Hartverwarmend altijd weer hè, die spontane protesten in landen waar doorgaans alles wat op een stem lijkt de kop ingedrukt wordt.quote:
Het geeft vooral al wat voor tering bende het in een groot deel van het midden oosten is.quote:Op zaterdag 28 september 2024 22:36 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Hartverwarmend altijd weer hè, die spontane protesten in landen waar doorgaans alles wat op een stem lijkt de kop ingedrukt wordt.
Zodra er een leuke zondebok als afleiding voor de eigen falende overheid opduikt kan het ineens wel. Cartoons, Israël, Amerika, het kan niet gek genoeg.
Demonstratie voor vrouwenrechten? Nog sneller afschieten dan de moeder van Bambi!
hypersonic missiles van Rusland?quote:Op zaterdag 28 september 2024 22:33 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Wees gerust, Iran gaat ze met alle liefde voorzien van beter materiaal. Doodeng gaat het worden daar. In het beste geval blijft de alleen de economie van Israël gesloopt achter.
Ach veel agressie, zero inhoudquote:Op zaterdag 28 september 2024 22:36 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Hartverwarmend altijd weer hè, die spontane protesten in landen waar doorgaans alles wat op een stem lijkt de kop ingedrukt wordt.
Zodra er een leuke zondebok als afleiding voor de eigen falende overheid opduikt kan het ineens wel. Cartoons, Israël, Amerika, het kan niet gek genoeg.
Demonstratie voor vrouwenrechten? Nog sneller afschieten dan de moeder van Bambi!
Dat zijn leden van pro-Iraanse milities in Irak die demonstreren, gewone burgers kunnen niet zo dichtbij de Amerikaanse ambassade in Bagdad (Green Zone) komen. Ze hebben ook al langer dan een jaar een Joodse vrouw (Elizabeth Tsurkov) gegijzeld in Irak. Netanyahu zei in een van zijn toespraken:quote:Op zaterdag 28 september 2024 22:36 schreef Qarrad het volgende:
Tja, dit is een primitief derdewereldland, dan krijg je natuurlijk al snel dit soort situaties. Allemaal lekker boos gaan doen met vlaggen van Hezbollah bij de Amerikaanse ambassade.quote:
Leuk om te zien, die mensen snappen het. Dat ze een mooie avond mogen beleven.quote:Op zaterdag 28 september 2024 22:41 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Ach veel agressie, zero inhoud
Dit aan de andere kant vind ik wel hartverwarmend![]()
[ x ]
Ja maar er staan nog honderdduizenden Hezbollah strijders klaar, Israël heeft geen schijn van kans!quote:
Ik probeer mezelf het weleens voor te stellen dat wij hier zo leven met Duitsland en België.quote:Op zaterdag 28 september 2024 22:42 schreef HeatWave het volgende:
Iedereen daar haat elkaar, buren, theoretisch geloofsgenoten, landgenoten, alles en iedereen wenst elkaar het ergste toe.
Op welke manier denken mensen dat dat wel prima in het westen zou passen precies?.
Nu punt nl is onderdeel van de DPG groep van de Vlaamse familie van Thillo, het zou goed zijn wanneer meer mensen zich zouden verdiepen in het verleden (en dan met name tijdens WO II) van die familie en daar hun conclusie op zouden baseren of ze hun nieuws nog wel zouden willen vergaren uit bronnen die aan die familie toebehoren...quote:Op zaterdag 28 september 2024 21:23 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Nupuntnl met de goede dingen van Nasrallah en hoe verbindend hij wel niet was. Echt, hef jezelf op.
Hezbollah zou in 2006 volledig ontwapenen.
Meer dan de helft van de bevolking van Iran heeft een bloedhekel aan het regime daar en willen terug naar de tijd van vóór 1978 (datum even uit m'n hoofd)
Ik kende Jemen eigenlijk alleen maar door deze aflevering van Friendsquote:Op zaterdag 28 september 2024 22:37 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat land is allang tot puin gereduceerd juist door die houding dat het niets waard is. Of heb jij massale protesten gezien tijdens de afgelopen jaren?
Zelfs de Ottomanen stuurden er al functionarissen heen om ervan af te komen.
Je hebt niks gemist.quote:Op zaterdag 28 september 2024 23:44 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik kende Jemen eigenlijk alleen maar door deze aflevering van Friends![]()
![]()
![]()
De keer erna dat ik ervan hoorde was door de ontvoering van dat koppel.
Van de wiki-pagina:quote:Op zaterdag 28 september 2024 23:35 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Nu punt nl is onderdeel van de DPG groep van de Vlaamse familie van Thillo, het zou goed zijn wanneer meer mensen zich zouden verdiepen in het verleden (en dan met name tijdens WO II) van die familie en daar hun conclusie op zouden baseren of ze hun nieuws nog wel zouden willen vergaren uit bronnen die aan die familie toebehoren...
Leest als een vrij hermetisch verhaal, en alsof een breder inzicht biedende update de komende 5 jaar ook niet echt verwacht wordt.quote:De familie verkreeg in 1978 een participatie van 50% in Uitgeverij J. Hoste, die toen eigenaar was van het Vlaamse dagblad Het Laatste Nieuws. Twaalf jaar later was deze helemaal in handen van de familie en men ging verder onder de naam De Persgroep. Daarmee verwierf men samen met de groep Rossel nog onder andere de financiële dagbladen De Tijd en L'Echo. De Persgroep controleerde vroeger samen met de Roularta Media Group Medialaan. Beide hadden 50% van de aandelen van Medialaan, tegenwoordig heeft DPG Media 100% van de aandelen in handen.
Bij nieuwsuur waren ze hem nog naar voren aan het schuiven idd in de duiding zojuist.quote:
Ze lopen daar in jurken en dragen grote kromme messen.quote:Op zaterdag 28 september 2024 23:44 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik kende Jemen eigenlijk alleen maar door deze aflevering van Friends![]()
![]()
![]()
De keer erna dat ik ervan hoorde was door de ontvoering van dat koppel.
Nupuntnl staat al jaren aan de verkeerde kant. Sinds de 2 huidige vegamilieuwokeantijoodmoslimskunnenniksfoutdoen hoofdredacteuren er zitten, is het echt helemaal stuk gegaan.quote:Op zaterdag 28 september 2024 21:23 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Nupuntnl met de goede dingen van Nasrallah en hoe verbindend hij wel niet was. Echt, hef jezelf op.
Hezbollah zou in 2006 volledig ontwapenen.
Meer dan de helft van de bevolking van Iran heeft een bloedhekel aan het regime daar en willen terug naar de tijd van vóór 1978 (datum even uit m'n hoofd)
sinds Matthew Perry is overleden kan zelfs Chandler Bing er niet meer naar op vakantie om z'n ex te ontlopen.quote:Op zaterdag 28 september 2024 22:35 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Jemen had al lang tot puin gereduceerd moeten worden, aan dat land (en volk) mist niemand iets.
Die aflevering blijft briljant hoor.quote:Op zondag 29 september 2024 00:07 schreef Jan_Lul het volgende:
[..]
sinds Matthew Perry is overleden kan zelfs Chandler Bing er niet meer naar op vakantie om z'n ex te ontlopen.
Commerciëlen willen vooral niet moeilijk (laten) doen, door het nieuws onversneden te brengen. Reden waarom o.a. een NOS, NRC, Volkskrant en ook een Telegraaf best ingewikkeld balanceren om hun doelgroep niet van zoch te gaan vervreemden.quote:Op zaterdag 28 september 2024 21:27 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Tja, alleen al om het feit dat Nu.nl onder de helft van de nieuwsartikelen discussiemogelijkheden uitschakelen ("we zien dat NUjij-ers vrijwel alleen maar speculeren, of "De hevigheid van de discussies maakt goede moderatie lastig") mag die site van mij wel opgedoekt worden. Wat is dan de meerwaarde t.o.v. bijvoorbeeld het nog immer uitstekende Teletekst?
Israel is goed bezig.quote:
Klinkt als kwats. Geen enkel conflict heeft het goed overleefd met geweld, wel met diplomatie.quote:Op zondag 29 september 2024 00:55 schreef Vallon het volgende:
[..]
Commerciëlen willen vooral niet moeilijk (laten) doen, door het nieuws onversneden te brengen. Reden waarom o.a. een NOS, NRC, Volkskrant en ook een Telegraaf best ingewikkeld balanceren om hun doelgroep niet van zoch te gaan vervreemden.
Ik ben het wel eens dat discussie op inhoud, redelijk zinloos is. Voor het kunt bedenken, gaan figuren op grond van eigen overtuigingen, hun mening als feit brengen.
Puur om de besproken inhoud met whatever it takes, te vermalen tot bijzaak.
Iets dat we ook hier zien waar mensen niet staat zijn hun overtuiging of gevoel van (on)gelijkheid, te scheiden van feitelijk situatie(s).
Kritiek komt dan niet veel verder met te zeggen dat iets faliekant verkeerd is en dan in gebreke blijven met hoe dan wel het beter te doen.
Nou jij je zin... wie begon hier akkoorden te terroriseren, raketten verzamelen om die te laten ploffen.quote:Op zondag 29 september 2024 01:19 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Klinkt als kwats. Geen enkel conflict heeft het goed overleefd met geweld, wel met diplomatie.
https://www.bnr.nl/nieuws(...)-nederlandse-krantenquote:Op zaterdag 28 september 2024 23:50 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Van de wiki-pagina:
[..]
Leest als een vrij hermetisch verhaal, en alsof een breder inzicht biedende update de komende 5 jaar ook niet echt verwacht wordt.
De structuur is weg voorlopigquote:Op zaterdag 28 september 2024 14:24 schreef Triggershott het volgende:
Hun leider is om het leven gekomen, maar ze beschikken nog over 100K militanten, dus ze zijn verre van opgerold.
Precies, het werkt natuurlijk extreem afschrikwekkend en intimiderend dat je in staat bent zodra, nog voor de oorlog goed en wel is uitgebroken, al de complete top van je tegenstander van de kaart weet te vegen.quote:Op zaterdag 28 september 2024 17:07 schreef nixxx het volgende:
[..]
Dat zal de Iraniërs ook wel rustig houden
ga slapenquote:Op zondag 29 september 2024 03:25 schreef Thorelf het volgende:
dus duidelijk... mocht er er ooit wereld vrede komen ! dan zijn er geen moslims want zij zijn de de vernietergers van de beschaving!!
Dit zag ik in een eerder journaal en was inderdaad ridicuul om zo te brengen. Dan denk je zit daar nou niemand bij de NOS die even zegt hee jongens, dat is niet okequote:Op zondag 29 september 2024 03:37 schreef Eagles89 het volgende:
En toen als klap op de vuurpijl nog even een mooi in memoriam kader in beeld met zijn foto en geboorte- en sterfdatum
We zijn ook een veel te verdeelde samenleving geworden, oh wacht het politiek correcte woord is diversquote:Op zondag 29 september 2024 04:20 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Dit zag ik in een eerder journaal en was inderdaad ridicuul om zo te brengen. Dan denk je zit daar nou niemand bij de NOS die even zegt hee jongens, dat is niet oke
klopt... en het zal nooit meer een zijn!! helaas. we zijn te verschillend. er is geen nederland meer.quote:Op zondag 29 september 2024 04:35 schreef nixxx het volgende:
[..]
We zijn ook een veel te verdeelde samenleving geworden, oh wacht het politiek correcte woord is divers
quote:Op zondag 29 september 2024 01:49 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
https://www.bnr.nl/nieuws(...)-nederlandse-kranten
nope het zet je tot nadenken .... hoop ikquote:Op zondag 29 september 2024 05:43 schreef mschol het volgende:
[..]generaties ouwe koeien uit de sloot halen is gewoon onzinnig en dommer dan dom anno 2024
niet bepaald, huidige generatie heeft geen reet te maken met de generatie die leefde ten tijde van WO2quote:Op zondag 29 september 2024 06:10 schreef Thorelf het volgende:
[..]
nope het zet je tot nadenken .... hoop ik
Onderling is daar natuurlijk veel gebeurd. Nasrallah was niet echt een optie die ze weg konden stemmen voor een hoop mensen in Libanon.quote:Op zaterdag 28 september 2024 22:41 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Ach veel agressie, zero inhoud
Dit aan de andere kant vind ik wel hartverwarmend![]()
[ x ]
Ja dat guiltwashing van de media nu is echt tenenkrommend.quote:Op zaterdag 28 september 2024 21:41 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nou, in het stuk worden zinnetjes als 'het gemak waarmee waarmee hij politieke tegenstanders liet vermoorden deed soms de wenkbrauwen fronsen' weggemoffeld. Zo kun je ook over Idi Amin de positivvo gaan uithangen 'af en toe verdwenen er wat mensen in zijn krokodillenvijver, maar........blablabla'.
quote:NYT: Israel has sent undercover commandos deep into Lebanon for ‘sensitive intelligence missions’
https://www.timesofisrael(...)telligence-missions/
The New York Times says that Israel has worked since the conclusion of the Second Lebanon War in 2006 to build up a formidable intelligence apparatus that deeply penetrated the Hezbollah terror organization.
The report says Israel has sent undercover commandos “deep into the country” to carry out “sensitive intelligence missions.”
Officials tell the outlet that Israel’s willingness to carry out daring missions sets it apart from the intelligence agencies and units of other countries.
The report additionally says the focus of the IDF’s signals intelligence Unit 8200 on Hezbollah meant that the military could pass information to the US that resulted in the airstrike killed General Qassem Soleimani in Iraq in January 2020.
Dit meen je toch niet serieus he?quote:Op zondag 29 september 2024 03:37 schreef Eagles89 het volgende: En toen als klap op de vuurpijl nog even een mooi in memoriam kader in beeld met zijn foto en geboorte- en sterfdatum die voorbestemd is voor grootheden.
Sommige mensen moeten ook een beetje wennen dat niet iedereen dezelfde invalshoek hoeft te hebben. Iemand kan en mag een andere mening hebben.quote:Op zondag 29 september 2024 08:49 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik lees trouwens veel kritiek op NRC maar vind het zelf toch echt een kwaliteitskrant die situaties van meerdere kanten bekijkt.
Hier bijvoorbeeld een uitleg over al-jazeera en waarom Israël een kantoor op de westelijke jordaanoever heeft gesloten. Er is een verschil tussen de Engelse al-jazeera en de Arabische die in veel Arabische landen te zien is.
Als ik dit zo lees snap ik wel waarom Israël dat heeft afgesloten.
Het delen van een link vanuit de nrc app gaat trouwens steeds verkeerd, excuses ervoor.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)r-de-oorlog-a4867517
Maar geef dan als Westers nieuwsmedium een waarschuwing of plaats een disclaimer dat dit bericht is geplaatst vanuit het perspectief van een moslimterrorist ofzo. Dan kunnen je lezers het beter duiden in plaats van dat ze zoals nu denken dat je compleet van het padje bent of geïnfiltreerd bent.quote:Op zondag 29 september 2024 09:01 schreef Perrin het volgende:
[..]
Sommige mensen moeten ook een beetje wennen dat niet iedereen dezelfde invalshoek hoeft te hebben. Iemand kan en mag een andere mening hebben.
Volgens mij ging het gisteren om een necrologie. Dan is het te logisch te beschrijven waarom die persoon succesvol was daar, maar sommige mensen willen dat er geen woord meer aan verspild wordt dan ‘het was een vuile terrorist’.quote:Op zondag 29 september 2024 09:03 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Maar geef dan als Westers nieuwsmedium een waarschuwing of plaats een disclaimer dat dit bericht is geplaatst vanuit het perspectief van een moslimterrorist ofzo. Dan kunnen je lezers het beter duiden in plaats van dat ze zoals nu denken dat je compleet van het padje bent of geïnfiltreerd bent.
Het is volstrekt onwenselijk dat een familie zo'n groot deel van het Vlaamse en Nederlandse nieuws- en medialandschap kan kopen met het kapitaal wat zij door collaboratie met de bezetter tijdens WO II vergaard hebben. Niet alleen vanwege die collaboratie, maar ook door de monopoliepositie die ze daarmee voor zichzelf gecreëerd hebben.quote:Op zondag 29 september 2024 05:43 schreef mschol het volgende:
[..]generaties ouwe koeien uit de sloot halen is gewoon onzinnig en dommer dan dom anno 2024
Rome heeft nooit meer last gehad van Carthago..quote:Op zondag 29 september 2024 01:19 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Klinkt als kwats. Geen enkel conflict heeft het goed overleefd met geweld, wel met diplomatie.
Klachtwekkend.quote:Op zondag 29 september 2024 03:37 schreef Eagles89 het volgende:
Overigens was het NOS Journaal van 20:00 uur echt tenenkrommend slecht zeg…het leek serieus alsof ik naar een video van een satirische show zat te kijken. Op een gegeven moment zeiden ze zelfs dat die gast een enorme verbinder was die de gezondheidszorg in Libanon naar grote hoogte had weten te brengen. En geen enkel woord over al die aanslagen van politieke tegenstanders en al die aanslagen op Amerikaanse en Israelische burgerdoelen. Wel nog zeer zorgelijke vragen of Hezbollah “deze klap nog wel te boven weet te komen”. En toen als klap op de vuurpijl nog even een mooi in memoriam kader in beeld met zijn foto en geboorte- en sterfdatum die voorbestemd is voor grootheden. En dat wordt dan betaald met Nederlands belastinggeld. Lachwekkend.
Necrologie over Hitler in de stijl van NRC:quote:Op zondag 29 september 2024 08:49 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik lees trouwens veel kritiek op NRC maar vind het zelf toch echt een kwaliteitskrant die situaties van meerdere kanten bekijkt.
quote:Adolf Hitler was een gedecoreerde veteraan uit de Eerste Wereldoorlog. Hij was een verlegen en intelligente scholier, zij het wat lui, en had een innige band met zijn moeder. Zijn boek Mein Kampf uit 1925 werd een bestseller. Hij kwam in 1933 aan de macht als rijkskanselier van Duitsland. De populariteit van der Führer, zoals hij zich liet noemen, groeide in die jaren enorm. Wel leidde zijn bewind tot de systematische moord op miljoenen burgers, onder wie Joden en Roma.
Jij leest dat hij in positieve zin opgehemeld wordt, dat zie ik toch echt niet.quote:Op zondag 29 september 2024 10:28 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Necrologie over Hitler in de stijl van NRC:
[..]
Mooi! Show your true colors.quote:
quote:Iran’s leadership said deeply shaken, divided over response to Nasrallah’s killing
Conservatives want direct retaliation, while moderates — including president — prefer to avoid all-out war, as Supreme Leader Khamenei defers to proxies, officials tell NY Times
https://www.timesofisrael(...)-nasrallahs-killing/
Vermoedelijk moesten ze de restjes bij elkaar zoeken van o.a. Nasrallah.quote:
Tja, dan wil je dat simpelweg niet zien. Er wordt heel duidelijk met een milde, begripvolle en empathische toon over deze man geschreven. Het kan natuurlijk prima dat je het daar mee eens bent, maar erken dat dan gewoon.quote:Op zondag 29 september 2024 10:32 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Jij leest dat hij in positieve zin opgehemeld wordt, dat zie ik toch echt niet.
Een kwaliteitskrant kun je het niet noemen, want kwaliteit in de media zou betekenen objectiviteit en neutraliteit. De NRC is niet neutraal, maar zeer vooringenomen. Het is ook niet voor niets dat deze krant enkel populair is bij een bepaald deel van het electoraat, die door het lezen van deze krant, hun eigen vooringenomenheid bevestigt zien worden als vermeende feiten.quote:Op zondag 29 september 2024 08:49 schreef MissButterflyy het volgende:
Hier bijvoorbeeld een uitleg over al-jazeera en waarom Israël een kantoor op de westelijke jordaanoever heeft gesloten. Er is een verschil tussen de Engelse al-jazeera en de Arabische die in veel Arabische landen te zien is.
Als ik dit zo lees snap ik wel waarom Israël dat heeft afgesloten.
Het delen van een link vanuit de nrc app gaat trouwens steeds verkeerd, excuses ervoor.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)r-de-oorlog-a4867517
Sorry, wat probeer je nu te zeggen? Dat ik positief denk over Nasrallah? Heb je de rest van m’n Posts gelezen in deze reeks?quote:Op zondag 29 september 2024 11:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, dan wil je dat simpelweg niet zien. Er wordt heel duidelijk met een milde, begripvolle en empathische toon over deze man geschreven. Het kan natuurlijk prima dat je het daar mee eens bent, maar erken dat dan gewoon.
[..]
Een kwaliteitskrant kun je het niet noemen, want kwaliteit in de media zou betekenen objectiviteit en neutraliteit. De NRC is niet neutraal, maar zeer vooringenomen. Het is ook niet voor niets dat deze krant enkel populair is bij een bepaald deel van het electoraat, die door het lezen van deze krant, hun eigen vooringenomenheid bevestigt zien worden als vermeende feiten.
Ik (en velen met mij) zie dit als een zeer radicaal progressief linkse outlet, waar woke-isme, intersectionaliteit, antiwesterse en antisemitische sentimenten en Islamoflilie de boventoon voeren. Dit uit zich rond deze oorlog uit in berichtgeving vol halve of hele leugens en een diepgewortelde haat jegens Israël en (praktiserende en religieuze) Joden.
Nee, maar wel dat overduidelijk is dat ze een empathische toon gebruiken in het beschrijven van zijn leven. En dat zou je toch echt moeten kunnen erkennen in het lezen van zo'n artikel.quote:Op zondag 29 september 2024 11:35 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Sorry, wat probeer je nu te zeggen? Dat ik positief denk over Nasrallah? Heb je de rest van m’n Posts gelezen in deze reeks?![]()
Het NRC maakt van zoveel mensen, in de politiek, wereldleiders, terroristen, kunstenaars, dictators enz een necrologie. Dat het je niet bevalt dat er meer wordt besproken dan dat hij een moordzuchtige terrorist is, Tsja.
En je beschuldigingen naar het NRC zijn ontzettend overdreven. Jeetje het lijkt wel de krant van de duivel. Maar goed, ik stel me gerust met de gedachte dat jij wel de redelijkheid zelf bent, met een nuchtere kijk op de hele situatie.![]()
En hier laat ik het bij.
Dat ik wat ik meermalen in het stuk teruglees: [feiten die je positief zou kunnen noemen, maar selectief] [gruweldaden als kanttekening]. Dat is verschrikkelijk misplaatst.quote:Op zondag 29 september 2024 10:32 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Jij leest dat hij in positieve zin opgehemeld wordt, dat zie ik toch echt niet.
quote:Iran's hardliners demand closure of Hormuz, building nuclear bomb
The Islamic Republic should close the Strait of Hormuz in the Persian Gulf and build a nuclear bomb, Iran's ultra-hardliners have been demanding on social media in the wake of Israel’s killing of Hassan Nasrallah.
In recent days, ultra-hardliner social media activists, largely supporters of former nuclear negotiator Saeed Jalili, have been criticizing President Masoud Pezeshkian and his government for their "inaction" against Israel, despite its recent deadly operations in Gaza and Lebanon. They have suggested that Iran is avoiding confrontation with Israel.
https://www.iranintl.com/en/202409287174
Dat oeverloze 'jouw-krantje-deugt-niet'-gezeik in deze topics word je toch krankjorum vanquote:Op zondag 29 september 2024 11:35 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Sorry, wat probeer je nu te zeggen? Dat ik positief denk over Nasrallah? Heb je de rest van m’n Posts gelezen in deze reeks?![]()
Het NRC maakt van zoveel mensen, in de politiek, wereldleiders, terroristen, kunstenaars, dictators enz een necrologie. Dat het je niet bevalt dat er meer wordt besproken dan dat hij een moordzuchtige terrorist is, Tsja.
En je beschuldigingen naar het NRC zijn ontzettend overdreven. Jeetje het lijkt wel de krant van de duivel. Maar goed, ik stel me gerust met de gedachte dat jij wel de redelijkheid zelf bent, met een nuchtere kijk op de hele situatie.![]()
En hier laat ik het bij.
Tja dit is hoe progressieve 'inclusiviteit' eruit ziet. Ze cateren nu ook voor de geïmporteerde antisemitische kijkers.quote:Op zondag 29 september 2024 03:37 schreef Eagles89 het volgende:
Overigens was het NOS Journaal van 20:00 uur echt tenenkrommend slecht zeg…het leek serieus alsof ik naar een video van een satirische show zat te kijken. Op een gegeven moment zeiden ze zelfs dat die gast een enorme verbinder was die de gezondheidszorg in Libanon naar grote hoogte had weten te brengen. En geen enkel woord over al die aanslagen van politieke tegenstanders en al die aanslagen op Amerikaanse en Israelische burgerdoelen. Wel nog zeer zorgelijke vragen of Hezbollah “deze klap nog wel te boven weet te komen”. En toen als klap op de vuurpijl nog even een mooi in memoriam kader in beeld met zijn foto en geboorte- en sterfdatum die voorbestemd is voor grootheden. En dat wordt dan betaald met Nederlands belastinggeld. Lachwekkend.
Ik heb de uitzending gezien, en er had zeker meer aandacht mogen zijn voor de duistere kant van hem, maar deze interpretatie is sterk overdreven.quote:Op zondag 29 september 2024 13:05 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Tja dit is hoe progressieve 'inclusiviteit' eruit ziet. Ze cateren nu ook voor de geïmporteerde antisemitische kijkers.
Het verdoezelen dat iemand een terrorist is is misschien wel een dingetje.quote:Op zondag 29 september 2024 09:10 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Volgens mij ging het gisteren om een necrologie. Dan is het te logisch te beschrijven waarom die persoon succesvol was daar, maar sommige mensen willen dat er geen woord meer aan verspild wordt dan ‘het was een vuile terrorist’.
Dat komt dus oa door die gure ophemeling van terroristen in de media, waar we het dus over hebben op dit moment.quote:Op zondag 29 september 2024 13:45 schreef Confetti het volgende:
Waarom staan al die West-Europese regeringen altijd zo snel in de rij om cease fire te roepen? De beschaafde wereld en volkeren hebben nu duidelijk de technologische overhand. Moet je dan terugtrekken zodat de barbaren zich weer kunnen hergroeperen? Hezbollah is nu bij de keel gegrepen, laat Israël ze nu dan ook afmaken. Een paar duizend onschuldige doden weegt absoluut niet op tegen het voortbestaan van Hezbollah.
Israël doet in feite het vuile werk voor de rest van het Westen. Je wilt er niet aan denken hoe ver Iran was geweest zonder de dreiging van Israël. Die barbaren wil je niet te machtig maken.
Wat kan het Europese leiders schelen dat Hezbollah en Hamas bestaan? Serieuze vraag. Ik denk dat het voorkomen van escalatie veel belangrijker is voor Europese leiders.quote:Op zondag 29 september 2024 13:45 schreef Confetti het volgende:
Waarom staan al die West-Europese regeringen altijd zo snel in de rij om cease fire te roepen? De beschaafde wereld en volkeren hebben nu duidelijk de technologische overhand. Moet je dan terugtrekken zodat de barbaren zich weer kunnen hergroeperen? Hezbollah is nu bij de keel gegrepen, laat Israël ze nu dan ook afmaken. Een paar duizend onschuldige doden weegt absoluut niet op tegen het voortbestaan van Hezbollah.
Israël doet in feite het vuile werk voor de rest van het Westen. Je wilt er niet aan denken hoe ver Iran was geweest zonder de dreiging van Israël. Die barbaren wil je niet te machtig maken.
vind jij het verstandig als Iran directe toegang krijgt tot de middelandse zee ?quote:Op zondag 29 september 2024 14:08 schreef oblo het volgende:
[..]
Wat kan het Europese leiders schelen dat Hezbollah en Hamas bestaan? Serieuze vraag. Ik denk dat het voorkomen van escalatie veel belangrijker is voor Europese leiders.
Nee, maar ik snap je vraag niet zo goedquote:Op zondag 29 september 2024 14:10 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
vind jij het verstandig als Iran directe toegang krijgt tot de middelandse zee ?
quote:53 meters. That’s the distance between a
@UN
school and Hezbollah’s underground headquarters where Hassan Nasrallah was eliminated alongside 20+ additional terrorists.
The terrorists were in Hezbollah’s central headquarters, located in the heart of Beirut, embedded beneath civilian buildings.
This unequivocally proves that Hezbollah hides among civilians, endangering the lives of the people of Lebanon.
Behalve als het je eigen moeder, zus en kind zijn. Het is altijd makkelijk roepen vanuit onze veilige stoel dat er maar x-aantal mensen moeten worden opgeofferd. Zou je bij je eigen gezin dat ook prima vinden?quote:Op zondag 29 september 2024 13:45 schreef Confetti het volgende:
Sterker nog, de president van Libanon verkondigde vandaag dat er al 1 miljoen mensen op de vlucht zijn. En let op, deze mensen zitten niet zo gevangen als de mensen in Gaza. Wat ik zo lees vluchten de meesten op het moment naar Syrië maar het kan ook zomaar deze kant op zijn uiteindelijk.quote:Op zondag 29 september 2024 14:28 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Behalve als het je eigen moeder, zus en kind zijn. Het is altijd makkelijk roepen vanuit onze veilige stoel.
Waar ik uiteraard hoop dat Hezbollah tenonder gaat en ook besef dat dit niet zonder collateral damage zal lukken, vind ik het schrijnend te zien hoe we mensenlevens wegschrijven alsof het normaal is.
Overigens willen de Europese leiders gewoon een gewapende vrede. Die zien de volgende vluchtelingenstroom al in hun hoofd op gang komen.
..]quote:Op zondag 29 september 2024 14:18 schreef oblo het volgende:
[..]
Nee, maar ik snap je vraag niet zo goed
quote:Wat kan het Europese leiders schelen dat Hezbollah en Hamas bestaan? Serieuze vraag. Ik denk dat het voorkomen van escalatie veel belangrijker is voor Europese leiders.
Als je een grote terreurorganisatie in je land gaat accepteren en normaliseren die constant bezig is met het aanvallen van een buurland, kan een oorlog wel eens het gevolg zijn. In een oorlog zullen slachtoffers vallen, dat is helaas de realiteit. Kortom: geen terreurorganisatie in je land accepteren, zoals Libanon helaas wel heeft gedaan.quote:Op zondag 29 september 2024 14:28 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Behalve als het je eigen moeder, zus en kind zijn. Het is altijd makkelijk roepen vanuit onze veilige stoel dat er maar x-aantal mensen moeten worden opgeofferd. Zou je bij je eigen gezin dat ook prima vinden?
Waar ik uiteraard hoop dat Hezbollah tenonder gaat en ook besef dat dit niet zonder collateral damage zal lukken, vind ik het schrijnend te zien hoe we mensenlevens wegschrijven alsof het normaal is.
Overigens willen de Europese leiders gewoon een gewapende vrede. Die zien de volgende vluchtelingenstroom al in hun hoofd op gang komen.
Hamas en Hezbollah zijn niet alleen antisemitisch maar ook antiwesters en hebben het gemunt op een bontgenoot van het Westen, namelijk Israël. Bovendien hebben Europese landen miljarden gepompt in de Palestijnen en daarmee ook de zakken gevuld van diens leiders.quote:Op zondag 29 september 2024 14:39 schreef michaelmoore het volgende:
Wat kan het Europese leiders schelen dat Hezbollah en Hamas bestaan? Serieuze vraag. Ik denk dat het voorkomen van escalatie veel belangrijker is voor Europese leiders.
Eens hoor, maar je mist het hele punt van mijn post.quote:Op zondag 29 september 2024 14:44 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Als je een grote terreurorganisatie in je land gaat accepteren en normaliseren die constant bezig is met het aanvallen van een buurland, kan een oorlog wel eens het gevolg zijn. In een oorlog zullen slachtoffers vallen, dat is helaas de realiteit. Kortom: geen terreurorganisatie in je land accepteren, zoals Libanon helaas wel heeft gedaan.
Dat is mooi de feiten omdraaien, dus omdat een schurkenstaat vol met haatbaarden daar aan de macht is die Israël willen vernietigen vanuit theologische overtuiging moet Israël maar niet bestaan.quote:Op zondag 29 september 2024 14:12 schreef Discombobulate het volgende:
Ik denk dat Iran een veel beter land zou zijn geweest voor de regio als Israël niet had bestaan. Tegen de VS kunnen ze toch niet veel doen. Dan blijft SA over als vijand.
Wat kan Europese leiders escalatie schelen? Het is net als met het verplicht deescaleren door de politie, het ettert maar door doordat de boeven erop kunnen rekenen.quote:Op zondag 29 september 2024 14:08 schreef oblo het volgende:
[..]
Wat is de lange termijn strategie van Europa als het aankomt op Iran en hun proxies? Ik weet het eigenlijk niet zo goed, misschien weet iemand hier meer over en kan dat uitleggen. Wat ik zie is dat Europa vooral bang is voor escalatie en dat weegt zwaarder dan al het andere wat hier genoemd is. Ik weet niet waarom, ik denk een combinatie van geen kiezers willen verliezen en dat ze denken dat deals sluiten met Iran de juiste strategie is. In die zin denk ik dat het bestaan van al die proxies veel minder belangrijk is voor Europa.quote:Op zondag 29 september 2024 14:39 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
..]
Hamas en Hezbollah IS Iran
[..]
En tevens vind ik dat carthago vernietigd moet worden.quote:Op zondag 29 september 2024 09:36 schreef nixxx het volgende:
[..]
Rome heeft nooit meer last gehad van Carthago..
Dat zeg ik helemaal niet.quote:Op zondag 29 september 2024 15:02 schreef damsco het volgende:
[..]
Dat is mooi de feiten omdraaien, dus omdat een schurkenstaat vol met haatbaarden daar aan de macht is die Israël willen vernietigen vanuit theologische overtuiging moet Israël maar niet bestaan.
Het is net als een goede voetbalwedstrijd, eigenlijk weet je wel wie er zou moeten winnen, maar toch is het spannend. Laten we hopen dat ons cluppie wint!quote:
Iran is deel van Axes of Evilquote:Op zondag 29 september 2024 15:14 schreef oblo het volgende:
[..]
Wat is de lange termijn strategie van Europa als het aankomt op Iran en hun proxies? Ik weet het eigenlijk niet zo goed, misschien weet iemand hier meer over en kan dat uitleggen. Wat ik zie is dat Europa vooral bang is voor escalatie en dat weegt zwaarder dan al het andere wat hier genoemd is. Ik weet niet waarom, ik denk een combinatie van geen kiezers willen verliezen en dat ze denken dat deals sluiten met Iran de juiste strategie is. In die zin denk ik dat het bestaan van al die proxies veel minder belangrijk is voor Europa.
Er wint niemand in dit conflict. Er zijn alleen maar verliezers. Dat mensen dat nu nog niet begrijpen.quote:Op zondag 29 september 2024 15:39 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Het is net als een goede voetbalwedstrijd, eigenlijk weet je wel wie er zou moeten winnen, maar toch is het spannend. Laten we hopen dat ons cluppie wint!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |