abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215076713
quote:
1s.gif Op maandag 23 september 2024 21:42 schreef mignonne het volgende:
Ik heb trouwens een startbewijs over voor de 1/4 marathon van Eindhoven. Zondag 13 oktober. Mocht iemand willen overnemen let me know.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb helaas al plannen dat weekend!
pi_215078057
quote:
1s.gif Op maandag 23 september 2024 21:42 schreef mignonne het volgende:
Ik heb trouwens een startbewijs over voor de 1/4 marathon van Eindhoven. Zondag 13 oktober. Mocht iemand willen overnemen let me know.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat jammer dat ze besloten heeft toch niet te gaan! Ik heb helaas niet meer kunnen opbouwen na blessure (en moet ondertussen ook werken). Ik zal m’n oren open houden als ik iemand er over hoor
pi_215078555
quote:
Toch best een hoop nuance in de reacties voor GeenStijl's doen ;) Vooral de post van RBG
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  dinsdag 24 september 2024 @ 11:04:07 #97
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_215079262
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 11:47 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
En in ieder geval niet te warm ;)
Ooit een keer afgelast vanwege sneeuw :D

#waaromnietgewooninsneeuwlopenstelletjewatjes

[ Bericht 3% gewijzigd door xzaz op 24-09-2024 11:10:47 ]
  dinsdag 24 september 2024 @ 11:30:41 #98
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215079424
quote:
Dam tot Damloop

Organisatie over 50 keer ambulance-inzet Dam tot Damloop: "Ook getrainde mensen vallen uit"

Tijdens de Dam tot Damloop moest 'iets meer dan 50' keer een ambulance ingezet worden. Dat laat René Wit, directeur van organisator Le Champion, aan AT5 weten. In de meeste gevallen hadden zij last van een zonnesteek. Het aantal keer dat deze hulpdienst moest worden ingezet, ligt hoger dan de afgelopen twee jaar

Het hogere aantal incidenten 'kan aan van alles liggen', benadrukt Wit. "Het is bovengemiddeld, maar het zijn echt verschillende edities. Nu was het heel goed weer, maar we hebben er ook regenachtige edities bij waarbij de temperatuur stukken lager ligt."

Zo'n 4500 deelnemers uit de laatste twee startgroepen mochten daarom niet starten. De loop moest worden afgebroken omdat de hulpdiensten het niet meer verantwoord vonden in verband met hitte.

Ongetraind aan de start
Of het ligt aan de conditie van de deelnemers dat de hulpdiensten zo vaak uit moesten rukken is volgens Wit niet duidelijk: "We weten nog niet om wie dit gaat, wat hun leeftijden zijn en hoe getraind ze zijn. Dat is iets wat we nog uitzoeken." Met alle deelnemers die met de ambulance te maken hadden of medische hulp kregen wordt komende week contact opgenomen om dit uit te zoeken.

"Helaas zie je al jaren meer ongetrainde mensen meedoen, maar ook bij getrainde mensen zie je onverantwoord hardloopgedrag. We proberen mensen zo goed mogelijk in te lichten en hebben de start uiteindelijk langer laten duren." Dat bleek dus niet genoeg.

Aantal deelnemers
Aan het grootste hardloopevenement van het land doen in totaal meer dan tachtigduizend mensen mee, op de Prins Hendrikkade verschenen op de zondag zo'n 46 duizend lopers. Volgens Wit is het aantal verantwoord. "Daar hebben we geen vraagtekens bij in de huidige opzet." Wel is het goed om te kijken of het gehele weekend niet een beetje aangepast zou moeten worden, zo zou je volgens Wit aan meer startmomenten kunnen denken, het beter verdelen over de dag of andere programma-aanpassingen. "Daar hebben we nog geen concrete ideeën over, een dag na het evenement. Maar dat hoort wel bij de evaluatie die we voor volgend jaar doen. Dat soort dingen liggen ook bij gemeentes en partners."

Wit benadrukt dat het bij tienduizenden deelnemers wel goed is gegaan en wil de pracht van afgelopen weekend niet vergeten laten. De komende maanden evalueert de organisatie het evenement, waarin ook warmte en de huidige vorm van het evenement worden meegenomen.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  dinsdag 24 september 2024 @ 13:30:37 #99
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_215080428
Echt bizar, ik vond het heerlijk hardloopweer. Gewoon goed voorbereiden, en dan zou je toch echt wel moeten kunnen vlammen(?). Oke, elk lichaam is natuurlijk anders. Graadje of 23 a 24 was het...
pi_215080606
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 20:53 schreef mignonne het volgende:

[..]
Mijn post staat er ook tussen. Althans, ik sta gequote in iemand zn domme bericht (ik ben Marleen).
Echt de hoeveelheid domme reacties die ik over me heen heb gehad is echt niet te doen.
Variërend van "hoezo is 23gr te warm, ik lig nu op rhodos in 28gr en het is heerlijk" tot ultra runners die meenden me te moeten vertellen dat als ik bijna 6 mnd nodig had om 16km te kunnen rennen dat ik dan maar gewoon moest stoppen.
Ja joe, is goed. Wil je een sticker? :')
Echt wat een open riool is twitter soms.
Veel mensen snappen het verschil niet tussen:
'Kun je sporten met 25 graden' en 'kun je de veiligheid van de deelnemers en toegankelijkheid tot medische hulp waarborge in een sport evenement bij 25 graden'.

Jammer dat je hem niet hebt kunnen lopen, ik hoop dat de pizza goed gesmaakt heeft, en dat je snel ergens anders een mooie wedstrijd kunt lopen :)
pi_215080677
quote:
99s.gif Op maandag 23 september 2024 07:35 schreef mosselmossel het volgende:

[..]
Dat is er nog steeds hoor. Er was één iemand die een kutopmerking maakte over een bepaalde tijd op de 10km. Die werd - zoals je dat maar beter kan doen met dat soort trollen - genegeerd.

Veel mensen lopen hard. De meesten niet niet. Doe je het wel, ben je goed bezig. Hoe snel je ook bent.
Ik loop vrijwel nooit 10km in een uur maar ik doe bewust rustig aan in de training. De bekende 80/20 benadering.

Vraag is en blijft waarom je je inschrijft voor een 16,1km als je een 10km niet onder 't uur kan lopen. Dan maar een 'troll'/ongewenste vraag.

De organisatie hanteert 2 uur, daar gaat het mis.

[ Bericht 1% gewijzigd door Nober op 24-09-2024 14:18:11 ]
pi_215080777
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2024 13:30 schreef GwaiLow het volgende:
Graadje of 23 a 24 was het...
De gevoelstemperatuur natuurlijk een stuk hoger op dat asfalt met weinig schaduw.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 24 september 2024 @ 14:18:35 #103
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_215080787
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2024 14:06 schreef Nober het volgende:
Vraag is en blijft waarom je je inschrijft voor een 16,1km als je een 10km niet onder 't uur kan lopen. Dan maar een 'troll'/ongewenste vraag.
Misschien gekke vraag maar is er een tijdslimiet dat je binnen moet zijn?
pi_215080798
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2024 14:18 schreef xzaz het volgende:

[..]
2 uur geloof ik. Je kunt dus prima een lager tempo lopen dan 10km/u.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 24 september 2024 @ 14:33:20 #105
341750 Piperidine
Is een baas(e).
pi_215080906
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2024 14:18 schreef xzaz het volgende:

[..]
In principe geldt dit alleen voor de laatste groep. Start je om 16:00 dan móet je voor 18:00 binnen zijn, anders word je opgegeten door de bezemwagen. Begin je eerder, heb je vanzelfsprekend zeeeën van tijd.

En dat is ook misschien waar de schoen wringt.
  dinsdag 24 september 2024 @ 14:34:35 #106
341750 Piperidine
Is een baas(e).
pi_215080919
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2024 14:17 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
De gevoelstemperatuur natuurlijk een stuk hoger op dat asfalt met weinig schaduw.
Je moet er inderdaad zo'n 10 graden bij optellen.
pi_215080973
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2024 14:06 schreef Nober het volgende:

[..]
Ik loop vrijwel nooit 10km in een uur maar ik doe bewust rustig aan in de training. De bekende 80/20 benadering.

De organisatie hanteert 2 uur, daar gaat het mis.
Ik loop absoluut geen 10km binnen het uur. Maar heb me wel hier voor ingeschreven. Ik was goed voorbereid, had er hard voor getraind met een solide schema dat opbouwde van 10km naar 10EM.
De 2u tijdslimiet had haalbaar moeten zijn voor mij.

Ik zie even niet zo goed waarom het voor mij niet okay zou zijn om hier aan mee te doen.

En voor wat betreft waarom ik me heb ingeschreven, omdat ik geniet van het lopen. Ik geniet van de omgeving tijdens deze evenementen en ik keek er naar uit door de IJ tunnel te gaan en Zaandam binnen te komen. Bovendien genoot ik van het uitbouwen van mijn conditie en uithoudingsvermogen naar 16.1km.
Ik loop niet hard voor de PRs, ik loop om te genieten. Het zal me roesten of ik een 10km binnen het uur loop (en me daar volledig stuk op loop) of dat ik 10km in 1.15 loop. Veel liever doe ik dat laatste en geniet onderweg van de omgeving.

SPOILER
Maar dat zijn mijn persoonlijke afwegingen geweest.
:)
pi_215080983
Ik ben blij juist dat dit soort evenementen, met publiek, met muziek etc ook voor mij als langzamere loper toegankelijk zijn.

En let wel, langzame loper betekent niet hetzelfde als ongetrainde loper.
:)
pi_215081224
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2024 14:42 schreef mignonne het volgende:
Ik ben blij juist dat dit soort evenementen, met publiek, met muziek etc ook voor mij als langzamere loper toegankelijk zijn.

En let wel, langzame loper betekent niet hetzelfde als ongetrainde loper.
Precies. Ik heb de zevenheuvelenloop ook eens gedaan, de reden dat ik begon met lopen :D
Ik was super getraind, heb niet gewandeld en was 15 km lang blij. Ik kwam na 1 uur en 50 minuten over de finish geloof ik. Ik heb er geen talent voor, dat lopen. Maar ik heb er van genoten *O*
pi_215081268
Een evenement waar je ook zeker een goed getrainde loper voor moet zijn, maar wat niet snel zal lijden onder teveel deelnemers of zorgcapaciteitsproblemen is de Meijendelloop! Helaas kan ik niet mijn titel verdedigen, want het is waarschijnlijk een week of 2-3 na mijn bevalling, maar dit is echt een mega-aanrader voor mensen uit Zuid-Holland (of verder weg, maar dan moet je wel heul vroeg opstaan). Omkleden in de koeienstal, start in het donker om 8 uur 's ochtends en dan 25km door zwaar maar prachtig heuvelachtig duingebied bij opgaande zon, en na afloop appeltaart bij de boerderij. 5 oktober is de inschrijving en die is altijd heel snel vol, dus als je er bij wilt zijn opletten ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door La_Tramposa op 25-09-2024 11:22:40 ]
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_215081388
Nee joh, dit soort gezellige evenementen zijn alleen voor de elite bedoeld. zucht.

Volgens die genoemde anderhalfuurregel zouden er maar iets van 12000 tot 15000 mensen mogen starten dit jaar op de Dam tot Dam. (Ik vraag mij af of dat genoeg is om het te organiseren).
Want ik was met mijn 1 uur 36 nu 17duizend nog wat in de uitslag van de 46144 (waar er dan 4500 niet zijn gestart).

Volgens mij weten die roeptoeters half niet wat voor bagage mensen wat verder in het veld meenemen, maar wel serieus met hardlopen bezig zijn. Ik heb zelf niet al te beste longen (en nooit gerook) bijvoorbeeld en zou wel graag onder de 5 min per km willen lopen, maar dat gaat hem niet worden. Tussen de 5.30 / 6 min vind ik ook wel snel gaan en dat is al een tijdje wat ik haal, ook als het 30 kilometer wordt. Maar ja dan kan je dus kennelijk beter thuis blijven. Mooi niet dus. Want ik vind het ook wel leuk zo, vroeger liep ik eigenlijk nooit echt op evenementen, maar als je wat meer aan het trainen bent is het ook wel leuk om ergens naar toe te werken merk ik.

Volgens mij kunnen die snelle rakkers juist beter naar de buurtronde gaan, want daar is juist de ruimte. Bij de Raadhuisrun bij mij in het dorp liep ik een paar jaar geleden net onder het uur 10 kilometer (wel na Corona) en was nagenoeg laatste.
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
pi_215081479
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2024 13:30 schreef GwaiLow het volgende:
Echt bizar, ik vond het heerlijk hardloopweer. Gewoon goed voorbereiden, en dan zou je toch echt wel moeten kunnen vlammen(?). Oke, elk lichaam is natuurlijk anders. Graadje of 23 a 24 was het...
Het was prima weer om hard te lopen. Echter had ik geen PR poging hoeven wagen, want dan had ik er ook af gelegen. Daar gaat het vaak fout, voor de ongetrainde loper maar misschien juist wel voor de getrainde loper.

Ik ben benieuwd wat er uit het onderzoek gaat komen wie er voor de druk op de EHBO gezorgd heeft. Het zou mij in ieder geval niets verbazen als die mensen meestal wél een 10km ruim binnen het uur lopen.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  dinsdag 24 september 2024 @ 16:11:43 #113
341750 Piperidine
Is een baas(e).
pi_215081496
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2024 15:41 schreef La_Tramposa het volgende:
Een evenement waar je ook zeker een goed getrainde loper voor moet zijn, maar wat niet snel zal lijden onder teveel deelnemers of zorgcapaciteitsproblemen is de Meijendelloop! Helaas kan ik niet mijn titel verdedigen, want het is waarschijnlijk een week of 2-3 na mijn bevalling, maar dit is echt een mega-aanrader voor mensen uit Zuid-Holland (of verder weg, maar dan moet je wel heul vroeg opstaan). Omkleden in de koeienstal, start in het donker om 9 uur 's ochtends en dan 25km door zwaar maar prachtig heuvelachtig duingebied bij opgaande zon, en na afloop appeltaart bij de boerderij. 5 oktober is de inschrijving en die is altijd heel snel vol, dus als je er bij wilt zijn opletten ;)
Ik zie dat er in mijn categorie er slechts 4 lopers zijn met een gemiddelde onder de 10 km/uur over 25 km. Mij niet gezien!
pi_215081767
Hee allemaal!

Oud poster hier! :W

Sinds 2022 niet meer hardgelopen door verhuizing en drukte met werk. Kreeg er thuis geen goed ritme in.
Tot een paar weken geleden de inschrijving van Egmond begon en ik dacht oke! We gaan weer starten. Ingeschreven voor de kwart marathon samen met mijn vriend.
Dus nieuwe hardloopschoenen gekocht en weer begonnen!
Vanochtend training 5 gedaan was 7x5 minuten met 2 minuten wandelen.
Ging eigenlijk best prima.
Knie blijft blessure gevoelig; maar met de behandeling van de fysio gaat dit tot nu toe prima en heb ik er tijdens niet zo heel veel last van.

Helaas ben ik wel erg snel moe en heb ik mijn energie met zo’n training meteen verbruikt voor de hele dag.

Kleine uitleg voor wie dat interessant vind in de spoiler:
(
SPOILER
Nu lekker 3 weekjes vrij, tijd om veel uit te rusten dus *O* Volgende week lekker een weekje naar Zwitserland!

En rustig aan verder trainen. Gaat ongeveer 2 minuten per training nu bij, en dat is prima!

Leuk om te zien dat de meeste van een paar jaar geleden nog steeds lopen en posten! O-)

[ Bericht 4% gewijzigd door xMissi op 24-09-2024 16:53:58 (Spoiler verkeerd) ]
pi_215083991
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 13:17 schreef Evangelion het volgende:
Ik was dus ziek. Nu heb ik wel de drang om te kijken of er komend weekend een 10K / 15K/ 10M in de buurt is.

Halve van Alphen met 10k optie hmm 🤔

Maar dat is dan 6 dagen voor mijn doelrace (ultra) dus ook niet slim waarschijnlijk. En na die ultra kan ik snel lopen wel een tijdje vergeten gok ik. :(
Pakweg 10-14 dagen later lijkt mij een goed moment.
pi_215084203
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2024 21:00 schreef Tracksmith het volgende:

[..]
Pakweg 10-14 dagen later lijkt mij een goed moment.
Na ziekte bedoel je?
  dinsdag 24 september 2024 @ 23:12:19 #117
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_215085368
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2024 14:19 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
2 uur geloof ik. Je kunt dus prima een lager tempo lopen dan 10km/u.
Ja, binnen 2 uur moet je binnen zijn. Toch krijg je wel een medaille als je er langer over doet, neem ik aan (?). Want als je binnen komt weet er toch niemand dat je buiten de tijdslimiet bent gevallen. Behalve als je in het laatste startvak zit dan.
pi_215085473
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2024 23:12 schreef GwaiLow het volgende:

[..]
Ja, binnen 2 uur moet je binnen zijn. Toch krijg je wel een medaille als je er langer over doet, neem ik aan (?). Want als je binnen komt weet er toch niemand dat je buiten de tijdslimiet bent gevallen. Behalve als je in het laatste startvak zit dan.
Ik ben voor harde cut-offs (te laat, geen medaille). Maar niet echt praktisch met meerdere waves.
pi_215086209
quote:
6s.gif Op dinsdag 24 september 2024 23:39 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Ik ben voor harde cut-offs (te laat, geen medaille). Maar niet echt praktisch met meerdere waves.
In principe heeft elke wedstrijd een harde cut-off natuurlijk.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_215086552
Nieuwe hardloopschoenen gekocht _O_

Volgend jaar wil ik in oktober de halve marathon van Amsterdam lopen :) Dat is voor nu al mijn goede voornemen voor 2025. Eerst even een paar weken herstellen van mijn shin plints
Groot fan van User Wotte
  woensdag 25 september 2024 @ 08:41:33 #121
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215086756
Al dat gezever over limieten, strakkere cutoff tijden, etc.: onbegrijpelijk. Het zou juist positief moeten zijn dat steeds meer mensen gaan bewegen en een gezonde leefstijl aanhouden. Dat hardloopevenementen hierdoor uit hun voegen barsten, het zij zo. Moeten mensen beter hun grenzen kennen? Wellicht. Maar het zijn niet alleen beginnende lopers die bij warme evenementen bezwijken, dat is een misvatting en heb ik ook bij de Leiden marathon met eigen ogen gezien.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 25 september 2024 @ 08:57:06 #122
426493 crew  PippenScottie
pi_215086902
quote:
2s.gif Op woensdag 25 september 2024 08:41 schreef SEMTEX het volgende:
Al dat gezever over limieten, strakkere cutoff tijden, etc.: onbegrijpelijk. Het zou juist positief moeten zijn dat steeds meer mensen gaan bewegen en een gezonde leefstijl aanhouden. Dat hardloopevenementen hierdoor uit hun voegen barsten, het zij zo. Moeten mensen beter hun grenzen kennen? Wellicht. Maar het zijn niet alleen beginnende lopers die bij warme evenementen bezwijken, dat is een misvatting en heb ik ook bij de Leiden marathon met eigen ogen gezien.
Daarom… Parkrun! *O* *O*
My friends all drive horses
  woensdag 25 september 2024 @ 08:59:07 #123
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215086922
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2024 08:57 schreef PippenScottie het volgende:

[..]
Daarom… Parkrun! *O* *O*
Ik heb me aangemeld, maar nog nooit gelopen. Heb moeite om op zaterdagochtend uit mijn bed te komen :P
pi_215087055
Nou ik heb lekker alsnog mn marathonambities om zeep geholpen |:(
Gisteravond groepstraining en we deden intervallen langs een wat slecht verlicht stuk met een paar bankjes. Ik lette even niet echt op en klap vol met mn quadriceps tegen een bankje aan. Resultaat: gigantische bloeduitstorting in mn quad en het is nu zo stijf dat ik er nauwelijks op kan lopen ;(

We gaan zien hoe snel dit geneest en of ik de marathon nog kan lopen, gelukkig had ik me al voor Rotterdam ingeschreven :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')