abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 september 2024 @ 09:10:19 #51
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_215070061
In het Westland ging ik eens met een kistje paprika's naar huis, en dat met zo'n matige (>10km/u) tijd *O* ;)
pi_215070271
Ik persoonlijk vind een heel kleine lokale loop niet per se aantrekkelijk om te doen en dat heeft alles te maken met dat ik zelf niet zo snel ben. In een kleine loop met minder deelnemers ga ik veel minder op in de massa en kan ik niet genieten van de loop en de omgeving.
In zo'n geval loop ik liever alleen. Bij een groter evenement is dat gevoel er niet en geniet ik er ook van.
:)
  maandag 23 september 2024 @ 10:21:48 #53
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_215070533
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 09:38 schreef mignonne het volgende:
Ik persoonlijk vind een heel kleine lokale loop niet per se aantrekkelijk om te doen en dat heeft alles te maken met dat ik zelf niet zo snel ben. In een kleine loop met minder deelnemers ga ik veel minder op in de massa en kan ik niet genieten van de loop en de omgeving.
In zo'n geval loop ik liever alleen. Bij een groter evenement is dat gevoel er niet en geniet ik er ook van.
Ik ben een keer laatste geworden in een loop met 250 deelnemers :')
Dat was een lokale loop van 15 km. Ik werd achtervolgd door de bezemwagen.
Was ook wel een leuke ervaring.
Ik weet nog dat een collega 15 jaar geleden vertelde dat de hardliep en 5 km had gelopen en ik vond dat echt een prestatie, laat staan dat ik zelf 15 km liep in de regen en kou, dus ik heb me daar helemaal niet naar over gevoeld. Was juist erg gezellig. Zonder lopers geen evenement (zeker lokaal), hoe langzaam ook. Medaille was wel lelijk.

Ontzettend frustrerend dat je niet meer mocht starten, het is niet anders natuurlijk maar echt balen van je harde werk.
  maandag 23 september 2024 @ 10:40:39 #54
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215070637
Ik ben ook eens bijna laatste geworden bij de Berden Voorjaarsloop nabij Venlo. Daar deden op de een of andere manier hele snelle Venloop-lopers aan mee.

Maar then again ben ik zo ook eens op een podium beland bij een halve of een 15km omdat er nauwelijks mensen meededen aan die afstand.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_215070703
In 14 maanden ben ik al toe aan mijn 4de borstband van Garmin. Vorige twee zijn vervangen onder garantie, nu na 3 maanden geeft hij echt onrealistische waardes

Gisteren een loopje van 4km op 6:42 gemiddeld met 180 gem HR en een loopje van 6km op 6:49 met 178 (warming up/cooling down met een wedstrijd er tussen). Bij de cooling down heb ik de borstband maar afgedaan op een gegeven moment, anders had het nog hoger gelegen. Waar ik vorige week op 145 zat bij 6:03 (9km) gemiddeld.

Er is wel een update geweest bij garmin, maar aangezien ik niemand anders er over gehoord heb betwijfel ik of het daar aan ligt.

Heeft iemand een tip? of koop ik gewoon weer een nieuwe.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  maandag 23 september 2024 @ 10:50:59 #56
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215070713
Mijn dam tot damloop was fijn. 1:29 gelopen, gestart om 11:07 (businessrun) en gelopen met een hoge hartslag (max 180). Uiteraard weer veel te snel gestart met een eerste kilometer van 4:36, maar dat was nog in de Ij-tunnel en daar was het lekker koel. Ik had de mazzel twee posten te hebben met sponzen waar ik dankbaar gebruik van heb gemaakt (eentje op 10km). Op 12km was een waterpost die de controle al leek kwijt te zijn. De vrijwilligers liepen chaotisch rond en er waren geen gevulde bekertjes meer of je moest ze zelf pakken. Dan gaat de snelheid eruit en omdat ik sowieso 1L zelf bijhad, ben ik doorgelopen. Daarna geen spons meer gezien, wel nog waterposten.

Ik meen ook op 11km al (we waren dus nog geen uur onderweg) de eerste gestrekt gegane persoon te hebben zien liggen op een stuk warme afrit richting Zaandam waar je de zon goed voelde. Veel van die asfaltstukken (het stuk Oostzanerdijk tot Zuiddijk) straalden warmte uit. Met weinig wind maakte dat het lopen zwaar.

Veel mensen hadden hun tuinslang met sproeier aanstaan, wat ik heel tof vond, maar het was (letterlijk) een druppel op de gloeiende plaat. Ik was blij om gezond en wel te finishen. En mijn eerste Dam tot dam loop :) Niet in een toptijd, wel zonder mankementen. Goed gedronken en gegeten naderhand. De pendelbussen terug naar Amsterdam CS waren trouwens ook goed geregeld, al las ik dat mensen daar ook out zijn gegaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door SEMTEX op 23-09-2024 11:54:50 ]
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_215070738
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 09:38 schreef mignonne het volgende:
Ik liep vorig jaar een kleine halve marathon, loop ergens tussen de middenmoot en de snellen in, en liep alsnog het grootste deel in m'n eentje. Het is ook maar net wie er meedoet. Ik vond het wel relaxt dat ik makkelijk een bekertje kon pakken bij de verzorgingsposten en het was ook erg leuk dat alle aandacht naar mij ging toen ik finishte. O+
pi_215070847
quote:
99s.gif Op maandag 23 september 2024 10:49 schreef CaLeX het volgende:
In 14 maanden ben ik al toe aan mijn 4de borstband van Garmin. Vorige twee zijn vervangen onder garantie, nu na 3 maanden geeft hij echt onrealistische waardes

Gisteren een loopje van 4km op 6:42 gemiddeld met 180 gem HR en een loopje van 6km op 6:49 met 178 (warming up/cooling down met een wedstrijd er tussen). Bij de cooling down heb ik de borstband maar afgedaan op een gegeven moment, anders had het nog hoger gelegen. Waar ik vorige week op 145 zat bij 6:03 (9km) gemiddeld.

Er is wel een update geweest bij garmin, maar aangezien ik niemand anders er over gehoord heb betwijfel ik of het daar aan ligt.

Heeft iemand een tip? of koop ik gewoon weer een nieuwe.
Spoel je ze regelmatig af? Zout kan het signaal ook verstoren?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_215070854
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 11:07 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Spoel je ze regelmatig af? Zout kan het signaal ook verstoren?
Na elke training en elke paar weken even mee onder de douche om te wassen met neutrale zeep.
pi_215070884
quote:
99s.gif Op maandag 23 september 2024 11:08 schreef CaLeX het volgende:

[..]
Na elke training en elke paar weken even mee onder de douche om te wassen met neutrale zeep.
Hmm raar. Ik heb ook wel veel problemen gehad met Garmin borstbanden, ben op een gegeven moment over geschakeld op wahoo tickr en die bleef het langer goed doen. Maar het is een bekend probleem, nog los van het feit dat ze steeds meer gaan afzakken, schuurplekken veroorzaken etc.
Momenteel vind ik de hr-meting van mijn horloge voldoende, maar als ik na de bevalling op termijn weer serieus wil gaan trainen overweeg ik zo'n band voor om je bovenarm te kopen, die zijn ook optisch dus wellicht iets minder nauwkeurig dan borstband maar wel stabieler door de plek dan je horloge, en kennen weer niet de signaal-problemen die borstbanden hebben.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_215071076
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 10:54 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ik liep vorig jaar een kleine halve marathon, loop ergens tussen de middenmoot en de snellen in, en liep alsnog het grootste deel in m'n eentje. Het is ook maar net wie er meedoet. Ik vond het wel relaxt dat ik makkelijk een bekertje kon pakken bij de verzorgingsposten en het was ook erg leuk dat alle aandacht naar mij ging toen ik finishte. O+
Haha dat laatste vind ik echt de hel. Ik vind het verschrikkelijk om in de spotlight te staan, dat haalt voor mij echt alle lol er uit. Even zo goed hoef ik dus ook absoluut niet op een podium, mij niet bellen hahaha.
Daarom vind ik die grotere evenementen zo leuk. Wel de lol, niet de spotlight.

Ik heb me zojuist ingeschreven voor de Bruggenloop! Lijkt me erg leuk O+
pi_215071151
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 09:03 schreef Tjacka het volgende:

[..]
Vooral omdat ik iedereen in deze omgeving ken. En ik niet zo snel ben. :@
Ach ik ben ook de langzaamste van mn vrienden (en moet er het meest voor trainen :') )
pi_215071161
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 11:37 schreef mignonne het volgende:

[..]
Haha dat laatste vind ik echt de hel. Ik vind het verschrikkelijk om in de spotlight te staan, dat haalt voor mij echt alle lol er uit. Even zo goed hoef ik dus ook absoluut niet op een podium, mij niet bellen hahaha.
Daarom vind ik die grotere evenementen zo leuk. Wel de lol, niet de spotlight.

Ik heb me zojuist ingeschreven voor de Bruggenloop! Lijkt me erg leuk O+
En in ieder geval niet te warm ;)
pi_215071219
quote:
99s.gif Op maandag 23 september 2024 11:08 schreef CaLeX het volgende:

[..]
Ik had dit ook, het is waarschijnlijk de strap zelf die dan gaar wordt en de unit zelf die nog wel goed is. Ik heb er met Garmin contact over gehad en die zeiden dat de strap ook maar een matig korte levensduur heeft (6-10 maanden). Ik spoel em ook uit na training en om de week ofzo gaat ie mee in de wasmachine (in een waszak).

Ik overweeg sterk om een optische armband (Polar of Coros) te gaan gebruiken ipv cheststrap, ook omdat ik vaak een beetje schuurplekken op mn borstbeen krijg van de cheststrap (zeker met dit warme weer).
  maandag 23 september 2024 @ 11:57:40 #65
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215071253
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 11:53 schreef valleilijn het volgende:

Ik overweeg sterk om een optische armband (Polar of Coros) te gaan gebruiken ipv cheststrap, ook omdat ik vaak een beetje schuurplekken op mn borstbeen krijg van de cheststrap (zeker met dit warme weer).
Waarom wil je ook per se een cheststrap?
pi_215071292
quote:
5s.gif Op maandag 23 september 2024 11:57 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Waarom wil je ook per se een cheststrap?
Omdat de hartslag meting van een chest HRM gewoon vele male beter is dan de sensor van een horloge. Ook beter dan een optische armband, maar die schijnen wel weer een stuk accurater te zijn dan een horloge. Ik heb ook hele smalle polsen, misschien werkt de sensor van mn horloge daardoor nog minder goed.

Uitgebreide review van de Coros optische armband met vergelijking met een chest HRM en horloges: https://www.dcrainmaker.com/2023/07/monitor-optical-review.html

[ Bericht 8% gewijzigd door valleilijn op 23-09-2024 12:16:13 ]
pi_215071301
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 11:47 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Zeker :7
pi_215071399
Hartslagband mee in de wasmachine of wassen met zeep :? Ik was dat ding van mij nooit, hoogstens spoel ik hem wel eens af maar hij werkt geruime tijd prima!
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_215071659
Ik heb de Garmin HRM-Pro borstband Na twee jaar begint die inderdaad ineens te schuren. Wel balen, want verder een heel fijne hrm.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_215071813
Alhoewel ik gisteren de warmte goed weerstaan had, zat er toch zoveel warmte in mijn lichaam dat ik vannacht precies 0 uur geslapen heb. Pfffff... Ze moeten de zomer echt afschaffen, maar het tegenovergestelde gebeurt helaas.
pi_215071900
Ik was dus ziek. Nu heb ik wel de drang om te kijken of er komend weekend een 10K / 15K/ 10M in de buurt is.

Halve van Alphen met 10k optie hmm 🤔

Maar dat is dan 6 dagen voor mijn doelrace (ultra) dus ook niet slim waarschijnlijk. En na die ultra kan ik snel lopen wel een tijdje vergeten gok ik. :(
  maandag 23 september 2024 @ 13:24:31 #72
341750 Piperidine
Is een baas(e).
pi_215071973
Ik moet zeggen dat ik wel meer had verwacht van de Damloop. Ik vond het allemaal een beetje tam, een gelaten sfeer. Zeker in de dooie stukken tussen einde Noord en Zaandam. Ik heb ' m eerder gelopen (2018) maar dat was één en al regen dus stond geen kip langs de weg. Ik weet niet, gewoon slecht georganiseerde drankposten, niks stond klaar, banenen niet, sinaasappel niet, weinig kilometerpunten aangegeven. Op de finish een flesje in je hand gedrukt gekregen en door.

Voor mijn gevoel was Leiden HM veel persoonlijker, allerlei drinken na de finish, groente fruit, zelfs een biertje. Damloop is echt een te massaal evenement geworden.
pi_215071988
Ja ik vond de Dam tot Dam toch ook wel een warme aangelegenheid, maar ik heb het altijd wel snel warm met hardlopen. Zal wel door mijn extra vetlaagjes komen. Heb op een halve minuut na de tijd gelopen die ik in gedachte had voor het weer. Had na vijf kilometer wel door dat een rustiger tempo wenselijk was en dat ook gewoon gedaan. Daardoor wel gewoon kunnen genieten van de run.

Wel veel thee en water gedronken 's avonds, toch nog wat vocht moeten aanvullen.

Ik heb twee mensen voor pampus zien liggen, en inderdaad je kan het niet weten, maar die zagen er beiden goed fit uit (behalve gisteren dan). Ik ben gestart in het Champion vak, na het "wedstrijd" vak. Dus de meeste die daar staan zijn iig wel met hardlopen bezig denk ik dan.
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
pi_215072005
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 13:24 schreef Piperidine het volgende:
Ik moet zeggen dat ik wel meer had verwacht van de Damloop. Ik vond het allemaal een beetje tam, een gelaten sfeer. Zeker in de dooie stukken tussen einde Noord en Zaandam. Ik heb ' m eerder gelopen (2018) maar dat was één en al regen dus stond geen kip langs de weg. Ik weet niet, gewoon slecht georganiseerde drankposten, niks stond klaar, banenen niet, sinaasappel niet, weinig kilometerpunten aangegeven. Op de finish een flesje in je hand gedrukt gekregen en door.

Voor mijn gevoel was Leiden HM veel persoonlijker, allerlei drinken na de finish, groente fruit, zelfs een biertje. Damloop is echt een te massaal evenement geworden.
Leiden _O_
pi_215072250
Overigens, 0 x Snollebollekes, 0 x Engelbewaarder, 0 x Europapapapapa
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
pi_215072392
Ik lees her en der trouwens dat deze Damloop (voorlopig?) de laatste editie was waarbij de finish in de Peperstraat was? Dat was qua publiek het leukste deel. Net zoals de kleine dorpjes onderweg gewoon leuk waren, met aanmoedigingen soms in plat Amsterdams.

Ik hoorde onderweg veel Hazes, maar dat hoort ook wel bij deze loop lijkt me. Op een punt draaiden ze iets van de Foo Fighters, dat was tof :)

Maar de lange stukken langs wegen waren wel een aardige mentale training. Dat maakte dat je daar wel door wilde lopen naar de leuke delen.
  maandag 23 september 2024 @ 15:57:52 #77
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215073381
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 13:17 schreef Evangelion het volgende:
Ik was dus ziek. Nu heb ik wel de drang om te kijken of er komend weekend een 10K / 15K/ 10M in de buurt is.

Halve van Alphen met 10k optie hmm 🤔

Maar dat is dan 6 dagen voor mijn doelrace (ultra) dus ook niet slim waarschijnlijk. En na die ultra kan ik snel lopen wel een tijdje vergeten gok ik. :(
Is Tlburg in je buurt? Weet niet of de Ten miles al uitverkocht is.
  maandag 23 september 2024 @ 15:58:40 #78
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215073386
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 13:24 schreef Piperidine het volgende:

De eerste paar waves hadden nog wel bananen en sinaasappels, in de Molenwijk.
pi_215074351
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 13:27 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Leiden _O_
Yep , nu al zin in :)
pi_215074496
quote:
2s.gif Op maandag 23 september 2024 15:57 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Is Tlburg in je buurt? Weet niet of de Ten miles al uitverkocht is.
Shit dat is wel perfect (10 miles evenementen zijn schaars). :P
Niet echt in de buurt maar geen vroege start dus het kan.

Maar ik moet gewoon voor mijn doelrace de week erop gaan en niet voor een snelle potentiele ego-boost (die ik wel kan gebruiken). ;(

Al verander ik elk uur van gedachten, dus wie weet.
Misschien even hardlopen nu om na te denken. 8-)

[ Bericht 5% gewijzigd door Evangelion op 23-09-2024 18:27:14 ]
  maandag 23 september 2024 @ 19:44:06 #81
341750 Piperidine
Is een baas(e).
pi_215076060
quote:
Mijn post staat er ook tussen. Althans, ik sta gequote in iemand zn domme bericht (ik ben Marleen).
Echt de hoeveelheid domme reacties die ik over me heen heb gehad is echt niet te doen.
Variërend van "hoezo is 23gr te warm, ik lig nu op rhodos in 28gr en het is heerlijk" tot ultra runners die meenden me te moeten vertellen dat als ik bijna 6 mnd nodig had om 16km te kunnen rennen dat ik dan maar gewoon moest stoppen.
Ja joe, is goed. Wil je een sticker? :')
Echt wat een open riool is twitter soms.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 23 september 2024 @ 21:04:50 #83
426493 crew  PippenScottie
pi_215076145
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 20:53 schreef mignonne het volgende:

[..]
Mijn post staat er ook tussen. Althans, ik sta gequote in iemand zn domme bericht (ik ben Marleen).
Echt de hoeveelheid domme reacties die ik over me heen heb gehad is echt niet te doen.
Variërend van "hoezo is 23gr te warm, ik lig nu op rhodos in 28gr en het is heerlijk" tot ultra runners die meenden me te moeten vertellen dat als ik bijna 6 mnd nodig had om 16km te kunnen rennen dat ik dan maar gewoon moest stoppen.
Dat platform is stuk en dat komt ook niet meer goed :{
My friends all drive horses
pi_215076165
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 18:18 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Shit dat is wel perfect (10 miles evenementen zijn schaars). :P
Niet echt in de buurt maar geen vroege start dus het kan.

Maar ik moet gewoon voor mijn doelrace de week erop gaan en niet voor een snelle potentiele ego-boost (die ik wel kan gebruiken). ;(

Al verander ik elk uur van gedachten, dus wie weet.
Misschien even hardlopen nu om na te denken. 8-)
Anders komend weekend in s Gravenzande of Joure, misschien is dat meer in de buurt? ;)
pi_215076239
Misschien moet je je gewoon aan je schema houden @Evangelion ;)
pi_215076245
quote:
1s.gif Op maandag 23 september 2024 21:04 schreef PippenScottie het volgende:

[..]
Ik ben er een tijdje terug vertrokken. Ik had zelf geen last van de trollen, bots en slechte mensen, maar ik wilde niet meer op een platform zitten waarop haat en ophitsen de norm zijn.
pi_215076266
quote:
1s.gif Op maandag 23 september 2024 21:04 schreef PippenScottie het volgende:

[..]
Ja echt.
Ik plaatste daar eigenlijk nooit meer iets maar had wat rennende volgers enzo dus dacht ach leuk. Werd direct gekaapt.
Alle wappies die over "prikjes" enz begonnen heb ik geblokkeerd.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 23 september 2024 @ 21:27:24 #88
426493 crew  PippenScottie
pi_215076346
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 21:18 schreef mignonne het volgende:

[..]
Ja echt.
Ik plaatste daar eigenlijk nooit meer iets maar had wat rennende volgers enzo dus dacht ach leuk. Werd direct gekaapt.
Alle wappies die over "prikjes" enz begonnen heb ik geblokkeerd.
Je hebt wel geenstijl gehaald. Is ook wat waard. Soort van :)
My friends all drive horses
pi_215076391
Ik hou van jullie. :)
Groot fan van User Wotte
pi_215076430
quote:
1s.gif Op maandag 23 september 2024 21:27 schreef PippenScottie het volgende:

[..]
Je hebt wel geenstijl gehaald. Is ook wat waard. Soort van :)
Heeeel discutabel :D
pi_215076449
Ik heb trouwens een startbewijs over voor de 1/4 marathon van Eindhoven. Zondag 13 oktober. Mocht iemand willen overnemen let me know.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_215076668
@mignonne mafkezen daar op Twitter.

De mensen die zich niet meer kunnen herinneren hoe het is om iets voor de eerste keer te doen, daar krijg ik zo de kriebels van. Trainers bij de sportclub die in elke zin "gewoon even" zeggen, zo van "dan klim je gewoon even over dat 4m hoge obstakel heen en dan doe je daarna gewoon even 20 push ups". Echt nee :(
Schijnt goed voor mensen te zijn om zo nu en dan iets te doen waar je een beginner in bent of waar je simpelweg niet zo'n giga talent voor hebt. Houdt je bescheiden :P
pi_215076707
Vorig jaar eind juni een survivalrun gelopen bij 30 graden, daar hadden ze elke km een bouwcontainer vol met water gezet waar je doorheen moest. Zo houd je iedereen wel koel _O-

Ik stel voor dat we volgend jaar de Dam tot Dam niet door de IJtunnel maar door het IJ sturen, dat koelt wel lekker ^O^
pi_215076713
quote:
1s.gif Op maandag 23 september 2024 21:42 schreef mignonne het volgende:
Ik heb trouwens een startbewijs over voor de 1/4 marathon van Eindhoven. Zondag 13 oktober. Mocht iemand willen overnemen let me know.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb helaas al plannen dat weekend!
pi_215078057
quote:
1s.gif Op maandag 23 september 2024 21:42 schreef mignonne het volgende:

SPOILER
Wat jammer dat ze besloten heeft toch niet te gaan! Ik heb helaas niet meer kunnen opbouwen na blessure (en moet ondertussen ook werken). Ik zal m’n oren open houden als ik iemand er over hoor
pi_215078555
quote:
Toch best een hoop nuance in de reacties voor GeenStijl's doen ;) Vooral de post van RBG
  dinsdag 24 september 2024 @ 11:04:07 #97
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_215079262
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 11:47 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Ooit een keer afgelast vanwege sneeuw :D

#waaromnietgewooninsneeuwlopenstelletjewatjes

[ Bericht 3% gewijzigd door xzaz op 24-09-2024 11:10:47 ]
  dinsdag 24 september 2024 @ 11:30:41 #98
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215079424
quote:
Dam tot Damloop

Organisatie over 50 keer ambulance-inzet Dam tot Damloop: "Ook getrainde mensen vallen uit"

Tijdens de Dam tot Damloop moest 'iets meer dan 50' keer een ambulance ingezet worden. Dat laat René Wit, directeur van organisator Le Champion, aan AT5 weten. In de meeste gevallen hadden zij last van een zonnesteek. Het aantal keer dat deze hulpdienst moest worden ingezet, ligt hoger dan de afgelopen twee jaar

Het hogere aantal incidenten 'kan aan van alles liggen', benadrukt Wit. "Het is bovengemiddeld, maar het zijn echt verschillende edities. Nu was het heel goed weer, maar we hebben er ook regenachtige edities bij waarbij de temperatuur stukken lager ligt."

Zo'n 4500 deelnemers uit de laatste twee startgroepen mochten daarom niet starten. De loop moest worden afgebroken omdat de hulpdiensten het niet meer verantwoord vonden in verband met hitte.

Ongetraind aan de start
Of het ligt aan de conditie van de deelnemers dat de hulpdiensten zo vaak uit moesten rukken is volgens Wit niet duidelijk: "We weten nog niet om wie dit gaat, wat hun leeftijden zijn en hoe getraind ze zijn. Dat is iets wat we nog uitzoeken." Met alle deelnemers die met de ambulance te maken hadden of medische hulp kregen wordt komende week contact opgenomen om dit uit te zoeken.

"Helaas zie je al jaren meer ongetrainde mensen meedoen, maar ook bij getrainde mensen zie je onverantwoord hardloopgedrag. We proberen mensen zo goed mogelijk in te lichten en hebben de start uiteindelijk langer laten duren." Dat bleek dus niet genoeg.

Aantal deelnemers
Aan het grootste hardloopevenement van het land doen in totaal meer dan tachtigduizend mensen mee, op de Prins Hendrikkade verschenen op de zondag zo'n 46 duizend lopers. Volgens Wit is het aantal verantwoord. "Daar hebben we geen vraagtekens bij in de huidige opzet." Wel is het goed om te kijken of het gehele weekend niet een beetje aangepast zou moeten worden, zo zou je volgens Wit aan meer startmomenten kunnen denken, het beter verdelen over de dag of andere programma-aanpassingen. "Daar hebben we nog geen concrete ideeën over, een dag na het evenement. Maar dat hoort wel bij de evaluatie die we voor volgend jaar doen. Dat soort dingen liggen ook bij gemeentes en partners."

Wit benadrukt dat het bij tienduizenden deelnemers wel goed is gegaan en wil de pracht van afgelopen weekend niet vergeten laten. De komende maanden evalueert de organisatie het evenement, waarin ook warmte en de huidige vorm van het evenement worden meegenomen.
  dinsdag 24 september 2024 @ 13:30:37 #99
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_215080428
Echt bizar, ik vond het heerlijk hardloopweer. Gewoon goed voorbereiden, en dan zou je toch echt wel moeten kunnen vlammen(?). Oke, elk lichaam is natuurlijk anders. Graadje of 23 a 24 was het...
pi_215080606
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 20:53 schreef mignonne het volgende:

[..]
Veel mensen snappen het verschil niet tussen:
'Kun je sporten met 25 graden' en 'kun je de veiligheid van de deelnemers en toegankelijkheid tot medische hulp waarborge in een sport evenement bij 25 graden'.

Jammer dat je hem niet hebt kunnen lopen, ik hoop dat de pizza goed gesmaakt heeft, en dat je snel ergens anders een mooie wedstrijd kunt lopen :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')