De vraag klopte.quote:Op zondag 29 december 2024 23:44 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Je stelt een vraag die niet klopt.
quote:Kun je stoer doen
Al behandeld.quote:maar toon eerst maar eens aan waar ik de Islam verdedig
Niemand vraagt dat van je.quote:Ik heb je link niet nodig om te weten dat er in de naam van de islam vreselijke dingen gedaan worden, voornamelijk tegen andere moslims. Ik weiger echter elke moslim weg te zetten als terrorist of wat jij er dan ook van wil maken
Die leggen de aandacht van de slechten op de mensen die geen geloof hebben.quote:Op zondag 29 december 2024 23:46 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Hoe verpest Mo die gewoon een baan heeft en een gezin net zoals jij wellicht, jouw leven precies?
Je ziet niet het verschil tussen kritiek op de katholieke kerk en alle moslims wegzetten als potentiële terroristen?quote:Op maandag 30 december 2024 00:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En, heel gek, daar kun je gewoon kritiek op hebben zonder op whataboutisms of verwijzingen naar racisme en/of extreem-rechts te worden getrakteerd. Kathofobie? Bestaat niet eens.
Hoe zou dat nou komen.
Geen idee wat je bedoeltquote:Op maandag 30 december 2024 10:05 schreef torentje het volgende:
[..]
Die leggen de aandacht van de slechten op de mensen die geen geloof hebben.
Gezien slechts een klein percentage van de meer dan een miljard moslims er een teringbende van maakt in de naam van Allah, zeker beweer ik dat.quote:Op maandag 30 december 2024 02:55 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ja, gedomineerd ja, begrijp je de betekenis? Want je reageert alsof je water ziet branden, om vervolgens ook maar meteen de 'ja maar hullie' kaart ertegenaan te gooien.
Wil je serieus met droge ogen beweren dat de islam niet gedomineerd wordt door extremen?
Klopt en toch neemt antisemitisme daar toe...quote:Op maandag 30 december 2024 02:56 schreef Hathor het volgende:
[..]
Victor Orban houdt moslims buiten zijn landsgrenzen.
whahaha, sorry. Je bent grappigquote:Op maandag 30 december 2024 09:14 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
De vraag klopte.
Je antwoord klopte niet.
Dit geldt voor alle religies. Helaas is het wel zo dat dit in minder ontwikkelde landen makkelijker voet aan de grond krijgt. Maar ook in de US zie christen fundi aanslagen plegen en hun zienswijze opleggen aan de rest van de bevolking.(Abortus, 10 geboden in elke klas etc)quote:[..]"Kun je stoer doen"
Weet je wát pas stoer zou zijn?
"Dank je voor deze nieuwe inzichten. Ik had er nooit zo over nagedacht. Ik ga je niet beloven dat ik mijn mening helemaal ga omdraaien, maar ik zal dit zeker meenemen in mijn beeldvorming. Ik ben nu een completer en beter persoon dan zonet."
Toegeven dat de ander een goed punt heeft. Kinderen, en ook sommige culturen van minder geslaagde landen en bevolkingen om het zo maar te zeggen, doen dit niet vanwege de "zwakte" en de "oneer" die dat zou tonen. Maar dat is omdat het kinderen zijn, en dat is één van de redenen dat die culturen zo zijn achtergebleven.
Zelfkritiek en vrijdenken zijn voorwaarden voor succes en ook voor discussies.
[..]
Al behandeld.
[..]
Niemand vraagt dat van je.
De islam biedt een vruchtbare voedingsgrond voor extremistische standpunten en vooral voor extremistisch gedrag. De combinatie van deze religie en de culturen die het heeft voortgebracht (en waar het uit voortkomt), is de oorzaak voor veel leed; in de islamitische wereld maar ook in de onze.
Hier is niets controversieels aan. Alleen het bagatelliseren, ontkennen en wegkijken van dit probleem is dat.
Ik denk dat er wel degelijk verschillen zijn in religies in dit opzicht. Een Jaini zal hoe fundamentalistischer hij wordt steeds minder gewelddadig worden omdat dat het belangrijkste fundament is: geweldloosheid. Zelfs de meest extremistische Baha'i zal nooit een aanslag kunnen plegen om dezelfde reden.quote:Op maandag 30 december 2024 10:30 schreef devlinmr het volgende:
[..]
whahaha, sorry. Je bent grappig
[..]
Dit geldt voor alle religies. Helaas is het wel zo dat dit in minder ontwikkelde landen makkelijker voet aan de grond krijgt. Maar ook in de US zie christen fundi aanslagen plegen en hun zienswijze opleggen aan de rest van de bevolking.(Abortus, 10 geboden in elke klas etc)
Religie, alle religies, zijn gewoon schijt
Voor de zoveelste keer: je kunt de toename van antisemitisme niet los zien van de toename van de islam.quote:Op maandag 30 december 2024 12:10 schreef golfer het volgende:
Kan de discussie over islam en andere geloven verder gevoerd worden in Filosofie & Levensbeschouwing?
Dan kan het hier misschien weer gaan over de toename van het antisemitisme.
Het heilige boek staat vol met antisemitische passages, inclusief een eindstrijd met Joden waarin de stenen en struiken hun positie opgeven.quote:Op maandag 30 december 2024 12:19 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Voor de zoveelste keer: je kunt de toename van antisemitisme niet los zien van de toename van de islam.
Sorry als dat niet is wat je wil horen, maar het bediscussiëren van de islam en z'n invloeden is gewoon on-topic.
richt die "omvolkingstheorie" zich inmiddels al op PVVD? Wilders schijnt zelf niet zo'n probleem te hebben met de Islam, het leverde alleen veel stemmen op.quote:Op maandag 30 december 2024 06:26 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
De populairste jongensnaam voor pasgeboren baby’s in Berlijn in 2024 = Mohammed.
Maar we mogen het woord omvolking niet gebruiken, want iets met nazis.
Wilders heeft al heel lang problemen met de Islam, vanaf het moment dat hij nadat hij een jaar in een Kibboets had gewoond in Egypte opmerkte hoe antisemitisch het land was en na een jaar in Kanaleneiland te hebben gewoond.quote:Op maandag 30 december 2024 12:44 schreef Beathoven het volgende:
[..]
richt die "omvolkingstheorie" zich inmiddels al op PVVD? Wilders schijnt zelf niet zo'n probleem te hebben met de Islam, het leverde alleen veel stemmen op.
Nee, dat is niet ontopic. De toename van het antisemitisme is slechts deels te wijten aan extreme moslims, maar niet aan de totale groei van de islam in Nederland. En de discussie over verschillende stromingen van geloven kan prima in F&L.quote:Op maandag 30 december 2024 12:19 schreef Cuendillar het volgende:
Voor de zoveelste keer: je kunt de toename van antisemitisme niet los zien van de toename van de islam.
Sorry als dat niet is wat je wil horen, maar het bediscussiëren van de islam en z'n invloeden is gewoon on-topic.
Zouden hij en zijn Hongaarse vrouw varkensvlees lusten? Ook zo'n vraag.quote:Op maandag 30 december 2024 12:44 schreef Beathoven het volgende:
[..]
richt die "omvolkingstheorie" zich inmiddels al op PVVD? Wilders schijnt zelf niet zo'n probleem te hebben met de Islam, het leverde alleen veel stemmen op.
Waarom zou je dat willen weten?quote:Op maandag 30 december 2024 14:53 schreef yessie234 het volgende:
[
Zouden hij en zijn Hongaarse vrouw varkensvlees lusten? Ook zo'n vraag.
Mijn advies aan jou: niet denkenquote:Op maandag 30 december 2024 12:03 schreef torentje het volgende:
[..]
Dacht ik al, jij hebt een geloof.
Dat is dus maar net waar je kijkt, in Hongarije zijn vrijwel geen moslims, maar wel veel extreem rechts en ook daar neemt antisemitisme toe.quote:Op maandag 30 december 2024 12:19 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Nee, dat doet het niet. Sterker nog, Hongarije heeft nog één van de grootste Joodse gemeenschappen in Europa. Boedapest kent nog een Joodse wijk. Zie bijvoorbeeld:quote:Op maandag 30 december 2024 15:31 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Dat is dus maar net waar je kijkt, in Hongarije zijn vrijwel geen moslims, maar wel veel extreem rechts en ook daar neemt antisemitisme toe.
Alleen maar wijzen naar de islam is kortzichtig.
En hier is Thierry B volgens mij ook al veroordeeld voor antisemitisme
quote:Notes from the safest place in Europe for Jews
Hungary’s government is despised by liberals. But Budapest is Israel’s only real ally in the European Union and, as long as Viktor Orbán remains in power, the Jews there are safe.
quote:As Jews Feel Threatened in Western Europe, the East Offers More Safety
Tensions with immigrant Muslim communities are making cities like London, Amsterdam and Paris more dangerous for Jews, while Budapest and Prague are more secure than in the past.
quote:Homo en Joods in het land van Orbán? Ik voel me er thuis
Hun tweede huis bleek te staan in een nogal Orbán-getrouw dorp. In plaats van de gevreesde ingegooide ramen en bekladde muren werden docent Jacob Eikelboom en zijn Joodse vriend Lino er welkom geheten met wijn, soep en pannekoeken.
... ja, wat moet ik hier verder mee?quote:Op maandag 30 december 2024 15:31 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Dat is dus maar net waar je kijkt, in Hongarije zijn vrijwel geen moslims, maar wel veel extreem rechts en ook daar neemt antisemitisme toe.
Dat was toch die zaak waar het OM niets in zag, dus het CIDI maar de civielrechtelijke weg ging bewandelen?quote:Op maandag 30 december 2024 15:31 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Dat was toch die zaak waar het OM niets in zag, dus het CIDI maar de civielrechtelijke weg ging bewandelen?quote:Op maandag 30 december 2024 15:31 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Leuk, maar neemt niet weg datquote:Op maandag 30 december 2024 15:54 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, dat doet het niet. Sterker nog, Hongarije heeft nog één van de grootste Joodse gemeenschappen in Europa. Boedapest kent nog een Joodse wijk. Zie bijvoorbeeld:
[..]
[..]
[..]
Is tot de hoogste rechtbank veroordeeldquote:Op maandag 30 december 2024 16:06 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Dat was toch die zaak waar het OM niets in zag, dus het CIDI maar de civielrechtelijke weg ging bewandelen?
Private clubjes tegenover elkaar bij een Amsterdamse Rechtbank, naar ik meen.
Doe ermee wat je wil.quote:Op maandag 30 december 2024 15:57 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
... ja, wat moet ik hier verder mee?
Wil je dat ik hierop reageer of zo? Je hebt net vanochtend bewezen niet te kunnen discussiëren dus hier kan ik niets mee.
Heb je het over de joodse raad of de Hoge Raad?quote:Op maandag 30 december 2024 16:13 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Is tot de hoogste rechtbank veroordeeld
Gerechtshofquote:Op maandag 30 december 2024 16:15 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Heb je het over de joodse raad of de Hoge Raad?
De Joodse Raad bestaat al sinds 1943 niet meer.quote:Op maandag 30 december 2024 16:15 schreef yessie234 het volgende:
Heb je het over de joodse raad of de Hoge Raad?
Misschien staat de termijn voor cassatie nog open, of ligt te zaak daar al. Niets over gehoord, maar iemand hoeft natuurlijk niet altijd de publiciteit te zoeken.quote:
Omdat joden en moslims elkaar als varken uitschelden, als ze elkaar willen beledigen.quote:Op maandag 30 december 2024 16:43 schreef golfer het volgende:
[..]
De Joodse Raad bestaat al sinds 1943 niet meer.![]()
En geef je nog een keer antwoord op de vraag waarom jij wil weten of Wilders en zijn vrouw wel varkansvlees lusten?
Wilders is niet Joods of moslim, dus het slaat nergens op wat jij je zogenaamd afvraagt.quote:Op maandag 30 december 2024 16:45 schreef yessie234 het volgende:
Omdat joden en moslims elkaar als varken uitschelden, als ze elkaar willen beledigen.
Ik dacht feit van algemene bekendheid, moet toch kunnen.quote:Op maandag 30 december 2024 16:52 schreef golfer het volgende:
[..]
Wilders is niet Joods of moslim, dus het slaat nergens op wat jij je zogenaamd afvraagt.
En ik ben nog nooit door een moslim voor varken uitgescholden, noch heb ik een moslim ooit daarvoor uitgescholden.
Is niet algemeen bekend en/of gebruik. Overigens wordt dat (strafbaar) uitschelden voor varken ook op elkaar binnen de moslimgemeenschap gedaan.quote:Op maandag 30 december 2024 17:03 schreef yessie234 het volgende:
Ik dacht feit van algemene bekendheid, moet toch kunnen.
Ze eten allebei geen varkensvlees (op een paar wereldlijken, die de religie van hun ouders helemaal verlaten hebben na) dus er wordt nogal veel met dat stuk vlees gesmeten daar ja. Het in de mond nemen ervan, bedoel ik dus.quote:Op maandag 30 december 2024 17:09 schreef golfer het volgende:
[..]
Is niet algemeen bekend en/of gebruik. Overigens wordt dat (strafbaar) uitschelden voor varken ook op elkaar binnen de moslimgemeenschap gedaan.
https://www.om.nl/actueel(...)aan-groepsbelediging
Het is veelzeggend dat je er nu een artikel van 2013 bij moet slepen. De realiteit is dat hoe graag jij het misschien ook wilt, anno 2024 is antisemitisme in Hongarije een minder groot probleem dan in veel andere Europese landen. Dit komt door de afwezigheid van Islamisten en het pro-Israël beleid van de regering.quote:Op maandag 30 december 2024 16:13 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Leuk, maar neemt niet weg dat
Viktor Orbán noemt zich hoeder van de Joodse gemeenschap in Hongarije, maar toch is de angst voor antisemitisme nooit helemaal weg
https://www.volkskrant.nl(...)lemaal-weg~b5dfe714/
Joodse zorg om Hongarije - https://nos.nl/l/503613
https://www.trouw.nl/nieu(...)at-vandaan~bdb7582d/
En belangrijker nog
https://fra.europa.eu/en/(...)emitism-third-survey
Etc
Want soortgelijke uitspraken vanuit een ongebreidelde Israël-haat maak jij je ook schuldig aan hier op FOK!quote:De Joodse gemeenschap in Europa wordt vaak geconfronteerd met uitspraken als ‘Israëli’s gedragen zich net als nazi’s richting de Palestijnen’ of ‘Joden hebben te veel macht’ of ‘Joden gebruiken de Holocaust voor hun eigen doeleinden’. In Frankrijk wordt antisemitisme door 95 procent van de respondenten als groot probleem ervaren, in Duitsland is eenzelfde trend zichtbaar. Alleen in Italië en Spanje ziet de Joodse gemeenschap werkloosheid en corruptie als grotere maatschappelijke kwesties.
Zoals altijd mis je weer het meest recente onderzoek in de lijst.quote:Op maandag 30 december 2024 17:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is veelzeggend dat je er nu een artikel van 2013 bij moet slepen. De realiteit is dat hoe graag jij het misschien ook wilt, anno 2024 is antisemitisme in Hongarije een minder groot probleem dan in veel andere Europese landen. Dit komt door de afwezigheid van Islamisten en het pro-Israël beleid van de regering.
Zelfs de survey die jij deelt vanuit Europees Bureau voor de grondrechten laat zien dat Hongarije het als één van de beste landen doen, helemaal als het gaat over antisemitisme in verband met het conflict in het Midden-Oosten.
Zie bijvoorbeeld:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Trouwens wel hilarisch deze passage uit dat artikel van Trouw:
[..]
Want soortgelijke uitspraken vanuit een ongebreidelde Israël-haat maak jij je ook schuldig aan hier op FOK!
Anti-joodse gevoelens in West-Europa komen meestal van het internet naar aanleiding van gebeurtenissen die het wereldnieuws halen, en dat is Israël nog wel eens. Ook in combinatie met Hongarije (hezbollah en in Nederland de vrouw van Wilders). Het is allemaal niet zo vreemd als je oorlogen bij je thuis op het beeldscherm afgeleverd kunt krijgen. Ik geloof echter niet dat dit werkelijk de kern raakt van het probleem.quote:Op maandag 30 december 2024 16:13 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Leuk, maar neemt niet weg dat
Viktor Orbán noemt zich hoeder van de Joodse gemeenschap in Hongarije, maar toch is de angst voor antisemitisme nooit helemaal weg
https://www.volkskrant.nl(...)lemaal-weg~b5dfe714/
Joodse zorg om Hongarije - https://nos.nl/l/503613
https://www.trouw.nl/nieu(...)at-vandaan~bdb7582d/
En belangrijker nog
https://fra.europa.eu/en/(...)emitism-third-survey
Etc
Persoonlijk denk ik dat er niet 1 kern is.quote:Op maandag 30 december 2024 17:51 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Anti-joodse gevoelens in West-Europa komen meestal van het internet naar aanleiding van gebeurtenissen die het wereldnieuws halen, en dat is Israël nog wel eens. Ook in combinatie met Hongarije (hezbollah en in Nederland de vrouw van Wilders). Het is allemaal niet zo vreemd als je oorlogen bij je thuis op het beeldscherm afgeleverd kunt krijgen. Ik geloof echter niet dat dit werkelijk de kern raakt van het probleem.
Geweldig toch, als mensen daar in trappen? Heb je een hele boel antisemitisme. Het in het nieuws brengen van antisemitisme werkt ook altijd zo lekker.quote:Op maandag 30 december 2024 17:59 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Persoonlijk denk ik dat er niet 1 kern is.
Extreem rechts blijft geloven in een Joodse elite die de wereld bestuurt (Soros als voorbeeld)
Moslims zijn vooral nu nogal boos om wat er met wat zij als hun geloofsbroeders in Gaza gebeurt
Extreem links vanwege pro Palestijnse gedachten
Ik doel niet op een politieke partij maar meer op mensen met die gedachten.quote:Op maandag 30 december 2024 18:06 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Geweldig toch, als mensen daar in trappen? Heb je een hele boel antisemitisme. Het in het nieuws brengen van antisemitisme werkt ook altijd zo lekker.
Wat je met extreem links rechts bedoelt, weet ik eigenlijk niet. Maar er zijn ook zoveel politieke partijen in Nederland.
Er zijn geen andere statistieken alleen een artikel van de Volkskrant, waar men als linkse krant natuurlijk tegen het narratief dat Hongarije als rechts en conservatief land goed op de kaart zou staan voor Joden, in probeert te gaan. Dat is immers een realiteit die men in zulke kringen niet kan verkroppen.quote:Op maandag 30 december 2024 17:42 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Zoals altijd mis je weer het meest recente onderzoek in de lijst.
Selectief lezen is wel jouw ding merk ik. Het is namelijk logisch dat het conflict in Gaza in Hongarije minder speelt. Maar negeer vooral de relevante andere statistieken
Ongebreidelde Israël haat? Omdat ik vind dat het geweld dat Israël gebruikt binnen de regio alle proporties te buiten gaat?
Heeft verder niks met antisemitisme te maken trouwens, hoe graag jij dat ook wil
Kritiek op Soros moet op een normale manier gewoon kunnen. Net zoals kritiek op Gates, Musk of Bezos ook kan.quote:Op maandag 30 december 2024 17:59 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Persoonlijk denk ik dat er niet 1 kern is.
Extreem rechts blijft geloven in een Joodse elite die de wereld bestuurt (Soros als voorbeeld)
Moslims zijn vooral nu nogal boos om wat er met wat zij als hun geloofsbroeders in Gaza gebeurt
Tja, het wordt niet voor niets genoemd in een artikel over antisemitisme, dat jij hier nota bene zelf deelt.quote:Op maandag 30 december 2024 17:59 schreef devlinmr het volgende:
En tbh, Als je kritiek hebt op Israël ben je meteen een antisemiet volgens sommigen.
De meerderheid van extreem links weet niet eens waar het ligtquote:Op maandag 30 december 2024 17:59 schreef devlinmr het volgende:
[..]
dus die statistieken uit het onderzoek waar je zelf uit quote waarin 58% van de Joden in Hongarije een stijging van antisemitisme ervaart heb je gemist. Dank dat je even je selectieve lezen bevestigdquote:Op maandag 30 december 2024 18:13 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Er zijn geen andere statistieken alleen een artikel van de Volkskrant, waar men als linkse krant natuurlijk tegen het narratief dat Hongarije als rechts en conservatief land goed op de kaart zou staan voor Joden, in probeert te gaan. Dat is immers een realiteit die men in zulke kringen niet kan verkroppen.
wel dus zie rapportquote:De realiteit is, zoals ik al heb gezegd, dat na de aanslagen van 7 oktober 2023 op veel plekken in het Westen en Europa het antisemitisme sterk is toegenomen en in landen zoals Hongarije (en trouwens ook Tsjechië) dit niet het geval is.
ook daar zeggen ze zelf wat anders overquote:Dit zijn momenteel oases van rust voor Joden. Dit wil niet zeggen dat er daar totaal geen antisemitisme is, maar wel dat Joden daar nog op straat een keppeltje kunnen dragen of een Israëlische vlag kunnen ophangen. En dat is veel waard.
[..]
zeker, maar de campagne zoals in Hongarije was erg op het randjequote:Kritiek op Soros moet op een normale manier gewoon kunnen. Net zoals kritiek op Gates, Musk of Bezos ook kan.
[..]
Klopt, wil dus niet zeggen dat het antisemitisme isquote:Tja, het wordt niet voor niets genoemd in een artikel over antisemitisme, dat jij hier nota bene zelf deelt.
True, maar dat krijg je als je de hele dag ligt te blowenquote:Op maandag 30 december 2024 18:16 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
De meerderheid van extreem links weet niet eens waar het ligt
Je begrijpt het punt niet.quote:Op maandag 30 december 2024 10:20 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Je ziet niet het verschil tussen kritiek op de katholieke kerk en alle moslims wegzetten als potentiële terroristen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |