Je kan nog zo'n hoog IQ hebben, als je de taal niet beheerst houdt het gewoon op.quote:Op dinsdag 24 september 2024 12:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee. Het is gewoon IQ dus. Maar die organisatie verwacht, op basis van ideologie, overal dezelfde begaafdheid. Dus moet er iets mis zijn met het beoordelingsvermogen van de leraren.
De vraag is of je dan wel zo goed af bent in zo'n hoog iq traject op de eerste plaats.quote:Op dinsdag 24 september 2024 12:35 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Je kan nog zo'n hoog IQ hebben, als je de taal niet beheerst houdt het gewoon op.
Hmm, als je er zo sterk van overtuigt bent dat zulke standpunten negatieve gevolgen kunnen hebben, wat denk je dat de stortvloed aan negatieve drek over blanke mensen van de afgelopen jaren en alle complottheorieën over hun vermeende macht en privileges voor negatieve gevolgen hebben?quote:Op dinsdag 24 september 2024 12:29 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Tja, gisteren vond je nog dat mensen met een 'kleurtje' nooit echt Frans konden zijn, dus het verbaast mij niet dat je een onderzoek naar kansen in gelijke situaties afdoet als racisme. Je zou ook eens stil kunnen staan bij wat dat allemaal voor gevolgen kan hebben op zowel de kansen als de kijk van andere mensen op die mensen. Maar ik heb het idee dat je vooral net gaat doen alsof het allemaal niet bestaat en vast vind dat die mensen sowieso niet zo Nederlands zijn als jij. Het is je gisteren precies benoemt en dan komt daar vandaag een afgerond onderzoek bij en dat laat ook zien waarom het een probleem is om mensen met een 'kleurtje' als niet echt Nederlands te zien.
Voorbeeld: Ik ben een échte Nederlander, mijn voorouders gaan ver terug in dit gebied. Mijn dochter is een allochtoon, ondanks dat ze al diezelfde voorouders met mij deelt. Ze heeft een 'kleurtje' en word dan door mensen zoals jij (je eigen woorden) als niet écht Nederlands gezien. En als dat soort scheefdenken als prima wordt gezien, dan krijg je inderdaad resultaten zoals in dat onderzoek. Nu kunnen we daar allemaal over gaan schuimen, maar we kunnen ook wat proberen te doen met die wetenschap. Het gaan ontkennen is te simpel, want daarmee is het probleem niet opgelost.
Lijkt een kip-ei discussie.Paar jaar geleden was daar een hele rel over. Domme en slimme landen. Wetenschappers kunnen het er niet over eens worden. Je zou snel denken dat het IQ aangeboren is maar zo zwartwit is het allemaal niet.quote:Op dinsdag 24 september 2024 12:33 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nature/nurture.. Toch zijn de meningen daar wel over verdeeld. Het hangt ook van de opzet van de test uit. Hoe beter de test, hoe kleiner de invloed van nurture.
Dit bedoel ik dus.quote:Op dinsdag 24 september 2024 12:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm, als je er zo sterk van overtuigt bent dat zulke standpunten negatieve gevolgen kunnen hebben, wat denk je dat de stortvloed aan negatieve drek over blanke mensen van de afgelopen jaren en alle complottheorieën over hun vermeende macht en privileges voor negatieve gevolgen hebben?
Ja graag ja.quote:Op dinsdag 24 september 2024 12:30 schreef Niek92 het volgende:
[..]
Naar mijn mening worden hoogbegaafde kinderen niet zozeer gezien als probleem, maar ontstaat meer het besef dat je hen niet verder helpt door ze wat extra sommen te laten maken. Of Chinees te laten leren. Daarbij is een hoogbegaafde waarschijnlijk ook moeilijk te herkennen. Het kan prima zo zijn dat iemand op het ene gebied excelleert en op het andere onder presteert, maar toch hoogbegaafd is. In dat opzicht is het goed dat er extra aandacht komt, zodat ze verder geholpen kunnen worden.
Of linkse mensen die al heel lang te horen krijgen dat ze de vijanden van het volk zijn?quote:Op dinsdag 24 september 2024 12:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm, als je er zo sterk van overtuigt bent dat zulke standpunten negatieve gevolgen kunnen hebben, wat denk je dat de stortvloed aan negatieve drek over blanke mensen van de afgelopen jaren en alle complottheorieën over hun vermeende macht en privileges voor negatieve gevolgen hebben?
In een maatschappij zie ik toch liever vrije individuen ipv gelovigen die omdat hun god de enige echte is andere gelovigen elkaar de koppen inslaan en grootschalig geloofsoorlogen voeren zoals we nog steeds over de wereld zien gebeuren..quote:Op dinsdag 24 september 2024 11:39 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is vooral dat de levensstijl van velen vermeende depressies in de hand werkt. Het blijkt dat een snelle secularisatie maar vooral ongebreideld individualisme, niet veel goede dingen doet voor de mens. Het leidt tot nihilisme, moreel relativisme en een gebrek aan zingeving en daar worden mensen ongelukkig van.
Om als ouder een hoog intelligent kind te spotten, heb je ook een bepaalde achtergrond nodig. Op zich ook logisch dat bij kinderen van ouders die die achtergrond niet hebben, dat minder opvalt, gestimuleerd wordt, etc.quote:Op dinsdag 24 september 2024 12:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ja graag ja.
Wat je zegt is juist datgene waarvoor geen tijd/capaciteit meer is. Ieder mens is anders en bij ieder mens manifesteert het zich anders. Om dat te spotten heb je dus als leraar/ouder tijd nodig.
En wat is er niet tegenwoordig?
Waar ik het over heb? Neem dit artikel alleen al, het betreft weer eens een theorie hoe blanke kinderen (jongens) in dit geval bevoordeeld zouden worden. En daar zijn inmiddels verscheidene theorieën over en zelfs hele boeken over geschreven. Het zogenaamde systematisch racistische systeem in Nederland en/of het Westen en het 'witte privilege' van blanke mensen.quote:Op dinsdag 24 september 2024 12:40 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dit bedoel ik dus.
Waar heb je het over?
Misschien wat minder alle complottheorieën op het www lezen en een beetje in het echte leven gaan deelnemen.
Als moeder heb je echt wel door of je kroost wat meer kan hebben. Moederinstinct heet dat.quote:Op dinsdag 24 september 2024 12:49 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
Om als ouder een hoog intelligent kind te spotten, heb je ook een bepaalde achtergrond nodig. Op zich ook logisch dat bij kinderen van ouders die die achtergrond niet hebben, dat minder opvalt, gestimuleerd wordt, etc.
Zoals ze vroeger zeiden: wie als dubbeltje geboren wordt, zal nooit een kwartje worden. Tegenwoordig kan dat wel, maar het zal voor dat dubbeltje altijd lastiger zijn.
Het is allemaal inderdaad heel erg ja.quote:Op dinsdag 24 september 2024 12:49 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waar ik het over heb? Neem dit artikel alleen al, het betreft weer eens een theorie hoe blanke kinderen (jongens) in dit geval bevoordeeld zouden worden. En daar zijn inmiddels verscheidene theorieën over en zelfs hele boeken over geschreven. Het zogenaamde systematisch racistische systeem in Nederland en/of het Westen en het 'witte privilege' van blanke mensen.
Kortom, dan kun je tegen mij wel allerlei verwijten maken, maar dit staat gewoon in menig media. De artikelen zijn niet aan te slepen zelfs.
Mjah, dat speelt toch vooral bij bepaalde ouders (vaak ook nog onterechtquote:Op dinsdag 24 september 2024 12:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als moeder heb je echt wel door of je kroost wat meer kan hebben. Moederinstinct heet dat.
Gelukkig is de Nederlandse taal zo belangrijk bij wiskunde.quote:Op dinsdag 24 september 2024 07:48 schreef Janneke141 het volgende:
Met een taalachterstand kom je gewoon niet door het Nederlandse onderwijssysteem heen, en als basisschoolleerkrachten dat meenemen bij hun advies is dat heel verklaarbaar. Ik heb meerdere NT2-leerlingen naar een eindexamen wiskunde vmbo-t gebracht waarvan ik kon zien dat ze qua wiskundig inzicht zeker de havo of misschien wel vwo aan zouden moeten kunnen, maar net boven de zes scoorden op het examen. Dat is puur leesvaardigheid.
Geduld. Dat komt helemaal goed met het kabinet Sbs 6quote:Op dinsdag 24 september 2024 07:58 schreef Hyperdude het volgende:
Beter help je kinderen in desastreuze thuissituaties.
Maar hoogbegaafden die zichzelf niet kunnen redden helpen, is natuurlijk veel gemakkelijker.
Het is juist lullig dat het systeem niet werkt voor mensen die meer in hun mars hebben. Maar netjes verwoord dat ze beter terug kunnen naar hun eigen land.quote:Op dinsdag 24 september 2024 08:01 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Het draait allemaal om taal, lastig boeken lezen als je de helft van de zinnen niet begrijpt.
Lullig dat die kinderen de dupe worden van de keuze van hun ouders om naar een ander land te verhuizen.
Hmm, ik denk niet dat blanke mensen hier degenen zijn die zich achtergesteld voelen. Dat talent wordt immers opgemerkt volgens het artikel. Het is juist weer het bekende gejammer dat mensen van kleur achtergesteld zouden worden. Dit terwijl er voor die verschillen in uitkomst ook hele logische redenen worden gegeven, namelijk de taalachterstand bij kinderen met een migratieachtergrond.quote:Op dinsdag 24 september 2024 12:52 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Het is allemaal inderdaad heel erg ja.
Maak je niet zo druk zeg. Het artikel wijst helemaal niet met een vingertje naar wie dan ook.
Men hoopt dat er meer aandacht komt voor meer kinderen die mogelijk hoogbegaafd zijn, omdat talent niet gezien wordt. That’s it, dan hoef je je niet achtergesteld of gediscrimineerd te voelen.
Tjah kun je een iq hebben van 170 maar als je jezelf niet verstaanbaar kunt maken heb je er ook geen hol aan.quote:Op dinsdag 24 september 2024 12:56 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Gelukkig is de Nederlandse taal zo belangrijk bij wiskunde.
"Oh ze zijn zo intelligent, maar ze spreken geen Nederlands. Laat ik ze naar het vmbo sturen met al hun landgenootjes"
Als jij wiskunde berekeningen kan maken die ons bijvoorbeeld naar Mars kunnen sturen of de mensheid kan helpen met AI dan boeit het vrij weinig of je Nederlands voldoende is.quote:Op dinsdag 24 september 2024 13:02 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Tjah kun je een iq hebben van 170 maar als je jezelf niet verstaanbaar kunt maken heb je er ook geen hol aan.
Als je echt zo hoogbegaafd bent stelt het Nederlands ook niets voor.
zielig links is weer aan het huilenquote:Op dinsdag 24 september 2024 13:01 schreef Origami94 het volgende:
Dom rechts is weer woedend in dit topic zo te lezen
Het boeit dus wel omdat je hoogbegaafdheid er niet door herkend wordt in NEDERLAND.quote:Op dinsdag 24 september 2024 13:04 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Als jij wiskunde berekeningen kan maken die ons bijvoorbeeld naar Mars kunnen sturen of de mensheid kan helpen met AI dan boeit het vrij weinig of je Nederlands voldoende is.
Maar goed misschien kan het kabinet Sbs 6 wetgeving maken waarin Nederlands als enige vak telt om te slagen op de middelbare.
Ik ben niet linksquote:Op dinsdag 24 september 2024 13:05 schreef Loverboii het volgende:
[..]
zielig links is weer aan het huilen
Dit is wel een hele lange post om een simpele ja/nee vraag niet te beantwoorden en lekker op de man te spelen. We staan niet in de tweede kamer, dus we draaien er niet omheen: vind jij dit artikel racistisch of niet?quote:Op dinsdag 24 september 2024 12:29 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Tja, gisteren vond je nog dat mensen met een 'kleurtje' nooit echt Frans konden zijn, dus het verbaast mij niet dat je een onderzoek naar kansen in gelijke situaties afdoet als racisme. Je zou ook eens stil kunnen staan bij wat dat allemaal voor gevolgen kan hebben op zowel de kansen als de kijk van andere mensen op die mensen. Maar ik heb het idee dat je vooral net gaat doen alsof het allemaal niet bestaat en vast vind dat die mensen sowieso niet zo Nederlands zijn als jij. Het is je gisteren precies benoemt en dan komt daar vandaag een afgerond onderzoek bij en dat laat ook zien waarom het een probleem is om mensen met een 'kleurtje' als niet echt Nederlands te zien.
Voorbeeld: Ik ben een échte Nederlander, mijn voorouders gaan ver terug in dit gebied. Mijn dochter is een allochtoon, ondanks dat ze al diezelfde voorouders met mij deelt. Ze heeft een 'kleurtje' en word dan door mensen zoals jij (je eigen woorden) als niet écht Nederlands gezien. En als dat soort scheefdenken als prima wordt gezien, dan krijg je inderdaad resultaten zoals in dat onderzoek. Nu kunnen we daar allemaal over gaan schuimen, maar we kunnen ook wat proberen te doen met die wetenschap. Het gaan ontkennen is te simpel, want daarmee is het probleem niet opgelost.
Vooral jammer dat een onderwerp als dit politiek gemaakt moet worden, waardoor het echte probleem ondergesneeuwd raakt.quote:Op dinsdag 24 september 2024 13:01 schreef Origami94 het volgende:
Dom rechts is weer woedend in dit topic zo te lezen
Dat lees ik nergens terug in het onderzoek. Voorbarige conclusie.quote:Op dinsdag 24 september 2024 13:06 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Het boeit dus wel omdat je hoogbegaafdheid er niet door herkend wordt in NEDERLAND.
Maar lekker boeiend ook, eigen schuld dikke bult. Moet je maar integreren.
Voor sommige stemmers geldt maar een ding en dat is zo min mogelijk buitenlanders, links, wetenschap, rechters en oplossingen.quote:Op dinsdag 24 september 2024 13:07 schreef Niek92 het volgende:
[..]
Vooral jammer dat een onderwerp als dit politiek gemaakt moet worden, waardoor het echte probleem ondergesneeuwd raakt.
niet zo min mogelijk maar beterequote:Op dinsdag 24 september 2024 13:10 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Voor sommige stemmers geldt maar een ding en dat is zo min mogelijk buitenlanders, links, wetenschap, rechters en oplossingen.
Juist. Dit soort onderzoeken is voor sommige mensen koren op de molen, moet verboten worden.quote:Op dinsdag 24 september 2024 13:10 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Voor sommige stemmers geldt maar een ding en dat is zo min mogelijk buitenlanders, links, wetenschap, rechters en oplossingen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |