abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215042629
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 12:13 schreef vacuum1 het volgende:

In elk ander land zou dit gelijk behandeld worden als een terreuraanslag maar de Nederlandse politie houdt nog eventjes een slag om de arm. 8)7 Wat is dit voor gekkigheid?

Bron?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  vrijdag 20 september 2024 @ 12:16:17 #277
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_215042666
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 12:13 schreef vacuum1 het volgende:
"De dader stak willekeurig mensen neer en schreeuwde 'Allahoe akbar'." Nederlandse politie: 'We nemen dit mee in ons onderzoek maar het is nog te vroeg om conclusies te trekken.'

In elk ander land zou dit gelijk behandeld worden als een terreuraanslag maar de Nederlandse politie houdt nog eventjes een slag om de arm. 8)7 Wat is dit voor gekkigheid?

En dan heb ik het nog niet eens over de walgelijke MSM die dit voorval totaal aan het bagataliseren en downplayen is.
Ja, we moeten inderdaad schreeuwende koppen in de media hebben dat DIT EEN TERRORISTISCHE AANSLAG IS!!!!
En dan moeten we de straten op allemaal, want dit pikken we niet!!!!
Hup, naar Budel en Ter Apel en de moskee om de hoek, DE FIK ERIN!!!

Ik denk dat als we kijken naar hoe het eerder in andere landen is gegaan afgelopen weken dat men even afwacht en voorzichtig is. Vind ik wel zo verstandig.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_215042713
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 11:20 schreef BMW1993 het volgende:
Ik denk dat hij beter direct de stad kan verlaten, want grote kans dat de moslims hier in Rotterdam wraak op hem nemen, of hem bespugen, want hij word door de islamitische gemeenschap als een verrader, en een dwarsbomer gezien. Op mijn oude school in Rotterdam Zuid konden veel Antilliaanse jongeren het goed vinden met de moslims, ik hoop dat nu ook de Antilliaanse gemeenschap wakker is geworden, en de problemen met de moslims inziet, en nu aan de kant van ons Nederlanders staat.
Ik denk dat 99,99% van de moslims in Rotterdam en Nederland die Antilliaan net zo dankbaar zijn als ieder andere Nederlander. Met je "aan de kant van ons Nederlanders" en over moslims in het algemeen te spreken probeer je er een "Nederlanders vs. moslims" iets van te maken wat het helemaal niet is. Imo ben je net zo extremistisch als extremistische moslims die alleen kunnen denken in termen van uitersten. Verlaten van de stad zal deze Antilliaanse dus 100% niet doen, omdat hij niet denkt als jij.
  vrijdag 20 september 2024 @ 12:29:36 #279
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_215042863
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 12:19 schreef Zefi het volgende:

[..]
Ik denk dat 99,99% van de moslims in Rotterdam en Nederland die Antilliaan net zo dankbaar zijn als ieder andere Nederlander. Met je "aan de kant van ons Nederlanders" en over moslims in het algemeen te spreken probeer je er een "Nederlanders vs. moslims" iets van te maken wat het helemaal niet is. Imo ben je net zo extremistisch als extremistische moslims die alleen kunnen denken in termen van uitersten. Verlaten van de stad zal deze Antilliaanse dus 100% niet doen, omdat hij niet denkt als jij.
Ik hoop natuurlijk dat je gelijk hebt.

Maar hier in Rotterdam Zuid, zie je ontzettend veel Palestijnse vlaggen op ramen en balkons hangen, en soms zie je ook dat moslims zo'n Palestina sjaaltje dragen, of zo'n speldje op hun trui hebben, en de reden waarom er in 2024 een verhoogde terroristische dreiging is in de gehele Europese Unie is mede door de oorlog in Gaza.

In Frankrijk is zelfs een verhoogd reisadvies, en kan er elk moment wat gebeuren, in Nederland is de kans op een aanslag 'aannemelijk', ik zelf zou graag naar een horror film willen in de bioscoop, maar ik durf nu echt geen publieke ruimte in, waar je eigenlijk 'gevangen' zit, mocht er een terrorist het vuur openen in zo'n drukke zaal.

De kans dat dit een soort van 'vergeldingsaanval' was, omdat de Nederlandse overheid een bondgenoot is van Israël is aanwezig, en daarom denk ik dat sommige moslims deze jongen kunnen zien als een verrader..

Ik hoop dat je gelijk hebt, dat ik te veel in hokjes denk.
pi_215042899
Altijd weer die Amersfoorters :r
  vrijdag 20 september 2024 @ 12:35:29 #281
65846 Bocaj
47th President.
pi_215042925
Reniël had beter iets harder kunnen slaan zodat aanslagpleger kon gaan genieten van de 72 maagden! :')
Maar denk zelf dat het de hel zou zijn geworden!

Maar hulde!
pi_215042927
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 12:29 schreef BMW1993 het volgende:

[..]

Maar hier in Rotterdam Zuid, zie je ontzettend veel Palestijnse vlaggen op ramen en balkons hangen, en soms zie je ook dat moslims zo'n Palestina sjaaltje dragen, of zo'n speldje op hun trui hebben, en de reden waarom er in 2024 een verhoogde terroristische dreiging is in de gehele Europese Unie is mede door de oorlog in Gaza.

Ik kom oorspronkelijk uit Vlaardingen. Daar zag je ook wel eens een Palestijnse vlag voor een raam, maar dat was niet gek want Vlaardingen had toen een relatief grote Palestijnse gemeenschap.
Nu zie je inderdaad overal van die vlaggen en dat geeft een heel andere indruk. Iedere keer als ik zo'n vlag zie hangen, dan denk ik dat de persoon die daar woont hier eigenlijk niets te zoeken heeft.
pi_215042966
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 12:35 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Ik kom oorspronkelijk uit Vlaardingen. Daar zag je ook wel eens een Palestijnse vlag voor een raam, maar dat was niet gek want Vlaardingen had toen een relatief grote Palestijnse gemeenschap.
Nu zie je inderdaad overal van die vlaggen en dat geeft een heel andere indruk. Iedere keer als ik zo'n vlag zie hangen, dan denk ik dat de persoon die daar woont hier eigenlijk niets te zoeken heeft.
Ze staan in ieder geval niet voor de Nederlandse normen en waarden.
pi_215042999
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 10:37 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Wat zouden ze goed moeten praten?
Je vraagt nu zo inmiddels wel een beetje naar de bekende weg, niet waar?

Wanneer iemand-terwijl ie een inmiddels breed ingeburgerde islamitische kreet schreeuwt- anderen neer maait met een mes/automatisch vuurwapen, dan heeft dat nauwelijks iets te maken met de islam zelf. Er worden tal van andere factoren er bij gesleept, de man is verward, kwetsbaar, onder invloed van, geradicaliseerd omdat ie als moslims zijnde ''gekwetst'' of ''gedemoniseerd'' werd, blablabla.

Maar het heeft niets te maken met een ideologie waarin een motivatie en rechtvaardiging voor barbaars geweld voor handen is. Dit moeten we met zn allen echt geloven.

Wat heet, als het een beetje mee zit, zit er aan de tv praattafel een nette moslim, die in keurig nederlands even uit komt leggen hoe zeer zij last hebben van de ''demonisering'' door bijvoorbeeld Wilders, te maken hebben met ''racisme'' omdat ze niet worden uitgenodigd voor sollicitatie gesprek, ''gekwetst'' worden door iemand die hun heilige islamitische boek in de fik zet of een tekening maakt van hun heilige islamitische profeet.

Bonusvoorbeeld, van de Gelderlander; ''Tijdens zijn gruweldaad zou de verdachte allahoe akbar hebben geroepen, God is groot in het Arabisch.''

Nou, tis maar even fijn dat het erbij word gezet wat het precies betekend, dat wisten we nog niet hoor. Maar vooral; benoem de ideologie en de religie die hier aan gelinkt is NIET.
  vrijdag 20 september 2024 @ 12:41:33 #285
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_215043000
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 12:35 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Vrijwel elke avond moet ik langs een groep van die haatbaarden met pallievlaggen op Amsterdam CS, soms zijn het er 10, soms 50, altijd van die zware arabische muziek erbij.

Echt zo'n prettig straatbeeld, terroristenverheerlijkers, in het openbaar :r.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  vrijdag 20 september 2024 @ 12:48:17 #286
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215043073
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 12:29 schreef BMW1993 het volgende:

[..]

In Frankrijk is zelfs een verhoogd reisadvies, en kan er elk moment wat gebeuren, in Nederland is de kans op een aanslag 'aannemelijk', ik zelf zou graag naar een horror film willen in de bioscoop, maar ik durf nu echt geen publieke ruimte in, waar je eigenlijk 'gevangen' zit, mocht er een terrorist het vuur openen in zo'n drukke zaal.

De kans dat dit een soort van 'vergeldingsaanval' was, omdat de Nederlandse overheid een bondgenoot is van Israël is aanwezig, en daarom denk ik dat sommige moslims deze jongen kunnen zien als een verrader..

Ik hoop dat je gelijk hebt, dat ik te veel in hokjes denk.
Ja ik zou het een probleem vinden als ze IS-vlaggen of die van Hamas voor hun raam hadden hangen.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  vrijdag 20 september 2024 @ 12:50:34 #287
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215043092
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 12:38 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ze staan in ieder geval niet voor de Nederlandse normen en waarden.
Gisteren keek ik naar de APB en had niet het idee dat de veel Nederlanders voor onze normen en waarden staan. Vrijheid van meningsuiting, de grondwet en 'checks and balances' zijn er voor iedereen.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  vrijdag 20 september 2024 @ 12:51:50 #288
438527 MissButterflyy
pi_215043109
Ik lees op nrc.nl dat veel mensen getuige waren en mee hebben ingegrepen, ze hebben stoelen en tafels op de verdachte gegooid waardoor de man die hem knock out sloeg kon ingrijpen.
Heftig, maar wat een helden. ^O^
pi_215043184
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 11:53 schreef deedeetee het volgende:

[..]
De positieve dingen van de islam ? Zijn die er dan hier in ons land ? Ik zou echt niet weten hoe de islam hier ooit iets positiefs heeft bijgedragen. De negatieve dingen hebben sws altijd al de overhand. Onverschillig waar dan ook. Islam is een ander woord voor onderwerping=onderdrukking=ellende.
Niet voor niks dat hele hordes islamieten de EU binnenstromen. Dat zouden ze niet doen als het in hun eigen land zo fijn was. Helaas verpesten ze met hun islam hier nu ook de boel.
Goeie, hoe beoordeel je het nu eigenlijk correct?

Beoordeel je het op basis van het 'goedste goed' en het 'slechtste slecht'? De uitwassen.

Beoordeel je het (sec) op basis van de geschriften? Op de merites, op basis van de geboden en (oorspronkelijke) doelstellingen van de Islam?

Beoordeel je het op t gedrag van mensen die het aanhangen?

Of, beroordeel je helemaal niet.

Ik vind dit oprecht een moeilijke, elk van deze vraagrichtingen zit vol met valkuilen (drogredenaties, zoals "True Scottsmen": Een échte moslim zou nooit..).

Hoe beoordeel jij het bijvoorbeeld?
  vrijdag 20 september 2024 @ 13:08:09 #290
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_215043292
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 12:41 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Vrijwel elke avond moet ik langs een groep van die haatbaarden met pallievlaggen op Amsterdam CS, soms zijn het er 10, soms 50, altijd van die zware arabische muziek erbij.

Echt zo'n prettig straatbeeld, terroristenverheerlijkers, in het openbaar :r.
We hebben de vijand binnen gehaald.

En als er straks echt een oorlog uitbreekt in Lebanon tussen Israël en Hezbollah, dan krijgen we nog meer 'vluchtelingen' uit het Midden Oosten, want Cyprus is makkelijk te bereiken per boot vanuit Beiroet..

Amerika heeft het lekker makkelijk, die zit aan de overkant van de oceaan, wij zitten altijd met de vluchtelingen, vroeger ook al met Afghanistan en de oorlog in Irak...
pi_215043358
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 06:30 schreef Twiitch het volgende:
TT gaarne wijzigen naar "Islamitische terrorist steekt om zich heen op de Erasmusbrug, een dode, twee gewonden"
Het valt wel op dat men in de media blijft vasthouden aan slechts 'steekpartij'. Het woordje aanslag mag kennelijk niet want dan ontstaat er paniek en polarisatie.
  vrijdag 20 september 2024 @ 13:15:50 #292
438527 MissButterflyy
pi_215043359
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 13:08 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
We hebben de vijand binnen gehaald.

En als er straks echt een oorlog uitbreekt in Lebanon tussen Israël en Hezbollah, dan krijgen we nog meer 'vluchtelingen' uit het Midden Oosten, want Cyprus is makkelijk te bereiken per boot vanuit Beiroet..

Amerika heeft het lekker makkelijk, die zit aan de overkant van de oceaan, wij zitten altijd met de vluchtelingen, vroeger ook al met Afghanistan en de oorlog in Irak...
Ach, en in de VS denken ze zo over de Mexicanen en Porto Ricanen. Is het je ontgaan waar een groot deel van de verkiezingen in de VS het nu over gaat?
pi_215043365
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 10:37 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Wat zouden ze goed moeten praten?
Of niet bespreken want past niet in 't narratief en 't moet wel een leuke luchtige gezellige talkshow zijn.
  vrijdag 20 september 2024 @ 13:16:20 #294
438527 MissButterflyy
pi_215043366
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 13:15 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Het valt wel op dat men in de media blijft vasthouden aan slechts 'steekpartij'. Het woordje aanslag mag kennelijk niet want dan ontstaat er paniek en polarisatie.
Je weet dus al meer?
pi_215043373
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2024 13:16 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Je weet dus al meer?
De verdachte van de dodelijke steekpartij bij de Erasmusbrug is een 22-jarige man uit Amersfoort. De man is een bekende van de politie. Het dodelijke slachtoffer is een 32-jarige Rotterdammer, die op de brug aan het skaten was. Het andere slachtoffer, dat werd neergestoken in de parkeergarage, blijkt een 33-jarige man uit Zwitserland. Hij raakte zwaargewond. Premier Schoof zegt te hebben begrepen dat de verdachte mogelijk een verwarde man is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')