abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 5 oktober 2024 @ 13:03:19 #51
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215184041
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 11:31 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
We zullen zien wat daar uiteindelijk van terecht komt. Scholen gaan volgens mij zelf over welke lespakketten ze aanschaffen, zou me niet verbazen als dat ook op zo’n onderwerp de uitkomst wordt. En er dus weinig verandert.

Dacht zelf altijd dat een onderwerp als de Lentekriebels vooral een NSC onderwerp was. Dat is in de kern gewoon een conservatief-christelijk clubje natuurlijk. Die hebben bijvoorbeeld ook een rare obsessie met die transgenderwet
Ze gaan sowieso met de subsidies en goede doelen statussen spelen (ANBI status). Dus zeg maar de Rutgers Stichting gaat het moeilijker krijgen. Civitas Cristiana makkelijker.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_215184044
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 12:51 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat doen ze niet. Weer een open deur.
Jawel, dat doen ze wel.

Zulke partijen zien geen redenen om te Islam aan te pakken of de influx van migranten uit Islamtische landen te verminderen.

Tevens komen zulke partijen onder meer met beleidsplannen als het mogelijk maken voor boa's om hoofddoekjes te dragen, gezichtsbedekkende kleding te dragen weer mogelijk maken of Islamtische feestdagen in Nederland meer op de voorgrond te brengen of zelfs 'Islamitisch financieren' mogelijk te maken. Dit laatste is dus bankieren volgens de principes van de sharia.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zaterdag 5 oktober 2024 @ 13:05:21 #53
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215184050
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 12:00 schreef capricia het volgende:
We hebben de Tate broertjes toch voor voorlichting over hoe jongens met meisjes om horen te gaan? En wat geschikte beroepen voor vrouwen zijn enzo.

Hoe durven scholen zich met dit soort zaken te bemoeien! :')
De belangrijkste reden voor deze voorlichting raakt ondergesneeuwd: het vroegtijdig herkennen en voorkomen van misbruik. :)
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_215184051
quote:
Wat een slechte leugenaar is dat zeg :')
Begint direct al tenenkrommend, die interviewer heeft het erover dat ze niet zo lekker zou liggen, dat er enig sprake zou zijn van haar wippen. Dylan meteen bozig richting de interviewer. Vraag van de interviewer; stoort dat? Dylan: "Nee" als het niet stoort waarom dan in de eerste 30 seconde van een intervieuwtje al beginnnen te meta-klagen over journalistiek.
  zaterdag 5 oktober 2024 @ 13:09:29 #55
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215184063
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 13:05 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
De belangrijkste reden voor deze voorlichting raakt ondergesneeuwd: het vroegtijdig herkennen en voorkomen van misbruik. :)
Nóg een reden voor veel van die lui om tegen te zijn.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zaterdag 5 oktober 2024 @ 13:11:42 #56
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215184072
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 13:03 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Jawel, dat doen ze wel.

Zulke partijen zien geen redenen om te Islam aan te pakken of de influx van migranten uit Islamtische landen te verminderen.

Tevens komen zulke partijen onder meer met beleidsplannen als het mogelijk maken voor boa's om hoofddoekjes te dragen, gezichtsbedekkende kleding te dragen weer mogelijk maken of Islamtische feestdagen in Nederland meer op de voorgrond te brengen of zelfs 'Islamitisch financieren' mogelijk te maken. Dit laatste is dus bankieren volgens de principes van de sharia.
Hoofddoeken bij politie heb je al in heel veel (Angelsaksische) landen.

Ik vind voor beide wat te zeggen maar het ding met rechts is dat ze het nooit doortrekken naar volledige laïcité zoals in Frankrijk. Nee, het blijft selectief moslim pesten. Doe het dan principieel en ga staan voor volledige laïcite in het publieke domein. Doen ze niet.

Wanneer het gaat om aanpakken van onderwijs excessen (tegen artikel 23GW in) is links traditioneel veel strikter dan rechts. Blijf van mijn lijf huizen e.d.

Je moet wat minder Telegraaf lezen.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215184075
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 08:01 schreef kipknots het volgende:

[..]
Juist voor dit soort gevallen lijkt me een vlucht verder weg belangrijk. Iran heeft natuurlijk veel proxies in de omliggende landen, dus de vraag is hoe veilig je daar bent.
Dat zal, maar dat hoeft niet per se Nederland te zijn. Dat moet EU-breed geregeld worden.
pi_215184080
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 08:07 schreef Hanca het volgende:
70% van de vluchtelingen wordt al opgevangen in buurlanden en 75% door de arme landen. Vaak in de meest erbarmelijke, onmenselijke omstandigheden.
Dat kan dus ook best naar 100%.

Net als Oekraïne, waar vrijwel alle vluchtelingen door Europa worden opgenomen (naast Rusland zelf, maar dat zullen mensen zijn met familie daar). Omdat Oekraïne in Europa ligt.
pi_215184086
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 07:29 schreef Hanca het volgende:

[..]
We zijn het een keer eens. Probeer dus het onzinnige deel van de arbeidsmigratie aan te pakken en laat asielzoekers met rust.
Ik heb het over vluchtelingen, niet asielzoekers. Leuk getroll weer.
pi_215184088
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 13:11 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Hoofddoeken bij politie heb je al in heel veel (Angelsaksische) landen.

Ik vind voor beide wat te zeggen maar het ding met rechts is dat ze het nooit doortrekken naar volledige laïcité zoals in Frankrijk. Nee, het blijft selectief moslim pesten.

Wanneer het gaat om aanpakken van onderwijs excessen (tegen artikel 23GW in) is links traditioneel veel strikter dan rechts.

Je moet wat minder Telegraaf lezen.
De argumenten die ik geef heb ik niet uit de Telegraaf. En jij mag het moslim pesten noemen, ik vind simpelweg dat de Islam hier niet verder gefaciliteerd moet worden omdat de gevolgen op de lange termijn niet te overzien zullen zijn. Westerse normen en waarden zijn niet verenigbaar met deze uit veel Islamitische culturen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zaterdag 5 oktober 2024 @ 13:16:49 #61
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215184093
quote:
9s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 13:09 schreef Perrin het volgende:

[..]
Nóg een reden voor veel van die lui om tegen te zijn.
Nog tot in de jaren negentig was verkrachting tijdens het huwelijk niet strafbaar. Dankzij rechts Nederland. Het kabinet Lubbers-III (PvdA-CDA) pakte dit aan.

Maar o wee die vuige moslims.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zaterdag 5 oktober 2024 @ 13:16:58 #62
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_215184096
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 12:48 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Radicaal-rechts.
Vooralsnog is er (nog) geen sprake van dat ze de parlementaire democratie met geweld willen vervangen door een dictatuur. Hoewel de PVV wel verdomd dichtbij komt.
Een partij die koste wat kost het parlement wil omzeilen om de eigen plannen door te voeren is gewoon een fascistische extreem-rechtse boevenbende. Moeilijker is het niet. De manier waarop Wilders dat nu probeert door te drukken binnen nota bene een constructie waarin hij zelf deelneemt zegt genoeg over wat voor extremistische klootzak deze figuur eigenlijk is. En de rest van de PVV bestaat niet, de PVV is Wilders, de rest zijn minions.
pi_215184099
quote:
8s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 10:43 schreef Cyan9 het volgende:
Want dit ligt natuurlijk niet aan het huidige kabinet en/of de PVV. Dit is de schuld van het vorige (linkse) kabinet en die verdraaide (linkse) gemeentes.
Dat heb je knap opgemerkt, complimenten voor het inzicht ^O^
  zaterdag 5 oktober 2024 @ 13:19:35 #64
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215184108
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 13:16 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Een partij die koste wat kost het parlement wil omzeilen om de eigen plannen door te voeren is gewoon een fascistische extreem-rechtse boevenbende. Moeilijker is het niet. De manier waarop Wilders dat nu probeert door te drukken binnen nota bene een constructie waarin hij zelf deelneemt zegt genoeg over wat voor extremistische klootzak deze figuur eigenlijk is. En de rest van de PVV bestaat niet, de PVV is Wilders, de rest zijn minions.
Ze hebben gewoon een heel trollenleger om mensen te intimideren. Jan Roos cs. publiceren desnoods de huisadressen van journalisten.

Martin Bosma filosofeert al tijden over het neerhakken en doodmaken van journalisten.

Wordt toch eens wakker. Wilders is niet voor niets fan van Poetin, Assad en ander gespuis.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215184141
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 11:31 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
We zullen zien wat daar uiteindelijk van terecht komt. Scholen gaan volgens mij zelf over welke lespakketten ze aanschaffen, zou me niet verbazen als dat ook op zo’n onderwerp de uitkomst wordt. En er dus weinig verandert.

Dacht zelf altijd dat een onderwerp als de Lentekriebels vooral een NSC onderwerp was. Dat is in de kern gewoon een conservatief-christelijk clubje natuurlijk. Die hebben bijvoorbeeld ook een rare obsessie met die transgenderwet
Die transgenderwet is dan ook een gedrocht, het zou mooi zijn als die gewoon weer stilletjes in de la verdwijnt. NSC heeft ook er voor gezorgd dat er een onderzoek komt naar het medische schandaal van de zogenaamde adolescenten-transgenderzorg.

Verder een vrij zinloze partij, maar ja.
  Moderator zaterdag 5 oktober 2024 @ 13:30:17 #66
236264 crew  capricia
pi_215184169
Het zou beter zijn als Omtzigt zijn werkzaamheden formeel volledig overdraagt. Want ik denk niet dat hij dit jaar überhaupt nog terugkomt. En al dat aan de touwtjes trekken vanuit Enschede lijkt me ook niet bevorderlijk voor zijn herstel.

quote:
Hoelang ligt Pieter Omtzigt er nog uit? Alles wijst erop dat hij flink overspannen is.

NSC zit al ruim drie weken met een zieke partijleider. Maar ziek of niet, Pieter Omtzigt trekt vanuit Enschede nog aan vele touwtjes. Ondertussen voert PVV-leider Wilders de druk op zijn politieke imperium maximaal op. We volgden de partij die nu in overlevingsstand zit en spreken insiders. ,,Pieter zegt al eeuwen dat hij nooit hersteld is van zijn eerste burn-out.’’
https://www.ad.nl/politie(...)gn=socialsharing_web

Ik vind het heel jammer voor hem. Maar een keer moet hij toch tot de conclusie komen dat zijn geluk elders ligt. En zijn partij/de coalitie moet ook door.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  zaterdag 5 oktober 2024 @ 13:31:06 #67
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_215184176
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 13:19 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Ze hebben gewoon een heel trollenleger om mensen te intimideren. Jan Roos cs. publiceren desnoods de huisadressen van journalisten.

Martin Bosma filosofeert al tijden over het neerhakken en doodmaken van journalisten.

Wordt toch eens wakker. Wilders is niet voor niets fan van Poetin, Assad en ander gespuis.
Maar das niet de PVV. Dat is het rechts-extremistisch bolwerk waar mensen als Wilders en Baudet zetbaasjes van nog veel engere types zijn. Types die altijd bestaan hebben en altijd zullen bestaan.
pi_215184179
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 13:14 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De argumenten die ik geef heb ik niet uit de Telegraaf. En jij mag het moslim pesten noemen, ik vind simpelweg dat de Islam hier niet verder gefaciliteerd moet worden omdat de gevolgen op de lange termijn niet te overzien zullen zijn. Westerse normen en waarden zijn niet verenigbaar met deze uit veel Islamitische culturen.
zo geweldig is het Westen nou ook weer niet, Nederland levert namelijk geen gevangenen uit aan Amerika als ze daar de doodstraf krijgen
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 oktober 2024 @ 13:32:27 #69
862 Arcee
Look closer
pi_215184194
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 13:30 schreef capricia het volgende:
Het zou beter zijn als Omtzigt zijn taken formeel volledig overdraagt. Want ik denk niet dat hij dit jaar überhaupt nog terugkomt. En al dat aan de touwtjes trekken vanuit Enschede lijkt me ook niet bevorderlijk voor zijn herstel.
[..]
https://www.ad.nl/politie(...)gn=socialsharing_web

Ik vind het heel jammer voor hem. Maar een keer moet hij toch tot de conclusie komen dat zijn geluk elders ligt. En zijn partij/de coalitie moet ook door.
De combinatie Wilders/Omtzigt is natuurlijk ook absurd. Ze zijn elkaars tegenpolen en hebben samen niets in een coalitie te zoeken.

Bontenbal gaat bij de eerstvolgende verkiezingen vrijwel alle zetels van Omtzigt weer aan het CDA toevoegen.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  Moderator zaterdag 5 oktober 2024 @ 13:34:03 #70
236264 crew  capricia
pi_215184208
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 13:32 schreef Arcee het volgende:

[..]
De combinatie Wilders/Omtzigt is natuurlijk ook absurd. Ze zijn elkaars tegenpolen en hebben samen niets in een coalitie te zoeken.

Bontenbal gaat bij de eerstvolgende verkiezingen vrijwel alle zetels van Omtzigt weer aan het CDA toevoegen.
Jammer dat Omtzigt en het CDA zo gebrouilleerd zijn. De man had daar een prima kamerlid kunnen zijn. Nu zit hij weer ziek thuis. Verspilling ook van zijn talenten.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  zaterdag 5 oktober 2024 @ 13:44:15 #71
12221 Tijn