abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 30 september 2024 @ 06:18:37 #1
862 Arcee
Look closer
pi_215133130
Joe Biden, President van de Verenigde Staten

Kamala Harris, Vice-President van de Verenigde Staten

2024 Presidentsverkiezingen
Democratische Kandidaat: Kamala D. Harris
Republikeinse Kandidaat: Donald J. Trump

Democratische Vice-President Kandidaat: Tim Walz
Republikeinse Vice-President Kandidaat: James David "JD" Vance

House of Representatives:
Republican (220)
Democratic (212)
Vacant (3)

United States Senate:
Republican (49)
Democratic (47)
Independents (4)
Tiebreaker VP Harris (D)

Speaker of the House:
Mike Johnson (R)

Majority Leader of the House:
Steve Scalise (R)
Minority Leader of the House:
Hakeem Jeffries (D)

President of the Senate:
Kamala Harris (D)

Senate Majority Leader
Chuck Schumer (D)
Senate Minority Leader:
Mitch McConnell (R)

Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic de volgende bronnen. Zie bijvoorbeeld hier als richtlijn: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen kan dit een richtlijn zijn:
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_215133452
Gelukkig worden de pollsters ook op een rijtje gezet:
twitter
pi_215133780
https://www.nrc.nl/nieuws(...)se-politici-a4867435

Philips en Ahold doneerden aan politici die de uitslag van 2020 niet erkennen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_215134494
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 08:15 schreef Klopkoek het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)se-politici-a4867435

Philips en Ahold doneerden aan politici die de uitslag van 2020 niet erkennen.
Top, ik weet waar ik straks boodschappen ga doen. En vanavond even paar ambilights kopen.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_215135227
:')
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_215135378

Wat denken jullie van Lina Khan? Lijkt mij een van de beste aanstellingen van Biden. Eindelijk weer een beetje handhaving van de wet voor de techgiganten. Blijft uiteraard vechten tegen de bierkaai, zon FTC heeft veel minder geld dan de lobby. Als ik die 60 minutes zo zie is ze ook vrij breed populair bij de linkse media die ik volg is het sowieso een heldin maar blijkbaar zijn er ook Kahnservatives? Zelfs zon engerd als Vance is er positief over.

Goede kans wel dat ze gaat sneuvelen bij zowel de verkiezing van Trump als Harris, gezien dat 60 minutes al noemt dat sommige van Harris grote donateurs last hebben van Khan. Het is nogtans te hopen dat ze door mag zetten, steeds minder bedrijven die steeds meer controleren is slecht voor de economie.
  maandag 30 september 2024 @ 13:12:03 #7
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_215135952
quote:
2s.gif Op maandag 30 september 2024 11:59 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
...

Goede kans wel dat ze gaat sneuvelen bij zowel de verkiezing van Trump als Harris, gezien dat 60 minutes al noemt dat sommige van Harris grote donateurs last hebben van Khan. Het is nogtans te hopen dat ze door mag zetten, steeds minder bedrijven die steeds meer controleren is slecht voor de economie.
Grote donateurs zijn de kanker van de democratie. Ook in NL.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_215136008
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2024 13:12 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
Bezos en (in de polder) Van Gool zijn de 17e eeuwse slavendrijvers van deze tijd. Het volk houden we zoet met xenofobie en mensen tegen elkaar opzetten.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_215136272
De waarheid: https://x.com/EndWokeness/status/1840191227334996411

@Kijkertje zijn waarheid: plaatst een foto van twee mensen in een stadion van 80k+ man die een middelvinger naar Trump opsteken en post nog een link van de fake news media dat het een “mixed” reactie van het publiek was.

Als je met dit de boel al zo weet te verdraaien, dan weet ik precies hoe de rest van je berichten zijn.

Overigens gaat Trump sinds gister weer aan de leiding en is het witte broodsweek effect van Harris definitief voorbij! YAY
https://x.com/bennyjohnson/status/1840548395590578361
pi_215136317
quote:
14s.gif Op maandag 30 september 2024 10:10 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Top, ik weet waar ik straks boodschappen ga doen. En vanavond even paar ambilights kopen.
Jij steunt graag dit soort corruptie?
Waarom is dit toegestaan?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_215136327
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 13:46 schreef Eagles89 het volgende:

@:kijkertje zijn waarheid: plaatst een foto van twee mensen in een stadion van 80k+ man die een middelvinger naar Trump opsteken en post nog een link van de fake news media dat het een “mixed” reactie van het publiek was.

Als je met dit de boel al zo weet te verdraaien, dan weet ik precies hoe de rest van je berichten zijn.
Ik zeg er nb bij dat hij vast een groot applaus kreeg.

quote:
82s.gif Op maandag 30 september 2024 03:59 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Weer geen bronnen!

De context:

[ x ]
[ afbeelding ]

Het zal trouwens best wel dat Trump daar in Alabama (dieprode staat) een groot applaus kreeg. Daar zijn natuurlijk veel meer toeschouwers dan bij zijn rally's die voor de wedstrijd komen (niet voor hem). Dat hij daar zijn neus laat zien is ongetwijfeld bedoeld om te laten zien hoe 'populair' hij is.

Dat er in Michigan buiten het stadion wat demonstranten boe roepen naar Walz als hij arriveert is niet zo gek in een swing state waar ze trouwens wel Walz als gouverneur hebben gekozen en geen Republikein.

[ x ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_215136332
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 13:49 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Jij steunt graag dit soort corruptie?
Waarom is dit toegestaan?
He mag toch gewoon de mening hebben om de uitslagen van 2020 te betwisten, met alle ruis en vaagheid waarmee het omringd werd. Of het écht zo is, ik betwijfel het, maar waarom mag je die mening niet hebben?
pi_215136367
quote:
82s.gif Op maandag 30 september 2024 13:50 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Ik zeg er nb bij dat hij vast een groot applaus kreeg.
[..]

Je plaatst een foto van ingezoomd twee mensen in een vol stadion die hun middelvinger opsteken, en vervolgens een artikel waarin het een “mixed reactie” wordt genoemd wat het dus uit alle beelden absoluut niet was. Dat is gewoon plaatsen van misinformatie, niks meer niks minder, ofwel het beroemde “fake news”. En dat doe je al weken hier viel me al veel vaker op. Ik heb nooit zin en tijd om de moeite te doen het met allerlei linkjes te ontkrachten, maar nu was het zo lacherig overduidelijk dat ik het toch even niet kon laten. Overigens gebeurt het vanuit de andere kant ook vast wel, maar niet in dit topic zoals jullie het wel doen in het voordeel van het Harris kamp, dat is echt genant hoor, dat viel me echt al op sinds ik hier een paar weken geleden kwam binnenwandelen.
pi_215136459
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 13:51 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
He mag toch gewoon de mening hebben om de uitslagen van 2020 te betwisten, met alle ruis en vaagheid waarmee het omringd werd. Of het écht zo is, ik betwijfel het, maar waarom mag je die mening niet hebben?
Nee daar doel ik niet op dat vind ik achterlijk en tot op zekere hoogte strafbaar vanwege landverraad maar is niet het onderwerp.
Maar in dit geval doel ik op de vele giften en lobbypraktijken.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_215136475
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2024 13:12 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
Ja uberhaupt lobby. Zon Bernie Sanders praat daar ook wel eens over dat er in Washington een veelvoud aan lobbyisten rondloopt in verhouding met politici.

Vond dit wel een goed artikel over Khan's aanstelling en werk
quote:
Why they're smearing Lina Khan
My god, they sure hate Lina Khan. This once-in-a-generation, groundbreaking, brilliant legal scholar and fighter for the public interest, the slayer of Reaganomics, has attracted more vitriol, mockery, and dismissal than any of her predecessors in living memory.

She sure must be doing something right, huh?

A quick refresher. In 2017, Khan – then a law student – published Amazon's Antitrust Paradox in the Yale Law Journal. It was a brilliant, blistering analysis showing how the Reagan-era theory of antitrust (which celebrates monopolies as "efficient") had failed on its own terms, using Amazon as Exhibit A of the ways in which post-Reagan antitrust had left Americans vulnerable to corporate abuse:

When Joe Biden won the 2020 presidential election, he surprised everyone by appointing Khan to the FTC. It wasn't just that she had such a radical vision – it was also that she lacked the usual corporate law experience that such an appointee would normally require (experience that would ensure that the FTC was helmed by people whose default view of the world is that it should be structured and regulated by powerful, wealthy people in corporate boardrooms).

Even more surprising was that Khan was made chair of the FTC, something that was only possible because a few Republican Senators broke with their party to support her candidacy:
These Republicans saw in Khan an ally in their fight against "woke" Big Tech. For these senators, the problem wasn't that tech had got too big and powerful – it was that there were a few limited instances in which tech leaders failed to wield that power in the ways they preferred.

This is in marked contrast to the corporate Dems' champions in the administration. People like Pete Buttigieg are heralded as competent
technocrats, "realists" who are too principled to peddle hopium to the base, writing checks they can't cash. All this is cover for a King Log performance, in which Buttigieg's far-reaching regulatory authority sits unused on a shelf while a million Americans are stranded over Christmas and whole towns are endangered by greedy, reckless rail barons straight out of the Gilded Age

The contrast between the Biden trustbusters and their counterparts from the corporate wing is stark. While the corporate wing insists that every pitch is out of the zone, Khan and her allies are swinging for the stands. They're trying to make life better for you and me, by declaring commercial surveillance to be an unfair business practice and thus illegal:
And by declaring noncompete "agreements" that shackle good workers to shitty jobs to be illegal

Take the WSJ: since Khan took office, they have published 67 vicious editorials attacking her and her policies. Khan is living rent-free in Rupert Murdoch's head. Not only that, he's given her the presidential suite! You love to see it.

These attacks are worth reading, if only to see how flimsy and frivolous they are. One major subgenre is that Khan shouldn't be bringing any action against Amazon, because her groundbreaking scholarship about the company means she has a conflict of interest. Holy moly is this a stupid thing to say. The idea that the chair of an expert agency should recuse herself because she is an expert is what the physicists call not even wrong.

Since the 1990s, 31 out of 41 top FTC officials – both GOP appointed and appointees backed by corporate Dems – "worked directly for a company that has business before the agency":
The majority of FTC and DoJ antitrust lawyers who served between 2014-21 left government service and went straight to work for a Big Law firm, serving the companies they'd regulated just a few months before

This makes grifters like Jim Jordan furious. Yesterday, Jordan grilled Khan in a hearing where he accused her of violating an ethics official's advice that she should recuse herself from Big Tech cases. This is a talking point that was created and promoted by Bloomberg:
Heb even wat relevante stukjes eruit gehaald anders is het wel lang.
https://pluralistic.net/2023/07/14/making-good-trouble/
Pluralistic is sowieso wel een goed blogje als je dit soort onderwerpen interessant vindt.
pi_215136481
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2024 13:55 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Je plaatst een foto van ingezoomd twee mensen in een vol stadion die hun middelvinger opsteken, en vervolgens een artikel waarin het een “mixed reactie” wordt genoemd wat het dus uit alle beelden absoluut niet was. Dat is gewoon plaatsen van misinformatie, niks meer niks minder, ofwel het beroemde “fake news”. En dat doe je al weken hier viel me al veel vaker op. Ik heb nooit zin en tijd om de moeite te doen het met allerlei linkjes te ontkrachten, maar nu was het zo lacherig overduidelijk dat ik het toch even niet kon laten. Overigens gebeurt het vanuit de andere kant ook vast wel, maar niet in dit topic zoals jullie het wel doen in het voordeel van het Harris kamp, dat is echt genant hoor, dat viel me echt al op sinds ik hier een paar weken geleden kwam binnenwandelen.
Niet alleen een foto. Ook uit het artikel:

twitter

Wat klopt er niet aan? Om nog maar niet te spreken over je misinformatie dat Walz werd uitgejouwd in zijn eigen staat.

En nee daaruit kan je dus ook niet concluderen dat allerlei andere linkjes meteen ook 'fake news' zijn 8)7

Dat is niet omdat je er geen moeite voor wil doen maar omdat je dat niet kan :{w

Mijn hemel alsof ook maar iemand twijfelt aan het constante gelieg van Trump & Co :')

[ Bericht 3% gewijzigd door Kijkertje op 30-09-2024 14:20:20 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_215136540

Heel toevallig al die "errors" waar non citizens kunnen stemmen.
Ik ga ook stemmen dit jaar op Trump vanuit Nederland! kan allemaal onder Bidens/Kamala's administration.

De DMV registreert iedereen met een rijbewijs om te stemmen, daarom geven ze Haitianen ook gratis rijbewijzen en dat resulteert in duizenden ongelukken.

Hier ook in Oregon
quote:
Oregon DMV mistakenly registered noncitizens to vote, says secretary of state
https://www.katu.com/news(...)s-secretary-of-state
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_215136561
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_215136570
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 14:21 schreef Barbusse het volgende:
Wat een bananenrepubliek he.
pi_215136658
...
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_215136678
quote:
14s.gif Op maandag 30 september 2024 10:10 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
In de jaren 30 liet jij vast je bankzaken doen door Hjalmar Schacht en reed je in een Volkswagen. Hart wie Kruppstahl.

Bizar dat je donaties aan democratie slopers zo tof vindt. De capitool bestormers.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215136710
Het regent buiten. Best hard voor de tuinman, die stug doorgaat.

Oh Amerikaanse verkiezingen. Excuus.
pi_215136799
quote:
15s.gif Op maandag 30 september 2024 14:23 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Wat een bananenrepubliek he.
Idd niet eens een fatsoenlijk stemregister hebben en mensen die zichzelf moeten registreren alles om maar aan die achterhaalde amendementen vast te houden of ze zo te interpreteren dat zelfs automatische aanvalswapens gekocht en gebruikt kunnen worden door burgers. Bijvoorbeeld de welbekende ak47. :W
  maandag 30 september 2024 @ 15:21:14 #24
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_215137193
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2024 13:46 schreef Eagles89 het volgende:

@:kijkertje zijn waarheid: plaatst een foto van twee mensen in een stadion van 80k+ man die een middelvinger naar Trump opsteken en post nog een link van de fake news media dat het een “mixed” reactie van het publiek was.

Overigens gaat Trump sinds gister weer aan de leiding en is het witte broodsweek effect van Harris definitief voorbij! YAY
https://x.com/bennyjohnson/status/1840548395590578361

Wel dapper van je, dat je nog steeds Benny Johnson aanhaalt om je punt te maken.
Je weet dat Benny Johnson (veel!) geld kreeg van Russia Today om hun propaganda te propageren??
Heel toevallig ( :') ) ook dezelfde talking points als End Wokeness/Jack Poso en eigenlijk de hele "47" campagne? :)

Of wordt jij soms ook betaald?

https://www.forbes.com/si(...)re-funded-by-russia/
pi_215137195
"You can call me Susan if it makes you happy"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')