Wat een kolderieke paap, die Aertsen. Beetje met droge ogen staan beweren dat partijen buíten het kabinet de loopjongen van Wilders uithangen.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 22:34 schreef Beathoven het volgende:
Goed betoog van Klaver hier
Ik ken die kale van de VVD niet, maar als die voor de nieuwe VVD staat, wat een prototype fascist is dat. Beetje de pitbull voor Wilders spelen daar.
Tja het is naturlijk ook zo dat dat type demonstraties ook politiek gedekt wordt. Anti AZC droeftoeters voelen zich gesterkt door types als Wilders die dat soort zaken altijd met de mantel der liefde bedekken. Die het klimaat creeren waarbij een AZC de doodsteek is voor de leefbaarheid in je buurt.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 23:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het is -HELAAS- een algemene trend nu. Als je geen AZC in je buurt wil (of welke andere reden voor een NIMBY dan ook) is vandalisme tegenwoordig ook al de "geëigende oplossing"![]()
![]()
Als je als politieke partij nou humor hebt hang je een bordje op je partijkantoor “hier werken wij aan het vertrek van minister Faber”.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 00:11 schreef Vis1980 het volgende:
'Kamer wil geen terugkeerbordjes bij azc's'. Het idee alleen al dat de kamer het daar als volwassen mensen met elkaar over moet hebben. Misschien meteen bordjes plaatsen bij mensen met twee paspoorten dat ze bij onenigheid een paspoort moeten inleveren en het land uit worden gestuurd. Of een bordje bij het zwembad waarop staat.....
Ik zou dat geen "humor" noemen.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 00:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als je als politieke partij nou humor hebt hang je een bordje op je partijkantoor “hier werken wij aan het vertrek van minister Faber”.
Toch ook gewoon een brevet van onvermogen. Klaver zeggen dat hij ingaat op de lap vlees. Maar zijn coalitiegenoot poneert diezelfde lap vlees dezelfde dag als motie. Laat ze in plaats van Klaver aanpakken een keer Wilders en de zijnen op hun verantwoordelijkheid wijzen.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 00:08 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Wat een kolderieke paap, die Aertsen. Beetje met droge ogen staan beweren dat partijen buíten het kabinet de loopjongen van Wilders uithangen.
Probleem is dat de PVV aanhang deze verklaring niet leest/hoort/snapt ....quote:Op donderdag 10 oktober 2024 02:25 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[ x ]
Nou toch goed van Schoof. Dag te laat maar oké. Ik zei al dat hij dit moest doen en hij doet het dus pluspuntje.
Ja, maar geen gevolgen. Nu niet, en in de toekomst niet. Dat is ook moeilijk, want je kunt Wilders moeilijk zonder eten naar bed sturen. Wilders weet echter zelf ook dat Schoof hem niks kan maken dus ik geef het hooguit twee dagen voor de volgende protofascistische uitspraak.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 02:25 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[ x ]
Nou toch goed van Schoof. Dag te laat maar oké. Ik zei al dat hij dit moest doen en hij doet het dus pluspuntje.
Daar hoeft de VVD al lange tijd geen brevetten meer voor af te geven, dat is al wel schreeeuwend duidelijk sinds Yesilgöz de deur openzette voor Wilders. Wat dat betreft vind ik de kwalificatie van Klaver wel treffend: Het zijn toch vooral retorische spelletjes van matig bekwame politici die niet eens meer in de gaten hebben hoezeer ze in de fuik zitten van waardenloze, cynische en social media gedreven politiek die geen enkel recht meer doet aan een maatschappelijk belang of zelfs maar het eerbiedigen van de politieke instituties.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 00:48 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Toch ook gewoon een brevet van onvermogen. Klaver zeggen dat hij ingaat op de lap vlees. Maar zijn coalitiegenoot poneert diezelfde lap vlees dezelfde dag als motie. Laat ze in plaats van Klaver aanpakken een keer Wilders en de zijnen op hun verantwoordelijkheid wijzen.
Als de VVD het zo vervelend vindt dat gedoe over bijvoorbeeld ontslag van Halsema per koninklijk besluit lijkt me toch dat PVV vooral daarvoor verantwoordelijk is. Meer dan Klaver of de media.
Helaas zie ik dit inderdaad ook zo. De weg van het zoeken naar compromissen, de middenweg zoeken en bij belangrijke onderwerpen zoeken voor breed draagvlak is in elk geval nu verdwenen (onder Rutte zag ik het echt nog wel meer).quote:Op woensdag 9 oktober 2024 23:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Weet je waarom dat is? Omdat ik dit land zienderogen zie afglijden.
Ooit was dit een land van leven en laten leven. Tegenwoordig staan we mekaar eerder naar het leven. Gun mekaar toch wat. Ik zie geen politici meer die een poging doen om iedereen er bij te betrekken. Geert wil half Nederland uitzetten, Jetten kan alleen maar hautain doen. Ga zo maar door. Het politieke compromis is verdwenen.
Maar tegelijkertijd zie ik ook de grenzen vervagen. Staatsnoodrecht, serieus minister Faber? Wat Bontenbal zo mooi democratisch ethos noemde, het is weg. Het is snoeiharde machtspolitiek geworden. Dat is al ingezet onder Rutte en wordt nu in rap tempo erger.
hetzelfde smeriger trucje heeft de VVD al een keer eerder uitgehaald met de Griekenlandcrisis: VVD begint een kutcoalitie met hun extreemrechtse broertje. Die laten ze bijten, PvdA ziet zich gedwongen zich te verdedigen tegen achterlijke aantijgingen en VVD doet net alsof PVV en PvdA de gekke henkies zijn en zij het redelijke midden.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 00:48 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Toch ook gewoon een brevet van onvermogen. Klaver zeggen dat hij ingaat op de lap vlees. Maar zijn coalitiegenoot poneert diezelfde lap vlees dezelfde dag als motie. Laat ze in plaats van Klaver aanpakken een keer Wilders en de zijnen op hun verantwoordelijkheid wijzen.
Als de VVD het zo vervelend vindt dat gedoe over bijvoorbeeld ontslag van Halsema per koninklijk besluit lijkt me toch dat PVV vooral daarvoor verantwoordelijk is. Meer dan Klaver of de media.
Wat me nog het meest verbaasde is dat ze met droge ogen beweerde dat ze dit in Denemarken heeft gezien en waar geen hol van kloptequote:Op donderdag 10 oktober 2024 00:11 schreef Vis1980 het volgende:
'Kamer wil geen terugkeerbordjes bij azc's'. Het idee alleen al dat de kamer het daar als volwassen mensen met elkaar over moet hebben. Misschien meteen bordjes plaatsen bij mensen met twee paspoorten dat ze bij onenigheid een paspoort moeten inleveren en het land uit worden gestuurd. Of een bordje bij het zwembad waarop staat.....
Maar ze hadden toch een rechtsstaatverklaringquote:Op donderdag 10 oktober 2024 09:15 schreef TheVulture het volgende:
Eigenlijk is het best simpel. Elke politcus (+Schoof) die heeft bijgedragen aan het realiseren van dit kabinet met de PVV had kunnen weten dat je met elke uitspraak van Wilders in de verdediging wordt gedrukt en je elke dag brandjes moet blussen.
Het was destijds al een onbetrouwbare gedoogpartner en is nu een onbetrouwbare coalitiepartner. Met name de VVD en NSC hadden dat sowieso kunnen weten. Laat dit in hemelsnaam zo snel mogelijk klappen en zet Wilders en zijn partij definitief buiten spel. Deze man is er niet op uit om problemen daadwerkelijk op te lossen maar heeft ze tot een politiek verdienmodel gemaakt.
Wat dacht je van voetbalsupporters? Daar wordt nog steeds een beetje omheen gepraat. Wilders brandt zijn vingers niet daaraan, De Telegraaf ook niet (niet hetzelfde kabaal iig). Terwijl voetbal wekelijks giga inzet van de politie vraagt en het zowat elke week wel ergens bal is. Elke week zijn er wel gewonden.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 00:10 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Tja het is naturlijk ook zo dat dat type demonstraties ook politiek gedekt wordt. Anti AZC droeftoeters voelen zich gesterkt door types als Wilders die dat soort zaken altijd met de mantel der liefde bedekken. Die het klimaat creeren waarbij een AZC de doodsteek is voor de leefbaarheid in je buurt.
Het conflict in het Midden-Oosten wordt hier ook veel te veel geïmporteerd omdat de regering nog niet de kleinste handreiking wil doen naar de demonstranten,( Andere Europese landen erkennen bijvoorbeeld Palestina ondertussen wel) met als dieptepunt nu de aanval op Halsema.
Daarbij wordt dat ook opgeklopt door partijen als VVD en de PVV die hun anti-moslimstemmer ermee opjut. Ik bedoel nou wat vreselijk er zijn wat vlaggen besmeurd en een hoop lui opgepakt. Wat het antisemitisme in Nederland het meest zal voeden zijn toch echt de acties van Israel.
Dat er altijd al teveel antisemitisme was in Nederland ja natuurlijk, maar zeker de PVV met extreemrechtse fanclub of FvD die constant antisemitische complottheorieen verspreiden dragen daar zeker niet minder aan bij dan de moslims in Nederland. Maarja die ongemakkelijke waarheden kunnen de partijen prima ontlopen door te wijzen naar demonstranten die niet zulke steun van het systeem hebben.
Plus Wilders geweldige track record bij het houden van beloften?quote:Op donderdag 10 oktober 2024 09:26 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Maar ze hadden toch een rechtsstaatverklaring
Laatste algemene beschouwingen:quote:Op donderdag 10 oktober 2024 09:47 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wat dacht je van voetbalsupporters? Daar wordt nog steeds een beetje omheen gepraat. Wilders brandt zijn vingers niet daaraan, De Telegraaf ook niet (niet hetzelfde kabaal iig). Terwijl voetbal wekelijks giga inzet van de politie vraagt en het zowat elke week wel ergens bal is. Elke week zijn er wel gewonden.
Hoe dat plan van Bikker er uit moet komen zien is voor mij trouwens wel een vraagteken, het geweldsmonopolie moet bij de politie blijven en betalen voor de politie (als je niet betaalt, komt de politie niet?) zou ik ook wel ver vandaan willen blijven. Daarbij lost alleen betalen niets op, want dan staan die agenten nog steeds bij de hooligans ipv in de wijk.quote:Mevrouw Bikker (ChristenUnie):
Dat is goed nieuws, want ik leg heel graag een voorstel neer waarin we tegen de betaaldvoetbalclubs zeggen: als het jullie niet lukt om de hooligans te weren, dan zullen jullie moeten meebetalen. Dan moeten we kijken hoe we dat op een andere manier gaan doen. In ieder geval moeten die wijken veilig zijn.
De heer Wilders (PVV):
Eens.
Het blijft dus bij dat ene afgemeten woordje. Hij gooit er niet een leuke soundbite of tirade uit. Dat is zeker geen toeval. Hij zal niet op Twitter op de grote trom gaan slaan. Heel veel mensen kijken de Algemene Beschouwingen niet en zeker bij Wilders is het zo dat hij iets kan zeggen en het andere doen.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 09:54 schreef Hanca het volgende:
[..]
Laatste algemene beschouwingen:
[..]
https://www.nu.nl/media/6(...)rstap-naar-sbs6.htmlquote:Nieuws van de Dag, dat door De Telegraaf en Hart van Nederland wordt gemaakt, is vanaf begin volgend jaar dagelijks in de vooravond te zien op SBS6.
Dat. Maar ik zie ook een toename van “het doel heiligt de middelen”. Als je kritisch bent op het migratiebeleid moet je het burgertjepesten van Faber top vinden. Als je je zorgen maakt om klimaat moét je voor XR zijn. Etc. Dat gaat echt nog een keer mis.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 08:27 schreef Hanca het volgende:
[..]
Helaas zie ik dit inderdaad ook zo. De weg van het zoeken naar compromissen, de middenweg zoeken en bij belangrijke onderwerpen zoeken voor breed draagvlak is in elk geval nu verdwenen (onder Rutte zag ik het echt nog wel meer).
Sterker: als je nu als oppositiepoliticus in gesprek gaat met bewindspersonen om te kijken of je ergens iets kunt verbeteren, wordt je door een heleboel mensen aangegeken alsof je heult met de vijand, in plaats van wat er werkelijk aan de hand is: zo'n politicus wil gewoon het beste wil voor het land en zal daarvoor toch echt met de rechtmatige regering moeten samenwerken.
Ik zag de vuiligheid richting mensen als Bontenbal en Bikker, die gewoon hun werk doen en niet die vijandschapshouding hebben, al op heel veel plekken langs komen. Beoordeel voorstellen, wetten en begrotingen op de inhoud, niet op de afzender. En kijk waar je ze kunt verbeteren. Maar dat lijkt tegenwoordig helaas wel een doodzonde, het komt van een 'extreemrechts' kabinet en dus is alles fout. Met die houding weet ik wel wie er extreem aan het doen is en dat is dan niet de bewindspersoon.
Als Hamas en de PLO op die regeringsstoel had gezeten, zou je dat dan ook zeggen? Met de communisten werd indertijd toch echt heel anders omgesprongen, ook vanuit christelijke hoek.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 08:27 schreef Hanca het volgende:
[..]
Helaas zie ik dit inderdaad ook zo. De weg van het zoeken naar compromissen, de middenweg zoeken en bij belangrijke onderwerpen zoeken voor breed draagvlak is in elk geval nu verdwenen (onder Rutte zag ik het echt nog wel meer).
Sterker: als je nu als oppositiepoliticus in gesprek gaat met bewindspersonen om te kijken of je ergens iets kunt verbeteren, wordt je door een heleboel mensen aangegeken alsof je heult met de vijand, in plaats van wat er werkelijk aan de hand is: zo'n politicus wil gewoon het beste wil voor het land en zal daarvoor toch echt met de rechtmatige regering moeten samenwerken.
Ik zag de vuiligheid richting mensen als Bontenbal en Bikker, die gewoon hun werk doen en niet die vijandschapshouding hebben, al op heel veel plekken langs komen. Beoordeel voorstellen, wetten en begrotingen op de inhoud, niet op de afzender. En kijk waar je ze kunt verbeteren. Maar dat lijkt tegenwoordig helaas wel een doodzonde, het komt van een 'extreemrechts' kabinet en dus is alles fout. Met die houding weet ik wel wie er extreem aan het doen is en dat is dan niet de bewindspersoon.
Het is echt schrikbarend hoe weinig die kiezers bijvoorbeeld van onze staatsinrichting weten. Je hoef geen Wim Voermans te zijn om te weten dat na verkiezingen geformeerd moet worden en Wilders met 37 zetels niet automatisch de "president" is met absolute macht. En toch ben ik online en offline heel veel mensen tegengekomen die er dat soort ideeën op nahouden. En ook geen enkele interesse tonen om te leren. Als je met goede bedoelingen iets uit wil leggen volgt meestal een agressieve reactie.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 03:06 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Probleem is dat de PVV aanhang deze verklaring niet leest/hoort/snapt ....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |