Maar je kunt toch prima mogelijk maken dat mensen die op hun 18de tot zeg hun 30ste werken dan op hun 30ste een opleiding volgen. Zeker met de huidige AOW leeftijd en al helemaal blikkend op de toekomst waar die vast nog meer omhoog gaat is er dan toch nog ruim genoeg tijd om zon opleiding rendabel te maken.quote:Op woensdag 18 september 2024 18:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat ze het snappen, en dat ze bereid zijn om daar nog een paar jaar voor naar school te gaan zijn wel twee erg verschillende dingen. Zeker als er een inkomen lonkt dat voor een 17-jarige scholier erg hoog lijkt (maar het niet is en ook niet meer hard gaat groeien)
[..]
Dat klopt, we hebben ze nodig, maar om daar dan maar een bepaald (groter) schoolverlaterspercentage voor in te plannen is wel erg cynisch. Daarnaast is het maar voor weinigen weggelegd om hun hele leven ongeschoold werk te blijven doen, en blijft het een erg onzekere vorm van inkomensvoorziening. Een basis om op terug te vallen (diploma tertiair onderwijs) is dus wenselijk.
Verder wordt de hele samenleving beter van een zo groot mogelijk opgeleide bevolking (let op: hier staat dus niet een zo hoog mogelijk opgeleide bevolking). Verder zien we met name bij de onderkant van de arbeidsmarkt nu al veel mensen die achterblijven in 'maatschappelijke vaardigheden', en ook daar is een vervolgopleiding een belangrijke schakel in.
Vinden ze in de TK nietquote:
Hopelijk wordt de opgefokte houding van Bosma er daarna wat beter op, al is ie al wat gaan dimmen na die opmerking van Jetten tegen hem.quote:
quote:Op woensdag 18 september 2024 18:27 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Hopelijk wordt de opgefokte houding van Bosma er daarna wat beter op, al is ie al wat gaan dimmen na die opmerking van Jetten tegen hem.
Ja nou ik vind dat eigenlijk nog wel positief. Dat hij na één keer negatieve feedback echt flink zijn gedrag veranderde.quote:Op woensdag 18 september 2024 18:27 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Hopelijk wordt de opgefokte houding van Bosma er daarna wat beter op, al is ie al wat gaan dimmen na die opmerking van Jetten tegen hem.
Ik vind Bosma geen hele kwalijke voorzitter hoor, tot dusver. Goed, soms kapt hij wat dingen af en soms is hij wat (ook niet heel erg) gekleurd, maar ja, dat geldt voor eigenlijk elke kamervoorzitter wel. Dat hij oeverloos gelul en heen-en-weertjes (zoals tussen Ouwehand en Yesilgoz over die watermeloenen) afkapt, dat begrijp ik wel. Dan laat hij Jetten daar ook gewoon zijn plasje over doen - zoals ze dat zo leuk zeggen - en is er eigenlijk vrij weinig aan de hand. Dat gedweep met die gedichtjes van Reve mag ook wel wat minder, trouwens.quote:Op woensdag 18 september 2024 18:31 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja nou ik vind dat eigenlijk nog wel positief. Dat hij na één keer negatieve feedback echt flink zijn gedrag veranderde.
Afgezien van dat dikgedrukte ben ik het eens, echter een voorzitter behoort een technische taak uit te voeren en dit niet afhankelijk te laten zijn van het onderwerp, de partij of coalitie die daaraan verbonden is. Dat dit nu als normaal wordt gezien omdat het onder andere voorzitters is gebeurd doet daar niets aan af en vind ik zelfs een kwalijk argument. Ook niet geheel kloppend, eigenlijk is dit namelijk iets van de laatste 2 a 3 voorzitters die we hebben gehad. Voor van Miltenburg was er zeer zelden iets aan te merken op de partijdigheid van de voorzitter.quote:Op woensdag 18 september 2024 19:01 schreef JAM het volgende:
[..]
Ik vind Bosma geen hele kwalijke voorzitter hoor, tot dusver. Goed, soms kapt hij wat dingen af en soms is hij wat (ook niet heel erg) gekleurd, maar ja, dat geldt voor eigenlijk elke kamervoorzitter wel. Dat hij oeverloos gelul en heen-en-weertjes (zoals tussen Ouwehand en Yesilgoz over die watermeloenen) afkapt, dat begrijp ik wel. Dan laat hij Jetten daar ook gewoon zijn plasje over doen - zoals ze dat zo leuk zeggen - en is er eigenlijk vrij weinig aan de hand. Dat gedweep met die gedichtjes van Reve mag ook wel wat minder, trouwens.
Oké, maar dan kun je een opleiding stimuleren zonder werken te ontmoedigen. Sowieso hebben we nu een kwalificatieplicht, dus je kunt als 16-jarige niet meer met alleen vmbo stoppen met leren (oké, niet dat het voor een 18-jarige nou zo handig is om alleen havo/vwo te hebbenquote:Op woensdag 18 september 2024 18:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat ze het snappen, en dat ze bereid zijn om daar nog een paar jaar voor naar school te gaan zijn wel twee erg verschillende dingen. Zeker als er een inkomen lonkt dat voor een 17-jarige scholier erg hoog lijkt (maar het niet is en ook niet meer hard gaat groeien)
[..]
Dat klopt, we hebben ze nodig, maar om daar dan maar een bepaald (groter) schoolverlaterspercentage voor in te plannen is wel erg cynisch. Daarnaast is het maar voor weinigen weggelegd om hun hele leven ongeschoold werk te blijven doen, en blijft het een erg onzekere vorm van inkomensvoorziening. Een basis om op terug te vallen (diploma tertiair onderwijs) is dus wenselijk.
Verder wordt de hele samenleving beter van een zo groot mogelijk opgeleide bevolking (let op: hier staat dus niet een zo hoog mogelijk opgeleide bevolking). Verder zien we met name bij de onderkant van de arbeidsmarkt nu al veel mensen die achterblijven in 'maatschappelijke vaardigheden', en ook daar is een vervolgopleiding een belangrijke schakel in.
Ik vind dat gedram over het gedram over tijd storend. Wil de Kamer het zo traag doen, dan moeten ze er 3 dagen voor uittrekken. Het gaat namelijk niet over de kamerleden, de voorzitter zit daar ook als leidinggevende van het personeel dat op tijd naar huis moet kunnen. Die kunnen ook nog niet weg als de Kamerleden weglopen richting hun auto.quote:Op woensdag 18 september 2024 19:20 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Verder is dat gedram over de tijd ook nogal storend, zoals gezegd dan moet je niet de APB voor gaan zitten.
Dat idd.quote:Op woensdag 18 september 2024 19:20 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Afgezien van dat dikgedrukte ben ik het eens, echter een voorzitter behoort een technische taak uit te voeren en dit niet afhankelijk te laten zijn van het onderwerp, de partij of coalitie die daaraan verbonden is. Dat dit nu als normaal wordt gezien omdat het onder andere voorzitters is gebeurd doet daar niets aan af en vind ik zelfs een kwalijk argument. Ook niet geheel kloppend, eigenlijk is dit namelijk iets van de laatste 2 a 3 voorzitters die we hebben gehad. Voor van Miltenburg was er zeer zelden iets aan te merken op de partijdigheid van de voorzitter.
Verder is dat gedram over de tijd ook nogal storend, zoals gezegd dan moet je niet de APB voor gaan zitten.
Dit is geen argument. De andere argumenten die je brengt zijn zeker geldig, maar wegen voor mij minder zwaar dan de argumenten om het wmjl in stand te houden.quote:Op woensdag 18 september 2024 19:24 schreef Vasilevski het volgende:
Ik lees het argument dat het voor werkgevers in sommige sectoren eigenlijk te duur is om mensen tegen het gewone minimumloon te laten werken.
Nou daar verschillen we dan over van mening, voorheen duurden de APB daadwerkelijk weleens tot diep in de nacht, leuk is het misschien niet, maar ik zou het pas echt kwalijk gaan vinden als er belangrijke onderwerpen afgekapt zouden worden en al helemaal als dat gebeurt naar willekeur van de voorzitter, waarvan ik - niet eens als enige - toch wel het vermoeden begin te krijgen.quote:Op woensdag 18 september 2024 19:27 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik vind dat gedram over het gedram over tijd storend. Wil de Kamer het zo traag doen, dan moeten ze er 3 dagen voor uittrekken. Het gaat namelijk niet over de kamerleden, de voorzitter zit daar ook als leidinggevende van het personeel dat op tijd naar huis moet kunnen.
En over dat diep in de nacht zijn dan ook heel veel klachten van personeel gekomen, personeel dat ook massaal is vertrokken mede om deze reden trouwens (Arib liet het altijd te laat worden). Er is wel eens gesproken over ploegendienst van het personeel, in 2010, dat is toen afgekapt met de afspraak dat ze het niet meer zo laat zouden maken.quote:Op woensdag 18 september 2024 19:30 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Nou dan verschillen we dan over van mening, voorheen duurden de APB daadwerkelijk weleens tot diep in de nacht, leuk is het misschien niet, maar ik zou het pas echt kwalijk gaan vinden als er belangrijke onderwerpen afgekapt zouden worden en al helemaal als dat gebeurt naar willekeur van de voorzitter, waarvan ik - niet eens als enige - toch wel het vermoeden begin te krijgen.
Nogmaals het landsbelang mag daar niet onder lijden en ik trek dit wel even wat breder dan de periode Arib, ik volg dit soort debatten al vanaf de jaren '80. Soms moet een onderwerp uitvoerig worden besproken en uiteraard naarmate het later wordt kan een voorzitter er op toezien, maar naar mijn mening niet al bij de 2e spreker en dan ook nog eens bij iedere interruptie meerdere keren.quote:Op woensdag 18 september 2024 19:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
En over dat diep in de nacht zijn dan ook heel veel klachten van personeel gekomen, personeel dat ook massaal is vertrokken mede om deze reden trouwens (Arib liet het altijd te laat worden). Er is wel eens gesproken over ploegendienst van het personeel, in 2010, dat is toen afgekapt met de afspraak dat ze het niet meer zo laat zouden maken.
Dat kan ook, maar niet bij APB omdat het dan de beurt is van de zijde van het kabinet. Of je zou dat ook weer een dag moeten uitstellen. Ik zou daar dan weinig op tegen hebben.quote:Je hoeft een debat ook niet af te kappen, ga gewoon de volgende ochtend verder.
Jij vindt het misschien bij de folklore van de APB horen, oid. Maar onder Arib was het minstens 1 keer per week raak dat het na 23:30 werd, konden de personeelsleden daarna nog opruimen e.d. Dat is gewoon niet de afspraak en ook niet hoe je met je personeel om gaat.quote:Op woensdag 18 september 2024 19:36 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Nogmaals het landsbelang mag daar niet onder lijden en ik trek dit wel even wat breder dan de periode Arib, ik volg dit soort debatten al vanaf de jaren '80. Soms moet een onderwerp uitvoerig worden besproken en uiteraard naarmate het later wordt kan een voorzitter er op toezien, maar naar mijn mening niet al bij de 2e bespreker en dan ook nog eens bij iedere interruptie meerdere keren.
Het gebeurt elk jaar zo, het wordt steeds zo laat. Zoals ik al zei: trek er 3 dagen voor uit. Is ook voor de kwaliteit van het debat beter. De laatste sprekers jagen er altijd standaard hun tekst zonder interrupties doorheen omdat iedereen naar huis wil.quote:[..]
Dat kan ook, maar niet bij APB omdat het dan de beurt is van de zijde van het kabinet. Of je zou dat ook weer een dag moeten uitstellen. Ik zou daar dan weinig op tegen hebben.
Vooral ervaring als backbencher van een machtspartij.quote:Op woensdag 18 september 2024 19:41 schreef capricia het volgende:
Ja. Zij is geen goede debater qua stijl.
Mijn beeld liep vastquote:Op woensdag 18 september 2024 19:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
Goede vraag, mevrouw Bikker. Slecht antwoord, mevrouw Van Vroonhoven
Dit is inderdaad niet goed te pratenquote:Op woensdag 18 september 2024 19:46 schreef Janneke141 het volgende:
Tja, op dit punt kan NSC zichzelf natuurlijk ook niet redden. Dit is niet goed te praten.
Hoezo geworden? Altijd al geweestquote:Op woensdag 18 september 2024 19:48 schreef klaasweetalles het volgende:
nSC is een onbetrouwbare partij geworden
Terecht.quote:
Jaquote:Op woensdag 18 september 2024 19:49 schreef Janneke141 het volgende:
Ze klinkt echt als een basisschooldirecteur op een iets te kritische ouderavond.
Vanaf toen viel ze volledig door de mand en de Kamer laat zich daar natuurlijk niet door van de wijs brengen.quote:Op woensdag 18 september 2024 19:47 schreef Puzzie het volgende:
Nicolien gaat boos doen., huichelaar is het
Dat weten de beroepsweglachers natuurlijk zelf ook welquote:Op woensdag 18 september 2024 19:57 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ouwehand heeft volkomen gelijk
Sterke vergelijking met de situatie Kamp idd.quote:Op woensdag 18 september 2024 19:57 schreef Whiskers2009 het volgende:
Zekerquote:Op woensdag 18 september 2024 19:58 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Sterke vergelijking met de situatie Kamp idd.
Hoezo moet ze aftreden dan?quote:Op woensdag 18 september 2024 19:58 schreef Hexagon het volgende:
Nicolien wordt in mootjes gehakt en afgevoerd. Wie is de volgende NSC fractievoorzitter?
Mwah voor de verkiezingen dacht ik van niet, nu wel, maar misschien zie jij de dingen wel scherper dan ikquote:Op woensdag 18 september 2024 19:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hoezo geworden? Altijd al geweest
Ze stuntelt net zo hard als Omtzigt zelf zou doen, dus wat dat betreft een prima vervanger.quote:Op woensdag 18 september 2024 19:58 schreef Max23 het volgende:
Die Nicolien kan er helemaal niks van
Ze wist gewoon even niet te antwoorden en wist zo wat tijd te rekken, ze kwam daarna uiterst moeizaam op gang.quote:
Zenuwachtiger dan zij is zal je niet snel worden, mag ik hopen.quote:
Hoezo niet? Voor een beetje kritiek van de oppositie hoef je niet af te tredenquote:
Ze moet zorgen dat de NSC nog een beetje zijn gezicht weet te redden. Dat gaat hiermee niet lukken.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:02 schreef StephanL het volgende:
[..]
Hoezo niet? Voor een beetje kritiek van de oppositie hoef je niet af tetreden.
Ze zit altijd nog in de coalitie. En zit niet in het kabinet, dus zie geen probleem
Straks in bed misschienquote:Op woensdag 18 september 2024 20:03 schreef klaasweetalles het volgende:
ik dacht even dat ze ging huilen
Dat gaat niemand lukken.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:03 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ze moet zorgen dat de NSC nog een beetje zijn gezicht weet te redden. Dat gaat hiermee niet lukken.
Mwa deels. Als een dijk doorbreekt met hoog water omdat die jarenlang slecht is onderhouden kan je zeggen dat het geen waternoodsramp is maar een beleidramp, maar je zit alsnog met een overstroming.quote:Op woensdag 18 september 2024 19:57 schreef Whiskers2009 het volgende:
Nicolienquote:Op woensdag 18 september 2024 20:03 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Nee Carolien, niks later en niks kabinet of premier. De Kamer debatteert nu met je over het NSC standpunt hierin.
Ze maakt zich geen zorgen mensenquote:Op woensdag 18 september 2024 20:01 schreef JAM het volgende:
[..]
Zenuwachtiger dan zij is zal je niet snel worden, mag ik hopen.
Ik mag voor zijn gezondheid toch hopen: niet.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:05 schreef DrMarten het volgende:
Ben benieuwd hoe Pietertje hier zelf naar zit te kijken.
Ik denk niet dat zo’n vaart zal lopen. Ze verliezen nu toch al flink in de peilingen. Wachten op terugkomst Omtzigtquote:Op woensdag 18 september 2024 20:03 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ze moet zorgen dat de NSC nog een beetje zijn gezicht weet te redden. Dat gaat hiermee niet lukken.
Dat jan gewoon via gewone wetgevingquote:Op woensdag 18 september 2024 20:04 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Mwa deels. Als een dijk doorbreekt met hoog water omdat die jarenlang slecht is onderhouden kan je zeggen dat het geen waternoodsramp is maar een beleidramp, maar je zit alsnog met een overstroming.
Ja, de woningsmarkt, asielketen en zorg hadden niet vast hoeven lopen, maar feit is wel dat het zo is. Hoe dat zo is gekomen maakt het niet meer of minder valide.
Tsja, ook die kan dit niet rijmen. Hier zou de NSC eigenlijk gewoon moeten zeggen dat het niet gaat gebeuren, of dat ze er mee ophouden. Kernpunt van hun hele politieke agenda dit.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:06 schreef StephanL het volgende:
[..]
Ik denk niet dat zo’n vaart zal lopen. Ze verliezen nu toch al flink in de peilingen. Wachten op terugkomst Omtzigt
Wou dat net typen, toen ik jouw reactie zag verschijnen.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:05 schreef DrMarten het volgende:
Ben benieuwd hoe Pietertje hier zelf naar zit te kijken.
'Redelijk comfortabel' klonk vast heel goed aan de ontbijttafel vanochtend.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:05 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ze maakt zich geen zorgen mensen
[ afbeelding ]
Ik denk dat jij het niet snapt eigenlijk..quote:Op woensdag 18 september 2024 20:08 schreef Zorro het volgende:
Ze doen allemaal net of ze het niet snappen. Wat een poppenkast.
Ik zit nu te typen en veeg het weg want Timmerman geeft het eindelijk toe.
Dat het op dat gebied ook de reden is waarom hij het juist wel via spoedwet wil zegt ie er alleen niet bij.
Dat lijkt me een mooie samenvatting ja.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:09 schreef -XOR- het volgende:
PVV belooft stellig het eigen risico af te schaffen en doet het niet.
BBB belooft er voor de boeren te zijn en speelt 19 miljard kwijt in onderhandelingen.
NSC belooft dat de kamer niet meer buitenspel wordt gezet en doet het toch.
VVD geeft na 14 jaar onafgebroken de grootste regeringspartij de PvdA en GL de schuld van alles.
De leugen regeert, dit is de jokkebrokken- en valsebeloftecoalitie.
Spot on.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:09 schreef -XOR- het volgende:
BBB belooft er voor de boeren te zijn en speelt 19 miljard kwijt in onderhandelingen.
VVD geeft na 14 jaar onafgebroken de grootste regeringspartij de PvdA en GL de schuld van alles.
Natuurlijk wel.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik denk dat jij het niet snapt eigenlijk..
Goede opvolger van Azarkan inderdaadquote:Op woensdag 18 september 2024 20:10 schreef probeer het volgende:
Ik vind Van Baarle het ook prima doen.
Er is nog wel meer op af te dingen..quote:
Ze noemen het zelf keihard werken aan het vertrouwen terugwinnen.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:09 schreef -XOR- het volgende:
Dit is gespeeldquote:Op woensdag 18 september 2024 20:13 schreef Puzzie het volgende:
Armpjes over elkaar, gesloten houding
Tot bij de F1quote:Op woensdag 18 september 2024 20:14 schreef Zorro het volgende:
Ik ga weer voetbal kijken, hier is toch letterlijk (en dat woord bedoel ik ook letterlijk) niemand met een zinnige opmerking.
Straks is nummer 3 aan zet omdat nummer 2 ook met een burnout thuis zit.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:14 schreef Aberkullie het volgende:
Ze gaat straks stampvoetend naar de voorzitter
Of ze is bang voor zweetplekken misschienquote:Op woensdag 18 september 2024 20:13 schreef Puzzie het volgende:
Armpjes over elkaar, gesloten houding
Van Vroonhoven is inderdaad hard bezig zichzelf te diskwalificeren als fractievoorzitter.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:13 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ze noemen het zelf keihard werken aan het vertrouwen terugwinnen.
Nouja ik denk dat deze amateurs wel uit elkaar te spelen zijn. Yesilgos viel Faber ook al af.
Bij NSC zal het ook flink rommelen na vandaag denk ik.
Jeetje wat een lichtgewicht een beetje ouwehoeren over semantiek.
"Hoop, lef en trots" was het toch? Hoop ga ik niet over beginnen. Lef, ja het gore lef om hier zo te gaan staan.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:13 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ze noemen het zelf keihard werken aan het vertrouwen terugwinnen.
Nouja ik denk dat deze amateurs wel uit elkaar te spelen zijn. Yesilgos viel Faber ook al af.
Bij NSC zal het ook flink rommelen na vandaag denk ik.
Jeetje wat een lichtgewicht een beetje ouwehoeren over semantiek.
Bosma (of beter, de PVV) is er natuurlijk ook wat aan gelegen dat de NSC hier op zijn bek gaat. Als de NSC er de stekker uit trekt (wat ze ook gewoon zouden moeten doen) kost hen dat zetels die zo weer naar de PVV gaan.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:16 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Dat Bosma nog niet over de tijd is begonnen om Vroonhoven een reddingsboei te gooien
Die zit in zijn after dinner dip te genieten van de showquote:Op woensdag 18 september 2024 20:16 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Dat Bosma nog niet over de tijd is begonnen om Vroonhoven een reddingsboei te gooien
Dat denk ik ookquote:Op woensdag 18 september 2024 20:16 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Of ze is bang voor zweetplekken misschien![]()
Nee maar ik denk zelf dat ze zich behoorlijk vergist heeft in hoe makkelijk haar dit zou afgaan.
Dat krijg je ervan als je zo nodig een vrouw op plek twee moet zetten ipv de beste nummer 2. (Als dat een vrouw is dan hoort die daar, maar ik geloof niet dat dat hier het geval is)quote:Op woensdag 18 september 2024 20:16 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Straks is nummer 3 aan zet omdat nummer 2 ook met een burnout thuis zit.
Ik kan niet wachten tot Soepboer aan de beurt komtquote:Op woensdag 18 september 2024 20:16 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Straks is nummer 3 aan zet omdat nummer 2 ook met een burnout thuis zit.
...en groot gelijk heeft hij.quote:
Dit is CL politiekquote:
Denk dat dat wel meevalt, de mensen die voor goed bestuur op NSC stemden gaan echt niet voor PVV.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:17 schreef JAM het volgende:
[..]
Bosma (of beter, de PVV) is er natuurlijk ook wat aan gelegen dat de NSC hier op zijn bek gaat. Als de NSC er de stekker uit trekt (wat ze ook gewoon zouden moeten doen) kost hen dat zetels die zo weer naar de PVV gaan.
Algemene beschouwingen is altijd amusement.quote:
Nee. Dit gaat specifiek over waarom NSC dit steuntquote:Op woensdag 18 september 2024 20:22 schreef Bocaj het volgende:
Men valt in herhaling. (Dit verhaal hebben we bij Wilders ook al gehad.)
Nou ja Wilders vertegenwoordigt de PVV, de Kamer wil nu de NSC motivering weten.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:22 schreef Bocaj het volgende:
Men valt in herhaling. (Dit verhaal hebben we bij Wilders ook al gehad.)
Ik zie vooral het vleesgeworden Peter Principle. Wethouder in Hilversum was wel de bovengrens voor deze mevrouw denk ik.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:17 schreef Hexagon het volgende:
Nicolien is een mix van Mariette Hamer en Anouchka van Miltenburg.
Die bewering klopt helaas. De NSC zit op de rechterflank met best een groepje die voor PVV zou kunnen kiezen.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:17 schreef JAM het volgende:
[..]
Bosma (of beter, de PVV) is er natuurlijk ook wat aan gelegen dat de NSC hier op zijn bek gaat. Als de NSC er de stekker uit trekt (wat ze ook gewoon zouden moeten doen) kost hen dat zetels die zo weer naar de PVV gaan.
Ik geloof niet dat er ook maar een enkele NSC'er is die dit echt steunt. Vroonhoven heeft nu gewoon de héle ondankbare taak om dat recht proberen te lullen. Eigenlijk zou je met haar te moeten doen hebben.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee. Dit gaat specifiek over waarom NSC dit steunt
Dan was ik dood gegaan van schaamtequote:Op woensdag 18 september 2024 20:23 schreef Janneke141 het volgende:
Stel, je hebt NSC gestemd. En je zit hier naar te kijken.
Ben je danof
of
of
of
?
Ik verheug me op Ouwehand.quote:
Ik ga er nog steeds van uit dat het Bontenbal is die bij de volgende verkiezingen NSC helemaal leeg trekt.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:17 schreef JAM het volgende:
[..]
En ze zijn nu op dreefquote:Op woensdag 18 september 2024 20:24 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Die gaat het ook zwaar krijgen met het weggeven van 24 miljard.
Ik niet. Ze hebben hier zelf mee ingestemdquote:Op woensdag 18 september 2024 20:24 schreef Jojoke het volgende:
Ik heb het ook wel met haar te doen, want ze staat daar alleen omdat 1) Pieter is omgevallen, 2) de rest in het kabinet zit, en 2) de overige fractieleden nog te onervaren zijn. En waarschijnlijk is ze goed om achter de schermen de boel bij elkaar te houden, maar de positie waarin ze nu noodgedwongen is belandt, is gewoon niet haar ding.
Dus ademhalen en de komende weken binnen de fractie eens kijken wie weliswaar nieuw is, maar wel geschikter is voor deze functie. Want als Pieter al terugkomt dan is het waarschijnlijk weer voor tijdelijk. Ze moeten binnen NSC eigenlijk op zoek naar een geschikte vervangende partijleider.
Mwah. Zou dat nog nodig zijn?quote:Op woensdag 18 september 2024 20:24 schreef Jojoke het volgende:
Ze moeten binnen NSC eigenlijk op zoek naar een geschikte vervangende partijleider.
Ik kijk niet meer dus geen idee hoe hij het doet maar dat is volgens mij de enige die ik in deze kamer een beetje serieus kan nemen.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:25 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Ik ga er nog steeds van uit dat het Bontenbal is die bij de volgende verkiezingen NSC helemaal leeg trekt.
Bontenbal slaat haar bont en blauwquote:Op woensdag 18 september 2024 20:26 schreef Vasilevski het volgende:
Bont en Bal lult haar hier wel heel makkelijk klem.
Ja preciesquote:Op woensdag 18 september 2024 20:28 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Die is meteen weer overspannen
Modderquote:Op woensdag 18 september 2024 20:28 schreef potjecreme het volgende:
Omtzigt zou hier ook een moederfiguur slaan.
Dit is het resultaat van de verkiezingsuitslag inderdaad.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik niet. Ze hebben hier zelf mee ingestemd
Die verstaat wel de kunst om van tevoren zoiets helemaal voor zichzelf goed te praten, waarna je er in een debat niet meer doorheen komt.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:28 schreef potjecreme het volgende:
Omtzigt zou hier ook een modderfiguur slaan.
Hoe had je dit precies willen voorbereiden dan?quote:Op woensdag 18 september 2024 20:30 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Hebben ze bij NSC haar niet voorbereid op de vragen die ze zou kunnen krijgen ofzo?
Dat is aan het kabinetquote:Op woensdag 18 september 2024 20:30 schreef JAM het volgende:
Is het nu heel moeilijk om te zeggen waar die dragelijke motivatie nu uit bestaat? Zou ze daar niet eens mee beginnen?
Die zou weer een mini college geven.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:31 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Die verstaat wel de kunst om van tevoren zoiets helemaal voor zichzelf goed te praten, waarna je er in een debat niet meer doorheen komt.
Dit gaat niet over coronaquote:Op woensdag 18 september 2024 20:31 schreef Origami94 het volgende:
Het ironische is dat Bikker Van Vroonhoven aanvalt daar waar ze zelf de corona maatregelen moest verdedigen.
Overspannen raken, thuis gaan zitten en de hete aardappel doorspelenquote:Op woensdag 18 september 2024 20:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hoe had je dit precies willen voorbereiden dan?
Wat is daar ironisch aan dan?quote:Op woensdag 18 september 2024 20:31 schreef Origami94 het volgende:
Het ironische is dat Bikker Van Vroonhoven aanvalt daar waar ze zelf de corona maatregelen moest verdedigen.
Die moet nog verzonnen worden, die dragende motivatie..quote:Op woensdag 18 september 2024 20:30 schreef JAM het volgende:
Is het nu heel moeilijk om te zeggen waar die dragelijke motivatie nu uit bestaat? Zou ze daar niet eens mee beginnen?
Pieter was toch NSC ? En die ligt thuis op de bank te huilen.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:32 schreef superniger het volgende:
Hebben ze bij NSC echt niks beters?
Dit ja. Dat recht lullen waarvan ze dondergoed weten dat het krom is, is nogal genant.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:33 schreef Vasilevski het volgende:
Wat is dat ook voor geneuzel van: de migratie is een probleem dat we willen oplossen, daarbij willen we de randen opzoeken, maar het kan schuren en het voelt niet goed, maar het moet wel rechtsstatelijk, daarom gaan we kijken...
Even advocaat van de duivel spelend, maar je zou bijna meer respect hebben voor een partij die zegt: ja we vinden gewoon dat er veel te veel fokking migranten zijn in dit land, en we zoeken naar alle mogelijke manieren om die te minderen, en als het je niet bevalt, moet je in de volgende verkiezingen maar beter je best doen.
Bovendien bij corona kwam na elke persconferentie een Tweede Kamerdebat en daarna ging alles ook nog eens langs de Eerste Kamer. Dat zal bij deze noodwet dus niet gebeuren.quote:
De lockdowns waren ook bij koninklijk besluitquote:Op woensdag 18 september 2024 20:32 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Wat is daar ironisch aan dan?
Toen was er wél sprake van een noodtoestand.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:33 schreef Origami94 het volgende:
[..]
De lockdown was ook bij koninklijk besluit
quote:Op woensdag 18 september 2024 20:34 schreef Aberkullie het volgende:
Als ik mezelf ooit nog een keer voor schut zet denk ik aan deze beelden en valt het voor mij wel weer mee
quote:Op woensdag 18 september 2024 20:34 schreef Aberkullie het volgende:
Als ik mezelf ooit nog een keer voor schut zet denk ik aan deze beelden en valt het voor mij wel weer mee
De stekkerdoos is nog erger. En straks komt Lientje1967.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:34 schreef Aberkullie het volgende:
Dan had ze niet in deze partij moet gaan zittenquote:Op woensdag 18 september 2024 20:35 schreef Jojoke het volgende:
Ik vind het allemaal een beetje overdreven. Nicolien is niet geschikt voor deze functie, dat weet ze zelf ook wel want ze heeft zich altijd op de achtergrond bewogen. Je kan ook niet verwachten dat NSC binnen 1 week een nieuwe vervanger van Pieter vindt die vervolgens een fantastische Algemene Beschouwingen doet. Dus Nicolien wordt nu opgeofferd om later iemand anders binnen de fractie kans te geven. Zo simpel is het.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |