Die was in z'n genre heel behoorlijk.quote:Op dinsdag 17 september 2024 10:13 schreef Document1 het volgende:
I got the key I got the seeeeeeeekreeeeet wordt je blij van .
Douwe Bob heeft ook gewoon prima songmateriaal natuurlijk, het is alleen gewoon iemand die niet bepaald de lachers op zijn hand haaltquote:Op dinsdag 17 september 2024 08:25 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Een hoop zullen de artiest wellicht afkeuren, maar ik vind een nummer als 'nothing to lose' van Douwe Bob zo'n nummer dat als dit door een gerespecteerd artiest zou zijn gezongen een tijdloos nummer zou zijn. Ook heeft het nieuwe Direct best kwalitatief goede songs, waar het oude Direct zo verschrikkelijk afgezaagd was.
Als je dit soort songs over een spanwijdte van een 10 jaar verzamelt, heb je een generatie die best wel wat in handen heeft.
Voor veel muziekliefhebbers waren de jaren '80 qua pop overigens de meest bedenkelijke jaren. Veel nostalgie, maar ook veel wegwerpspul qua kwaliteit. Ondanks dat er misschien leuke meezingers tussenzitten.
Jij vindt reenbohw in de skyyyyy ook fantastisch zeker?quote:Op dinsdag 17 september 2024 10:15 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Die was in z'n genre heel behoorlijk.
Noem dan Max don't have sex with your ex of Barbie girl of zo, als het om bagger binnen die hoek gaat.
Nee.quote:Op dinsdag 17 september 2024 10:24 schreef Document1 het volgende:
[..]
Jij vindt reenbohw in de skyyyyy ook fantastisch zeker?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 20% gewijzigd door Eightyone op 17-09-2024 10:36:26 ]
Meau had vorig jaar 2 nummers in de Top 2000 (waarvan 1 met Racoon), Froukje 3 nummers, Flemming ook 3 nummers.quote:Op dinsdag 17 september 2024 05:13 schreef Alicia76 het volgende:
Op dit moment zijn mensen als Meau, Froukje, Antoon, Flemming, Mart Hoogkamer enz enz .. de grote sterren in ons land. WTF is er gebeurd? Dat is echt weggooi muziek, Stelt absoluut NIETS voor. Wat een armoede. Een beetje een volkszanger kan gewoon schatrijk worden op dit moment. Hoe dan???? Wat is er gebeurd? Waar is de tijd van kwaliteit muziek van bands als Het goede doel, Doe Maar, Frank Boeijen en alle anderen. Muziek is kapot gemaakt. Muziek stelt niets meer voor helaas. Allemaal doorsnee prut. Nummers die bijna nooit in de top 2000 zullen komen. Jammer dat we zo diep zijn gezonken na zoveel kwaliteit in de jaren 60, 70, 80 en 90.
"Ik wil zwemmon" vind ik een nummer met een hele grote knipoog. Beetje als dat nummer van Guillermo en Tropical Danny.quote:Op dinsdag 17 september 2024 10:02 schreef Eightyone het volgende:
[..]
'Ik wil zwemmen' hoor je over een paar decennia nog steeds op bruiloften. Gegarandeerd. Net als die Engelbewaarder.
Misschien dat de persóón Mart Hoogkamer tegen die tijd weinig belletjes meer doet rinkelen.
Son Mieux is een kwaliteitsband die ook live prima klinkt, niets mis mee.quote:Op dinsdag 17 september 2024 10:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
En je hebt Son Mieux, Pip Blom, Froukje (die hoort wmb echt niet in je eerste lijstje met scherpe teksten en goede muzikale omlijsting), Personal Trainer, TAPE TOY, Wodan Boys en Marathon.
Je punt?
Ik ben die Eurodance / populaire house uit de 90's ook pas later gaan waarderen.quote:Op dinsdag 17 september 2024 10:24 schreef Document1 het volgende:
[..]
Jij vindt reenbohw in de skyyyyy ook fantastisch zeker?
Ik ben en was altijd meer van de hip hop maar kan alle muziek waarderen. Van al die euro house vind ik eigenlijk dat alleen gypsy woman en plastic dreams de tand des tijds hebben doorstaan.quote:Op dinsdag 17 september 2024 10:31 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik ben die Eurodance / populaire house uit de 90's ook pas later gaan waarderen.
Maar dat is meer nostalgie denk ik, al zitten er ook prima platen tussen.
Mijn vriendengroep was meer "alto" dus dan draaide je dat niet
Dat laatste is vermoedelijk ergens in de vroege 10's voor het laatste gebeurd, iig voor het gericht vinden van goede muziek.quote:Op dinsdag 17 september 2024 10:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik heb ook dagen dat .... of struin ik de Top-40 van deze week af om te zien wat er in staat.
Toen ik 10-20 was, was ik daar ook veel actiever mee bezig.quote:Op dinsdag 17 september 2024 10:39 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Dat laatste is vermoedelijk ergens in de vroege 10's voor het laatste gebeurd, iig voor het gericht vinden van goede muziek.
Wel neus ik er weleens in om op de hoogte te blijven van wat er bij andere mensen speelt.
Precies dit is wat mensen om me heen niet altijd begrijpen. Ja ik kan Pink Floyd of King Crimson best waarderen en snap ook waarom The Beatles een grote impact hebben gehad. En op een festival zie ik graag een grote rock of metalband.quote:Op dinsdag 17 september 2024 10:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
Je hoeft muziek ook niet altijd te draaien omdat het kwaliteit is, het kan prima afhangen van de situatie, locatie of stemming.
Daarom ben ik fan van Joost Klein.quote:Op dinsdag 17 september 2024 10:31 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik ben die Eurodance / populaire house uit de 90's ook pas later gaan waarderen.
Maar dat is meer nostalgie denk ik, al zitten er ook prima platen tussen.
Mijn vriendengroep was meer "alto" dus dan draaide je dat niet
Klopt. Net als Frans Bauer die zingt ook Rammstein naturel. Die kleine knipoog mis ik vaak bij Nederlandstalige bierbuikbrigades. Zo'n Wolter Kroes is toch om te janken.quote:Op dinsdag 17 september 2024 18:00 schreef Gretzl het volgende:
MEAU en Froukje zijn sowieso erg misplaatst in het lijstje van de TS
Ik begrijp verder ook best waarom Antoon, Flemming en Mart Hoogkamer bij een bepaalde doelgroep retepopulair zijn. De eerste twee zijn tieneridolen, de laatste maakt levensliederen die wat origineler zijn dan die van de gemiddelde volkszanger. Zit vaak ook een ironisch kantje aan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |