FOK!forum / Formule 1 / [Nabeschouwing] Formula 1 Azerbaijan Grand Prix 2024 #9
Niznozondag 15 september 2024 @ 21:04
Ha7F9cQ.jpeg

WtyXLbw.jpg

Baku City Circuit

97zg1Mx.pngGYd48uF.png

ImbWFge.jpg

fxISvgS.png

DigfbE7.jpg

3oy7he7.png

vjiSLTe.jpg

S9XwK9T.png

LU4O93P.jpg

cnyRsvW.png

Kdaa749.jpg

# Hoe kan je een F1 superlicentie krijgen?

# Countdown naar de sessies
DombohetOlifantje1zondag 15 september 2024 @ 21:04
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 20:53 schreef PirE het volgende: Zijn deze al gepost? McLaren typisch Britse bouwkwaliteit, met een beetje druk vervormd de achtervleugel. Niks aan de hand natuurlijk allemaal acceptabel. [ x ] De Ferrari ter vergelijking eronder. [ x ] FIA reactie zal wel zijn dat het duur is om het aan te passen voor het einde van het jaar.
Toch benieuwd naar de maximaal gehaalde snelheden dan zo zonder DRS. Dan zou daar een exceptioneel verschil zichtbaar moeten zijn.
potjecremezondag 15 september 2024 @ 21:05
Ja ik bedoelde naar links.
Taradozondag 15 september 2024 @ 21:05
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2024 21:03 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Maar Perez had zicht op de situatie. Zo dom om dan niet iets naar rechts te sturen.
Links?

Niet heel handig inderdaad, dat heeft hij wel vaker maar het was Sainz die afweek.
Nattekatzondag 15 september 2024 @ 21:05
Ik heb nu plots zin om de mening van potjecreme over Oostenrijk op te zoeken.
potjecremezondag 15 september 2024 @ 21:06
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 21:05 schreef Tarado het volgende:

[..]
Links?

Niet heel handig inderdaad, dat heeft hij wel vaker maar het was Sainz die afweek.
De track buigt daar ook iets af.
potjecremezondag 15 september 2024 @ 21:06
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 21:05 schreef Nattekat het volgende:
Ik heb nu plots zin om de mening van potjecreme over Oostenrijk op te zoeken.
Wat was er in Oostenrijk?
Nattekatzondag 15 september 2024 @ 21:07
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2024 21:06 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Wat was er in Oostenrijk?
Precies hetzelfde, andere namen.
Taradozondag 15 september 2024 @ 21:10
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2024 21:06 schreef potjecreme het volgende:

[..]
De track buigt daar ook iets af.
Op Sky liet Karun hoe hij verder het zien, dat de stewards het als een racing incident beschouwen zegt dat het niet zo heel makkelijk was, maar ik was het wel met hem eens dat Sainz predominantly at fault was.
potjecremezondag 15 september 2024 @ 21:14
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 21:10 schreef Tarado het volgende:

[..]
Op Sky liet Karun hoe hij verder het zien, dat de stewards het als een racing incident beschouwen zegt dat het niet zo heel makkelijk was, maar ik was het wel met hem eens dat Sainz predominantly at fault was.
Perez kon wel iets meer doen om het te voorkomen.

twitter
PirEzondag 15 september 2024 @ 21:19
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 21:04 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:

[..]
Toch benieuwd naar de maximaal gehaalde snelheden dan zo zonder DRS. Dan zou daar een exceptioneel verschil zichtbaar moeten zijn.
Hoogste topsnelheid zonder DRS.
Lcjx6Ho.jpeg
Origami94zondag 15 september 2024 @ 21:20
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2024 21:14 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Perez kon wel iets meer doen om het te voorkomen.

[ x ]
Wat een ONZIN.

Wat is dit voor een normaal rijdt hij zo ook bias bs? Sainz geeft aan dat hij wist dat Perez aan zijn binnenkant zit, dan hoor je juist rekening te houden met een auto in je achteruitkijk spiegel. Als ik in het verkeer naar links ga moet ik altijd weten wat er achter mij speelt. "Ja maar dit doe ik altijd" is geen legitiem excuus, al ken ik de regels van de FIA niet (en denk velen met mij).

Is dit geen precedent om iedereen de muur in te beuken die achter je rijdt?
potjecremezondag 15 september 2024 @ 21:21
Dit is wat Perez zag. Waarom reageerde hij niet?

twitter
Origami94zondag 15 september 2024 @ 21:22
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2024 21:21 schreef potjecreme het volgende:
Dit is wat Perez zag. Waarom reageerde hij niet?

[ x ]
omdat hij niet hoeft uit te wijken?
TheStigsDutchCousinzondag 15 september 2024 @ 21:23
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 21:19 schreef PirE het volgende:

[..]
Hoogste topsnelheid zonder DRS.
[ afbeelding ]
De tering :P
potjecremezondag 15 september 2024 @ 21:24
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 21:22 schreef Origami94 het volgende:

[..]
omdat hij niet hoeft uit te wijken?
Lol dan maar de muur in.
Starflyerzondag 15 september 2024 @ 21:25
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2024 21:14 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Perez kon wel iets meer doen om het te voorkomen.

[ x ]
Norris ook in Oostenrijk. Toch was het de schuld van de ander.
pmponerzondag 15 september 2024 @ 21:25
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 21:22 schreef Origami94 het volgende:

[..]
omdat hij niet hoeft uit te wijken?
Klopt hoor daarom staat het ook in het decisions document dat hij het had kunnen voorkomen.
Je lijn houden en weer ca 1 miljoen van de budgetcap is natuurlijk ook veel slimmer dan iets naar rechts sturen.
het is namelijk de schuld van Sainz dus die moet maar een andere lijn kiezen ook al ligt hij voor.
Starflyerzondag 15 september 2024 @ 21:26
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2024 21:24 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Lol dan maar de muur in.
Dat had Sainz ook kunnen voorkomen door niet naar links te gaan.
pmponerzondag 15 september 2024 @ 21:26
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2024 21:25 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Norris ook in Oostenrijk. Toch was het de schuld van de ander.
ja daar was nog wel een detail iets anders, namelijk de auto breedte die over gelaten moest worden.
Nu weet ik dat niet meer precies, maar daar zou je dus anders over kunnen oordelen.
potjecremezondag 15 september 2024 @ 21:27
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2024 21:26 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Dat had Sainz ook kunnen voorkomen door niet naar links te gaan.
De weg gaat naar links... Tevens als je de beelden ziet blijft het raar dat Perez niet handelde.
Starflyerzondag 15 september 2024 @ 21:28
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 21:26 schreef pmponer het volgende:

[..]
ja daar was nog wel een detail iets anders, namelijk de auto breedte die over gelaten moest worden.
Nu weet ik dat niet meer precies, maar daar zou je dus anders over kunnen oordelen.
Daar had Norris ook kunnen uitwijken om een crash te voorkomen.

Idem wat Perez hier ook had kunnen doen. Maar de meeste schuld blijft bij diegene die op de ander afstuurt alsof hij er niet is.
pmponerzondag 15 september 2024 @ 21:28
Ik denk dat iedereen het decisions document maar even goed moet lezen, zo zit het, klaar.
Starflyerzondag 15 september 2024 @ 21:28
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2024 21:27 schreef potjecreme het volgende:

[..]
De weg gaat naar links... Tevens als je de beelden ziet blijft het raar dat Perez niet handelde.
Er was nog genoeg ruimte rechts van Perez.
Starflyerzondag 15 september 2024 @ 21:29
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 20:38 schreef Rianne84 het volgende:

[..]
Marko heeft wel gezegd dat er in Singapore nieuws zou komen, maar dit is wel erg rigoureus
Lawson's optie zou vandaag aflopen, dus dat er iets bekend gemaakt wordt geloof ik wel.
potjecremezondag 15 september 2024 @ 21:30
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2024 21:28 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Daar had Norris ook kunnen uitwijken om een crash te voorkomen.

Idem wat Perez hier ook had kunnen doen. Maar de meeste schuld blijft bij diegene die op de ander afstuurt alsof hij er niet is.
Dus jij vindt het niet raar dat hij gewoon niet reageert. 2 seconden had hij. Je ziet Sainz langzaam naar links komen. Je ziet hier ook de weg naar links gaan.

twitter
pmponerzondag 15 september 2024 @ 21:32
Ik laat het hierbij, ik heb net de onboard van Sainz bekeken en ja hij stuurt echt full lock naar links echt niet normaal
potjecremezondag 15 september 2024 @ 21:33
Je hebt al een slecht seizoen en nog blijf je dit soort dingen doen. Net een soort Stroll.
Starflyerzondag 15 september 2024 @ 21:40
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2024 21:30 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Dus jij vindt het niet raar dat hij gewoon niet reageert. 2 seconden had hij. Je ziet Sainz langzaam naar links komen. Je ziet hier ook de weg naar links gaan.

[ x ]
Jawel, maar dat wil niet zeggen dat hij de meeste schuld heeft.
Starflyerzondag 15 september 2024 @ 21:43
quote:
2s.gif Op zondag 15 september 2024 19:24 schreef Troel het volgende:

[..]
Dat ben ik niet met je eens.
Een illegale actie wordt niet ongedaan gemaakt door een andere illegale actie. In dat geval zijn beide fout en niet dat daardoor de fout van de ander niet telt.
Whiskers2009zondag 15 september 2024 @ 21:50
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2024 21:43 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Een illegale actie wordt niet ongedaan gemaakt door een andere illegale actie. In dat geval zijn beide fout en niet dat daardoor de fout van de ander niet telt.
Huh? Waar heb je het over? :?
Niznozondag 15 september 2024 @ 21:53
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2024 21:50 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Huh? Waar heb je het over? :?
over dat er wel of geen Delta meer is

Ik ben het met Troel eens dat als er zo ver is afgeremd na de finish het lastig is dat je door de VSC niet voorbij kan en een veilige snelheid aan kan houden in plaats van ook vol in de remmen te moeten.

Een VSC is dat je op een bepaalde snelheid moet blijven.
Starflyerzondag 15 september 2024 @ 21:57
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2024 21:50 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Huh? Waar heb je het over? :?
Dat een illegale inhaalactie niet goed gepraat kan worden doordat er iemand zich niet aan de delta houdt. Dan zijn beide fout.

Die delta is een apart geval en zou ook apart van de inhaalactie beoordeeld moeten worden, als er überhaupt na de race al sprake was van een delta, want ook dat waag ik te betwijfelen.

[ Bericht 12% gewijzigd door Starflyer op 15-09-2024 22:12:02 ]
bedachtzaamzondag 15 september 2024 @ 21:58
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2024 21:33 schreef potjecreme het volgende:
Je hebt al een slecht seizoen en nog blijf je dit soort dingen doen. Net een soort Stroll.
Te belachelijk dat je de schuld bij Perez legt.
Ze rijden daar uit een bocht weg met een flink recht stuk voor hen, er is dus totaal geen rede voor Sainz om zo naar links te komen en tegen Perez aan te rijden.
Een natuurlijk houd Perez zijn lijn, die wil liefst met goede tractie langs de Ferrari om bij de volgende bocht er voorbij te gaan.
Whiskers2009zondag 15 september 2024 @ 21:59
Misquote
Niznozondag 15 september 2024 @ 22:00
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2024 21:59 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Niet na de finish. En het onderzoek ging totaal niet over deltatijden. Maar of je mag inhalen ná de finish maar zonder dat de VSC is ingetrokken.

En @:Starflyer zei erder (net als ik. En terecht) dat deltatijden niks met de under investigation te maken hadden.
maar jij vroeg waar Star het over heeft.
En daar reageer ik op.

ga niet nogmaals beginnen.
Whiskers2009zondag 15 september 2024 @ 22:02
quote:
99s.gif Op zondag 15 september 2024 22:00 schreef Nizno het volgende:

[..]
maar jij vroeg waar Star het over heeft.
En daar reageer ik op.

ga niet nogmaals beginnen.
Ik vroeg het hem. Want ik snap het ff niet meer.

No offence. Niet vervelend bedoeld naar jou (of hem) verder.
TheStigsDutchCousinzondag 15 september 2024 @ 22:04
Lief spelen dames O+
opgebaardezondag 15 september 2024 @ 22:09
twitter


twitter


[ Bericht 43% gewijzigd door opgebaarde op 15-09-2024 22:15:41 ]
Origami94zondag 15 september 2024 @ 22:12
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 21:25 schreef pmponer het volgende:

[..]
Klopt hoor daarom staat het ook in het decisions document dat hij het had kunnen voorkomen.
Je lijn houden en weer ca 1 miljoen van de budgetcap is natuurlijk ook veel slimmer dan iets naar rechts sturen.
het is namelijk de schuld van Sainz dus die moet maar een andere lijn kiezen ook al ligt hij voor.
Je bedoelt naar links?

Sainz vertelt dat hij wist dat Perez aan zijn binnenkant lag. Dan is de weg niet alleen voor jou.
bedachtzaamzondag 15 september 2024 @ 22:18
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2024 22:09 schreef opgebaarde het volgende:
[ x ]

[ x ]
In feite is de McLaren met die vleugels gewoon illegaal.
TheStigsDutchCousinzondag 15 september 2024 @ 22:20
quote:
7s.gif Op zondag 15 september 2024 22:18 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
In feite is de McLaren met die vleugels gewoon illegaal.
Benieuwd of dit dan een staartje krijgt, indien dit ook echt zo is.
Origami94zondag 15 september 2024 @ 22:22
https://www.facebook.com/share/r/AxZVfZJHT14nt3sb/

Max heeft weinig spiegels in huis
Whiskers2009zondag 15 september 2024 @ 22:24
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 22:20 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Benieuwd of dit dan een staartje krijgt, indien dit ook echt zo is.
Nee. Want de FIA wil er niks aan doen. Hebben ze al gezegd toch?
Whiskers2009zondag 15 september 2024 @ 22:25
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 22:22 schreef Origami94 het volgende:
https://www.facebook.com/share/r/AxZVfZJHT14nt3sb/

Max heeft weinig spiegels in huis
Niet iedereen heeft FB
Niznozondag 15 september 2024 @ 22:25
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2024 22:24 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Nee. Want de FIA wil er niks aan doen. Hebben ze al gezegd toch?
dat ging om de voorvleugel toch?
TheStigsDutchCousinzondag 15 september 2024 @ 22:25
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2024 22:24 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Nee. Want de FIA wil er niks aan doen. Hebben ze al gezegd toch?
Dat had toch met die voorvleugels te maken?
Evenstarzondag 15 september 2024 @ 22:27
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2024 22:24 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Nee. Want de FIA wil er niks aan doen. Hebben ze al gezegd toch?
Dat was de voorvleugel, dit met de achtervleugel is weer redelijk nieuw volgens mij. Ik had het in ieder geval niet eerder gehoord.
Whiskers2009zondag 15 september 2024 @ 22:27
quote:
99s.gif Op zondag 15 september 2024 22:25 schreef Nizno het volgende:

[..]
dat ging om de voorvleugel toch?
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 22:25 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Dat had toch met die voorvleugels te maken?
Verrek, nu jullie het zeggen: inderdaad :D

Maar ik verwacht hier dan ook niks op qua actie..
Evenstarzondag 15 september 2024 @ 22:30
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2024 22:27 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
[..]
Verrek, nu jullie het zeggen: inderdaad :D

Maar ik verwacht hier dan ook niks op qua actie..
Als je de regels puur leest is dit gewoon illegaal, maar ja, alles om het spannend te maken, desnoods met illegale middelen.
Starflyerzondag 15 september 2024 @ 22:30
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2024 22:02 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ik vroeg het hem. Want ik snap het ff niet meer.

No offence. Niet vervelend bedoeld naar jou (of hem) verder.
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2024 21:57 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Dat een illegale inhaalactie niet goed gepraat kan worden doordat er iemand zich niet aan de delta houdt. Dan zijn beide fout.

Die delta is een apart geval en zou ook apart van de inhaalactie beoordeeld moeten worden, als er überhaupt na de race al sprake was van een delta, want ook dat waag ik te betwijfelen.
potjecremezondag 15 september 2024 @ 22:30
Whiskers2009zondag 15 september 2024 @ 22:32
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2024 22:30 schreef Starflyer het volgende:

[..]
[..]

Dank voor de verduidelijking ^O^

Dan zijn we het dus eens dat delta's irrelevant zijn in deze? En ook niet werden genoemd in de summons- of decisiondocumenten. En dat dat mijn standpunt dus onderstreept?
Whiskers2009zondag 15 september 2024 @ 22:33
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 22:30 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Als je de regels puur leest is dit gewoon illegaal, maar ja, alles om het spannend te maken, desnoods met illegale middelen.
Ja, die flexende voorvleugels ook.. -O-
ChevyCapricezondag 15 september 2024 @ 22:33
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 22:30 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Als je de regels puur leest is dit gewoon illegaal, maar ja, alles om het spannend te maken, desnoods met illegale middelen.
Welke regel betreft dit?
Starflyerzondag 15 september 2024 @ 22:36
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2024 22:32 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Dank voor de verduidelijking ^O^

Dan zijn we het dus eens dat delta's irrelevant zijn in deze? En ook niet werden genoemd in de summons- of decisiondocumenten. En dat dat mijn standpunt dus onderstreept?
Ja, voor de beoordeling van de inhaalactie zijn ze niet relevant.
PirEzondag 15 september 2024 @ 22:36
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 22:27 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Dat was de voorvleugel, dit met de achtervleugel is weer redelijk nieuw volgens mij. Ik had het in ieder geval niet eerder gehoord.
Op onboards van Spa zie je hetzelfde bij McLaren.

In mijn ogen moet het niet kunnen dat de DRS flap zo buigt in gesloten toestand, dan is je constructie niet sterk genoeg. Andere teams hebben het probleem niet.

Maar ik geef niet op en zeur elke GP over de flexwings op de Mclaren.
Evenstarzondag 15 september 2024 @ 22:38
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 22:33 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Welke regel betreft dit?
GXhuJG-XoAAhW5-?format=png&name=900x900

Stuk onder g.

Wat McLaren doet is een soort van mini-DRS creëren op topsnelheid, zonder dat ze daadwerkelijk DRS gebruiken en dat mag volgens de regels gewoon niet.
Starflyerzondag 15 september 2024 @ 22:40
Voor en achtervleugels vallen ook onder regel 3.2.2

quote:
3.2.2 Aerodynamic Influence
With the exception of the driver adjustable bodywork described in Article 3.10.10 (in addition
to minimal parts solely associated with its actuation) and the flexible seals specifically
permitted by Articles 3.13 and 3.14.4, all aerodynamic components or bodywork influencing
the car’s aerodynamic performance must be rigidly secured and immobile with respect to
their frame of reference defined in Article 3.3.
Origami94zondag 15 september 2024 @ 22:41
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2024 22:25 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Niet iedereen heeft FB
:')
Peterseliemanzondag 15 september 2024 @ 22:42
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 22:38 schreef Evenstar het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Stuk onder g.

Wat McLaren doet is een soort van mini-DRS creëren op topsnelheid, zonder dat ze daadwerkelijk DRS gebruiken en dat mag volgens de regels gewoon niet.
c is ook wel interessant
TheStigsDutchCousinzondag 15 september 2024 @ 22:43
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 22:30 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Als je de regels puur leest is dit gewoon illegaal, maar ja, alles om het spannend te maken, desnoods met illegale middelen.
Totdat RBR wat bedenkt :+
Evenstarzondag 15 september 2024 @ 22:43
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2024 22:40 schreef Starflyer het volgende:
Voor en achtervleugels vallen ook onder regel 3.2.2
[..]

Mwah dit kan je nog op allerlei manieren uitleggen, maar regels omtrent dat het gewoon niet mag bewegen/opengaan zonder dat er input is vanuit de driver is gewoon duidelijk en niet anders uit te leggen.

Bij de McLaren schijnt verschil tussen wel of geen DRS ook het laagste te zijn van alle topteams. Niet zelf onderzocht, maar wel meerdere onderbouwde voorbeelden gezien.

Het is gewoon "raar" dat Red Bull steeds op de vingers is getikt omtrent vleugels die teveel bewogen en McLaren er gewoon mee weg komt. Ik kan dan maar een reden bedenken en dat is vooral dat ze het "spannend" willen houden en dus dit maar toelaten.
PirEzondag 15 september 2024 @ 22:44
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 22:38 schreef Evenstar het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Stuk onder g.

Wat McLaren doet is een soort van mini-DRS creëren op topsnelheid, zonder dat ze daadwerkelijk DRS gebruiken en dat mag volgens de regels gewoon niet.
Is toch gewoon c.
Bij de andere teams beweegt de DRS flap niet ten opzichte van de rest van de vleugel in gesloten toestand.

Bij McLaren is er wel beweging ten opzichte van de rest van de constructie. Geen idee wat de tolerantie op die onderdelen is, maar het lijkt me vrij ruim als dit erbinnen valt.
TheStigsDutchCousinzondag 15 september 2024 @ 22:44
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 22:38 schreef Evenstar het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Stuk onder g.

Wat McLaren doet is een soort van mini-DRS creëren op topsnelheid, zonder dat ze daadwerkelijk DRS gebruiken en dat mag volgens de regels gewoon niet.
"Het we hebben al deze regels!"

"Kampioenschap is wel saai zo."

"Ja, een beetje wel. Weet je wat, we doen alsof ze de regels niet overtreden! Houd het spannend!"
Evenstarzondag 15 september 2024 @ 22:46
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 22:44 schreef PirE het volgende:

[..]
Is toch gewoon c.
Bij de andere teams beweegt de DRS flap niet ten opzichte van de rest van de vleugel in gesloten toestand.

Bij McLaren is er wel beweging ten opzichte van de rest van de constructie.
Ja @Peterselieman gaf het ook al aan, valt zeker ook onder c, maar zo niet dan g, of allebei. Het klopt gewoon niet.
Whiskers2009zondag 15 september 2024 @ 22:47
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 22:41 schreef Origami94 het volgende:

[..]
:')
Wat? Ik heb het niet. Kan dus niet lezen waar je naar verwijst.
Starflyerzondag 15 september 2024 @ 22:47
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 22:43 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Mwah dit kan je nog op allerlei manieren uitleggen, maar regels omtrent dat het gewoon niet mag bewegen/opengaan zonder dat er input is vanuit de driver is gewoon duidelijk en niet anders uit te leggen.

Bij de McLaren schijnt verschil tussen wel of geen DRS ook het laagste te zijn van alle topteams. Niet zelf onderzocht, maar wel meerdere onderbouwde voorbeelden gezien.

Het is gewoon "raar" dat Red Bull steeds op de vingers is getikt omtrent vleugels die teveel bewogen en McLaren er gewoon mee weg komt. Ik kan dan maar een reden bedenken en dat is vooral dat ze het "spannend" willen houden en dus dit maar toelaten.
Ja, voor de DRS flap is dat wel een goede toevoeging.
Red_85zondag 15 september 2024 @ 22:48
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2024 22:09 schreef opgebaarde het volgende:
[ x ]

[ x ]
Ligt bijna plat.

Niet normaal dat er niks aan gedaan wordt.
Evenstarzondag 15 september 2024 @ 22:48
Trouwens, McLaren zelf doet hier niks fout vind ik. Grenzen opzoeken en op het randje of er zelfs overheen gaan is wat F1 zo leuk maakt. Probleem is vooral dat FIA gewoon niet consequent is.

Ze hebben Red Bull ook dingen laten aanpassen midden in een seizoen. Ferrari hebben ze toen ook goed te pakken gehad met hun fuelflow trucjes, maar nu laten ze McLaren gewoon hun gang gaan en dat is waar het mis gaat.
Red_85zondag 15 september 2024 @ 22:49
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 22:48 schreef Evenstar het volgende:
Trouwens, McLaren zelf doet hier niks fout vind ik. Grenzen opzoeken en op het randje of er zelfs overheen gaan is wat F1 zo leuk maakt. Probleem is vooral dat FIA gewoon niet consequent is.

Ze hebben Red Bull ook dingen laten aanpassen midden in een seizoen. Ferrari hebben ze toen ook goed te pakken gehad met hun fuelflow trucjes, maar nu laten ze McLaren gewoon hun gang gaan en dat is waar het mis gaat.
Dit.
trein2000zondag 15 september 2024 @ 22:52
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 22:48 schreef Evenstar het volgende:
Trouwens, McLaren zelf doet hier niks fout vind ik. Grenzen opzoeken en op het randje of er zelfs overheen gaan is wat F1 zo leuk maakt. Probleem is vooral dat FIA gewoon niet consequent is.

Ze hebben Red Bull ook dingen laten aanpassen midden in een seizoen. Ferrari hebben ze toen ook goed te pakken gehad met hun fuelflow trucjes, maar nu laten ze McLaren gewoon hun gang gaan en dat is waar het mis gaat.
De FIA is al jaren heel consequent in zn inconsequentie.
TheStigsDutchCousinzondag 15 september 2024 @ 22:52
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 22:48 schreef Evenstar het volgende:
Trouwens, McLaren zelf doet hier niks fout vind ik. Grenzen opzoeken en op het randje of er zelfs overheen gaan is wat F1 zo leuk maakt. Probleem is vooral dat FIA gewoon niet consequent is.

Ze hebben Red Bull ook dingen laten aanpassen midden in een seizoen. Ferrari hebben ze toen ook goed te pakken gehad met hun fuelflow trucjes, maar nu laten ze McLaren gewoon hun gang gaan en dat is waar het mis gaat.
Als meerdere teams hierover gaan klagen en de FIA geeft niet thuis, dan gaat elk team iets soortgelijks doen. En dan mag het opeens niet meer :+
PirEzondag 15 september 2024 @ 23:02
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 22:52 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Als meerdere teams hierover gaan klagen en de FIA geeft niet thuis, dan gaat elk team iets soortgelijks doen. En dan mag het opeens niet meer :+
De constructie van de drs-flap wat flexibeler maken en hij zal sneller/eerder vervormen onder load.
Truc is om de balans goed te krijgen dat hij nog wel stevig genoeg is voor de statische tests.
Ik vermoed dat je dat wel voor elkaar kan krijgen in de break na Singapore.

Een ban komt niet eerder dan 2025.
SiGNezondag 15 september 2024 @ 23:02
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 22:48 schreef Evenstar het volgende:
Trouwens, McLaren zelf doet hier niks fout vind ik. Grenzen opzoeken en op het randje of er zelfs overheen gaan is wat F1 zo leuk maakt. Probleem is vooral dat FIA gewoon niet consequent is.

Ze hebben Red Bull ook dingen laten aanpassen midden in een seizoen. Ferrari hebben ze toen ook goed te pakken gehad met hun fuelflow trucjes, maar nu laten ze McLaren gewoon hun gang gaan en dat is waar het mis gaat.
Je mag de randjes van de regels opzoeken maar je mag er niet overheen.
Als je geen harde limieten stelt dan kan iedereen maar wat aan sjoemelen.

En er zijn testmethodes maar dat is niet veel meer dan een gewicht op de vleugel plaatsen, tijdens het rijden is de druk toch net wat anders verdeeld maar daar zijn geen testmethoden voor.
ChevyCapricezondag 15 september 2024 @ 23:02
Als het nou echt illegaal was waarom zouden de andere teams dan niet naar de rechter stappen
PirEzondag 15 september 2024 @ 23:05
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2024 23:02 schreef ChevyCaprice het volgende:
Als het nou echt illegaal was waarom zouden de andere teams dan niet naar de rechter stappen
Ferrari heeft ook een paard in de race, hopelijk komt er druk van meerdere kanten.
Whiskers2009zondag 15 september 2024 @ 23:06
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2024 23:02 schreef ChevyCaprice het volgende:
Als het nou echt illegaal was waarom zouden de andere teams dan niet naar de rechter stappen
Welke rechter precies (meteen)?
Tis niet dat ze ff een kort gedingetje kunnen beginnen he? :D

Ze hebben zich allemaal geconformeerd ad FIA.
Peterseliemanzondag 15 september 2024 @ 23:15
Reken maar dat RBR in Austin soortgelijke oplossingen heeft
TheStigsDutchCousinzondag 15 september 2024 @ 23:20
quote:
14s.gif Op zondag 15 september 2024 23:15 schreef Peterselieman het volgende:
Reken maar dat RBR in Austin soortgelijke oplossingen heeft
Of wat beters.
Starflyerzondag 15 september 2024 @ 23:21
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2024 23:02 schreef ChevyCaprice het volgende:
Als het nou echt illegaal was waarom zouden de andere teams dan niet naar de rechter stappen
Ze hebben over de voorvleugels geklaagd bij de FIA, die heeft er naar gekeken en gezegd dat ze er dit seizoen niets mee doen.

Wat de achtervleugels betreft weet ik dat niet. Misschien komt dat nog.
Peterseliemanzondag 15 september 2024 @ 23:23
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2024 23:21 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Ze hebben over de voorvleugels geklaagd bij de FIA, die heeft er naar gekeken en gezegd dat ze er dit seizoen niets mee doen.

Wat de achtervleugels betreft weet ik dat niet. Misschien komt dat nog.
Teams gaan er wel mee aan de slag omdat het gratis topsnelheid is
bedachtzaammaandag 16 september 2024 @ 00:09
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 22:48 schreef Evenstar het volgende:
Trouwens, McLaren zelf doet hier niks fout vind ik. Grenzen opzoeken en op het randje of er zelfs overheen gaan is wat F1 zo leuk maakt. Probleem is vooral dat FIA gewoon niet consequent is.

Ze hebben Red Bull ook dingen laten aanpassen midden in een seizoen. Ferrari hebben ze toen ook goed te pakken gehad met hun fuelflow trucjes, maar nu laten ze McLaren gewoon hun gang gaan en dat is waar het mis gaat.
Vergeet Aston ook niet vorig jaar, waren ook ineens een stuk langzamer nadat ze de voorvleugel moesten aanpassen.
Origami94maandag 16 september 2024 @ 00:30
De Formule 1 heeft minder regels nodig. Het laatste wat je wilt is dat topjuristen gaan bepalen wie er kampioen wordt.
Whiskers2009maandag 16 september 2024 @ 01:01
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 00:30 schreef Origami94 het volgende:
De Formule 1 heeft minder regels nodig. Het laatste wat je wilt is dat topjuristen gaan bepalen wie er kampioen wordt.
Dat gebeurt dan ook niet
Taradomaandag 16 september 2024 @ 06:54
quote:
11s.gif Op zondag 15 september 2024 23:02 schreef SiGNe het volgende:

[..]
Je mag de randjes van de regels opzoeken maar je mag er niet overheen.
Als je geen harde limieten stelt dan kan iedereen maar wat aan sjoemelen.

En er zijn testmethodes maar dat is niet veel meer dan een gewicht op de vleugel plaatsen, tijdens het rijden is de druk toch net wat anders verdeeld maar daar zijn geen testmethoden voor.
Dan doen ze het toch goed?
Je krijgt bij de FIA alleen een beetje het gevoel dat ze de ene keer wel ingrijpen en de andere keer niet, nu komt het lekker uit in het kampioenschap dat Mclaren zo'n inhaalslag maakt. Ik denk dat als Verstappen was blijven winnen en dan zo'n achtervleugel zou hebben ze al aan de bel hadden getrokken van niet in de geest van de regels etc.
WismutVeilchen83maandag 16 september 2024 @ 08:41
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 06:54 schreef Tarado het volgende:

[..]
Dan doen ze het toch goed?
Je krijgt bij de FIA alleen een beetje het gevoel dat ze de ene keer wel ingrijpen en de andere keer niet, nu komt het lekker uit in het kampioenschap dat Mclaren zo'n inhaalslag maakt. Ik denk dat als Verstappen was blijven winnen en dan zo'n achtervleugel zou hebben ze al aan de bel hadden getrokken van niet in de geest van de regels etc.
De constructeurstitel is al niet meer spannend anders.
Wienerschnitzelsmaandag 16 september 2024 @ 11:26
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2024 23:02 schreef ChevyCaprice het volgende:
Als het nou echt illegaal was waarom zouden de andere teams dan niet naar de rechter stappen
Ik neem aan dat dat allemaal volledig afgeschermd is in de concorde agreement. FIA en arbitrage zijn de 'rechters' van de F1.
TheStigsDutchCousinmaandag 16 september 2024 @ 11:28
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 11:26 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Ik neem aan dat dat allemaal volledig afgeschermd is in de concorde agreement. FIA en arbitrage zijn de 'rechters' van de F1.
Concorde is geflopt ande- oh wacht.
Wienerschnitzelsmaandag 16 september 2024 @ 11:28
quote:
11s.gif Op zondag 15 september 2024 23:02 schreef SiGNe het volgende:

[..]
Je mag de randjes van de regels opzoeken maar je mag er niet overheen.
Als je geen harde limieten stelt dan kan iedereen maar wat aan sjoemelen.

En er zijn testmethodes maar dat is niet veel meer dan een gewicht op de vleugel plaatsen, tijdens het rijden is de druk toch net wat anders verdeeld maar daar zijn geen testmethoden voor.
Je hebt natuurlijk ook nog de geest van de regels waar de FIA juist een ding van heeft gemaakt de laatste paar jaren, als het zoals met deze achtervleugel duidelijk tegen de geest en het doel van de regels is (die DRS-vleugel hoort niet open te gaan in die hoeken) dan kan de FIA directives en verduidelijkingen aangeven binnen het seizoen zoals laatst gebeurde met dat achterremmenverhaal.
franske19maandag 16 september 2024 @ 11:31
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2024 23:02 schreef ChevyCaprice het volgende:
Als het nou echt illegaal was waarom zouden de andere teams dan niet naar de rechter stappen
Zo werkt het niet. Maar reken er op dat meerdere teams bij de FIA gaan informeren of een dergelijke systeem legaal is. Waarna de FIA zegt ja of nee.

In 2021 was er na een paar races direct een ban voor de flexibele vleugels van Red Bull en Mercedes. In 2022 werd de flexibele vloer na een paar races in de ban gedaan (wat vooral Ferrari benadeelde). Het is wel opvallend als dit ineens wel gewoon het hele seizoen gebruikt mag blijven worden.
SiGNemaandag 16 september 2024 @ 14:19
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 11:28 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Je hebt natuurlijk ook nog de geest van de regels waar de FIA juist een ding van heeft gemaakt de laatste paar jaren, als het zoals met deze achtervleugel duidelijk tegen de geest en het doel van de regels is (die DRS-vleugel hoort niet open te gaan in die hoeken) dan kan de FIA directives en verduidelijkingen aangeven binnen het seizoen zoals laatst gebeurde met dat achterremmenverhaal.
Ook dat ja en Mclaren had ook geklaagd over Red Bull dus niet meer dan logisch als Red Bull over McLaren gaat klagen.
Hoort ook een beetje bij de competitie maar zolang men maar binnen de (grijze) regels blijft want anders wordt het oneerlijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door SiGNe op 16-09-2024 14:36:31 ]
Evenstarmaandag 16 september 2024 @ 15:22
quote:
11s.gif Op maandag 16 september 2024 14:19 schreef SiGNe het volgende:

[..]
Ook dat ja en Mclaren had ook geklaagd over Red Bull dus niet meer dan logisch als Red Bull over McLaren gaat klagen.
Hoort ook een beetje bij de competitie maar zolang men maar binnen de (grijze) regels blijft want anders wordt het oneerlijk.
Klagen, randjes opzoeken, er soms een beetje overheen gaan etc. is wat F1 zo leuk maakt. Probleem is alleen dat de scheidsrechter niet consequent is en dat is behoorlijk kut. Het lijkt er steeds meer op dat de beslissingen worden genomen n.a.v. hoeveel invloed het kan hebben op de kampioenschappen (en dan met name op de spanning).
DjVeromaandag 16 september 2024 @ 15:40
Leuke onderhoudende race gezien, die niet per se bol stond van de acties, maar wel constante spanning. Wat is Piastri een baas. Eén kans op een aanval, die tot in de perfectie uitvoeren en daarna de leiding nemen, grootse klasse!

Wat een pannenkoek die Perez ook. Het deed me goed om die Red Bull weer vooraan mee te zien strijden en dan heeft Perez de kans om eens het verschil te maken, weet 'ie meteen weer te crashen. _O-
Taradomaandag 16 september 2024 @ 17:21
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 15:40 schreef DjVero het volgende:
Leuke onderhoudende race gezien, die niet per se bol stond van de acties, maar wel constante spanning. Wat is Piastri een baas. Eén kans op een aanval, die tot in de perfectie uitvoeren en daarna de leiding nemen, grootse klasse!

Wat een pannenkoek die Perez ook. Het deed me goed om die Red Bull weer vooraan mee te zien strijden en dan heeft Perez de kans om eens het verschil te maken, weet 'ie meteen weer te crashen. _O-
Vond the smooth operator hier minimaal ook een pannenkoek.
ChevyCapricemaandag 16 september 2024 @ 17:52
Wat ik wel kenmerkend vond was 2 auto's met gele t-wing (vaak tweede rijder) de muur in. Allebei af en toe wat klunzig.
Taradomaandag 16 september 2024 @ 18:12
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 17:52 schreef ChevyCaprice het volgende:
Wat ik wel kenmerkend vond was 2 auto's met gele t-wing (vaak tweede rijder) de muur in. Allebei af en toe wat klunzig.
Het was natuurlijk al niet heel netjes wat Sainz bij Leclerc probeerde, daaraan zie je ook wel dat hij niet echt meer een teamplayer is.
Dan kunnen mensen wel zeggen dat het de fout van Perez is maar hij wist dat hij geen goeie exit had.
3rr0rmaandag 16 september 2024 @ 18:54
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 17:52 schreef ChevyCaprice het volgende:
Wat ik wel kenmerkend vond was 2 auto's met gele t-wing (vaak tweede rijder) de muur in. Allebei af en toe wat klunzig.
Lewis heeft ook een gele
ChevyCapricemaandag 16 september 2024 @ 19:01
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 18:12 schreef Tarado het volgende:

[..]
Het was natuurlijk al niet heel netjes wat Sainz bij Leclerc probeerde, daaraan zie je ook wel dat hij niet echt meer een teamplayer is.
Dan kunnen mensen wel zeggen dat het de fout van Perez is maar hij wist dat hij geen goeie exit had.
Sainz zei na afloop ook dat P2 mogelijk was. Ergens was het eten of gegeten worden voor hem, dus ik neem het hem niet al te kwalijk.

Beide gewoon oerdom. Perez had die race gewoon moeten finishen. Niemand was boos geworden als die 12 punten had gepakt.
potjecrememaandag 16 september 2024 @ 19:03
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 17:52 schreef ChevyCaprice het volgende:
Wat ik wel kenmerkend vond was 2 auto's met gele t-wing (vaak tweede rijder) de muur in. Allebei af en toe wat klunzig.
Onzin. Sainz heeft een prima seizoen.
ChevyCapricemaandag 16 september 2024 @ 19:19
quote:
1s.gif Op maandag 16 september 2024 19:03 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Onzin. Sainz heeft een prima seizoen.
😶

True.
exile79maandag 16 september 2024 @ 19:42
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 18:54 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Lewis heeft ook een gele
Dan klopt het toch? 😉
Taradomaandag 16 september 2024 @ 20:12
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 19:01 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Sainz zei na afloop ook dat P2 mogelijk was. Ergens was het eten of gegeten worden voor hem, dus ik neem het hem niet al te kwalijk.

Beide gewoon oerdom. Perez had die race gewoon moeten finishen. Niemand was boos geworden als die 12 punten had gepakt.
In wat voor zin gegeten worden dan? Omdat hij dacht Leclerc ook nog even snel te pakken kwam hij in de problemen.
potjecrememaandag 16 september 2024 @ 20:21
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 20:12 schreef Tarado het volgende:

[..]
In wat voor zin gegeten worden dan? Omdat hij dacht Leclerc ook nog even snel te pakken kwam hij in de problemen.
Leclerc zijn banden waren echt op.
Taradomaandag 16 september 2024 @ 20:34
quote:
1s.gif Op maandag 16 september 2024 20:21 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Leclerc zijn banden waren echt op.
Nog een grotere reden om wat meer geduld te hebben.
TweedeKlummaandag 16 september 2024 @ 21:43
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 18:54 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Lewis heeft ook een gele
L?
ChevyCapricemaandag 16 september 2024 @ 22:28
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 20:12 schreef Tarado het volgende:

[..]
In wat voor zin gegeten worden dan? Omdat hij dacht Leclerc ook nog even snel te pakken kwam hij in de problemen.
Omdat Perez ook aan het jagen was. Maar met de kennis van nu had die inderdaad beter achter Leclerc aan kunnen rijden en makkelijk inhalen in de laatste ronde
Rianne84maandag 16 september 2024 @ 22:51
Peroxdinsdag 17 september 2024 @ 14:16
quote:
Die uitleg bij VIAplee! _O- _O- _O-
Rianne84woensdag 18 september 2024 @ 16:21
wdnwoensdag 18 september 2024 @ 16:31
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 22:28 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Omdat Perez ook aan het jagen was. Maar met de kennis van nu had die inderdaad beter achter Leclerc aan kunnen rijden en makkelijk inhalen in de laatste ronde
Ja Perez was te gretig. Maar kan zijn dat het veroorzaakt is door RB: Perez steeds vertellen dat hij moet presteren. Dan ga je momenten krijgen waar je een plek wil pakken waar geen plek te pakken was.
Zorrowoensdag 18 september 2024 @ 16:43
quote:
Zie je nou wel dat Sainz de schuldige was van de crash met Checo
Parafernaliawoensdag 18 september 2024 @ 16:57
quote:
ik vond sport studio vaak het enige grappige aan dat programma... :X
potjecremewoensdag 18 september 2024 @ 17:02
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 16:31 schreef wdn het volgende:

[..]
Ja Perez was te gretig. Maar kan zijn dat het veroorzaakt is door RB: Perez steeds vertellen dat hij moet presteren. Dan ga je momenten krijgen waar je een plek wil pakken waar geen plek te pakken was.
Hij had ook nog eens een plek verloren op dat moment.
ChevyCapricewoensdag 18 september 2024 @ 17:23
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 16:31 schreef wdn het volgende:

[..]
Ja Perez was te gretig. Maar kan zijn dat het veroorzaakt is door RB: Perez steeds vertellen dat hij moet presteren. Dan ga je momenten krijgen waar je een plek wil pakken waar geen plek te pakken was.
Tsja. T blijft Formule 1. Natuurlijk moet die presteren en heeft die druk.

Tot het ongeluk reed die vrij briljant naar mijn mening. Hele race een gap gehouden naar de voorste twee, en gewoon zijn moment afwachten. Dat moment kwam op een gegeven moment, probeert Leclerc in te halen aan de buitenkant maar Leclerc voert een redelijke kamikaze defensie waardoor Perez een plek verliest. Dat kan nog. Maar ik denk: breng in godsnaam dat ding gewoon thuis.

Denk ook dat niemand had geklaagd als die P4 had gepakt. Natuurlijk, een podium kan die ook goed gebruiken. Maar dit is gewoon weer zo ultra pijnlijk voor die man.
Taradowoensdag 18 september 2024 @ 17:34
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 17:23 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Tsja. T blijft Formule 1. Natuurlijk moet die presteren en heeft die druk.

Tot het ongeluk reed die vrij briljant naar mijn mening. Hele race een gap gehouden naar de voorste twee, en gewoon zijn moment afwachten. Dat moment kwam op een gegeven moment, probeert Leclerc in te halen aan de buitenkant maar Leclerc voert een redelijke kamikaze defensie waardoor Perez een plek verliest. Dat kan nog. Maar ik denk: breng in godsnaam dat ding gewoon thuis.

Denk ook dat niemand had geklaagd als die P4 had gepakt. Natuurlijk, een podium kan die ook goed gebruiken. Maar dit is gewoon weer zo ultra pijnlijk voor die man.
Maar je bent toch aan het racen en Sainz maakte een exit fout waardoor hij er weer voorbij kon, dat beide schuld krijgen kan ik nog wel mee leven maar dat Perez hier de schuld van krijgt klopt niet.

Ben echt geen fan van hem maar als de auto voor je een fout maakt en daardoor niet optimaal accelereert en je blijft er dan achter ben je aan het rijden en niet aan het racen.
D.woensdag 18 september 2024 @ 17:35
quote:
6s.gif Op woensdag 18 september 2024 16:43 schreef Zorro het volgende:

[..]
Zie je nou wel dat Sainz de schuldige was van de crash met Checo
Eigenlijk zat Russell erachter ;)
ChevyCapricewoensdag 18 september 2024 @ 17:41
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 17:34 schreef Tarado het volgende:

[..]
Maar je bent toch aan het racen en Sainz maakte een exit fout waardoor hij er weer voorbij kon, dat beide schuld krijgen kan ik nog wel mee leven maar dat Perez hier de schuld van krijgt klopt niet.

Ben echt geen fan van hem maar als de auto voor je een fout maakt en daardoor niet optimaal accelereert en je blijft er dan achter ben je aan het rijden en niet aan het racen.
Had gewoon naar links gekund.
potjecremewoensdag 18 september 2024 @ 17:42
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 17:34 schreef Tarado het volgende:

[..]
Maar je bent toch aan het racen en Sainz maakte een exit fout waardoor hij er weer voorbij kon, dat beide schuld krijgen kan ik nog wel mee leven maar dat Perez hier de schuld van krijgt klopt niet.

Ben echt geen fan van hem maar als de auto voor je een fout maakt en daardoor niet optimaal accelereert en je blijft er dan achter ben je aan het rijden en niet aan het racen.
Heb je het filmpje dat ik had gepost niet gezien? Heb je de analyse van Palmer gezien? We snappen niet waarom Perez niet reageerde. Is wellicht anders dan hem de schuld geven.
Taradowoensdag 18 september 2024 @ 17:42
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 17:41 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Had gewoon naar links gekund.
Sainz ging gewoon naar links en zo gaan we gewoon door.
Taradowoensdag 18 september 2024 @ 17:44
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2024 17:42 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Heb je het filmpje dat ik had gepost niet gezien? Heb je de analyse van Palmer gezien? We snappen niet waarom Perez niet reageerde. Is wellicht anders dan hem de schuld geven.
ik heb een andere analyse gezien van Chandhok, daarom zeg ik racing incident kan ik wel mee leven.
potjecremewoensdag 18 september 2024 @ 17:45
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 17:44 schreef Tarado het volgende:

[..]
ik heb een andere analyse gezien van Chandhok, daarom zeg ik racing incident kan ik wel mee leven.
ChevyCapricewoensdag 18 september 2024 @ 17:46
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 17:42 schreef Tarado het volgende:

[..]
Sainz ging gewoon naar links en zo gaan we gewoon door.
Tis niet zo dat die de hele baan wou oversteken
Taradowoensdag 18 september 2024 @ 17:49
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 17:46 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Tis niet zo dat die de hele baan wou oversteken
Deed hij uiteindelijk wel, hij had een slechte exit en weet dat Perez daar zit dus ik zie niet waarom het meer Perez zijn fout is, ook dat filmpje van @potjecreme verandert dat niet.
potjecremewoensdag 18 september 2024 @ 17:50
Leclerc gaat rond 1.15 toch ook naar links omdat Piastri naar links gaat.

ChevyCapricewoensdag 18 september 2024 @ 17:55
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 17:49 schreef Tarado het volgende:

[..]
dus ik zie niet waarom het meer Perez zijn fout is,
Zeg ik ook nergens.
Taradowoensdag 18 september 2024 @ 17:56
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2024 17:50 schreef potjecreme het volgende:
Leclerc gaat rond 1.15 toch ook naar links omdat Piastri naar links gaat.

Totaal andere situatie, Piastri zat er helemaal voor, doet de deur dicht en Leclerc kan alleen maar naar links of erachter blijven.
potjecremewoensdag 18 september 2024 @ 18:08
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 17:56 schreef Tarado het volgende:

[..]
Totaal andere situatie, Piastri zat er helemaal voor, doet de deur dicht en Leclerc kan alleen maar naar links of erachter blijven.
Sainz reed voor 2/3 deel voor Perez. maar goed we gaan het niet eens worden. Ik kan mij vinden in race incident waarbij Perez wel meer had kunnen doen om het te voorkomen.
Captain_Jack_Sparrowwoensdag 18 september 2024 @ 18:19
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 17:41 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Had gewoon naar links gekund.
Om e.e.a. in het juiste perspectief te zetten: Jij vindt ook dat Max de aanrijding met Ocon had moeten voorkomen. _O-
potjecremewoensdag 18 september 2024 @ 18:24
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 18:19 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Om e.e.a. in het juiste perspectief te zetten: Jij vindt ook dat Max de aanrijding met Ocon had moeten voorkomen. _O-
Die van 100 jaar geleden? Ja.
Captain_Jack_Sparrowwoensdag 18 september 2024 @ 18:26
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2024 18:24 schreef potjecreme het volgende:

Die van 100 jaar geleden? Ja.
Dat verandert niets aan het perspectief. :')
potjecremewoensdag 18 september 2024 @ 18:29
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 18:26 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Dat verandert niets aan het perspectief. :')
Ik ga opzoeken wat Villeneuve er van vond.
Captain_Jack_Sparrowwoensdag 18 september 2024 @ 18:30
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2024 18:29 schreef potjecreme het volgende:

Ik ga opzoeken wat Villeneuve er van vond.
Kun je doen. Maar is net zo irrelevant als wat @ChevyCaprice er van vindt. :')
ESF1Gamerwoensdag 18 september 2024 @ 19:36
Morgen ga toch het Singapore topic open