Das meestal met military aid van de VSquote:Op dinsdag 24 september 2024 11:26 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Ik heb me eens laten vertellen dat het qua geld (cash, duiten, bankrekening etc) wel meevalt. Het geld dat de VS investeert in Israël, wordt voornamelijk geoormerkt voor wapens en munitie die in de VS worden ontwikkeld en geproduceerd. In "ruil" daarvoor worden Israëlische ervaringen en vernieuwingen gedeeld met de VS. Win-win, dus.
Zolang het russische regime geen luchtverdedigingswapens levert aan Hezbollah, levert Israel geen Iron dome aan Oekraine. Iron Dome voor Oekraine, dat zie ik het russiche regime niet gaan riskeren. Daarnaast neemt de luchtverdediging van Oekraine toe met de tijd, terwijl dat van Rusland juist afneemt. Het wordt of is ondertussen al een onmogelijkheid geworden om aan andere landen geavanceerde luchtverdedigings systemen te leveren voor het russische regime.quote:Op dinsdag 24 september 2024 11:42 schreef Ulx het volgende:
[..]
Kortom: Paniek in Teheran. Hezbollah wordt gesloopt waar ze bijstaan.
En Iran kan niets doen. Die staan machteloos toe te kijken. Jordanië en Saoedi-Arabië hebben gezegd dat Iran moet oprotten met hun raketten dus het wordt lastig om zo te gaan helpen. Russische hulp gaat hem ook niet worden. De VN kan ook niets doen, want resolutie 1701. Hezbollah zou al lang ontwapend moeten zijn. De beelden van de secundaire explosies spreken ook voor zich, en ze controleren de pers niet in Libanon, de jamaarkindertjestruuk is daardoor niet heel succesvol. Libanezen die Hezbollah als tuig en/of bezettingsmacht van Iran zien heb je ook in dat land, dus daar moet ook rekening mee worden gehouden.
Alle reden voor Iran om maar te roepen dat er een staakt-het-vuren moet komen en dat ze vrede willen. Heel snel. Vandaag nog. Voordat de volgende groepen f16's en f35's opstijgen.
Maar ik denk dat ze een beetje aan de late kant zijn met hun olijftakje.
Iran’s president: Hezbollah ‘cannot stand alone’ against Israelquote:Op dinsdag 24 september 2024 08:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hardop gelachen, wie gelooft dat nou
Iran wil vooral tijd om te kunnen hergroeperen.
Iron Dome is min of meer point defense. Het zal nut kunnen hebben op bepaalde plekken, maar in een enorm land als Oekraïne heb je er heel wat van nodig.quote:Op dinsdag 24 september 2024 12:08 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Zolang het russische regime geen luchtverdedigingswapens levert aan Hezbollah, levert Israel geen Iron dome aan Oekraine. Iron Dome voor Oekraine, dat zie ik het russiche regime niet gaan riskeren. Daarnaast neemt de luchtverdediging van Oekraine toe met de tijd, terwijl dat van Rusland juist afneemt. Het wordt of is ondertussen al een onmogelijkheid geworden om aan andere landen geavanceerde luchtverdedigings systemen te leveren voor het russische regime.
De Tweede Wereldoorlog duurde ook geen millennia toch?quote:
Misschien had iedereen dat even moeten bedenken vóór alle agressie richting Israël, vriend.quote:Op dinsdag 24 september 2024 12:18 schreef Aether het volgende:
[..]
Iran’s president: Hezbollah ‘cannot stand alone’ against Israel
https://www.timesofisrael(...)lone-against-israel/
Dit is al gaande sinds het oprichten van de staat Israël dus al bijna een jaar of 80.quote:Op dinsdag 24 september 2024 12:25 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
De Tweede Wereldoorlog duurde ook geen millennia toch?
Dit is met een paar jaar (hopelijk eerder) in kannen en kruiken.
Het is Israël gelukt met Egypte en Jordanië. En met nog wat landjes die formeel niet in oorlog waren.quote:Op dinsdag 24 september 2024 13:00 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dit is al gaande sinds het oprichten van de staat Israël dus al bijna een jaar of 80.![]()
Ik heb weinig vertrouwen dat er in die regio met teveel streng gelovigen die elkaar willen deporteren en/of uitmoorden nooit een langdurige vrede gaat komen..
Maar dat deze vrede ooit gelukt is met wat toendertijd agressieve landen impliceert nog steeds niet dat het met andere buurlanden wel goed gaat komen waarbij we in veel van de omringende landen ook nog eens radicalisatie van gelovigen zien waardoor het ook maar de vraag is of bijvoorbeeld de vrede met Egypte (Door de mafketels van het Moslimbroederschap) zal stand blijven houden..quote:Op dinsdag 24 september 2024 13:24 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het is Israël gelukt met Egypte en Jordanië. En met nog wat landjes die formeel niet in oorlog waren.
Dat weet je natuurlijk nooit. Maar Egypte was wel het land dat altijd het hardste tekeer ging tegen Israël. Hoeveel zin heeft de bevolking nog om te gaan matten voor een stel Hamaslui die ze zelf niet in het land willen hebben? .quote:Op dinsdag 24 september 2024 13:38 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar dat deze vrede ooit gelukt is met wat toendertijd agressieve landen impliceert nog steeds niet dat het met andere buurlanden wel goed gaat komen waarbij we in veel van de omringende landen ook nog eens radicalisatie van gelovigen zien waardoor het ook maar de vraag is of bijvoorbeeld de vrede met Egypte (Door de mafketels van het Moslimbroederschap) zal stand blijven houden..
Dit is al meer dan 3000 jaar gaande op dat stukje land.quote:Op dinsdag 24 september 2024 13:00 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dit is al gaande sinds het oprichten van de staat Israël dus al bijna een jaar of 80.![]()
Ik heb weinig vertrouwen dat er in die regio met teveel streng gelovigen die elkaar willen deporteren en/of uitmoorden nooit een langdurige vrede gaat komen..
Er is maar één religie die daar de boel opstookt. Eén. Mag jij raden welke.quote:Op dinsdag 24 september 2024 13:00 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Er is daar ook nog een andere religie die nogal net zo aan het opstoken is en bijvoorbeeld de illegale nederzettingen ook maar laten toenemen.quote:Op dinsdag 24 september 2024 14:56 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Er is maar één religie die daar de boel opstookt. Eén. Mag jij raden welke.
Hopen op Nasrallahquote:Op dinsdag 24 september 2024 15:59 schreef Ulx het volgende:
Schijnt weer een gerichte actie te zijn geweest. Benieuwd wie het was en wie hem erbij heeft gelapt.
Dat zou prettig zijn. Het hele middenkader ligt blind en/of gecastreerd in het ziekenhuis. De top is de afgelopen dagen weggevaagd. Iran geeft niet thuis. Hamas komt niet te hulp. Christenen en Druzen in Libanon zeggen ook dat ze kunnen oprotten. Dus als de IDF Nasrallah te grazen heeft genomen ben ik benieuwd naar de reactie van het voetvolk dat de ene na de andere bom in de nek gegooid krijgt.quote:
quote:De sjiieten zijn vooral geconcentreerd in het zuiden van Libanon, de Bekavallei, en de zuidelijke voorsteden van Beiroet. Politiek gezien worden ze voornamelijk vertegenwoordigd door twee partijen: Hezbollah en Amal.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |