abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 21 oktober 2024 @ 09:31:28 #51
5428 crew  miss_sly
pi_215328660
Gewrichtspijnen, reumatische klachten en fibromyalgie worden ook vaak genoemd als mogelijke overgangsklachten en waar vrouwen baat hebben bij hst.

Progesteron wordt inderdaad continu geslikt bij menopausale vrouwen, cyclisch als er nog sprake is van een cyclus. Op de Facebookgroep waar ik zit wordt het ook door een behoorlijk aantal vrouwen vaginaal of rectaal ingebracht. Wat veel vrouwen als nadeel noemen van vaginaal is dat ze er afscheiding van krijgen; dat is natuurlijk geen afscheiding, maar het bolletje dat oplost en deels weer naar buiten komt.

Ik doe het zelf prima op de oral progesteron, maar anders zou ik vaginaal of rectaal wel overwegen. Ik neem het als ik naar bed ga, dus heb ook geen last van side effects als duizeligheid ofzo, wat je wel eens hoort. Ik poets mijn tanden, neem een pilletje en ga slapen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 21 oktober 2024 @ 09:36:04 #52
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_215328701
Fijn om te lezen. Ik ga woensdag beginnen, dus we gaan het zien.

Ik had er echt geen idee van dat dit allemaal ermee kan samenhangen.
Je denkt toch vooral aan die opvliegers en driftige buien.
Nou, dat valt echt reuze mee. Een heel enkele keer voel ik me ineens totaal overprikkeld en nu ik het hier opschrijf doet dat me denken aan de tijd dat ik hormonaal totaal van de leg was na de kinderen. Dan kon ik soms ineens het gedoe, de drukte, het geluid, niks meer hebben zeg maar.
Toen ik heb ik dus ook een hele tijd progesteron geslikt als remedie.
pi_215364037
Vandaag bevestiging gekregen, frozen shoulder. Denk dat over een paar jaar perimenopauze ook als risicofactor genoemd gaat worden, naast diabetes en ongeval :+
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_215364306
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2024 07:59 schreef Vanyel het volgende:
Vaginaal gebruik van standaard Utrogestan pilletjes is onderzocht en blijkbaar bewezen succesvol.
Bron
Dit moet ik nog even deels rectificeren. Zachte pillen, zoals die utrogestan, worden beter opgenomen bij orale inname dan bij vaginaal. Harde P-pillen doen het beter bij vaginaal gebruik.

Tevens kak, Syrena
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  donderdag 24 oktober 2024 @ 22:31:42 #55
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_215367051
Mmmm, ik dacht: bij een frozen shoulder zit de boel vast en kan je je arm niet bewegen.
Dus ik dacht net 'eens lezen'...

quote:
In het kort:

Bij een frozen shoulder heb je pijn in de schouder, vaak uitstralend naar de bovenarm.
De pijn wordt steeds erger en je schouder verstijft.
Het doet eerst alleen pijn tijdens het bewegen, maar later ook in rust.
Mss ben ik toch idd ook wel onderweg... -O- dus...
Maandag iig maar even de fysio bellen, sowieso.
Want na een paar goede dagen is het de afgelopen dagen weer flink shit. Gelukkig vooral 's nachts, maar tegelijkertijd kut, want ik slaap er niet echt lekker op zeg maar. :{
pi_215368466
ah kak @Syrena :*

@BE dat slechte slapen en er niet op kunnen liggen had mijn man ook... ik hoop voor je dat het bij jou geen frozen shoulder is :*
Fake it till you make it...
pi_215368496
Ik had dat idd ook, maar ik kon (als zijslaper uiteraard) ook niet meer op de andere liggen omdat ie dan inzakte.
Ik heb minstens een half jaar, mogelijk langer, op mijn rug geslapen met een kussen in mijn knieholtes en een onder mijn hand. Arm over de volle lengte plat naast me neerleggen kon ook al niet meer.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_215368578
Door al dat ge-echo en gefok aan mijn arm gister, door fysio, ortopeed én echoscopist, nacht from hell gehad :(
Terwijl het ter plekke niet pijnlijk was, echo was gevoelig.

Ik heb niet voor injectie gekozen gister, zou maar pijnstilling geven voor 24 uur en qua ontstekingsremmer het proces niet verkorten.

SPIJTTTT vannacht _O-

@BE fysio gister zei dat het niet had uitgemaakt als ik eerder aan de bel had getrokken :{ maar geen idee of dat idd klopt.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_215368623
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 08:15 schreef Syrena het volgende:
Door al dat ge-echo en gefok aan mijn arm gister, door fysio, ortopeed én echoscopist, nacht from hell gehad :(
Terwijl het ter plekke niet pijnlijk was, echo was gevoelig.

Ik heb niet voor injectie gekozen gister, zou maar pijnstilling geven voor 24 uur en qua ontstekingsremmer het proces niet verkorten.
Hierover zijn de meningen nogal verdeeld. Bij mij maakte het het hele proces niet korter maar de pijn werd wel wat langer dan 24u lichter en de beweeglijkheid groter. Ik ken ook wel verhalen van mensen waar het echt structureel minder werd.
Mij werd wel verteld dat herhaald injectie zetten ook een negatief heeft op je weefsel daar.

Weet je wat ook top is met een goeie frozen shoulder?
Mammografieën en dergelijke :X
  Moderator vrijdag 25 oktober 2024 @ 09:22:29 #60
5428 crew  miss_sly
pi_215368878
Zo'n frozen shoulder klinkt echt hels :X
Sterkte aan iedereen die ermee te maken heeft!
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 18:19:07 #61
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_215373044
Hele gekke vraag, zijn er meer mensen waarbij de urine van kleur veranderd is? :@
Vlgs mij heb ik dit echt pas sinds ik met de pleisters begonnen ben. Het is op de een of andere manier echt ineens superfel geel. :?
pi_215373314
Ik weet niet of het aan de pleisters ligt of de leeftijd, maar mijn urine is veranderd van geur en kleur ;-)
Clap your hands if you're working too hard
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 21:57:38 #63
422382 Ygritte
You know nothing!
pi_215376214
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 18:19 schreef BE het volgende:
Hele gekke vraag, zijn er meer mensen waarbij de urine van kleur veranderd is? :@
Vlgs mij heb ik dit echt pas sinds ik met de pleisters begonnen ben. Het is op de een of andere manier echt ineens superfel geel. :?
Slik je ook vitaminen (en dan met name B2)
Bijna fluoriserend geel heb ik wel eens van vitamine B gehad.
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 22:05:32 #64
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_215376267
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 21:57 schreef Ygritte het volgende:

[..]
Niet anders dan hiervoor.
  Moderator vrijdag 25 oktober 2024 @ 22:08:58 #65
5428 crew  miss_sly
pi_215376293
Ik heb ook wel verandering van kleur en geur opgemerkt. Donkerer en geler.
  zondag 27 oktober 2024 @ 10:25:41 #66
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_215388284
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 21:57 schreef Ygritte het volgende:

[..]
Dit zou het misschien toch wel kunnen zijn. Ik ben overgegaan op een B-complex ipv alleen B6 realiseer ik me.
pi_215405836
Hartstikke interessant
Menopause and MHT (menopause hormone therapy) in 2024.
Van de International Menopause Society.

Volgens mij stond dit nog niet in de OP.
  dinsdag 29 oktober 2024 @ 06:15:58 #68
277627 Seven.
We are Borg.
pi_215406824
Ik luister naar de podcast van Suzanne Rethans (we zijn toch niet gek?). Linkje staat in de OP, erg interessant!
Resistance is futile.
pi_215409840
Mijn haar begint ineens te krullen, bizar. Heb van nature superfijn, dun en steil haar maar nu zit er een slag in van hier tot Tokio
Das wel wennen, want het zit ook voor geen meter }:|

Verder dacht ik, toen dit topic net van start ging, dat het einde van de menstruatie zich had aangediend.
Nee hoor, ik heb slechts 1 beurt overgeslagen en ben sinsdien keurig op tijd als vanouds heeeeerlijk regelmatig ongesteld geweest
  woensdag 30 oktober 2024 @ 07:14:31 #70
277627 Seven.
We are Borg.
pi_215415610
Ik ga collageen poeder proberen, deze heb ik besteld:

https://www.puurmieke.nl/(...)-hyaluronzuur-3.html

Benieuwd wat dit gaat doen, met name voor de elasticiteit van mijn huid.
Resistance is futile.
  woensdag 30 oktober 2024 @ 07:16:55 #71
277627 Seven.
We are Borg.
pi_215415615
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 13:34 schreef Kanaroe het volgende:
Mijn haar begint ineens te krullen, bizar. Heb van nature superfijn, dun en steil haar maar nu zit er een slag in van hier tot Tokio
Das wel wennen, want het zit ook voor geen meter }:|

Verder dacht ik, toen dit topic net van start ging, dat het einde van de menstruatie zich had aangediend.
Nee hoor, ik heb slechts 1 beurt overgeslagen en ben sinsdien keurig op tijd als vanouds heeeeerlijk regelmatig ongesteld geweest
Als je gebruik wil maken van je slag, dan raad ik je de curly girl methode aan. Kwestie van de juiste producten gebruiken, ikzelf heb na 5 jaar met die methode pijpenkrullen :+ en ik was en föhn het maar 1x per week. Ff melden in het mooie haren topic voor alle ins en outs ;) .
Resistance is futile.
pi_215416148
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 06:15 schreef Seven. het volgende:
Ik luister naar de podcast van Suzanne Rethans (we zijn toch niet gek?). Linkje staat in de OP, erg interessant!
Ik heb deze doorgegeven aan een vriendin. Ze heeft het moeilijk. Ze gebruikte hormoonpleisters maar moest daarmee stoppen omdat er een mogelijk kwaadaardige poliep is gevonden. Ze voelt zich nu zo ellendig.

Afgelopen weekend vloog ze uit jaloezie bijna een vrouw aan die wat te amicaal tegen haar man deed :X Zo is ze totaal niet.

Volgende week gaat de poliep er uit, dan hopelijk snel nieuws over mogelijke verwijdering van de baarmoeder en verdere behandeling. Ik moedig haar aan om een goede consulent te zoeken of bij de gyn aan te kloppen.
Spoilers!
  woensdag 30 oktober 2024 @ 09:05:21 #73
277627 Seven.
We are Borg.
pi_215416334
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 08:31 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ik heb deze doorgegeven aan een vriendin. Ze heeft het moeilijk. Ze gebruikte hormoonpleisters maar moest daarmee stoppen omdat er een mogelijk kwaadaardige poliep is gevonden. Ze voelt zich nu zo ellendig.

Afgelopen weekend vloog ze uit jaloezie bijna een vrouw aan die wat te amicaal tegen haar man deed :X Zo is ze totaal niet.

Volgende week gaat de poliep er uit, dan hopelijk snel nieuws over mogelijke verwijdering van de baarmoeder en verdere behandeling. Ik moedig haar aan om een goede consulent te zoeken of bij de gyn aan te kloppen.
Och, wat vervelend voor jouw vriendin. Aflevering 1 zal haar al wel goede inzichten geven. Voor mij was de aflevering over ADHD nuttig, ik heb geen officiële diagnose (zoals zovelen) maar ik herken me wel in al die verhalen.
Resistance is futile.
pi_215416368
quote:
1s.gif Op maandag 28 oktober 2024 22:27 schreef Vanyel het volgende:
Hartstikke interessant
Menopause and MHT (menopause hormone therapy) in 2024.
Van de International Menopause Society.

Volgens mij stond dit nog niet in de OP.
Ik heb deze toegevoegd.
pi_215416413
quote:
7s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 07:16 schreef Seven. het volgende:

[..]
Als je gebruik wil maken van je slag, dan raad ik je de curly girl methode aan. Kwestie van de juiste producten gebruiken, ikzelf heb na 5 jaar met die methode pijpenkrullen :+ en ik was en föhn het maar 1x per week. Ff melden in het mooie haren topic voor alle ins en outs ;) .
Haha, bedankt voor de tip :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')