abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216264375
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 11:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat is jullie mening over MeSave? Ik ben op zoek naar een nieuwe spaarrekening en met 2,91% ziet dat er op zich wel goed uit. Alternatief is via Raisin een Zweedse bank (Nordax of Resurs).
Gewoon zelf bedenken of je je geld onder een Maltese vergunning wil stallen.
pi_216265281
quote:
Wat is jullie mening over MeSave? Ik ben op zoek naar een nieuwe spaarrekening en met 2,91% ziet dat er op zich wel goed uit. Alternatief is via Raisin een Zweedse bank (Nordax of Resurs).
Bij Open Bank 2,75% en dan zit bij echt een grote moederbank (Santander).
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_216266364
quote:
Het kapitaal van de bank is onder het gemiddelde van de banken in Nederland (16,9% CET1). Ze hebben wel 2,1 miljard aan Nederlandse hypotheken uitstaan (van 2,7 miljard aan leningen totaal). Het doet me wel afvragen waarom ze in Malta zitten als ze zo'n grote focus hebben op NL.
Ze hebben ook een klein beetje belgie en malta zelf.
pi_216267345
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 14:35 schreef snabbi het volgende:

[..]
Het kapitaal van de bank is onder het gemiddelde van de banken in Nederland (16,9% CET1). Ze hebben wel 2,1 miljard aan Nederlandse hypotheken uitstaan (van 2,7 miljard aan leningen totaal). Het doet me wel afvragen waarom ze in Malta zitten als ze zo'n grote focus hebben op NL.
Ze hebben ook een klein beetje belgie en malta zelf.
Dat is een ernstig positief punt, gezien de zekerheid onder Nl. hypotheken.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_216267402
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 15:31 schreef blomke het volgende:

[..]
Dat is een ernstig positief punt, gezien de zekerheid onder Nl. hypotheken.
Ja ook die belgische positie zit voornamelijk in hypotheken, dus het zijn vooral leningen met zekerheden er onder. Al weet ik niet of ik het helemaal eens ben met dat de nederlandse hypotheken perse goed zijn.
Ik snap best dat we woonruimte tekort hebben wat niet heel snel weg is, maar eigenlijk vind ik ook dat er best wat lucht zit in de huizenprijzen.
pi_216269197
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 15:35 schreef snabbi het volgende:

[..]
Ja ook die belgische positie zit voornamelijk in hypotheken, dus het zijn vooral leningen met zekerheden er onder. Al weet ik niet of ik het helemaal eens ben met dat de nederlandse hypotheken perse goed zijn.
Ik snap best dat we woonruimte tekort hebben wat niet heel snel weg is, maar eigenlijk vind ik ook dat er best wat lucht zit in de huizenprijzen.
De NHG, de overwaarde, de positie van banken.....laatste waar ik me zorgen over maak, is de betaalbaarheid van hypotheken.
pi_216271085
quote:
Is van MeDirect; een bank die wel staat ingeschreven bij DNB maar kennelijk is het Maltese depositogarantiestelsel van toepassing.
  woensdag 15 januari 2025 @ 13:45:06 #233
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_216307723
Renteplusrekening van Centraal Beheer van 2,1 % naar 1,95 % per 16 januari
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_216315889
Nordax Bank gaat de variabele rente op de spaarrekening verlagen van 2,83% p.j. naar 2,75% p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op 21.01.2025.
pi_216316050
Het valt mij op dat Bunq steeds die bonus rente aanpast zonder mij te informeren. Die is nu 2.67% en een week geleden nog boven de 3%
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_216316079
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 07:45 schreef Patroon het volgende:
Het valt mij op dat Bunq steeds die bonus rente aanpast zonder mij te informeren. Die is nu 2.67% en een week geleden nog boven de 3%
Wij hebben 8 januari daar een mail over gehad.
pi_216316720
Renault bank naar 2,6% per 22.1.
  Redactie Frontpage donderdag 16 januari 2025 @ 10:34:39 #238
38148 crew  Innisdemon
pi_216317374
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 06:49 schreef Tjalala het volgende:
Nordax Bank gaat de variabele rente op de spaarrekening verlagen van 2,83% p.j. naar 2,75% p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op 21.01.2025.
Ja die verlagen de rente elke 14 dagen, de laatste tijd ;(
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_216318928
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 07:45 schreef Patroon het volgende:
Communicatie was laat, maar bij mij zat deze in de spam map.
pi_216318989
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 12:42 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Communicatie was laat, maar bij mij zat deze in de spam map.
Check, hier ook in de spam
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_216323614
Ik kreeg reclame van Raisin over een aanbieder genaamd EuroExtra. Ik ben nog niet heel ver met het inlezen, maar ik zie dat het gaat om gelden die Raisin zelf plaatst bij Deutsche Bank met een direct opneembare spaartegoed tegen 2,7% rente.

Wat een bijzondere constructie. Ik ga eens nadenken of ik dit wel zo'n handige constructie vind, maar hoor natuurlijk ook graag anderen.
pi_216336221
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 20:11 schreef snabbi het volgende:
Ik kreeg reclame van Raisin over een aanbieder genaamd EuroExtra. Ik ben nog niet heel ver met het inlezen, maar ik zie dat het gaat om gelden die Raisin zelf plaatst bij Deutsche Bank met een direct opneembare spaartegoed tegen 2,7% rente.

Wat een bijzondere constructie. Ik ga eens nadenken of ik dit wel zo'n handige constructie vind, maar hoor natuurlijk ook graag anderen.
Langer naar gekeken en zie er geen rare constructie in. Wat wel afwijkend is van de meeste aanbieders:
- Je eerste ton is gegarandeerd onder het wettelijke DGS van Duitsland (en hier staat ook netjes in de productvoorwaarden dat de Duitse regering geen verplichting heeft om de garantie over te nemen).
- Voor het eventuele restant van je saldo tot 1 miljoen geldt een door Deutsche Bank aangehouden aanvullend vrijwillig garantiestelsel.
pi_216338192
Kan je bij raisin na beëindiging van een spaarproduct ergens nog transacties of rente bijschrijving terugzien?
pi_216338474
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 07:22 schreef KrekelJapie het volgende:
Kan je bij raisin na beëindiging van een spaarproduct ergens nog transacties of rente bijschrijving terugzien?
Ja in hetzelfde overzicht van je lopende deposito's. Aan de onderkant komt er een extra onderdeel bij met Afgelopen deposito's.
Ik weet niet hoe lang ze die blijven weergeven, mijn eerste deposito is nog net geen jaar afgelopen maar wordt nog wel steeds in dat overzicht getoond. Ook zit in dat stukje weer een overzicht van transacties om de verschillende data van de boekingen terug te zien.
pi_216338524
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 08:51 schreef snabbi het volgende:

[..]
Ja in hetzelfde overzicht van je lopende deposito's. Aan de onderkant komt er een extra onderdeel bij met Afgelopen deposito's.
Ik weet niet hoe lang ze die blijven weergeven, mijn eerste deposito is nog net geen jaar afgelopen maar wordt nog wel steeds in dat overzicht getoond. Ook zit in dat stukje weer een overzicht van transacties om de verschillende data van de boekingen terug te zien.
Ik zie bij afgelopen deposito's nog wel het bedrag aan rente. Bij beëindigde spaarrekeningen zie ik geen transacties en rente (via app).

Via de app dus niet te zien. Moet echt in de bankomgeving inloggen om transactie te zien.

[ Bericht 2% gewijzigd door KrekelJapie op 18-01-2025 10:23:58 ]
pi_216338553
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 09:02 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Ik zie bij afgelopen deposito's nog wel het bedrag aan rente. Bij beëindigde spaarrekeningen zie ik geen transacties en rente (via app).

Via de app dus niet te zien. Moet echt in de bankomgeving inloggen op transactie te zien.
ik zie het ja, ik zat op de pc. In de app staat het er niet idd
pi_216338791
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 07:22 schreef KrekelJapie het volgende:
Ja, bij spaardeposito's staan de oude er gewoon nog. Spaarrekeningen heb ik (nog) niet beëindigd weet ik dus niet.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 19 januari 2025 @ 13:22:12 #248
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_216354574
Oke, dit is waarschijnlijk een heel domme vraag maar ik ben niet op mijn best met cijfertjes, :@. Dus doe maar alsof ik vijf ben.

Ik snap heus wel hoe het werkt met rente als het bedrag dat op je rekening staat hetzelfde blijft. Stel ik zet ergens 10k op, dan snap ik wel wat je aan het eind van het jaar hebt obv de rente die toen gold.

Maar stel, het betreft een flexibele spaarrekening. De rente (bijvoorbeeld 2,10%) wordt berekend op jaarbasis, echter tussentijds verandert het bedrag wat je op je rekening hebt ook steeds (soms wat naar beneden na uitgaves, of wat omhoog want sparen en eventueel maandelijks uitbetaalde rente).

Ik snap dan gewoon niet goed hoe ik dat dan moet zien: de rente over 10k met 2,10% is logisch. Maar in dit geval fluctueert het bedrag elke keer, maandelijks, dagelijks. Hoe heb je dan 2,10% over een heel jaar, :@?

Ik kan het niet goed uitleggen, dus ik hoop dat iemand me snapt.

Heeft het iets te maken met de 2,10% die wordt omgerekend over de 365 dagen p/j en daar dan dagelijks naar wordt gekeken? Ik snap het niet.
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
  zondag 19 januari 2025 @ 13:25:15 #249
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_216354597
quote:
17s.gif Op zondag 19 januari 2025 13:22 schreef ChipsZak. het volgende:
Oke, dit is waarschijnlijk een heel domme vraag maar ik ben niet op mijn best met cijfertjes, :@. Dus doe maar alsof ik vijf ben.

Ik snap heus wel hoe het werkt met rente als het bedrag dat op je rekening staat hetzelfde blijft. Stel ik zet ergens 10k op, dan snap ik wel wat je aan het eind van het jaar hebt obv de rente die toen gold.

Maar stel, het betreft een flexibele spaarrekening. De rente (bijvoorbeeld 2,10%) wordt berekend op jaarbasis, echter tussentijds verandert het bedrag wat je op je rekening hebt ook steeds (soms wat naar beneden na uitgaves, of wat omhoog want sparen en eventueel maandelijks uitbetaalde rente).

Ik snap dan gewoon niet goed hoe ik dat dan moet zien: de rente over 10k met 2,10% is logisch. Maar in dit geval fluctueert het bedrag elke keer, maandelijks, dagelijks. Hoe heb je dan 2,10% over een heel jaar, :@?

Ik kan het niet goed uitleggen, dus ik hoop dat iemand me snapt.

Heeft het iets te maken met de 2,10% die wordt omgerekend over de 365 dagen p/j en daar dan dagelijks naar wordt gekeken? Ik snap het niet.
https://www.rente.nl/spaarrente/faq/spaarrente-berekenen
Géén kloon van tvlxd!
pi_216355814
quote:
17s.gif Op zondag 19 januari 2025 13:22 schreef ChipsZak. het volgende:
<knip>
De link van Montov hierboven is een prima uitleg wat mij betreft.
Enige wat ik er aan toe wil voegen is dat er verschillende van dit soort systematieken in omloop zijn. Dus de ene bank werkt netjes met 365 dagen en in schrikkeljaren met 366. De andere altijd met 365 of bijvoorbeeld met 360 omdat het lekker makkelijk rekent.
Om het makkelijker te maken voor de consument zijn ze wel verplicht die 365 methode te gebruiken in de communicatie, maar de daadwerkelijke berekening kan dus verschillen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')