Er zijn genoeg alternatieven om (veel) meer te profiteren van die florerende economie (bij dat laatste bijv. naamw. plaats ik zo mijn twijfels).quote:Op woensdag 30 oktober 2024 18:56 schreef spectrumanalyser het volgende:What the hell. De economie heeft nog nooit zo goed gedraaid en de gewone man krijgt geen stuiver rente.
Waarom zou je rente moeten krijgen als de economie goed loopt dan? Het is geen dividend of subsidie. Uiteindelijk gaat het er over wat de kosten zijn om kapitaal aan te trekken.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 18:56 schreef spectrumanalyser het volgende:
Banken die de spaarrentes verlagen om de kosten te drukken en de winst te verhogen.
Er worden bij bepaalde bedragen al negatieve rentes berekend.
What the hell. De economie heeft nog nooit zo goed gedraaid en de gewone man krijgt geen stuiver rente.
Als je vraagt waarom de rente daalt die banken geven voor spaarrentes, dan krijg je 'economische omstandigheden' als antwoord. Het verhogen van de winstcijfers noem ik geen economische omstandigheid.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 20:07 schreef snabbi het volgende:
[..]
Waarom zou je rente moeten krijgen als de economie goed loopt dan? Het is geen dividend of subsidie. Uiteindelijk gaat het er over wat de kosten zijn om kapitaal aan te trekken.
De economische omstandigheden zijn dat de kosten op de kapitaalmarkt dalen, niet perse wat bedrijven aan winsten draaien.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 20:11 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Als je vraagt waarom de rente daalt die banken geven voor spaarrentes, dan krijg je 'economische omstandigheden' als antwoord. Het verhogen van de winstcijfers noem ik geen economische omstandigheid.
Ik krijg als antwoord: "de kapitaalmarktrente is ook gedaald".quote:Op woensdag 30 oktober 2024 20:11 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Als je vraagt waarom de rente daalt die banken geven voor spaarrentes, dan krijg je 'economische omstandigheden' als antwoord.
Wat dan wel??quote:Op woensdag 30 oktober 2024 20:11 schreef spectrumanalyser het volgende:
Het verhogen van de winstcijfers noem ik geen economische omstandigheid.
Ik had ook eentje die met 4.3% afliep, ben zelf maar voor die garantibank vrij opneembaar (3,5%) gegaan. Al heb je daar dus dan maar 2 maanden plezier van.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 17:57 schreef Rene het volgende:
Deposito bij Banca Progetto stopt met een paar dagen. Maar weer een kwartaal vastzetten tegen ik dacht 3,3%... blijft schrapen. Anderhalf jaar deposito bij Klarna (4,17%) loopt nog 6 maanden. Hopelijk tegen de tijd nog wat lucratiefs.
heb ik ook gedaan. wellicht komt er tegen de tijd dat de termijn afloopt weer een andere aanbiedingquote:Op woensdag 30 oktober 2024 20:51 schreef snabbi het volgende:
[..]
Ik had ook eentje die met 4.3% afliep, ben zelf maar voor die garantibank vrij opneembaar (3,5%) gegaan. Al heb je daar dus dan maar 2 maanden plezier van.
Mooi, meteen wat geld van vrijgevallen deposito’s weer vastgezet.quote:Op maandag 21 oktober 2024 12:22 schreef zeeland6 het volgende:
ING Spaardeposito
Je geld vastzetten met een vaste looptijd tegen een vaste rente.
Je kunt nu tijdelijk vanaf 17 oktober 2024 een 6-maands Spaardeposito met een vaste rente van 3,00% openen. Dit rentepercentage is op jaarbasis en geldt voor een Spaardeposito met inleg vanaf ¤25.000.
quote:De Europese Centrale Bank (ECB) heeft onlangs een verlaging van de rentetarieven van 0,25% aangekondigd, wat veel banken ertoe aanzette dit voorbeeld te volgen. Bij bunq absorberen we een deel van deze verlaging om onze rentetarieven tot de hoogst beschikbare te houden. Bovendien profiteren alle nieuwe spaartegoeden nog steeds van onze MassInterest-bonus van maar liefst 3,36%!
Vanaf 7 november zijn de nieuwe tarieven als volgt:
MassInterest basistarief: 2,01%
MassInterest bonustarief (blijft ongewijzigd): 3.36%
Zonder dat van te voren aan te geven?quote:Op maandag 11 november 2024 20:56 schreef zeeland6 het volgende:
ING
Het 6-maands Spaardeposito is niet meer te openen.
De ING geeft dit nooit van te voren aan. Zowel niet bij de start als niet bij het moment van einde.quote:Op dinsdag 12 november 2024 09:31 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Zonder dat van te voren aan te geven?
quote:Goed nieuws! Wij verhogen per 13 november 2024 tijdelijk het rentetarief op ons 1-jaars termijndeposito naar 2,70%. Wilt u gebruikmaken van dit aantrekkelijke tarief? Open dan snel een termijndeposito! Deze actie loopt tot en met 9 december 2024.
Dan zou ik het toch onder het NL dep.stelsel hebben gehouden voor 2,95% bij YKB.quote:Op dinsdag 12 november 2024 21:33 schreef blomke het volgende:
Heb toch snel bij een Private Bank in Luxemburg (QUINTET) een 2 jrs deposito afgesloten voor 3%/jaar.
Slapeloze nachten krijg je d'r vanquote:Op woensdag 13 november 2024 23:37 schreef Slingervinger het volgende:
De renteverlagingen bij Raisin blijven maar doorgaan, vandaag zelfs 2: Collector (3,07->3,02) en Nordax (3,00->2,90)
Altijd een beetje voorzichtig zijn met de rente percentages van YapiKredi.quote:Op woensdag 13 november 2024 20:45 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
Dan zou ik het toch onder het NL dep.stelsel hebben gehouden voor 2,95% bij YKB.
De vergelijking was met een bank in Luxemburg, die geeft (ook) geen rente-op-rente. Vandaar YKB einde looptijd voor de vergelijking.quote:Op donderdag 14 november 2024 11:43 schreef fripper het volgende:
[..]
Altijd een beetje voorzichtig zijn met de rente percentages van YapiKredi.
Op de website staat bij die 2.95% : (**) Rente wordt aan het einde van de looptijd uitgekeerd op spaar- of tegenrekening (geen rente-op-rente effect).
Normaal (bij de meeste andere banken) zou je voor 100 euro , 2 jaar en 2,95 % een eindbedrag hebben van 100 * 1,0295 * 1,0295 = 105,987025. De rente wordt aan het eind van ieder jaar bijgeschreven.
Maar bij YapiKredi is dat dus 100 + ( 2 * 0,0295 * 100 ) = 105,90
Bij langere looptijd kan het verschil aardig oplopen , bv de 10 jaar tegen 3,05 %
bij YapiKredi : 100 + (10 * 0,0305 * 100) = 130,50
andere banken : 100 * (1,0305) ^ 10 = 135,45
YKB = Yapi Kredi bank...quote:Op woensdag 13 november 2024 20:45 schreef zeeland6 het volgende:
Dan zou ik het toch onder het NL dep.stelsel hebben gehouden voor 2,95% bij YKB.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |