Thanks! Ik kan tijdens het rijden nooit goed kijken.quote:Op maandag 14 oktober 2024 18:22 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Wellicht mosterd, dat wordt als groenbemester ingezaaid in de late zomermaanden
Ik kom daar nooit maar het zou kunnen
Of deze @:Pisces29
https://www.floravannederland.nl/planten/bezemkruiskruid
Als je het zou willen zaaien, zoek dan raapzaad, geen mosterdzaad.quote:Op maandag 14 oktober 2024 22:05 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Thanks! Ik kan tijdens het rijden nooit goed kijken.
Wat leuk trouwens die mosterdplant, nooit geweten dat hij zo heet. Die wordt ook best wel lekker groot.(Ik heb ook nog best wat planten nodig die wat in de hoogte gaan. Voor nu nog of aankomende lente.)
Oh, ik wist niet dat raapzaad ook in het najaar bloeit! Nuttig plantje inderdaadquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 07:10 schreef sigme het volgende:
[..]
Als je het zou willen zaaien, zoek dan raapzaad, geen mosterdzaad.
De planten zijn nauwelijks van elkaar te onderscheiden, maar koolzaad is een geweekte kruising en raapzaad is een inheemse wilde plant.
Raapzaad is daarom veel nuttiger voor bijen/zweefvliegen/vogels.
https://medigran.nl/product/brassica-rapa-raapzaad/
Je duizendblad gaat het in de tuin wel overleven hoor, wacht volgend jaar maar af. Hier zie ik echt een enorm verschil tussen het duizendblad dat er al sinds het voorjaar staat, dat zijn echt enorme bossen die deels ook nog bloeien, en de plantjes die ik er in de nazomer in gezet heb, die zijn nog heel ielig, maar die moeten zich eerst gewoon nog goed in de aarde settelen en ondergronds groeien.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 11:40 schreef Blues het volgende:
Er staat een vlinderstruikstok in de voorpostzegelEerst ff tijd in water gestaan en nu mag ie het proberen
De Ierse heide en cyclaam in de bak bij de voordeur vinden het fijn, het purperklokje twijfelt nog.
Duizendblad dat baalde in de bak, heeft het ook zwaar in de tuin.
Phloxquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 21:09 schreef BE het volgende:
Geen bloemen en planten uit eigen tuin vraag, maar jullie weten er zo veel vanaf, dus ik gooi de vraag hier toch even neer:
Welke bloem zou nu nog beschikbaar zijn die nog echt lekker geurt?
Ik ga het morgen ook wel even bij mijn vaste bloemiste vragen, maar ik dacht 'eens kijken of iemand het hier weet'.
Oh... en geen rozen.![]()
Kun je wat specifieker zijn? Ben je op zoek naar een plant voor in de tuin met snijbloemen? Maakt het uit of het een vaste plant of eenjarige is? Wat te denken van een struik of klimplant?quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 21:09 schreef BE het volgende:
Geen bloemen en planten uit eigen tuin vraag, maar jullie weten er zo veel vanaf, dus ik gooi de vraag hier toch even neer:
Ik ga het morgen ook wel even bij mijn vaste bloemiste vragen, maar ik dacht 'eens kijken of iemand het hier weet'.
Oh, sorry, dat laatste idd.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 23:23 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Kun je wat specifieker zijn? Ben je op zoek naar een plant voor in de tuin met snijbloemen? Maakt het uit of het een vaste plant of eenjarige is? Wat te denken van een struik of klimplant?
Of wil je vooral weten welke bloemen het nu goed in een boeket doen?
Nerine is ook een optie en die is prachtig in een boeketquote:Op woensdag 16 oktober 2024 08:47 schreef BE het volgende:
[..]
Oh, sorry, dat laatste idd.
Ik dacht, omdat jullie zo met bloemen en planten bezig zijn weten jullie dit mss ook wel, maar ik was idd niet duidelijk.
Dan weet ik dat ik niet met kamperfoelie aan hoef te komen.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 08:47 schreef BE het volgende:
[..]
Oh, sorry, dat laatste idd.
Ik dacht, omdat jullie zo met bloemen en planten bezig zijn weten jullie dit mss ook wel, maar ik was idd niet duidelijk.
Wat ikzelf aardig vind aan boeketten van nu zijn de besjes (die heb ik ook veel in m’n tuin) en de lampionplant. Is geen antwoord op je vraag, maar toch.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 09:21 schreef BE het volgende:
Degene waar het om gaat hield enorm van Jasmijn, maar dat is er nu ook niet meer.
Fresia's? Mijn moeder is er dol op vanwege de geur.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 21:09 schreef BE het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De mannen waren er toch en ook de lillik verrommelde border is geruimd en vergroot.
Om 7 uur in het pikkedonker was het de eerste stop voor levering van 30 plantjes.
Tuinhulp heeft de plantjes in 3 uurtjes erin gestopt. De labels kwamen wel van pas😉
De eerste bladeren eroverheen en “er komt nog meer aan” zoals de hulp zei.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wordt vervolgd in Voorjaar.![]()
Dat is zuurquote:Op zaterdag 19 oktober 2024 23:03 schreef Twieki het volgende:
Tuig heeft al ons elektrisch gereedschap gejat van de stichting waar ik vrijwilligerswerk bij doe.![]()
O.a. 2 bosmaaiers, een heggenschaar, bladblazer, kettingzaag, hakselaar, allemaal van Stihl op accu. Allemaal foetsie.
Zelfs de Senseo in 't tuinhuis was niet veilig. Een wat 'slechter' koffiezetapparaat hebben ze laten staan, want die vonden ze niet goed genoeg blijkbaar.
En omdat we een kleinschalige stichting zijn met een zeer beperkt budget, hadden we het niet verzekerd, dus we zijn zwaar de lul.
Wat erg!quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 23:03 schreef Twieki het volgende:
Tuig heeft al ons elektrisch gereedschap gejat van de stichting waar ik vrijwilligerswerk bij doe.![]()
O.a. 2 bosmaaiers, een heggenschaar, bladblazer, kettingzaag, hakselaar, allemaal van Stihl op accu. Allemaal foetsie.
Zelfs de Senseo in 't tuinhuis was niet veilig. Een wat 'slechter' koffiezetapparaat hebben ze laten staan, want die vonden ze niet goed genoeg blijkbaar.
En omdat we een kleinschalige stichting zijn met een zeer beperkt budget, hadden we het niet verzekerd, dus we zijn zwaar de lul.
quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 14:07 schreef AnneX het volgende:
Akelei woekert prettig ! en leuke kleurtjes en bloempjes.
Vind het altijd weer leuk.
Dus de postzegel kreeg een update: uitvlakken dan wel op hoogte brengen van tegelterras (vanwege verzakkingen), de zware tafel rechtzetten (met krik) en het grindterras stabiliseren met matten en nieuw grind.
De werkzaamheden voor/na:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De mannen waren er toch en ook de lillik verrommelde border is geruimd en vergroot.
Om 7 uur in het pikkedonker was het de eerste stop voor levering van 30 plantjes.
Tuinhulp heeft de plantjes in 3 uurtjes erin gestopt. De labels kwamen wel van pas😉
De eerste bladeren eroverheen en “er komt nog meer aan” zoals de hulp zei.Dat ziet er weer mooi uit! Ik vind de vorm van je terras heel fraai. Wat dingen waar ik nieuwsgierig naar bed:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wordt vervolgd in Voorjaar.
- hoe krijg je de haag zo mooi recht?
- waarom heb je grind liggen onder de tafelpoten?I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |