Euh jawel, hij ziet er 8 optisch vliegen en er zijn er 8 op de radar. Dus er zijn er 8 nu afscheid aan het nemen.quote:
Allereerst is het geen radar wat we zien, en hoor je ook mensen over 9.quote:Op vrijdag 27 september 2024 14:47 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Euh jawel, hij ziet er 8 optisch vliegen en er zijn er 8 op de radar. Dus er zijn er 8 nu afscheid aan het nemen.
Ja, ze gaan nu naar het noorden (na Woensdrecht)quote:
Nee, daar zijn ze al lang weer uit. Ze vlogen over/bij Essen.quote:Op vrijdag 27 september 2024 14:47 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ze penetreren nu het Belgische luchtruim
Ja zijn ze nu in België of in Soesterberg?quote:Op vrijdag 27 september 2024 14:48 schreef Specularium het volgende:
Volgens mij gaan ze nu via Den Haag richting Soesterberg.
Het signaal van die bakken wordt weergegeven op jawel een radarschermquote:Op vrijdag 27 september 2024 14:47 schreef FvanS het volgende:
[..]
Allereerst is het geen radar wat we zien, en hoor je ook mensen over 9.
Bijna bij Zevenbergenquote:Op vrijdag 27 september 2024 14:49 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ja zijn ze nu in België of in Soesterberg?
Teveel wind waarschijnlijk, je wil op zo'n hoogte geen rukwinden en turbulentie hebbenquote:Op vrijdag 27 september 2024 14:49 schreef Starhopper het volgende:
Het weer in het noorden was te slechtDaar is het droog joh. Ze vlogen de hele tijd in teringweer.
Te harde wind denk ikquote:Op vrijdag 27 september 2024 14:49 schreef Starhopper het volgende:
Het weer in het noorden was te slechtDaar is het droog joh. Ze vlogen de hele tijd in teringweer.
Ze vliegen weer oostwaarts over Brabantquote:Op vrijdag 27 september 2024 14:50 schreef Specularium het volgende:
Ze draaien weer terug richting Volkel.
Heb je ze nog gezien?quote:
Dit was gaaf, toen die nog te zien was op de Luchtmachtdagen enzoquote:
@Paul oplettenquote:Op vrijdag 27 september 2024 14:48 schreef Specularium het volgende:
Volgens mij gaan ze nu via Den Haag richting Soesterberg.
Nope.quote:Op vrijdag 27 september 2024 14:52 schreef Coeus het volgende:
Wat? Komen ze niet meer over het noorden?
Ik heb er hier 9 gezien. Vijf eerst in V-vorm, daarna nog 2x 2 stuks schuin achter elkaar.quote:Op vrijdag 27 september 2024 14:42 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Heb er echt 8 geteld en gehoord.
Ook niet over het westenquote:Op vrijdag 27 september 2024 14:52 schreef Coeus het volgende:
Wat? Komen ze niet meer over het noorden?
Vliegbasis Leeuwarden heeft al eerder afscheid genomen van de F16's. Ze gingen toen naar Gilze Rijenquote:Op vrijdag 27 september 2024 14:49 schreef Starhopper het volgende:
Het zijn oorlogsvliegtuigenquote:Op vrijdag 27 september 2024 14:50 schreef FvanS het volgende:
[..]
Teveel wind waarschijnlijk, je wil op zo'n hoogte geen rukwinden en turbulentie hebben
quote:Op vrijdag 27 september 2024 14:52 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Helemaal niks. Ook niks gehoord.
Lekker voor jan lul de hele dag in de regen staanquote:Op vrijdag 27 september 2024 14:53 schreef Specularium het volgende:
Op Soesterberg staat het ook vol, zullen ze leuk vinden.
Serieus? Dat is wel triest dan ja, zeker met dit weerquote:Op vrijdag 27 september 2024 14:53 schreef Specularium het volgende:
Op Soesterberg staat het ook vol, zullen ze leuk vinden.
Nu weet ik ongeveer waar jij woont.quote:
Stalkerquote:Op vrijdag 27 september 2024 14:55 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Nu weet ik ongeveer waar jij woont.
Om de hoek.quote:Op vrijdag 27 september 2024 14:55 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
+1quote:Op vrijdag 27 september 2024 14:55 schreef Coeus het volgende:
Balen. Sta ik op mijn balkon weg te waaien
Stig en ik stalken elkaarquote:
Eindhoven airport is officieel ook een militair vliegveld, kunnen ze die nog even meepakkenquote:Op vrijdag 27 september 2024 14:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
Voor Volkel zou ik toch naar het noorden gaan ipv het zuiden..
Ik vond het ook mooi, werd er ook wel nostalgisch van. Vroeger hoorde ik ze veel vaker. Zag en hoorde ze net eigenlijk per toevalquote:Op vrijdag 27 september 2024 14:53 schreef xpompompomx het volgende:
Hier(Breda) vlogen ze net laag over de stad.![]()
Wat heb ik dat geluid gemist sinds ze op Gilze-Rijen zijn overgegaan op helikopters.
Hebben ze al gedaanquote:Op vrijdag 27 september 2024 14:56 schreef FvanS het volgende:
[..]
Eindhoven airport is officieel ook een militair vliegveld, kunnen ze die nog even meepakken
quote:Op vrijdag 27 september 2024 14:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
Inmiddels koers richting Volkel
Cool!quote:Op vrijdag 27 september 2024 14:56 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik vond het ook mooi, werd er ook wel nostalgisch van. Vroeger hoorde ik ze veel vaker. Zag en hoorde ze net eigenlijk per toevaltoen ik uit de auto stapte.
Ik zie je wel verschijnenquote:Op vrijdag 27 september 2024 14:55 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik ook..quote:Op vrijdag 27 september 2024 14:53 schreef xpompompomx het volgende:
Hier(Breda) vlogen ze net laag over de stad.![]()
Wat heb ik dat geluid gemist sinds ze op Gilze-Rijen zijn overgegaan op helikopters.
Lees hier gewoon een beetje meequote:Op vrijdag 27 september 2024 14:58 schreef Paul het volgende:
Huh zijn ze weer opgestegen? WAarom staat nergens duidelijke uitleg
Met een sip omlaag hangend gezicht?quote:Op vrijdag 27 september 2024 14:58 schreef mascara-klodder het volgende:
* mascara-klodder gaat balkondeuren weer sluiten.
Ze zijn onderhand weer gelandquote:Op vrijdag 27 september 2024 14:58 schreef Paul het volgende:
Huh zijn ze weer opgestegen? WAarom staat nergens duidelijke uitleg
quote:Op vrijdag 27 september 2024 14:58 schreef mascara-klodder het volgende:
* mascara-klodder gaat balkondeuren weer sluiten.
Nietquote:Op vrijdag 27 september 2024 14:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ze zijn onderhand weer geland
Sterker nog, er werd jaarlijks getraind met F16's op vliegbasis Eindhoven, gold als eerste alternatief voor het geval Leeuwarden niet beschikbaar zou zijn in een conflict situatie.quote:Op vrijdag 27 september 2024 14:56 schreef FvanS het volgende:
[..]
Eindhoven airport is officieel ook een militair vliegveld, kunnen ze die nog even meepakken
Nee, ze kunnen niet in die richting landen, ze moeten vanaf het Oosten aanvliegenquote:Op vrijdag 27 september 2024 14:59 schreef Starhopper het volgende:
Haha ze gaan nu weer naar het noordenDe 2e ronde?
Eigenlijk welquote:Op vrijdag 27 september 2024 14:59 schreef FvanS het volgende:
[..]
Met een sip omlaag hangend gezicht?
Nog niet inderdaad. Vliegen naar het oosten. Maar gaan echt wel terug naar Volkel hoorquote:
Dat is de Belg denk ikquote:
1 vd vliegtuigen is groenquote:
Ja die vliegt dan hoger, oranje is zeer laag, en dan krijg je geel iets hoger, groen nog hoger en zo gaat dat even doorquote:
Dank voor de uitleg!quote:Op vrijdag 27 september 2024 15:04 schreef FvanS het volgende:
[..]
Ja die vliegt dan hoger, oranje is zeer laag, en dan krijg je geel iets hoger, groen nog hoger en zo gaat dat even door
Zo zouden ze er eigenlijk standaard uit moeten zien.quote:
Waar kijk je dan?quote:Op vrijdag 27 september 2024 15:04 schreef The-BFG het volgende:
Wel leuk dat een piloot de boel aan elkaar praat.
YouTube:quote:
Waar zie je dat?quote:Op vrijdag 27 september 2024 15:05 schreef Starhopper het volgende:
Jahoor! Daar is het schuimDoe dat nou niet jongons!
Ze spuiten waarschijnlijk om het schuim uit de pijpen te krijgen... Hopelijk dit keer.quote:Op vrijdag 27 september 2024 15:05 schreef Starhopper het volgende:
Jahoor! Daar is het schuimDoe dat nou niet jongons!
quote:
Dat hoop ik voor ze jaquote:Op vrijdag 27 september 2024 15:06 schreef FvanS het volgende:
[..]
Ze spuiten waarschijnlijk om het schuim uit de pijpen te krijgen... Hopelijk dit keer.
ALLEEN OP MAANDAG IS HET CAPS-DAY!quote:Op vrijdag 27 september 2024 15:05 schreef Paul het volgende:
KOM GEWOON NAAR SOESTERBERG
WAT IS DIT VOOR ONZIN DAT ER BEETJE REGEN IS, NIET EENS ECHT STORM
EN DAN BOEHOEHOEHOE WE KUNNEN NIET MEER VLIEGEN HOOR
zo
Dat landen om 3:12 gaat hem niet worden denk ikquote:Op vrijdag 27 september 2024 15:07 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ze zitten nu in een Holding pattern
Dat is het nu. Leeuwarden had al tijdje terug afscheid genomen van de F16's genomen omdat ze de F35's. Dus de F16's moesten ergens naar toe tot de afscheid van vandaag.quote:Op vrijdag 27 september 2024 15:03 schreef Kanaroe het volgende:
Ik ging ff boodschappen doen en ik zag ze een bochtje maken boven vliegveld G&R, heb namens jullie een groet gestuurd![]()
Ik denk niet dat G&R F35's krijgt, dit is volgens mij een helikopterbasis @:ESF1Gamer
Voor hun ook gewoon een reguliere dag. En de vliegbasis daar zit nou eenmaal dicht bij onze grensquote:Op vrijdag 27 september 2024 15:09 schreef Kleffe_Dop het volgende:
De Belgen zullen toch niet zomaar rondjes langs de grens vliegen vanmiddag?
Die zullen wel aansluiten?
Dat doen ze dagelijksquote:Op vrijdag 27 september 2024 15:09 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Ik denk dat hun early warning system ze automatisch gescrambled heeftquote:Op vrijdag 27 september 2024 15:09 schreef Kleffe_Dop het volgende:
quote:Op vrijdag 27 september 2024 15:08 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Dat is het nu. Leeuwarden had al tijdje terug afscheid genomen van de F16's genomen omdat ze de F35's. Dus de F16's moesten ergens naar toe tot de afscheid van vandaag.
Het is inderdaad mogelijk dat er F35's gaan komen op G&R lees ik netquote:Op vrijdag 27 september 2024 15:08 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Dat is het nu. Leeuwarden had al tijdje terug afscheid genomen van de F16's genomen omdat ze de F35's. Dus de F16's moesten ergens naar toe tot de afscheid van vandaag.
Correct, en dat werd ten tijde van deelname aan het JSF programma ook sporadisch aangehaald. Maar dat was natuurlijk niet zo sexy als alle negatieve stemmingmakerij.quote:Op vrijdag 27 september 2024 15:13 schreef The-BFG het volgende:
Wel grappig om te zien en horen dat er bij de aanschaf van de F-16 hetzelfde gezeik was als bij de aanschaf van de F-35. En dat de kritiek vooral kwam van niet kenners.
Die burgers hebben geen flauw idee van de snelheid van een Fighting Falconquote:Op vrijdag 27 september 2024 15:15 schreef heywoodu het volgende:
Heeft de regisseur al tien van die glaasjes champagne op ofzo?
Ik speel ook wel eens flight simulator, ben ik nu ook stoer?quote:Op vrijdag 27 september 2024 15:21 schreef mascara-klodder het volgende:
Wat een stoere mensen die vliegers
Alsof ze daar zo hard vlogenquote:Op vrijdag 27 september 2024 15:21 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Die burgers hebben geen flauw idee van de snelheid van een Fighting Falcon
Ik denk dat ik stoerder benquote:Op vrijdag 27 september 2024 15:22 schreef FvanS het volgende:
[..]
Ik speel ook wel eens flight simulator, ben ik nu ook stoer?
quote:Op vrijdag 27 september 2024 15:23 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik denk dat ik stoerder ben
Doen ze (bijna) dagelijksquote:Op vrijdag 27 september 2024 15:22 schreef Notorious_Roy het volgende:
De Belgen steken nu onze grens over! Doen een rondje Weert
Ik kan goed overweg met de Lazer in GTA Online. Ben ik ook stoer?quote:Op vrijdag 27 september 2024 15:23 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik denk dat ik stoerder ben
Oke Paulquote:Op vrijdag 27 september 2024 15:26 schreef Paul het volgende:
ECHT WATJES DIE VLIEGERS, MAAR GOED DAT DE F16 STOPT
KLEIN SPATJE REGEN EN EN DAN VAN BOEHOE NOU DAN DURF IK NIET TE VLIEGEN MEER HOOR BOEHOE! STUMPERDS!
quote:Op vrijdag 27 september 2024 15:26 schreef Paul het volgende:
ECHT WATJES DIE VLIEGERS, MAAR GOED DAT DE F16 STOPT
KLEIN SPATJE REGEN EN EN DAN VAN BOEHOE NOU DAN DURF IK NIET TE VLIEGEN MEER HOOR BOEHOE! STUMPERDS!
In VR?quote:Op vrijdag 27 september 2024 15:22 schreef FvanS het volgende:
[..]
Ik speel ook wel eens flight simulator, ben ik nu ook stoer?
Ik had wel gedacht dat hij nog even een drankje en bitterballetje zou doen voor vertrek naar Belgiequote:Op vrijdag 27 september 2024 15:28 schreef FvanS het volgende:
[..]
Gaat weer naar de thuisbasis lijkt me (Kleine-Brogel)
quote:
Die kisten moeten dan ook nog een jaar of tien mee daar.quote:
Volgens mij nog een jaar of 4 toch?quote:Op vrijdag 27 september 2024 15:31 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
[..]
Die kisten moeten dan ook nog een jaar of tien mee daar.![]()
België was erg laat met de keuze voor een opvolger van de F16.
Er zit een groot verschil tussen de eerste F-35's ontvangen en een volledig squadron Initial Operational Capable (IOC) te hebben en uiteindelijk een oude kist helemaal uit te faseren. In het geval van NL 2016 > 2021 > 2024.quote:Op vrijdag 27 september 2024 15:32 schreef FvanS het volgende:
[..]
Volgens mij nog een jaar of 4 toch?
Het doel was wel 2028 geloof ik maar ja. Tot die tijd zullen we nog genoeg F16s boven NL zien vliegen in elk geval. En dat is alleen maar mooiquote:Op vrijdag 27 september 2024 15:35 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Er zit een groot verschil tussen de eerste F-35's ontvangen en een volledig squadron Initial Operational Capable (IOC) te hebben en uiteindelijk een oude kist helemaal uit te faseren. In het geval van NL 2016 > 2021 > 2024.
Dat duurt nog wel even voor België dus, met slechts 1 trainingstoestel in de VS tot dusverre.
Ook daar slaat de vergrijzing toe.quote:Op vrijdag 27 september 2024 16:02 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
En ik maar denken dat straaljagerpiloten nooit ouder dan 40 waren.
Lijkt me wel grappig om zo iemand te zijn. Dan heb je van die jonge gastjes die grijsaards uitlachen met hun "he boomer", terwijl die "boomer" denkt, ha ha, ik vlieg wel even een F16, jij niet.quote:Op vrijdag 27 september 2024 16:02 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ook daar slaat de vergrijzing toe.
Ze hebben een fly by wire systeem waardoor de besturing volledig elektronisch is. Zijwind wordt direct gecompenseerd door de elektronische besturing waardoor de vlieger er weinig van merkt.quote:Op vrijdag 27 september 2024 14:50 schreef FvanS het volgende:
[..]
Teveel wind waarschijnlijk, je wil op zo'n hoogte geen rukwinden en turbulentie hebben
Kan wel wezen, maar toch ga je dat risico op 2000ft met 8-9 toestellen vlak bij elkaar niet nemen. Ja wellicht als het echt nodig is, maar dat is in het geval van zo'n afscheidsvlucht natuurlijk nietquote:Op vrijdag 27 september 2024 16:30 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ze hebben een fly by wire systeem waardoor de besturing volledig elektronisch is. Zijwind wordt direct gecompenseerd door de elektronische besturing waardoor de vlieger er weinig van merkt.
Ja, het is oppassen met deze oude beestjes.quote:Op vrijdag 27 september 2024 16:48 schreef FvanS het volgende:
Group Volkel zeggen dat het waarschijnlijk komt door het slechte weer.
Publiek: "Ooooohhh"quote:Op zaterdag 28 september 2024 09:47 schreef Paul het volgende:
https://www.facebook.com/reel/1055105179010125
Zou dat er anders uitzien dan bij de andere crashes?quote:Op zaterdag 28 september 2024 10:11 schreef Nyamuk het volgende:
De Russen maken wel wat kiekjes van wat er van overblijft als zo'n ding een BUK kopt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |