abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215184810
quote:
12s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 13:53 schreef peterc het volgende:

[..]
https://www.fundainbusine(...)455-beekerweg-75-77/

https://www.funda.nl/deta(...)destraat-9/89061121/

en op streetview staan een keurige Dodge Ram & ID3tje in the sun bij dit toch wel net huuske. Tim is een handige handy-man lijkt.
De vooruitzichten lijken ook rooskleurig, als ik dat NOS artikel zo lees. Ik vind het een aardig project en bij aanvang zit er al 2 ton aan overwaarde in het o/g. Misschien dat ik nog wat ophoog.

Met hun overige inkomsten die gewoon doorlopen is het niet zo bezwaarlijk dat in het begin bijna alle huur opgaat aan de financieringslasten.

[ Bericht 4% gewijzigd door obligataire op 05-10-2024 15:01:38 ]
Pecunia non olet
pi_215185011
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 10:57 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Dat zat er al een tijd aan te komen.

Ik zat bij collin te kijken wat er aan aflossingen aan zou moeten komen en toch een aantal projecten met een vastgoedcomponent waar het niet zo vlot loopt of waarvan ik twijfels heb of er zo maar op tijd afgelost gaat worden:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Woonhuis van GA staat al meer dan een jaar te koop
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(dit is al een nieuwe listing, om weer nieuw op Funda gezet te worden)
pi_215185027
Idem, denk er nu ook zo over, zij de admi, hij met zijn netwerk de klusjes
pi_215185041
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 19:46 schreef KrekelJapie het volgende:
GvE: Het Onroerend Goed in Tilburg is verkocht en de financiering van de koper is nagenoeg geregeld.
SPOILER
Andere project van deze heren is enige tijd terug met 6 maanden verlengd, maar loopt ook bijna af weer. Maken er een bende van volgens mij. Blij als alles afgerond is van hen en bij GvE.

Wel eigen fout, ik had gemist dat ik al een eerder project van ze meedeed. Dat voorkom ik liever, maar blijkbaar niet scherp geweest.
pi_215185076
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 15:17 schreef peterc het volgende:
Idem, denk er nu ook zo over, zij de admi, hij met zijn netwerk de klusjes
Als ze wat af kunnen lossen, in de toekomst, en het raakt helemaal volgeboekt, dan wordt het in theorie een goudmijntje waar relatief weinig werk aan is.

Ik neem aan dat het qua vergunningen en bestemming en zo op orde is.
Pecunia non olet
pi_215187954
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 15:59 schreef KrekelJapie het volgende:
Spareribs express via CCF opeens verliesgevend. Dit terwijl er een ervaren manager op zit met ervaring binnen de keten. Verwacht je niet bij zo'n zaak. Processen en kosten/opbrengsten zijn vaak helemaal op orde. Risico is er, ondanks hypotheek woonhuis ook nog niet uit.
[..]

Met de borgstelling meetellend, zou dat eigenlijk wel zo moeten zijn. Er staat niet vermeld dat deze borg aflopend zou zijn.
SPOILER
Pecunia non olet
pi_215189608
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 21:47 schreef obligataire het volgende:

[..]
Met de borgstelling meetellend, zou dat eigenlijk wel zo moeten zijn. Er staat niet vermeld dat deze borg aflopend zou zijn.
SPOILER
Klopt, maar in de update staat niet dat de waarde van deze borg nog steeds materieel is. Ik heb vaker gehad dat er bij uitwinning van een borg er niets te halen is. De 50k hebben ze bij de overname ontvangen en zijn op dat moment materieel.
Vanaf maart 2024 staat er bij de borgsteller geen actieve werk op zijn LinkedIn: https://www.linkedin.com/(...)m_medium=android_app
Borgsteller bezit een koopwoning van
234k in Hoogezand. Kan we zomaar voorstellen dat hij niet zomaar 50k heeft liggen.

Nog vager is de ORV in de pitch: We gaan een ORV aanvragen en als deze wordt toegekend, wordt het verpand aan de investeerders. In de update zou je hierover ook iets verwachten. Als er een ORV is, dat deze dan verlengd wordt met dit voorstel.

[ Bericht 4% gewijzigd door KrekelJapie op 06-10-2024 08:50:20 ]
pi_215190039
Gefunde bedragen september per platform
pi_215190469
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 08:12 schreef KrekelJapie het volgende:
[ afbeelding ]
Leuk lijstje. Bij de meeste onder ons is Collin ook ruim de grootste. Die hebben ook alles het beste voor elkaar. Inclusief het beheer van de lastige klanten.
pi_215190506
Ik weet niet of de automatisering bij Collin weer een stap heeft gezet of dat iemand dit weekend aan het werk is maar gisteren en vandaag zijn ook meerdere boekingen gedaan
  zondag 6 oktober 2024 @ 13:26:59 #236
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_215191854
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 11:19 schreef InVestEerder het volgende:

[..]
Heel bijzonder dit! Dit kort geding is van december vorig jaar.

De gedaagden (Elysion, Orthos, Omega en Atlas) zijn namelijk (ook?) leningnemers van vrij recente en dus nog lopende leningen. Bijvoorbeeld Stralsund, Frankfurt, Rijnland Palts en Bad Kreuznach. Wij hebben hiervan volgens mij nog nooit een rentebetaling gemist.... Behalve dan dat we onlangs pas op de hoogte zijn gesteld van problemen bij Stralsund,
Een nieuwe update van CRE.
In totaal zit ik in 8 projecten van deze clubs. Hopelijk kom ik er nog zonder al te veel kleerscheuren vanaf.

SPOILER
pi_215192958
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 13:26 schreef InVestEerder het volgende:

[..]
Een nieuwe update van CRE.
In totaal zit ik in 8 projecten van deze clubs. Hopelijk kom ik er nog zonder al te veel kleerscheuren vanaf.

SPOILER
Als ik inlog en bij 'portefeuille' kijk zie ik bij de staafdiagrammen 'waarde portefeuille' 2023 als laatste jaar staan.
Kennelijk is er in 2024 geen waarde meer. CRE is daar heel transparant over, dat dan weer wel.
pi_215193370
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 15:18 schreef paardendokter het volgende:

[..]
Als ik inlog en bij 'portefeuille' kijk zie ik bij de staafdiagrammen 'waarde portefeuille' 2023 als laatste jaar staan.
Kennelijk is er in 2024 geen waarde meer. CRE is daar heel transparant over, dat dan weer wel.
Ik begrijp je opmerkingen eerlijk gezegd niet helemaal, die staafdiagrammen geven de waarde per 31/12 van het betreffende jaar, de actuele waarde van het lopend jaar staat in datzelfde scherm linksboven als totaal uitstaand.

Dat een faillisement dat blijkbaar al op 18 december door de rechtbank is gemeld (zie https://neu.insolvenzbekanntmachungen.de/ap/suche.jsf stel datum periode in en zoek naar *bedrijfsnaam*) pas het daaropvolgende jaar op 4 oktober (dus zo'n 10 maanden later) door het platform wordt gemeld is wat mij betreft niet recht te praten.
pi_215193458
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 15:58 schreef tnhb het volgende:

[..]
Ik begrijp je opmerkingen eerlijk gezegd niet helemaal,
Wellicht was het allemaal ook niet zo serieus bedoeld....
pi_215194022
Is er al een linkje van deze nieuwe collin https://www.collincrowdfund.nl/dinner-in-the-sky-nederland-b-v/

Ik geloof wel in het concept en de zekerheden zijn redelijk. Ik wil wel basis meedoen.
pi_215197647
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 08:12 schreef KrekelJapie het volgende:
[ afbeelding ]
Opvallend: Duurzaaminvwsteren op 2 en hier op Fok besteden we er weinig aandacht aan.
pi_215198479
GVE aankoop bedrijfsruimte (LTV 75%)

linkje
SPOILER
pi_215198942
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 16:55 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Is er al een linkje van deze nieuwe collin https://www.collincrowdfund.nl/dinner-in-the-sky-nederland-b-v/

Ik geloof wel in het concept en de zekerheden zijn redelijk. Ik wil wel basis meedoen.
Ik dacht eerst dat het een 1-april grap was maar dat duurt nog (te) lang _O-
De afhankelijkheid van de decembermaand maakt het nogal wiebelig m.i. Moet niet te hard te waaien die maand....anders wordt men zeeziek daarboven? Als de reserveringen tegenvallen zit je al gelijk met een liquiditeitsprobleem.

Dekking hypotheek is niet volledig. Ik krijg een beetje déjà-vu met destijds de KOM dobber/floating bakken.
Ik laat hem lopen of ik moet hier harde argumenten lezen om wél mee te doen.
Pecunia non olet
  maandag 7 oktober 2024 @ 10:54:15 #244
233644 proxydude
Usenet Leegzuigen
pi_215199673
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 23:04 schreef Crowdyfunder het volgende:

[..]
Opvallend: Duurzaaminvwsteren op 2 en hier op Fok besteden we er weinig aandacht aan.
Ook opvallend op trustpilot 0 reviews. op google 20. En ik zie bij google 2 recente reviews.

Review 1
Het enige wat het de investeerder oplevert zijn slechtbezochte videovergaderingen waarbij de directie van duurzaaminvesteren.nl (met dubbele pet)net doet alsof zij zich enorm inspant om de belangen van de investeerders te behartigen inzake de ene na de andere wanbetaler zonder enig noemenswaardig resultaat.
Projecten die goed lopen worden vervroegd afgelost zonder boete.
Projecten die niet goed lopen worden verlengt,wat meestal neerkomt op uitstel van executie.

Review 2
Ik geef Duurzaaminvesteren 1 ster, en zal uitleggen waarom. Ze hebben een handig platform en zolang de bedrijven waarin je investeert hun betalingsverplichting nakomen is er niets aan de hand. Investeren brengt risico's mee, dus je kunt van te voren weten dat je rente misschien nooit betaald wordt, of dat zelfs je hele inleg kwijt raakt. Houdt er rekening mee dat dat ook echt gebeurt! Bij mij in 20% van de gevallen, dus dat is geen kleine kans. Waarom dan 1 ster? Duurzaaminvesteren adverteert met 'Duurzaam investeren zonder slapeloze nachten'. Als je 5.000 euro kwijt dreigt te raken, je niets hoort van het bedrijf waarin je hebt geinvesteerd en Duurzaaminvesteren ook bijzonder weinig onderneemt om je te informeren of bij te staan... dan lijkt me dat een valse belofte.

Nou zijn dat er slechts 2. Maar geeft weinig vertrouwen. Want je ziet dat namelijk vaker bij crowdfund platforms die het slecht doen.

[ Bericht 28% gewijzigd door proxydude op 07-10-2024 11:18:40 ]
pi_215199849
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 09:59 schreef Faraday01 het volgende:
Ik weet niet of de automatisering bij Collin weer een stap heeft gezet of dat iemand dit weekend aan het werk is maar gisteren en vandaag zijn ook meerdere boekingen gedaan
Die boekingen komen op random tijdstippen binnen, puur handwerk dus.

Als ze dit geautomatiseerd hadden gedaan dan kreeg je elke ochtend om bijv 7.00u de geplande betalingen binnen.

(Terugdraaien kan bij Collin altijd nog, het is niet zo dat ze checken of termijnbetalingen door ondernemers ook echt voldaan zijn)
pi_215200304
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 09:14 schreef obligataire het volgende:

[..]
Ik dacht eerst dat het een 1-april grap was maar dat duurt nog (te) lang _O-
De afhankelijkheid van de decembermaand maakt het nogal wiebelig m.i. Moet niet te hard te waaien die maand....anders wordt men zeeziek daarboven? Als de reserveringen tegenvallen zit je al gelijk met een liquiditeitsprobleem.

Dekking hypotheek is niet volledig. Ik krijg een beetje déjà-vu met destijds de KOM dobber/floating bakken.
Ik laat hem lopen of ik moet hier harde argumenten lezen om wél mee te doen.
Nou ik was te laat dus ik kan je niet laten weten hoe de investering verder gelopen is. Op naar het volgende leuke project.
pi_215200368
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 12:00 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Nou ik was te laat dus ik kan je niet laten weten hoe de investering verder gelopen is. Op naar het volgende leuke project.
Niet getreurd, er komen altijd weer nieuwe en betere ;)

Die Belg die het concept bedacht heeft die zal het allemaal plezant vinden denk ik :) die loopt lekker binnen vandaag.
Pecunia non olet
pi_215200728
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 23:04 schreef Crowdyfunder het volgende:

[..]
Vlgs mij was dit platform gelieerd* aan Vastgoedinvesteren.nl. Die laatste is inmiddels uit de lucht. En deed volgens mij niet veel meer dan een verkoopkanaal. Na funding waren ze uit beeld. Met de projecten daar heb ik hele matige ervaringen (minder rendement dan voorgespiegeld).

* de logo's zijn nagenoeg identiek.
Pecunia non olet
pi_215200888
In Athene kun je ook dineren in de Sky (zicht op de Akropolis?), maar niet echt geschikt voor heel jong en heel oud.

Who is Dinner in the Sky restaurant in Athens not suitable for?

❌ People with a fear of heights – We don’t recommend this experience for anyone whose fear of heights is very extreme. If you’re only scared a little, then you will still enjoy it.

❌ People with bladder conditions – If you suffer from a medical condition and you’re not able to hold pee for 90 minutes. Once the table is up, the toilet is not available.

❌ Children with height under 120 cm – Although the experience is not age-restricted, there is a minimum height required related to security. Also, from our experience, fine dining may not be something young kids will really enjoy.
Pecunia non olet
pi_215201029
Lunchroom nieuw Engelhard (KOM)
U een mooi rendement en ik deze prachtige lunchroom waar u altijd als "Vriend van Engelhard" een warm welkom krijgt!

Is volledig uitbetaald. Was net open wanneer ze te maken kregen met coronasluitingen. Uiteindelijk zijn 2 maanden aflossingen opgeschort. Verder altijd netjes betaald en heb daar in een compleet roze interieur genoten van een high tea als incentive.

Hiermee is mijn 2e account bij KapitaalopMaat helemaal afgerond met 0 defaults (5 projecten) *O* .

Op mijn eerste account loopt nog 1 project die nog 14 maanden moet aflossen. Verder 5 defaults op 41 projecten waarbij 1 default af en toe nog wat betaald.

[ Bericht 2% gewijzigd door KrekelJapie op 07-10-2024 13:13:15 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')