abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  roze maandag 7 oktober 2024 @ 13:22:47 #176
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_215201195
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 13:22 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Welke bron?
Dat mensen in Ter Apel het allemaal begrijpen en het niet zo erg vinden? :)
Your beauty never ever scared me.
pi_215201202
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 13:16 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
We moeten stopppen met opvangen alsof ze rechtstreeks in gescheurde kleren van de bombardementen rond de IJzer komen gewandeld. Opvang is bijna per definitie in de regio, wat wij doen is ze op een traject naar een sociale huurwoning, een uitkering en het Nederlands staatsburgerschap zetten.
Terugdringen werkt niet stel je, hoe zou stoppen dan wel werken?
  maandag 7 oktober 2024 @ 13:25:56 #178
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_215201224
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 13:22 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Geen idee, ik ben geen ambtenaar.
quote:
7s.gif Op maandag 7 oktober 2024 13:08 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Het is het zoveel mogelijk proberen op te rekken van de asielcapaciteit zodat er nog meer kansloze vluchtelingen hier naar binnen kunnen worden gevlogen. Vraag de gemiddelde pro-asielzoekers-spreidingswet persoon maar eens of hij vindt dat er een max moet zitten aan de opvang in Nederland - ze geven allemaal nooit thuis.

Nederland moet meer, meer, meer, meer opvangen en kritiek is uit den boze.
Kijk, daar heb je er 1.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  maandag 7 oktober 2024 @ 13:32:48 #179
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215201262
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2024 13:22 schreef Ama het volgende:

[..]
Dat mensen in Ter Apel het allemaal begrijpen en het niet zo erg vinden? :)
Beweer ik nergens.
  maandag 7 oktober 2024 @ 13:34:12 #180
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215201268
quote:
7s.gif Op maandag 7 oktober 2024 13:25 schreef Scorpie het volgende:

[..]
[..]
Kijk, daar heb je er 1.
Wat mij betreft zit er een max aan maar hoe hoog die moet liggen daar kan ik geen antwoord op geven. Dat kan ik als leek simpelweg niet inschatten.

In ieder geval hoger dan 0 en lager dan de hele wereldbevolking.
pi_215201278
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2024 12:51 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Ter Apel dient als een soort trechter waarbij de opening bewust heel nauw wordt gehouden. Met de spreidingswet zet je bijna letterlijk de deur weer wagenwijd open. Het is heel vervelend voor de mensen in Ter Apel maar misschien moeten we het aanmeldcentrum gewoon verplaatsen naar een locatie waar deze groep oproerkraaiers zo min mogelijk overlast kunnen veroorzaken ipv onze eigen bevolking met het probleem opzadelen en sterker nog, het probleem willen verspreiden.
Het zou inderdaad beter zijn om het aanmeldcentrum te verplaatsen naar een uithoek zoals de Maasvlakte bijvoorbeeld. Genoeg plek en ze kunnen er weinig schade aanrichten aan bewoners en eigendommen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  maandag 7 oktober 2024 @ 13:36:11 #182
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_215201285
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 13:34 schreef Hexagon het volgende:
In ieder geval hoger dan 0 en lager dan de hele wereldbevolking.
Nou bedankt, daar kunnen we wat mee.
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
pi_215201366
quote:
7s.gif Op maandag 7 oktober 2024 13:05 schreef Scorpie het volgende:

[..]
De spreidingswet is een stokpaardje van links om hun deugdbuikjes te kunnen blijven voeden met irreele verwachtingen dat alles goed komt en we allemaal onder een regenboog straks een betere toekomst tegemoet gaan terwijl iedereen cultureel verrijkt gaat worden. Blij dat die spreidingswet niet door de strotten van onschuldige gemeentes geramd gaat worden zodat heel Nederland straks 1 grote riolering van overlastgevend asieltuig is. Gewoon zoveel mogelijk concentreren op 1 plek terwijl we proberen een oplossing te vinden voor het ongebreideld invliegen van crimineel 3e wereld landen tuig, waar een hele asielmaffia al jaren handig op aan het inspelen is.
Spijker, kop :)
  maandag 7 oktober 2024 @ 13:53:12 #184
168739 Red_85
'echt wel'
pi_215201421
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 12:44 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Dat moet onder ede. Anders pleeg je meineed.
Zeg jij dat al die mensen uit ter apel een stel onbetrouwbare leugenaars zijn dan?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_215201517
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 21:58 schreef Origami94 het volgende:
10x per dag nog wel. Misschien als je De Telegraaf leest die alleen hoor en geen wederhoor passen. De meeste mensen in Ter Apel vinden het wel prima.
40% vindt er "helemaal niets positiefs" aan, eenzelfde deel ziet nog een positief punt aan de werkgelegenheid. 70% ervaart overlast als meest negatieve aspect. Die vinden dat dus niet "wel prima".
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
How to perform live - by Phil Collins
How to perform live - by Neil Young
How to perform live - by Dire Straits
pi_215201565
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 13:23 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Terugdringen werkt niet stel je, hoe zou stoppen dan wel werken?
Ze komen naar hier omdat er hier van alles te halen is. Als er niks meer te halen is komen ze ook niet meer. Het probleem is er omdat mensen doen alsof die mensen voor hun leven aan het vluchten waren tot ze bij het loket in Ter Apel belandden. Dat is niet zo.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_215201628
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2024 12:51 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Ter Apel dient als een soort trechter waarbij de opening bewust heel nauw wordt gehouden. Met de spreidingswet zet je bijna letterlijk de deur weer wagenwijd open. Het is heel vervelend voor de mensen in Ter Apel maar misschien moeten we het aanmeldcentrum gewoon verplaatsen naar een locatie waar deze groep oproerkraaiers zo min mogelijk overlast kunnen veroorzaken ipv onze eigen bevolking met het probleem opzadelen en sterker nog, het probleem willen verspreiden.
Gewoon een eiland opspuiten in het IJsselmeer _O_
pi_215201746
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 14:07 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Ze komen naar hier omdat er hier van alles te halen is. Als er niks meer te halen is komen ze ook niet meer. Het probleem is er omdat mensen doen alsof die mensen voor hun leven aan het vluchten waren tot ze bij het loket in Ter Apel belandden. Dat is niet zo.
Is toch niet zo vreemd dat jan en alleman naar hier komt? Hier liggen toch de schappen van de winkels en supermarkten overvol? Ook met producten uit andere landen waarvan onbekend is of die producten wel of niet geroofd zijn.
  maandag 7 oktober 2024 @ 14:28:35 #189
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_215201826
quote:
7s.gif Op maandag 7 oktober 2024 14:02 schreef nostra het volgende:

[..]
40% vindt er "helemaal niets positiefs" aan, eenzelfde deel ziet nog een positief punt aan de werkgelegenheid. 70% ervaart overlast als meest negatieve aspect. Die vinden dat dus niet "wel prima".
#hersengymnastiek met #origami94.
  maandag 7 oktober 2024 @ 14:29:23 #190
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_215201836
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 14:21 schreef torentje het volgende:

[..]
Is toch niet zo vreemd dat jan en alleman naar hier komt? Hier liggen toch de schappen van de winkels en supermarkten overvol? Ook met producten uit andere landen waarvan onbekend is of die producten wel of niet geroofd zijn.
Ja, dat het een verkapte invasie is hoef je ons niet te vertellen, richt je pijlen op de lui die nog steeds geloven dat we #DIVERS en #INCLUSIEF zijn door dit soort lui toe te laten hier.
pi_215201859
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 14:07 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
En stoppen we met de EU en het VN vluchtelingenverdrag om dit te realiseren?
  maandag 7 oktober 2024 @ 14:33:32 #192
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_215201891
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 14:30 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Een 75 jaar oud verdrag dat geschreven is na WO2 en totaal niet meer behept is om om te gaan met de realiteit anno 2024 willen herzien lijkt me een uitstekend voorbeeld van je gezond verstand gebruiken in dit geval.
pi_215201958
quote:

[..]
Ja zo snel mogelijk. Deze verdragen passen niet meer in de huidige tijd van goedkope en snelle communicatie en transport.
En als het opzeggen of opschorten niet zo eenvoudig gaat mag wat mij betreft de hele VN opgezegd worden. (EU nog even mee wachten)
Gezanik om een "bron" beschouw ik als een gebrek aan eigen algemene ontwikkeling.
pi_215201997
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 14:41 schreef quo_ het volgende:

[..]
Ja zo snel mogelijk. Deze verdragen passen niet meer in de huidige tijd van goedkope en snelle communicatie en transport.
En als het opzeggen of opschorten niet zo eenvoudig gaat mag wat mij betreft de hele VN opgezegd worden. (EU nog even mee wachten)
De bepalingen in het VN verdrag en de Europese Verdrag van de rechten van de mens komen redelijk overéén, dus stoppen met het één heeft geen effect omdat we dan nog steeds gebonden zijn aan het ander. We moeten dus het VN verdrag opzeggen en uit Europa? Met één sterk Nederland tegen de rest van de wereld?
quote:
14s.gif Op maandag 7 oktober 2024 14:33 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Een 75 jaar oud verdrag dat geschreven is na WO2 en totaal niet meer behept is om om te gaan met de realiteit anno 2024 willen herzien lijkt me een uitstekend voorbeeld van je gezond verstand gebruiken in dit geval.
Het lijkt mij evident dat je zaken die niet werken aanpast. Maar het veranderen van één en ander gaat (mocht het lukken) natuurlijk niet op stel en sprong. Tussen het beginnen aan en het ingaan van het EU migratiepact gingen 10 jaar voorbij en volgens mij zijn er betreffende het VN vluchtelingenverdrag helemaal geen plannen.

@Weltschmerz stelt dat terugdringen niet werkt, dat spreiding inmorreel is en dat we moeten stoppen met iets aanbieden. Ik stel dat dit enkel kan na of een wijziging van het VN vluchtelingenverdrag en het Europese verdrag van de rechten van de Mens of na met beide te breken.

Dus of we gaan voor de Nexit of voor wijziging van verdragen (wat lang kan duren). In het laatste geval lijkt het mij geen oplossing om Ter Apel alleen voor de problemen op te draaien en derhalve komt Faber nu ook met een soort spreidingswet die niet zo mag heten.

[ Bericht 40% gewijzigd door KaheemSaid op 07-10-2024 15:01:14 ]
pi_215202100
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 08:05 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Te beginnen met de regio Amsterdam.
In- en rondom de grachtengordel maar vooral daar waar pro-asielzoekers wordt gestemd door overwegend Nederlandse stemmers. En in de directe leefomgeving waar dezelfde linkse politici wonen.
pi_215202117
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 13:16 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
We moeten stopppen met opvangen alsof ze rechtstreeks in gescheurde kleren van de bombardementen rond de IJzer komen gewandeld. Opvang is bijna per definitie in de regio, wat wij doen is ze op een traject naar een sociale huurwoning, een uitkering en het Nederlands staatsburgerschap zetten.
Maar noem het geen omvolking met een 80% score op daadwerkelijk asiel en permanente verblijfsvergunning, want dat mag niet.
pi_215202210
quote:
7s.gif Op maandag 7 oktober 2024 14:29 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ja, dat het een verkapte invasie is hoef je ons niet te vertellen, richt je pijlen op de lui die nog steeds geloven dat we #DIVERS en #INCLUSIEF zijn door dit soort lui toe te laten hier.
Het is toch niet bevreemdend dat hongerige groepen naar hier komen? Dat is het punt dat ik wil maken.
pi_215202247
quote:

[..]
Door het gemak waarmee iedereen, ook vluchtelingen, nu de wereld over kan reizen, is het VN vluchtelingenverdrag wel aan een vernieuwing toe, ja.
  maandag 7 oktober 2024 @ 15:19:01 #199
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_215202257
Zijn er mensen die de VN uberhaupt nog serieus nemen?
  maandag 7 oktober 2024 @ 15:20:23 #200
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_215202269
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 15:19 schreef xzaz het volgende:
Zijn er mensen die de VN uberhaupt nog serieus nemen?
Sowieso een verdrag van bijna 80 jaar oud :')

Zodra dit soort afspraken ten koste gaan van je eigen bevolking wordt het gewoon tijd om ermee te kappen, of in elk geval de afspraken stevig te herzien en aan te passen naar de hedendaagse situatie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')