quote:Op maandag 23 september 2024 21:42 schreef mignonne het volgende:
Ik heb trouwens een startbewijs over voor de 1/4 marathon van Eindhoven. Zondag 13 oktober. Mocht iemand willen overnemen let me know.Ik heb helaas al plannen dat weekend!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 23 september 2024 21:42 schreef mignonne het volgende:
Ik heb trouwens een startbewijs over voor de 1/4 marathon van Eindhoven. Zondag 13 oktober. Mocht iemand willen overnemen let me know.Wat jammer dat ze besloten heeft toch niet te gaan! Ik heb helaas niet meer kunnen opbouwen na blessure (en moet ondertussen ook werken). Ik zal m’n oren open houden als ik iemand er over hoorSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toch best een hoop nuance in de reacties voor GeenStijl's doenquote:Op maandag 23 september 2024 19:44 schreef Piperidine het volgende:
https://www.geenstijl.nl/5178755/zo-dan
Ooit een keer afgelast vanwege sneeuwquote:Op maandag 23 september 2024 11:47 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
En in ieder geval niet te warm
quote:Dam tot Damloop
Organisatie over 50 keer ambulance-inzet Dam tot Damloop: "Ook getrainde mensen vallen uit"
Tijdens de Dam tot Damloop moest 'iets meer dan 50' keer een ambulance ingezet worden. Dat laat René Wit, directeur van organisator Le Champion, aan AT5 weten. In de meeste gevallen hadden zij last van een zonnesteek. Het aantal keer dat deze hulpdienst moest worden ingezet, ligt hoger dan de afgelopen twee jaar
Het hogere aantal incidenten 'kan aan van alles liggen', benadrukt Wit. "Het is bovengemiddeld, maar het zijn echt verschillende edities. Nu was het heel goed weer, maar we hebben er ook regenachtige edities bij waarbij de temperatuur stukken lager ligt."
Zo'n 4500 deelnemers uit de laatste twee startgroepen mochten daarom niet starten. De loop moest worden afgebroken omdat de hulpdiensten het niet meer verantwoord vonden in verband met hitte.
Ongetraind aan de start
Of het ligt aan de conditie van de deelnemers dat de hulpdiensten zo vaak uit moesten rukken is volgens Wit niet duidelijk: "We weten nog niet om wie dit gaat, wat hun leeftijden zijn en hoe getraind ze zijn. Dat is iets wat we nog uitzoeken." Met alle deelnemers die met de ambulance te maken hadden of medische hulp kregen wordt komende week contact opgenomen om dit uit te zoeken.
"Helaas zie je al jaren meer ongetrainde mensen meedoen, maar ook bij getrainde mensen zie je onverantwoord hardloopgedrag. We proberen mensen zo goed mogelijk in te lichten en hebben de start uiteindelijk langer laten duren." Dat bleek dus niet genoeg.
Aantal deelnemers
Aan het grootste hardloopevenement van het land doen in totaal meer dan tachtigduizend mensen mee, op de Prins Hendrikkade verschenen op de zondag zo'n 46 duizend lopers. Volgens Wit is het aantal verantwoord. "Daar hebben we geen vraagtekens bij in de huidige opzet." Wel is het goed om te kijken of het gehele weekend niet een beetje aangepast zou moeten worden, zo zou je volgens Wit aan meer startmomenten kunnen denken, het beter verdelen over de dag of andere programma-aanpassingen. "Daar hebben we nog geen concrete ideeën over, een dag na het evenement. Maar dat hoort wel bij de evaluatie die we voor volgend jaar doen. Dat soort dingen liggen ook bij gemeentes en partners."
Wit benadrukt dat het bij tienduizenden deelnemers wel goed is gegaan en wil de pracht van afgelopen weekend niet vergeten laten. De komende maanden evalueert de organisatie het evenement, waarin ook warmte en de huidige vorm van het evenement worden meegenomen.
Veel mensen snappen het verschil niet tussen:quote:Op maandag 23 september 2024 20:53 schreef mignonne het volgende:
[..]
Mijn post staat er ook tussen. Althans, ik sta gequote in iemand zn domme bericht (ik ben Marleen).
Echt de hoeveelheid domme reacties die ik over me heen heb gehad is echt niet te doen.
Variërend van "hoezo is 23gr te warm, ik lig nu op rhodos in 28gr en het is heerlijk" tot ultra runners die meenden me te moeten vertellen dat als ik bijna 6 mnd nodig had om 16km te kunnen rennen dat ik dan maar gewoon moest stoppen.
Ja joe, is goed. Wil je een sticker?![]()
Echt wat een open riool is twitter soms.
Ik loop vrijwel nooit 10km in een uur maar ik doe bewust rustig aan in de training. De bekende 80/20 benadering.quote:Op maandag 23 september 2024 07:35 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Dat is er nog steeds hoor. Er was één iemand die een kutopmerking maakte over een bepaalde tijd op de 10km. Die werd - zoals je dat maar beter kan doen met dat soort trollen - genegeerd.
Veel mensen lopen hard. De meesten niet niet. Doe je het wel, ben je goed bezig. Hoe snel je ook bent.
De gevoelstemperatuur natuurlijk een stuk hoger op dat asfalt met weinig schaduw.quote:
Misschien gekke vraag maar is er een tijdslimiet dat je binnen moet zijn?quote:Op dinsdag 24 september 2024 14:06 schreef Nober het volgende:
Vraag is en blijft waarom je je inschrijft voor een 16,1km als je een 10km niet onder 't uur kan lopen. Dan maar een 'troll'/ongewenste vraag.
2 uur geloof ik. Je kunt dus prima een lager tempo lopen dan 10km/u.quote:Op dinsdag 24 september 2024 14:18 schreef xzaz het volgende:
[..]
Misschien gekke vraag maar is er een tijdslimiet dat je binnen moet zijn?
In principe geldt dit alleen voor de laatste groep. Start je om 16:00 dan móet je voor 18:00 binnen zijn, anders word je opgegeten door de bezemwagen. Begin je eerder, heb je vanzelfsprekend zeeeën van tijd.quote:Op dinsdag 24 september 2024 14:18 schreef xzaz het volgende:
[..]
Misschien gekke vraag maar is er een tijdslimiet dat je binnen moet zijn?
Je moet er inderdaad zo'n 10 graden bij optellen.quote:Op dinsdag 24 september 2024 14:17 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
De gevoelstemperatuur natuurlijk een stuk hoger op dat asfalt met weinig schaduw.
Ik loop absoluut geen 10km binnen het uur. Maar heb me wel hier voor ingeschreven. Ik was goed voorbereid, had er hard voor getraind met een solide schema dat opbouwde van 10km naar 10EM.quote:Op dinsdag 24 september 2024 14:06 schreef Nober het volgende:
[..]
Ik loop vrijwel nooit 10km in een uur maar ik doe bewust rustig aan in de training. De bekende 80/20 benadering.
Vraag is en blijft waarom je je inschrijft voor een 16,1km als je een 10km niet onder 't uur kan lopen. Dan maar een 'troll'/ongewenste vraag.
De organisatie hanteert 2 uur, daar gaat het mis.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar dat zijn mijn persoonlijke afwegingen geweest.:)
Precies. Ik heb de zevenheuvelenloop ook eens gedaan, de reden dat ik begon met lopenquote:Op dinsdag 24 september 2024 14:42 schreef mignonne het volgende:
Ik ben blij juist dat dit soort evenementen, met publiek, met muziek etc ook voor mij als langzamere loper toegankelijk zijn.
En let wel, langzame loper betekent niet hetzelfde als ongetrainde loper.
Het was prima weer om hard te lopen. Echter had ik geen PR poging hoeven wagen, want dan had ik er ook af gelegen. Daar gaat het vaak fout, voor de ongetrainde loper maar misschien juist wel voor de getrainde loper.quote:Op dinsdag 24 september 2024 13:30 schreef GwaiLow het volgende:
Echt bizar, ik vond het heerlijk hardloopweer. Gewoon goed voorbereiden, en dan zou je toch echt wel moeten kunnen vlammen(?). Oke, elk lichaam is natuurlijk anders. Graadje of 23 a 24 was het...
Ik zie dat er in mijn categorie er slechts 4 lopers zijn met een gemiddelde onder de 10 km/uur over 25 km. Mij niet gezien!quote:Op dinsdag 24 september 2024 15:41 schreef La_Tramposa het volgende:
Een evenement waar je ook zeker een goed getrainde loper voor moet zijn, maar wat niet snel zal lijden onder teveel deelnemers of zorgcapaciteitsproblemen is de Meijendelloop! Helaas kan ik niet mijn titel verdedigen, want het is waarschijnlijk een week of 2-3 na mijn bevalling, maar dit is echt een mega-aanrader voor mensen uit Zuid-Holland (of verder weg, maar dan moet je wel heul vroeg opstaan). Omkleden in de koeienstal, start in het donker om 9 uur 's ochtends en dan 25km door zwaar maar prachtig heuvelachtig duingebied bij opgaande zon, en na afloop appeltaart bij de boerderij. 5 oktober is de inschrijving en die is altijd heel snel vol, dus als je er bij wilt zijn opletten
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu lekker 3 weekjes vrij, tijd om veel uit te rusten dusVolgende week lekker een weekje naar Zwitserland!
En rustig aan verder trainen. Gaat ongeveer 2 minuten per training nu bij, en dat is prima!
Leuk om te zien dat de meeste van een paar jaar geleden nog steeds lopen en posten!
[ Bericht 4% gewijzigd door xMissi op 24-09-2024 16:53:58 (Spoiler verkeerd) ]
Pakweg 10-14 dagen later lijkt mij een goed moment.quote:Op maandag 23 september 2024 13:17 schreef Evangelion het volgende:
Ik was dus ziek. Nu heb ik wel de drang om te kijken of er komend weekend een 10K / 15K/ 10M in de buurt is.
Halve van Alphen met 10k optie hmm 🤔
Maar dat is dan 6 dagen voor mijn doelrace (ultra) dus ook niet slim waarschijnlijk. En na die ultra kan ik snel lopen wel een tijdje vergeten gok ik.
Na ziekte bedoel je?quote:Op dinsdag 24 september 2024 21:00 schreef Tracksmith het volgende:
[..]
Pakweg 10-14 dagen later lijkt mij een goed moment.
Ja, binnen 2 uur moet je binnen zijn. Toch krijg je wel een medaille als je er langer over doet, neem ik aan (?). Want als je binnen komt weet er toch niemand dat je buiten de tijdslimiet bent gevallen. Behalve als je in het laatste startvak zit dan.quote:Op dinsdag 24 september 2024 14:19 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
2 uur geloof ik. Je kunt dus prima een lager tempo lopen dan 10km/u.
Ik ben voor harde cut-offs (te laat, geen medaille). Maar niet echt praktisch met meerdere waves.quote:Op dinsdag 24 september 2024 23:12 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Ja, binnen 2 uur moet je binnen zijn. Toch krijg je wel een medaille als je er langer over doet, neem ik aan (?). Want als je binnen komt weet er toch niemand dat je buiten de tijdslimiet bent gevallen. Behalve als je in het laatste startvak zit dan.
In principe heeft elke wedstrijd een harde cut-off natuurlijk.quote:Op dinsdag 24 september 2024 23:39 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Ik ben voor harde cut-offs (te laat, geen medaille). Maar niet echt praktisch met meerdere waves.
Daarom… Parkrun!quote:Op woensdag 25 september 2024 08:41 schreef SEMTEX het volgende:
Al dat gezever over limieten, strakkere cutoff tijden, etc.: onbegrijpelijk. Het zou juist positief moeten zijn dat steeds meer mensen gaan bewegen en een gezonde leefstijl aanhouden. Dat hardloopevenementen hierdoor uit hun voegen barsten, het zij zo. Moeten mensen beter hun grenzen kennen? Wellicht. Maar het zijn niet alleen beginnende lopers die bij warme evenementen bezwijken, dat is een misvatting en heb ik ook bij de Leiden marathon met eigen ogen gezien.
Ik heb me aangemeld, maar nog nooit gelopen. Heb moeite om op zaterdagochtend uit mijn bed te komenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |