abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215721791
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 19:33 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Het gros staat daar om twee redenen:

1. Woke studenten die de 'wereld willen redden', zich nul zorgen maken over wreedheden elders op de werld omdat ze niet eens weten dat er zoiets als een andere wereld buiten hun bubbel bestaat en menen op te moeten komen voor 'mensen van kleur', die automatisch slachtoffer zijn van witte koloniale onderdrukking;

2. Islamisten die het geen reet boeit wat er met mensen en mensenrechten geschiedt, totdat het de 'broeders en zusters' betreft.

Ik hoef niet mee te lopen met een dergelijke tegenstrijdige brigade van schijnheilen om mijn afkeur over Netanyahu en Israëlische kolonisten te uiten.
Nou, we zijn wel klaar hier denk ik. Duidelijker kan niet.
pi_215765804
Goede artikel over waarom de jihad van rechts Nederland tegen "antisemitisme" zo problematisch is voor joden

Ranzige liefde

Geert Wilders en andere zelfbenoemde filosemieten verbinden de ‘pogrom’ van Amsterdam aan de vermeende slechte integratie van islamieten. Onder joden wordt weleens gezegd: niets is erger dan een antisemiet, behalve een filosemiet.

https://www.groene.nl/art(...)ampaign=Headliner.nl
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 4 december 2024 @ 14:53:31 #153
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215766995
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 12:35 schreef egayalS het volgende:
Goede artikel over waarom de jihad van rechts Nederland tegen "antisemitisme" zo problematisch is voor joden

Ranzige liefde

Geert Wilders en andere zelfbenoemde filosemieten verbinden de ‘pogrom’ van Amsterdam aan de vermeende slechte integratie van islamieten. Onder joden wordt weleens gezegd: niets is erger dan een antisemiet, behalve een filosemiet.

https://www.groene.nl/art(...)ampaign=Headliner.nl
Je komt met een artikel van 20 november aanzetten nu nog, met als kernargument

quote:
Ik geloof er helemaal niets van. Ik geloof niet dat het Wilders en consorten gaat om de joodse medeburger.
Hetgeen aangeeft dat de schrijver, net als velen uit zijn bubbel, zijn huiswerk niet gedaan heeft aangezien je alles van Wilders kunt vinden, maar nooit kunt ontkennen hoe lang, hoe diep en hoe inhoudelijk zijn belangstelling is voor deze kwestie.
  woensdag 4 december 2024 @ 15:14:06 #155
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_215767178
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 14:53 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Je komt met een artikel van 20 november aanzetten nu nog, met als kernargument
[..]
Hetgeen aangeeft dat de schrijver, net als velen uit zijn bubbel, zijn huiswerk niet gedaan heeft aangezien je alles van Wilders kunt vinden, maar nooit kunt ontkennen hoe lang, hoe diep en hoe inhoudelijk zijn belangstelling is voor deze kwestie.
Je kan het veel beter andersom stellen. Verreweg de meeste Pallievlagzwaaiers geven geen reet om Pallies. Ik heb weinig toe te voegen aan de post van @EttovanBelgie anders dan dat er ook nog een component antisemitisme bij komt kijken.
  woensdag 4 december 2024 @ 15:16:09 #156
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_215767207
quote:
Een snor op Anne Frank tekenen of cigaretten uitdrukken op haar foto kan nog kwajongensstreken zijn.
Maar de foto eruit snijden, dat is wel echt bewust antisemitisch.
pi_215767532
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 15:16 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Een snor op Anne Frank tekenen of cigaretten uitdrukken op haar foto kan nog kwajongensstreken zijn.
Maar de foto eruit snijden, dat is wel echt bewust antisemitisch.
Best kwetsend. Maar ook erg dom als je niet beseft waar zij symbool voor staat. Onderdeel van de straf zou het lezen moeten zijn van haar dagboek.
  woensdag 4 december 2024 @ 16:31:31 #158
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215767874
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2024 15:14 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Je kan het veel beter andersom stellen. Verreweg de meeste Pallievlagzwaaiers geven geen reet om Pallies. Ik heb weinig toe te voegen aan de post van @:EttovanBelgie anders dan dat er ook nog een component antisemitisme bij komt kijken.
De onwetendheid en de onoprechtheid kun je vooral opmerken in de neiging om alles wat al dan niet vermeende banden heeft met Israël te boycotten, zoals filmmakers en andere artiesten, academici en sporters.

Uitgerekend in die segmenten van de Israëlische samenleving en de Joodse kringen zitten de grootste tegenstanders van Netanyahu en hun beleid, mensen die kritisch zijn tot het punt dat ze het hele land meerdere malen lam hebben gelegd met protesten.

Iemand die oprecht begaan is met de toekomst van het Palestijnse volk zou die juist als bondgenoten moeten benaderen. Het weegt echter zwaarder voor de "demonstranten" dat deze mensen Joods zijn.

Ze weten niet of willen niet weten dat dit zo zit in Israël en beide mogelijkheden vertellen het verhaal.
pi_215793227
quote:
Synagoge verwoest bij terreuraanslag Melbourne
De Australische politie is een klopjacht begonnen op twee terroristen die de Addas Israel-synagoge in Melbourne in brand gestoken en verwoest hebben. De twee daders droegen maskers toen zij de synagoge in Ripponlea, een zuidoostelijke buitenwijk van de miljoenenstad, in brand staken. Na de aanslag verhoogde Australische politie de bescherming van potentiële doelen van antisemitische terroristen, zoals scholen, synagogen en gemeenschapscentra
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_215793568
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 09:11 schreef Aether het volgende:

[..]

:N
Intolerant voor intolerantie
pi_215793760
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 09:11 schreef Aether het volgende:

[..]

Nos had hier dan wel weer keurig ook over bericht. Nu? Totale stilte.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_215794273
Tja, er zijn helaas wel vaker synagoges en andere Joodse organisaties het doelwit geweest de afgelopen maanden. Het zou ook bijzonder zijn als dit uit pro-Palestijnse kringen komt, daar moeten we altijd horen dat men het op "zionisten" heeft gemunt en niet op Joden. Dit enkel vanwege een vermeende medeleven met het zogenaamde leed van de Palestijnen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_215796402
This is good https://www.groene.nl/art(...)l&utm_source=twitter

Niet namens mij
...
Wat opvalt is de steeds vaker voorkomende begripsverwarring tussen joods en Israëlisch. Er wordt terecht op gehamerd dat het om twee verschillende zaken gaat en dat een jood hier niet verantwoordelijk is voor de politiek daar. Hou die twee goed van elkaar gescheiden, wordt er met klem geroepen. Maar in de praktijk blijkt dat nog niet zo makkelijk.

Recent werd er bij de Stopera een demonstratie tegen antisemitisme gehouden, mede georganiseerd door het Centrum Informatie en Documentatie Israël (CIDI) en het Centraal Joods Overleg (CJO), de officiële koepel en belangenbehartiger van joodse organisaties in Nederland. Toen ik er een kijkje ging nemen leek het meer een pro-Israël bijeenkomst dan een manifestatie tegen antisemitisme; dit werd mede veroorzaakt door de zee aan Israëlische vlaggen die de betogers hadden meegebracht en de gevoelige Israëlische muziek die werd uitgevoerd.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 7 december 2024 @ 14:27:34 #164
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215796855
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 13:47 schreef egayalS het volgende:
This is good https://www.groene.nl/art(...)l&utm_source=twitter

Niet namens mij
...
Wat opvalt is de steeds vaker voorkomende begripsverwarring tussen joods en Israëlisch. Er wordt terecht op gehamerd dat het om twee verschillende zaken gaat en dat een jood hier niet verantwoordelijk is voor de politiek daar. Hou die twee goed van elkaar gescheiden, wordt er met klem geroepen. Maar in de praktijk blijkt dat nog niet zo makkelijk.

Recent werd er bij de Stopera een demonstratie tegen antisemitisme gehouden, mede georganiseerd door het Centrum Informatie en Documentatie Israël (CIDI) en het Centraal Joods Overleg (CJO), de officiële koepel en belangenbehartiger van joodse organisaties in Nederland. Toen ik er een kijkje ging nemen leek het meer een pro-Israël bijeenkomst dan een manifestatie tegen antisemitisme; dit werd mede veroorzaakt door de zee aan Israëlische vlaggen die de betogers hadden meegebracht en de gevoelige Israëlische muziek die werd uitgevoerd.
Bij pro-Palestinamanifestaties loopt men met net-niet jihad-vlaggen en roept men veel Arabische leuzen. Zijn dat dan islamitische manifestaties?
pi_215798340
Eh, en welk statistisch model is er gebruikt om de stellingen te meten?

Iets voor het WOCD? Oppositie, doe er wat aan.
  zaterdag 7 december 2024 @ 17:00:32 #166
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_215798866
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 16:14 schreef yessie234 het volgende:
Eh, en welk statistisch model is er gebruikt om de stellingen te meten?

Welke stellingen?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_215798897
quote:
5s.gif Op zaterdag 7 december 2024 17:00 schreef golfer het volgende:

[..]
Welke stellingen?
Staat in den kop van dit topic (48% gegroeid)
  zaterdag 7 december 2024 @ 17:13:18 #168
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_215799008
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 17:03 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Staat in den kop van dit topic (48% gegroeid)
Staat in de OP.
quote:
Uit cijfers van het meldpunt Meld.Online Discriminatie blijkt dat het aantal meldingen van online antisemitisme sinds 7 oktober 2023 met 48% is toegenomen, ten opzichte van het jaar ervoor. Nationaal Coördinator Antisemitismebestrijding (NCAB).
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 7 december 2024 @ 23:07:52 #169
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215803260
Gelukkig gaat men antisemitisme nu echt aanpakken! Oh wacht...

twitter
pi_215805427
Het is verbazingwekkend dat gewelddadige debielen nog steeds heel snel vrienden hebben die meeslaan.
Terwijl iemand die vrede wil, heel veel moeite moet doen om een redelijke vriend te krijgen.
  zondag 8 december 2024 @ 10:42:27 #171
501313 Alexandrian
Oostenrijks econoom
pi_215805596
Welke definitie van antisemitisme word er precies gebruikt? Moet daarbij echt sprake zijn van discriminatie van joden of is alleen anti-joods sentiment dat al?
Géén Oostenrijkse schilder
  zondag 8 december 2024 @ 12:08:27 #172
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_215806402
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2024 10:42 schreef Alexandrian het volgende:
Welke definitie van antisemitisme word er precies gebruikt? Moet daarbij echt sprake zijn van discriminatie van joden of is alleen anti-joods sentiment dat al?
Waarom wil je dat weten?
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 8 december 2024 @ 12:19:16 #173
501313 Alexandrian
Oostenrijks econoom
pi_215806491
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2024 12:08 schreef golfer het volgende:

[..]
Waarom wil je dat weten?
Omdat je dan een heel ander gesprek hebt. Want waarom zou iemand geen anti-joods sentiment mogen hebben?
  zondag 8 december 2024 @ 12:36:13 #174
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_215806624
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2024 12:19 schreef Alexandrian het volgende:

Omdat je dan een heel ander gesprek hebt. Want waarom zou iemand geen anti-joods sentiment mogen hebben?
Anti-joods sentiment is geen antisemitisme.
Zie ook dit artikel:
https://www.mensenrechten(...)mitisme-in-nederland
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 8 december 2024 @ 14:33:19 #175
501313 Alexandrian
Oostenrijks econoom
pi_215808032
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2024 12:36 schreef golfer het volgende:

[..]
Anti-joods sentiment is geen antisemitisme.
Zie ook dit artikel:
https://www.mensenrechten(...)mitisme-in-nederland
Uit je eigen bron:
Met antisemitisme wordt kortgezegd ‘haat jegens of negatieve ideeën- en beeldvorming over Joden vanwege het Joods zijn’ bedoeld.

Waarom zou iemand geen haat of negatieve ideeen over joden of mocros of Duitsers mogen hebben?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')