abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215267129
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 18:22 schreef Kanaroe het volgende:

[..]
Wellicht mosterd, dat wordt als groenbemester ingezaaid in de late zomermaanden
Ik kom daar nooit maar het zou kunnen :)

Of deze @:Pisces29
https://www.floravannederland.nl/planten/bezemkruiskruid
Thanks! Ik kan tijdens het rijden nooit goed kijken.

Wat leuk trouwens die mosterdplant, nooit geweten dat hij zo heet. Die wordt ook best wel lekker groot. :) (Ik heb ook nog best wat planten nodig die wat in de hoogte gaan. Voor nu nog of aankomende lente.)
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_215268534
quote:
1s.gif Op maandag 14 oktober 2024 22:05 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Thanks! Ik kan tijdens het rijden nooit goed kijken.

Wat leuk trouwens die mosterdplant, nooit geweten dat hij zo heet. Die wordt ook best wel lekker groot. :) (Ik heb ook nog best wat planten nodig die wat in de hoogte gaan. Voor nu nog of aankomende lente.)
Als je het zou willen zaaien, zoek dan raapzaad, geen mosterdzaad.
De planten zijn nauwelijks van elkaar te onderscheiden, maar koolzaad is een geweekte kruising en raapzaad is een inheemse wilde plant.

Raapzaad is daarom veel nuttiger voor bijen/zweefvliegen/vogels.
https://medigran.nl/product/brassica-rapa-raapzaad/
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_215269211
quote:
3s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 07:10 schreef sigme het volgende:

[..]
Als je het zou willen zaaien, zoek dan raapzaad, geen mosterdzaad.
De planten zijn nauwelijks van elkaar te onderscheiden, maar koolzaad is een geweekte kruising en raapzaad is een inheemse wilde plant.

Raapzaad is daarom veel nuttiger voor bijen/zweefvliegen/vogels.
https://medigran.nl/product/brassica-rapa-raapzaad/
Oh, ik wist niet dat raapzaad ook in het najaar bloeit! Nuttig plantje inderdaad ^O^
Ook niet dat koolzaad een kweekplantje is; het komt ieder jaar weer spontaan op in mijn tuin
pi_215269285
Zo ongeveer alle brassica bloeien als een dolle zodra ze lang genoeg hebben kunnen groeien en het geen winter is - het hangt dus vooral van het zaaimoment af wanneer het bloeit.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_215270290
Er staat een vlinderstruikstok in de voorpostzegel *G* Eerst ff tijd in water gestaan en nu mag ie het proberen O+

De Ierse heide en cyclaam in de bak bij de voordeur vinden het fijn, het purperklokje twijfelt nog.
Duizendblad dat baalde in de bak, heeft het ook zwaar in de tuin. ;(
pi_215270972
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 11:40 schreef Blues het volgende:
Er staat een vlinderstruikstok in de voorpostzegel *G* Eerst ff tijd in water gestaan en nu mag ie het proberen O+

De Ierse heide en cyclaam in de bak bij de voordeur vinden het fijn, het purperklokje twijfelt nog.
Duizendblad dat baalde in de bak, heeft het ook zwaar in de tuin. ;(
Je duizendblad gaat het in de tuin wel overleven hoor, wacht volgend jaar maar af. Hier zie ik echt een enorm verschil tussen het duizendblad dat er al sinds het voorjaar staat, dat zijn echt enorme bossen die deels ook nog bloeien, en de plantjes die ik er in de nazomer in gezet heb, die zijn nog heel ielig, maar die moeten zich eerst gewoon nog goed in de aarde settelen en ondergronds groeien.
Purperklokje in je bak daar zou ook goed moeten komen.
pi_215271020
Vanmiddag eindelijk maar eens wat bollen gaan planten, de narcissen en krokussen moeten nu echt wel en daarna mag Symph de komende weken de sneeuwklokjes doen en ik de rest. De saffraankrokusjes die ik in een pot had geplant komen inmiddels op.
pi_215271227
Mail: donderdagochtend om half negen worden de nieuwe plantjes geleverd door directplant. Nog even het plantplan nalopen, er is wat bijgekomen.
Vrijdagmorgen kan de tuinhulp het erin zetten. *O*

Wat ik niet meer weet of ieder plantje een naamsticker heeft gekregen van DP.
Anders heb ik van die gele liggen…en groeien er van de winter 20 gele bordjes in het bladerdek😂
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 21:09:19 #59
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_215275503
Geen bloemen en planten uit eigen tuin vraag, maar jullie weten er zo veel vanaf, dus ik gooi de vraag hier toch even neer:
Welke bloem zou nu nog beschikbaar zijn die nog echt lekker geurt?

Ik ga het morgen ook wel even bij mijn vaste bloemiste vragen, maar ik dacht 'eens kijken of iemand het hier weet'.
Oh... en geen rozen. ;) :D
pi_215275639
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 21:09 schreef BE het volgende:
Geen bloemen en planten uit eigen tuin vraag, maar jullie weten er zo veel vanaf, dus ik gooi de vraag hier toch even neer:

Ik ga het morgen ook wel even bij mijn vaste bloemiste vragen, maar ik dacht 'eens kijken of iemand het hier weet'.
Phlox
pi_215276559
quote:

Kun je wat specifieker zijn? Ben je op zoek naar een plant voor in de tuin met snijbloemen? Maakt het uit of het een vaste plant of eenjarige is? Wat te denken van een struik of klimplant?

Of wil je vooral weten welke bloemen het nu goed in een boeket doen?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 16 oktober 2024 @ 08:47:32 #62
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_215277646
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 23:23 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Kun je wat specifieker zijn? Ben je op zoek naar een plant voor in de tuin met snijbloemen? Maakt het uit of het een vaste plant of eenjarige is? Wat te denken van een struik of klimplant?

Of wil je vooral weten welke bloemen het nu goed in een boeket doen?
Oh, sorry, dat laatste idd.
Ik dacht, omdat jullie zo met bloemen en planten bezig zijn weten jullie dit mss ook wel, maar ik was idd niet duidelijk. :9
pi_215277727
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 08:47 schreef BE het volgende:

[..]
Ik dacht, omdat jullie zo met bloemen en planten bezig zijn weten jullie dit mss ook wel, maar ik was idd niet duidelijk. :9
Nerine is ook een optie en die is prachtig in een boeket
pi_215277769
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 08:47 schreef BE het volgende:

[..]
Dan weet ik dat ik niet met kamperfoelie aan hoef te komen. ;)

Ik vind het wel een leuke vraag, ook omdat ikzelf wel eens bedenk hoe ik zoveel mogelijk jaarrond boeketten van bloemen uit eigen tuin zou kunnen maken. Ik moet dan op dit moment denken aan asters, chrysanten, zonnebloemen en rozen. Rozen wilde je niet. Van de andere planten weet ik niet of ze lekker geuren. Mijn asters niet in ieder geval. Aan mij heb je dus niet zoveel.

Het assortiment is waarschijnlijk ook wat breder dan in de doorsneetuin. Als ik wat google, kom ik allemaal bloemen tegen die mij allang zijn uitgebloeid (bijv. crocosmia, veronica en scabiosa).
  woensdag 16 oktober 2024 @ 09:21:19 #65
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_215277906
Degene waar het om gaat hield enorm van Jasmijn, maar dat is er nu ook niet meer.
pi_215277981
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 09:21 schreef BE het volgende:
Degene waar het om gaat hield enorm van Jasmijn, maar dat is er nu ook niet meer.
Wat ikzelf aardig vind aan boeketten van nu zijn de besjes (die heb ik ook veel in m’n tuin) en de lampionplant. Is geen antwoord op je vraag, maar toch.

Note to self: lampionplant op verlanglijst zetten.
  Vis een optie? woensdag 16 oktober 2024 @ 10:04:22 #67
70532 loveli
N
pi_215278220
quote:

Fresia's? Mijn moeder is er dol op vanwege de geur.

De meeste kweekbloemen worden op uiterlijk geselecteerd, dat gaat ten koste van geur.
crap in = crap out
pi_215279895
Dit jaar valt me voor het eerst op hoe mooi forsythia in de herfst is. Het is ook een van de vroegst bloeiende struiken, dus een forsythia is voor elke tuin wel een aanwinst.

Dit vind ik ook aardig: een voorbode van wat er volgend jaar gaat komen (akelei dus, met voor de oplettende kijker fluitenkruid).

pi_215309566
Akelei woekert prettig ! en leuke kleurtjes en bloempjes.
Vind het altijd weer leuk.

Dus de postzegel kreeg een update: uitvlakken dan wel op hoogte brengen van tegelterras (vanwege verzakkingen), de zware tafel rechtzetten (met krik) en het grindterras stabiliseren met matten en nieuw grind.
De werkzaamheden voor/na:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De mannen waren er toch en ook de lillik verrommelde border is geruimd en vergroot.
Om 7 uur in het pikkedonker was het de eerste stop voor levering van 30 plantjes.
Tuinhulp heeft de plantjes in 3 uurtjes erin gestopt. De labels kwamen wel van pas😉
De eerste bladeren eroverheen en “er komt nog meer aan” zoals de hulp zei.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wordt vervolgd in Voorjaar. w/
pi_215309600
Aanvulling: de potten met lasagne bollen staan voorlopig op de stapstenen.
Waarvan ik denk 😇, dat het makkelijker maakt om de heg te snoeien.

#2 het tafelframe wordt in Voorjaar opnieuw geschilderd. Geen tijd meer voor.
Zó snel kon de hovenier al terecht.

#3 nu op zoek naar alu tuinstoeltjes. Het gewenste model gaat per 100 stuks vanuit China. Parc Luxembourg O+

[ Bericht 15% gewijzigd door AnneX op 19-10-2024 14:16:57 ]
pi_215311536
Herfst!

Van dichtbij, de sier-kardinaalsmuts

Nog wat wilde wingerd; dit stuk wordt niet rood maar oranje (het is allemaal dezelfde wingerd, maar op sommige plekken wordt ie mooi rood, elders roze, oranje of geel.

Blauwe bes; kan ik iedereen aanraden. Voor de sier en voor de bessen.
  zaterdag 19 oktober 2024 @ 23:03:39 #72
420541 Twieki
Immer Intelligent
pi_215314845
Tuig heeft al ons elektrisch gereedschap gejat van de stichting waar ik vrijwilligerswerk bij doe. ;(

O.a. 2 bosmaaiers, een heggenschaar, bladblazer, kettingzaag, hakselaar, allemaal van Stihl op accu. Allemaal foetsie. ;(

Zelfs de Senseo in 't tuinhuis was niet veilig. Een wat 'slechter' koffiezetapparaat hebben ze laten staan, want die vonden ze niet goed genoeg blijkbaar.

En omdat we een kleinschalige stichting zijn met een zeer beperkt budget, hadden we het niet verzekerd, dus we zijn zwaar de lul.
Op zaterdag 7 januari 2017 @ 12:28:30 schreef Stofje het volgende:
Held. Thanks. Godverdomme.
pi_215314884
quote:
9s.gif Op zaterdag 19 oktober 2024 23:03 schreef Twieki het volgende:
Tuig heeft al ons elektrisch gereedschap gejat van de stichting waar ik vrijwilligerswerk bij doe. ;(

O.a. 2 bosmaaiers, een heggenschaar, bladblazer, kettingzaag, hakselaar, allemaal van Stihl op accu. Allemaal foetsie. ;(

Zelfs de Senseo in 't tuinhuis was niet veilig. Een wat 'slechter' koffiezetapparaat hebben ze laten staan, want die vonden ze niet goed genoeg blijkbaar.

En omdat we een kleinschalige stichting zijn met een zeer beperkt budget, hadden we het niet verzekerd, dus we zijn zwaar de lul.
Dat is zuur :o ! Vooral ook van de verzekering. Hier ligt nog een heggenschaar op stekker die weg mag, misschien iets voor jullie?
pi_215315079
quote:
9s.gif Op zaterdag 19 oktober 2024 23:03 schreef Twieki het volgende:

Wat erg!

Gelijk naar marktplaats met zoekopdracht!
De tuinclub hier heeft een stukke bosmaaier vervangen met een ex van mp.
Vanwege bestemming deed verkoper aan de deur ¤100 af van de prijs.
pi_215316530
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2024 14:07 schreef AnneX het volgende:
Akelei woekert prettig ! en leuke kleurtjes en bloempjes.
Vind het altijd weer leuk.

Dus de postzegel kreeg een update: uitvlakken dan wel op hoogte brengen van tegelterras (vanwege verzakkingen), de zware tafel rechtzetten (met krik) en het grindterras stabiliseren met matten en nieuw grind.
De werkzaamheden voor/na:
SPOILER
De mannen waren er toch en ook de lillik verrommelde border is geruimd en vergroot.
Om 7 uur in het pikkedonker was het de eerste stop voor levering van 30 plantjes.
Tuinhulp heeft de plantjes in 3 uurtjes erin gestopt. De labels kwamen wel van pas😉
De eerste bladeren eroverheen en “er komt nog meer aan” zoals de hulp zei.
SPOILER
Wordt vervolgd in Voorjaar. w/
Dat ziet er weer mooi uit! Ik vind de vorm van je terras heel fraai. Wat dingen waar ik nieuwsgierig naar bed:
- hoe krijg je de haag zo mooi recht?
- waarom heb je grind liggen onder de tafelpoten?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')