Dat is toch een onzinnige hypothetische vraag joh. Als Iran wordt aangepakt dan zal dat niet gericht zijn op burgers. Die burgerbevolking is juist nodig om het regime in elkaar te laten storten.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 19:37 schreef Momo het volgende:
[..]
Zou jij het rechtvaardig vinden om nu een bom op Iran te gooien met (tien)duizenden doden?
Echt het geschiedenis onderwijs moet wel dramatisch slecht geworden zijn; als mensen zulke uitspraken doen.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 19:33 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Westelijke Jordaan oever, Gaza vergeten?
Man, wat zit je Israël nou te verdedigen joh, het is een smerig kut land...net zo als alles wat eromheen ligt.
Spierballentaal. Dat is helaas het enige dat werkt in deze regio.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 19:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik vroeg niet of het mocht. Ik vroeg wat we ermee op gingen schieten.
Moet je allemaal zelf weten, toch?quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 19:36 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Genoeg reden om geen partij te kiezen en lekker veilig de beelden volgen en verder niks doen.
Dat ja, het Iraanse volk is die haatbaarden meer dan zat maar ze hebben niet de middelen om door te pakken, een gerichte Israëlische aanval zou ze het juiste zetje in de richting kunnen geven.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 19:39 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dat is toch een onzinnige hypothetische vraag joh. Als Iran wordt aangepakt dan zal dat niet gericht zijn op burgers. Die burgerbevolking is juist nodig om het regime in elkaar te laten storten.
Nee, ze houden alleen minder rekening met collateral damage als die piefen tussen de bevolking schuilen of hun wapens daar opstellen.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 19:38 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Gezien de afgelopen jaar in Gaza lijkt me dat bullshit
Denk je nou dat ik sta te juichen als een dictatoriaal land als Iran bommen afvuurt op burgers? Gelukkig lijkt de schade beperkt te zijn. En zelfs stel als, waarom zou je je als land dan verlagen naar het niveau van een dictatuur of terroristengroep?quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 19:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Stel je jezelf die vraag ook als Iran de raketten afvuurt op Israël? Dat hebben ze namelijk zojuist gedaan. En voor hetzelfde geldt vallen er dan ook vele slachtoffers. Dus dan mag Israël inderdaad hard terugslaan wat mij betreft.
Zit je weer te rukken op oudejaars vuurpijlen fake video's?quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 19:39 schreef Discombobulate het volgende:
De vraag is wat er geraakt is, want dat er een hele boel door de iron dome gekomen zijn is zeker. Wat een impacts zeg.
Niets doen is in elk geval geen keuze.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 19:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik vroeg niet of het mocht. Ik vroeg wat we ermee op gingen schieten.
Ja, dat zei je eerder.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 19:11 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Daarom ook ballistische raketten. Die zijn moeilijker te onderscheppen. Als het symbolisch was hadden ze kruisraketten en drones gebruikt zoals vorige keer.
Maar nu lijken er echt een boel aardig in te slaan.
Dat lijkt mij ook erg waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 19:40 schreef Discombobulate het volgende:
Ik denk niet dat Iran het ineens zal laten als Israël terugvuurt. Dit lijkt gewoon een oorlog te worden.
Op basis van deze post is het lastig te zeggen of jij op de middelbare school ooit geschiedenisles hebt gevolgd.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 19:39 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Echt het geschiedenis onderwijs moet wel dramatisch slecht geworden zijn; als mensen zulke uitspraken doen.
Dat is niet zo onzinnig hoor als je ziet hoeveel burgerdoden er vallen in Gaza. En HR heeft het zelf over keihard terugslaan op Iran.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 19:39 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dat is toch een onzinnige hypothetische vraag joh. Als Iran wordt aangepakt dan zal dat niet gericht zijn op burgers. Die burgerbevolking is juist nodig om het regime in elkaar te laten storten.
Hoe gaat dit 'werken' dan? De vraag die ik stelde maar die je al drie keer ontwijkt is wat we ermee op gingen schieten. Is het daarna ineens veiliger in de regio? Wordt de kans op aanslagen in het westen, of in Israël, na een bommentapijt op Iran een stuk lager?quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 19:40 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Spierballentaal. Dat is helaas het enige dat werkt in deze regio.
Je kan van alles vinden van het regime in Israël, maar het komt wel op voor hun eigen burgers. Waar het regime in Iran geen ene fuck geeft om hun burgers.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 19:40 schreef oblo het volgende:
Goed werk van de IDF. We kregen hier ruim van te horen push notificaties dat iedereen alvast naar de schuilkelder moest. En een paar minuten later pas push notificaties van raketaanvallen. Idem dito op televisie kreeg je real-time updates van de IDF.
quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 19:42 schreef kibo het volgende:
[..]
Zit je weer te rukken op oudejaars vuurpijlen fake video's?
De grens tussen burgers in Gaza en hamasstrijders en burgers in Iran en het regime is een groot verschil.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 19:43 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat is niet zo onzinnig hoor als je ziet hoeveel burgerdoden er vallen in Gaza. En HR heeft het zelf over keihard terugslaan op Iran.
Dat zeg ik niet, maar er wordt nimmer het argument over mogelijke burgerslachtoffers gemaakt als de raketten naar Israël vliegen, alleen wanneer ze van Israël komen. Dat is behoorlijk hypocriet te noemen.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 19:41 schreef Momo het volgende:
[..]
Denk je nou dat ik sta te juichen als een dictatoriaal land als Iran bommen afvuurt op burgers? Gelukkig lijkt de schade beperkt te zijn.
Om te zorgen dat het niet nog een keer zal gebeuren.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 19:41 schreef Momo het volgende:
[..]
En zelfs stel als, waarom zou je je als land dan verlagen naar het niveau van een dictatuur of terroristengroep?
Probleem is, als Israël niet reageert zijn ze straks nog harder de lul..quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 19:43 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hoe gaat dit 'werken' dan? De vraag die ik stelde maar die je al drie keer ontwijkt is wat we ermee op gingen schieten. Is het daarna ineens veiliger in de regio? Wordt de kans op aanslagen in het westen, of in Israël, na een bommentapijt op Iran een stuk lager?
Iran wil alleen maar escalatie... Naja het regime daar dan.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 19:44 schreef Discombobulate het volgende:
Het kan nog spierballentaal zijn als er geen doelen geraakt zijn maar ze gewoon op onbewoond gebied worden gericht. Dat zou ook nog een manier voor Iran kunnen zijn om het niet helemaal te laten escaleren.
Geweld bestreden met meer geweld? Dan is het even rustig en begin je over een paar jaar weer in een nieuw cyclus van geweld.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 19:44 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, maar er wordt nimmer het argument over mogelijke burgerslachtoffers gemaakt als de raketten naar Israël vliegen, alleen wanneer ze van Israël komen. Dat is behoorlijk hypocriet te noemen.
[..]
Om te zorgen dat het niet nog een keer zal gebeuren.
Op die manier kan je ook stellen dat Israël die kans ook had, toen ze Haniyeh in Iran uitschakelde. Iran had op de laatste vergelding (wat een relatief speldenprikje was en ook de laatste stoot) van Israël ook niet fysiek gereageerd.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 19:42 schreef Justinn het volgende:
[..]
Niets doen is in elk geval geen keuze.
Die keuze had immers Iran
Dat is vrij eenvoudig. Als Iran flink wordt geraakt, door bijvoorbeeld bombardementen van Israël en de VS tezamen, gaat het leiderschap daar waarschijnlijk niet nog een keer raketten afvuren richting Israël.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 19:43 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hoe gaat dit 'werken' dan? De vraag die ik stelde maar die je al drie keer ontwijkt is wat we ermee op gingen schieten. Is het daarna ineens veiliger in de regio? Wordt de kans op aanslagen in het westen, of in Israël, na een bommentapijt op Iran een stuk lager?
Dat was voor deze aanval helemaal niet zo, dat werd ook al in Boekestijn en De Wijk besproken. Dit is dat wel (of niet als er geen doelen met opzet zijn geraakt.) Je moet even wat beter zo'n dynamiek snappen.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 19:45 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Iran wil alleen maar escalatie... Naja het regime daar dan.
Lijkt erop dat ze ook doelen in de Golan hoogvlakte hebben geraakt.quote:
Zal wat zijn als de enige dode een Palestijn blijkt te zijn.quote:
Jazeker, dat is hoe je dit in dit geval de situatie moet aanpakken. Als Iran namelijk straks een kernwapen zou hebben wordt het een hele ander strijd en kan Israël niet meer zomaar terugslaan. Nu kan dit nog wel.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 19:46 schreef Momo het volgende:
[..]
Geweld bestreden met meer geweld? Dan is het even rustig en begin je over een paar jaar weer in een nieuw cyclus van geweld.
Ja, de historie heeft wel uitgewezen dat het zo werkt ja.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 19:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is vrij eenvoudig. Als Iran flink wordt geraakt, door bijvoorbeeld bombardementen van Israël en de VS tezamen, gaat het leiderschap daar waarschijnlijk niet nog een keer raketten afvuren richting Israël.
Japan is na de kernbom vrienden geworden met Amerika en gestopt met de oorlog.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 19:48 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, de historie heeft wel uitgewezen dat het zo werkt ja.
Het enige dat je bereikt met al je oorlogshitserij is nog meer slachtoffers. Aan alle denkbare kanten - dus óók in Israël. Of zelfs in Nederland.
Militaire doelen wouden ze rakenquote:Op dinsdag 1 oktober 2024 19:47 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Lijkt erop dat ze ook doelen in de Golan hoogvlakte hebben geraakt.
Kan maar zo dat het loze doelen in de woestijn waren om een signaal af te geven.
[ x ]
Heel fijn dat hun dat besproken hebben, maar denk dat de weinige berichten die doordringen vanuit de Iraanse bevolking een beter beeld geven.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 19:46 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat was voor deze aanval helemaal niet zo, dat werd ook al in Boekestijn en De Wijk besproken. Dit is dat wel (of niet als er geen doelen met opzet zijn geraakt.) Je moet even wat beter zo'n dynamiek snappen.
Alles voor de centjes?quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 19:33 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ja ging prima idd. Mijn eigen portfolio gaat nog wel prima omdat ik wel redelijk gedeelte er van in wapens heb zitten.
Benieuwd naar morgen. Zal wel huilen worden
Bijzonder. Er zijn genoeg situaties in het verleden die het tegenovergestelde hebben bewezen. Of kijk nu naar Oekraïne, ik had dat in het begin zelf ook flink onderschat. Als die niet hadden terugvochten, had het land misschien niet eens meer bestaan.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 19:48 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het enige dat je bereikt met al je oorlogshitserij is nog meer slachtoffers. Aan alle denkbare kanten - dus óók in Israël. Of zelfs in Nederland.
En als je hun nu hard raakt zou je ze nog verder op het pad kunnen zetten om nog harder terug te slaan over een paar jaar.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 19:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Jazeker, dat is hoe je dit in dit geval de situatie moet aanpakken. Als Iran namelijk straks een kernwapen zou hebben wordt het een hele ander strijd en kan Israël niet meer zomaar terugslaan. Nu kan dit nog wel.
andere tijden en japan is niet hetzelfde als het midden oosten. Je gaat overal ter wereld echt wat extra woede opwekken mocht het gebeuren.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 19:48 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Japan is na de kernbom vrienden geworden met Amerika en gestopt met de oorlog.
Dit conflict werkt alleen net even wat anders dan andere conflicten..quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 19:48 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |