Dat is wel een beetje het vervelende bij middelengebruik ja; dat wordt in de GGZ nog te vaak als afzonderlijke component (en is ook een afzonderlijke diagnose) gezien, waardoor men het in afgesloten doosjes wil behandelen, wat de facto tegen het onmogelijke aanligt. Helemaal als het (zoals vaak) niet meer over je verslaving mag gaan, terwijl dat natuurlijk jé copingsmechanisme was en je nooit van "je verslaving af bent", ook al ben je vijf jaar clean.quote:Op dinsdag 26 november 2024 14:20 schreef Lenny77 het volgende:
Was er niet iets dat hij geen behandeling kon krijgen zolang hij niet van zijn verslaving af was?
Dus het mocht daar niet over gaan?
Dit is een nieuwe behandeling dat zal het punt zijn denk ikquote:Op dinsdag 26 november 2024 12:41 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Dus het is raar dat je van daaruit die diagnoses ineens wegvallen voor de verzekering.
Ik geloof oprecht, als je een heel jaar nuchter gaat zijn, dat de kans dat je eventuele behandeling gaat aanslaan met 50% zal verhogen.quote:Op dinsdag 26 november 2024 18:40 schreef Cupfighter het volgende:
Verslaving is momenteel niet het probleem, heel sporadisch kom ik nog in de verleiding te gebruiken maar heb wel handvaten genoeg om dat zo min mogelijk te doen om diverse redenen die heel logisch en standaard zijn
Dank je wel, ik weet het, dat drugs duiveltje op de schouder is vervelend en lastig .quote:Op dinsdag 26 november 2024 19:51 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ik geloof oprecht, als je een heel jaar nuchter gaat zijn, dat de kans dat je eventuele behandeling gaat aanslaan met 50% zal verhogen.
Geloof ook dat jij dat die in je hart ook wel weet, alleen het verslavende stemmetje doet je anders geloven en ik weet hoe kut dat stemmetje is.
Het is geen verwijt, zie het meer als een aanmoediging dat ik hoop dat het je gaat lukken.
Zolang je gebruikt is het een probleem, dat moet je erkennen en niet bagataliseren.quote:Op dinsdag 26 november 2024 20:11 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Dank je wel, ik weet het, dat drugs duiveltje op de schouder is vervelend en lastig .
Het is de kunst die zo snel mogelijk de kop in te drukken, ik denk dat ik dat aardig goed onder de knie heb
Ik bagalatiseer niet, ik ben van dagelijks gebruik naar 1 keer in de 3/4 maanden gegaan, dat zijn nog de keren dat ik dus het duiveltje heb laten winnenquote:Op dinsdag 26 november 2024 20:22 schreef Droopie het volgende:
[..]
Zolang je gebruikt is het een probleem, dat moet je erkennen en niet bagataliseren.
En het stemmetje in je hoofd zal je wijsmaken, als je gebruikt doe je minder A. heb je minder last van B.
Maar verslaafde mensen gebruiken ook het ziek zijn van hun huisdier als excuus, of een klote gesprek op t werk.. t stemmetje zal altijd iets verzinnen om je te laten gebruiken, anders laat ie opeens je lichaam heftige craving veroorzaken.
En iedere maand die je nuchter bent zal het stemmetje ietsje stiller maken en bij sommige verdwijnt ie compleet en bij andere blijft ie.
Mijn motivatie om niet te drinken is de laatste jaren, de dag erna zijn mijn angstklachten groter en op vakantie verziek ik eigenlijk de volgende dag met avond doorzakken.
Na 10 jaar zijn dat methodes die bijna altijd werken en jij zal ooit die motivatie ergens voor gaan vinden. Misschien slaat de medicatie beter aan, misschien worden de aanvallen korter en behapbaarder.
Dat weet je nu niet, omdat je je lichaam die kans nog nooit gegeven hebt.
Goed nieuws ! Top!quote:Op zaterdag 30 november 2024 11:00 schreef Cupfighter het volgende:
Goed nieuws, ik kan therapie gaan volgen, ik ga traumatherapie krijgen in de vorm van EMDR en Imaginaire Exposure.
De therapie gaat starten in januari, het is pech dat er 2 zieken zijn in Nijmegen anders had ik gelijk terecht gekunnen maar goed januari vind ik alsnog vlot.
Ik moet ook een verwijzing halen voor de neuroloog ivm spierziekte die neurologisch is ik getest moet worden of het niet iets neurologisch is.
Voor de kerst wordt ik door hun gebeld hoe het gaat ook met het vooruitzicht op de feestdagen.
Zelf mag ik ook bellen indien nodig
Kortom ik ben hier zeer tevreden over
Klinkt goedquote:Op dinsdag 10 december 2024 12:44 schreef Cupfighter het volgende:
Ik heb van een vrijwilligster op de inloop 2 weken geleden een tip gehad om de aanvallen te blokkeren en ik moet zeggen dat die best goed werkt, ik moet hem dan wel op tijd voelen aankomen, bij een plotselinge aanval lukt het niet omdat ik tijd nodig heb om het te gebruiken
Wat fijn!quote:Op dinsdag 10 december 2024 12:44 schreef Cupfighter het volgende:
Ik heb van een vrijwilligster op de inloop 2 weken geleden een tip gehad om de aanvallen te blokkeren en ik moet zeggen dat die best goed werkt, ik moet hem dan wel op tijd voelen aankomen, bij een plotselinge aanval lukt het niet omdat ik tijd nodig heb om het te gebruiken
Heb je wel iets waar je heen kan in de kerstvakantie?quote:Op maandag 23 december 2024 17:46 schreef Cupfighter het volgende:
Kreeg op het eind van de dag een mail dat op 21 januari mijn therapie start, daar ben ik bijzonder blij mee want het gaat niet zo best, los van de Melanie aanvallen ben ik de laatste tijd wat somberder, dit kan ook komen door de wat donkere trieste dagen van de laatste dagen en ik harder moet vechten om geen beslissingen te nemen die destructief zijn voor mezelf zoals drugs of contact zoeken met K.
Voor dat laatste heb ik een trucje bedacht door nadelige punten van K op papier mijn zicht te hebben liggen wat de kans kleiner maakt dat ik contact met haar ga zoeken
De inloop is op eerste kerstdag en nieuwjaarsdag na gewoon open, mijn neef komt op oudejaarsavond op bezoekquote:Op maandag 23 december 2024 18:05 schreef Sally het volgende:
[..]
Heb je wel iets waar je heen kan in de kerstvakantie?
Gaat de inloop bijvoorbeeld door?
Daar zou je heen kunnen toch? Voor wat aanspraak.quote:Op maandag 23 december 2024 18:10 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
De inloop is op eerste kerstdag en nieuwjaarsdag na gewoon open, mijn neef komt op oudejaarsavond op bezoek
Zover mij bekend zijn er geen praatgroepen hiervoor maar ik kan mijn ei wel kwijt op de inloop over mijn problematiekquote:Op maandag 23 december 2024 18:08 schreef nostra het volgende:
Heb je praatgroepen voor dit probleem? Lotgenotencontact lucht vaak erg op.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |