SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is hier, Keyserstroom
Tussenstand topic #113
marcel.de 16
Rockfire 14
TARAraboemdijee 9
alpeko 6
wimbo 2
Mikeytt 2
Camphuys 1
Nieuw:
[ Bericht 5% gewijzigd door marcel.de op 29-09-2024 19:12:10 ]voorheen marcel.nl , tegenwoordig door het leven als marcel.de
Fail van mij; had weg moeten kalken HAHA.quote:Op maandag 30 september 2024 08:14 schreef alpeko het volgende:
Het staat er gewoon "Moerkapelse Zijde"
https://www.google.com/ma(...)IKXMDSoASAFQAw%3D%3D
Ik had het grootste probleem ermee dat daardoor het tempo moordend was (logisch, als GL het zo snel voor je oplost), dus "nothing personal".quote:Op zondag 29 september 2024 14:21 schreef Camphuys het volgende:
Jongens, dit is toch zonde? Zelf speel ik sowieso wat meer af en aan, maar ik ben groot fan van deze quiz en op mij heeft het precies hetzelfde effect.
Dat is mijn oude middelbare schoolquote:Op maandag 30 september 2024 16:43 schreef marcel.de het volgende:
Dat is in Apeldoorn. Daar staat net zo'n apart Belastinggebouw als in Groningen.
Dit is de straat bij het Veluwecollege aan de Waltersingel
Ooit op school gezeten Rockfire of ben je vaak bij de Belasting terecht gekomen?![]()
Gefeliciteerd! Ik loop nog 49 op je achterquote:Op maandag 30 september 2024 16:28 schreef Rockfire het volgende:
Beter kan bijna niet als mijn 1000ste puntEen sluis waar ik vaak genoeg doorheen ben gevaren: Zwartsluis
![]()
![]()
1000!!!!
![]()
![]()
Zoals Marcel zelf al zei was hij er niet van op de hoogte dat het niet wenselijk is om Google Lens te pas en te onpas te gebruiken, ook heeft hij niemand tegen de haren in willen strijken, dus het is niet nodig hem te verzoeken een andere hobby te zoeken.quote:Op zondag 29 september 2024 14:21 schreef Camphuys het volgende:
[..]
[..]
Jongens, dit is toch zonde? Zelf speel ik sowieso wat meer af en aan, maar ik ben groot fan van deze quiz en op mij heeft het precies hetzelfde effect.
Ik heb een jaar of 10 pubquizzen gepresenteerd, en met enige regelmaat zaten er mensen tussen die tijdens de quiz antwoorden opzochten. Als ik ze er dan op aansprak kreeg ik standaard twee antwoorden te horen: ‘dat doet iedereen toch?’ en ‘we wisten zelf ook veel want…’ (herkenbaar?).
Meestal loste de situatie zich vanzelf wel op doordat deze mensen na een tijdje afhaakten. Begrijpelijk natuurlijk, want wat is er leuk aan om zo te spelen? Voor jezelf is het zo geen uitdaging en voor anderen bederf je ook het spelplezier.
Voor mensen die de geest van het spel écht niet begrijpen is het soms een ander verhaal. Die zijn zich van geen kwaad bewust en spelen vrolijk verder op die manier. Niet vanuit een verkeerd intentie, maar gewoon omdat ze de genoemde effecten niet ervaren. Dit soort mensen verzocht ik dan na een tijdje vriendelijk doch dringend om een andere hobby te zoeken, waar dan logischerwijs vol onbegrip op werd gereageerd.
Terug naar de Street View Quiz. Ik denk dat we Marcel lang genoeg aan het werk hebben gezien om vast te stellen dat hij zo iemand is die de geest van het spel niet begrijpt, of in ieder geval iemand waarvan de ‘vondsten’ ongeloofwaardig zijn. Hoewel ik zijn enthousiasme waardeer, is het ook duidelijk dat zijn bijdrage voor verschillende mensen het plezier in de quiz bederft. In mijn geval is dat in ieder geval wel zo. Daarbij gaat het mij trouwens niet om de punten, maar om de moeite die het kost om een nieuwe opgave te bedenken. Als er dan zelfs alleen maar de schijn is dat ‘ie even door Google Lens wordt gehaald, is het die moeite natuurlijk niet waard.
Het lijkt me dan ook het beste om Marcel vriendelijk doch dringend te verzoeken een andere hobby te zoeken, ondanks zijn enthousiasme.
Marcel, ik reken op een reactie vol onbegrip, maar toch hoop ik dat je het overweegt!
Graag gedaanquote:Op maandag 30 september 2024 16:28 schreef Rockfire het volgende:
Beter kan bijna niet als mijn 1000ste puntEen sluis waar ik vaak genoeg doorheen ben gevaren: Zwartsluis
![]()
![]()
1000!!!!
![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 64% gewijzigd door marcel.de op 02-10-2024 16:10:26 ]voorheen marcel.nl , tegenwoordig door het leven als marcel.de
Ja, irritant is dat, maar de action-website heeft natuurlijk ook een lijst met fillialenquote:Op woensdag 2 oktober 2024 17:41 schreef marcel.de het volgende:
beetje balen dat Google maps zijn werk niet goed doet. Als ik action filialen in bepaald gebied/provincie kies, dan nog laat hij ze lang niet allemaal zien.
Ik heb namelijk wel vermoeden welke omgeving ik t zoeken moet.
Jammer Tarra, je was net na wimbo.
daar wilde ik vandaag gaan kijken HAHAquote:Op donderdag 3 oktober 2024 00:47 schreef FrankRicard het volgende:
[..]
Ja, irritant is dat, maar de action-website heeft natuurlijk ook een lijst met fillialen
Ik zat ook aan Brabant, richting de grens met België te denken. Iets in de bouwstijl ofzoquote:Op donderdag 3 oktober 2024 00:55 schreef FrankRicard het volgende:
En het is Reusel
Ik had erg sterk het vermoeden dat het in zuid-oost-Brabant was op basis van alleen gut-feeling dat ik ze toch allemaal geprobeerd heb, helaas was Reusel ongeveer de laatste die ik probeerde
Ik dacht witte letters, maar inderdaad, hoe heet dat bedrijfquote:Op donderdag 3 oktober 2024 10:54 schreef wimbo het volgende:
Verdorie, ik ken die blauwe vrachtwagentjes met die gele letters, maar kan niet op de naam van het bedrijf komen
In MS Edge kun je 2x op CTRL drukken, dan kun je zoomen in het plaatje. Alleen dan kon ik het zien.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 13:37 schreef alpeko het volgende:
Bedrijf blauw/wit was TImco dus. Kende ik niet. Dat dat autobedrijf een Q in de naam had had ik wel gezien maar niet kunnen ontwaren dat dit Unique was. Knap!
windows toets en + bij Windowsquote:Op donderdag 3 oktober 2024 13:49 schreef wimbo het volgende:
[..]
In MS Edge kun je 2x op CTRL drukken, dan kun je zoomen in het plaatje. Alleen dan kon ik het zien.
Ik zie geen opgave... nu welquote:Op vrijdag 4 oktober 2024 08:21 schreef _jass het volgende:
En door!
Tussenstand topic #113
marcel.de 20
Rockfire 16
TARAraboemdijee 13
alpeko 7
wimbo 5
Mikeytt 2
Camphuys 2
r_one 1
FrankRicard 1
_jass 1
oh haha ik zat dicht bij. In Leimuiden te zoekenquote:
Dan heb je de grenspaal die op het plaatje staat gemistquote:Op vrijdag 4 oktober 2024 10:58 schreef marcel.de het volgende:
Moest aan gebied Wessinghuizen bij Vlagtwedde in Groningen denken, zit ik in juiste hoek?
In Groningen staan dat soort palen als TOP toeristisch overstap puntquote:Op vrijdag 4 oktober 2024 10:58 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Dan heb je de grenspaal die op het plaatje staat gemist
Die zijn een stuk groter. Dit was duidelijk een Nederland-België grenspaalquote:Op vrijdag 4 oktober 2024 11:01 schreef marcel.de het volgende:
[..]
In Groningen staan dat soort palen als TOP toeristisch overstap punt
Geboortestraat van mijn vader. Toen stond er nog een slachthuis.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 14:30 schreef DikDikkie het volgende:
Nog een keer Crooswijk Rotterdam
https://maps.app.goo.gl/NLTQzhZgAo2dovx66
quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 14:38 schreef DikDikkie het volgende:
Hier wil je niet geboren worden:
[ afbeelding ]
Tussenstand topic #113
marcel.de 22
Rockfire 16
TARAraboemdijee 14
alpeko 10
wimbo 5
Mikeytt 2
Camphuys 2
r_one 1
FrankRicard 1
_jass 1
DikDikkie 1
Provincie is goed toch een eind fietsenquote:Op zaterdag 5 oktober 2024 08:11 schreef marcel.de het volgende:
Kerkje (toren) lijkt sterk op die in Surhuisterveen, maar die is het niet. Ik zoek verder.
Toch een gat gemist...zo klein dat Streetview niet dichterbij de kerk komt.quote:Op zondag 6 oktober 2024 08:55 schreef marcel.de het volgende:
ieder gat wel op Maps gezien nu in Friesland op de kaart denk ik, begonnen zo ver mogelijk aan westkant, maar ik kan niets vinden wat er op lijkt.
Graag gedaan! Puur toevallig gevonden deze locatie. Was een zwart gat op de kaart met alle locaties.quote:Op zondag 6 oktober 2024 15:02 schreef marcel.de het volgende:
Zo blij dat er iemand is die het vond. Ik had geen puf meer alles af te turen op die kaart met bebouwing langs kanaal/vaart
Alle groene torentjes gezien die er bestaan, veel van Friesland gezien waarvan ik niet wist dat bestond enzo HAHA
Unieke opdracht
Ik zou daar wel kunnen wonen BTW
Wat zet je dan achter "Marcel Poenkt"?quote:
FRL natuurlijkquote:Op zondag 6 oktober 2024 22:43 schreef r_one het volgende:
[..]
Wat zet je dan achter "Marcel Poenkt"?
Wel een gemiste kans om met de vervanging van de reclame een paar jaar terug om niet te kiezen voor "Van Leeuwen: Meer dan pijpen"quote:Op maandag 7 oktober 2024 12:51 schreef marcel.de het volgende:
yep, snel gevonden. Verleden week soortgelijke flat, zelfde reclame, Zwijndrecht
quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 19:17 schreef marcel.de het volgende:
een tip mag wel want zo komen we niet verder ben ik bang
Ben bang dat dit 'm niet gaat wordenquote:
Dat hoort inderdaad bij dezelfde "universiteit". Het woordje universiteit moet niet te veel waarde aan worden gehecht, zo noemde ik het omdat op het pand staan "University of ...". Maar nu ik er bij nadenk is het eigenlijk helemaal geen universiteit en is het een hogeschool.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 11:08 schreef alpeko het volgende:
Ik had het idee dat het lage flatgebouw er voor ook een uni gebouw was. Deed beetje denken aan Delft. Maar nog niet gezocht.
En dan mis je er nog meer hoorquote:Op donderdag 10 oktober 2024 14:19 schreef alpeko het volgende:
Damn. Uit pure wanhoop dan maar aan Google gevraagd of er nog een buurt in NYC een Nederlandse oorsprong heeft. Flushing. Dat wist ik niet eens. Vlissingen dus.
https://www.google.com/ma(...)IKXMDSoASAFQAw%3D%3D
Vergeet de Broodweg niet en de Walstraatquote:Op donderdag 10 oktober 2024 14:41 schreef Rockfire het volgende:
[..]
En dan mis je er nog meer hoorNaast Breukelen, Haarlem en Vlissingen onder andere ook nog Heemstede (Hempstead) en 's-Gravenzande (Gravesend)
Je bedoelt Brede Weg (broadway)?quote:Op donderdag 10 oktober 2024 14:49 schreef marcel.de het volgende:
[..]
Vergeet de Broodweg niet en de Walstraat
Gravesend was er dan weer eentje die ik nog niet wist. Cool
Yankeesquote:Op donderdag 10 oktober 2024 15:17 schreef Rockfire het volgende:
[..]
Je bedoelt Brede Weg (broadway)?Ik had het nu puur over verwijzingen naar NL plaatsen, want anders kunnen Staten Island (verwijzing naar Staten Generaal) en Coney Island (Konijnen Eiland) er ook nog wel bij
En daarmee is de lijst nog lang niet klaar
(Bronx, Yonkers, ...)
Klaarblijkelijk. Misschien eens een hele toren i.p.v. een heel klein stukje?quote:
Dat is een aardig eind terugscrollen.quote:(denk anders even aan voorgaande post(s) van mij)
Ik denk dat dat wel meevaltquote:Op zondag 13 oktober 2024 19:02 schreef r_one het volgende:
[..]
[..]
Dat is een aardig eind terugscrollen.
quote:Klaarblijkelijk. Misschien eens een hele toren i.p.v. een heel klein stukje?
Nou ja klein, ik heb geen bron, maar ik heb wel eens gezocht en volgens mij is dat stuk waar je hier op uit kijkt de langste rechte lijn op een kaart van Nederland (30km)quote:Op maandag 14 oktober 2024 22:25 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Beringe
Even kleinere kanalen in Limburg/Brabant bij langs
Ik bedoel meer qua breedte. Het is geen Zuid-Willemsvaart zeg maarquote:Op maandag 14 oktober 2024 23:55 schreef FrankRicard het volgende:
[..]
Nou ja klein, ik heb geen bron, maar ik heb wel eens gezocht en volgens mij is dat stuk waar je hier op uit kijkt de langste rechte lijn op een kaart van Nederland (30km)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |