zou ik weer eens moeten laten checken, al zou ik zelf er ook wat beter mee om moeten gaanquote:Op maandag 30 maart 2026 16:49 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Is jouw schildklier eigenlijk wel goed ingesteld?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
quote:Op dinsdag 31 maart 2026 11:22 schreef Barreltje het volgende:
[..]
zou ik weer eens moeten laten checken, al zou ik zelf er ook wat beter mee om moeten gaanJa maar lieve schat, al je klachten kunnen daarmee verband houden. Ik zou even bloed laten prikkenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Spoilers!
Oh wow, wat een herkenbare dingen, op die (verdraaide) Opvliegers (of zweetbuien) na.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 13:22 schreef -Spring het volgende:
Ik zou zelf baarmoederverwijdering niet zo'n punt vinden, denk ik. Ik heb het bij mn moeder meegemaakt en die stond vijf dagen later weer aerobicsles gegeven. Van hormoonverandering heeft ze ook geen last gehad. Ik realiseer me dat dit een individueel verhaal is, maar als ik zeker zou weten dat het bij mij ook zo zou gaan, dan zou er ervoor tekenen.
Vrijdag afspraak bij de huisarts.
Ik stond vanmorgen in mn bh in de tuin om af te koelen tijdens een opvlieger. Hiernaast moet ik er 's nachts standaard zes keer uit om te plassen en zweet ik me helemaal de ramban. Maar het ergste vind ik de prikkelbaarheid en de vermoeidheid. Zo rond 16:30 uur bekruipt die me als een reuma-aanval die ik voel tot in m'n botten. Ik kan dan niet veel anders dan ff gaan liggen, maar daarna weer opstaan om te gaan koken wordt dan een vreselijke opgave.
Ik ben benieuwd waar de ha mee gaat komen.
Dank je voor de tips.quote:Op donderdag 2 april 2026 15:11 schreef Vanyel het volgende:
Voor 6x eruit om te plassen wordt vaak lokaal oestrogeen aangeraden, dus een laaggedoseerde ovule, tablet of crème voor vulva/vagina. Daar hoef je op zich niet per se full blown systemische HST tegenaan te gooien.
@:Sally ik ken ook mensen die tegen de huisarts hebben gezegd dat ze wel opvliegers hadden terwijl die zacht gezegd niet indrukwekkend waren, om toch aan de HST te kunnen.
Afaik is urogenitaal syndroom van de menopause,met weer een mooi linkje voor @miss_sly voor de OP, het gevolg van dalende oestrogeenspiegels, niet van overerving van wat dan ook.quote:Op donderdag 2 april 2026 15:21 schreef Sally het volgende:
Kan dat ook nog uitmaken, overerving wellicht?
Ik heb gewoon gezegd dat ik regelmatig opvliegers heb. In werkelijkheid zijn die meestal getriggerd door alcohol of als ik boos ben, en dat gebeurt dan 1 keer per maand. En lo and behold: HRT doet mij goed (zeker als ik het gebruik zoals voorgeschrevenquote:Op donderdag 2 april 2026 14:52 schreef Sally het volgende:
[..]
Oh wow, wat een herkenbare dingen, op die (verdraaide) Opvliegers (of zweetbuien) na.
En dat is dan elke keer het criterium - blijkbaar - om bij mij 'nog niet de overgang' te diagnosticeren... Fijn, huisarts. Fijn.
Note: ik kan niet weten aan de hand van bloedverlies of ik officieel 365 dagen geen bloedverlies heb gehad: ik heb een Librata ballon behandeling gehad (vergelijkbaar met Novasure, maar die kon niet omdat mijn baarmoeder van binnen te klein bleek na opmeten; nooit kinderen gehad).
@:BE : bedoelde je Librata ballon als alternatief?
Ja, ik denk idd dat die het is.quote:Op donderdag 2 april 2026 14:52 schreef Sally het volgende:
[..]
Oh wow, wat een herkenbare dingen, op die (verdraaide) Opvliegers (of zweetbuien) na.
En dat is dan elke keer het criterium - blijkbaar - om bij mij 'nog niet de overgang' te diagnosticeren... Fijn, huisarts. Fijn.
Note: ik kan niet weten aan de hand van bloedverlies of ik officieel 365 dagen geen bloedverlies heb gehad: ik heb een Librata ballon behandeling gehad (vergelijkbaar met Novasure, maar die kon niet omdat mijn baarmoeder van binnen te klein bleek na opmeten; nooit kinderen gehad).
@:BE : bedoelde je Librata ballon als alternatief?
Wat bij mij heel goed werkt tegen de geur (minder zweten ga je er niet van helaas) is deostick van Loveli!quote:Op donderdag 2 april 2026 22:07 schreef Pinnenmutske het volgende:
Klotsende en stinkende oksels, kan dat een voorbode zijn of is er misschien meer aan de hand?
Lastige omdat ik met mensen in contact kom
Ik word over 11 dagen 47
QFTquote:Op vrijdag 3 april 2026 08:28 schreef Nijna het volgende:
[..]
Wat bij mij heel goed werkt tegen de geur (minder zweten ga je er niet van helaas) is deostick van Loveli!
Even wennen, maar qua geur echt een verademing.
Het doet niks tegen de hoeveelheid zweet en als je van die spuitdeo gewend bent die de zweetproductie remt dan heb je misschien nog meer het gevoel van klotsoksels. Maar voor de geur
quote:Op vrijdag 3 april 2026 08:34 schreef Vanyel het volgende:
[..]
QFT
Ik had zelf geen klotsoksels maar wel een stinkende puber die stukken minder stinkt met loveli. En het is gewoon fijne deo.
Eens kijken of ik die vind in Belgiequote:Op vrijdag 3 april 2026 08:28 schreef Nijna het volgende:
[..]
Wat bij mij heel goed werkt tegen de geur (minder zweten ga je er niet van helaas) is deostick van Loveli!
Even wennen, maar qua geur echt een verademing.
Het doet niks tegen de hoeveelheid zweet en als je van die spuitdeo gewend bent die de zweetproductie remt dan heb je misschien nog meer het gevoel van klotsoksels. Maar voor de geur
In before @miss_slyquote:Op vrijdag 3 april 2026 17:43 schreef -Spring het volgende:
Wat heb ik een ontzettend lieve en invoelende huisarts. Ik had r bijna een knuffel gegeven.
Voor nu stoppen met de pil en Lenzetto en Duphaston en dan na 3 maanden evalueren. Mocht ik teveel last hebben van de Duphaston dan een spiraal overwegen.
quote:Progesteron:
Duphaston: een arts kan je transdermale oestrogeen voorschrijven (pleisters, gel, spray), maar daarnaast Duphaston als progestageen, dit is synthetisch. Utrogestan biedt naast het dun houden van de baarmoederwand ook andere biologische voordelen, zoals mentale rust, botopbouw en betere en diepere slaap.
Deze zul je niet gemakkelijk in winkels vinden. Het handigste is om het online te bestellen:quote:Op vrijdag 3 april 2026 12:01 schreef Pinnenmutske het volgende:
[..]
Eens kijken of ik die vind in Belgie
Ach ik kom genoeg in Nederland hihi
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |