Ik ben een keer laatste geworden in een loop met 250 deelnemersquote:Op maandag 23 september 2024 09:38 schreef mignonne het volgende:
Ik persoonlijk vind een heel kleine lokale loop niet per se aantrekkelijk om te doen en dat heeft alles te maken met dat ik zelf niet zo snel ben. In een kleine loop met minder deelnemers ga ik veel minder op in de massa en kan ik niet genieten van de loop en de omgeving.
In zo'n geval loop ik liever alleen. Bij een groter evenement is dat gevoel er niet en geniet ik er ook van.
Ik liep vorig jaar een kleine halve marathon, loop ergens tussen de middenmoot en de snellen in, en liep alsnog het grootste deel in m'n eentje. Het is ook maar net wie er meedoet. Ik vond het wel relaxt dat ik makkelijk een bekertje kon pakken bij de verzorgingsposten en het was ook erg leuk dat alle aandacht naar mij ging toen ik finishte.quote:Op maandag 23 september 2024 09:38 schreef mignonne het volgende:
Ik persoonlijk vind een heel kleine lokale loop niet per se aantrekkelijk om te doen en dat heeft alles te maken met dat ik zelf niet zo snel ben. In een kleine loop met minder deelnemers ga ik veel minder op in de massa en kan ik niet genieten van de loop en de omgeving.
In zo'n geval loop ik liever alleen. Bij een groter evenement is dat gevoel er niet en geniet ik er ook van.
Spoel je ze regelmatig af? Zout kan het signaal ook verstoren?quote:Op maandag 23 september 2024 10:49 schreef CaLeX het volgende:
In 14 maanden ben ik al toe aan mijn 4de borstband van Garmin. Vorige twee zijn vervangen onder garantie, nu na 3 maanden geeft hij echt onrealistische waardes
Gisteren een loopje van 4km op 6:42 gemiddeld met 180 gem HR en een loopje van 6km op 6:49 met 178 (warming up/cooling down met een wedstrijd er tussen). Bij de cooling down heb ik de borstband maar afgedaan op een gegeven moment, anders had het nog hoger gelegen. Waar ik vorige week op 145 zat bij 6:03 (9km) gemiddeld.
Er is wel een update geweest bij garmin, maar aangezien ik niemand anders er over gehoord heb betwijfel ik of het daar aan ligt.
Heeft iemand een tip? of koop ik gewoon weer een nieuwe.
Na elke training en elke paar weken even mee onder de douche om te wassen met neutrale zeep.quote:Op maandag 23 september 2024 11:07 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Spoel je ze regelmatig af? Zout kan het signaal ook verstoren?
Hmm raar. Ik heb ook wel veel problemen gehad met Garmin borstbanden, ben op een gegeven moment over geschakeld op wahoo tickr en die bleef het langer goed doen. Maar het is een bekend probleem, nog los van het feit dat ze steeds meer gaan afzakken, schuurplekken veroorzaken etc.quote:Op maandag 23 september 2024 11:08 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Na elke training en elke paar weken even mee onder de douche om te wassen met neutrale zeep.
Haha dat laatste vind ik echt de hel. Ik vind het verschrikkelijk om in de spotlight te staan, dat haalt voor mij echt alle lol er uit. Even zo goed hoef ik dus ook absoluut niet op een podium, mij niet bellen hahaha.quote:Op maandag 23 september 2024 10:54 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik liep vorig jaar een kleine halve marathon, loop ergens tussen de middenmoot en de snellen in, en liep alsnog het grootste deel in m'n eentje. Het is ook maar net wie er meedoet. Ik vond het wel relaxt dat ik makkelijk een bekertje kon pakken bij de verzorgingsposten en het was ook erg leuk dat alle aandacht naar mij ging toen ik finishte.
Ach ik ben ook de langzaamste van mn vrienden (en moet er het meest voor trainenquote:Op maandag 23 september 2024 09:03 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Vooral omdat ik iedereen in deze omgeving ken. En ik niet zo snel ben.
En in ieder geval niet te warmquote:Op maandag 23 september 2024 11:37 schreef mignonne het volgende:
[..]
Haha dat laatste vind ik echt de hel. Ik vind het verschrikkelijk om in de spotlight te staan, dat haalt voor mij echt alle lol er uit. Even zo goed hoef ik dus ook absoluut niet op een podium, mij niet bellen hahaha.
Daarom vind ik die grotere evenementen zo leuk. Wel de lol, niet de spotlight.
Ik heb me zojuist ingeschreven voor de Bruggenloop! Lijkt me erg leuk
Ik had dit ook, het is waarschijnlijk de strap zelf die dan gaar wordt en de unit zelf die nog wel goed is. Ik heb er met Garmin contact over gehad en die zeiden dat de strap ook maar een matig korte levensduur heeft (6-10 maanden). Ik spoel em ook uit na training en om de week ofzo gaat ie mee in de wasmachine (in een waszak).quote:Op maandag 23 september 2024 11:08 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Na elke training en elke paar weken even mee onder de douche om te wassen met neutrale zeep.
Waarom wil je ook per se een cheststrap?quote:Op maandag 23 september 2024 11:53 schreef valleilijn het volgende:
Ik overweeg sterk om een optische armband (Polar of Coros) te gaan gebruiken ipv cheststrap, ook omdat ik vaak een beetje schuurplekken op mn borstbeen krijg van de cheststrap (zeker met dit warme weer).
Omdat de hartslag meting van een chest HRM gewoon vele male beter is dan de sensor van een horloge. Ook beter dan een optische armband, maar die schijnen wel weer een stuk accurater te zijn dan een horloge. Ik heb ook hele smalle polsen, misschien werkt de sensor van mn horloge daardoor nog minder goed.quote:Op maandag 23 september 2024 11:57 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Waarom wil je ook per se een cheststrap?
Zekerquote:Op maandag 23 september 2024 11:47 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
En in ieder geval niet te warm
Leidenquote:Op maandag 23 september 2024 13:24 schreef Piperidine het volgende:
Ik moet zeggen dat ik wel meer had verwacht van de Damloop. Ik vond het allemaal een beetje tam, een gelaten sfeer. Zeker in de dooie stukken tussen einde Noord en Zaandam. Ik heb ' m eerder gelopen (2018) maar dat was één en al regen dus stond geen kip langs de weg. Ik weet niet, gewoon slecht georganiseerde drankposten, niks stond klaar, banenen niet, sinaasappel niet, weinig kilometerpunten aangegeven. Op de finish een flesje in je hand gedrukt gekregen en door.
Voor mijn gevoel was Leiden HM veel persoonlijker, allerlei drinken na de finish, groente fruit, zelfs een biertje. Damloop is echt een te massaal evenement geworden.
Is Tlburg in je buurt? Weet niet of de Ten miles al uitverkocht is.quote:Op maandag 23 september 2024 13:17 schreef Evangelion het volgende:
Ik was dus ziek. Nu heb ik wel de drang om te kijken of er komend weekend een 10K / 15K/ 10M in de buurt is.
Halve van Alphen met 10k optie hmm 🤔
Maar dat is dan 6 dagen voor mijn doelrace (ultra) dus ook niet slim waarschijnlijk. En na die ultra kan ik snel lopen wel een tijdje vergeten gok ik.
De eerste paar waves hadden nog wel bananen en sinaasappels, in de Molenwijk.quote:Op maandag 23 september 2024 13:24 schreef Piperidine het volgende:
Ik moet zeggen dat ik wel meer had verwacht van de Damloop. Ik vond het allemaal een beetje tam, een gelaten sfeer. Zeker in de dooie stukken tussen einde Noord en Zaandam. Ik heb ' m eerder gelopen (2018) maar dat was één en al regen dus stond geen kip langs de weg. Ik weet niet, gewoon slecht georganiseerde drankposten, niks stond klaar, banenen niet, sinaasappel niet, weinig kilometerpunten aangegeven. Op de finish een flesje in je hand gedrukt gekregen en door.
Voor mijn gevoel was Leiden HM veel persoonlijker, allerlei drinken na de finish, groente fruit, zelfs een biertje. Damloop is echt een te massaal evenement geworden.
Shit dat is wel perfect (10 miles evenementen zijn schaars).quote:Op maandag 23 september 2024 15:57 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Is Tlburg in je buurt? Weet niet of de Ten miles al uitverkocht is.
Mijn post staat er ook tussen. Althans, ik sta gequote in iemand zn domme bericht (ik ben Marleen).quote:Op maandag 23 september 2024 19:44 schreef Piperidine het volgende:
https://www.geenstijl.nl/5178755/zo-dan
Dat platform is stuk en dat komt ook niet meer goedquote:Op maandag 23 september 2024 20:53 schreef mignonne het volgende:
[..]
Mijn post staat er ook tussen. Althans, ik sta gequote in iemand zn domme bericht (ik ben Marleen).
Echt de hoeveelheid domme reacties die ik over me heen heb gehad is echt niet te doen.
Variërend van "hoezo is 23gr te warm, ik lig nu op rhodos in 28gr en het is heerlijk" tot ultra runners die meenden me te moeten vertellen dat als ik bijna 6 mnd nodig had om 16km te kunnen rennen dat ik dan maar gewoon moest stoppen.
Ja joe, is goed. Wil je een sticker?![]()
Echt wat een open riool is twitter soms.
Anders komend weekend in s Gravenzande of Joure, misschien is dat meer in de buurt?quote:Op maandag 23 september 2024 18:18 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Shit dat is wel perfect (10 miles evenementen zijn schaars).
Niet echt in de buurt maar geen vroege start dus het kan.
Maar ik moet gewoon voor mijn doelrace de week erop gaan en niet voor een snelle potentiele ego-boost (die ik wel kan gebruiken).
Al verander ik elk uur van gedachten, dus wie weet.
Misschien even hardlopen nu om na te denken.![]()
Ik ben er een tijdje terug vertrokken. Ik had zelf geen last van de trollen, bots en slechte mensen, maar ik wilde niet meer op een platform zitten waarop haat en ophitsen de norm zijn.quote:Op maandag 23 september 2024 21:04 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Dat platform is stuk en dat komt ook niet meer goed
Ja echt.quote:Op maandag 23 september 2024 21:04 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Dat platform is stuk en dat komt ook niet meer goed
Je hebt wel geenstijl gehaald. Is ook wat waard. Soort vanquote:Op maandag 23 september 2024 21:18 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ja echt.
Ik plaatste daar eigenlijk nooit meer iets maar had wat rennende volgers enzo dus dacht ach leuk. Werd direct gekaapt.
Alle wappies die over "prikjes" enz begonnen heb ik geblokkeerd.
Heeeel discutabelquote:Op maandag 23 september 2024 21:27 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Je hebt wel geenstijl gehaald. Is ook wat waard. Soort van
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.:)
quote:Op maandag 23 september 2024 21:42 schreef mignonne het volgende:
Ik heb trouwens een startbewijs over voor de 1/4 marathon van Eindhoven. Zondag 13 oktober. Mocht iemand willen overnemen let me know.Ik heb helaas al plannen dat weekend!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 23 september 2024 21:42 schreef mignonne het volgende:
Ik heb trouwens een startbewijs over voor de 1/4 marathon van Eindhoven. Zondag 13 oktober. Mocht iemand willen overnemen let me know.Wat jammer dat ze besloten heeft toch niet te gaan! Ik heb helaas niet meer kunnen opbouwen na blessure (en moet ondertussen ook werken). Ik zal m’n oren open houden als ik iemand er over hoorSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toch best een hoop nuance in de reacties voor GeenStijl's doenquote:Op maandag 23 september 2024 19:44 schreef Piperidine het volgende:
https://www.geenstijl.nl/5178755/zo-dan
Ooit een keer afgelast vanwege sneeuwquote:Op maandag 23 september 2024 11:47 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
En in ieder geval niet te warm
quote:Dam tot Damloop
Organisatie over 50 keer ambulance-inzet Dam tot Damloop: "Ook getrainde mensen vallen uit"
Tijdens de Dam tot Damloop moest 'iets meer dan 50' keer een ambulance ingezet worden. Dat laat René Wit, directeur van organisator Le Champion, aan AT5 weten. In de meeste gevallen hadden zij last van een zonnesteek. Het aantal keer dat deze hulpdienst moest worden ingezet, ligt hoger dan de afgelopen twee jaar
Het hogere aantal incidenten 'kan aan van alles liggen', benadrukt Wit. "Het is bovengemiddeld, maar het zijn echt verschillende edities. Nu was het heel goed weer, maar we hebben er ook regenachtige edities bij waarbij de temperatuur stukken lager ligt."
Zo'n 4500 deelnemers uit de laatste twee startgroepen mochten daarom niet starten. De loop moest worden afgebroken omdat de hulpdiensten het niet meer verantwoord vonden in verband met hitte.
Ongetraind aan de start
Of het ligt aan de conditie van de deelnemers dat de hulpdiensten zo vaak uit moesten rukken is volgens Wit niet duidelijk: "We weten nog niet om wie dit gaat, wat hun leeftijden zijn en hoe getraind ze zijn. Dat is iets wat we nog uitzoeken." Met alle deelnemers die met de ambulance te maken hadden of medische hulp kregen wordt komende week contact opgenomen om dit uit te zoeken.
"Helaas zie je al jaren meer ongetrainde mensen meedoen, maar ook bij getrainde mensen zie je onverantwoord hardloopgedrag. We proberen mensen zo goed mogelijk in te lichten en hebben de start uiteindelijk langer laten duren." Dat bleek dus niet genoeg.
Aantal deelnemers
Aan het grootste hardloopevenement van het land doen in totaal meer dan tachtigduizend mensen mee, op de Prins Hendrikkade verschenen op de zondag zo'n 46 duizend lopers. Volgens Wit is het aantal verantwoord. "Daar hebben we geen vraagtekens bij in de huidige opzet." Wel is het goed om te kijken of het gehele weekend niet een beetje aangepast zou moeten worden, zo zou je volgens Wit aan meer startmomenten kunnen denken, het beter verdelen over de dag of andere programma-aanpassingen. "Daar hebben we nog geen concrete ideeën over, een dag na het evenement. Maar dat hoort wel bij de evaluatie die we voor volgend jaar doen. Dat soort dingen liggen ook bij gemeentes en partners."
Wit benadrukt dat het bij tienduizenden deelnemers wel goed is gegaan en wil de pracht van afgelopen weekend niet vergeten laten. De komende maanden evalueert de organisatie het evenement, waarin ook warmte en de huidige vorm van het evenement worden meegenomen.
Veel mensen snappen het verschil niet tussen:quote:Op maandag 23 september 2024 20:53 schreef mignonne het volgende:
[..]
Mijn post staat er ook tussen. Althans, ik sta gequote in iemand zn domme bericht (ik ben Marleen).
Echt de hoeveelheid domme reacties die ik over me heen heb gehad is echt niet te doen.
Variërend van "hoezo is 23gr te warm, ik lig nu op rhodos in 28gr en het is heerlijk" tot ultra runners die meenden me te moeten vertellen dat als ik bijna 6 mnd nodig had om 16km te kunnen rennen dat ik dan maar gewoon moest stoppen.
Ja joe, is goed. Wil je een sticker?![]()
Echt wat een open riool is twitter soms.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |