abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 25 september 2024 @ 23:20:41 #201
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215095111
quote:
15s.gif Op woensdag 25 september 2024 23:19 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Met deze personages kun je volgens mij juist niks. De meeste personages uit de Donald Duck hebben uitvergrote versies van herkenbare eigenschappen waar je een verhaal omheen kan breien: opvliegend, pechvogel, geluksvogel, gierig, lui. Dit personage is dan weer zo'n perfect plaatje waar je niks mee kan. Er zit geen randje aan. Saai.
Ik denk dat ze prima Katrien jaloers kan maken.
  woensdag 25 september 2024 @ 23:21:09 #202
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_215095115
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2024 23:09 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Je zou zeggen dat die vlogger beter past bij de doelgroep, maar wie ben ik.
Klimaat vinden veel kinderen ook belangrijk.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  woensdag 25 september 2024 @ 23:22:22 #203
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_215095120
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2024 23:20 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik denk dat ze prima Katrien jaloers kan maken.
Katrien heeft niks te vrezen van een single mom.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_215095163
quote:
15s.gif Op woensdag 25 september 2024 23:19 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Met deze personages kun je volgens mij juist niks. De meeste personages uit de Donald Duck hebben uitvergrote versies van herkenbare eigenschappen waar je een verhaal omheen kan breien: opvliegend, pechvogel, geluksvogel, gierig, lui. Dit personage is dan weer zo'n perfect plaatje waar je niks mee kan. Er zit geen randje aan. Saai.
Ben ik het niet mee eens.
Als ik kijk naar mogelijke verhaallijnen, dan zijn de vlogger en glurende buurvrouw erg eenzijdig. Hun rol is beperkt tot die ene specifieke eigenschap, net als buurman Bolderbast. Ook dat is vrijwel altijd dezelfde verhaallijn.

Met dit gezin kun je veel meer. Ze kunnen meer gaan mengen in buurt en met Donald Duck zelf, de neefjes, met Katrien etc.
Je kunt vele avonturen met dit gezin verzinnen wat geen losstaand verhaal hoeft te zijn (zoals dus de verhalen met een buurman bolderbast of over katrien en de damesclub die praktisch eenzelfde rol hebben als een glurende buurvrouw).

Daarnaast kunnen specifieke eigenschappen altijd nog worden aangevuld/uitvergroot. De handige of pittige, de gamer of slimmerik etc.
pi_215095168
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2024 23:09 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Je zou zeggen dat die vlogger beter past bij de doelgroep, maar wie ben ik.
Ik vond die gluurbuur wel leuk met al die roddelkanalen tegenwoordig.
Bovendien is de gluurbuur 1 van de meest grappige personages uit het verleden in een kinderprogramma.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_215095198
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2024 23:19 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
En zwart, en vrouw, en single mom, en milieubewust, en tegen ongelijkheid en tegen het idee dat een man moet klussen (copyright drDentz). En een 9-jarige vindt dit een geweldig nieuw karakter? Ik geloof dat niet. :')
Het kind liegt dus volgens jou.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_215095407
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2024 22:39 schreef de_boswachter het volgende:
Lekker een Ebony eend als buurvrouw. Zou raken.
Stukje facesitting.
pi_215095410
Een bruine eend, ongekend!
"Pools are perfect for holding water"
pi_215095426
quote:
11s.gif Op donderdag 26 september 2024 00:47 schreef probeer het volgende:
Een bruine eend, ongekend!
Gisteren nog een gebruinde eend op mijn bord. Ze was verrukkelijk!
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_215095427
Alfred J Kwak kan hier alleen maar van dromen.
-nee-
pi_215095757
Wanneer kunnen de ducksters naar da club om te twerken, als ze dan toch actueel willen zijn ^p^
Vote Republican, and get a 10 percent discount on your next Walmart visit!
pi_215095758
Benieuwd hoe de Aziatische liga hier mee omgaat.
  donderdag 26 september 2024 @ 05:50:35 #213
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_215095770
De buurt van arme Donald is dus zienderogen aan het verpauperen. Straks wordt hij slachtoffer van een vergismoord, Guus Geluk wordt van zijn geluksmuntje bestolen en neergestoken tijdens een straatroof (vindt wel een winnend lot wanneer hij op de stoep aan het leegbloeden is) en Kwik, Kwek en Kwak snoeihard aan de ketamine.

quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2024 22:14 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
[ x ] _O-
Woerd Duck

[ Bericht 9% gewijzigd door Twiitch op 26-09-2024 06:01:44 ]
Graag op anoniem
pi_215095774
Waarom zouden we hier van op moeten kijken? In elke reclame moet een gemengd gezin of iemand van kleur blijkbaar, dus dan kan Donald Duck niet achterblijven natuurlijk.
Gelukkig ligt het er niet te dik bovenop en overdrijven ze wat dat betreft niet in dit land! :') :')
pi_215095775
quote:
Er zijn ook mensen die een donkere huid hebben en die lezen ook het weekblad. Die voelen zich dan ook een beetje veilig.
Een kind van 9 is al een schuldcomplex aangepraat.
pi_215095783
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2024 21:22 schreef MissButterflyy het volgende:
En het is maar goed dat ze meegaan met hun tijd, want veel strips zijn niet meer populair en allang verdwenen. Ze moeten wel.
Waar zien wij dan de grote push voor onze aziatische, arabische en welk ander type dan ook? Juist, nergens, alles lijkt om de zwarte inburgering ( aka glorificatie ) te gaan, reclames, muziek, alles is erop geijkt, dit is geen toeval maar een bewuste campagne die dag en nacht draait, overal...

Dat vrouwen het allemaal zogezegd niet snappen snapt ieder jan lul inmiddels, dat is juist de doelgroep die het allemaal prachtig vindt.
  donderdag 26 september 2024 @ 06:15:34 #217
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_215095784
Lekker woke.

Maar blijkbaar kunnen zwarte kindjes zich volgens mensen in dit topic niet identificeren met een witte eend en wel met een bruine eend.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_215095798
Valt me nog mee dat er geen nieuwe buur is die zich geen eend voelt maar zich identificeert als zwaan en aangesproken wil worden met zij/hen.
pi_215096076
Die pijpenragers op dat hoofd vind ik wel racistisch als ze door een wit kind getekend zijn.

Zo zie je hoe de basisschoolpropaganda werkt op kinderen... Zwart, vrouw en klussen, recyclen, veilig voelen, pfff
pi_215096107
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2024 23:40 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het kind liegt dus volgens jou.
Vast niet, maar als je het artikel leest dan klinkt ze niet als een doorsnee 9 jarige. Nou kan dat ook aan de journalist liggen. En als ik bepaalde foto’s van haar zie vermoed ik dat ze biracial is, dus dan is het ook wat sneller een thema. Moeder is iig geen hardline anti-racist, want blank met dreads en dat is natuurlijk cultural appropriation en dus een doodzonde in die idiote kringen.

Maar goed, natuurlijk heeft Disney gekozen voor dit karakter, want dat is de keuze die Disney bewust keer op keer maakt. De beurswaarde is de afgelopen jaren gehalveerd, dus commercieel lijkt het niet echt een goede keuze, maar ik heb geen aandelen, dus het zal mij jeuken.
pi_215096115
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2024 07:19 schreef ach het volgende:
Die pijpenragers op dat hoofd vind ik wel racistisch als ze door een wit kind getekend zijn.

Zo zie je hoe de basisschoolpropaganda werkt op kinderen... Zwart, vrouw en klussen, recyclen, veilig voelen, pfff
Het zou mij idd niet verbazen als straks iemand bij wie een scheet dwars zit vindt dat die dreads te stereotyp zijn en ‘dus’ racistisch.
pi_215096154
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2024 19:48 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Die had zelfs een kraai met zwarte veren.

[ afbeelding ]
Merel! Dolf was een Merel, geen echte Kraai!
pi_215096174
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2024 07:25 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Vast niet, maar als je het artikel leest dan klinkt ze niet als een doorsnee 9 jarige. Nou kan dat ook aan de journalist liggen. En als ik bepaalde foto’s van haar zie vermoed ik dat ze biracial is, dus dan is het ook wat sneller een thema. Moeder is iig geen hardline anti-racist, want blank met dreads en dat is natuurlijk cultural appropriation en dus een doodzonde in die idiote kringen.

Maar goed, natuurlijk heeft Disney gekozen voor dit karakter, want dat is de keuze die Disney bewust keer op keer maakt. De beurswaarde is de afgelopen jaren gehalveerd, dus commercieel lijkt het niet echt een goede keuze, maar ik heb geen aandelen, dus het zal mij jeuken.
In de video spreekt ze het uit.

Maar kennelijk is een woke complot interessanter .
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_215096194
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2024 19:46 schreef damsco het volgende:
[ afbeelding ]

Alfred was zijn tijd ver vooruit.
Beste
Serie
Ooit

Punt.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_215096221
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2024 07:40 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Merel! Dolf was een Merel, geen echte Kraai!
Met zn blikkie schoensmeer.

Mooi dat ze zn schatkamer hadden leeggerooft met zn allen
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')