abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216087610
De populairste jongensnaam voor pasgeboren baby’s in Berlijn in 2024 = Mohammed.

Maar we mogen het woord omvolking niet gebruiken, want iets met nazis.
pi_216088486
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2024 23:44 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Je stelt een vraag die niet klopt.
De vraag klopte.

Je antwoord klopte niet.
quote:
Kun je stoer doen
:D "Kun je stoer doen" :')

Weet je wát pas stoer zou zijn?

"Dank je voor deze nieuwe inzichten. Ik had er nooit zo over nagedacht. Ik ga je niet beloven dat ik mijn mening helemaal ga omdraaien, maar ik zal dit zeker meenemen in mijn beeldvorming. Ik ben nu een completer en beter persoon dan zonet."

Toegeven dat de ander een goed punt heeft. Kinderen, en ook sommige culturen van minder geslaagde landen en bevolkingen om het zo maar te zeggen, doen dit niet vanwege de "zwakte" en de "oneer" die dat zou tonen. Maar dat is omdat het kinderen zijn, en dat is één van de redenen dat die culturen zo zijn achtergebleven.

Zelfkritiek en vrijdenken zijn voorwaarden voor succes en ook voor discussies.
quote:
maar toon eerst maar eens aan waar ik de Islam verdedig
Al behandeld.
quote:
Ik heb je link niet nodig om te weten dat er in de naam van de islam vreselijke dingen gedaan worden, voornamelijk tegen andere moslims. Ik weiger echter elke moslim weg te zetten als terrorist of wat jij er dan ook van wil maken
Niemand vraagt dat van je.

De islam biedt een vruchtbare voedingsgrond voor extremistische standpunten en vooral voor extremistisch gedrag. De combinatie van deze religie en de culturen die het heeft voortgebracht (en waar het uit voortkomt), is de oorzaak voor veel leed; in de islamitische wereld maar ook in de onze.

Hier is niets controversieels aan. Alleen het bagatelliseren, ontkennen en wegkijken van dit probleem is dat.
Intolerant voor intolerantie
pi_216089092
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2024 23:46 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Hoe verpest Mo die gewoon een baan heeft en een gezin net zoals jij wellicht, jouw leven precies?
Die leggen de aandacht van de slechten op de mensen die geen geloof hebben.
pi_216089297
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2024 00:05 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
En, heel gek, daar kun je gewoon kritiek op hebben zonder op whataboutisms of verwijzingen naar racisme en/of extreem-rechts te worden getrakteerd. Kathofobie? Bestaat niet eens.

Hoe zou dat nou komen.
Je ziet niet het verschil tussen kritiek op de katholieke kerk en alle moslims wegzetten als potentiële terroristen?
pi_216089308
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2024 10:05 schreef torentje het volgende:

[..]
Die leggen de aandacht van de slechten op de mensen die geen geloof hebben.
Geen idee wat je bedoelt
pi_216089344
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2024 02:55 schreef Hathor het volgende:

[..]
Ja, gedomineerd ja, begrijp je de betekenis? Want je reageert alsof je water ziet branden, om vervolgens ook maar meteen de 'ja maar hullie' kaart ertegenaan te gooien.

Wil je serieus met droge ogen beweren dat de islam niet gedomineerd wordt door extremen?
Gezien slechts een klein percentage van de meer dan een miljard moslims er een teringbende van maakt in de naam van Allah, zeker beweer ik dat.
pi_216089359
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2024 02:56 schreef Hathor het volgende:

[..]
Victor Orban houdt moslims buiten zijn landsgrenzen.
Klopt en toch neemt antisemitisme daar toe...
pi_216089423
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2024 09:14 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
De vraag klopte.

Je antwoord klopte niet.
whahaha, sorry. Je bent grappig
quote:
[..]
:D "Kun je stoer doen" :')

Weet je wát pas stoer zou zijn?

"Dank je voor deze nieuwe inzichten. Ik had er nooit zo over nagedacht. Ik ga je niet beloven dat ik mijn mening helemaal ga omdraaien, maar ik zal dit zeker meenemen in mijn beeldvorming. Ik ben nu een completer en beter persoon dan zonet."

Toegeven dat de ander een goed punt heeft. Kinderen, en ook sommige culturen van minder geslaagde landen en bevolkingen om het zo maar te zeggen, doen dit niet vanwege de "zwakte" en de "oneer" die dat zou tonen. Maar dat is omdat het kinderen zijn, en dat is één van de redenen dat die culturen zo zijn achtergebleven.

Zelfkritiek en vrijdenken zijn voorwaarden voor succes en ook voor discussies.
[..]
Al behandeld.
[..]
Niemand vraagt dat van je.

De islam biedt een vruchtbare voedingsgrond voor extremistische standpunten en vooral voor extremistisch gedrag. De combinatie van deze religie en de culturen die het heeft voortgebracht (en waar het uit voortkomt), is de oorzaak voor veel leed; in de islamitische wereld maar ook in de onze.

Hier is niets controversieels aan. Alleen het bagatelliseren, ontkennen en wegkijken van dit probleem is dat.
Dit geldt voor alle religies. Helaas is het wel zo dat dit in minder ontwikkelde landen makkelijker voet aan de grond krijgt. Maar ook in de US zie christen fundi aanslagen plegen en hun zienswijze opleggen aan de rest van de bevolking.(Abortus, 10 geboden in elke klas etc)
Religie, alle religies, zijn gewoon schijt
pi_216089445
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2024 10:30 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Goed verhaal. ^O^
  maandag 30 december 2024 @ 11:55:55 #260
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_216090864
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2024 10:30 schreef devlinmr het volgende:

[..]
[..]
Dit geldt voor alle religies. Helaas is het wel zo dat dit in minder ontwikkelde landen makkelijker voet aan de grond krijgt. Maar ook in de US zie christen fundi aanslagen plegen en hun zienswijze opleggen aan de rest van de bevolking.(Abortus, 10 geboden in elke klas etc)
Religie, alle religies, zijn gewoon schijt
Ik denk dat er wel degelijk verschillen zijn in religies in dit opzicht. Een Jaini zal hoe fundamentalistischer hij wordt steeds minder gewelddadig worden omdat dat het belangrijkste fundament is: geweldloosheid. Zelfs de meest extremistische Baha'i zal nooit een aanslag kunnen plegen om dezelfde reden.

Als geweld (binnen een bepaalde context) geoorloofd is, zal geweld dus een optie zijn. Nu is dit geen zwart-wit-eenrichtingstunneltje, maar geweld kan op het menu staan bij een hoop extremistische interpretaties van de islam (en zo nog een hoop religies, maar zeker niet bij een aantal andere).
pi_216090960
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2024 10:21 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Geen idee wat je bedoelt
Dacht ik al, jij hebt een geloof.
  maandag 30 december 2024 @ 12:10:05 #262
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_216091040
Kan de discussie over islam en andere geloven verder gevoerd worden in Filosofie & Levensbeschouwing?
Dan kan het hier misschien weer gaan over de toename van het antisemitisme.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_216091236
quote:
4s.gif Op maandag 30 december 2024 12:10 schreef golfer het volgende:
Kan de discussie over islam en andere geloven verder gevoerd worden in Filosofie & Levensbeschouwing?
Dan kan het hier misschien weer gaan over de toename van het antisemitisme.
Voor de zoveelste keer: je kunt de toename van antisemitisme niet los zien van de toename van de islam.

Sorry als dat niet is wat je wil horen, maar het bediscussiëren van de islam en z'n invloeden is gewoon on-topic.
  maandag 30 december 2024 @ 12:35:49 #264
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_216091515
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2024 12:19 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Voor de zoveelste keer: je kunt de toename van antisemitisme niet los zien van de toename van de islam.

Sorry als dat niet is wat je wil horen, maar het bediscussiëren van de islam en z'n invloeden is gewoon on-topic.
Het heilige boek staat vol met antisemitische passages, inclusief een eindstrijd met Joden waarin de stenen en struiken hun positie opgeven.

Logisch want de Joden staan bekend om hun grote schriftkennis en namen de door Nachtschadetrips verkregen of demonen ingefluisterde "leer" van Mohammed dan ook niet als Abrahamitisch aan. Vandaar dat Mohammed ook Joodse stammen liet afslachten. Het kleutertje liet ook de bidrichting veranderen van Jeruzalem naar de Kabaa in Mekka nadat ze hem niet als hun profeet wilden erkennen. Het antisemitisme in de Koran is dus afgunst en jaloezie.

[ Bericht 4% gewijzigd door Richestorags op 30-12-2024 12:45:26 ]
pi_216091681
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2024 06:26 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
De populairste jongensnaam voor pasgeboren baby’s in Berlijn in 2024 = Mohammed.

Maar we mogen het woord omvolking niet gebruiken, want iets met nazis.
richt die "omvolkingstheorie" zich inmiddels al op PVVD? Wilders schijnt zelf niet zo'n probleem te hebben met de Islam, het leverde alleen veel stemmen op.
  maandag 30 december 2024 @ 12:46:42 #266
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_216091733
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2024 12:44 schreef Beathoven het volgende:

[..]
richt die "omvolkingstheorie" zich inmiddels al op PVVD? Wilders schijnt zelf niet zo'n probleem te hebben met de Islam, het leverde alleen veel stemmen op.
Wilders heeft al heel lang problemen met de Islam, vanaf het moment dat hij nadat hij een jaar in een Kibboets had gewoond in Egypte opmerkte hoe antisemitisch het land was en na een jaar in Kanaleneiland te hebben gewoond.
  maandag 30 december 2024 @ 12:55:45 #267
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_216091922
quote:

Nee, dat is niet ontopic. De toename van het antisemitisme is slechts deels te wijten aan extreme moslims, maar niet aan de totale groei van de islam in Nederland. En de discussie over verschillende stromingen van geloven kan prima in F&L.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_216094433
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2024 12:44 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Zouden hij en zijn Hongaarse vrouw varkensvlees lusten? Ook zo'n vraag.
  maandag 30 december 2024 @ 15:16:28 #269
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_216094905
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2024 14:53 schreef yessie234 het volgende:

[

Zouden hij en zijn Hongaarse vrouw varkensvlees lusten? Ook zo'n vraag.
Waarom zou je dat willen weten?
Poef.....gone! ©golfer
pi_216095183
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2024 12:03 schreef torentje het volgende:

[..]
Dacht ik al, jij hebt een geloof.
Mijn advies aan jou: niet denken
pi_216095233
quote:

[..]

Dat is dus maar net waar je kijkt, in Hongarije zijn vrijwel geen moslims, maar wel veel extreem rechts en ook daar neemt antisemitisme toe.

Alleen maar wijzen naar de islam is kortzichtig.

En hier is Thierry B volgens mij ook al veroordeeld voor antisemitisme
pi_216095751
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2024 15:31 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Dat is dus maar net waar je kijkt, in Hongarije zijn vrijwel geen moslims, maar wel veel extreem rechts en ook daar neemt antisemitisme toe.

Nee, dat doet het niet. Sterker nog, Hongarije heeft nog één van de grootste Joodse gemeenschappen in Europa. Boedapest kent nog een Joodse wijk. Zie bijvoorbeeld:
quote:
Notes from the safest place in Europe for Jews

Hungary’s government is despised by liberals. But Budapest is Israel’s only real ally in the European Union and, as long as Viktor Orbán remains in power, the Jews there are safe.
quote:
As Jews Feel Threatened in Western Europe, the East Offers More Safety

Tensions with immigrant Muslim communities are making cities like London, Amsterdam and Paris more dangerous for Jews, while Budapest and Prague are more secure than in the past.
quote:
Homo en Joods in het land van Orbán? Ik voel me er thuis

Hun tweede huis bleek te staan in een nogal Orbán-getrouw dorp. In plaats van de gevreesde ingegooide ramen en bekladde muren werden docent Jacob Eikelboom en zijn Joodse vriend Lino er welkom geheten met wijn, soep en pannekoeken.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_216095804
quote:

[..]

... ja, wat moet ik hier verder mee? :D

Wil je dat ik hierop reageer of zo? Je hebt net vanochtend bewezen niet te kunnen discussiëren dus hier kan ik niets mee.
pi_216095931
quote:

[..]

Dat was toch die zaak waar het OM niets in zag, dus het CIDI maar de civielrechtelijke weg ging bewandelen?
pi_216095958
quote:

[..]

Dat was toch die zaak waar het OM niets in zag, dus het CIDI maar de civielrechtelijke weg ging bewandelen?
Private clubjes tegenover elkaar bij een Amsterdamse Rechtbank, naar ik meen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')