zoveel.

Onder de grond, in tunnels, is het ook moeilijker zoeken natuurlijk.
pi_215253089
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 11:16 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Hamas? Ja, dat is al 18 jaar bekend.
Ik heb gisteren beelden gepost van twee geboeide mannen in hun onderbroek die een gebouw moeten verkennen voordat Isralische soldaten erin gaan. Heb je iets vergelijkbaars van Hamas?
  zondag 13 oktober 2024 @ 12:41:24 #87
Why is all the rum gone?
pi_215253121
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 12:38 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik heb gisteren beelden gepost van twee geboeide mannen in hun onderbroek die een gebouw moeten verkennen voordat Isralische soldaten erin gaan. Heb je iets vergelijkbaars van Hamas?
Niet nodig. Zou een beetje hetzelfde zijn als bewijzen dat zwaartekracht bestaat.
  zondag 13 oktober 2024 @ 12:43:39 #88
131800 Tarado
cap de fusca
pi_215253136
quote:

[..]
Dat is toch niet zo heel vreemd, maar wat wil je daarmee zeggen, dat Hamas hun eigen bevolking niet als schild gebruikt?
pi_215253190
quote:
Ik denk dat ze wel degelijk weten waar de meeste zitten, probleem is dat je ze niet zo makkelijk bevrijd, ik zou je aanraden de serie Fauda te krijgen, geeft best goed beeld hoe die speciale troepen opereren in Gaza.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zondag 13 oktober 2024 @ 12:55:25 #90
131800 Tarado
cap de fusca
pi_215253220
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 12:52 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik denk dat ze wel degelijk weten waar de meeste zitten, probleem is dat je ze niet zo makkelijk bevrijd, ik zou je aanraden de serie Fauda te krijgen, geeft best goed beeld hoe die speciale troepen opereren in Gaza.
Ik wacht met smart op een nieuw seizoen, materiaal in overvloed.
  zondag 13 oktober 2024 @ 12:55:50 #91
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215253224
quote:
Gijzelaars?
  zondag 13 oktober 2024 @ 12:56:39 #92
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215253238
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 12:52 schreef raptorix het volgende:

[..]
:')

Ik kijk GTST om vreemdgangers te herkennen :)
  zondag 13 oktober 2024 @ 12:58:37 #93
3542 Gia
User under construction
pi_215253258
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 12:55 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Gijzelaars?
Het woord gijzelaar wordt zowel gebruikt voor gijzelnemer als voor gegijzelde. Ik weet het, is verwarrend.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Gijzelaar
pi_215253322
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 12:43 schreef Tarado het volgende:

[..]
Dat is toch niet zo heel vreemd, maar wat wil je daarmee zeggen, dat Hamas hun eigen bevolking niet als schild gebruikt?
Dat is een oorlogsmisdrijf en jij noemt het niet zo heel vreemd? Een van de redenen die Israel aandraagt waarom Hamas zo slecht is zijn de menselijke schilden. Als Israel zich hetzelfde gedraagt als een terroristische organisatie zou je dat toch op zijn minst een beetje moeten doen fronsen?

En ik zeg nergens dat Hamas geen burgers misbruikt. Ik reageerde alleen op iemand die bij Israel kritiek "ja maar Hamas" riep. Een beetje zoals jij hier ook lijkt te doen.
  zondag 13 oktober 2024 @ 13:12:31 #95
3542 Gia
User under construction
pi_215253384
quote:

[..]
Isral doet dat niet met eigen burgers. Maar met de vijand. Dit is zelfbehoud. Ontploft het gebouw, kost het tenminste geen kostbare soldaten.
  zondag 13 oktober 2024 @ 13:16:28 #96
131800 Tarado
cap de fusca
pi_215253423
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 13:06 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Dat is een oorlogsmisdrijf en jij noemt het niet zo heel vreemd? Een van de redenen die Israel aandraagt waarom Hamas zo slecht is zijn de menselijke schilden. Als Israel zich hetzelfde gedraagt als een terroristische organisatie zou je dat toch op zijn minst een beetje moeten doen fronsen?

En ik zeg nergens dat Hamas geen burgers misbruikt. Ik reageerde alleen op iemand die bij Israel kritiek "ja maar Hamas" riep. Een beetje zoals jij hier ook lijkt te doen.
Is niet vreemd nee om dit te doen, het is geen voetbalwedstrijd h, het gaat om leven en dood, dus dat je dan gevangen genomen strijders/terroristen wat vooruit stuurt om te kijken of er boobytraps etc. is zijn is niet ongebruikelijk, het is zeker niet zo dat dit alleen door Israel gedaan wordt in dit soort situaties.

Dat het niet mag, het zij zo maar oorlog is altijd smerig, dus gaan huilen om regeltjes vanaf de zijlijn is ook wel weer aandoenlijk.
pi_215253436
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 13:12 schreef Gia het volgende:

[..]
Isral doet dat niet met eigen burgers. Maar met de vijand. Dit is zelfbehoud. Ontploft het gebouw, kost het tenminste geen kostbare soldaten.
Zelfbehoud is geen goede reden om oorlogsmisdrijven te plegen. Bovendien heb je geen idee of het de vijand is of een paar kerels die ze van de straat hebben geplukt om hun oorlogsmisdrijf mee te plegen. Gezien het oorlogsmisdadigers zijn, zou ik ze niet het voordeel van de twijfel geven.
  zondag 13 oktober 2024 @ 13:23:16 #98
131800 Tarado
cap de fusca
pi_215253482
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 13:18 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Zelfbehoud is geen goede reden om oorlogsmisdrijven te plegen. Bovendien heb je geen idee of het de vijand is of een paar kerels die ze van de straat hebben geplukt om hun oorlogsmisdrijf mee te plegen. Gezien het oorlogsmisdadigers zijn, zou ik ze niet het voordeel van de twijfel geven.
ja daar ben je wel goed in, oordelen zonder feiten.
pi_215253483
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 13:16 schreef Tarado het volgende:

[..]
Is niet vreemd nee om dit te doen, het is geen voetbalwedstrijd h, het gaat om leven en dood, dus dat je dan gevangen genomen strijders/terroristen wat vooruit stuurt om te kijken of er boobytraps etc. is zijn is niet ongebruikelijk, het is zeker niet zo dat dit alleen door Israel gedaan wordt in dit soort situaties.

Dat het niet mag, het zij zo maar oorlog is altijd smerig, dus gaan huilen om regeltjes vanaf de zijlijn is ook wel weer aandoenlijk.
Wel als je zegt het meest morele leger ter wereld te hebben en een westerse democratie te zijn. Ik had gisteren ook beelden gepost van Isralirs die zich verschuilen achter een 7 jarig kind. Is dat ook iets wat je goed wil praten?
  zondag 13 oktober 2024 @ 13:23:40 #100
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215253488
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 12:58 schreef Gia het volgende:

[..]
Het woord gijzelaar wordt zowel gebruikt voor gijzelnemer als voor gegijzelde. Ik weet het, is verwarrend.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Gijzelaar
Het punt was. Wie boeit de gijzelaars op de demonstranten na iets?

Netanyahu gebruikt hier de patriot act. Ben je een gegijzelde dan sta je er alleen voor. En als ze worden bevrijd dan stopt de oorlog en stopt de macht en verdienmodel van Netanyahu, de wapenlobby's en fabrikanten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')