Lekkere kreukelzone ook.quote:Op zondag 22 september 2024 12:58 schreef Mikeytt het volgende:
Vraag me eerder af waarom dit soort voertuigen niet populair zijn in Nederland buiten Amsterdam... klein, zuinig en handig. In Italië echt overal te zien.
[ afbeelding ]
Beetje koud zo zonder deur .quote:Op zondag 22 september 2024 12:58 schreef Mikeytt het volgende:
Vraag me eerder af waarom dit soort voertuigen niet populair zijn in Nederland buiten Amsterdam... klein, zuinig en handig. In Italië echt overal te zien.
[ afbeelding ]
een 45km karretje met een bereik van 75 km en een kofferbak waar nog geen krat bier in past is niet bepaald een vervanger voor een stationwagonquote:Op zondag 22 september 2024 12:58 schreef Mikeytt het volgende:
Vraag me eerder af waarom dit soort voertuigen niet populair zijn in Nederland buiten Amsterdam... klein, zuinig en handig. In Italië echt overal te zien.
[ afbeelding ]
Zijn 2 modellen. 1 met deuren en 1 zonder deurenquote:
Je boodschappen passen er makkelijk in. 2 zitplaatsen, dus genoeg voor het gemiddelde huishouden in de stad.quote:Op zondag 22 september 2024 13:36 schreef gianni61 het volgende:
[..]
een 45km karretje met een bereik van 75 km en een kofferbak waar nog geen krat bier in past is niet bepaald een vervanger voor een stationwagon
Klein: ja.quote:Op zondag 22 september 2024 12:58 schreef Mikeytt het volgende:
Vraag me eerder af waarom dit soort voertuigen niet populair zijn in Nederland buiten Amsterdam... klein, zuinig en handig. In Italië echt overal te zien.
[ afbeelding ]
Ik vind ze wel mooi, maar dat komt ook omdat ze nu wat zeldzamer zijn geworden in Nederland tussen alle hatchbacks en stations.quote:
Ligt ook wel aan het formaat. Een E-klasse of 5 serie kan ik zeker wel waarderen als limousine (zo noemen ze de sedan bij de Duitse merken), maar bij een Renault Clio of Volkswagen Polo echt niet.quote:
Klopt, de SUF is wel ongeveer het beste van een station, maar dan breder. De wens om een hond mee te nemen is er vaak en dan vervalt veel buiten de station en de SUV om. Aan een sedan heb je dan nog het allerminst.quote:Op zondag 22 september 2024 22:39 schreef Lospedrosa het volgende:
Dit topic zou wel in 2010 kunnen zijn geschreven want niet alleen de sedan sterf uit, ook de hatchback en de stationwagen.
Er zijn al diverse merken die ze niet meer maken.
Want iedereen wil een SUF
Ik vond de Amerikaanse modellen en de oude jaren '80 Volvo stations altijd wel mooi, niet in de 'sportauto definitie van mooi', maar in hun eigen soort. De wat rondere lijnen die in de jaren '90 opkwamen vond ik ook wel een plus. Bij Mercedes stationwagens heb ik teveel de associatie met een begrafeniswagen.quote:Ik vind de station altijd nog een mooie auto (soms) door de lange lijnen. En gewoon handig.
Bijvoorbeeld de A6 in mooie uitvoering.
Maar HeeFt laGe InstAP.
Omdat het een rijdende doodskist is.quote:Op zondag 22 september 2024 12:58 schreef Mikeytt het volgende:
Vraag me eerder af waarom dit soort voertuigen niet populair zijn in Nederland buiten Amsterdam... klein, zuinig en handig. In Italië echt overal te zien.
[ afbeelding ]
En mooi!quote:Op zondag 22 september 2024 12:58 schreef Mikeytt het volgende:
Vraag me eerder af waarom dit soort voertuigen niet populair zijn in Nederland buiten Amsterdam... klein, zuinig en handig. In Italië echt overal te zien.
[ afbeelding ]
Daar gaat het ook niet om. Dit is gewoon prima vervoer voor in de stad, max. 50 km/u. Voor makelaars en ander hip gedoe. Ik zie dit echt 100x liever dan al die (zwarte) Range Rovers, BMW X100, Audi Q99 en KIA EV999's.quote:Op zondag 22 september 2024 13:36 schreef gianni61 het volgende:
[..]
een 45km karretje met een bereik van 75 km en een kofferbak waar nog geen krat bier in past is niet bepaald een vervanger voor een stationwagon
Als je je dit moet afvragen ben je wel heel erg achterlijk. Afgezien van het afzichtelijke esthetische ontwerp is het totaal onpraktisch voor een heel groot deel van de mensen.quote:Op zondag 22 september 2024 12:58 schreef Mikeytt het volgende:
Vraag me eerder af waarom dit soort voertuigen niet populair zijn in Nederland buiten Amsterdam... klein, zuinig en handig. In Italië echt overal te zien.
[ afbeelding ]
Voor jou is de Peugeot Partner uitgevonden.quote:Op zondag 22 september 2024 14:06 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Klein: ja.
Zuinig: dat is mn Renault Clio ook.
Handig: dan hebben we een andere definitie van handig.
Beetje gereedschap als ik bij iemand ga klussen, of m'n foto spul plus bagage als ik paar dagen weg ga en die Clio is een flink eind gevuld.
In Italie lijkt het me met de drukke smalle straten, het andere koopgedrag en het vinden van parkeergelegenheden ideaal als stadsauto. Beetje een goede tweezits vespa met een hint naar wat opslagruimte dit.quote:Op zondag 22 september 2024 12:58 schreef Mikeytt het volgende:
Vraag me eerder af waarom dit soort voertuigen niet populair zijn in Nederland buiten Amsterdam... klein, zuinig en handig. In Italië echt overal te zien.
[ afbeelding ]
We hebben wel eens lengtes van 5 meter dubbelwandig onder de auto geknupt vroeger.quote:Op maandag 23 september 2024 12:36 schreef Managarm het volgende:
Onhandige type auto, geef mij maar een station, ik kan zonder problemen buizen van 3 meter in mijn station vervoeren.
quote:Op maandag 23 september 2024 12:36 schreef Managarm het volgende:
Onhandige type auto, geef mij maar een station, ik kan zonder problemen buizen van 3 meter in mijn station vervoeren.
Niet iedereen is bouwvakker of schaft een grote auto aan voor iets dat ze 1x in de 5 jaar doen of nodig hebben.quote:Op maandag 23 september 2024 12:50 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
We hebben wel eens lengtes van 5 meter dubbelwandig onder de auto geknupt vroeger.
Alleen niet heel veilig.
Ik ben in het afgelopen jaar meer dan 10 keer heen en weer gereden met buizen, dat krijg je als je een huis aan het bouwen bent.quote:Op maandag 23 september 2024 12:52 schreef CarbonC het volgende:
[..]
[..]
Niet iedereen is bouwvakker of schaft een grote auto aan voor iets dat ze 1x in de 5 jaar doen of nodig hebben.
Tot aan einde 80-er jaren waren sedans wel populair, omdat stations werden gezien als bouwvakkers-auto's, en alleen in de lagere specificaties verkrijgbaar waren. Toen dat inzicht veranderde waren er veel merken die een station met dezelfde specificaties als een sedan plotseling veel duurder maakten. Het is eigenlijk Ford geweest die besloot sedans, hatchbacks en stations dezelfde prijs te geven, en daar ook fors reclame mee maakte.quote:Op zondag 22 september 2024 22:48 schreef De_Hertog het volgende:
Sedans zijn in Nederland nooit echt populair geweest. Ja, de luxere modellen waren vroeger vaker sedan (en nu SUV) maar de gewone auto was vaak een hatchback of station inderdaad. In Oost-Europa had je sedan versies van de Clio en Polo en dergelijke, maar in Nederland waren die niet eens te koop. En waar de Golf jarenlang de best verkochte auto was zag je de Jetta eigenlijk maar nauwelijks.
Ik wil mijn dure fietsen liever in dan op of achterop mijn auto meenemen. En ik moet zeggen dat ik toch regelmatig ook voor andere toepassingen mijn achterbank platleg. Vanaf mijn eerste lease-auto alleen maar stations gereden :quote:Op maandag 23 september 2024 12:52 schreef CarbonC het volgende:
[..]
[..]
Niet iedereen is bouwvakker of schaft een grote auto aan voor iets dat ze 1x in de 5 jaar doen of nodig hebben.
Sommige mensen kunnen niks zelf en gaan daags zeuren op een forum.quote:Op maandag 23 september 2024 13:04 schreef Managarm het volgende:
[..]
Ik ben in het afgelopen jaar meer dan 10 keer heen en weer gereden met buizen, dat krijg je als je een huis aan het bouwen bent.
De marktstrategie van VW is al geruime tijd conservatief twijfelachtig.quote:Op maandag 23 september 2024 13:08 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Tot aan einde 80-er jaren waren sedans wel populair, omdat stations werden gezien als bouwvakkers-auto's, en alleen in de lagere specificaties verkrijgbaar waren. Toen dat inzicht veranderde waren er veel merken die een station met dezelfde specificaties als een sedan plotseling veel duurder maakten. Het is eigenlijk Ford geweest die besloot sedans, hatchbacks en stations dezelfde prijs te geven, en daar ook fors reclame mee maakte.
De Jetta was ook minder populair dan de Golf omdat VW besloot dat de Jetta een "luxe-model" was en deze met dezelfde specifiaties als een Golf schandalig veel duurder verkocht.
Wasmachines wellicht.. in koelkasten zijn er toch wel meer variaties dan de standaard witte van vroeger.quote:Op maandag 23 september 2024 14:36 schreef Bargehassus het volgende:
Auto's gaan dezelfde kant op als koelkasten en wasmachines. Lijkt allemaal op elkaar.
Niet iedereen, maar wel heel veel mensen. Heel veel mensen rechtvaardigen het kopen van een hele grote auto met argumenten als "ik moet de caravan trekken in de zomervakantie" of "ik heb vierwielaandrijving nodig op skivakantie"...quote:Op maandag 23 september 2024 12:52 schreef CarbonC het volgende:
[..]
[..]
Niet iedereen is bouwvakker of schaft een grote auto aan voor iets dat ze 1x in de 5 jaar doen of nodig hebben.
Wat stel je voor, dan? Net voor de vakantie een grote auto kopen en na de vakantie weer verkopen? Een pan schaf je makkelijk aan indien nodig, heb je ook meerdere versies van in de kast liggen. Bij auto’s is dat uiteraard anders.quote:Op maandag 23 september 2024 15:10 schreef knoopie het volgende:
[..]
Niet iedereen, maar wel heel veel mensen. Heel veel mensen rechtvaardigen het kopen van een hele grote auto met argumenten als "ik moet de caravan trekken in de zomervakantie" of "ik heb vierwielaandrijving nodig op skivakantie"...
Alsof je het hele jaar door je eten kookt in een pan van 15 liter, omdat je met kerst je hele familie op bezoek krijgt.
Lijken ook steeds meer op koelkasten / wasmachines...quote:Op maandag 23 september 2024 14:36 schreef Bargehassus het volgende:
Auto's gaan dezelfde kant op als koelkasten en wasmachines. Lijkt allemaal op elkaar.
Waar ga jij naar toe op vakantie?quote:Op maandag 23 september 2024 16:04 schreef arvensis het volgende:
[..] op vakantie kunnen (10.000 km heen en terug) [..]
Koeweit, om te tankenquote:Op maandag 23 september 2024 16:07 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Waar ga jij naar toe op vakantie?
Ik ga ook altijd met de SUV naar Syrië, vliegen is zo onhandig met al die douaneregeltjes.quote:Op maandag 23 september 2024 16:04 schreef arvensis het volgende:
[..]
Wij hebben onze SUV ook bewust uitgekozen met het oog op fijn op vakantie kunnen (10.000 km heen en terug)
Ik heb de spirituele opvolger gekocht. Nog een paar weekjes tot de aflevering, kan niet wachtenquote:Op zondag 22 september 2024 18:53 schreef Hyperdude het volgende:
Mijn laatste sedan was een Alfa 75
[ afbeelding ]
Cool.quote:Op maandag 23 september 2024 18:21 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Ik heb de spirituele opvolger gekocht. Nog een paar weekjes tot de aflevering, kan niet wachten
Ook een Quad?quote:Op maandag 23 september 2024 18:56 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Cool.
Heb nu een Stelvio, na 20 jaar BMW Touring. Dus geen sedan.
Dat zou goed kunnen, toen was ik nog minder met auto’s bezig. In films uit de jaren 80 zie ik inderdaad meer sedans terugquote:Op maandag 23 september 2024 13:08 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Tot aan einde 80-er jaren waren sedans wel populair, omdat stations werden gezien als bouwvakkers-auto's, en alleen in de lagere specificaties verkrijgbaar waren. Toen dat inzicht veranderde waren er veel merken die een station met dezelfde specificaties als een sedan plotseling veel duurder maakten. Het is eigenlijk Ford geweest die besloot sedans, hatchbacks en stations dezelfde prijs te geven, en daar ook fors reclame mee maakte.
De Jetta was ook minder populair dan de Golf omdat VW besloot dat de Jetta een "luxe-model" was en deze met dezelfde specifiaties als een Golf schandalig veel duurder verkocht.
Nee, dat was mij iets te prijzig. Ding stuurt prima. Ben een paar dagen door Duitsland aan het toeren en onderweg 0 Stelvio's en O Giulia's gezien.quote:Op maandag 23 september 2024 19:00 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Ook een Quad?
Ik ben niet zo van de SUV's, maar de Stelvio schijnt wel erg goed te sturen.
En dit was mijn enige sedan ooit, ver terug in de vorige eeuw. (daarna alleen maar hatchback/stations/mpv gehad)quote:Op zondag 22 september 2024 18:53 schreef Hyperdude het volgende:
Mijn laatste sedan was een Alfa 75
[ afbeelding ]
Nou ja, ik denk niet dat rechtvaardigen nodig is, tenzij je je geïrriteerde buurtbewoners moet uitleggen waarom je een Hummer hebt gekozen :pquote:Op maandag 23 september 2024 15:10 schreef knoopie het volgende:
[..]
Niet iedereen, maar wel heel veel mensen. Heel veel mensen rechtvaardigen het kopen van een hele grote auto met argumenten als "ik moet de caravan trekken in de zomervakantie" of "ik heb vierwielaandrijving nodig op skivakantie"...
Alsof je het hele jaar door je eten kookt in een pan van 15 liter, omdat je met kerst je hele familie op bezoek krijgt.
Het is dat ze in de praktijk ‘waarschijnlijk’ weinig hoofdruimte hebben vergeleken met nu, maar anders zie ik bij dit soort hoekige afloop achterin wel een voordeel tov de rondere lijnen en hoofdruimte achterin waar je als je wat langer bent altijd tegen dat ‘curve-punt’ aanzit. Bij een hatchback heb je dat issue bijna nooit.quote:Op dinsdag 24 september 2024 16:20 schreef quo_ het volgende:
[..]
En dit was mijn enige sedan ooit, ver terug in de vorige eeuw. (daarna alleen maar hatchback/stations/mpv gehad)
[ afbeelding ]
Zelf ga ik begin 2025 een andere gezinsauto komen en ben eruit dat het de Ford Explorer ST line gaat worden. Fijne vakantiebak, zat ruimte , standaard 7 zitter (elec wegklapbaar) handig als we de kinderen met nog een paar naar sport brengen.quote:Op dinsdag 24 september 2024 16:37 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Nou ja, ik denk niet dat rechtvaardigen nodig is, tenzij je je geïrriteerde buurtbewoners moet uitleggen waarom je een Hummer hebt gekozen :p
Als je een SUV nodig hebt voor de vakantie en je gaat weleens wat vaker ertussenuit dan zit ook zo’n auto vaak wel redelijk vol ook met een gezin. Ook omdat je met grotere auto’s wellicht minder denkt aan de beperkingen en van alles extra meeneemt.
Wintersport met ondergesneeuwde wegen lijkt me ook juist wel een goed argument voor 4wd.
[..]
Het is dat ze in de praktijk ‘waarschijnlijk’ weinig hoofdruimte hebben vergeleken met nu, maar anders zie ik bij dit soort hoekige afloop achterin wel een voordeel tov de rondere lijnen en hoofdruimte achterin waar je als je wat langer bent altijd tegen dat ‘curve-punt’ aanzit. Bij een hatchback heb je dat issue bijna nooit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |