abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215721791
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 19:33 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Het gros staat daar om twee redenen:

1. Woke studenten die de 'wereld willen redden', zich nul zorgen maken over wreedheden elders op de werld omdat ze niet eens weten dat er zoiets als een andere wereld buiten hun bubbel bestaat en menen op te moeten komen voor 'mensen van kleur', die automatisch slachtoffer zijn van witte koloniale onderdrukking;

2. Islamisten die het geen reet boeit wat er met mensen en mensenrechten geschiedt, totdat het de 'broeders en zusters' betreft.

Ik hoef niet mee te lopen met een dergelijke tegenstrijdige brigade van schijnheilen om mijn afkeur over Netanyahu en Israëlische kolonisten te uiten.
Nou, we zijn wel klaar hier denk ik. Duidelijker kan niet.
pi_215765804
Goede artikel over waarom de jihad van rechts Nederland tegen "antisemitisme" zo problematisch is voor joden

Ranzige liefde

Geert Wilders en andere zelfbenoemde filosemieten verbinden de ‘pogrom’ van Amsterdam aan de vermeende slechte integratie van islamieten. Onder joden wordt weleens gezegd: niets is erger dan een antisemiet, behalve een filosemiet.

https://www.groene.nl/art(...)ampaign=Headliner.nl
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 4 december 2024 @ 14:53:31 #153
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215766995
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 12:35 schreef egayalS het volgende:
Goede artikel over waarom de jihad van rechts Nederland tegen "antisemitisme" zo problematisch is voor joden

Ranzige liefde

Geert Wilders en andere zelfbenoemde filosemieten verbinden de ‘pogrom’ van Amsterdam aan de vermeende slechte integratie van islamieten. Onder joden wordt weleens gezegd: niets is erger dan een antisemiet, behalve een filosemiet.

https://www.groene.nl/art(...)ampaign=Headliner.nl
Je komt met een artikel van 20 november aanzetten nu nog, met als kernargument

quote:
Ik geloof er helemaal niets van. Ik geloof niet dat het Wilders en consorten gaat om de joodse medeburger.
Hetgeen aangeeft dat de schrijver, net als velen uit zijn bubbel, zijn huiswerk niet gedaan heeft aangezien je alles van Wilders kunt vinden, maar nooit kunt ontkennen hoe lang, hoe diep en hoe inhoudelijk zijn belangstelling is voor deze kwestie.
  woensdag 4 december 2024 @ 15:14:06 #155
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_215767178
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 14:53 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Je komt met een artikel van 20 november aanzetten nu nog, met als kernargument
[..]
Hetgeen aangeeft dat de schrijver, net als velen uit zijn bubbel, zijn huiswerk niet gedaan heeft aangezien je alles van Wilders kunt vinden, maar nooit kunt ontkennen hoe lang, hoe diep en hoe inhoudelijk zijn belangstelling is voor deze kwestie.
Je kan het veel beter andersom stellen. Verreweg de meeste Pallievlagzwaaiers geven geen reet om Pallies. Ik heb weinig toe te voegen aan de post van @EttovanBelgie anders dan dat er ook nog een component antisemitisme bij komt kijken.
  woensdag 4 december 2024 @ 15:16:09 #156
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_215767207
quote:
Een snor op Anne Frank tekenen of cigaretten uitdrukken op haar foto kan nog kwajongensstreken zijn.
Maar de foto eruit snijden, dat is wel echt bewust antisemitisch.
pi_215767532
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 15:16 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Een snor op Anne Frank tekenen of cigaretten uitdrukken op haar foto kan nog kwajongensstreken zijn.
Maar de foto eruit snijden, dat is wel echt bewust antisemitisch.
Best kwetsend. Maar ook erg dom als je niet beseft waar zij symbool voor staat. Onderdeel van de straf zou het lezen moeten zijn van haar dagboek.
  woensdag 4 december 2024 @ 16:31:31 #158
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215767874
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2024 15:14 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Je kan het veel beter andersom stellen. Verreweg de meeste Pallievlagzwaaiers geven geen reet om Pallies. Ik heb weinig toe te voegen aan de post van @:EttovanBelgie anders dan dat er ook nog een component antisemitisme bij komt kijken.
De onwetendheid en de onoprechtheid kun je vooral opmerken in de neiging om alles wat al dan niet vermeende banden heeft met Israël te boycotten, zoals filmmakers en andere artiesten, academici en sporters.

Uitgerekend in die segmenten van de Israëlische samenleving en de Joodse kringen zitten de grootste tegenstanders van Netanyahu en hun beleid, mensen die kritisch zijn tot het punt dat ze het hele land meerdere malen lam hebben gelegd met protesten.

Iemand die oprecht begaan is met de toekomst van het Palestijnse volk zou die juist als bondgenoten moeten benaderen. Het weegt echter zwaarder voor de "demonstranten" dat deze mensen Joods zijn.

Ze weten niet of willen niet weten dat dit zo zit in Israël en beide mogelijkheden vertellen het verhaal.
pi_215793227
quote:
Synagoge verwoest bij terreuraanslag Melbourne
De Australische politie is een klopjacht begonnen op twee terroristen die de Addas Israel-synagoge in Melbourne in brand gestoken en verwoest hebben. De twee daders droegen maskers toen zij de synagoge in Ripponlea, een zuidoostelijke buitenwijk van de miljoenenstad, in brand staken. Na de aanslag verhoogde Australische politie de bescherming van potentiële doelen van antisemitische terroristen, zoals scholen, synagogen en gemeenschapscentra
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_215793568
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 09:11 schreef Aether het volgende:

[..]

:N
Intolerant voor intolerantie
pi_215793760
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 09:11 schreef Aether het volgende:

[..]

Nos had hier dan wel weer keurig ook over bericht. Nu? Totale stilte.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_215794273
Tja, er zijn helaas wel vaker synagoges en andere Joodse organisaties het doelwit geweest de afgelopen maanden. Het zou ook bijzonder zijn als dit uit pro-Palestijnse kringen komt, daar moeten we altijd horen dat men het op "zionisten" heeft gemunt en niet op Joden. Dit enkel vanwege een vermeende medeleven met het zogenaamde leed van de Palestijnen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_215796402
This is good https://www.groene.nl/art(...)l&utm_source=twitter

Niet namens mij
...
Wat opvalt is de steeds vaker voorkomende begripsverwarring tussen joods en Israëlisch. Er wordt terecht op gehamerd dat het om twee verschillende zaken gaat en dat een jood hier niet verantwoordelijk is voor de politiek daar. Hou die twee goed van elkaar gescheiden, wordt er met klem geroepen. Maar in de praktijk blijkt dat nog niet zo makkelijk.

Recent werd er bij de Stopera een demonstratie tegen antisemitisme gehouden, mede georganiseerd door het Centrum Informatie en Documentatie Israël (CIDI) en het Centraal Joods Overleg (CJO), de officiële koepel en belangenbehartiger van joodse organisaties in Nederland. Toen ik er een kijkje ging nemen leek het meer een pro-Israël bijeenkomst dan een manifestatie tegen antisemitisme; dit werd mede veroorzaakt door de zee aan Israëlische vlaggen die de betogers hadden meegebracht en de gevoelige Israëlische muziek die werd uitgevoerd.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 7 december 2024 @ 14:27:34 #164
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215796855
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 13:47 schreef egayalS het volgende:
This is good https://www.groene.nl/art(...)l&utm_source=twitter

Niet namens mij
...
Wat opvalt is de steeds vaker voorkomende begripsverwarring tussen joods en Israëlisch. Er wordt terecht op gehamerd dat het om twee verschillende zaken gaat en dat een jood hier niet verantwoordelijk is voor de politiek daar. Hou die twee goed van elkaar gescheiden, wordt er met klem geroepen. Maar in de praktijk blijkt dat nog niet zo makkelijk.

Recent werd er bij de Stopera een demonstratie tegen antisemitisme gehouden, mede georganiseerd door het Centrum Informatie en Documentatie Israël (CIDI) en het Centraal Joods Overleg (CJO), de officiële koepel en belangenbehartiger van joodse organisaties in Nederland. Toen ik er een kijkje ging nemen leek het meer een pro-Israël bijeenkomst dan een manifestatie tegen antisemitisme; dit werd mede veroorzaakt door de zee aan Israëlische vlaggen die de betogers hadden meegebracht en de gevoelige Israëlische muziek die werd uitgevoerd.
Bij pro-Palestinamanifestaties loopt men met net-niet jihad-vlaggen en roept men veel Arabische leuzen. Zijn dat dan islamitische manifestaties?
pi_215798340
Eh, en welk statistisch model is er gebruikt om de stellingen te meten?

Iets voor het WOCD? Oppositie, doe er wat aan.
  zaterdag 7 december 2024 @ 17:00:32 #166
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_215798866
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 16:14 schreef yessie234 het volgende:
Eh, en welk statistisch model is er gebruikt om de stellingen te meten?

Welke stellingen?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_215798897
quote:
5s.gif Op zaterdag 7 december 2024 17:00 schreef golfer het volgende:

[..]
Welke stellingen?
Staat in den kop van dit topic (48% gegroeid)
  zaterdag 7 december 2024 @ 17:13:18 #168
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_215799008
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 17:03 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Staat in den kop van dit topic (48% gegroeid)
Staat in de OP.
quote:
Uit cijfers van het meldpunt Meld.Online Discriminatie blijkt dat het aantal meldingen van online antisemitisme sinds 7 oktober 2023 met 48% is toegenomen, ten opzichte van het jaar ervoor. Nationaal Coördinator Antisemitismebestrijding (NCAB).
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 7 december 2024 @ 23:07:52 #169
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215803260
Gelukkig gaat men antisemitisme nu echt aanpakken! Oh wacht...

twitter
pi_215805427
Het is verbazingwekkend dat gewelddadige debielen nog steeds heel snel vrienden hebben die meeslaan.
Terwijl iemand die vrede wil, heel veel moeite moet doen om een redelijke vriend te krijgen.
  zondag 8 december 2024 @ 10:42:27 #171
501313 Alexandrian
Oostenrijks econoom
pi_215805596
Welke definitie van antisemitisme word er precies gebruikt? Moet daarbij echt sprake zijn van discriminatie van joden of is alleen anti-joods sentiment dat al?
Géén Oostenrijkse schilder
  zondag 8 december 2024 @ 12:08:27 #172
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_215806402
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2024 10:42 schreef Alexandrian het volgende:
Welke definitie van antisemitisme word er precies gebruikt? Moet daarbij echt sprake zijn van discriminatie van joden of is alleen anti-joods sentiment dat al?
Waarom wil je dat weten?
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 8 december 2024 @ 12:19:16 #173
501313 Alexandrian
Oostenrijks econoom
pi_215806491
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2024 12:08 schreef golfer het volgende:

[..]
Waarom wil je dat weten?
Omdat je dan een heel ander gesprek hebt. Want waarom zou iemand geen anti-joods sentiment mogen hebben?
  zondag 8 december 2024 @ 12:36:13 #174
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_215806624
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2024 12:19 schreef Alexandrian het volgende:

Omdat je dan een heel ander gesprek hebt. Want waarom zou iemand geen anti-joods sentiment mogen hebben?
Anti-joods sentiment is geen antisemitisme.
Zie ook dit artikel:
https://www.mensenrechten(...)mitisme-in-nederland
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 8 december 2024 @ 14:33:19 #175
501313 Alexandrian
Oostenrijks econoom
pi_215808032
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2024 12:36 schreef golfer het volgende:

[..]
Anti-joods sentiment is geen antisemitisme.
Zie ook dit artikel:
https://www.mensenrechten(...)mitisme-in-nederland
Uit je eigen bron:
Met antisemitisme wordt kortgezegd ‘haat jegens of negatieve ideeën- en beeldvorming over Joden vanwege het Joods zijn’ bedoeld.

Waarom zou iemand geen haat of negatieve ideeen over joden of mocros of Duitsers mogen hebben?
  zondag 8 december 2024 @ 14:35:43 #176
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215808064
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2024 14:33 schreef Alexandrian het volgende:

[..]
Uit je eigen bron:
Met antisemitisme wordt kortgezegd ‘haat jegens of negatieve ideeën- en beeldvorming over Joden vanwege het Joods zijn’ bedoeld.

Waarom zou iemand geen haat of negatieve ideeen over joden of mocros of Duitsers mogen hebben?
Omdat mensen haten op basis van etniciteit achterlijk is. En gevaarlijk.

Ik heb ook geen haat voor Oostenrijkers. Wel een liederlijke hekel aan 'Oostenrijkse economen'. Dat maakt niet alle Oostenrijkers 'Oostenrijkse economen'.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 8 december 2024 @ 15:25:14 #177
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_215808925
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2024 14:33 schreef Alexandrian het volgende:

Omdat het discriminatie en/of racisme is.
Poef.....gone! ©golfer
pi_215809377
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 19:03 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee man. Ik vind het geweldig hoe woke studentjes en islamisten zichzelf vertonen bij al die 'demonstraties'.

De simplistische slogans (in erbarmelijk Engels, vermengd met wat Arabisch geroeptoeter), de geneusringde paarsharige zij/hen/die types die vrolijk mee marcheren met lieden voor wie homoseksualiteit een zonde betreft die de doodstraf verdient, de paar verdwaalde marksistiese babyboom docenten, de sjaaltjes, de maskers, de onuitroeibare trommels...

Volksvermaak.

En het failliet van woke. Ik kan dat enkel toejuichen.
Ze denken dat ze op een Blechtrummel slaan, maar het ontgaat ze dat hun hemd verkleurd is.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_215809734
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 00:22 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Netanyahu richt veel meer schade aan dan nodig is om Hamas een kopje kleiner te maken en probeert de burgerbevolking daar het leven gewoonweg onmogelijk te maken. Hij lapt een hoop oorlogsregels aan zijn laars. Verder is Hamas een dictatoriaal terreurregime, dus je kan het burgers niet echt kwalijk nemen dat ze daar niet tegen gaan demonstreren.

Geen reden uiteraard om dan maar Joden te haten, want Netanyahu is niet de Joodse paus.
Hamas is een spin-off van de moslimbroederschap, die tentakels gaan dieper dan enkel het (politieke) bestuur.
Tenminste een deel van de mensen van Hamas heeft meerdere petten op en spreekt met bijbehorende gespleten tong (wat een heerlijk bekend toontje klinkt daarin door).

Het is lastig te bepalen hoeveel tolerantie voor intolerantie tolereerbaar is. Naar mijn mening zijn heel wat mensen met het salonfähig worden/maken van antizionisme (zonder de vele vormen daarvan te duiden) vervallen tot antisemitisme en lijken dat zelf niet eens door te hebben. (Ergens begrijpelijk, het is heel lastig verandering van de ethiek van/in je onderbuik zelf goed waar te nemen). Ethiek vanuit de prefrontale cortex kan die onderbuikethiek overschrijven maar is minder emotioneel overtuigend, en het gebeurt eigenlijk altijd achteraf. Ik neig het meeste van die onderbuikethiek toe te schrijven aan het zoogdierenbrein (/limbisch systeem), maar tenminste een gedeelte van het uiteindelijke gedrag lijkt toch ook voort te komen uit het reptielenbrein (/hypothalamus).
Veel mensen denken dat ze denken, maar doen dat eigenlijk niet echt.
Maar goed, echt rationeel zijn in je eentje is eigenlijk vrijwel onmogelijk.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_215809849
Ach ja, sls je roept tegen de huidige Israëlische regering en hun manier van optreden tegen Palestijnen bent, dan ben je al antisemiet
pi_215809882
quote:
3s.gif Op vrijdag 22 november 2024 15:48 schreef golfer het volgende:
Het kabinet heeft geld en maatregelen aangekondigd:

https://nos.nl/artikel/25(...)h-weer-veilig-voelen
Ik wacht nog op veroordeling van de organisatoren van de taxipogrom, want ik ziet tot nu toe heel wat afleiding en goedpraterij, nota bene zelfs van een officier van justitie.
Femke Halsema die andere voetbalsupporters de toegang tot een wedstrijd ontzegt gaat nogal voorbij aan scooter/fatbike jongeren en taxichauffeurs die op jodenjacht gaan en om een Ausweis vragen & taxichauffeurs die supporters met hun auto's insluiten en intimideren door hun aanwezigheid via toeteren te benadrukken.
Wat mij betreft wordt elke meetoeterende taxichauffeur zijn (/haar?) vergunning voor tenminste 2 jaar ontnomen.

Zie het filmpje van Bender voor wat er gebeurde, en hoe slecht mensen middels video kunnen duiden wat er echt gebeurt.
pi_215809972
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2024 16:23 schreef devlinmr het volgende:
Ach ja, sls je roept tegen de huidige Israëlische regering en hun manier van optreden tegen Palestijnen bent, dan ben je al antisemiet
Het is belangrijk de asymmetrie van de macht daar in het oog te houden:
231012_1_daily1069_84.jpg
pi_215809999
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2024 16:33 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Het is belangrijk de asymmetrie van de macht daar in het oog te houden:
[ afbeelding ]
Ja maar die (erg) witte man op de foto gooide een stok hoor
pi_215810247
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2024 16:23 schreef devlinmr het volgende:
Ik was zelf ook blij met het bezoek van de Israëlische regering op 7 november.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_215953251
De GeenStijl Podcast
Aflevering 1: notoir vechtjas Frits B. over toenemend antisemitisme

https://www.geenstijl.nl/5180450/Frits-Barend-GeenStijl-podcast
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_216012836
Genocide in naam van het jodendom is de primaire reden voor de explosie van antisemitisme wereldwijd

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_216013085
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2024 10:00 schreef Aether het volgende:
De GeenStijl Podcast
Aflevering 1: notoir vechtjas Frits B. over toenemend antisemitisme

https://www.geenstijl.nl/5180450/Frits-Barend-GeenStijl-podcast
Had hij maar niet zo moeten vrijen met die Amsterdamse Hells Angels.
pi_216013123
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2024 16:25 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Ik wacht nog op veroordeling van de organisatoren van de taxipogrom, want ik ziet tot nu toe heel wat afleiding en goedpraterij, nota bene zelfs van een officier van justitie.
Femke Halsema die andere voetbalsupporters de toegang tot een wedstrijd ontzegt gaat nogal voorbij aan scooter/fatbike jongeren en taxichauffeurs die op jodenjacht gaan en om een Ausweis vragen & taxichauffeurs die supporters met hun auto's insluiten en intimideren door hun aanwezigheid via toeteren te benadrukken.
Wat mij betreft wordt elke meetoeterende taxichauffeur zijn (/haar?) vergunning voor tenminste 2 jaar ontnomen.

Zie het filmpje van Bender voor wat er gebeurde, en hoe slecht mensen middels video kunnen duiden wat er echt gebeurt.
Is er al bekend wie deze heethoofden liep op te hitsen in hun chatgroepen? Rijksrecherche, doe iets.
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 23:07 schreef Qarrad het volgende:
Gelukkig gaat men antisemitisme nu echt aanpakken! Oh wacht...

[ x ]
Nou de politieke Tora nog.
pi_216030450
Goede column

Hoe zit u erbij in deze tijd vol antisemitisme en moslimhaat?

https://www.trouw.nl/colu(...)moslimhaat~b0f16b2d/
-Rabia Al-Basri
pi_216030662
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 18:35 schreef egayalS het volgende:
Goede column

Moslimhaat erbij slepen is antisemitisch.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_216030720
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 18:48 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Klagen over jodenhaat zonder moslim haat gelijkwaardig te veroordelen is islamofobie
-Rabia Al-Basri
pi_216030768
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 18:35 schreef egayalS het volgende:
Goede column

Mevrouw probeert haar onmacht uit te drukken in deze column, in plaats van een analyse van het probleem te maken. Dat kan fijn zijn, iets te lezen wat overeenkomt met je eigen gevoelens erover, maar om nu de oplossing te zoeken in social media...Misschien had de ruimte in de krant beter gebruikt kunnen worden.
pi_216030980
quote:

[..]
Antisemitisme erbij halen als hoofddoekje is haram.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_216031087
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 18:52 schreef egayalS het volgende:

[..]
Klagen over jodenhaat zonder moslim haat gelijkwaardig te veroordelen is islamofobie
Raak jij even lekker in de knoop met je propagandawoordjes.
pi_216047963
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 19:16 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Raak jij even lekker in de knoop met je propagandawoordjes.
Denken dat islamofobie een nieuw propaganda woordje is :')

Jodenhaat en moslim haat zijn eeuwenoude tradities in het Christelijke westen. Daar waar de joden, de interne vijand/de eeuwige ander was. Waren de moslims de externe vijand/eeuwige ander.

De grap is dat de moslims nu ook de interne vijand zijn geworden, waardoor de vormen van uitsluiting vergelijkbaar zijn geworden met hoe joden in het verleden zijn behandeld. Er zijn genoeg mensen die het zien, maar niet iedereen wil het zien.
-Rabia Al-Basri
pi_216048273
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 14:22 schreef egayalS het volgende:

[..]
Relatief nieuw. Bedacht door fascisten, gebruikt door lafbekken, om dwazen te manipuleren.

quote:
Jodenhaat en moslim haat zijn eeuwenoude tradities in het Christelijke westen.
Nee hoor. Hier niet. Dat is net zoiets als Marokkanen met kannibalisme associeren want Afrika.

quote:
Waren de moslims de externe vijand/eeuwige ander.
Toen ze Wenen belegerden bijvoorbeeld.

quote:
De grap is dat de moslims nu ook de interne vijand zijn geworden,
Of waren ze dat altijd al? Velen stellen zich in ieder geval nogal vijandig op.

quote:
waardoor de vormen van uitsluiting vergelijkbaar zijn geworden met hoe joden in het verleden zijn behandeld.
Nee hoor.
quote:
Er zijn genoeg mensen die het zien, maar niet iedereen wil het zien.
Het is een een geloof een vrij keuze, daar mag iedereen wat van vinden en zeker wanneer dat gepaard gaat met overheersingsdrang en allerlei vormen van haat. Antisemitisme gaat niet om het judaistische geloof.
pi_216048956
quote:

[..]
Nee het is niet antisemitisch, het is een poging om daders als slachtoffers te presenteren. Terwijl groepjes moslims doelbewust het leven van Joden (zogenaamd uit medeleven met de Palestijnen en zorg over mensenrechten) zuur proberen te maken, te doen alsof men tegelijkertijd zelf met eenzelfde soort antipathie te maken heeft.

Niets is natuurlijk minder waar. Er zijn in Nederland ongeveer 1,5 miljoen moslims (als niet meer) die helemaal niets te klagen hebben. Men kan op alle mogelijke manieren profiteren van de Nederlandse verzorgingsstaat en heeft met verschillende progressieve en linkse partijen en politici zelfs de steun van niet-moslims, die waar mogelijk zelfs meer Islam willen faciliteren.

Wel er is ook sprake van kritiek op de Islam en het gedachtegoed en gedrag van een helaas te grote groep moslims en de vele negatieve manieren waarop zij oververtegenwoordigd zijn, slecht geïntegreerd en ook de onwil om te assimileren.

Alleen dit heeft natuurlijk niets met 'haat' te maken maar met begrijpelijke kritiek. En zolang die wordt genegeerd, weggewuifd of er wordt slachtoffertje gespeeld, zal de kritiek aanhouden.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_216049065
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 14:22 schreef egayalS het volgende:

[..]

Jodenhaat en moslim haat zijn eeuwenoude tradities in het Christelijke westen. Daar waar de joden, de interne vijand/de eeuwige ander was. Waren de moslims de externe vijand/eeuwige ander.

De grap is dat de moslims nu ook de interne vijand zijn geworden, waardoor de vormen van uitsluiting vergelijkbaar zijn geworden met hoe joden in het verleden zijn behandeld. Er zijn genoeg mensen die het zien, maar niet iedereen wil het zien.
Hmm.

Dit is een hele opmerkelijke claim. 'Moslimhaat is al een eeuwenoude traditie in het Christelijke Westen'. Nou, waar waren er hier grote groepen moslims in pakweg de 11e, 14e of 18e eeuw?

Daarnaast worden moslims op geen enkele manier behandeld zoals Joden vroeger. Sterker nog, moslims gedragen zich tegen Joden zoals Christelijke Westerlingen vroeger deden. En de verkapte progrom van november in Amsterdam, waar uitzinnige door pure etnische en religieuze haat gevoede moslims door Amsterdam gingen op 'Jodenjacht' is daar een voorbeeld van.

En het is trouwens ook walgelijk en verwerpelijk hoe je de onderdrukking en vervolging van Joden probeert aan te grijpen en te doen alsof moslims hetzelfde lot ondergaan terwijl daar op geen enkele manier sprake van is.
pi_216049825
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 december 2024 15:11 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee het is niet antisemitisch, het is een poging om daders als slachtoffers te presenteren. Terwijl groepjes moslims doelbewust het leven van Joden (zogenaamd uit medeleven met de Palestijnen en zorg over mensenrechten) zuur proberen te maken, te doen alsof men tegelijkertijd zelf met eenzelfde soort antipathie te maken heeft.

Niets is natuurlijk minder waar. Er zijn in Nederland ongeveer 1,5 miljoen moslims (als niet meer) die helemaal niets te klagen hebben. Men kan op alle mogelijke manieren profiteren van de Nederlandse verzorgingsstaat en heeft met verschillende progressieve en linkse partijen en politici zelfs de steun van niet-moslims, die waar mogelijk zelfs meer Islam willen faciliteren.

Wel er is ook sprake van kritiek op de Islam en het gedachtegoed en gedrag van een helaas te grote groep moslims en de vele negatieve manieren waarop zij oververtegenwoordigd zijn, slecht geïntegreerd en ook de onwil om te assimileren.

Alleen dit heeft natuurlijk niets met 'haat' te maken maar met begrijpelijke kritiek. En zolang die wordt genegeerd, weggewuifd of er wordt slachtoffertje gespeeld, zal de kritiek aanhouden.
Ik heb me nog niet zo lang geleden laten vertellen dat het helemaal geen probleem was en er maar een half miljoen moslims in Nederland waren. Gaat hard he?
  zaterdag 28 december 2024 @ 18:48:35 #200
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_216052777
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 18:52 schreef egayalS het volgende:

[..]
Klagen over regen zonder gelijkwaardig op hagel te haten is herp en derp.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')