Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
Crowdfunding is hot! In 2022 is in Nederland 1,08 miljard euro via crowdfunding opgehaald. Dat is een groei van 48% ten opzichte van een jaar eerder. Niet eerder werd in een jaar tijd zoveel met crowdfunding gefinancierd.(bron).
Vormen van crowdfunding Er zijn 4 vormen van crowdfunding: • Lening crowdfunding (Crowdfinance) • Aandelen crowdfunding • Schenking / Donatie crowdfunding • Aanschaf (nog te ontwikkelen) product / reward crowdfunding
Dit topic gaat voornamelijk over crowdfunding op basis van een lening die wordt terugbetaald. We bespreken projecten van de volgende in Nederland gevestigde crowdfundingplatformen:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Resultaten crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Webinars zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Webinar box3 belastingwetgeving
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Exitstrategieën platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Informatie Kifid
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Crowdfundingplatformen zonder nieuw aanbod:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Statistieken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nominale en effectieve rente
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kan ik wat aan het CF uitlenen overhouden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Punt van orde: We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet. Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.
Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
Denk dat hij er alles aan zal doen om het tot een goed einde te brengen. Een halve woonboerderij zet je niet op het spel voor 35k lijkt me. En tevens is het een kleine lening, dus doe mee met mijn basis inleg.
Op zaterdag 21 september 2024 09:22 schreef quepos het volgende: Iemand een betaling ontvangen van HCN Hoofddorp itili##nse restaurantf#rmule? De eerste termijn had 30 augustus voldaan moeten zijn.
Op donderdag 19 september 2024 13:21 schreef Horsemen het volgende: SiG Projecten in het buitenland. Vanaf vandaag bieden wij projecten aan in het buitenland waarbij wij beginnen in Spanje. In Spanje zijn de hypotheek regels op een aantal punten iets anders dan in Nederland. Ook in Spanje is de hypotheek bescherming erg sterk maar wanneer er op lokaal niveau belasting schulden zijn zoals bijvoorbeeld een rioolheffing en zuiveringsheffing gaan deze voor op de hypotheekrechten. Bij een zakelijke aanvrager komen bij faillissement ook een loonverplichting van 6 maanden aan het personeel voor het hypotheekrecht. Mede vanwege bovengenoemde redenen en omdat het nieuw is worden deze projecten in Spanje aangeboden tegen een hoger rentetarief. Voor meer informatie over projecten in Spanje zie onderstaande link.
De 1e:
Vandaag presenteren wij een nieuw project aan de Carrer Oriola 55 in El Campello Alicante. Je kunt vanaf 21 september 2024 om 13.00 uur investeringen toezeggen. De looptijd bedraagt 18 maanden. De LTV van het pand is 70% van ¤ 624.112 van de vrije verkoopwaarde.
Verbouwing van bestaande villa voor de verkoop. Het object is gelegen in de gemeente El Campello gelegen op rijafstand van het centrum in dit dorp. Op loopafstand van de woning is de kust te vinden. Parkeren is mogelijk op eigen terrein. Het object is goed te bereiken met de auto.
Ik snap wel dat SiG iets "moet" aangezien de omzet nagenoeg is stil gevallen maar ik hoop dat ze weten waaraan ze beginnen.
Ik laat de buitenlandse projecten graag aan andere.
¤ 358.350 van ¤ 436.878 99 investeerders Nog 29 dagen 82% bereikt
Fijn voor SIG dat er best al wat is opgehaald binnen 24 uur, met nog 18% te gaan zou dit project dan ook wel vol kunnen komen. Hopelijk is het volgende project wel weer gewoon binnen de landgrenzen
De ondernemer wenst geen privé-verplichtingen aan te gaan.
Lijkt me een gevaarlijke uitspraak
quote:
Daarnaast is er op papier niet helemaal maar in de praktijk wel ruimschoots toereikende zekerheid vanuit de verpanding van de bedrijfsactiva.
Kleine korting voor investeerders
quote:
Als dank voor het vertrouwen in, en als beloning voor de investering biedt Altilia investeerders een korting van maar liefst 5% op de aanschaf van een (thuis-) accu/energieopslagsysteem. Voorafgaand aan een definitieve bestelling komt Altilia graag bij u langs om technisch- en productadvies te geven zodat u de keuze kunt maken die het beste in uw situatie past.
Betaalschema in EBI klopt totaal niet met de pitch: 6mnd aflossingsvrij staat niet in betaalschema. Volledig lineair mnd 7-24 staat niet in betaalschema.
[ Bericht 5% gewijzigd door KrekelJapie op 23-09-2024 08:56:53 ]
[..] Betaalschema in EBI klopt totaal niet met de pitch: 6mnd aflossingsvrij staat niet in betaalschema. Volledig lineair mnd 7-24 staat niet in betaalschema.
Sowieso slordig opgesteld.
(Robri in Werkerom, in plaats van Wekerom.
gelande afschaffing van de salderingsregeling , in plaats van geplande afschaffing.
In het hart van het Beierse Woud in Zuid-Duitsland realiseren Frank Kraus en Heine van Nieuwenhuijze een nieuw en exclusief vakantiepark; Chalet Resort Arberland. Dit unieke project is een schitterend voorbeeld van hun innovatieve visie en aanpak. Het vakantiepark gaat geëxploiteerd worden door Landal GreenParks en gaat halverwege december 2024 open.
De eerste fase van de bouw bestaat uit 45 woningen. Daarvan zijn er inmiddels 39 verkocht en in aanbouw. Om deze fase in zijn geheel te kunnen realiseren worden de laatste zes woningen van deze fase gefinancierd in samenwerking met de investeerders van Geldvoorelkaar.nl.
Deze financiering wordt gebruikt om vier woningen vooruitlopend op de verkoop te financieren. Mocht de verkoop onverhoopt langer duren dan verwacht, dan zijn er voldoende verhuurinkomsten om de financieringslasten te dragen. Deze financiering is deel 2 van 2, de laatste vier woningen worden hiermee gefinancierd. Het gaat om een totale financiering van +/- ¤ 1.650.000 met een totale LTV van circa 60%.
Dit project is volledig hypothecair gedekt met een 1e hypotheek, de LTV bedraagt slechts 61%. Investeert u mee?
Als gewaardeerd investeerder geven wij u graag de eerste mogelijkheid tot investeren. Klik hier om het project in te zien en direct te investeren. Werkt de link niet? Plaats dan de volgende URL in uw browser: https://www.geldvoorelkaa(...)=30508&code=KR30508i
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat vinden we hiervan? Nadelig genoeg om te cancellen? Ik vind het nogal onduidelijk. En wat de consequenties zullen zijn bij een default.
[ Bericht 14% gewijzigd door obligataire op 23-09-2024 15:01:01 ]
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat vinden we hiervan? Nadelig genoeg om te cancellen? Ik vind het nogal onduidelijk. En wat de consequenties zullen zijn bij een default.
Als dit alle informatie is dat je hebt gekregen vind ik dit nogal summier. Onduidelijk wat de consequentie en risico's zijn. Tweede hypotheek lijkt me altijd achtergesteld tov een eerste hypotheek. Exacte voorwaarden zijn wel belangrijk om te weten.
Bij twijfel moet je het niet doen.
[ Bericht 0% gewijzigd door proxydude op 23-09-2024 15:35:39 (edit vergeten iets) ]
[..] Als dit alle informatie is dat je hebt gekregen vind ik dit nogal summier. Onduidelijk wat de consequentie en risico's zijn. Tweede hypotheek lijkt me altijd achtergesteld tov een eerste hypotheek. Exacte voorwaarden zijn wel belangrijk om te weten.
Er is een achterstellingsakte. Dat betreft de 2e hypotheek op het schip. En als dat al niet erg genoeg was, willen ze dat nu ook op de 2e hypotheek woning. (schuldeiser = GvE).
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik weet voldoende.
[..] Er is een achterstellingsakte. Dat betreft de 2e hypotheek op het schip. En als al niet erg genoeg was, willen ze dat nu ook op de 2e hypotheek woning. (schuldeiser = GvE).
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..] Er is een achterstellingsakte. Dat betreft de 2e hypotheek op het schip. En als dat al niet erg genoeg was, willen ze dat nu ook op de 2e hypotheek woning. (schuldeiser = GvE).
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik weet voldoende.
Bij het lezen van artikel 3 en 4 uit de akte zou ik er al wel weer klaar meer zijn geweest, beequip kan/mag zodra ze 1 cent tekort komen de betalingen aan gve opeisen en deze moet gve dan overmaken naar beequip, iets met altijd aan het langste touwtje trekken.
[..] Bij het lezen van artikel 3 en 4 uit de akte zou ik er al wel weer klaar meer zijn geweest, beequip kan/mag zodra ze 1 cent tekort komen de betalingen aan gve opeisen en deze moet gve dan overmaken naar beequip, iets met altijd aan het langste touwtje trekken.
Het grootste gevaar is, m.i., dat als de boot op de veiling zou komen en zij met een restvordering zouden blijven zitten, dat ze zich kunnen vergrijpen aan de eigen woning, en dat was in de pitch versie niet zo. Dat is de laatste druppel die het verhaal uiteindelijk oninteressant maakt. Hadden ze de rente gelijktijdig verhoogd dan is het nog een ander verhaal maar dat doen ze niet.
Nieuwe Collin lening van inmiddels een bekende met een 2e hypotheek om de omschakeling van factoring naar facturering voor eigen rekening te financieren: