SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
Tijd voor de EBU om voor de verandering eens lekker transparant te doen:quote:Op donderdag 12 september 2024 20:48 schreef TheVulture het volgende:
Oh en NL is niet alleen:
https://eurovoix.com/2024(...)cipation-in-october/
Dat is juist het probleem, dat gebeurt niet.quote:Op donderdag 12 september 2024 21:09 schreef Dave het volgende:
ESF-selectielid Sander Lantinga: ’AvroTros mag wel statement maken’
Tegelijkertijd vindt Lantinga dat „het volk op een moet staan. Als mensen willen dat we meedoen, dan moeten we kijken of er een mogelijkheid is.”
Stap 1 voor deelname is er in ieder geval.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 12:35 schreef Sableheart het volgende:
Als ik kijk naar het type aanpassingen dat daadwerkelijk aan de bezwaren van de AvroTros tegemoet zouden komen (herziening van de regels mbt disqualificatie, verandering van het social media beleid, bescherming van de artiesten) dan zijn dat voor mijn gevoel allemaal zaken die normaal gesproken veel later in de voorbereiding naar het festival pas duidelijk worden. Voor de AvroTros is de positie die naast Martin Osterdahl gecreeerd is op zijn hoogst een stap in de goede richting, maar die rol is nog niet ingevuld, en vervolgens heeft zo iemand tijd nodig om de benodigde wijzigingen aan te brengen.
Tegelijkertijd staat de deadline voor inschrijving op half september. Ik zie niet gebeuren dat we voor die tijd zekerheid hebben. Als de EBU bereid is om een serieuze toenaderingspoging te doen, zal die moeten beginnen met het uitstellen van de deadline voor de AvroTros tot eind dit jaar, zodat ze tijd creeeren om de AT van hun goede bedoelingen te overtuigen.
Als we daar niets over horen, zie ik ons volgend jaar in ieder geval niet meedoen.
Ja hier geloof ik dus ook niet in he, ik denk dat er geen enkele situatie bestaat waarin Israël eruit gezet zou worden, net zoals ze dit nooit zouden doen bij de Big 5. Gewoon absoluut niet.quote:Op vrijdag 13 september 2024 07:53 schreef Sableheart het volgende:
Als er bij die aangekondigde maatregelen ook een verscherping van het niet-politiek beleid zit (in de zin dat het gedrag van de Israelische omroep afgelopen jaar duidelijk en expliciet tot een diskwalificatie zou leiden), heeft de AvroTros hun verhaal in ieder geval. Tegelijkertijd gaat het voor de EBU belangrijk zijn dat zo'n verscherping niet specifiek anti-Israel is, maar neergezet kan worden als een herbevestiging van de normen en waarden van het ESF, vanwege de politieke gevoeligheid van het onderwerp. Dat maakt dit ook de maatregel waarvan ik het het minst waarschijnlijk vind dat die genomen wordt.
Wat ik verwacht, zijn vooral symboolmaatregelen of maatregelen die zo vanzelfsprekend zouden moeten zijn dat er geen dreigement van een boycot van één of meerdere landen voor nodig zou moeten zijn. Denk dan aan:quote:Op vrijdag 13 september 2024 07:33 schreef Sableheart het volgende:
Stap 2 gaat zijn dat de EBU rond 20 oktober concretere wijzigingen aankondigt. Ik verwacht in ieder geval een verscherping van het disqualificatie beleid. Waarschijnlijk komen daar nog toezeggingen bij met betrekking tot eisen aan de artiesten en het social media beleid. Het moet voldoende concreet zijn zodat de AvroTros kan laten zien dat hun zorgen serieus genomen zijn (en gegeven hoe slecht afgelopen jaar voor het imago van het ESF was, wil de EBU sowieso wijzigingen doorvoeren). Er gaan altijd mensen zijn die roepen dat ze zich hebben laten afschepen, met name onder de grote Nederlandse fans, maar als Cornald in de talkshows een samenhangend verhaal kan ophangen, kunnen ze het grote publiek meekrijgen.
Een jaar geleden zou ik ook niet gedacht hebben dat Nederland gediskwalificeerd kon worden. En de afgelopen editie was voor de EBU een behoorlijke ramp, waarbij ze veel vertrouwen van de deelnemende omroepen zijn kwijtgeraakt.quote:Op vrijdag 13 september 2024 10:14 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ja hier geloof ik dus ook niet in he, ik denk dat er geen enkele situatie bestaat waarin Israël eruit gezet zou worden, net zoals ze dit nooit zouden doen bij de Big 5. Gewoon absoluut niet.
Ik geloof ook niet dat KAN aangesproken is op hun gedrag dit jaar. Er ging een gerucht dat die stylist er op zaterdag uit is gezet en dat ze aan de andere kant van de arena waren gezet, maar dan hadden ze zelf van de daken geschreeuwd hoe oneerlijk dat was en we hoorden niets. Dus ik vraag me af of ze dit jaar überhaupt aangesproken zijn.
Met de sponsoring van het ESF door social media sites de afgelopen paar jaar, en met de insteek van het EBU/ESF social media team, zou ik de eerste twee punten die je noemt geen symboolmaatregelen willen noemen. Dat zouden ze natuurlijk wel moeten zijn, maar het feit dat ze dat niet zijn is nu juist een van de pijnpunten.quote:Op vrijdag 13 september 2024 10:43 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Wat ik verwacht, zijn vooral symboolmaatregelen of maatregelen die zo vanzelfsprekend zouden moeten zijn dat er geen dreigement van een boycot van één of meerdere landen voor nodig zou moeten zijn. Denk dan aan:
-Geen persfotografen die je letterlijk binnen 10 seconden na je optreden lastigvallen achter het podium.
-Minder verplichtingen voor zinloze Tiktok-filmpjes die niemand kijkt.
-Veel minder persaccreditaties voor fanpers in de hal.
-De gelegenheid voor deelnemers om op vragen van journalisten in de persconferenties niet te antwoorden.
-Een vertrouwenspersoon waar deelnemers klachten in kunnen dienen.
-De reference group moet voortaan voor minimaal 50% uit vrouwen bestaan.
-Een betere uitleg van de regels waaraan de deelnemers zich moeten houden, vanuit de EBU naar de delegaties.
-Meer beveilingsmedewerkers achter de schermen.
-De mogelijkheid om een gebiedsverbod in te stellen voor personen die zich achter de schermen misdragen.
Dat moet inderdaad voldoende zijn om de media en het naïeve deel van de fans te overtuigen. Maar per saldo is het ESF dan nog net zo kapot als het nu is.
Het is mentaal misschien pijnlijk, maar zelfs de EBU moet wel iets van een zakelijk inzicht hebben dat er, ondanks de 160 miljoen kijkers naar de show, nauwelijks behoefte is aan hun sociale media-activiteiten.quote:Op zaterdag 14 september 2024 16:21 schreef Sableheart het volgende:
[..]
Met de sponsoring van het ESF door social media sites de afgelopen paar jaar, en met de insteek van het EBU/ESF social media team, zou ik de eerste twee punten die je noemt geen symboolmaatregelen willen noemen. Dat zouden ze natuurlijk wel moeten zijn, maar het feit dat ze dat niet zijn is nu juist een van de pijnpunten.
Dit wel, ja.quote:Op maandag 16 september 2024 22:46 schreef HenkjeNL2 het volgende:
[..]
Pff nou en ondertussen heeft ie het zelf alweer afgezwakt met z’n laatste interview
Dat is een beetje jammer inderdaad.quote:Op maandag 16 september 2024 22:46 schreef HenkjeNL2 het volgende:
[..]
Pff nou en ondertussen heeft ie het zelf alweer afgezwakt met z’n laatste interview
Schraal Hans. Waar gaat het overquote:
quote:Op maandag 30 september 2024 20:24 schreef Fred_B het volgende:
En nu ook 50 miljoen YouTube views voor de videoclip![]()
![]()
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 | 238.175.206 - 288.211.795 - Little Big - Uno - Russia 🇷🇺 - Official Music Video - Eurovision 2020 125.105.920 - 175.142.509 - Netta - TOY - Israel - Official Music Video - Eurovision 2018 58.701.017 - 108.737.606 - Måneskin - Zitti E Buoni - Italy 🇮🇹 - Grand Final - Eurovision 2021 41.152.170 - 91.188.759 - Alexander Rybak - Fairytale - LIVE | Norway 🇳🇴 | Grand Final | Winner of Eurovision 2009 24.515.665 - 74.552.254 - Lena - Satellite - Germany 🇩🇪 Official Music Video - Eurovision 2010 16.286.762 - 66.323.351 - Loreen - Euphoria | Sweden 🇸🇪 | Live - Grand Final - Winner of Eurovision 2012 14.938.933 - 64.975.522 - Jessy Matador - Allez Ola Olé (France) - Eurovision Song Contest 2010 - Music Video 5.116.506 - 55.153.095 - Hadise - Düm Tek Tek (Turkey) 4.885.862 - 54.922.451 - Lordi - Hard Rock Hallelujah - 🇫🇮 Finland - Grand Final - Eurovision 2006 Winner 4.378.813 - 54.415.402 - Verka Serduchka - Dancing Lasha Tumbai | Ukraine 🇺🇦 | Grand Final - Eurovision 2007 3.914.728 - 53.951.317 - Måns Zelmerlöw - Heroes (Sweden) - LIVE at Eurovision 2015 Grand Final 2.940.117 - 52.976.706 - Netta - Toy - Israel - LIVE - Grand Final - Eurovision 2018 1.929.774 - 51.966.363 - Sergey Lazarev - You Are The Only One 🇷🇺 Russia - Grand Final - Eurovision 2016 0 - 50.036.589 - Joost Klein - Europapa | Netherlands 🇳🇱 | Official Music Video | Eurovision 2024 -1.218.335 - 48.818.254 - Eleni Foureira - Fuego - Cyprus - LIVE - Grand Final - Eurovision 2018 -5.709.665 - 44.326.924 - Conchita Wurst - Rise Like a Phoenix (Austria) 2014 LIVE Eurovision Second Semi-Final -6.225.027 - 43.811.562 - Duncan Laurence - Arcade - 🇳🇱 Netherlands - Grand Final - Eurovision 2019 -7.480.746 - 42.555.843 - Emmelie de Forest - Only Teardrops - Denmark 🇩🇰 - Official Music Video - Eurovision 2013 -7.751.790 - 42.284.799 - Chanel - SloMo - LIVE - Spain 🇪🇸 - Grand Final - Eurovision 2022 -10.719.531 - 39.317.058 - Go_A - SHUM - Ukraine 🇺🇦 Official Music Video - Eurovision 2021 |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |