Precies dit is wat mensen om me heen niet altijd begrijpen. Ja ik kan Pink Floyd of King Crimson best waarderen en snap ook waarom The Beatles een grote impact hebben gehad. En op een festival zie ik graag een grote rock of metalband.quote:Op dinsdag 17 september 2024 10:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
Je hoeft muziek ook niet altijd te draaien omdat het kwaliteit is, het kan prima afhangen van de situatie, locatie of stemming.
Daarom ben ik fan van Joost Klein.quote:Op dinsdag 17 september 2024 10:31 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik ben die Eurodance / populaire house uit de 90's ook pas later gaan waarderen.
Maar dat is meer nostalgie denk ik, al zitten er ook prima platen tussen.
Mijn vriendengroep was meer "alto" dus dan draaide je dat niet
Klopt. Net als Frans Bauer die zingt ook Rammstein naturel. Die kleine knipoog mis ik vaak bij Nederlandstalige bierbuikbrigades. Zo'n Wolter Kroes is toch om te janken.quote:Op dinsdag 17 september 2024 18:00 schreef Gretzl het volgende:
MEAU en Froukje zijn sowieso erg misplaatst in het lijstje van de TS
Ik begrijp verder ook best waarom Antoon, Flemming en Mart Hoogkamer bij een bepaalde doelgroep retepopulair zijn. De eerste twee zijn tieneridolen, de laatste maakt levensliederen die wat origineler zijn dan die van de gemiddelde volkszanger. Zit vaak ook een ironisch kantje aan.
Zelfs de matige nummers uit een oude top40 lijst 60, 70, 80 zijn leuker van de opgedrongen hits van vandaag.quote:Op dinsdag 17 september 2024 07:35 schreef WheatWaffles het volgende:
[..]
Pak een willekeurig Now this is what I call music CD van 1981 tot 1992. Meestal dubbel-CD's. Cds bomvol highlights! En je hebt zelfs meerdere uitgaven per jaar. Wat hebben we nu?
Drillrap en Taylor swift
Bij Oranjezomer, kwam regelmatig een volkszanger voor bij waar ik nog nooit van gehoord had en met een nummer waarvoor het zelfde gold. Elke keer dacht ik, wie kan dit nou leuk vinden...?quote:Op dinsdag 17 september 2024 05:13 schreef Alicia76 het volgende:
Op dit moment zijn mensen als Meau, Froukje, Antoon, Flemming, Mart Hoogkamer enz enz .. de grote sterren in ons land. WTF is er gebeurd? Dat is echt weggooi muziek, Stelt absoluut NIETS voor. Wat een armoede. Een beetje een volkszanger kan gewoon schatrijk worden op dit moment. Hoe dan???? Wat is er gebeurd? Waar is de tijd van kwaliteit muziek van bands als Het goede doel, Doe Maar, Frank Boeijen en alle anderen. Muziek is kapot gemaakt. Muziek stelt niets meer voor helaas. Allemaal doorsnee prut. Nummers die bijna nooit in de top 2000 zullen komen. Jammer dat we zo diep zijn gezonken na zoveel kwaliteit in de jaren 60, 70, 80 en 90.
Laten we het hopen, dat zijn tenminste nog wel respectabele artiestenquote:Op dinsdag 17 september 2024 08:46 schreef DrDentz het volgende:
En mensen die nu 15 zijn kijken over 20 jaar waarschijnlijk nostalgisch terug op muziek van Billie Eilish en The Weekend.
Ik voel me alles behalve aangesproken. Heb ik hier al eerder gepost. Ik betrek het niet op mezelf hoor. Maar voor het geval dat.quote:
Er is op het moment een muzikaal klimaat waarin dat soort types goed gedijen.quote:Op dinsdag 17 september 2024 20:06 schreef Piebe het volgende:
[..]
Bij Oranjezomer, kwam regelmatig een volkszanger voor bij waar ik nog nooit van gehoord had en met een nummer waarvoor het zelfde gold. Elke keer dacht ik, wie kan dit nou leuk vinden...?
En vervolgens kwam Helene "Wansmaak" Hendriks weer met een gouden plaat aanzetten.
Je twijfelt of Helene speelt dat ze het goed vindt? Of dat ze het echt goed vindt?quote:Op dinsdag 17 september 2024 20:14 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Er is op het moment een muzikaal klimaat waarin dat soort types goed gedijen.
Yves Berendse, Mart Hoogkamer, Marco Schuitmaker, Robert van Hemert. Het is alsof de sluizen open zijn gezet.
Hélène vindt het inderdaad prachtig, en ik betwijfel of het ironisch is.
Vindt ze echt. Dat is dan ook het enige dat echt is bij haar.quote:Op dinsdag 17 september 2024 20:17 schreef Piebe het volgende:
[..]
Je twijfelt of Helene speelt dat ze het goed vindt? Of dat ze het echt goed vindt?
Er zit écht helemaal niks bij dit soort tering herrie. Armoe.quote:Op dinsdag 17 september 2024 20:14 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Er is op het moment een muzikaal klimaat waarin dat soort types goed gedijen.
Yves Berendse, Mart Hoogkamer, Marco Schuitmaker, Robert van Hemert. Het is alsof de sluizen open zijn gezet.
Hélène vindt het inderdaad prachtig, en ik betwijfel of het ironisch is.
Ik twijfel altijd of iedereen wel echt moedwillig mee klapt in zo'n zaal.quote:Op dinsdag 17 september 2024 20:22 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Er zit écht helemaal niks bij dit soort tering herrie. Armoe.
Ieder zijn meug, maar ik heb altijd wat medelijden met mensen die dit soort muziek geweldig vinden.
Valentijn Driesen heeft gelijk, het is domme lege herrie. Ik sta er echt van te kijken dat het zo populair is onder bepaalde mensen.quote:Op dinsdag 17 september 2024 20:49 schreef Piebe het volgende:
[..]
Ik twijfel altijd of iedereen wel echt moedwillig mee klapt in zo'n zaal.
Wat dat betreft heb ik wel respect voor Valentijn Driesen die gewoon weigert mee te klappen.
Als je het niks vind, doe dan ook niet alsof.
Het komt niet vaak voorquote:Op dinsdag 17 september 2024 20:52 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Valentijn Driesen heeft gelijk, het is domme lege herrie. Ik sta er echt van te kijken dat het zo populair is onder bepaalde mensen.
In hun soort prima nummers, op Mart Hoogkamer (bovengemiddelde stem) na wel erg inwisselbare artiesten.quote:Op dinsdag 17 september 2024 20:52 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Valentijn Driesen heeft gelijk, het is domme lege herrie. Ik sta er echt van te kijken dat het zo populair is onder bepaalde mensen.
Het is allemaal hetzelfde simpele geneuzel.quote:Op dinsdag 17 september 2024 21:49 schreef Eightyone het volgende:
[..]
In hun soort prima nummers, op Mart Hoogkamer (bovengemiddelde stem) na wel erg inwisselbare artiesten.
Ze hadden gewoon geluk op het juiste moment op de juiste plaats te zijn, en dat er een pakkend deuntje was dat hun kant op waaide.
Ik ben van ná de Stones. En ik vind die band echt de meest overgewaardeerde aller tijden.quote:Op dinsdag 17 september 2024 09:21 schreef timmmmm het volgende:
Ok boomer, dat zeiden ze 60 jaar geleden over de Stones ook.
Veel goeds over gehoord. Die kan het nog ver gaan schoppen.quote:Op maandag 23 september 2024 23:47 schreef Cherni het volgende:
Maar ik luister ook naar de huidige muziek zoals bijvoorbeeld Moby.
Vroeger had je bevlogen DJ's die, met een beetje geluk, ook nog wat smaak hadden. Daardoor was er enige vorm van - in goed Nederlands - quality control. Sinds de opmars van streaming gaat het rap bergafwaarts.quote:Op dinsdag 17 september 2024 05:13 schreef Alicia76 het volgende:
Op dit moment zijn mensen als Meau, Froukje, Antoon, Flemming, Mart Hoogkamer enz enz .. de grote sterren in ons land. WTF is er gebeurd? Dat is echt weggooi muziek, Stelt absoluut NIETS voor. Wat een armoede. Een beetje een volkszanger kan gewoon schatrijk worden op dit moment. Hoe dan???? Wat is er gebeurd? Waar is de tijd van kwaliteit muziek van bands als Het goede doel, Doe Maar, Frank Boeijen en alle anderen. Muziek is kapot gemaakt. Muziek stelt niets meer voor helaas. Allemaal doorsnee prut. Nummers die bijna nooit in de top 2000 zullen komen. Jammer dat we zo diep zijn gezonken na zoveel kwaliteit in de jaren 60, 70, 80 en 90.
Bizar is dat hè? Van die mensen - soms inderdaad amper 35 of 40 - die dan praten over "muziek uit mijn tijd", alsof ze dood zijn.quote:Op dinsdag 24 september 2024 07:11 schreef Eightyone het volgende:
Er zijn redelijk wat 35plussers die blijven hangen bij wat ze in hun tienerjaren draaiden, en daar anno nu nog maar weinig aan toevoegen. Daarom zijn die 'back to the 80's/90's'-feestjes e.d. ook zo lucratief (of een overtreffende trap: Patty's Panter Party, waar restanten van Luv, Frizzle Sizzle, Dolly Dots en Mai Tai samen zullen komen).
Nou ligt het bij de meesten deels aan drukte, door kinderen, werk, enzovoort. Begrijpelijk, en toch ook zonde.
"Tribute" is ook maar gewoon een duur woord voor een coverband.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 20:15 schreef Eightyone het volgende:
Of ze gaan naar die ene Elvis-imitator die z'n oude liedjes nazingt, als ik me niet vergis stond 'ie zelfs in de Ziggo Dome.
Vrijwillig naar tribute-acts luisteren, nee. Nooit.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |