Je vergelijkt highlights van decennia met de huidige top 40.quote:Op dinsdag 17 september 2024 05:13 schreef Alicia76 het volgende:
Op dit moment zijn mensen als Meau, Froukje, Antoon, Flemming, Mart Hoogkamer enz enz .. de grote sterren in ons land. WTF is er gebeurd? Dat is echt weggooi muziek, Stelt absoluut NIETS voor. Wat een armoede. Een beetje een volkszanger kan gewoon schatrijk worden op dit moment. Hoe dan???? Wat is er gebeurd? Waar is de tijd van kwaliteit muziek van bands als Het goede doel, Doe Maar, Frank Boeijen en alle anderen. Muziek is kapot gemaakt. Muziek stelt niets meer voor helaas. Allemaal doorsnee prut. Nummers die bijna nooit in de top 2000 zullen komen. Jammer dat we zo diep zijn gezonken na zoveel kwaliteit in de jaren 60, 70, 80 en 90.
Pak een willekeurig Now this is what I call music CD van 1981 tot 1992. Meestal dubbel-CD's. Cds bomvol highlights! En je hebt zelfs meerdere uitgaven per jaar. Wat hebben we nu?quote:Op dinsdag 17 september 2024 07:16 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Je vergelijkt highlights van decennia met de huidige top 40.
Als je een top 40 van een willekeurig jaar pakt is de dichtheid qua slechte muziek waarschijnlijk evenredig groot.
De kans dat je drillrap op een hitcompilatie vindt is zo groot als underground punk vinden in diezelfde compilatie in de jaren ‘70.quote:Op dinsdag 17 september 2024 07:35 schreef WheatWaffles het volgende:
[..]
Pak een willekeurig Now this is what I call music CD van 1981 tot 1992. Meestal dubbel-CD's. Cds bomvol highlights! En je hebt zelfs meerdere uitgaven per jaar. Wat hebben we nu?
Drillrap en Taylor swift
Een hoop zullen de artiest wellicht afkeuren, maar ik vind een nummer als 'nothing to lose' van Douwe Bob zo'n nummer dat als dit door een gerespecteerd artiest zou zijn gezongen een tijdloos nummer zou zijn. Ook heeft het nieuwe Direct best kwalitatief goede songs, waar het oude Direct zo verschrikkelijk afgezaagd was.quote:Op dinsdag 17 september 2024 07:43 schreef DrDentz het volgende:
Toen had je ook een hoop bagger hoor, Luv enzo, met Patty Brard. Maar dat vergeten we liever. Ruud Gullit in de top 40. André van Duin...
En hij heeft wel gelijk. Verder al die Nederlandstalige shit, met te dikke kampers. Heb je nog al dat cover gedoe.:{quote:
Andre Hazes was ook een kamper.quote:Op dinsdag 17 september 2024 08:47 schreef tong80 het volgende:
[..]
En hij heeft wel gelijk. Verder al die Nederlandstalige shit, met te dikke kampers. Heb je nog al dat cover gedoe.:{
Ook gruwelijk overschat. Vd Vaart is ook kamper, maar die kan niet zingen. Fransje Bauer is ook een kamper. En die is geweldig.quote:
En dan noem je muziek die ik als vijftiger zeker nog goed te pruimen vindtquote:Op dinsdag 17 september 2024 08:46 schreef DrDentz het volgende:
En mensen die nu 15 zijn kijken over 20 jaar waarschijnlijk nostalgisch terug op muziek van Billie Eilish en The Weekend.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Klopt.quote:Op dinsdag 17 september 2024 08:47 schreef Tja..1986 het volgende:
Als je dit soort meningen gaat hebben weet je dat je een oude zak aan het worden bent. Maar ik herken het wel
Mijn oma had al die 'bloemetjesgordijnenmuziek' op plaat. Daarbij vergeleken vind ik de huidige "slechte nummers" veel beter te verteren.quote:Op dinsdag 17 september 2024 09:51 schreef Farenji het volgende:
En alsof er vroeger geen kutmuziek gemaakt werd. Die herinneren we ons niet want die is iedereen collectief vergeten. Wat je onthoudt en wat de tand des tijds doorstaat is echt maar een heel klein deel van de gemaakte muziek, en dat geeft een vertekenend beeld. Over een paar jaar is iedereen Mart Hoogkamer ook al lang vergeten.
'Ik wil zwemmen' hoor je over een paar decennia nog steeds op bruiloften. Gegarandeerd. Net als die Engelbewaarder.quote:Op dinsdag 17 september 2024 09:51 schreef Farenji het volgende:
Over een paar jaar is iedereen Mart Hoogkamer ook al lang vergeten.
Gradje Damen kennen we toch ook nog allemaal?quote:Op dinsdag 17 september 2024 10:02 schreef Eightyone het volgende:
[..]
'Ik wil zwemmen' hoor je over een paar decennia nog steeds op bruiloften. Gegarandeerd. Net als die Engelbewaarder.
Misschien dat de persóón Mart Hoogkamer tegen die tijd weinig belletjes meer doet rinkelen.
Die was in z'n genre heel behoorlijk.quote:Op dinsdag 17 september 2024 10:13 schreef Document1 het volgende:
I got the key I got the seeeeeeeekreeeeet wordt je blij van .
Douwe Bob heeft ook gewoon prima songmateriaal natuurlijk, het is alleen gewoon iemand die niet bepaald de lachers op zijn hand haaltquote:Op dinsdag 17 september 2024 08:25 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Een hoop zullen de artiest wellicht afkeuren, maar ik vind een nummer als 'nothing to lose' van Douwe Bob zo'n nummer dat als dit door een gerespecteerd artiest zou zijn gezongen een tijdloos nummer zou zijn. Ook heeft het nieuwe Direct best kwalitatief goede songs, waar het oude Direct zo verschrikkelijk afgezaagd was.
Als je dit soort songs over een spanwijdte van een 10 jaar verzamelt, heb je een generatie die best wel wat in handen heeft.
Voor veel muziekliefhebbers waren de jaren '80 qua pop overigens de meest bedenkelijke jaren. Veel nostalgie, maar ook veel wegwerpspul qua kwaliteit. Ondanks dat er misschien leuke meezingers tussenzitten.
Jij vindt reenbohw in de skyyyyy ook fantastisch zeker?quote:Op dinsdag 17 september 2024 10:15 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Die was in z'n genre heel behoorlijk.
Noem dan Max don't have sex with your ex of Barbie girl of zo, als het om bagger binnen die hoek gaat.
Nee.quote:Op dinsdag 17 september 2024 10:24 schreef Document1 het volgende:
[..]
Jij vindt reenbohw in de skyyyyy ook fantastisch zeker?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 20% gewijzigd door Eightyone op 17-09-2024 10:36:26 ]
Meau had vorig jaar 2 nummers in de Top 2000 (waarvan 1 met Racoon), Froukje 3 nummers, Flemming ook 3 nummers.quote:Op dinsdag 17 september 2024 05:13 schreef Alicia76 het volgende:
Op dit moment zijn mensen als Meau, Froukje, Antoon, Flemming, Mart Hoogkamer enz enz .. de grote sterren in ons land. WTF is er gebeurd? Dat is echt weggooi muziek, Stelt absoluut NIETS voor. Wat een armoede. Een beetje een volkszanger kan gewoon schatrijk worden op dit moment. Hoe dan???? Wat is er gebeurd? Waar is de tijd van kwaliteit muziek van bands als Het goede doel, Doe Maar, Frank Boeijen en alle anderen. Muziek is kapot gemaakt. Muziek stelt niets meer voor helaas. Allemaal doorsnee prut. Nummers die bijna nooit in de top 2000 zullen komen. Jammer dat we zo diep zijn gezonken na zoveel kwaliteit in de jaren 60, 70, 80 en 90.
"Ik wil zwemmon" vind ik een nummer met een hele grote knipoog. Beetje als dat nummer van Guillermo en Tropical Danny.quote:Op dinsdag 17 september 2024 10:02 schreef Eightyone het volgende:
[..]
'Ik wil zwemmen' hoor je over een paar decennia nog steeds op bruiloften. Gegarandeerd. Net als die Engelbewaarder.
Misschien dat de persóón Mart Hoogkamer tegen die tijd weinig belletjes meer doet rinkelen.
Son Mieux is een kwaliteitsband die ook live prima klinkt, niets mis mee.quote:Op dinsdag 17 september 2024 10:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
En je hebt Son Mieux, Pip Blom, Froukje (die hoort wmb echt niet in je eerste lijstje met scherpe teksten en goede muzikale omlijsting), Personal Trainer, TAPE TOY, Wodan Boys en Marathon.
Je punt?
Ik ben die Eurodance / populaire house uit de 90's ook pas later gaan waarderen.quote:Op dinsdag 17 september 2024 10:24 schreef Document1 het volgende:
[..]
Jij vindt reenbohw in de skyyyyy ook fantastisch zeker?
Ik ben en was altijd meer van de hip hop maar kan alle muziek waarderen. Van al die euro house vind ik eigenlijk dat alleen gypsy woman en plastic dreams de tand des tijds hebben doorstaan.quote:Op dinsdag 17 september 2024 10:31 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik ben die Eurodance / populaire house uit de 90's ook pas later gaan waarderen.
Maar dat is meer nostalgie denk ik, al zitten er ook prima platen tussen.
Mijn vriendengroep was meer "alto" dus dan draaide je dat niet
Dat laatste is vermoedelijk ergens in de vroege 10's voor het laatste gebeurd, iig voor het gericht vinden van goede muziek.quote:Op dinsdag 17 september 2024 10:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik heb ook dagen dat .... of struin ik de Top-40 van deze week af om te zien wat er in staat.
Toen ik 10-20 was, was ik daar ook veel actiever mee bezig.quote:Op dinsdag 17 september 2024 10:39 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Dat laatste is vermoedelijk ergens in de vroege 10's voor het laatste gebeurd, iig voor het gericht vinden van goede muziek.
Wel neus ik er weleens in om op de hoogte te blijven van wat er bij andere mensen speelt.
Precies dit is wat mensen om me heen niet altijd begrijpen. Ja ik kan Pink Floyd of King Crimson best waarderen en snap ook waarom The Beatles een grote impact hebben gehad. En op een festival zie ik graag een grote rock of metalband.quote:Op dinsdag 17 september 2024 10:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
Je hoeft muziek ook niet altijd te draaien omdat het kwaliteit is, het kan prima afhangen van de situatie, locatie of stemming.
Daarom ben ik fan van Joost Klein.quote:Op dinsdag 17 september 2024 10:31 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik ben die Eurodance / populaire house uit de 90's ook pas later gaan waarderen.
Maar dat is meer nostalgie denk ik, al zitten er ook prima platen tussen.
Mijn vriendengroep was meer "alto" dus dan draaide je dat niet
Klopt. Net als Frans Bauer die zingt ook Rammstein naturel. Die kleine knipoog mis ik vaak bij Nederlandstalige bierbuikbrigades. Zo'n Wolter Kroes is toch om te janken.quote:Op dinsdag 17 september 2024 18:00 schreef Gretzl het volgende:
MEAU en Froukje zijn sowieso erg misplaatst in het lijstje van de TS
Ik begrijp verder ook best waarom Antoon, Flemming en Mart Hoogkamer bij een bepaalde doelgroep retepopulair zijn. De eerste twee zijn tieneridolen, de laatste maakt levensliederen die wat origineler zijn dan die van de gemiddelde volkszanger. Zit vaak ook een ironisch kantje aan.
Zelfs de matige nummers uit een oude top40 lijst 60, 70, 80 zijn leuker van de opgedrongen hits van vandaag.quote:Op dinsdag 17 september 2024 07:35 schreef WheatWaffles het volgende:
[..]
Pak een willekeurig Now this is what I call music CD van 1981 tot 1992. Meestal dubbel-CD's. Cds bomvol highlights! En je hebt zelfs meerdere uitgaven per jaar. Wat hebben we nu?
Drillrap en Taylor swift
Bij Oranjezomer, kwam regelmatig een volkszanger voor bij waar ik nog nooit van gehoord had en met een nummer waarvoor het zelfde gold. Elke keer dacht ik, wie kan dit nou leuk vinden...?quote:Op dinsdag 17 september 2024 05:13 schreef Alicia76 het volgende:
Laten we het hopen, dat zijn tenminste nog wel respectabele artiestenquote:Op dinsdag 17 september 2024 08:46 schreef DrDentz het volgende:
En mensen die nu 15 zijn kijken over 20 jaar waarschijnlijk nostalgisch terug op muziek van Billie Eilish en The Weekend.
Ik voel me alles behalve aangesproken. Heb ik hier al eerder gepost. Ik betrek het niet op mezelf hoor. Maar voor het geval dat.quote:
Er is op het moment een muzikaal klimaat waarin dat soort types goed gedijen.quote:Op dinsdag 17 september 2024 20:06 schreef Piebe het volgende:
[..]
Bij Oranjezomer, kwam regelmatig een volkszanger voor bij waar ik nog nooit van gehoord had en met een nummer waarvoor het zelfde gold. Elke keer dacht ik, wie kan dit nou leuk vinden...?
En vervolgens kwam Helene "Wansmaak" Hendriks weer met een gouden plaat aanzetten.
Je twijfelt of Helene speelt dat ze het goed vindt? Of dat ze het echt goed vindt?quote:Op dinsdag 17 september 2024 20:14 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Er is op het moment een muzikaal klimaat waarin dat soort types goed gedijen.
Yves Berendse, Mart Hoogkamer, Marco Schuitmaker, Robert van Hemert. Het is alsof de sluizen open zijn gezet.
Hélène vindt het inderdaad prachtig, en ik betwijfel of het ironisch is.
Vindt ze echt. Dat is dan ook het enige dat echt is bij haar.quote:Op dinsdag 17 september 2024 20:17 schreef Piebe het volgende:
[..]
Je twijfelt of Helene speelt dat ze het goed vindt? Of dat ze het echt goed vindt?
Er zit écht helemaal niks bij dit soort tering herrie. Armoe.quote:Op dinsdag 17 september 2024 20:14 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Er is op het moment een muzikaal klimaat waarin dat soort types goed gedijen.
Yves Berendse, Mart Hoogkamer, Marco Schuitmaker, Robert van Hemert. Het is alsof de sluizen open zijn gezet.
Hélène vindt het inderdaad prachtig, en ik betwijfel of het ironisch is.
Ik twijfel altijd of iedereen wel echt moedwillig mee klapt in zo'n zaal.quote:Op dinsdag 17 september 2024 20:22 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Er zit écht helemaal niks bij dit soort tering herrie. Armoe.
Ieder zijn meug, maar ik heb altijd wat medelijden met mensen die dit soort muziek geweldig vinden.
Valentijn Driesen heeft gelijk, het is domme lege herrie. Ik sta er echt van te kijken dat het zo populair is onder bepaalde mensen.quote:Op dinsdag 17 september 2024 20:49 schreef Piebe het volgende:
[..]
Ik twijfel altijd of iedereen wel echt moedwillig mee klapt in zo'n zaal.
Wat dat betreft heb ik wel respect voor Valentijn Driesen die gewoon weigert mee te klappen.
Als je het niks vind, doe dan ook niet alsof.
Het komt niet vaak voor .quote:Op dinsdag 17 september 2024 20:52 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Valentijn Driesen heeft gelijk, het is domme lege herrie. Ik sta er echt van te kijken dat het zo populair is onder bepaalde mensen.
In hun soort prima nummers, op Mart Hoogkamer (bovengemiddelde stem) na wel erg inwisselbare artiesten.quote:Op dinsdag 17 september 2024 20:52 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Valentijn Driesen heeft gelijk, het is domme lege herrie. Ik sta er echt van te kijken dat het zo populair is onder bepaalde mensen.
Het is allemaal hetzelfde simpele geneuzel.quote:Op dinsdag 17 september 2024 21:49 schreef Eightyone het volgende:
[..]
In hun soort prima nummers, op Mart Hoogkamer (bovengemiddelde stem) na wel erg inwisselbare artiesten.
Ze hadden gewoon geluk op het juiste moment op de juiste plaats te zijn, en dat er een pakkend deuntje was dat hun kant op waaide.
Ik ben van ná de Stones. En ik vind die band echt de meest overgewaardeerde aller tijden.quote:Op dinsdag 17 september 2024 09:21 schreef timmmmm het volgende:
Ok boomer, dat zeiden ze 60 jaar geleden over de Stones ook.
Veel goeds over gehoord. Die kan het nog ver gaan schoppen.quote:Op maandag 23 september 2024 23:47 schreef Cherni het volgende:
Maar ik luister ook naar de huidige muziek zoals bijvoorbeeld Moby.
Vroeger had je bevlogen DJ's die, met een beetje geluk, ook nog wat smaak hadden. Daardoor was er enige vorm van - in goed Nederlands - quality control. Sinds de opmars van streaming gaat het rap bergafwaarts.quote:Op dinsdag 17 september 2024 05:13 schreef Alicia76 het volgende:
Bizar is dat hè? Van die mensen - soms inderdaad amper 35 of 40 - die dan praten over "muziek uit mijn tijd", alsof ze dood zijn.quote:Op dinsdag 24 september 2024 07:11 schreef Eightyone het volgende:
Er zijn redelijk wat 35plussers die blijven hangen bij wat ze in hun tienerjaren draaiden, en daar anno nu nog maar weinig aan toevoegen. Daarom zijn die 'back to the 80's/90's'-feestjes e.d. ook zo lucratief (of een overtreffende trap: Patty's Panter Party, waar restanten van Luv, Frizzle Sizzle, Dolly Dots en Mai Tai samen zullen komen).
Nou ligt het bij de meesten deels aan drukte, door kinderen, werk, enzovoort. Begrijpelijk, en toch ook zonde.
"Tribute" is ook maar gewoon een duur woord voor een coverband.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 20:15 schreef Eightyone het volgende:
Of ze gaan naar die ene Elvis-imitator die z'n oude liedjes nazingt, als ik me niet vergis stond 'ie zelfs in de Ziggo Dome.
Vrijwillig naar tribute-acts luisteren, nee. Nooit.
Meerdere bands die genegeerd worden live gezienquote:Op woensdag 9 oktober 2024 18:56 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Vroeger had je bevlogen DJ's die, met een beetje geluk, ook nog wat smaak hadden. Daardoor was er enige vorm van - in goed Nederlands - quality control. Sinds de opmars van streaming gaat het rap bergafwaarts.
Radiozenders zijn extreem risicomijdend geworden: luistercijfers zijn heilig, zelfs bij publieke zenders. Dat leidt tot totaal risicoloze, fantasieloze en veilige muziek, waarvan internationaal Ed Sheeran het absolute boegbeeld is: formulepop, zo middle of the road dat de witte streep op de weg nog te breed en te gevaarlijk is.
De schade die wordt aangericht is ongekend en wordt ernstig onderschat. We zeggen tegen jonge mensen: maak iets dat anderen al 4 miljoen keer hebben gemaakt, dat is de weg naar succes. Kies vooral niet voor creativiteit, originaliteit en eigen(zinnig)heid. Er is zo verschrikkelijk veel goede muziek die totaal geen aandacht krijgt en die aan 99,9 procent van publiek voorbijgaat, dat je er bijna naar van zou worden.
Maar geloof me: dat er geen goede muziek meer is, is een grote misvatting. Zet de radio uit, negeer de commerciële "trending"-lijstjes op Spotify en ga zelf op onderzoek uit.
En negeer ook al die baggerlijstjes als de Top 2000, de Top 90s, de top zoveel van het decennium, de witte of zwarte lijst en al die andere onzin waarmee muziek in hokjes wordt gestopt en die alleen maar bedoeld zijn om op safe te spelen. Wat je denkt toch niet dat Q Music een Top 80s (ik noem maar wat) uitzendt omdat ze oprecht de beste muziek willen draaien? Ze willen gewoon hun hersenloze publiek bedienen, vooral geen risico's.
Zonder dat ik wil spammen: ik gooi regelmatig nieuwe playlists online op Spotify. Onder meer met (recente) nieuwe muziek, maar ook met muziek van eigen bodem die wordt genegeerd. Via mijn profiel is nog veel meer te vinden.
Maar dat doet iedereen, je hebt warme gevoelens aan de muziek van toen je 15-25 was. De generatie daarvoor luistert ook nog naar de Grease-muziek en Paradise by the Dashboard Light enzo. Als je 40 bent ga je niet naar dezelfde Top 40 muziek luisteren waar je kinderen ook naar luisteren, dat vind je dan onvolwassen TikTok hitjes.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 18:59 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Bizar is dat hè? Van die mensen - soms inderdaad amper 35 of 40 - die dan praten over "muziek uit mijn tijd", alsof ze dood zijn.
De hang naar nostalgie is in Nederland ook wel ziekelijk. Het moet onmiddellijk herkenning oproepen, anders valt het meteen af. Hup, naar de musical van ABBA of Tina Turner, met alle hits. Instant behoeftebevrediging. Je zou eens wat nieuws horen...
Ik heb warme gevoelens bij muziek uit de jaren 50 en 60 tot afgelopen weekend - en waarschijnlijk ook komend weekend en daarna.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 07:46 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Maar dat doet iedereen, je hebt warme gevoelens aan de muziek van toen je 15-25 was. De generatie daarvoor luistert ook nog naar de Grease-muziek en Paradise by the Dashboard Light enzo. Als je 40 bent ga je niet naar dezelfde Top 40 muziek luisteren waar je kinderen ook naar luisteren, dat vind je dan onvolwassen TikTok hitjes.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |