Volgens mij ging het gisteren om een necrologie. Dan is het te logisch te beschrijven waarom die persoon succesvol was daar, maar sommige mensen willen dat er geen woord meer aan verspild wordt dan ‘het was een vuile terrorist’.quote:Op zondag 29 september 2024 09:03 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Maar geef dan als Westers nieuwsmedium een waarschuwing of plaats een disclaimer dat dit bericht is geplaatst vanuit het perspectief van een moslimterrorist ofzo. Dan kunnen je lezers het beter duiden in plaats van dat ze zoals nu denken dat je compleet van het padje bent of geïnfiltreerd bent.
Het is volstrekt onwenselijk dat een familie zo'n groot deel van het Vlaamse en Nederlandse nieuws- en medialandschap kan kopen met het kapitaal wat zij door collaboratie met de bezetter tijdens WO II vergaard hebben. Niet alleen vanwege die collaboratie, maar ook door de monopoliepositie die ze daarmee voor zichzelf gecreëerd hebben.quote:Op zondag 29 september 2024 05:43 schreef mschol het volgende:
[..]generaties ouwe koeien uit de sloot halen is gewoon onzinnig en dommer dan dom anno 2024
Rome heeft nooit meer last gehad van Carthago..quote:Op zondag 29 september 2024 01:19 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Klinkt als kwats. Geen enkel conflict heeft het goed overleefd met geweld, wel met diplomatie.
Klachtwekkend.quote:Op zondag 29 september 2024 03:37 schreef Eagles89 het volgende:
Overigens was het NOS Journaal van 20:00 uur echt tenenkrommend slecht zeg…het leek serieus alsof ik naar een video van een satirische show zat te kijken. Op een gegeven moment zeiden ze zelfs dat die gast een enorme verbinder was die de gezondheidszorg in Libanon naar grote hoogte had weten te brengen. En geen enkel woord over al die aanslagen van politieke tegenstanders en al die aanslagen op Amerikaanse en Israelische burgerdoelen. Wel nog zeer zorgelijke vragen of Hezbollah “deze klap nog wel te boven weet te komen”. En toen als klap op de vuurpijl nog even een mooi in memoriam kader in beeld met zijn foto en geboorte- en sterfdatum die voorbestemd is voor grootheden. En dat wordt dan betaald met Nederlands belastinggeld. Lachwekkend.
Necrologie over Hitler in de stijl van NRC:quote:Op zondag 29 september 2024 08:49 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik lees trouwens veel kritiek op NRC maar vind het zelf toch echt een kwaliteitskrant die situaties van meerdere kanten bekijkt.
quote:Adolf Hitler was een gedecoreerde veteraan uit de Eerste Wereldoorlog. Hij was een verlegen en intelligente scholier, zij het wat lui, en had een innige band met zijn moeder. Zijn boek Mein Kampf uit 1925 werd een bestseller. Hij kwam in 1933 aan de macht als rijkskanselier van Duitsland. De populariteit van der Führer, zoals hij zich liet noemen, groeide in die jaren enorm. Wel leidde zijn bewind tot de systematische moord op miljoenen burgers, onder wie Joden en Roma.
Jij leest dat hij in positieve zin opgehemeld wordt, dat zie ik toch echt niet.quote:Op zondag 29 september 2024 10:28 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Necrologie over Hitler in de stijl van NRC:
[..]
Mooi! Show your true colors.quote:
quote:Iran’s leadership said deeply shaken, divided over response to Nasrallah’s killing
Conservatives want direct retaliation, while moderates — including president — prefer to avoid all-out war, as Supreme Leader Khamenei defers to proxies, officials tell NY Times
https://www.timesofisrael(...)-nasrallahs-killing/
Vermoedelijk moesten ze de restjes bij elkaar zoeken van o.a. Nasrallah.quote:
Tja, dan wil je dat simpelweg niet zien. Er wordt heel duidelijk met een milde, begripvolle en empathische toon over deze man geschreven. Het kan natuurlijk prima dat je het daar mee eens bent, maar erken dat dan gewoon.quote:Op zondag 29 september 2024 10:32 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Jij leest dat hij in positieve zin opgehemeld wordt, dat zie ik toch echt niet.
Een kwaliteitskrant kun je het niet noemen, want kwaliteit in de media zou betekenen objectiviteit en neutraliteit. De NRC is niet neutraal, maar zeer vooringenomen. Het is ook niet voor niets dat deze krant enkel populair is bij een bepaald deel van het electoraat, die door het lezen van deze krant, hun eigen vooringenomenheid bevestigt zien worden als vermeende feiten.quote:Op zondag 29 september 2024 08:49 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik lees trouwens veel kritiek op NRC maar vind het zelf toch echt een kwaliteitskrant die situaties van meerdere kanten bekijkt.
Hier bijvoorbeeld een uitleg over al-jazeera en waarom Israël een kantoor op de westelijke jordaanoever heeft gesloten. Er is een verschil tussen de Engelse al-jazeera en de Arabische die in veel Arabische landen te zien is.
Als ik dit zo lees snap ik wel waarom Israël dat heeft afgesloten.
Het delen van een link vanuit de nrc app gaat trouwens steeds verkeerd, excuses ervoor.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)r-de-oorlog-a4867517
Sorry, wat probeer je nu te zeggen? Dat ik positief denk over Nasrallah? Heb je de rest van m’n Posts gelezen in deze reeks?quote:Op zondag 29 september 2024 11:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, dan wil je dat simpelweg niet zien. Er wordt heel duidelijk met een milde, begripvolle en empathische toon over deze man geschreven. Het kan natuurlijk prima dat je het daar mee eens bent, maar erken dat dan gewoon.
[..]
Een kwaliteitskrant kun je het niet noemen, want kwaliteit in de media zou betekenen objectiviteit en neutraliteit. De NRC is niet neutraal, maar zeer vooringenomen. Het is ook niet voor niets dat deze krant enkel populair is bij een bepaald deel van het electoraat, die door het lezen van deze krant, hun eigen vooringenomenheid bevestigt zien worden als vermeende feiten.
Ik (en velen met mij) zie dit als een zeer radicaal progressief linkse outlet, waar woke-isme, intersectionaliteit, antiwesterse en antisemitische sentimenten en Islamoflilie de boventoon voeren. Dit uit zich rond deze oorlog uit in berichtgeving vol halve of hele leugens en een diepgewortelde haat jegens Israël en (praktiserende en religieuze) Joden.
Nee, maar wel dat overduidelijk is dat ze een empathische toon gebruiken in het beschrijven van zijn leven. En dat zou je toch echt moeten kunnen erkennen in het lezen van zo'n artikel.quote:Op zondag 29 september 2024 11:35 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Sorry, wat probeer je nu te zeggen? Dat ik positief denk over Nasrallah? Heb je de rest van m’n Posts gelezen in deze reeks?![]()
Het NRC maakt van zoveel mensen, in de politiek, wereldleiders, terroristen, kunstenaars, dictators enz een necrologie. Dat het je niet bevalt dat er meer wordt besproken dan dat hij een moordzuchtige terrorist is, Tsja.
En je beschuldigingen naar het NRC zijn ontzettend overdreven. Jeetje het lijkt wel de krant van de duivel. Maar goed, ik stel me gerust met de gedachte dat jij wel de redelijkheid zelf bent, met een nuchtere kijk op de hele situatie.![]()
En hier laat ik het bij.
Dat ik wat ik meermalen in het stuk teruglees: [feiten die je positief zou kunnen noemen, maar selectief] [gruweldaden als kanttekening]. Dat is verschrikkelijk misplaatst.quote:Op zondag 29 september 2024 10:32 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Jij leest dat hij in positieve zin opgehemeld wordt, dat zie ik toch echt niet.
quote:Iran's hardliners demand closure of Hormuz, building nuclear bomb
The Islamic Republic should close the Strait of Hormuz in the Persian Gulf and build a nuclear bomb, Iran's ultra-hardliners have been demanding on social media in the wake of Israel’s killing of Hassan Nasrallah.
In recent days, ultra-hardliner social media activists, largely supporters of former nuclear negotiator Saeed Jalili, have been criticizing President Masoud Pezeshkian and his government for their "inaction" against Israel, despite its recent deadly operations in Gaza and Lebanon. They have suggested that Iran is avoiding confrontation with Israel.
https://www.iranintl.com/en/202409287174
Dat oeverloze 'jouw-krantje-deugt-niet'-gezeik in deze topics word je toch krankjorum vanquote:Op zondag 29 september 2024 11:35 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Sorry, wat probeer je nu te zeggen? Dat ik positief denk over Nasrallah? Heb je de rest van m’n Posts gelezen in deze reeks?![]()
Het NRC maakt van zoveel mensen, in de politiek, wereldleiders, terroristen, kunstenaars, dictators enz een necrologie. Dat het je niet bevalt dat er meer wordt besproken dan dat hij een moordzuchtige terrorist is, Tsja.
En je beschuldigingen naar het NRC zijn ontzettend overdreven. Jeetje het lijkt wel de krant van de duivel. Maar goed, ik stel me gerust met de gedachte dat jij wel de redelijkheid zelf bent, met een nuchtere kijk op de hele situatie.![]()
En hier laat ik het bij.
Tja dit is hoe progressieve 'inclusiviteit' eruit ziet. Ze cateren nu ook voor de geïmporteerde antisemitische kijkers.quote:Op zondag 29 september 2024 03:37 schreef Eagles89 het volgende:
Overigens was het NOS Journaal van 20:00 uur echt tenenkrommend slecht zeg…het leek serieus alsof ik naar een video van een satirische show zat te kijken. Op een gegeven moment zeiden ze zelfs dat die gast een enorme verbinder was die de gezondheidszorg in Libanon naar grote hoogte had weten te brengen. En geen enkel woord over al die aanslagen van politieke tegenstanders en al die aanslagen op Amerikaanse en Israelische burgerdoelen. Wel nog zeer zorgelijke vragen of Hezbollah “deze klap nog wel te boven weet te komen”. En toen als klap op de vuurpijl nog even een mooi in memoriam kader in beeld met zijn foto en geboorte- en sterfdatum die voorbestemd is voor grootheden. En dat wordt dan betaald met Nederlands belastinggeld. Lachwekkend.
Ik heb de uitzending gezien, en er had zeker meer aandacht mogen zijn voor de duistere kant van hem, maar deze interpretatie is sterk overdreven.quote:Op zondag 29 september 2024 13:05 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Tja dit is hoe progressieve 'inclusiviteit' eruit ziet. Ze cateren nu ook voor de geïmporteerde antisemitische kijkers.
Het verdoezelen dat iemand een terrorist is is misschien wel een dingetje.quote:Op zondag 29 september 2024 09:10 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Volgens mij ging het gisteren om een necrologie. Dan is het te logisch te beschrijven waarom die persoon succesvol was daar, maar sommige mensen willen dat er geen woord meer aan verspild wordt dan ‘het was een vuile terrorist’.
Dat komt dus oa door die gure ophemeling van terroristen in de media, waar we het dus over hebben op dit moment.quote:Op zondag 29 september 2024 13:45 schreef Confetti het volgende:
Waarom staan al die West-Europese regeringen altijd zo snel in de rij om cease fire te roepen? De beschaafde wereld en volkeren hebben nu duidelijk de technologische overhand. Moet je dan terugtrekken zodat de barbaren zich weer kunnen hergroeperen? Hezbollah is nu bij de keel gegrepen, laat Israël ze nu dan ook afmaken. Een paar duizend onschuldige doden weegt absoluut niet op tegen het voortbestaan van Hezbollah.
Israël doet in feite het vuile werk voor de rest van het Westen. Je wilt er niet aan denken hoe ver Iran was geweest zonder de dreiging van Israël. Die barbaren wil je niet te machtig maken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |