Ik ben als eerste wel benieuwd waarom je een nadruk legt op mijn huidskleur, waarom is het relevant dat ik blank ben?quote:Op dinsdag 24 september 2024 10:49 schreef Ygritte het volgende:
[..]
Ik begrijp wel dat je dit als ‘witte man’ niet ziet want het raakt je namelijk op geen enkele manier.
Hoeveel voorbeelden wil je dat ik noem? En wil je dan enkel voorbeelden uit Nederland of mag dat overal ter wereld zijn?
Feit is gewoon dat de helft van de wereld bevolking uit vrouwen bestaat en dat het gros van de ontwerpen, onderzoeken, gereedschappen, testen, medicijnen enz. met het oog op de man is gemaakt/ontwikkeld.
Het is vooral dat de levensstijl van velen vermeende depressies in de hand werkt. Het blijkt dat een snelle secularisatie maar vooral ongebreideld individualisme, niet veel goede dingen doet voor de mens. Het leidt tot nihilisme, moreel relativisme en een gebrek aan zingeving en daar worden mensen ongelukkig van.quote:Op dinsdag 24 september 2024 11:14 schreef Basp1 het volgende:
[..]
In elke tijd zijn er mensen met depressieve gedachtes geweest er zijn alleen op dit moment veel meer mensen zoals jou die er geen enkel probleem mee hebben om hun eigen totaal gebrek aan algemene kennis te delen..
Ah, we doen net alsof we dom zijn.quote:Op dinsdag 24 september 2024 08:25 schreef Nattekat het volgende:
Ik ben niet wit, melk is wit.
En ja, dit heb ik ooit eerder al gemeld, maar ze leren het niet
Vraag me af of @:vis1980 dit artikel ook racistisch vindt
Nu ja. Zeker na alle drang naar bijna machinale leermethodes en alsmaar grotere en onpersoonlijk wordende klassen.quote:Op dinsdag 24 september 2024 10:59 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
Als je niet gemiddeld bent, is het lastig in een systeem te passen wat op de middelmaat gericht is. Dat is niet per se iets van tegenwoordig, dat is altijd zo geweest.
Dat derde regeltje is voor jou bedoeld, de rest nietquote:Op dinsdag 24 september 2024 12:05 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ah, we doen net alsof we dom zijn.
Betere integratie, wil om te slagen, ook redelijk wat adopties, beheersen de taal goed,etc.quote:Op dinsdag 24 september 2024 12:24 schreef LXIV het volgende:
[ x ]
Raar dat Aziatische jongetjes juist meer kans hebben gezien te worden!!
Of zou het toch gewoon aan IQ-verschillen per geslacht en etniciteit liggen?
Raar dat het AD welgeteld 0 woorden daaraan besteed.quote:Op dinsdag 24 september 2024 12:24 schreef LXIV het volgende:
[ x ]
Raar dat Aziatische jongetjes juist meer kans hebben gezien te worden!!
Of zou het toch gewoon aan IQ-verschillen per geslacht en etniciteit liggen?
Ook veel meer discipline vaak thuis. Waar wij ons nog wel eens schuldig maken aan een zesjescultuur hoef je daar bij een Chinees niet op te rekenen.quote:Op dinsdag 24 september 2024 12:26 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Betere integratie, wil om te slagen, ook redelijk wat adopties, beheersen de taal goed,etc.
Nee. Het is gewoon IQ dus. Maar die organisatie verwacht, op basis van ideologie, overal dezelfde begaafdheid. Dus moet er iets mis zijn met het beoordelingsvermogen van de leraren.quote:Op dinsdag 24 september 2024 12:26 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Betere integratie, wil om te slagen, ook redelijk wat adopties, beheersen de taal goed,etc.
Tja, gisteren vond je nog dat mensen met een 'kleurtje' nooit echt Frans konden zijn, dus het verbaast mij niet dat je een onderzoek naar kansen in gelijke situaties afdoet als racisme. Je zou ook eens stil kunnen staan bij wat dat allemaal voor gevolgen kan hebben op zowel de kansen als de kijk van andere mensen op die mensen. Maar ik heb het idee dat je vooral net gaat doen alsof het allemaal niet bestaat en vast vind dat die mensen sowieso niet zo Nederlands zijn als jij. Het is je gisteren precies benoemt en dan komt daar vandaag een afgerond onderzoek bij en dat laat ook zien waarom het een probleem is om mensen met een 'kleurtje' als niet echt Nederlands te zien.quote:Op dinsdag 24 september 2024 12:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat derde regeltje is voor jou bedoeld, de rest niet
Naar mijn mening worden hoogbegaafde kinderen niet zozeer gezien als probleem, maar ontstaat meer het besef dat je hen niet verder helpt door ze wat extra sommen te laten maken. Of Chinees te laten leren. Daarbij is een hoogbegaafde waarschijnlijk ook moeilijk te herkennen. Het kan prima zo zijn dat iemand op het ene gebied excelleert en op het andere onder presteert, maar toch hoogbegaafd is. In dat opzicht is het goed dat er extra aandacht komt, zodat ze verder geholpen kunnen worden.quote:Op dinsdag 24 september 2024 12:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nu ja. Zeker na alle drang naar bijna machinale leermethodes en alsmaar grotere en onpersoonlijk wordende klassen.
Ik heb toch het gevoel dat er eerst wat meer werd gekeken naar de leerling zelf en pas wanneer je een probleem werd, je een alternatief werd aangeboden. En als je een probleem was, zat je eerder aan de lage IQ kant, dan aan de hoge.
Nu worden hoogbegaafde kinderen gezien als probleem en dienen ze zich aan te passen aan de zwakkeren. Dat lijkt mij echt niet de bedoeling. Zo enorm niet.
IQ gaat hand in hand met opvoeding en mogelijkheden tot goed onderwijs.quote:Op dinsdag 24 september 2024 12:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee. Het is gewoon IQ dus. Maar die organisatie verwacht, op basis van ideologie, overal dezelfde begaafdheid. Dus moet er iets mis zijn met het beoordelingsvermogen van de leraren.
Uit het artikel;quote:Op dinsdag 24 september 2024 12:26 schreef Scorpie het volgende:
GeenStijl is ook kritisch op het stuk:
https://www.geenstijl.nl/(...)cht-overgenomen#fold
Weer gevalletje; wie betaalt, bepaalt.quote:Dit is een van de uitkomsten van het onderzoek (On)gezien van onderzoeks- en ontwikkelingsorganisatie Scaliq, uitgevoerd in samenwerking met de Gelijke Kansen Alliantie van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap."
Sowieso is een hoogbegaafde vaak juist hulpbehoevend op school, terwijl mensen vaak denken dat het met die kinderen snel goedkomt. Hoogbegaafde kinderen liggen erg vaak juist in de knoop met hunzelf als hun lichaam niet kan doen wat het brein wil, alleen weten dat niet op die manier te relativeren. Ook op sociaal vlak heeft men vaak problemen en faalangst.quote:Op dinsdag 24 september 2024 12:30 schreef Niek92 het volgende:
[..]
Naar mijn mening worden hoogbegaafde kinderen niet zozeer gezien als probleem, maar ontstaat meer het besef dat je hen niet verder helpt door ze wat extra sommen te laten maken. Of Chinees te laten leren. Daarbij is een hoogbegaafde waarschijnlijk ook moeilijk te herkennen. Het kan prima zo zijn dat iemand op het ene gebied excelleert en op het andere onder presteert, maar toch hoogbegaafd is. In dat opzicht is het goed dat er extra aandacht komt, zodat ze verder geholpen kunnen worden.
Nature/nurture.. Toch zijn de meningen daar wel over verdeeld. Het hangt ook van de opzet van de test uit. Hoe beter de test, hoe kleiner de invloed van nurture.quote:Op dinsdag 24 september 2024 12:30 schreef Elan het volgende:
[..]
IQ gaat hand in hand met opvoeding en mogelijkheden tot goed onderwijs.
Je kunt fucking slim zijn maar als je in De Bijlmer woont en slecht onderwijs geniet komt dat er alsnog niet uit vaak.
Three identical Strangers, is een documentaire die je moet zien, want daar hebben ze het getest.quote:Op dinsdag 24 september 2024 12:33 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nature/nurture.. Toch zijn de meningen daar wel over verdeeld. Het hangt ook van de opzet van de test uit. Hoe beter de test, hoe kleiner de invloed van nurture.
Je kan nog zo'n hoog IQ hebben, als je de taal niet beheerst houdt het gewoon op.quote:Op dinsdag 24 september 2024 12:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee. Het is gewoon IQ dus. Maar die organisatie verwacht, op basis van ideologie, overal dezelfde begaafdheid. Dus moet er iets mis zijn met het beoordelingsvermogen van de leraren.
De vraag is of je dan wel zo goed af bent in zo'n hoog iq traject op de eerste plaats.quote:Op dinsdag 24 september 2024 12:35 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Je kan nog zo'n hoog IQ hebben, als je de taal niet beheerst houdt het gewoon op.
Hmm, als je er zo sterk van overtuigt bent dat zulke standpunten negatieve gevolgen kunnen hebben, wat denk je dat de stortvloed aan negatieve drek over blanke mensen van de afgelopen jaren en alle complottheorieën over hun vermeende macht en privileges voor negatieve gevolgen hebben?quote:Op dinsdag 24 september 2024 12:29 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Tja, gisteren vond je nog dat mensen met een 'kleurtje' nooit echt Frans konden zijn, dus het verbaast mij niet dat je een onderzoek naar kansen in gelijke situaties afdoet als racisme. Je zou ook eens stil kunnen staan bij wat dat allemaal voor gevolgen kan hebben op zowel de kansen als de kijk van andere mensen op die mensen. Maar ik heb het idee dat je vooral net gaat doen alsof het allemaal niet bestaat en vast vind dat die mensen sowieso niet zo Nederlands zijn als jij. Het is je gisteren precies benoemt en dan komt daar vandaag een afgerond onderzoek bij en dat laat ook zien waarom het een probleem is om mensen met een 'kleurtje' als niet echt Nederlands te zien.
Voorbeeld: Ik ben een échte Nederlander, mijn voorouders gaan ver terug in dit gebied. Mijn dochter is een allochtoon, ondanks dat ze al diezelfde voorouders met mij deelt. Ze heeft een 'kleurtje' en word dan door mensen zoals jij (je eigen woorden) als niet écht Nederlands gezien. En als dat soort scheefdenken als prima wordt gezien, dan krijg je inderdaad resultaten zoals in dat onderzoek. Nu kunnen we daar allemaal over gaan schuimen, maar we kunnen ook wat proberen te doen met die wetenschap. Het gaan ontkennen is te simpel, want daarmee is het probleem niet opgelost.
Lijkt een kip-ei discussie.Paar jaar geleden was daar een hele rel over. Domme en slimme landen. Wetenschappers kunnen het er niet over eens worden. Je zou snel denken dat het IQ aangeboren is maar zo zwartwit is het allemaal niet.quote:Op dinsdag 24 september 2024 12:33 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nature/nurture.. Toch zijn de meningen daar wel over verdeeld. Het hangt ook van de opzet van de test uit. Hoe beter de test, hoe kleiner de invloed van nurture.
Dit bedoel ik dus.quote:Op dinsdag 24 september 2024 12:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm, als je er zo sterk van overtuigt bent dat zulke standpunten negatieve gevolgen kunnen hebben, wat denk je dat de stortvloed aan negatieve drek over blanke mensen van de afgelopen jaren en alle complottheorieën over hun vermeende macht en privileges voor negatieve gevolgen hebben?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |