Zie deze niet bij de investeringskansen, maar zou deze wel mee willen nemen.quote:Op dinsdag 24 september 2024 10:24 schreef Horsemen het volgende:
Nieuwe Collin lening van inmiddels een bekende met een 2e hypotheek om de omschakeling van factoring naar facturering voor eigen rekening te financieren:
RT afbouw 3
¤ 28.000 | 8,0 % rente | 12 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/rt-afbouw-3/
Pitch en EBI spreken elkaar tegenquote:Met mijn winkel, Dytyna's Wereld, bied ik meer dan alleen speelgoed. Bij ons draait het om een unieke beleving waarbij verhalen en interactie centraal staan, zodat elk bezoek een ontdekkingstocht is. We willen een winkel openen die kinderen en ouders onderdompelt in een verhaal, met behulp van visuele elementen, kleuren, geluiden en muziek. Ons doel is om een onvergetelijke, interactieve ervaring te bieden die verder gaat dan het traditionele winkelen. In de toekomst wil ik uitbreiden naar drie fysieke winkels. Het idee is dat elk stuk speelgoed een verhaal vertelt en we willen ons vooral richten op lezen en educatie. We streven ernaar om een nieuwe standaard te zetten voor de speelgoedwinkelervaring.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
negatief eigen vermogenquote:Op dinsdag 24 september 2024 10:24 schreef Horsemen het volgende:
Nieuwe Collin lening van inmiddels een bekende met een 2e hypotheek om de omschakeling van factoring naar facturering voor eigen rekening te financieren:
RT afbouw 3
¤ 28.000 | 8,0 % rente | 12 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/rt-afbouw-3/
Vanmorgen stond hij er gewoon bij. Misschien moest er nog iets aangepast worden...quote:Op dinsdag 24 september 2024 11:22 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Zie deze niet bij de investeringskansen, maar zou deze wel mee willen nemen.
quote:Op dinsdag 24 september 2024 10:26 schreef Horsemen het volgende:
Nieuwe Collin lening met een 1e hypotheek op een bedrijfswoning en ruim 20.000 m2 kassen:
VOF Klootwijk
¤ 515.000 | 8,0 % rente | 48 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/vof-klootwijk/
quote:Op dinsdag 24 september 2024 13:02 schreef Jaco078 het volgende:
Linkje Collin
Kl**tw**kAan de ene kant zijn dit de bedrijven die ik graag wil financieren aan de andere kant hebben we het hier wel over een bedrijf met een flinke schuldenlast (zie ook de Overige financiers) en hebben ze een negatief eigen vermogen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als het onderpand onverhoopt gedwongen verkocht moet worden is het ook maar de vraag wat het op gaat leveren.
Twijfel....
En ik maar denken dat jij altijd álles met een 1e hypotheekrecht meenam ;-)quote:Op dinsdag 24 september 2024 13:52 schreef Horsemen het volgende:
de ene kant zijn dit de bedrijven die ik graag wil financieren aan de andere kant hebben we het hier wel over een bedrijf met een flinke schuldenlast (zie ook de Overige financiers) en hebben ze een negatief eigen vermogen.
O nee, dat zeker niet.quote:Op dinsdag 24 september 2024 13:53 schreef Jaco078 het volgende:
[..]
En ik maar denken dat jij altijd álles met een 1e hypotheekrecht meenam ;-)
daar heb je gelijk in. Staat overigens niet bij de toekomstige investeringskansenquote:Op dinsdag 24 september 2024 13:26 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Met zo'n lage ltv zie ik dat door de vingers. Het is bovendien een nette betaler.
quote:Op dinsdag 24 september 2024 11:22 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Zie deze niet bij de investeringskansen, maar zou deze wel mee willen nemen.
Linkje:quote:Op dinsdag 24 september 2024 13:26 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Met zo'n lage ltv zie ik dat door de vingers. Het is bovendien een nette betaler.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mogelijkheid van bereidstelling. Daarvan is mij iets niet duidelijk: als je toch 25 k wil investeren waarom dan niet vanaf de start, je krijgt dan direkt 6,25% i p v 2%. Natuurlijk kan je in de tussentijd rendement maken maar dat moet dan wel hoog zijn.
De overige schuldeisers zijn wel bekenden, familie en de vennoot zelf, als ik het goed gelezen heb. Die zullen niet zo snel de boel laten klappen.quote:Op dinsdag 24 september 2024 13:52 schreef Horsemen het volgende:
[..]
[..]
Aan de ene kant zijn dit de bedrijven die ik graag wil financieren aan de andere kant hebben we het hier wel over een bedrijf met een flinke schuldenlast (zie ook de Overige financiers) en hebben ze een negatief eigen vermogen.
Als het onderpand onverhoopt gedwongen verkocht moet worden is het ook maar de vraag wat het op gaat leveren.
Twijfel....
De kopers zullen zeer zeker niet in de rij staan. En met een schuldenlast die zeer aanzienlijk is kan dit zomaar spaak lopen. Ze maken niet altijd de meest logische keuzes heb ik de indruk.quote:Op dinsdag 24 september 2024 13:59 schreef Horsemen het volgende:
[..]
O nee, dat zeker niet.
Er is voor mij ook een groot verschil tussen woningen en bedrijfsmatig onroerend goed. Bij dit project zit het er een beetje tussenin (bedrijfswoning) wat een eventuele verkoop niet makkelijker maakt.
Begin van de maand kon men ook inschrijven. Dat was een logischer keuze geweest.quote:Op dinsdag 24 september 2024 13:26 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Slechts negen maanden te laat. Dat valt reuze mee voor cre begrippen...quote:Op dinsdag 24 september 2024 15:47 schreef fok321 het volgende:
CRE aflossing Mesekenhagen vandaag ontvangen
Och, ook 45x stipt de rente ontvangen. Het zal me a/d bips roesten, zolang het maar een keer terugkomt en dat doet hetquote:Op dinsdag 24 september 2024 16:37 schreef paardendokter het volgende:
[..]
Slechts negen maanden te laat. Dat valt reuze mee voor cre begrippen...
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=30508quote:Op dinsdag 24 september 2024 11:20 schreef obligataire het volgende:
Landal Zwiesel II, investeringslink
https://www.geldvoorelkaa(...)=30508&code=KR30508i
Zat gisteren al ruim half vol, meen ik.
Nu al >55% ingelegd.quote:Op dinsdag 24 september 2024 13:52 schreef Horsemen het volgende:
[..]
[..]
Aan de ene kant zijn dit de bedrijven die ik graag wil financieren aan de andere kant hebben we het hier wel over een bedrijf met een flinke schuldenlast (zie ook de Overige financiers) en hebben ze een negatief eigen vermogen.
Twijfel....
quote:Op woensdag 25 september 2024 10:02 schreef Jaco078 het volgende:
Linkje Collin
1e hypotheek op pand AmsterdamDe eerste 3 investeerders (eigenaren / bekenden ?) hebben er in ieder geval zin inSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |