abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215162909
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 21:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Klopt, heb er al een aantal voorbij zien komen en zit zelf in Jamin Rotterdam Zuidplein
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=27651
https://www.geldvoorelkaa(...)en/project/?id=28854
Ik vind dit in het algemeen leuke, échte crowdfundprojecten. Ik doe er graag aan mee ook al zijn de zekerheden zoals vandaag niet optimaal. Met een 1e hypotheek erbij was ik helemaal los gegaan c_/ , maar nu voorzichtigheidshalve wat minder.

Dat ze nu bij GvE zitten is fijn, want bij CC doe ik niets meer, nog 5 projecten te gaan.
Pecunia non olet
pi_215162935
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 21:52 schreef obligataire het volgende:

[..]
Ik vind dit in het algemeen leuke, échte crowdfundprojecten. Ik doe er graag aan mee ook al zijn de zekerheden zoals vandaag niet optimaal. Met een 1e hypotheek erbij was ik helemaal los gegaan c_/ , maar nu voorzichtigheidshalve wat minder.
Ja, zo denk ik er ook over. Het zijn veelal kleine franchisenemers die een mooi product verkopen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_215164573
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 21:47 schreef obligataire het volgende:
dat er geen projecteigenaar genoemd is
Ook niet een of andere (object) BV? want op basis daarvan kun je (o.a. via de KvK) best snel verder komen, dat je niet op prive personen uitkomt kan ik dan wel weer begrijpen want je doet zaken met de BV, niet de persoon want er is ook geen spraken van ha neem ik aan. Wat mij wel opvalt (en eigenlijk ook wel stoort) is dat er bij een voorinschrijving (nog) geen EBI document is en dat ik dat later ook niet meer kan downloaden (maar dat kan zijn omdat ik geen deelnemer ben in recente projecten bij cre).
pi_215164803
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 21:52 schreef obligataire het volgende:

[..]

Dat ze nu bij GvE zitten is fijn, want bij CC doe ik niets meer, nog 5 projecten te gaan.
Eens, fijn dat deze ondernemers toch kans op financiering hebben door bijv. CC en GVE (waar de funding bij dergelijke projecten bijna gegarandeerd is).
  donderdag 3 oktober 2024 @ 10:11:27 #180
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_215165032
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 08:53 schreef tnhb het volgende:

[..]
Ook niet een of andere (object) BV? want op basis daarvan kun je (o.a. via de KvK) best snel verder komen, dat je niet op prive personen uitkomt kan ik dan wel weer begrijpen want je doet zaken met de BV, niet de persoon want er is ook geen spraken van ha neem ik aan. Wat mij wel opvalt (en eigenlijk ook wel stoort) is dat er bij een voorinschrijving (nog) geen EBI document is en dat ik dat later ook niet meer kan downloaden (maar dat kan zijn omdat ik geen deelnemer ben in recente projecten bij cre).
Het betreft de volgende object b.v.'s:
De Hooch 5, Steen 11, Van Ruisdael 101, Rembrandt 87, Berchem 350, Vermeer 101
pi_215165050
Linkje

1e hypotheek

CCF

L**ds Events

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_215165053
Linkje

Nieuwe Jeroen den *del

CCF

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_215165098
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 10:11 schreef InVestEerder het volgende:

[..]
Via KvK (zie https://www.kvk.nl/producten-bestellen/gratis-inzien-product/ voor gratis inzage in basis gegevens kvk) lijkt me wel het een en ander in beeld te brengen. Eventueel eerst via zoeken op kvk site de concernrelaties bekijken voor bepaling hoogste concernrelatie) kun je wel het een en ander te weten komen en zeker zien of je uiteindelijk ergens bovenaan op dezelfde organisatie uitkomt. Tenslotte heeft cre ooi in het verleden al eens aangegeven dat deelnemers van een project inzage in de "hypotheek aktes" kunnen krijgen (in Duitsland was dat bij een aantal oudere projecten technisch iets anders geregeld bij cre zoals hier eerder aangeven, mogelijk nog steeds).
pi_215165141
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 19:24 schreef InVestEerder het volgende:
Ik ben benieuwd of CRE dit tot een goed einde gaat brengen.

SPOILER
Het bericht klinkt vooralsnog zeker hoopgevend.

Sinds de verkrijging van vergunning heeft CRE trouwens niet veel nieuwe klanten kunnen binnenhalen. Alleen de club van logistiek centrum in Heerlen én die van de diverse leningen in/bij Amsterdam. Dat zijn 6 verschillende projectvennootschappen, maar volgens mij allemaal van dezelfde leningnemer. De pitches van CRE geven daar helaas geen duidelijkheid over. Is er hier een speurneus die dit wel in beeld heeft?
Eind 2023 is er door cre een kort geding gevoerd (heb uitspraak niet in detail bestudeerd en alleen conclusie bekeken en lijkt voor zover mogelijk wel positieve uitspraken te bevatten):

SPOILER

[ Bericht 0% gewijzigd door tnhb op 03-10-2024 10:44:46 ]
  donderdag 3 oktober 2024 @ 11:19:06 #185
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_215165487
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 10:29 schreef tnhb het volgende:

[..]
Eind 2023 is er door cre een kort geding gevoerd (heb uitspraak niet in detail bestudeerd en alleen conclusie bekeken en lijkt voor zover mogelijk wel positieve uitspraken te bevatten):

SPOILER
Heel bijzonder dit! Dit kort geding is van december vorig jaar.

De gedaagden (Elysion, Orthos, Omega en Atlas) zijn namelijk (ook?) leningnemers van vrij recente en dus nog lopende leningen. Bijvoorbeeld Stralsund, Frankfurt, Rijnland Palts en Bad Kreuznach. Wij hebben hiervan volgens mij nog nooit een rentebetaling gemist.... Behalve dan dat we onlangs pas op de hoogte zijn gesteld van problemen bij Stralsund,
pi_215165642
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 10:11 schreef InVestEerder het volgende:

[..]
Er zitten meerdere bedrijven op het adres van deze bv's:
https://drimble.nl/bedrijf/amsterdam/59780614/vermeer-101-bv.html
Helemaal naar onderen scrollen
pi_215165808
Lees bij Crowdfund pitches vooral dat wat er niet staat!
pi_215165862
quote:
Is er iets om de pay-wall te omzeilen? Kan het artikel niet lezen.
pi_215165890
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 12:04 schreef Jaco078 het volgende:

[..]
Is er iets om de pay-wall te omzeilen? Kan het artikel niet lezen.
https://archive.is/f8IEL
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_215165897
Lees bij Crowdfund pitches vooral dat wat er niet staat!
pi_215167871
Stemronde Z.Vi###sion.
Daar hoefde ik niet lang over na te denken 😉 😀
Pecunia non olet
pi_215168017
Ook stemronde:

SPOILER
Oneens gestemd, er mag best flink wat met de rente worden gedaan, 7% rente slechts nog met enkel pandrecht op de roerende zaken.
pi_215169111
All It Takes Personal Gym B.V.
¤ 200.000 | 8,0 % rente | 60 maanden
Materiële 3e hypotheek woonhuis

Direct met een linkje:
https://www.collincrowdfu(...)a8d3bd261c7b4fccf054
pi_215169312
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 18:19 schreef KrekelJapie het volgende:

Direct met een linkje:
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 18:19 schreef KrekelJapie het volgende:

Direct met een linkje:
Misleidende pitch van Collin!
Gemeld in pitch: waardepeildatum 3-5-2022
¤995000
Woz waarde is op2-1-2023 ¤ 591000
Collin bij deze: meld voortaan ook de woz waarde!!
pi_215169388
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 18:40 schreef Slijker het volgende:

[..]
[..]
¤995000
Is in 2022 gekocht. Mogelijk taxatiewaarde voor aankoop.

[ Bericht 4% gewijzigd door KrekelJapie op 03-10-2024 19:01:10 ]
pi_215169990
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 18:40 schreef Slijker het volgende:

[..]
[..]
¤995000
Afgezien van het feit dat ik het persoonlijk onacceptabel vind dat een taxatie van bijna 2,5 jaar oud voldoende wordt geacht, is er mogelijk nog wel iets heel anders gaande waardoor het een en ander mogelijk wat door elkaar wordt gepresenteerd (ik noem dat goochelen met cijfers)

Als ik de woz waardes bekijken lijkt het er op dat er in 2021 een deel van het gebouw een niet- woonbestemming heeft gekregen, er is toen zo'n 23% van de woz-waarde verdwenen (en dat was niet dat de markt zo in elkaar is gestort lijkt me). In de pitch wordt vervolgens over zakelijk onroerend goed gesproken (293k met 229k hypotheek) en het vestingsadres van zowel bv als vof is het woonadres. Ik schat zo in dat bij die 995k taxatie ook wel eens het mogelijk (of dat zo is weten we niet) later afgesplitste zakelijk deel zou kunnen zitten (mogelijk inclusief verbouwing en/of uitbreiding?). Maar daar rust dus schijnbaar ook nog een extra? hypotheek van 229k op, of zit die ook in die eerste 500k, ik maak nergens uit op of die 229k wel of niet in die 500k zit. Maar stel dat totala woz (wonen + mogelijk zakelijk deel) 591+230 (schatting) = 821k is dan zou die taxatie van 995k (met 500k inschrijving? of 500k+229=729k inschrijving?) op zich niet vreemd hoeven te voelen.

Maar bovenstaande zijn allemaal aannames en onzekerheden die wel of niet juist kunnen zijn, al met al nog wel onbeantwoorde vraagtekens. Pitch had wel wat helderder mogen zijn, of er feitelijk onjuistheden in staan kan ik niet beoordelen maar verwacht ik niet, wel mis ik gewenste informatie.
pi_215174779
Update Collin over pipo Meerzorg, hij is zo goed als failliet!!!
pi_215174913
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 10:38 schreef quepos het volgende:
Update Collin over pipo Meerzorg, hij is zo goed als failliet!!!
Dat zat er al een tijd aan te komen.

Ik zat bij collin te kijken wat er aan aflossingen aan zou moeten komen en toch een aantal projecten met een vastgoedcomponent waar het niet zo vlot loopt of waarvan ik twijfels heb of er zo maar op tijd afgelost gaat worden:

SPOILER
pi_215174914
WSNP Collin
SPOILER
We hebben een zeer comfortabele 1e hypotheek op woonhuis. Neem aan dat WSNP niet voorgaat op de hypotheek.
pi_215175010
Ultramate op GVE staat open.
Pecunia non olet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')