Vertel, vertel, wat ben je te weten gekomen??quote:
Dat begrijp ik, maar in het algemeen zijn het volgzame mensen, (amper in staat een eigen idee te ontwikkelen of kritisch naar waarnemingen of stellingen te kijken) die wat een voorganger hen voorhoudt, als waarheid aannemen. Dan krijg je inderdaad dezelfde ideeën.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 12:01 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Je begrijpt dat mensen die dezelfde God aanbidden, er dezelfde ideeên op kunnen nahouden, terwijl ze nooit iets met elkaar te maken hebben gehad, of niet?
Je in te laten zien dat je in luchtfietserij gelooft. Overigens heb ik dat doel al opgegeven; maar anderen op dit forum vermaken zich geloof ik wel om mij.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 12:01 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Verder begrijp ik nog steeds niet wat je van mij wilt. Je reageert op al mijn posts, maar waar ben je nou eigenlijk naar op zoek? Wat is je doel?
quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 13:11 schreef blomke het volgende:
[..]
Je in te laten zien dat je in luchtfietserij gelooft. Overigens heb ik dat doel al opgegeven; maar anderen op dit forum vermaken zich geloof ik wel om mij.
Die sektarische groepen inrollen (of: oingezogen worden) begrijp ik, uit eigen ervaring, nog wel. Psychedelica (is dat LSD of zo?), nee daar snap ik ook niets van. Geen goed voorbeeld.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 13:50 schreef Mijk het volgende:
Waar ik me het meest over verbaas is dat Ali vanuit de psychedelics komt, een enlightenment schjint ervaren te hebben daarop (zo laten die 2003/2004 posts duidelijk zien), en dan hierin rolt, sektarische groeperingen. Het ontgaat me compleet, ik begrijp er echt geen kut van hoe je dat voor elkaar krijgt, maargoed.
Ja, alle hallucinogene "drugs", wat eigenlijk gewoon mentale medicatie is. Er zijn ton's of posts rond heel internet hoe men hier enlightenment op ervoer, zo ook hippies in de jaren 70, daarom flowerpower en we neuken met zn allen int rond zonder schaamte. Ego = weg, daardoor niet bang om naakt te lopen (Adam en Eva anyone!?) omdat men niet meer met hun egoic desires nadacht in dualiteiten, ze hadden de wedergeboorte (zoals christenen het noemen) te pakken, oftewel; de reverse van het symbolische Adam en Eva verhaal.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 14:48 schreef blomke het volgende:
[..]
Die sektarische groepen inrollen (of: oingezogen worden) begrijp ik, uit eigen ervaring, nog wel. Psychedelica (is dat LSD of zo?), nee daar snap ik ook niets van. Geen goed voorbeeld.
Dat is de kracht van het evangelie en van de ware God en de Heer Jezus Christus, Mijk. Hopelijk ervaar je dat zelf ook nog een keer. Laat je leiden door de waarheid en dan kom je vanzelf bij Jezus uit.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 13:50 schreef Mijk het volgende:
Waar ik me het meest over verbaas is dat Ali vanuit de psychedelics komt, een enlightenment schjint ervaren te hebben daarop (zo laten die 2003/2004 posts duidelijk zien), en dan hierin rolt, sektarische groeperingen. Het ontgaat me compleet, ik begrijp er echt geen kut van hoe je dat voor elkaar krijgt, maargoed.
Laat de kinderen tot mij komen gaat niet over kinderen maar over leerlingen. De groentjes binnen zijn aanhang. De grondtekst maakt dat duidelijk.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 14:52 schreef Mijk het volgende:
[..]
Ja, alle hallucinogene "drugs", wat eigenlijk gewoon mentale medicatie is. Er zijn ton's of posts rond heel internet hoe men hier enlightenment op ervoer, zo ook hippies in de jaren 70, daarom flowerpower en we neuken met zn allen int rond zonder schaamte. Ego = weg, daardoor niet bang om naakt te lopen (Adam en Eva anyone!?) omdat men niet meer met hun egoic desires nadacht in dualiteiten, ze hadden de wedergeboorte (zoals christenen het noemen) te pakken, oftewel; de reverse van het symbolische Adam en Eva verhaal.
Jezus zei dan ook; Come to me as children. Niet omdat hij pedofiel was, maar verwees naar de egoloze staat van vóórdat je anima(eva) verleid wordt door t ego om na te gaan denken in dualisme. Dat is ook waarom je het herkent, omdat je eerder in die staat zat (over t algemeen < 3 jaar oud).
Het zou kunnen dat het bewustzijn verhaal toch niet zo goed voor hem werkt, dat hij erin teleurgesteld is geraakt.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 13:50 schreef Mijk het volgende:
Nou nee hoor, want Kingdom of Heaven leefde je in toen je kind was.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 17:04 schreef Panterjong het volgende:
[..]
Laat de kinderen tot mij komen gaat niet over kinderen maar over leerlingen. De groentjes binnen zijn aanhang. De grondtekst maakt dat duidelijk.
quote:New International Version
And he said: “Truly I tell you, unless you change and become like little children, you will never enter the kingdom of heaven.
New Living Translation
Then he said, “I tell you the truth, unless you turn from your sins and become like little children, you will never get into the Kingdom of Heaven.
English Standard Version
and said, “Truly, I say to you, unless you turn and become like children, you will never enter the kingdom of heaven.
Berean Standard Bible
“Truly I tell you,” He said, “unless you change and become like little children, you will never enter the kingdom of heaven.
Berean Literal Bible
and said, "Truly I say to you, if you are not converted and become as the little children, you shall never enter into the kingdom of the heavens.
King James Bible
And said, Verily I say unto you, Except ye be converted, and become as little children, ye shall not enter into the kingdom of heaven.
Kunnen andere stromingen in het christendom dit ook ervaren, of ? Want als ik andere christenen moet geloven, welke dan ook, zitten de "christenen" die zich bijv katholiek noemen, op een vals pad. En zo zeggen katholieken dat ook over protestanten, en over jouw geloof, dus eigenlijk zegt iedereen het over elkaar.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 16:46 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dat is de kracht van het evangelie en van de ware God en de Heer Jezus Christus, Mijk. Hopelijk ervaar je dat zelf ook nog een keer. Laat je leiden door de waarheid en dan kom je vanzelf bij Jezus uit.
Geloof is een relatie met God via Jezus Christus. Sommige Christelijke stromingen bevorderen dat, andere verhinderen dat, bijvoorbeeld door een priester tussen mens en Jezus te plaatsen, of een evangelie te prediken dat meer draait om geld en egoïstische belangen, dan om de leer van Jezus. Iedereen die een relatie met Christus heeft en de Heilige Geest heeft gekregen, ervaart dezelfde God. Iedereen die dat niet heeft, niet. Enkele doctrinale verschillen verhinderen niet dat mensen dezelfde God kunnen kennen en ervaren in hun leven. 100% eens met elkaar over alles zullen mensen het zelden zijn, maar God blijft dezelfde.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 17:22 schreef Mijk het volgende:
[..]
Kunnen andere stromingen in het christendom dit ook ervaren, of ? Want als ik andere christenen moet geloven, welke dan ook, zitten de "christenen" die zich bijv katholiek noemen, op een vals pad. En zo zeggen katholieken dat ook over protestanten, en over jouw geloof, dus eigenlijk zegt iedereen het over elkaar.
Denk jij dat men wél dat kan ervaren als het een andere tak is van het christendom?
Zou --zoals Maharsi dit mooi zei-- het kunnen dat "Jezus" vervangbaar zou kunnen zijn door Awareness, en je op die manier ook tot de heilige geest kunt komen, en tot God, of is het ook zeer belangrijk dat het de term Jezus heeft (dat waar je over spreekt)?quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 17:29 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Geloof is een relatie met God via Jezus Christus. Sommige Christelijke stromingen bevorderen dat, andere verhinderen dat, bijvoorbeeld door een priester tussen mens en Jezus te plaatsen. Iemand die een relatie met Christus heeft en de Heilige Geest heeft gekregen, ervaart dezelfde God. Iedereen die dat niet heeft, niet. Enkele doctrinale verschillen verhinderen niet dat mensen dezelfde God kunnen kennen en ervaren in hun leven.
Neehee. Want Jezus was een historisch figuur, geen 'kracht' of een of ander verzinsel. Een persoon, een man, met een baard, en haar, en armen en benen, die sprak, en at, en dronk, en uiteindelijk is verraden, gemarteld en gedood, en daarna uit de dood opgestaan. Jezus is een persoon die je kunt kennen, je hoeft alleen tegen Hem te spreken.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 17:31 schreef Mijk het volgende:
[..]
Zou --zoals Maharsi dit mooi zei-- het kunnen dat "Jezus" vervangbaar zou kunnen zijn door Awareness, en je op die manier ook tot de heilige geest kunt komen, en tot God, of is het ook zeer belangrijk dat het de term Jezus heeft (dat waar je over spreekt)?
Hoe kan iemand nu een relatie met Jezus hebben. De man is gestorven, daarna wederopgestaan (egodeath anyone?!) en toen vertrokken. Nu wacht iedereen op "the second coming", waarom? als ze al een relatie met hem hebben? Wat is het nut daarvan? Het historische figuur is al even dood, tenzij je denkt dat hij naar de hemelen is gegaan in vlees en bloed, is dat wat je zegt hier?quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 17:32 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Neehee. Want Jezus was een historisch figuur, geen 'kracht' of een of ander verzinsel. Een persoon, een man, met een baard, en haar, en armen en benen, die sprak, en at, en dronk, en uiteindelijk is verraden, gemarteld en gedood, en daarna uit de dood opgestaan. Jezus is een persoon die je kunt kennen, je hoeft alleen tegen Hem te spreken.
Ik geloof dat er een historische Jezus heeft geleefd. Een charismatische man met volgelingen. Maar de zoon van God? Nee, dat is er later bij verzonnen om zieltjes te winnen.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 17:34 schreef bedachtzaam het volgende:
Snap het nou, jezus was echt, stond letterlijk uit de dood op en vloog de hemel in, echt waar.
In mijn ogen niets anders dan een ander mens, doorzag dit in een zeer vroeg stadium (nadat Buddha dat 500 jaar eerder deed), en kon derhalve eeuwig leven beloven. Omdat consciousness en body los staan van elkaar; Shiva/Shakti. Het tijdloze versus het tijdige. Het perfecte tegen het imperfecte. Sommigen zeggen ook wel; Yin versus Yangquote:Op zaterdag 12 oktober 2024 17:39 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Ik geloof dat er een historische Jezus heeft geleefd. Een charismatische man met volgelingen. Maar de zoon van God? Nee, dat is er later bij verzonnen om zieltjes te winnen.
Het is juist aan ons om hemel en aarde te verbinden, bewustzijn buiten het lichaam lijkt me nogal onmogelijk.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 17:40 schreef Mijk het volgende:
[..]
In mijn ogen niets anders dan een ander mens, doorzag dit in een zeer vroeg stadium (nadat Buddha dat 500 jaar eerder deed), en kon derhalve eeuwig leven beloven. Omdat consciousness en body los staan van elkaar; Shiva/Shakti. Het tijdloze versus het tijdige. Het perfecte tegen het imperfecte. Sommigen zeggen ook wel; Yin versus Yang
World of Duality.
Axis Mundi, Tree of Life !quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 17:46 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Het is juist aan ons om hemel en aarde te verbinden, bewustzijn buiten het lichaam lijkt me nogal onmogelijk.
Idd, niets geloven dan dat waarmee je direct in contact staat, als er een god is dan heb jij echt geen boek nodig of iemand die jou gaat onderwijzen.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 17:51 schreef Mijk het volgende:
Want ook dat is voor mij een compleet raadsel, hoe het bestaat dat men het ziet als "losse religies van elkaar" die niet related zijn. Maargoed hier heb ik t wel vaker over gehad, maar eigenlijk zeg je dan dus;
"Tja, wij hebben de waarheid, nu waren er wel soortgelijke verhalen vóórdat wij een religie hadden gestart, maarre, die verzonnen maar wat, toevalligerwijs hebben wij een behoorlijk identiek verhaal, maar dát is de échte waarheid."
Tja, als je hier alleen al goed over nadenkt (take your time), dan kun je beter atheist zijn en helemaal niets geloven.
Inderdaad. Tis gewoon een psychologische truuk bedolven onder symboliek om t ego maar weg te krijgen. En das niet makkelijk natuurlijk, een psychologisch fenomeen (in die tijd) proberen te beschrijven, en die ook proberen te verdrijven, of iig je daarmee niet identificeren. T klinkt bijna als een soort van Exorcism van Satan... oh wacht....quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 17:55 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Idd, niets geloven dan dat waarmee je direct in contact staat, als er een god is dan heb jij echt geen boek nodig of iemand die jou gaat onderwijzen.
Omdat Jezus God was en is.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 17:34 schreef Mijk het volgende:
[..]
Hoe kan iemand nu een relatie met Jezus hebben. De man is gestorven, daarna wederopgestaan (egodeath anyone?!) en toen vertrokken. Nu wacht iedereen op "the second coming", waarom? als ze al een relatie met hem hebben? Wat is het nut daarvan? Het historische figuur is al even dood, tenzij je denkt dat hij naar de hemelen is gegaan in vlees en bloed, is dat wat je zegt hier?
En indien ja, vanwaar zeg je dan "het historische figuur", en niet gewoon "de huidige jezus"?
Ja, Vader, Zoon, Heilige Geest.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 18:06 schreef Mijk het volgende:
[..]
Praten we hier over een holy trinity?
Ben jij ook God?
En net als de Historische Jezus bedoel je, jep.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 18:07 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ja, Vader, Zoon, Heilige Geest.
En nee, ik ben niet God. Ik ben een schepsel van vlees en bloed, net als jij.
De historische Jezus was God geïncarneerd in een mensenlichaam.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 18:08 schreef Mijk het volgende:
[..]
En net als de Historische Jezus bedoel je, jep.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |