abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215004028
Op dit moment zijn mensen als Meau, Froukje, Antoon, Flemming, Mart Hoogkamer enz enz .. de grote sterren in ons land. WTF is er gebeurd? Dat is echt weggooi muziek, Stelt absoluut NIETS voor. Wat een armoede. Een beetje een volkszanger kan gewoon schatrijk worden op dit moment. Hoe dan???? Wat is er gebeurd? Waar is de tijd van kwaliteit muziek van bands als Het goede doel, Doe Maar, Frank Boeijen en alle anderen. Muziek is kapot gemaakt. Muziek stelt niets meer voor helaas. Allemaal doorsnee prut. Nummers die bijna nooit in de top 2000 zullen komen. Jammer dat we zo diep zijn gezonken na zoveel kwaliteit in de jaren 60, 70, 80 en 90.
pi_215004435
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 05:13 schreef Alicia76 het volgende:
Op dit moment zijn mensen als Meau, Froukje, Antoon, Flemming, Mart Hoogkamer enz enz .. de grote sterren in ons land. WTF is er gebeurd? Dat is echt weggooi muziek, Stelt absoluut NIETS voor. Wat een armoede. Een beetje een volkszanger kan gewoon schatrijk worden op dit moment. Hoe dan???? Wat is er gebeurd? Waar is de tijd van kwaliteit muziek van bands als Het goede doel, Doe Maar, Frank Boeijen en alle anderen. Muziek is kapot gemaakt. Muziek stelt niets meer voor helaas. Allemaal doorsnee prut. Nummers die bijna nooit in de top 2000 zullen komen. Jammer dat we zo diep zijn gezonken na zoveel kwaliteit in de jaren 60, 70, 80 en 90.
Je vergelijkt highlights van decennia met de huidige top 40.

Als je een top 40 van een willekeurig jaar pakt is de dichtheid qua slechte muziek waarschijnlijk evenredig groot.
pi_215004459
Bedankt voor je mening
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_215004580
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 07:16 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Je vergelijkt highlights van decennia met de huidige top 40.

Als je een top 40 van een willekeurig jaar pakt is de dichtheid qua slechte muziek waarschijnlijk evenredig groot.
Pak een willekeurig Now this is what I call music CD van 1981 tot 1992. Meestal dubbel-CD's. Cds bomvol highlights! En je hebt zelfs meerdere uitgaven per jaar. Wat hebben we nu?
Drillrap en Taylor swift :')
pi_215004612
Toen had je ook een hoop bagger hoor, Luv enzo, met Patty Brard. Maar dat vergeten we liever. Ruud Gullit in de top 40. André van Duin...
pi_215004650
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 07:35 schreef WheatWaffles het volgende:

[..]
Pak een willekeurig Now this is what I call music CD van 1981 tot 1992. Meestal dubbel-CD's. Cds bomvol highlights! En je hebt zelfs meerdere uitgaven per jaar. Wat hebben we nu?
De kans dat je drillrap op een hitcompilatie vindt is zo groot als underground punk vinden in diezelfde compilatie in de jaren ‘70.

Je bent niet van deze generatie. Iedere generatie heeft z’n popartiesten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Beathoven op 17-09-2024 08:13:32 ]
pi_215004810
Je kunt toch nog steeds naar die ouwe muziek luisteren dus wat lul je?
Het is geen verplichting om jaarlijks hoogstaande muziek uit te brengen.
Soberso wordt het heel moeilijk, zo niet onmogelijk, om jaar na jaar steeds iets 'betere' muziek uit te brengen.
pindazakje
pi_215004935
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 07:43 schreef DrDentz het volgende:
Toen had je ook een hoop bagger hoor, Luv enzo, met Patty Brard. Maar dat vergeten we liever. Ruud Gullit in de top 40. André van Duin...
Een hoop zullen de artiest wellicht afkeuren, maar ik vind een nummer als 'nothing to lose' van Douwe Bob zo'n nummer dat als dit door een gerespecteerd artiest zou zijn gezongen een tijdloos nummer zou zijn. Ook heeft het nieuwe Direct best kwalitatief goede songs, waar het oude Direct zo verschrikkelijk afgezaagd was.

Als je dit soort songs over een spanwijdte van een 10 jaar verzamelt, heb je een generatie die best wel wat in handen heeft.

Voor veel muziekliefhebbers waren de jaren '80 qua pop overigens de meest bedenkelijke jaren. Veel nostalgie, maar ook veel wegwerpspul qua kwaliteit. Ondanks dat er misschien leuke meezingers tussenzitten.
pi_215005108
En mensen die nu 15 zijn kijken over 20 jaar waarschijnlijk nostalgisch terug op muziek van Billie Eilish en The Weekend.
pi_215005111
Als je dit soort meningen gaat hebben weet je dat je een oude zak aan het worden bent. Maar ik herken het wel :'(
  Trouwste user 2022 dinsdag 17 september 2024 @ 08:47:56 #11
7889 tong80
Spleenheup
pi_215005116
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 07:21 schreef gianni61 het volgende:
Bedankt voor je mening
En hij heeft wel gelijk. Verder al die Nederlandstalige shit, met te dikke kampers. Heb je nog al dat cover gedoe.:{

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_215005146
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 08:47 schreef tong80 het volgende:

[..]
En hij heeft wel gelijk. Verder al die Nederlandstalige shit, met te dikke kampers. Heb je nog al dat cover gedoe.:{

Andre Hazes was ook een kamper.
  dinsdag 17 september 2024 @ 08:59:27 #13
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_215005169
Het is me echt nog te vroeg voor zo'n ontiegelijk saaie mening.
Ik ga naar huis.
  Trouwste user 2022 dinsdag 17 september 2024 @ 09:06:47 #14
7889 tong80
Spleenheup
pi_215005211
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 08:53 schreef Remco het volgende:

[..]
Andre Hazes was ook een kamper.
Ook gruwelijk overschat. Vd Vaart is ook kamper, maar die kan niet zingen. Fransje Bauer is ook een kamper. En die is geweldig. _O_

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  dinsdag 17 september 2024 @ 09:21:49 #15
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_215005279
Ok boomer, dat zeiden ze 60 jaar geleden over de Stones ook.
Laffe huichelaar
pi_215005319
Dit is gewoon een mening van een ouwe lul. Mijn ouders vonden mijn muziek ook kattengejank, net zoals hun ouders de muziek uit de 60/70’s verschrikkelijk vonden.
pi_215005406
Als je alleen naar de hitlijsten kijkt is 99% bagger ja. Maar dit is altijd zo geweest ook. Hier https://www.top40.nl/top40/1976/week-2 is de top40 wanneer Bohemian Rhapsody op één stond. Kijk je iets verder, staat het ook gewoon vol met standaard nummers die mensen 5 jaar later vergeten zijn.

Okay als ik die van vandaag er naast leg geef ik de meeste nummers nog geen 5 maanden tot ze vergeten zijn. Maar dat komt denk ik ook deels door social media, youtube en alle promotie van platenmaatschappijen. Waarom staat Sabrina Carpenter er 3x in? Vroeger zonder Tiktok was haar dat waarschijnlijk nooit gelukt.

Dus wat dat betreft heb je een punt. Maar ik zou de tt dan eerder verwoorden als "de hitlijsten van tegenwoordig zijn kapot gemaakt", want buiten die hitlijsten wordt er nog prima muziek gemaakt.
pi_215005495
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 08:46 schreef DrDentz het volgende:
En mensen die nu 15 zijn kijken over 20 jaar waarschijnlijk nostalgisch terug op muziek van Billie Eilish en The Weekend.
En dan noem je muziek die ik als vijftiger zeker nog goed te pruimen vindt
De meeste nostalgie heb ik met de jaren 80 maar ook toen had je nummer 1 hits zoals Tarzan Boy van Baltimora wat bagger is, elke tijdzone heeft zijn goede en slechte muziek al ben ik het met TS eens dat die Mart Hoogkamer waardeloos is
pi_215005502
Ik vind Froukje best goed.
pi_215005527
En alsof er vroeger geen kutmuziek gemaakt werd. Die herinneren we ons niet want die is iedereen collectief vergeten. Wat je onthoudt en wat de tand des tijds doorstaat is echt maar een heel klein deel van de gemaakte muziek, en dat geeft een vertekenend beeld. Over een paar jaar is iedereen Mart Hoogkamer ook al lang vergeten.
  dinsdag 17 september 2024 @ 09:58:50 #21
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_215005607
Er is nog steeds heel behoorlijke muziek, ook muziek die TS misschien wel wat zou vinden.

Het is anno nu alleen lastiger in de markt te zetten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Muziek: 24 / 15+
pi_215005612
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 08:47 schreef Tja..1986 het volgende:
Als je dit soort meningen gaat hebben weet je dat je een oude zak aan het worden bent. Maar ik herken het wel :'(
Klopt.

Nog een feitje. Als dit forum in nog oudere tijden had bestaan, in de jaren dat Elvis en anderen opkwamen; dan had men geklaagd over het feit dat ze schaamteloos oudere "zwarte muziek" plagieerden en over Elvis priveleven nog maar te zwijgen. Maar dat vergrootglas is toen nauwelijks toegepast. De huidige generatie aan muzikanten zijn mogelijk nog wel wat origineler en degelijker dan vele oude.

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 09:51 schreef Farenji het volgende:
En alsof er vroeger geen kutmuziek gemaakt werd. Die herinneren we ons niet want die is iedereen collectief vergeten. Wat je onthoudt en wat de tand des tijds doorstaat is echt maar een heel klein deel van de gemaakte muziek, en dat geeft een vertekenend beeld. Over een paar jaar is iedereen Mart Hoogkamer ook al lang vergeten.

Mijn oma had al die 'bloemetjesgordijnenmuziek' op plaat. Daarbij vergeleken vind ik de huidige "slechte nummers" veel beter te verteren.
  dinsdag 17 september 2024 @ 10:02:58 #23
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_215005633
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 09:51 schreef Farenji het volgende:
Over een paar jaar is iedereen Mart Hoogkamer ook al lang vergeten.

'Ik wil zwemmen' hoor je over een paar decennia nog steeds op bruiloften. Gegarandeerd. Net als die Engelbewaarder.

Misschien dat de persóón Mart Hoogkamer tegen die tijd weinig belletjes meer doet rinkelen.
pi_215005648
En je hebt Son Mieux, Pip Blom, Froukje (die hoort wmb echt niet in je eerste lijstje met scherpe teksten en goede muzikale omlijsting), Personal Trainer, TAPE TOY, Wodan Boys en Marathon.

Je punt?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_215005680
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 10:02 schreef Eightyone het volgende:

[..]
'Ik wil zwemmen' hoor je over een paar decennia nog steeds op bruiloften. Gegarandeerd. Net als die Engelbewaarder.

Misschien dat de persóón Mart Hoogkamer tegen die tijd weinig belletjes meer doet rinkelen.
Gradje Damen kennen we toch ook nog allemaal?
pi_215005692
In de jaren 70 en 80 had je ook elk jaar die carnaval hits, dat was ook amper te verteren
pi_215005704
I got the key I got the seeeeeeeekreeeeet wordt je blij van of zo’n beetje alles van wham. :')
  dinsdag 17 september 2024 @ 10:15:34 #28
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_215005725
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 september 2024 10:13 schreef Document1 het volgende:
I got the key I got the seeeeeeeekreeeeet wordt je blij van . :')
Die was in z'n genre heel behoorlijk.

Noem dan Max don't have sex with your ex of Barbie girl of zo, als het om bagger binnen die hoek gaat.
pi_215005753
Mijn moeder en oudste zus mopperde destijds op Madonna, eendagsvlieg zei mijn zus destijds na haar eerste hit
pi_215005786
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 08:25 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Een hoop zullen de artiest wellicht afkeuren, maar ik vind een nummer als 'nothing to lose' van Douwe Bob zo'n nummer dat als dit door een gerespecteerd artiest zou zijn gezongen een tijdloos nummer zou zijn. Ook heeft het nieuwe Direct best kwalitatief goede songs, waar het oude Direct zo verschrikkelijk afgezaagd was.

Als je dit soort songs over een spanwijdte van een 10 jaar verzamelt, heb je een generatie die best wel wat in handen heeft.

Voor veel muziekliefhebbers waren de jaren '80 qua pop overigens de meest bedenkelijke jaren. Veel nostalgie, maar ook veel wegwerpspul qua kwaliteit. Ondanks dat er misschien leuke meezingers tussenzitten.
Douwe Bob heeft ook gewoon prima songmateriaal natuurlijk, het is alleen gewoon iemand die niet bepaald de lachers op zijn hand haalt
pi_215005802
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 10:15 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Die was in z'n genre heel behoorlijk.

Noem dan Max don't have sex with your ex of Barbie girl of zo, als het om bagger binnen die hoek gaat.
Jij vindt reenbohw in de skyyyyy ook fantastisch zeker?
  dinsdag 17 september 2024 @ 10:25:01 #32
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_215005808
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 september 2024 10:24 schreef Document1 het volgende:

[..]
Nee.

Destijds wel.

Ik heb wel zowel hele commerciële als hele dansbare muzikale wortels, van origine.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 20% gewijzigd door Eightyone op 17-09-2024 10:36:26 ]
pi_215005811
quote:
Meau had vorig jaar 2 nummers in de Top 2000 (waarvan 1 met Racoon), Froukje 3 nummers, Flemming ook 3 nummers.

Dus "nooit" ?
pi_215005821
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 10:02 schreef Eightyone het volgende:

[..]

"Ik wil zwemmon" vind ik een nummer met een hele grote knipoog. Beetje als dat nummer van Guillermo en Tropical Danny.
pi_215005832
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 september 2024 10:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
En je hebt Son Mieux, Pip Blom, Froukje (die hoort wmb echt niet in je eerste lijstje met scherpe teksten en goede muzikale omlijsting), Personal Trainer, TAPE TOY, Wodan Boys en Marathon.

Je punt?
Son Mieux is een kwaliteitsband die ook live prima klinkt, niets mis mee.

Maar het hoeft niet je smaak te zijn, dat doet niets af aan de muziek of de band.
pi_215005845
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 september 2024 10:24 schreef Document1 het volgende:

[..]
Ik ben die Eurodance / populaire house uit de 90's ook pas later gaan waarderen.

Maar dat is meer nostalgie denk ik, al zitten er ook prima platen tussen.

Mijn vriendengroep was meer "alto" dus dan draaide je dat niet ;)
pi_215005870
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 10:31 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik ben die Eurodance / populaire house uit de 90's ook pas later gaan waarderen.

Ik ben en was altijd meer van de hip hop maar kan alle muziek waarderen. Van al die euro house vind ik eigenlijk dat alleen gypsy woman en plastic dreams de tand des tijds hebben doorstaan.

Als het om Paul Elstak en consorten gaat dan hoor ik liever Bald Terror - Rotterdam. _O_ _O_ _O_
pi_215005887
Je hoeft muziek ook niet altijd te draaien omdat het kwaliteit is, het kan prima afhangen van de situatie, locatie of stemming.

Ik heb ook dagen dat ik Steely Dan, Eagles, Billy Joel, Toto, Abba, Olivia Newton John of Chicago draai en op andere momenten draai ik heel random Shinedown, Dream the Electric Sleep of struin ik de Top-40 van deze week af om te zien wat er in staat.
  dinsdag 17 september 2024 @ 10:39:07 #39
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_215005899
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 10:37 schreef TheFreshPrince het volgende:

Ik heb ook dagen dat .... of struin ik de Top-40 van deze week af om te zien wat er in staat.
Dat laatste is vermoedelijk ergens in de vroege 10's voor het laatste gebeurd, iig voor het gericht vinden van goede muziek.

Wel neus ik er weleens in om op de hoogte te blijven van wat er bij andere mensen speelt.
pi_215005910
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 10:39 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Dat laatste is vermoedelijk ergens in de vroege 10's voor het laatste gebeurd, iig voor het gericht vinden van goede muziek.

Wel neus ik er weleens in om op de hoogte te blijven van wat er bij andere mensen speelt.
Toen ik 10-20 was, was ik daar ook veel actiever mee bezig.
Met name tot m'n 17e wel bijna wekelijks een cassettebandje klaar om te wachten tot de DJ uitgeluld was en dan "RECORD" ;)

Rond m'n 18e had je al veel illegale cd's (o.a. Braun MTV Eurocharts en wat later ook Hit Explosion) en via-via kon ik daar wel aankomen of iemand zette ze over op een bandje. Maar ook wel uit legale bron, vooral toen je ook cd's kon lenen bij de bieb.

Heb die collectie nog compleet in MP3, ooit eens via Spotnet binnengehengeld.

[ Bericht 5% gewijzigd door TheFreshPrince op 17-09-2024 10:51:14 ]
  dinsdag 17 september 2024 @ 10:47:39 #41
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_215005939
Hier iig nog periodieke gebrande cd's met recente muziek tot ergens in 2008. Toen was ik 27. Vanaf toen is het versloft en zijn de pc en later ook de telefoon steeds meer de bronnen geworden waar muziek van afgespeeld wordt (als ik die muziek al ken). Of het nou mp3's zijn of Spotify.
  dinsdag 17 september 2024 @ 11:11:26 #42
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_215006124
Qua eerdergenoemde 'bedenkelijke' jaren 80-muziek:

Het verbaast me hoeveel er vertraagd (in 1989 luisterde ik nog geen muziek en tot de mid 00's ook weinig oldies) nog boven is komen drijven. Zo slecht leken die jaren toch niet te zijn.

En ook hier geldt dat het over het algemeen geen buitenaards klinkende muziek is, vaak best poppy zelfs.
pi_215006162
Over muziek die gestolen lijkt en niet origineel zou zijn.

Ik hoorde laatst dat in deze tijden rond de 60.000 nieuwe nummers per dag verschijnen. Dat is meer dan 21 miljoen in een jaar.

Dat dit ook de reden zou zijn dat er een heleboel op elkaar lijkt. En vast ook gegeven er maar een handvol akkoordprogressies echt formule-technisch interessant zijn voor de popmuziek. Wat iets anders is dan dat iets 'buiten de box' niet zou kunnen werken.

De verzadiging is echt enorm en het feit dat men tegenwoordig veel meer knijpt in wat men 'plagiaat' vind dan vroeger helpt ook niet echt.
pi_215006172
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Beathoven op 17-09-2024 11:14:05 ]
pi_215006739
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 10:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
Je hoeft muziek ook niet altijd te draaien omdat het kwaliteit is, het kan prima afhangen van de situatie, locatie of stemming.
Precies dit is wat mensen om me heen niet altijd begrijpen. Ja ik kan Pink Floyd of King Crimson best waarderen en snap ook waarom The Beatles een grote impact hebben gehad. En op een festival zie ik graag een grote rock of metalband.

Hoor vaak over pop "oh dit is slecht" of "oh dertien in een dozijn muziek". Maar als ik in de auto zit wil ik soms naar Dua Lipa luisteren, of als ik 's avonds op bed lig vind ik Billie Eilish ook gewoon nice. Precies wat je zegt, het hangt af van de stemming en de situatie.

[ Bericht 2% gewijzigd door Sapstengel op 17-09-2024 12:26:26 ]
  dinsdag 17 september 2024 @ 12:26:10 #46
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_215006822
Die muziek van Billie Eilish heeft voor Top 40-begrippen nog best iets artistieks.

Goed, de in reverb gedrenkte mompelzang is meer iets voor anderen, maar toch.
  dinsdag 17 september 2024 @ 18:00:42 #47
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_215009783
MEAU en Froukje zijn sowieso erg misplaatst in het lijstje van de TS

Ik begrijp verder ook best waarom Antoon, Flemming en Mart Hoogkamer bij een bepaalde doelgroep retepopulair zijn. De eerste twee zijn tieneridolen, de laatste maakt levensliederen die wat origineler zijn dan die van de gemiddelde volkszanger. Zit vaak ook een ironisch kantje aan.
| Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_215010088
Meestal als ik iets slecht vind denk ik dat het aan mij ligt.
All Day I Dream About Stemlijsten
  Trouwste user 2022 dinsdag 17 september 2024 @ 19:42:54 #49
7889 tong80
Spleenheup
pi_215011205
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 10:31 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Daarom ben ik fan van Joost Klein.

Trouwste user 2022 dinsdag 17 september 2024 @ 19:45:25 #50
7889 tong80
Spleenheup
pi_215011234
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 september 2024 18:00 schreef Gretzl het volgende:
MEAU en Froukje zijn sowieso erg misplaatst in het lijstje van de TS

Ik begrijp verder ook best waarom Antoon, Flemming en Mart Hoogkamer bij een bepaalde doelgroep retepopulair zijn. De eerste twee zijn tieneridolen, de laatste maakt levensliederen die wat origineler zijn dan die van de gemiddelde volkszanger. Zit vaak ook een ironisch kantje aan.
Klopt. Net als Frans Bauer die zingt ook Rammstein naturel. Die kleine knipoog mis ik vaak bij Nederlandstalige bierbuikbrigades. Zo'n Wolter Kroes is toch om te janken. :{

dinsdag 17 september 2024 @ 20:03:14 #51
308538 Piebe
Van alle markten thuis.
pi_215011450
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 07:35 schreef WheatWaffles het volgende:

[..]
Zelfs de matige nummers uit een oude top40 lijst 60, 70, 80 zijn leuker van de opgedrongen hits van vandaag.
Ja ja
  Moderator dinsdag 17 september 2024 @ 20:05:45 #52
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_215011479
  dinsdag 17 september 2024 @ 20:06:25 #53
308538 Piebe
Van alle markten thuis.
pi_215011484
quote:
Bij Oranjezomer, kwam regelmatig een volkszanger voor bij waar ik nog nooit van gehoord had en met een nummer waarvoor het zelfde gold. Elke keer dacht ik, wie kan dit nou leuk vinden...?
En vervolgens kwam Helene "Wansmaak" Hendriks weer met een gouden plaat aanzetten. :{
Ja ja
  dinsdag 17 september 2024 @ 20:08:19 #54
308538 Piebe
Van alle markten thuis.
pi_215011507
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 08:46 schreef DrDentz het volgende:
Laten we het hopen, dat zijn tenminste nog wel respectabele artiesten
Laten we hopen dat Froukje en Fleming eruit gefilterd zijn. :)
Ja ja
  Trouwste user 2022 dinsdag 17 september 2024 @ 20:13:27 #55
7889 tong80
Spleenheup
pi_215011544
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 20:05 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Ik voel me alles behalve aangesproken. Heb ik hier al eerder gepost. Ik betrek het niet op mezelf hoor. Maar voor het geval dat. :)

dinsdag 17 september 2024 @ 20:14:44 #56
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_215011559
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 20:06 schreef Piebe het volgende:

[..]
Bij Oranjezomer, kwam regelmatig een volkszanger voor bij waar ik nog nooit van gehoord had en met een nummer waarvoor het zelfde gold. Elke keer dacht ik, wie kan dit nou leuk vinden...?
En vervolgens kwam Helene "Wansmaak" Hendriks weer met een gouden plaat aanzetten. :{
Er is op het moment een muzikaal klimaat waarin dat soort types goed gedijen.

Yves Berendse, Mart Hoogkamer, Marco Schuitmaker, Robert van Hemert. Het is alsof de sluizen open zijn gezet.

Hélène vindt het inderdaad prachtig, en ik betwijfel of het ironisch is.
pi_215011575
Wat mij betreft waren de top jaren wat betreft muziek de jaren 60, 70 en 80 ook nog wel. Bij grote uitzondering waardeer ik soms ook nog een nummer uit latere jaren.
  dinsdag 17 september 2024 @ 20:17:04 #58
308538 Piebe
Van alle markten thuis.
pi_215011581
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 september 2024 20:14 schreef Eightyone het volgende:

[..]

Yves Berendse, Mart Hoogkamer, Marco Schuitmaker, Robert van Hemert. Het is alsof de sluizen open zijn gezet.

Je twijfelt of Helene speelt dat ze het goed vindt? Of dat ze het echt goed vindt?
Ja ja
  Trouwste user 2022 dinsdag 17 september 2024 @ 20:19:00 #59
7889 tong80
Spleenheup
pi_215011597
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 20:17 schreef Piebe het volgende:

[..]
Je twijfelt of Helene speelt dat ze het goed vindt? Of dat ze het echt goed vindt?

Vindt ze echt. Dat is dan ook het enige dat echt is bij haar.

pi_215011653
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 september 2024 20:14 schreef Eightyone het volgende:

[..]

Er zit écht helemaal niks bij dit soort tering herrie. Armoe. :')
Ieder zijn meug, maar ik heb altijd wat medelijden met mensen die dit soort muziek geweldig vinden.
  dinsdag 17 september 2024 @ 20:49:44 #61
308538 Piebe
Van alle markten thuis.
pi_215012075
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 september 2024 20:22 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Er zit écht helemaal niks bij dit soort tering herrie. Armoe. :')
Ieder zijn meug, maar ik heb altijd wat medelijden met mensen die dit soort muziek geweldig vinden.
Ik twijfel altijd of iedereen wel echt moedwillig mee klapt in zo'n zaal.

Wat dat betreft heb ik wel respect voor Valentijn Driesen die gewoon weigert mee te klappen.
Als je het niks vind, doe dan ook niet alsof.
Ja ja
pi_215012133
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 20:49 schreef Piebe het volgende:

[..]
Ik twijfel altijd of iedereen wel echt moedwillig mee klapt in zo'n zaal.

Wat dat betreft heb ik wel respect voor Valentijn Driesen die gewoon weigert mee te klappen.
Als je het niks vind, doe dan ook niet alsof.
Valentijn Driesen heeft gelijk, het is domme lege herrie. Ik sta er echt van te kijken dat het zo populair is onder bepaalde mensen.
  dinsdag 17 september 2024 @ 20:54:19 #63
308538 Piebe
Van alle markten thuis.
pi_215012153
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 20:52 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Valentijn Driesen heeft gelijk, het is domme lege herrie. Ik sta er echt van te kijken dat het zo populair is onder bepaalde mensen.
Het komt niet vaak voor :P.
Maar hier idd 100%
Ja ja
  dinsdag 17 september 2024 @ 21:49:46 #64
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_215012772
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 20:52 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
In hun soort prima nummers, op Mart Hoogkamer (bovengemiddelde stem) na wel erg inwisselbare artiesten.

Ze hadden gewoon geluk op het juiste moment op de juiste plaats te zijn, en dat er een pakkend deuntje was dat hun kant op waaide.
pi_215014247
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 september 2024 21:49 schreef Eightyone het volgende:

[..]
In hun soort prima nummers, op Mart Hoogkamer (bovengemiddelde stem) na wel erg inwisselbare artiesten.

Ze hadden gewoon geluk op het juiste moment op de juiste plaats te zijn, en dat er een pakkend deuntje was dat hun kant op waaide.
Het is allemaal hetzelfde simpele geneuzel.
Maar het scoort inderdaad.
  woensdag 18 september 2024 @ 08:37:01 #66
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_215014934
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 09:21 schreef timmmmm het volgende:
Ok boomer, dat zeiden ze 60 jaar geleden over de Stones ook.
Ik ben van ná de Stones. En ik vind die band echt de meest overgewaardeerde aller tijden. :O
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_215017141
Er zijn denk ik een paar dingen wezenlijk anders dan de tijd waanaar je verwijst als referentiepunt.

1) De muziek die gemaakt wordt is anders. Net zoals de muziek in de jaren 40 anders was dan die in de jaren 80 is die uit de jaren 20 ook anders dan uit de jaren 80. Andere instrumenten spelen een rol en de techniek is veranderd. In de jaren 40 hadden ze nauwelijks elektrische gitaren. De opkomst daarvan heeft tot een aantal op zichzelfstaande genres geleid. Net zoals dat nu ook is gebeurd nu onder meer drumcomputer en autotune bijvoorbeeld een grote rol spelen. Je hebt een punt als het gaat om vakmanschap op het gebied van instrumentatie en vocaliteit. Er kan een hoop geretoucheerd worden met kunstgrepen. En het maakt tegelijkertijd dat er veel eenheidsworst is. Zowel in tekst als in instrumentatie. Maar is t echt heel anders? Vroeger had je songwriters in de brillbuilding. En kwamen er arrangeurs en orkesten aan te pas. Een Frank Boeijen speelt wat gitaar maar is ook geen klasbak op dat instrument.

Wat een Boeijen goed kan, is een tekst schrijven. En dat kan een Froukje, met haar oprechte en rake teksten ook. En dat geldt bijvoorbeeld ook voor een Eefje de Visser. Een Flemming of een Antoon had je in andere mate vroeger ook: een simpele tekst van anderen voor het voetlicht brengen. Beetje performance erbij. Zie opmerking over liedjesschrijvers van vroeger. Het irritante is dat ze daarmee scoren: je weet wat er werkt, goed er een beproefde beat of deuntje onder en hop je hebt weer een hit. Maar vergis je niet: schlager/levenslied is al jarenlang t populairste genre in NL, ook in de jaren 80 al. Dus andere stromingen heb je altijd.

2) De manier waarop we muziek verspreiden en luiseren is anders. Er kan veel meer op het publiek afgevuurd worden. Dus loont het ook minder om onderscheidend te zijn. Spotify, Youtube en andere sociale media hebben de demoncratisering van de muziekwereld betekend. Brengt geen platenmaatschappij het uit? Dan kun je er zelf de boer mee op. En wordt het opgepikt, dan kan het alsnog een hit worden. Er komt veel meer tot het publiek dan vroeger en men weet op basis van data beter wat werkt.

De luisteraar is ook veranderd. Zette je vroeger een plaat of cd op en luisterde je die van a tot z, tegenwoordig is de muziekluisteraar veel meer op losse nummers gericht door de toegankelijkheid van playlists op Spotify en functies als random afspelen. De samenhang op albums verdwijnt zo deels en artiesten zel worden ook meer gericht op individuele nummers en dat wat aanslaat.

Ik denk zeker niet dat de muziek naar de gallemiezen is tegenwoordig, er zijn nog steeds veel verschillende accenten. Het ambacht songschrijven is voor een deel van de artiesten nog steeds de basis.
Het beste adres voor al uw primeurs!
pi_215077255
Is ook een kwestie waar je mee opgroeid. In de jaren 70- 80(mijn jeugd) kwam New Wave en Punk opzetten. En dat is dan ook waar ik het liefste naar luister en ook mijn fav. muziekanten. Mijn kinderen zijn weer opgroeid met house uit de jaren 90. Die vinden dat weer het beste. Maar ik luister ook naar de huidige muziek zoals bijvoorbeeld Moby. En zo nu en dan naar Jazz.
  dinsdag 24 september 2024 @ 04:28:47 #69
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_215077525
Hier heeft internet in m'n twintiger jaren alsnog veel aangericht.

[ Bericht 21% gewijzigd door Eightyone op 24-09-2024 07:13:44 ]
  Trouwste user 2022 dinsdag 24 september 2024 @ 05:11:57 #70
7889 tong80
Spleenheup
pi_215077561
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 23:47 schreef Cherni het volgende:
Maar ik luister ook naar de huidige muziek zoals bijvoorbeeld Moby.
Veel goeds over gehoord. Die kan het nog ver gaan schoppen.

dinsdag 24 september 2024 @ 05:24:23 #71
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_215077571
Er bestaat zowaar nieuwe muziek van.

https://www.musicmeter.nl/album/897777
pi_215077601
Als TS vroeger ging neuken moest hij eerst de langspeelplaat aanzwengelen om Marvin Gaye op te zetten voor de sfeer.
U MAD?
  Trouwste user 2022 dinsdag 24 september 2024 @ 06:54:46 #73
7889 tong80
Spleenheup
pi_215077728
Ik moet altijd lachen over "in mijn tijd.":)

Het was mijn tijd en nu nog steeds.

dinsdag 24 september 2024 @ 07:11:50 #74
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_215077864
Er zijn redelijk wat 35plussers die blijven hangen bij wat ze in hun tienerjaren draaiden, en daar anno nu nog maar weinig aan toevoegen. Daarom zijn die 'back to the 80's/90's'-feestjes e.d. ook zo lucratief (of een overtreffende trap: Patty's Panter Party, waar restanten van Luv, Frizzle Sizzle, Dolly Dots en Mai Tai samen zullen komen).

Nou ligt het bij de meesten deels aan drukte, door kinderen, werk, enzovoort. Begrijpelijk, en toch ook zonde.
  Trouwste user 2022 dinsdag 24 september 2024 @ 08:04:25 #75
7889 tong80
Spleenheup
pi_215078114
  donderdag 26 september 2024 @ 04:34:16 #76
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_215095590

[ Bericht 35% gewijzigd door Eightyone op 26-09-2024 17:52:13 ]
pi_215220788
quote:
Vroeger had je bevlogen DJ's die, met een beetje geluk, ook nog wat smaak hadden. Daardoor was er enige vorm van - in goed Nederlands - quality control. Sinds de opmars van streaming gaat het rap bergafwaarts.

Radiozenders zijn extreem risicomijdend geworden: luistercijfers zijn heilig, zelfs bij publieke zenders. Dat leidt tot totaal risicoloze, fantasieloze en veilige muziek, waarvan internationaal Ed Sheeran het absolute boegbeeld is: formulepop, zo middle of the road dat de witte streep op de weg nog te breed en te gevaarlijk is.

De schade die wordt aangericht is ongekend en wordt ernstig onderschat. We zeggen tegen jonge mensen: maak iets dat anderen al 4 miljoen keer hebben gemaakt, dat is de weg naar succes. Kies vooral niet voor creativiteit, originaliteit en eigen(zinnig)heid. Er is zo verschrikkelijk veel goede muziek die totaal geen aandacht krijgt en die aan 99,9 procent van publiek voorbijgaat, dat je er bijna naar van zou worden. :{

Maar geloof me: dat er geen goede muziek meer is, is een grote misvatting. Zet de radio uit, negeer de commerciële "trending"-lijstjes op Spotify en ga zelf op onderzoek uit.

En negeer ook al die baggerlijstjes als de Top 2000, de Top 90s, de top zoveel van het decennium, de witte of zwarte lijst en al die andere onzin waarmee muziek in hokjes wordt gestopt en die alleen maar bedoeld zijn om op safe te spelen. Wat je denkt toch niet dat Q Music een Top 80s (ik noem maar wat) uitzendt omdat ze oprecht de beste muziek willen draaien? Ze willen gewoon hun hersenloze publiek bedienen, vooral geen risico's.

Zonder dat ik wil spammen: ik gooi regelmatig nieuwe playlists online op Spotify. Onder meer met (recente) nieuwe muziek, maar ook met muziek van eigen bodem die wordt genegeerd. Via mijn profiel is nog veel meer te vinden.
pi_215220813
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2024 07:11 schreef Eightyone het volgende:
Er zijn redelijk wat 35plussers die blijven hangen bij wat ze in hun tienerjaren draaiden, en daar anno nu nog maar weinig aan toevoegen. Daarom zijn die 'back to the 80's/90's'-feestjes e.d. ook zo lucratief (of een overtreffende trap: Patty's Panter Party, waar restanten van Luv, Frizzle Sizzle, Dolly Dots en Mai Tai samen zullen komen).

Nou ligt het bij de meesten deels aan drukte, door kinderen, werk, enzovoort. Begrijpelijk, en toch ook zonde.
Bizar is dat hè? Van die mensen - soms inderdaad amper 35 of 40 - die dan praten over "muziek uit mijn tijd", alsof ze dood zijn.

De hang naar nostalgie is in Nederland ook wel ziekelijk. Het moet onmiddellijk herkenning oproepen, anders valt het meteen af. Hup, naar de musical van ABBA of Tina Turner, met alle hits. Instant behoeftebevrediging. Je zou eens wat nieuws horen...
  woensdag 9 oktober 2024 @ 20:15:20 #79
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_215221596
Of ze gaan naar die ene Elvis-imitator die z'n oude liedjes nazingt, als ik me niet vergis stond 'ie zelfs in de Ziggo Dome.

Vrijwillig naar tribute-acts luisteren, nee. Nooit.
pi_215221786
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 20:15 schreef Eightyone het volgende:
Of ze gaan naar die ene Elvis-imitator die z'n oude liedjes nazingt, als ik me niet vergis stond 'ie zelfs in de Ziggo Dome.

Vrijwillig naar tribute-acts luisteren, nee. Nooit.
"Tribute" is ook maar gewoon een duur woord voor een coverband.
  woensdag 9 oktober 2024 @ 22:26:18 #81
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_215222661
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 20:05 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Momo, heb je nog leuke muziek?
  woensdag 9 oktober 2024 @ 22:32:37 #82
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_215222689
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 18:56 schreef DJ11 het volgende:

[..]
Vroeger had je bevlogen DJ's die, met een beetje geluk, ook nog wat smaak hadden. Daardoor was er enige vorm van - in goed Nederlands - quality control. Sinds de opmars van streaming gaat het rap bergafwaarts.

Radiozenders zijn extreem risicomijdend geworden: luistercijfers zijn heilig, zelfs bij publieke zenders. Dat leidt tot totaal risicoloze, fantasieloze en veilige muziek, waarvan internationaal Ed Sheeran het absolute boegbeeld is: formulepop, zo middle of the road dat de witte streep op de weg nog te breed en te gevaarlijk is.

De schade die wordt aangericht is ongekend en wordt ernstig onderschat. We zeggen tegen jonge mensen: maak iets dat anderen al 4 miljoen keer hebben gemaakt, dat is de weg naar succes. Kies vooral niet voor creativiteit, originaliteit en eigen(zinnig)heid. Er is zo verschrikkelijk veel goede muziek die totaal geen aandacht krijgt en die aan 99,9 procent van publiek voorbijgaat, dat je er bijna naar van zou worden. :{

Maar geloof me: dat er geen goede muziek meer is, is een grote misvatting. Zet de radio uit, negeer de commerciële "trending"-lijstjes op Spotify en ga zelf op onderzoek uit.

En negeer ook al die baggerlijstjes als de Top 2000, de Top 90s, de top zoveel van het decennium, de witte of zwarte lijst en al die andere onzin waarmee muziek in hokjes wordt gestopt en die alleen maar bedoeld zijn om op safe te spelen. Wat je denkt toch niet dat Q Music een Top 80s (ik noem maar wat) uitzendt omdat ze oprecht de beste muziek willen draaien? Ze willen gewoon hun hersenloze publiek bedienen, vooral geen risico's.

Zonder dat ik wil spammen: ik gooi regelmatig nieuwe playlists online op Spotify. Onder meer met (recente) nieuwe muziek, maar ook met muziek van eigen bodem die wordt genegeerd. Via mijn profiel is nog veel meer te vinden.
Meerdere bands die genegeerd worden live gezien :D
pi_215223605
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 18:59 schreef DJ11 het volgende:

[..]
Bizar is dat hè? Van die mensen - soms inderdaad amper 35 of 40 - die dan praten over "muziek uit mijn tijd", alsof ze dood zijn.

De hang naar nostalgie is in Nederland ook wel ziekelijk. Het moet onmiddellijk herkenning oproepen, anders valt het meteen af. Hup, naar de musical van ABBA of Tina Turner, met alle hits. Instant behoeftebevrediging. Je zou eens wat nieuws horen...
Maar dat doet iedereen, je hebt warme gevoelens aan de muziek van toen je 15-25 was. De generatie daarvoor luistert ook nog naar de Grease-muziek en Paradise by the Dashboard Light enzo. Als je 40 bent ga je niet naar dezelfde Top 40 muziek luisteren waar je kinderen ook naar luisteren, dat vind je dan onvolwassen TikTok hitjes.
  donderdag 10 oktober 2024 @ 08:16:40 #84
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_215223717
Top 40-muziek niet. Goed bij me passende hedendaagse muziek is van harte welkom, net als oude muziek die ik (43) nog niet ken en waarvoor hetzelfde op gaat.

Zie een eerdere post in dit topic voor de Spotify-links, qua meest gedraaide nummers vanaf 2010.

[ Bericht 11% gewijzigd door Eightyone op 10-10-2024 10:28:02 ]
pi_215227603
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 07:46 schreef DrDentz het volgende:

[..]
Maar dat doet iedereen, je hebt warme gevoelens aan de muziek van toen je 15-25 was. De generatie daarvoor luistert ook nog naar de Grease-muziek en Paradise by the Dashboard Light enzo. Als je 40 bent ga je niet naar dezelfde Top 40 muziek luisteren waar je kinderen ook naar luisteren, dat vind je dan onvolwassen TikTok hitjes.
Ik heb warme gevoelens bij muziek uit de jaren 50 en 60 tot afgelopen weekend - en waarschijnlijk ook komend weekend en daarna.

De Top 40 staat vandaag de dag vol generieke bagger, hoewel er soms ook uitzonderingen zijn. Zo vind ik de huidige nummer-1 van Lady Gaga en Bruno Mars best te pruimen. En dat een nummer in de Top 40 staat, betekent niet automatisch dat ik het dan niet goed vind.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')