abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 24 september 2024 @ 11:47:35 #151
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215079605
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2024 11:26 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Ik heb me eens laten vertellen dat het qua geld (cash, duiten, bankrekening etc) wel meevalt. Het geld dat de VS investeert in Israël, wordt voornamelijk geoormerkt voor wapens en munitie die in de VS worden ontwikkeld en geproduceerd. In "ruil" daarvoor worden Israëlische ervaringen en vernieuwingen gedeeld met de VS. Win-win, dus.
Das meestal met military aid van de VS

Je kunt er geen Leopards van kopen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_215079681
twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_215079776
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2024 11:42 schreef Ulx het volgende:

[..]
Kortom: Paniek in Teheran. Hezbollah wordt gesloopt waar ze bijstaan.

En Iran kan niets doen. Die staan machteloos toe te kijken. Jordanië en Saoedi-Arabië hebben gezegd dat Iran moet oprotten met hun raketten dus het wordt lastig om zo te gaan helpen. Russische hulp gaat hem ook niet worden. De VN kan ook niets doen, want resolutie 1701. Hezbollah zou al lang ontwapend moeten zijn. De beelden van de secundaire explosies spreken ook voor zich, en ze controleren de pers niet in Libanon, de jamaarkindertjestruuk is daardoor niet heel succesvol. Libanezen die Hezbollah als tuig en/of bezettingsmacht van Iran zien heb je ook in dat land, dus daar moet ook rekening mee worden gehouden.

Alle reden voor Iran om maar te roepen dat er een staakt-het-vuren moet komen en dat ze vrede willen. Heel snel. Vandaag nog. Voordat de volgende groepen f16's en f35's opstijgen.

Maar ik denk dat ze een beetje aan de late kant zijn met hun olijftakje.
Zolang het russische regime geen luchtverdedigingswapens levert aan Hezbollah, levert Israel geen Iron dome aan Oekraine. Iron Dome voor Oekraine, dat zie ik het russiche regime niet gaan riskeren. Daarnaast neemt de luchtverdediging van Oekraine toe met de tijd, terwijl dat van Rusland juist afneemt. Het wordt of is ondertussen al een onmogelijkheid geworden om aan andere landen geavanceerde luchtverdedigings systemen te leveren voor het russische regime.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_215079841
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2024 08:52 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Hardop gelachen, wie gelooft dat nou :D

Iran wil vooral tijd om te kunnen hergroeperen.
Iran’s president: Hezbollah ‘cannot stand alone’ against Israel
https://www.timesofisrael(...)lone-against-israel/
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_215079865
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2024 12:08 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Zolang het russische regime geen luchtverdedigingswapens levert aan Hezbollah, levert Israel geen Iron dome aan Oekraine. Iron Dome voor Oekraine, dat zie ik het russiche regime niet gaan riskeren. Daarnaast neemt de luchtverdediging van Oekraine toe met de tijd, terwijl dat van Rusland juist afneemt. Het wordt of is ondertussen al een onmogelijkheid geworden om aan andere landen geavanceerde luchtverdedigings systemen te leveren voor het russische regime.
Iron Dome is min of meer point defense. Het zal nut kunnen hebben op bepaalde plekken, maar in een enorm land als Oekraïne heb je er heel wat van nodig.
Ik doelde trouwens meer aan geavanceerde (nucleaire/raket) technologie leveren aan Iran in ruil voor granaten en raketten. En Israël heeft twee jaar terug gezegd dat ze dat niet zullen accepteren. Nu faseert Israël hun PAC2 Patriots uit voor David's Sling. Dat is toch een dingetje waarmee Moskou rekening moet houden...

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 24-09-2024 12:22:50 ]
pi_215079895
In 2025 wordt de Iron Beam operationeel. _O_ _O_ _O_
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_215079902
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2024 11:39 schreef Digi2 het volgende:

[..]

De Tweede Wereldoorlog duurde ook geen millennia toch?
Dit is met een paar jaar (hopelijk eerder) in kannen en kruiken.
Intolerant voor intolerantie
  dinsdag 24 september 2024 @ 12:55:38 #158
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215080114
quote:
9s.gif Op dinsdag 24 september 2024 12:18 schreef Aether het volgende:

[..]
Iran’s president: Hezbollah ‘cannot stand alone’ against Israel
https://www.timesofisrael(...)lone-against-israel/
Misschien had iedereen dat even moeten bedenken vóór alle agressie richting Israël, vriend.

Raketjes lekker thuis houden, is er ook geen probleem.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_215080148
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2024 12:25 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
De Tweede Wereldoorlog duurde ook geen millennia toch?
Dit is met een paar jaar (hopelijk eerder) in kannen en kruiken.
Dit is al gaande sinds het oprichten van de staat Israël dus al bijna een jaar of 80. :')

Ik heb weinig vertrouwen dat er in die regio met teveel streng gelovigen die elkaar willen deporteren en/of uitmoorden nooit een langdurige vrede gaat komen..
pi_215080390
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2024 13:00 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Dit is al gaande sinds het oprichten van de staat Israël dus al bijna een jaar of 80. :')

Ik heb weinig vertrouwen dat er in die regio met teveel streng gelovigen die elkaar willen deporteren en/of uitmoorden nooit een langdurige vrede gaat komen..
Het is Israël gelukt met Egypte en Jordanië. En met nog wat landjes die formeel niet in oorlog waren.
pi_215080494
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2024 13:24 schreef Ulx het volgende:

[..]
Het is Israël gelukt met Egypte en Jordanië. En met nog wat landjes die formeel niet in oorlog waren.
Maar dat deze vrede ooit gelukt is met wat toendertijd agressieve landen impliceert nog steeds niet dat het met andere buurlanden wel goed gaat komen waarbij we in veel van de omringende landen ook nog eens radicalisatie van gelovigen zien waardoor het ook maar de vraag is of bijvoorbeeld de vrede met Egypte (Door de mafketels van het Moslimbroederschap) zal stand blijven houden..
pi_215080856
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2024 13:38 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Maar dat deze vrede ooit gelukt is met wat toendertijd agressieve landen impliceert nog steeds niet dat het met andere buurlanden wel goed gaat komen waarbij we in veel van de omringende landen ook nog eens radicalisatie van gelovigen zien waardoor het ook maar de vraag is of bijvoorbeeld de vrede met Egypte (Door de mafketels van het Moslimbroederschap) zal stand blijven houden..
Dat weet je natuurlijk nooit. Maar Egypte was wel het land dat altijd het hardste tekeer ging tegen Israël. Hoeveel zin heeft de bevolking nog om te gaan matten voor een stel Hamaslui die ze zelf niet in het land willen hebben? .
pi_215080903
quote:

[..]

Dit is al meer dan 3000 jaar gaande op dat stukje land.
pi_215081040
quote:

[..]

Er is maar één religie die daar de boel opstookt. Eén. Mag jij raden welke.

Hint: in dit topic zitten er een aantal volgers van. ;)
Intolerant voor intolerantie
pi_215081112
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2024 14:56 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Er is maar één religie die daar de boel opstookt. Eén. Mag jij raden welke.

Er is daar ook nog een andere religie die nogal net zo aan het opstoken is en bijvoorbeeld de illegale nederzettingen ook maar laten toenemen. :')
pi_215081121
twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_215081396
Schijnt weer een gerichte actie te zijn geweest. Benieuwd wie het was en wie hem erbij heeft gelapt.
  dinsdag 24 september 2024 @ 16:04:56 #168
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215081443
Gezellig zo'n terreurgroep als een soort koekoeksjong in je land genesteld. Gegarandeerd één grote ellende.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 24 september 2024 @ 16:12:02 #169
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_215081498
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2024 15:59 schreef Ulx het volgende:
Schijnt weer een gerichte actie te zijn geweest. Benieuwd wie het was en wie hem erbij heeft gelapt.
Hopen op Nasrallah :7
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_215081623
pi_215081631
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2024 16:12 schreef nixxx het volgende:

[..]
Hopen op Nasrallah :7
Dat zou prettig zijn. Het hele middenkader ligt blind en/of gecastreerd in het ziekenhuis. De top is de afgelopen dagen weggevaagd. Iran geeft niet thuis. Hamas komt niet te hulp. Christenen en Druzen in Libanon zeggen ook dat ze kunnen oprotten. Dus als de IDF Nasrallah te grazen heeft genomen ben ik benieuwd naar de reactie van het voetvolk dat de ene na de andere bom in de nek gegooid krijgt.
pi_215081633
quote:
Wat hebben ze nu weer?
pi_215081667
twitter
pi_215081851
IDF confirms killing Hezbollah missile chief Ibrahim Qubaisi
https://www.timesofisrael(...)ief-ibrahim-qubaisi/
pi_215081887
De Israëlische Rambo's hebben in één dag de helft van Hezbollah uitgeschakeld, voor het einde van de week is het gedaan met de Hezb, wie gelooft dit nou :')

Hezbollah is een tokkie-volkspartij diep verankerd in de sjiitische maatschappij van Libanon, dan hebben we het over 2 miljoen mensen.

Nasrallah is al sinds 1992 de baas, lang over zijn houdbaarheidsdatum heen.

quote:
De sjiieten zijn vooral geconcentreerd in het zuiden van Libanon, de Bekavallei, en de zuidelijke voorsteden van Beiroet. Politiek gezien worden ze voornamelijk vertegenwoordigd door twee partijen: Hezbollah en Amal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')