abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215078345
quote:
81s.gif Op dinsdag 24 september 2024 08:28 schreef Aether het volgende:
Iran wants peace, Israel wants war - Pezeshkian at UN
https://www.iranintl.com/en/202409239982
Hardop gelachen, wie gelooft dat nou :D

Iran wil vooral tijd om te kunnen hergroeperen.
pi_215078377
quote:
1s.gif Op maandag 23 september 2024 23:59 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ik kan me moeilijk voorstellen dat dit allemaal terroristen zijn.
Dan moet je iets beter je best doen.
  dinsdag 24 september 2024 @ 08:57:44 #128
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_215078385
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2024 08:10 schreef Bugno3 het volgende:
Dus dit wordt ook voor dit conflict de tendens: "ja ze gaan ons aanvallen vanuit burgerlocaties, dus zijn wij gerechtigd de boel gelijkvloers te bombarderen, want zelfverdediging".

Ik hoop dat vanuit de VN (wederom) zware afkeuring volgt van deze provacatieve acties binnen een soevereine staat.
Netanyanu is onderweg naar de VS voor besprekingen met de VN.
Verder las ik gisteren op BNR nieuwsradio dat een of andere deskundige zei dat Israël ook probeert meer doden onder burgers te laten vallen in de hoop dat de burgers in Libanon zich dan tegen hezbollah keren. Israël kan zich niet wederom verschuilen achter: ja, maar ze verschuilen zich tussen burgers, hebben munitie opgeslagen tussen burgers enz. Ik zal de link eens opzoeken.

Ik vermoed trouwens dat een grote oorlog in de regio Israël op de lange termijn nog zwaar komt te staan. Ze zullen geïsoleerd raken en bondgenoten zullen zich van ze gaan afkeren.

https://www.bnr.nl/nieuws(...)rlaten-door-vs-en-eu
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_215078407
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2024 08:57 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Netanyanu is onderweg naar de VS voor besprekingen met de VN.
Verder las ik gisteren op BNR nieuwsradio dat een of andere deskundige zei dat Israël ook probeert meer doden onder burgers te laten vallen in de hoop dat de burgers in Libanon zich dan tegen hezbollah keren. Israël kan zich niet wederom verschuilen achter: ja, maar ze verschuilen zich tussen burgers, hebben munitie opgeslagen tussen burgers enz. Ik zal de link eens opzoeken.

Ik vermoed trouwens dat een grote oorlog in de regio Israël op de lange termijn nog zwaar komt te staan. Ze zullen geïsoleerd raken en bondgenoten zullen zich van ze gaan afkeren.
Israël staat al 80 jaar alleen in die regio, ze redden zichzelf prima.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  dinsdag 24 september 2024 @ 09:28:17 #130
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_215078568
Netanyahu heeft baat bij oorlog
Sinds vorige week is er namelijk een nieuw doel bij gekomen. Namelijk dat mensen in het noorden van Israël weer terug naar huis kunnen. "Zo legitimeert Israël het dat ze ook in Libanon de aanval hebben ingezet", zegt Grassiani.
Volgens Malcontent zitten 60.000 mensen nu al bijna een jaar vast in hotels. Zij zijn uit het noorden geëvacueerd vanwege raketaanvallen vanuit Libanon. "Daar moet de regering wat mee."
"Het is duidelijk dat premier Benjamin Netanyahu baat heeft bij dat de oorlog doorgaat", zegt Grassiani. Malcontent is het daarmee eens. "Geen oorlog, betekent verkiezingen." De kans is aanzienlijk dat Netanyahu die verliest.
Dan is hij niet meer onschendbaar en is de kans groot dat hij voor de rechter moet verschijnen vanwege corruptie en fraude. Daar werd al onderzoek naar gedaan voordat hij opnieuw premier werd.

Bron: nu.nl
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_215078588
Iran staat erbij en kijkt er naar zonder wat te durven.
pi_215078594
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2024 09:00 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Israël staat al 80 jaar alleen in die regio, ze redden zichzelf prima.
Dat, plus dat de beste en relatief goedkope wapens uit Israel komen. Ook vanuit de EU wil men meer israelische wapens aanschaffen.

quote:
Israeli Defense Industry Sees Surge in European Demand
European countries are increasingly purchasing Israeli defense technology due to regional security concerns

In the past few years, there has been a notable surge in global interest, orders, and sales within the Israeli defense industry. These have mainly been driven by changes in the European security landscape rather than conflicts in the Middle East. Israel's three primary players, Rafael, Elbit Systems and Israel Aerospace Industries (IAI), say they have witnessed significant growth as European countries are increasingly looking to invest in reliable weapons and technologies to adapt to the evolving security environment.
The company's CEO Boaz Levy also highlighted the "increase as in demand all over the world for our systems" following the "impressive performance of IAI's systems in the face of unprecedented threats, attacks from Iran and its proxies.

[ Bericht 25% gewijzigd door Digi2 op 24-09-2024 09:44:48 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_215078621
Interessant. Hezbollah moet oppassen dat ze niet een nieuwe burgeroorlog veroorzaken. Syrië ligt in puin. Iran durft niet. En Israel geeft ze op hun sodemieter. Als andere groepen binnen Libanon zich ook nog eens tegen hen keren wordt het erg lastig.

twitter
  dinsdag 24 september 2024 @ 09:50:48 #134
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_215078721
En Iran weer voor de 1773842e keer waarschuwen dat dit nu toch echt uit de hand kan lopen :')
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_215078737
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 september 2024 09:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
En Iran weer voor de 1773842e keer waarschuwen dat dit nu toch echt uit de hand kan lopen :')
twitter
pi_215078755
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2024 09:32 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Dat, plus dat de beste en relatief goedkope wapens uit Israel komen. Ook vanuit de EU wil men meer israelische wapens aanschaffen.
[..]

Nederland kocht de Israëlische evenknie van Himars, voor de helft van de prijs terwijl er meer raketten mee kunnen. Duitsland, Spanje, Denemarken zijn al gevolgd en Noorwegen heeft een aanbod in overweging.
  Moderator dinsdag 24 september 2024 @ 10:01:07 #137
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215078778
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2024 09:32 schreef Digi2 het volgende:

[..]
[..]

Das ook niet gek als je ieder jaar miljarden aan subsidies binnenkrijgt vanuit de VS
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_215078852
twitter

Hezbollah was wel bruikbaar voor Assad om tien- tot honderdduizenden Syriërs af te slachten. Maar blijkbaar ook een gevaar. Hij zal het niet hebben zien zitten om te eindigen als Libanon. Dus vaagt Israël ze weg is dat misschien niet heel slecht voor hem.
  Moderator dinsdag 24 september 2024 @ 10:27:40 #139
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215078992
De Assads hebben sowieso geen hele lekkere relatie met Libanon
pi_215079004
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2024 10:01 schreef sp3c het volgende:

[..]
Das ook niet gek als je ieder jaar miljarden aan subsidies binnenkrijgt vanuit de VS
De continu dreiging speelt vermoedelijk ook een grote rol. ZK is eveneens een wapenfabrikant van formaat geworden. Oekraïne zou een gelijkaardige toekomst tegemoet kunnen gaan.
  dinsdag 24 september 2024 @ 10:48:42 #141
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215079102
Hezbollah aardig verzwakt.
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_215079117
Even nog een paar weken doorgaan. ^O^
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_215079129
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2024 10:27 schreef sp3c het volgende:
De Assads hebben sowieso geen hele lekkere relatie met Libanon
Ach, ze hebben het land decennia bezet.
pi_215079134
twitter

Of het vluchtelingen zijn of Hezbollah lui die willen schuilen zal wel het discussiepunt zijn. Ik kan me voorstellen dat Maronieten niet bepaald zitten te wachten op bombardementen, en dat ze daarom zeggen dat ze maar ergens anders hun heil moeten zoeken.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 24-09-2024 10:54:38 ]
  Moderator dinsdag 24 september 2024 @ 10:56:52 #145
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215079167
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2024 10:52 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ach, ze hebben het land decennia bezet.
onder anderen

dus dat ze die vogels niet komen helpen vind ik niet heel verrassend, zeker gezien de staat van het land niet
pi_215079376
Was deze al genoemd? Ze vallen nu bij bosjes, dus vergeef me als ik de dood van Abu Zoveel per ongeluk meerdere keren post.

twitter
pi_215079390
Opnieuw secundaire explosies in Tyre Libanon van Hezbolah wapentuig.

pi_215079406
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2024 10:01 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ik heb me eens laten vertellen dat het qua geld (cash, duiten, bankrekening etc) wel meevalt. Het geld dat de VS investeert in Israël, wordt voornamelijk geoormerkt voor wapens en munitie die in de VS worden ontwikkeld en geproduceerd. In "ruil" daarvoor worden Israëlische ervaringen en vernieuwingen gedeeld met de VS. Win-win, dus.
Intolerant voor intolerantie
pi_215079475
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2024 10:50 schreef TweedeKlum het volgende:
Even nog een paar weken millenia doorgaan. ^O^
pi_215079519
quote:
81s.gif Op dinsdag 24 september 2024 08:28 schreef Aether het volgende:
Iran wants peace, Israel wants war - Pezeshkian at UN
https://www.iranintl.com/en/202409239982
Kortom: Paniek in Teheran. Hezbollah wordt gesloopt waar ze bijstaan.

En Iran kan niets doen. Die staan machteloos toe te kijken. Jordanië en Saoedi-Arabië hebben gezegd dat Iran moet oprotten met hun raketten dus het wordt lastig om zo te gaan helpen. Russische hulp gaat hem ook niet worden. De VN kan ook niets doen, want resolutie 1701. Hezbollah zou al lang ontwapend moeten zijn. De beelden van de secundaire explosies spreken ook voor zich, en ze controleren de pers niet in Libanon, de jamaarkindertjestruuk is daardoor niet heel succesvol. Libanezen die Hezbollah als tuig en/of bezettingsmacht van Iran zien heb je ook in dat land, dus daar moet ook rekening mee worden gehouden.

Alle reden voor Iran om maar te roepen dat er een staakt-het-vuren moet komen en dat ze vrede willen. Heel snel. Vandaag nog. Voordat de volgende groepen f16's en f35's opstijgen.

Maar ik denk dat ze een beetje aan de late kant zijn met hun olijftakje.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 24-09-2024 11:43:45 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')