abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215222699
Goed betoog van Klaver hier

Ik ken die kale van de VVD niet, maar als die voor de nieuwe VVD staat, wat een prototype fascist is dat. Beetje de pitbull voor Wilders spelen daar.
  woensdag 9 oktober 2024 @ 22:38:24 #252
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215222721
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 22:34 schreef Beathoven het volgende:

Ik ken die kale van de VVD niet, maar als die voor de nieuwe VVD staat, wat een prototype fascist is dat. Beetje de pitbull voor Wilders spelen daar.
Dat is Thierry Aartsen. Werd bekend vanwege wat treintweets

https://www.omroepbrabant(...)e-in-de-tweede-kamer

Als het aan hem ligt mogen pensioenfondsen niet meer duurzaam en woke beleggen maar moet het via de wet het hoogste rendement zijn en bij voorkeur in wapens en olie.

Heeft ie van Amerika gekopieerd. Van Ron de Santis.

edit: Eerdmans wil dus het spoils system zoals in Amerika, voor ambtenaren... tjonge jonge... Amerika als het gidsland
https://www.tweedekamer.n(...)/detail/2024-2025/11

[ Bericht 1% gewijzigd door Klopkoek op 09-10-2024 22:48:31 ]
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 9 oktober 2024 @ 22:45:38 #253
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215222749
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 22:34 schreef Beathoven het volgende:

"Terwijl we hier moeten praten over de oplossingen voor problemen in het land waar mensen mee bezig zijn"

Aldus een kamerlid van de partij die voor de vierde keer de eigen puinhopen zegt te gaan opruimen.
We have always been at war with Eastasia.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 9 oktober 2024 @ 22:56:27 #254
408813 crew  trein2000
pi_215222797
Ontslag van Halsema zou overigens zo langzamerhand wel een keer terecht zijn, zoveelste incident waarbij het er toch wel heel erg op lijkt dat persoonlijke sympathieën een rol spelen in de besluitvorming. Ik ben dit incidentje ook nog niet vergeten: https://www.at5.nl/artike(...)stratie-te-ontbinden waar ze “de demonstratie is te belangrijk” reden vond om niet in te grijpen.
zie email 27 oktober
  woensdag 9 oktober 2024 @ 23:01:24 #255
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215222821
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 22:56 schreef trein2000 het volgende:
Ontslag van Halsema zou overigens zo langzamerhand wel een keer terecht zijn, zoveelste incident waarbij het er toch wel heel erg op lijkt dat persoonlijke sympathieën een rol spelen in de besluitvorming. Ik ben dit incidentje ook nog niet vergeten: https://www.at5.nl/artike(...)stratie-te-ontbinden waar ze “de demonstratie is te belangrijk” reden vond om niet in te grijpen.
Wat had Halsema toen moeten doen?

Duizenden burgers laten neerklappen door de ME? Met gevaar voor de ME.

De berichtgeving met wappie Grapperhaus vindt ik kwalijker. Maar de beslissing was volkomen terecht. Het gebied vorderen en leegvegen was nooit gelukt en was alleen uitgemond in rellen in een tijd waar George Floyd net was overleden.
  woensdag 9 oktober 2024 @ 23:03:52 #256
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215222833
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 22:22 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Er is geen bezwaar en beroep mogelijk tegen zo'n algemeen verbindende voorschriften, maar je kan als burger wel een civiele procedure starten op grond van onrechtmatige daad. Zie bijvoorbeeld Willem Engel en de avondklok als recent voorbeeld.
Waarna de term "turbospoedprocedure" in het leven werd geroepen _O_
pi_215222835
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 20:58 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Volgens mij is het gewoon zo dat als ze in de tweede kamer een meerderheid ervoor hebben er een koninklijk besluit geslagen kan worden. Dan kunnen ze een paar weken of maanden zonder controle klooien.
Waarna inderdaad er wel vangrails zijn als de EU of rechters die het weer ongedaan kunnen maken. Maar daar gaat even tijd overheen in de tussentijd kunnen ze dan begaan. Dat is al flinke schade aan de rechtsstaat want het laat dus zien dat er meer mogelijk is dan verwacht. Daarbij als we Burgemeesters om niks willen ontslaan. Ga er maar vanuit dat Wilders ook de rechters die hem tegenspreken wil zien terugtreden.
Ik ken niet ieder detail van het staatsrecht en staatsinrichting, maar ik weet wel dat als het parlement het echt wil ze het complete kabinet kunnen ontbinden, ze zijn dan demissionair en mogen alleen zaken behandelen die door de Tweede Kamer niet controversieel zijn verklaard.

Hiernaast kan een premier of het kabinet niet eens een burgemeester ontslaan volgens mij, maar daar kan ik naast zitten. En zoals het er nu voorstaat kan het kabinet niets doen aan de rechterlijke macht. Ze kunnen natuurlijk wel door middel van wetten het recht veranderen, maar hebben geen iedere invloed op wie in het recht werkzaam is in tegenstelling tot de VS (niet dat jij dat beweerde overigens).
Een heer met stijl
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 9 oktober 2024 @ 23:05:10 #258
408813 crew  trein2000
pi_215222842
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 23:01 schreef Origami94 het volgende:
grijpen.
Wat had Halsema toen moeten doen?

Duizenden burgers laten neerklappen door de ME? Met gevaar voor de ME.

De berichtgeving met wappie Grapperhaus vindt ik kwalijker. Maar de beslissing was volkomen terecht. Het gebied vorderen en leegvegen was nooit gelukt en was alleen uitgemond in rellen in een tijd waar George Floyd net was overleden.
Dat als argument opvoeren misschien? Op het moment dat je als burgemeester zegt dat ‘de demonstratie daar ook te belangrijk voor’ is geef je echter een oordeel over de inhoud van de demonstratie. Dat is echt uit den boze.

Stel dat niet BLM daar had gestaan, maar de malloten van de NVU. Denk jij dan dat ze precies hetzelfde gedaan zou hebben? Want dat is de rechtsstatelijke lat. Ik kan me niet voorstellen dat ze dat ook et belangrijk gevonden zou hebben.
zie email 27 oktober
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 9 oktober 2024 @ 23:06:20 #259
408813 crew  trein2000
pi_215222850
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 23:03 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Waarna de term "turbospoedprocedure" in het leven werd geroepen _O_
Turbospoedappel’s bestaan al jaren.
https://www.mr-online.nl/zon-200-turbospoedappellen-per-jaar/
zie email 27 oktober
  woensdag 9 oktober 2024 @ 23:06:29 #260
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215222852
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 23:05 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dat als argument opvoeren misschien? Op het moment dat je als burgemeester zegt dat ‘de demonstratie daar ook te belangrijk voor’ is geef je echter een oordeel over de inhoud van de demonstratie. Dat is echt uit den boze.

Stel dat niet BLM daar had gestaan, maar de malloten van de NVU. Denk jij dan dat ze precies hetzelfde gedaan zou hebben? Want dat is de rechtsstatelijke lat. Ik kan me niet voorstellen dat ze dat ook et belangrijk gevonden zou hebben.
Ja want ik wijt Halsema enige integriteit ondanks dat ze in haar boek schreef dat ze nooit meer de politiek in zou gaan en een jaar later na uitgave burgemeester van Amsterdam werd.
  woensdag 9 oktober 2024 @ 23:06:58 #261
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215222854
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 23:06 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Turbospoedappel’s bestaan al jaren.
https://www.mr-online.nl/zon-200-turbospoedappellen-per-jaar/
Ja, bizar
  woensdag 9 oktober 2024 @ 23:07:02 #262
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215222855
quote:
Het is alleen maar een 'incident' omdat De Telegraaf cs. (het kringetje rondom de T.) vanaf het begin een hetze is gestart. De Telegraaf wil haar vanaf de installatie weg hebben. Waar de leugens en overdrijving niet worden geschuwd. Zo een Jan van Zanen van Den Haag heeft veel minder het vergrootglas op zich.

Het is zoals Halsema zegt: 2400 demonstraties in een jaar en van 98% hoor je niks. Het Openbaar Ministerie kijkt mee of er strafbare uitingen zijn.

Wees blij dat al die tijd geen doden en zware gewonden zijn gevallen. Dat is wel eens anders geweest in de hoofdstad. In die zin gewoon een uitstekende burgemeester.

Achteraf bekeken: wat is er nu doodwaarkelijk mis gegaan in 2020 met de BLM demonstratie? Waren er achteraf doden en gewonden? Is het nu zo een ramp geweest of was dit ook weer vooral hetze van de T. Moet je maar alles met de lange lat verbieden?

Het heeft veel weg van Thatcher vs Ken Livingstone (en de ontbinding van Londen) in de jaren tachtig.

[ Bericht 2% gewijzigd door capricia op 09-10-2024 23:52:38 ]
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 9 oktober 2024 @ 23:09:22 #263
408813 crew  trein2000
pi_215222864
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 23:06 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Ja want ik wijt Halsema enige integriteit ondanks dat ze in haar boek schreef dat ze nooit meer de politiek in zou gaan en een jaar later na uitgave burgemeester van Amsterdam werd.
Proef ik hier enig cynisme :D
zie email 27 oktober
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 9 oktober 2024 @ 23:10:41 #264
408813 crew  trein2000
pi_215222868
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 23:06 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Ja, bizar
Vind je? Soms zijn belangen toch zo groot of zo tijdsgebonden dat het recht op hoger beroep toch een wassen neus wordt anders?
zie email 27 oktober
  woensdag 9 oktober 2024 @ 23:11:14 #265
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215222871
Tja, sommige mensen willen graag andere mensen, met een andere mening, door de ME neergeslagen zien worden. Dat geeft vast een heerlijk gevoel, net zoals dat er mensen zijn die graag willen dat de mensen van XR een keertje worden overreden. Sterker nog, ik heb sommige mensen zien opscheppen over burgerongehoorzaamheid en tegelijkertijd ook bij de kleinste dingetjes mensen voor de rest van leven opgesloten moeten worden.

Een demonstratie die in het straatje past is heilig, zodra het een andere mening is graag extra geweld en straffen uitdelen. We zullen het vast op sommige onderwerpen allemaal een beetje doen.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 9 oktober 2024 @ 23:15:37 #266
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215222887
quote:
Say whut?
Kom op @trein2000
Zeg me dat niet ook jij gaat radicaliseren -O-
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 9 oktober 2024 @ 23:16:00 #267
408813 crew  trein2000
pi_215222889
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 23:11 schreef Vis1980 het volgende:
Tja, sommige mensen willen graag andere mensen, met een andere mening, door de ME neergeslagen zien worden. Dat geeft vast een heerlijk gevoel, net zoals dat er mensen zijn die graag willen dat de mensen van XR een keertje worden overreden. Sterker nog, ik heb sommige mensen zien opscheppen over burgerongehoorzaamheid en tegelijkertijd ook bij de kleinste dingetjes mensen voor de rest van leven opgesloten moeten worden.

Een demonstratie die in het straatje past is heilig, zodra het een andere mening is graag extra geweld en straffen uitdelen. We zullen het vast op sommige onderwerpen allemaal een beetje doen.
Ach ga toch weg. Er is driehonderd man aangehouden. Als dat ooit bij een voetbalwedstrijd gebeurt ligt de hele competitie maanden stil, nog terecht ook overigens. Wat er in Amsterdam gebeurde was gewoon schandalig.

Ik ben groot voorstander van het demonstratierecht. Maar een demonstratie is een bijeenkomst gericht op het collectief uiten van gedachten of gevoelens. Zodra blokkeren of intimideren het doel wordt gaat het karakter van een demonstratie verloren. Daarom heb ik een hekel aan boeren, FDF, XR en ook dat Palestinavolk.

Je kunt veel zeggen, maar de pro-Israël demonstratie was de enige die binnen de kaders bleef. En dat zeg ik, terwijl ik toch in NWS regelmatig verslonden wordt omdat ik de wanpraktijken van de regering Nethanyahu aan de orde stel.
zie email 27 oktober
pi_215222892
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 22:38 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Dat is Thierry Aartsen. Werd bekend vanwege wat treintweets

https://www.omroepbrabant(...)e-in-de-tweede-kamer

Als het aan hem ligt mogen pensioenfondsen niet meer duurzaam en woke beleggen maar moet het via de wet het hoogste rendement zijn en bij voorkeur in wapens en olie.

Heeft ie van Amerika gekopieerd. Van Ron de Santis.

edit: Eerdmans wil dus het spoils system zoals in Amerika, voor ambtenaren... tjonge jonge... Amerika als het gidsland
https://www.tweedekamer.n(...)/detail/2024-2025/11
Het Rijnlandmodel slopen zodat we een tweede VS kunnen worden met een snijlijn tussen degenen die achter kapitaal aanhollen en een deel dat het niet haalt. Laat die groep maar bidden en sterven. SGP ook blij.
  woensdag 9 oktober 2024 @ 23:18:11 #269
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215222901
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 23:16 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ach ga toch weg. Er is driehonderd man aangehouden. Als dat ooit bij een voetbalwedstrijd gebeurt ligt de hele competitie maanden stil, nog terecht ook overigens. Wat er in Amsterdam gebeurde was gewoon schandalig.

Ik ben groot voorstander van het demonstratierecht. Maar een demonstratie is een bijeenkomst gericht op het collectief uiten van gedachten of gevoelens. Zodra blokkeren of intimideren het doel wordt gaat het karakter van een demonstratie verloren. Daarom heb ik een hekel aan boeren, FDF, XR en ook dat Palestinavolk.

Je kunt veel zeggen, maar de pro-Israël demonstratie was de enige die binnen de kaders bleef. En dat zeg ik, terwijl ik toch in NWS regelmatig verslonden wordt omdat ik de wanpraktijken van de regering Nethanyahu aan de orde stel.
Boeren"demonstraties" = FDF
  woensdag 9 oktober 2024 @ 23:18:49 #270
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215222905
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 23:05 schreef trein2000 het volgende:

[..]

De meermaals veroordeelde NVU is waarschijnlijk een gevaar voor de openbare orde (in die aantallen) en terecht. Het risico op vernieling en gewonden is enorm.

Het lijkt me ook onvermijdelijk dat de impact en grootte van de demonstratie (indirect) mee speelt in de afwegingen en besluiten. Celebrities als Memphis Depay liepen zelfs mee. Ook de Amsterdam VVD stond toen achter BLM. Het was dus voldoende a-politiek.

Sorry, maar in het verleden gingen we hier als maatschappij en media toch echt wat ontspannender mee om.

'Dansen met Jansen' veroorzaakte waarschijnlijk meer slachtoffers dan dit mondkapjes evenement.

Er is vrij duidelijk al tijden een georganiseerde hetze tegen Halsema aan de gang, net zoals dat bij Kaag het geval was.

Ook in de toekomst zullen er demonstraties in Amsterdam zijn en ook dan zit de media weer op het vinkentouw. Het is vrij doorzichtig (ik kan mij niet herinneren dat een Job Cohen in hetzelfde stramien zat).

Demonstraties in Amsterdam zijn van alle tijden. Wees blij dat er geen doden zijn gevallen.
Deuger, Woke & Gutmensch
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 9 oktober 2024 @ 23:18:51 #271
408813 crew  trein2000
pi_215222906
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 23:15 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Say whut?
Kom op @:trein2000
Zeg me dat niet ook jij gaat radicaliseren -O-
Er is daar driehonderd man aangehouden. Joden worden aangevallen, hun vlaggen besmeurd. Welkom in de jaren 30 van de vorige eeuw. De verantwoordelijk burgemeester? Die spreekt van ‘enkele incidenten’. Dat vind ik nou radicalisering. Kan gewoon niet. En dat is niet het eerste incident met deze burgemeester.We hebben de opening van het holocaustmuseum gehad, BLM dus, XR.

Het gaat telkens mis.
zie email 27 oktober
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 9 oktober 2024 @ 23:24:48 #272
408813 crew  trein2000
pi_215222928
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 23:18 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
De meermaals veroordeelde NVU is waarschijnlijk een gevaar voor de openbare orde (in die aantallen) en terecht. Het risico op vernieling en gewonden is enorm.

Het lijkt me ook onvermijdelijk dat de impact en grootte van de demonstratie (indirect) mee speelt in de afwegingen en besluiten. Celebrities als Memphis Depay liepen zelfs mee. Ook de Amsterdam VVD stond toen achter BLM. Het was dus voldoende a-politiek.

Sorry, maar in het verleden gingen we hier als maatschappij en media toch echt wat ontspannender mee om.

'Dansen met Jansen' veroorzaakte waarschijnlijk meer slachtoffers dan dit mondkapjes evenement.

Er is vrij duidelijk al tijden een georganiseerde hetze tegen Halsema aan de gang, net zoals dat bij Kaag het geval was.

Ook in de toekomst zullen er demonstraties in Amsterdam zijn en ook dan zit de media weer op het vinkentouw. Het is vrij doorzichtig (ik kan mij niet herinneren dat een Job Cohen in hetzelfde stramien zat).

Demonstraties in Amsterdam zijn van alle tijden. Wees blij dat er geen doden zijn gevallen.
Het maakt niet uit wie er allemaal achter staat, het principe is heel eenvoudig: als BLM het mag dan mag de lokale puppyclub het ook. De burgemeester heeft niets te vinden van de inhoud van demonstraties. Daar gaat het al mis.

Maar daar komt nog bij dat de primaire verantwoordelijkheid van de burgemeester de openbare orde en veiligheid is. Op het moment dat Israëlische vlaggen besmeurd worden, joden op straat worden aangevallen dan kunnen we toch wel concluderen dat het mislukt is hè?
zie email 27 oktober
  woensdag 9 oktober 2024 @ 23:25:11 #273
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215222931
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 23:18 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Er is daar driehonderd man aangehouden. Joden worden aangevallen, hun vlaggen besmeurd. Welkom in de jaren 30 van de vorige eeuw. De verantwoordelijk burgemeester? Die spreekt van ‘enkele incidenten’. Dat vind ik nou radicalisering. Kan gewoon niet. En dat is niet het eerste incident met deze burgemeester.We hebben de opening van het holocaustmuseum gehad, BLM dus, XR.

Het gaat telkens mis.
Ja, en met je "andere gehate clubjes" ook. En jarenlang (geen idee of nu nog) met voetbalrellen/hooligans ook. Alleen wordt daar géén jaren '30 (of '40-'45) parallel bij getrokken. En het "nooit meer" gold voor álle minderheden.

En ga me niet van antisemitisme betichten aub. Je kent me beter. Daarnaast heb ik recent verteld waarom ik me niet inhoudelijk in dit soort pro/anti discussies wil mengen.

Maar ik vind je persoonlijk het laatste half jaar erg zwart-wit en absoluut. Ook (of juist) voor een jurist. Dat vind ik dus jammer. Al is het je volste recht uiteraard.
  woensdag 9 oktober 2024 @ 23:31:54 #274
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215222965
Yesilgöz begon er al mee om het zaakje op scherp te zetten. Bewust.

Er is duidelijk een hetze aan de gang.

Rumoer, onrust en demonstraties in Amsterdam zijn niks nieuws onder de zon.

Je ziet hier goed de macht van rechts in het bepalen van de nieuwsagenda, de nieuwscyclus en het vergrootglas.

N.B. honderden berichten in de media over antisemitisme (mét opgetrommelde CIDI nep-studenten), veel minder over waar moslims mee te maken hebben sinds Wilders zijn overwinning.
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 9 oktober 2024 @ 23:35:40 #275
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_215222984
quote:
Juist van iemand die zoveel weet van rechtsstaat had ik dit niet verwacht. Zeer jammer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')