abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215178091
Waar we Tink willen helpen met een nogal ingrijpende keuze…
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_215178242
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 17:14 schreef Troel het volgende:

[..]
Heb je niet een derde persoon waar je af en toe kan luchten hierover?
Dit vind ik wel een goeie! Is er een vriendin bijvoorbeeld die je gewoon even kan appen om de boel kwijt te kunnen? Zonder dat ze daar iets mee hoeft.

Of, misschien gek, maar zou het helpen om het naar jezelf te appen? Wel even het typen, maar dan hoeft het niet naar je partner.

Ik kan me heel goed voorstellen dat het vervelend is om steeds als je zelf niet thuis bent dit soort berichtjes te ontvangen, want juist als je niet thuis bent zou je even rust van thuis moeten hebben, zeker in jullie situatie met Jewel :*
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_215178519
@Tink89 Succes met beslissen. Je hebt het er al langer over en dit lijkt me een hele mooie kans, als je het geld kunt missen en het praktisch geregeld krijgt.
Ga inderdaad vooral een paar dagen meelopen. En praat met leerkrachten over de werkdruk, hun frustraties en hoe ze het combineren met hun gezin.
  vrijdag 4 oktober 2024 @ 20:18:16 #4
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_215179539
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 14:40 schreef Schanu het volgende:

[..]
Ik moest hier even heel hard om lachen :')
Nou ik ben blij dat ik er voor ik er aan begon achter kwam hoor,
Alleen maar respect voor mensen die in het onderwijs werken, maar het is niks voor mij, ik raak al overprikkeld als ik langs een speelplaats vol krijsende kinderen loop.
Maar voor twee uur wandelen met 11 honden draai ik mijn hand niet om.
Ieder zijn ding toch?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_215179974
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 20:18 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Nou ik ben blij dat ik er voor ik er aan begon achter kwam hoor,
Alleen maar respect voor mensen die in het onderwijs werken, maar het is niks voor mij, ik raak al overprikkeld als ik langs een speelplaats vol krijsende kinderen loop.
Maar voor twee uur wandelen met 11 honden draai ik mijn hand niet om.
Ieder zijn ding toch?
Daar zeg je me wat. Ik hoorde dat de opleiding in Duitsland anders is ingericht. Je doet eerst 3 jaar theorie en daarna moet je 2 jaar stage lopen (volledig eigen klas draaien). Daar is dus geen enkel praktijkonderdeel tijdens de eerste jaren. Het gebeurt dus best wel eens dat de praktijk niet is wat men ervan verwacht. Best onhandig.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_215180738
Dankjulliewel voor de tips, ons netwerk is klein en de mensen in onze vriendenkring kampen met hun eigen problemen. Ben zelf niet zo goed in onderhouden van vriendschappen. Dus die derde persoon is er niet echt. Maar appen naar mijzelf is wel een idee dat ik kan proberen, bedankt.

Sorry voor de ego-posts.
pi_215180745
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 22:36 schreef Schanu het volgende:
Sorry voor de ego-posts.
Nee dus, he :P
Dat mág je hier zeker spuien. Mensen proberen alleen mee te denken hoe je het daarnaast 'makkelijker' voor jezelf kunt maken.
:*
pi_215180768
quote:
Dankjulliewel voor de tips, ons netwerk is klein en de mensen in onze vriendenkring kampen met hun eigen problemen. Ben zelf niet zo goed in onderhouden van vriendschappen. Dus die derde persoon is er niet echt. Maar appen naar mijzelf is wel een idee dat ik kan proberen, bedankt.

Sorry voor de ego-posts.
Don’t be sorry. Daar zijn fora of topics als deze ook voor. :) Spuien, adviseren, ouwehoeren, support. :)
pi_215181044
quote:

Sorry voor de ego-posts.
Ik ben dan wel met name een meelezer, maar mijn dm/pm staat altijd voor je open! Spui die gerust helemaal vol als je het daarmee voor jezelf en vrouw wat dragelijker kan maken :Y
:* sterkte met de situatie, het lijkt me bijzonder pittig
  zaterdag 5 oktober 2024 @ 06:30:37 #10
319308 Tink89
To live is to dance
pi_215182008
Schanu: als het helpt, geef ik je gerust m'n nummer en mag je mij appen. Ventileren zonder dat je me ermee belast en zonder oordeel ofzo vanaf mijn kant. Echt, met liefde. Ik weet hoe belangrijk het is om je verhaal kwijt te kunnen zonder dat je de ander ermee opzadelt.

En de tt, ik vind het zo lief! O+ O+ O+

Ik ga de komende weken meelopen en dan de knoop doorhakken.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_215182197
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 06:30 schreef Tink89 het volgende:
Schanu: als het helpt, geef ik je gerust m'n nummer en mag je mij appen. Ventileren zonder dat je me ermee belast en zonder oordeel ofzo vanaf mijn kant. Echt, met liefde. Ik weet hoe belangrijk het is om je verhaal kwijt te kunnen zonder dat je de ander ermee opzadelt.

En de tt, ik vind het zo lief! O+ O+ O+

Ik ga de komende weken meelopen en dan de knoop doorhakken.
SQ doet nu pabo, misschien kan je ook eens naar haar ervaringen vragen :)
pi_215182234
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 08:12 schreef Aure het volgende:

[..]
Oh, da's ook tof!

Tink, ik heb geen zij instroom gedaan maar wel deeltijd verkort pabo na mijn eerste studie. En werk nu al jaren in het (speciaal) onderwijs. Als ik je kan helpen met vragen, laat het gerust weten.
  zaterdag 5 oktober 2024 @ 12:47:21 #13
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_215183972
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 08:12 schreef Aure het volgende:

[..]
Nog niet. SQ is nu bezig met het geschiktheidsonderzoek :) . Als alles goed is, start ze als zij-instromer in februari 2025.
  Manager PR/Moderator zaterdag 5 oktober 2024 @ 12:53:20 #14
269689 crew  Viv
pi_215184007
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 12:47 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Nog niet. SQ is nu bezig met het geschiktheidsonderzoek :) . Als alles goed is, start ze als zij-instromer in februari 2025.
Wat tof, @SQ O+
pi_215185371
Hier ook een zij-instromer, in september 2018 gestart en juli 2020 geslaagd. Dus als je vragen hebt roep maar O+

Wel kleine kanttekening; 'mijn' groep was de eerste zij-instroomgroep toen sinds 12 jaar ofzo (iig in onze regio) dus er is wel eea veranderd sinds ik het deed. :7
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_215185375
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 12:53 schreef Viv het volgende:

[..]
Wat tof, @:SQ O+
Dit! O+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_215185558
Het is dat ik m'n handen vol heb aan m'n eigen gezin en daardoor meer flexibiliteit (en geld :') ) nodig heb, want anders zou ik ook wel weer het onderwijs in willen O+
pi_215185679
Het onderwijs trekt mij op zich ook wel, maar dan zie ik weer de vervelende kinderen waarvan er ook in elke klas wel minimaal 1 zit, in meer of mindere mate, en ben ik weer genezen. Als ik soms zie waar de leerkrachten mee moeten dealen zou ik niet met ze willen ruilen (kinderen die leerkrachten slaan of in het gezicht spugen, of zelf gewoon apathisch met hun hoofd tegen een muur gaan beuken). En dan heb ik het nog niet over de ouders…

Ik ben regelmatig iets op de gang aan het doen met een groepje en zie daardoor ook vooral de excessen, hoop ik, maar dat is genoeg om daar niet voor te kiezen. Nu krijg ik dergelijke kinderen gewoon niet in mijn hulpgroepje of kan ik ze naar de leerkracht terug sturen bij gedoe.
pi_215186168
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 12:47 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Ohh ik dacht dat ze al was begonnen! Bijna dan :D
  zaterdag 5 oktober 2024 @ 19:12:56 #20
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_215186447
Ik zit hier echt met open mond te kijken hoeveel van jullie hier ambities hebben om het onderwijs in te gaan! :o
Ik moet er serieus niet aan denken! Dat vlammetje is echt niet gaan wakkeren hier sinds ik kinderen heb, het tegendeel zelfs misschien. :@
Echt dikke _O_ voor diegenen die er echt voor gaan! O+
  zaterdag 5 oktober 2024 @ 19:45:12 #21
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_215186723
Die kinderen lijken me dan echt oprecht nog minder erg dan de meeste ouders :D :') :X
Vroeger was er echt niet zoveel bemoeienis toch?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_215187031
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 19:12 schreef BE het volgende:
Ik zit hier echt met open mond te kijken hoeveel van jullie hier ambities hebben om het onderwijs in te gaan! :o
Bijzonder, he. Kennelijk toch een bepaalde doelgroep hier ofzo ;)

Ik zit dus in het onderwijs. Zo gekomen omdat ik eerst een aan onderwijs verwante studie deed en vond dat ik niet goed een baan in die richting kon doen zonder onderwijservaring. Nu dus daar blijven plakken, als leerkracht. Wel SO, want regulier geeft me toch wat minder voldoening. Maar ik doe dit echt niet tot aan mijn pensioen, hoor. :@
pi_215187084
quote:
Ik moet er serieus niet aan denken! Dat vlammetje is echt niet gaan wakkeren hier sinds ik kinderen heb, het tegendeel zelfs misschien. :@
Nou, dit. Ik heb enorm veel respect voor leerkrachten op welke school dan ook. Voor mijn huidige werk kom ik vaak op scholen en zit dan af en toe een uur te observeren in een klas. Ik ben altijd weer blij als ik na een uur weer weg mag…
  zaterdag 5 oktober 2024 @ 20:40:16 #24
35189 Troel
scherp en bot
pi_215187278
Ik ben jaren geleden gestart met de pabo, maar autisten horen niet voor de klas hoorde ik in het derde jaar. Zou wel voor de klas willen, maar ben geen zij-instroom en paar jaar geen inkomsten is geen optie met studerend kind en eentje bijna studerend.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_215187282
quote:
Inderdaad. Van mijn leven niet. :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')