abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 12 september 2024 @ 18:49:00 #1
498210 KoningWouter
BE THE BEST&FUCK THE REST
pi_214962516
quote:
Kabinet wil asielinstroom snel beperken, trekt deel asielwet in

Het kabinet wil snel een deel van de Vreemdelingenwet buiten werking stellen. Daarmee zijn er direct meer maatregelen mogelijk om de asielinstroom te beperken en de Tweede en Eerste Kamer hoeven er niet eerst mee akkoord te gaan. Dit staat in het regeerprogramma dat premier Schoof morgen presenteert, zo melden betrokkenen aan de NOS.

Gedacht wordt aan het onmiddellijk beperken van gezinshereniging van meerderjarige kinderen en het inperken van het indienen van meerdere asielverzoeken, wat stapelen wordt genoemd.

'Opt-out'
Ook stuurt het kabinet volgende week een officieel verzoek naar Brussel om voor Nederland op asielgebied een uitzondering te maken. Dit heet 'opt-out' en betekent dat Nederland zich niet aan Europese asielregels hoeft te houden.

In het regeerprogramma van het kabinet-Schoof worden de in mei opgeschreven afspraken van PVV, VVD, NSC en BBB concreet uitgewerkt. De vier coalitiepartijen willen een veel strenger asielbeleid en spraken in hun zogenoemde hoofdlijnenakkoord over het strengste asielbeleid "ooit".

'Uitzonderlijke omstandigheden'
Een van de belangrijkste maatregelen van het kabinet is nu dus de activering van de uitzonderingsbepaling van de Vreemdelingenwet 2000, zoals dat officieel heet. Als er sprake is van "uitzonderlijke omstandigheden" mag het kabinet dit doen via een zogenoemde algemene maatregel van bestuur (AMvB), waardoor er niet meteen goedkeuring van het parlement nodig is.

Het kabinet vindt dat nu sprake is van uitzonderlijke omstandigheden, omdat er volgens het kabinet een crisis is in de opvang. Bij het aanmeldcentrum Ter Apel komen nog steeds te veel asielzoekers binnen voor de 2000 opvangplekken en andere asielcentra kampen ook met een tekort aan bedden.

Coronacrisis
In de coronacrisis is de AMvB ook gebruikt om meteen allerlei ingrijpende maatregelen te nemen om het virus in te dammen. De Kamer heeft daar pas achteraf goedkeuring voor gegeven en dat moet nu ook gebeuren.

GroenLinks-PvdA-Kamerlid Piri is ontstemd dat het kabinet het parlement buitenspel wil zetten. Maar minister Faber benadrukt, vanavond in een debat over de asielinstroom, dat wettelijk is vastgelegd dat een kabinet dit kan doen als er sprake is van een "noodsituatie".

Oordeel Hof van Justitie
Het is ook de vraag of het Europees Hof van Justitie deze route van het kabinet goedkeurt, maar in Den Haag leeft het idee dat er dan in de tussentijd in elk geval stappen gezet kunnen worden met het inperken van de instroom van asielzoekers.

Over de opt-out op Europees asielbeleid zal Nederland de komende jaren moeten onderhandelen. Het is onzeker wanneer en of dat lukt, maar het kabinet wil er in elk geval mee beginnen.

Minister Faber van Asiel en Migratie gaat, zo staat in het regeerprogramma, verder met de Asielcrisiswet, waar nog meer instroombeperkende maatregelen worden vastgelegd.
https://nos.nl/artikel/25(...)ekt-deel-asielwet-in

Dit gaat echt goed hier. PVV en dan vooral Faber zetten goede stappen. (en blij dat de rest van het kabinet hier in mee gaat)

Zo wat ben ik blij dat het niet Timmermans geworden is zeg.

Schoof-I doet nu al betere dingen dan Rutte in 14 jaar.
pi_214962570
Wat is links stil de laatste tijd _O- _O-
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  donderdag 12 september 2024 @ 18:56:24 #3
498210 KoningWouter
pi_214962594
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2024 18:53 schreef halfway het volgende:
Wat is links stil de laatste tijd _O- _O-
Af en toe komt er nog wel eens een "kan niet, mag niet"-tje voorbij maar verder is het hier op links gebied wel uitgestorven ja.
  donderdag 12 september 2024 @ 18:59:39 #4
22565 asco
Los in deze tent
pi_214962619
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2024 18:56 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Af en toe komt er nog wel eens een "kan niet, mag niet"-tje voorbij maar verder is het hier op links gebied wel uitgestorven ja.
Circa 10 die-hard ontkenners/trollen lopen er nog rond.
Dat was vroeger wel anders. En niet alleen hier maar ook in het stemhokje helaas. |:(
  donderdag 12 september 2024 @ 19:06:30 #5
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_214962677
Waarom hebben ze dit niet eerder gedaan?
pi_214962858
Ik zet mijn vraagtekens bij de definitie van een 'noodsituatie' in deze, en betwijfel of de EC hier heel blij mee gaat zijn, maar er worden in ieder geval dingen ondernomen en geprobeerd. Dat is meer dan 13 jaar Rutte of de hele linkse flank in de 2e kamer kan zeggen.

Op gegeven moment is het ook klaar natuurlijk. Laat maar een boodschap uit gaan naar Brussel dat de grens nu bereikt is. Duitsland gooit z'n grenzen dicht, wij trekken de asielwet in. Take the fucking hint. Niet goedschiks, dan maar kwaadschiks.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_214962863
Geweldig nieuws. Het was overduidelijk dat het zo niet langer kon. Alleen extreem links ziet het nog niet.

Goed dat de Nederlander weer op nummer 1 komt, en ja, dat zijn ook de moslims die hier al wonen.
pi_214962872
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2024 19:23 schreef TigerXtrm het volgende:
Ik zet mijn vraagtekens bij de definitie van een 'noodsituatie' in deze, en betwijfel of de EC hier heel blij mee gaat zijn, maar er worden in ieder geval dingen ondernomen en geprobeerd. Dat is meer dan 13 jaar Rutte of de hele linkse flank in de 2e kamer kan zeggen.

Op gegeven moment is het ook klaar natuurlijk. Laat maar een boodschap uit gaan naar Brussel dat de grens nu bereikt is. Duitsland gooit z'n grenzen dicht, wij trekken de asielwet in. Take the fucking hint. Niet goedschiks, dan maar kwaadschiks.
Een bed en brood meer hoeft het niet te zijn, en dat kan ook in een tentje ipv van een Hotel :')
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_214962889
Wederom wat gelul voor de buhne.
Dit flopkabinet kan zo veel willen, er is geen sprake van een noodsituatie. Het is wachten tot een rechter hier een streep tussen zet.

#nieuwebestuurscultuur: We fantaseren een noodsituatie zodat we regels kunnen negeren.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  donderdag 12 september 2024 @ 19:28:44 #10
498210 KoningWouter
pi_214962912
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2024 19:26 schreef Harvest89 het volgende:
Dit flopkabinet kan zo veel willen, er is geen sprake van een noodsituatie. Het is wachten tot een rechter hier een streep tussen zet.

#nieuwebestuurscultuur: We fantaseren een noodsituatie zodat we regels kunnen negeren.
Ja totdat je oppert dat asielzoekers hun asielaanvraag moeten doen in het eerste veilige land van aankomst. Dan kunnen we de regels prima negeren, toch? :')
pi_214962959
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2024 19:23 schreef TigerXtrm het volgende:
Het Europees Hof van Justitie zal er wel een streep doorheen zetten, maar je hebt gelijk, het kabinet probeert nu tenminste van alles. En dan zal uiteindelijk ook blijken dat bepaalde maatregelen wél kunnen.
pi_214962966
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2024 19:24 schreef FvanS het volgende:
Geweldig nieuws. Het was overduidelijk dat het zo niet langer kon. Alleen extreem links ziet het nog niet.

Goed dat de Nederlander weer op nummer 1 komt, en ja, dat zijn ook de moslims die hier al wonen.
Prachtig allemaal. Gingen ze dat maar werkelijk doen. :)
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_214962976
Die opt out is volkomen kansloos, maar het intrekken van die wet zou volgens mij nog wel eens iets kunnen doen. Fijn dat er tussen de peperdure fop maatregelen toch nog iets lijkt te gebeuren. Het feit dat die Armeense moeder van laatst het zoveel heeft weten te rekken met stapelen is te belachelijk voor woorden.

Ps: als je blij wordt van die extra grenscontroles binnen EU grenzen ben je heel goedgelovig.
pi_214963001
Benieuwd of dit gaat werken.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 12 september 2024 @ 19:39:13 #15
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_214963024
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2024 19:26 schreef Harvest89 het volgende:

En dan kan dit kabinet met een hoop geschreeuw vallen.
Wie dit leest is een lezer van dit
  donderdag 12 september 2024 @ 19:39:31 #16
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_214963026
Eerst zien dan geloven, maar het begin is gemaakt *O*
pi_214963049
Eindelijk gaat er wat gebeuren. Het is een keer klaar met al die nepvluchtelingen.
  donderdag 12 september 2024 @ 19:42:54 #18
498210 KoningWouter
pi_214963067
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2024 19:41 schreef RotatoR het volgende:
Eindelijk gaat er wat gebeuren. Het is een keer klaar met al die nepvluchtelingen.
Ja, nu al zin in de presentatie van het regeerakkoord morgen. *O*
  donderdag 12 september 2024 @ 19:47:04 #19
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_214963105

De zon gaat weer schijnen in Nederland.
pi_214963151
quote:
Wedden dat ik over een jaar of 2 nog steeds een knipperlicht relatie en betaalde seks heb en ik dit een gedrocht van een kabinet vind? Zowat alles is voor hun asiel en immigratie, de andere onderwerpen interesseert ze geen reet. Oh wacht, de fatbikes, dat was ook nog belangrijk. :')

Anders reageer je gewoon eens op het onderwerp, wat vind je zelf van deze maatregel?

[ Bericht 32% gewijzigd door Jippie op 13-09-2024 10:54:33 ]
pi_214963163
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2024 19:51 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
<Nope>

Wedden dat ik over een jaar of 2 nog steeds een knipperlicht relatie en betaalde seks heb en ik dit een gedrocht van een kabinet vind? Zowat alles is voor hun asiel en immigratie, de andere onderwerpen interesseert ze geen reet. Oh wacht, de fatbikes, dat was ook nog belangrijk. :')

Anders reageer je gewoon eens op het onderwerp, wat vind je zelf van deze maatregel?
Juich ik toe, volmondig.

Beter voor onze vrouwen, homoseksuelen en andersdenkenden.

[ Bericht 3% gewijzigd door Jippie op 13-09-2024 10:55:12 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_214963172
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2024 19:52 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Juich ik toe, volmondig.
Proficiat.
Zou ik eens in elk topic doen, dat ontopic blijven.
  donderdag 12 september 2024 @ 20:00:48 #23
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_214963258

Prachtig foto van de "iron lady" die de stroom haatbaarden en nektasjes van de achtergrond moet gaan tegenhouden.
pi_214963393
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2024 20:00 schreef RamboDirk het volgende:
[ afbeelding ]

Prachtig foto van de "iron lady" die de stroom haatbaarden en nektasjes van de achtergrond moet gaan tegenhouden.
Deze blur ziet eruit als een fotoshop.
  donderdag 12 september 2024 @ 20:15:59 #25
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_214963416
Lekker niveautje hier zeg 🧐 Mooi beeld van een minister die eindelijk de daad bij het woord voegt. Die uitzuigers op de achtergrond zien de bui al hangen 🤣 Zo dom zijn ze dan ook weer niet 👋 En opzouten met dat gajes, zo snel mogelijk!!
"Hoka Hey!"
  donderdag 12 september 2024 @ 20:17:02 #26
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_214963429
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2024 20:14 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Deze blur ziet eruit als een fotoshop.
Joh, echt? Maar het beeld is wel pakkend toch?
"Hoka Hey!"
pi_214963469
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2024 20:17 schreef matspontius het volgende:

[..]
Joh, echt? Maar het beeld is wel pakkend toch?
Heb moeite met verzonnen beelden gebruiken in een discussie.

Ook gaat het mij wat ver om random mensen met een ander huiskleurtje meteen maar een haatbaard te noemen.
pi_214963489
Hopelijk gaat dit lukken. Dit land is knettergek. Ongeveer even groot als Denemarken maar in Nederland wonen 12 miljoen meer mensen en nog willen de meesten maar niet wakker worden.
  donderdag 12 september 2024 @ 20:22:31 #29
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_214963507
De minister zet dus ook gewoon even de 1e en 2e kamer buitenspel :') De coronawetten ging door de 2e kamer. Waar blijven de wappies die tegen de dikketuur gaan demonstreren? Of vinden ze het in dit geval wel ok?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 12 september 2024 @ 20:23:22 #30
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_214963530
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2024 20:21 schreef Pleun2011 het volgende:
Hopelijk gaat dit lukken. Dit land is knettergek. Ongeveer even groot als Denemarken maar in Nederland wonen 12 miljoen meer mensen en nog willen de meesten maar niet wakker worden.
Wil je nog meer woke dan?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 12 september 2024 @ 20:26:10 #31
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_214963614
quote:
84s.gif Op donderdag 12 september 2024 20:22 schreef Starhopper het volgende:
De minister zet dus ook gewoon even de 1e en 2e kamer buitenspel :') De coronawetten ging door de 2e kamer. Waar blijven de wappies die tegen de dikketuur gaan demonstreren? Of vinden ze het in dit geval wel ok?
Niet heel veel mensen hebben er echt last van als er minder asielzoekers komen ofzo :')

Alleen misschien mensen die in de asielindustrie werken en hotelmagnaten die makkelijk geld verdienen over de rug van de belastingbetaler.
  donderdag 12 september 2024 @ 20:40:02 #32
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_214963793
quote:
Ach. COA moet elke dag boetes betalen. Hoor je ook niemand over. :O
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_214963846
Kans van slagen: 0

Maar wel weer de headlines gehaald!
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_214964089
twitter

Wil Eikelboom ziet zijn winkeltje in gevaar lopen.
pi_214964209
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2024 21:19 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Wat hebben die jongens op de foto gedaan waardoor jij zegt: dat is gajes?
Verkeerde huidskleur waarschijnlijk.
pi_214964253
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2024 21:08 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Wil Eikelboom ziet zijn winkeltje in gevaar lopen.
Ironisch om te zien, de coronawappies die tegen maatregelen waren zijn voor maatregelen tegen asielzoekers.

Net zo lachwekkend in de VS. Met abortus en vaccinatie.
pi_214964458
quote:

[..]
Wat nazi frames her en der. Een act/kloon janktopic over wilders. En dat is het wel weer.

Want verder komen ze niet.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_214964495
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2024 19:47 schreef RamboDirk het volgende:
[ afbeelding ]

De zon gaat weer schijnen in Nederland.
Sterkte tulpen wel dat ze die fietsen recht kunnen houden
1947-2016
pi_214964502
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2024 21:50 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Wat nazi frames her en der. Een act/kloon janktopic over wilders. En dat is het wel weer.

Want verder komen ze niet.
Klopt. Iedereen staat achter dit beste kabinet ooit. Ook gewoon mondiaal he, echt het allerbeste meest capabele kabinet ever. En jullie zo intellectueel dat jullie dit al jaren zagen, wat een blinde schapen waren wij. Geert en Kerrelijn, nou, die moeten gewoon 80 zetels krijgen de volgende verkiezingen, wat een genuanceerde, welbespraakte politici. Dit land gaat nu helemaal veranderen. Eindelijk weer van de Nederlanders.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  donderdag 12 september 2024 @ 22:01:09 #40
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_214964533
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2024 21:56 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Klopt. Iedereen staat achter dit beste kabinet ooit. Ook gewoon mondiaal he, echt het allerbeste meest capabele kabinet ever. En jullie zo intellectueel dat jullie dit al jaren zagen, wat een blinde schapen waren wij. Geert en Kerrelijn, nou, die moeten gewoon 80 zetels krijgen de volgende verkiezingen, wat een genuanceerde, welbespraakte politici. Dit land gaat nu helemaal veranderen. Eindelijk weer van de Nederlanders.
Klein beetje salty, heel klein beetje maar.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_214964558
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2024 21:56 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Nederland eerst, de wereld tweede
pi_214964568
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2024 22:01 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Klein beetje salty, heel klein beetje maar.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarom zou ik salty zijn? We mogen ons gelukkig prijzen
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_214965382
Heerlijk hoe het linker politieke spectrum wild om zich heen aan het slaan is. De nieuwe werkelijkheid valt ze nog steeds heel zuur en november 2023 is nog steeds niet helemaal verwerkt.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_214965456
quote:
Aaah Starhopper. Starhopper ziet graag het liefst 90000 asielzoekers bij Ter Apel.
pi_214965963
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 00:37 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Aaah Starhopper. Starhopper ziet graag het liefst 90000 asielzoekers bij Ter Apel.
De act.
1947-2016
pi_214966154
Moet het wel eerst een crisis zijn uit overmacht. Dit is een zelfgecreërde crisis door bewust een te lage opvangcapaciteit te organiseren en de spreidingswet op te schorten. Het is vrij kansloos in Bruxelles begreep ik uit diverse nieuwsbronnen. Nederland heeft geen credits daar. Zie je ook aan de habitatrichtlijn. Ons land heeft al jaren lak aan europese afspraken.
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
pi_214966202
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 07:41 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Moet het wel eerst een crisis zijn uit overmacht. Dit is een zelfgecreërde crisis door bewust een te lage opvangcapaciteit te organiseren en de spreidingswet op te schorten. Het is vrij kansloos in Bruxelles begreep ik uit diverse nieuwsbronnen. Nederland heeft geen credits daar. Zie je ook aan de habitatrichtlijn. Ons land heeft al jaren lak aan europese afspraken.
Tsja, de EU is zelf ook niet erg constructief in oplossingsrichtingen, dingen vooral van tafel vegen is achteruitgang.
Dat maakt de welwillendheid ook lager
pi_214966209
quote:
Ons land heeft al jaren lak aan europese afspraken.
Als dat zo is dan kunnen we nu ook wel lak hebben aan dat kut Brussel lijkt me. Een beetje assertiviteit kan geen kwaad.
pi_214966235
"Kan gewoon". ^O^
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_214966266
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 07:50 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Als dat zo is dan kunnen we nu ook wel lak hebben aan dat kut Brussel lijkt me. Een beetje assertiviteit kan geen kwaad.
Nee, het wordt een bende als lidstaten doen wat ze buiten afspraken om welgevallig is. Neem nou zo'n Viktor Orban. Gaat overal voor liggen. Gewoon sanctioneren. Daar zijn ook instrumenten voor. Het gaat alleen wat traag.
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
  vrijdag 13 september 2024 @ 08:00:22 #51
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_214966269
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 september 2024 00:22 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Heerlijk hoe het linker politieke spectrum wild om zich heen aan het slaan is. De nieuwe werkelijkheid valt ze nog steeds heel zuur en november 2023 is nog steeds niet helemaal verwerkt.
Wie slaat er wild om zich heen dan?
pi_214966299
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 07:59 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Nee, het wordt een bende als lidstaten doen wat ze buiten afspraken om welgevallig is.
Dat interesseert me nu even werkelijk geen r##t.
pi_214966314
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 07:59 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Nee, het wordt een bende als lidstaten doen wat ze buiten afspraken om welgevallig is. Neem nou zo'n Viktor Orban. Gaat overal voor liggen. Gewoon sanctioneren. Daar zijn ook instrumenten voor. Het gaat alleen wat traag.
Exact ja, gewoon asielzoekers registreren terwijl die al verschillende landen doorkruist hebben waar ze volgens de geldende afspraken al eerst asiel hadden moeten aanvragen. Wat dat betreft is dat inderdaad een flinke bende. Het wordt tijd dat de landen zich aan de afspraken houden. Helemaal mee eens.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_214966322
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 september 2024 00:22 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Fijn dat jullie je nog steeds vast kunnen klampen aan zuur links. Ik ben benieuwd hoe dat gaat als dit rechtse kabinet dadelijk ook niet de oplossingen heeft.
Цой жив
pi_214966356
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 07:50 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Punt is dat de EU dan ook minder snel geneigd is om mee te denken met zaken
  vrijdag 13 september 2024 @ 08:19:13 #56
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_214966428
quote:
Geen enkel EU land gaat meer een opt-out krijgen natuurlijk.

Puur en alleen al dat Nederland nu te boek gaat staan als een asielonvriendelijk land. Dat is al genoeg om de stroom in te dammen. En dat is al winst. Alles draait om beeldvorming.
pi_214966431
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 08:05 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Dat interesseert me nu even werkelijk geen r##t.
Niet slim. We hebben groot economisch en veiligheidsbelang met een stabiel Europa. Besluitvorming werkt ook een stuk vlotter als de neuzen eens wat makkelijker dezelfde kant op wijzen. Niemand is gebaat bij landen die de boel frustreren.
Feitelijk vormen een Wilders en Orban een gevaar voor onze samenlevingen. Jammer dat te weinig mensen dat inzien met hun isolationistische ideëen
pi_214966445
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 september 2024 08:19 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Geen enkel EU land gaat meer een opt-out krijgen natuurlijk.

Puur en alleen al dat Nederland nu te boek gaat staan als een asielonvriendelijk land. Dat is al genoeg om de stroom in te dammen. En dat is al winst. Alles draait om beeldvorming.
De populariteit van Nederland en Duitsland zal wat omlaag gaan tov België en Frankrijk ja
  vrijdag 13 september 2024 @ 08:26:53 #59
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_214966464
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 08:19 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Niet slim. We hebben groot economisch en veiligheidsbelang met een stabiel Europa. Besluitvorming werkt ook een stuk vlotter als de neuzen eens wat makkelijker dezelfde kant op wijzen. Niemand is gebaat bij landen die de boel frustreren.
Feitelijk vormen een Wilders en Orban een gevaar voor onze samenlevingen. Jammer dat te weinig mensen dat inzien met hun isolationistische ideëen
Wilders is al 20 jaar bezig. Het is niet zo dat hij gister op vandaag de grootste is geworden. Kiezers stonden helemaal niet te springen om op hem te stemmen in het begin. Dat is wat de andere partijen 20 jaar lang zelf hebben laten gaar koken.

Kun je wel naar de "domme" kiezers wijzen maar de grootste katalysator voor de winst van Wilders is het gefaal van de status quo partijen.
pi_214966510
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 08:26 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Wilders is al 20 jaar bezig. Het is niet zo dat hij gister op vandaag de grootste is geworden. Kiezers stonden helemaal niet te springen om op hem te stemmen in het begin. Dat is wat de andere partijen 20 jaar lang zelf hebben laten gaar koken.

Kun je wel naar de "domme" kiezers wijzen maar de grootste katalysator voor de winst van Wilders is het gefaal van de status quo partijen.
Nee, eerder de domheid van veel kiezers. Tekens weer nieuwe populisten waar men achteraanholt. Media helpen ook niet bepaald, maar vooral de toon van het debat. Roeptoeteren en provoceren werkt blijkbaar voor veel mensen.
pi_214966533
.

[ Bericht 100% gewijzigd door Akathisia op 13-09-2024 09:10:38 ]
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  vrijdag 13 september 2024 @ 08:38:50 #62
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_214966540
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 08:34 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Nee, eerder de domheid van veel kiezers. Tekens weer nieuwe populisten waar men achteraanholt. Media helpen ook niet bepaald, maar vooral de toon van het debat. Roeptoeteren en provoceren werkt blijkbaar voor veel mensen.
Nee hoor, RamboDirk heeft gewoon gelijk.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  vrijdag 13 september 2024 @ 08:39:54 #63
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_214966550
quote:

[..]
Dit is dus precies het probleem. De hand niet in eigen boezem willen steken om te kijken waarom je het niet lukt kiezers vast te houden.

Het blijven wijzen naar het zogenaamde intelligentie niveau van het electoraat van je concurrent. Dat soort dedain is waar steeds minder mensen mee geassocieerd willen worden. En steeds meer mensen doorheen prikken.
pi_214966554
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 08:26 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

Maar VVD weet dat met PVV hun beleid grootendeels gewoon wordt voortgezet. VVD heeft ook geen problemen met PVV gehad, die wisten ook wel dat die partij een hoop kiezers bij links wegtrekt. En ja, voor een groot deel valt dat de linkse partijen aan te rekenen die de minima geen inspirerend verhaal kunnen bieden, die zelfde minima die al jaren door rechtse partijen in het gezicht worden gespuugd.
Цой жив
pi_214966570
quote:
Dat is allemaal gelul van niet-juristen. Het moet simpelweg gaan om buitengewone omstandigheden, en die toets wordt in eerste instantie gedaan door de regering en in het bijzonder de minister-president die het artikel in werking stelt.

Er is ook helemaal geen voorafgaande 'toestemming' nodig van de EU. Hoogstens kan de Commissie een inbreukprocedure starten, maar dat gaat vele jaren duren.

De vraag is welke artikelen nou precies buiten werking worden gesteld. In ieder geval blijven de essentiele artikelen, zoals het recht om asiel aan te vragen, helaas overeind. Ik vermoed daarom dat het echt een symboolmaatregel is, de NSC saboteert iedere vorm van juridische grensverkenning.
  vrijdag 13 september 2024 @ 08:42:21 #66
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_214966576
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 september 2024 08:39 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Maar VVD weet dat met PVV hun beleid grootendeels gewoon wordt voortgezet. VVD heeft ook geen problemen met PVV gehad, die wisten ook wel dat die partij een hoop kiezers bij links wegtrekt. En ja, voor een groot deel valt dat de linkse partijen aan te rekenen die de minima geen inspirerend verhaal kunnen bieden, die zelfde minima die al jaren door rechtse partijen in het gezicht worden gespuugd.
VVD heeft sowieso een status aparte omdat zij altijd een grote vaste kliek stemmers zullen hebben. Waardoor ze overal mee weg komen, groot en deels. Meeste andere partijen zullen het echt van hun politiek bedrijven moeten hebben.
pi_214966593
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 08:38 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Nee hoor, RamboDirk heeft gewoon gelijk.
Sow, dit is even een tegenargument hoor
pi_214966598
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 september 2024 08:42 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
VVD heeft sowieso een status aparte omdat zij altijd een grote vaste kliek stemmers zullen hebben. Waardoor ze overal mee weg komen, groot en deels. Meeste andere partijen zullen het echt van hun politiek bedrijven moeten hebben.
Dat valt ook wel mee, de kiezer springt vooral elke keer weer op de zoveelste populist. Eerst werd gekke Thierry het grootste, toen weer Lientje, daarna weer Geert, heeft weinig met politiek bedrijven te maken.

Je kon dat nog het beste zien bij Omtzigt die een hele kiezersgroep achter zich heeft die geen flauw idee hadden waar ze nou op gestemd hadden
VBL SC influencer
Left, right, behind
  vrijdag 13 september 2024 @ 08:52:33 #69
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_214966638
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 september 2024 08:45 schreef Caland het volgende:

[..]
Dat valt ook wel mee, de kiezer springt vooral elke keer weer op de zoveelste populist. Eerst werd gekke Thierry het grootste, toen weer Lientje, daarna weer Geert, heeft weinig met politiek bedrijven te maken.

Je kon dat nog het beste zien bij Omtzigt die een hele kiezersgroep achter zich heeft die geen flauw idee hadden waar ze nou op gestemd hadden
Er zijn veel zwevende kiezers, dat klopt. Blijkbaar zweven ze om een reden ;)
  vrijdag 13 september 2024 @ 09:06:42 #70
182233 thedeedster
pi_214966735
quote:

[..]
Tja, als je verandering wilt, dan kun je natuurlijk het beste stemmen op de grote partijen die al die tijd aan de knoppen hebben gedraaid, of die gewoon met droge ogen beweren dat er helemaal geen probleem is.

Ik zag in een andere post van je al dat geleuter dat alles onze eigen schuld is want we hebben alle opvang afgeschaald. Heb je überhaupt een idee hoeveel geld, capaciteit, ruimte en personeel dat allemaal kost?

Of is dat natuurlijk weer allemaal de portemonnee van de ander?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_214966784
quote:
15s.gif Op vrijdag 13 september 2024 08:38 schreef Akathisia het volgende:
.
Ik spendeer twee maandsalarissen per jaar aan Afrika. Daar hoef jij je geen zorgen om te maken.
Allah Al Watan Al Malik
pi_214966798
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 09:13 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Ik spendeer twee maandsalarissen per jaar aan Afrika. Daar hoef jij je geen zorgen om te maken.
Tof! Zou je meer mensen moeten aanraden.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  vrijdag 13 september 2024 @ 09:23:08 #73
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_214966844
quote:

[..]
Dat valt wel mee. Bijvoorbeeld ik post regelmatig als oudlinksche user in diverse topics over immigratie en ik zie wel meer strijdmakkers van weleer voorbijkomen daar :)
pi_214966845
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 09:15 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Tof! Zou je meer mensen moeten aanraden.
Want?
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_214966847
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 september 2024 08:39 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Dit is dus precies het probleem. De hand niet in eigen boezem willen steken om te kijken waarom je het niet lukt kiezers vast te houden.

Het blijven wijzen naar het zogenaamde intelligentie niveau van het electoraat van je concurrent. Dat soort dedain is waar steeds minder mensen mee geassocieerd willen worden. En steeds meer mensen doorheen prikken.

Een groot deel van de mensheid is nou eenmaal achterlijk. Dat ze met veel zijn geeft ze nog geen gelijk.
pi_214966852
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 09:13 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Je stort dus af aan familie?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 13-09-2024 09:24:18 ]
pi_214966876
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 september 2024 09:06 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Tja, als je verandering wilt, dan kun je natuurlijk het beste stemmen op de grote partijen die al die tijd aan de knoppen hebben gedraaid, of die gewoon met droge ogen beweren dat er helemaal geen probleem is.

Ik zag in een andere post van je al dat geleuter dat alles onze eigen schuld is want we hebben alle opvang afgeschaald. Heb je überhaupt een idee hoeveel geld, capaciteit, ruimte en personeel dat allemaal kost?

Users zoals Niels denken liever niet na over praktische zaken als kosten en opvang als ze bezig zijn hun onderbuikje te voeden met hun moral highground. Het is een soort mentale masturbatie, daar is alleen maar ruimte voor de perfecte fantasie van een geweldige wereld zonder vuiltje aan de lucht, met duizenden alleen maar hoogopgeleide migranten die fantastisch integreren en volop meedoen met de maatschappij, ondertussen Kumbaya zingend terwijl ze de buurt bbq faciliteren.

Niels zal nooit zelf deze migranten of hun problemen zien, want zo is zijn fantasie dan ook wel weer; lekker NIMBY, iemand anders mag het allemaal oplossen en met deze mensen omgaan. Want Niels is woke, en woke mensen doen “do as I say, don’t do as I do”. Ook hoort kritisch gedachtengoed daar niet bij natuurlijk.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 13-09-2024 09:28:41 ]
pi_214966877
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2024 21:22 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Verkeerde huidskleur waarschijnlijk.
Plus statistieken, stukje cultuur en.. en..
pi_214966885
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 september 2024 09:24 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Je stort dus af aan familie?
Nee, die redt zich daar prima. Spenderen we lekker aan lange vakanties.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 13 september 2024 @ 09:29:24 #80
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_214966886
Er is geen asielcrisis maar een bestuurscrisis. Je beroepen op een noodsituatie (en daarmee de Tweede Kamer passeren) om zo delen van bestaande wetgeving buiten werking te stellen lijkt me weinig houdbaar.
Huilen dan.
pi_214966889
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 september 2024 09:06 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Betaal ik ook aan mee. Je punt?
pi_214966894
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 september 2024 08:08 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Fijn dat jullie je nog steeds vast kunnen klampen aan zuur links. Ik ben benieuwd hoe dat gaat als dit rechtse kabinet dadelijk ook niet de oplossingen heeft.
Dat is dan logischerwijs de schuld van links.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  vrijdag 13 september 2024 @ 09:30:41 #83
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_214966896
quote:
Dit is een moderne en vrije vertaling van het wereldberoemde gedicht van de Duitse verzetsstrijder Martin Niemöller. Het gedicht wijst ons op het gevaar van egocentrisch denken in tijden van nood.

Albert Mekkes

Eerst kwamen ze voor de moslims.
En ik hield mijn mond, want ik was geen moslim.

Toen pakten ze de studiefinanciering af, zodat studeren alleen voor de rijken werd.
En ik hield mijn mond, want ik was geen student.

Toen verdeelden ze de vakbond. De bazen kregen meer en meer macht.
En ik hield mijn mond, want ik was geen vakbondslid.

Toen pakten ze alle tegenstanders van het regime op. Want het zouden ’terroristen’ zijn.
En ik hield mijn mond, want ik was geen tegenstander.

Toen kwamen ze mij halen.
En er was niemand meer over die mij hielp.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_214966913
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 september 2024 09:28 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Users zoals Niels denken liever niet na over praktische zaken als kosten en opvang als ze bezig zijn hun onderbuikje te voeden met hun moral highground. Het is een soort mentale masturbatie, daar is alleen maar ruimte voor de perfecte fantasie van een geweldige wereld zonder vuiltje aan de lucht, met duizenden alleen maar hoogopgeleide migranten die fantastisch integreren en volop meedoen met de maatschappij, ondertussen Kumbaya zingend terwijl ze de buurt bbq faciliteren.

Niels zal nooit zelf deze migranten of hun problemen zien, want zo is zijn fantasie dan ook wel weer; lekker NIMBY, iemand anders mag het allemaal oplossen en met deze mensen omgaan. Want Niels is woke, en woke mensen doen “do as I say, don’t do as I do”. Ook hoort kritisch gedachtengoed daar niet bij natuurlijk.
Wat een verzinsels toch weer en framing bovendien. Is dat alles wat je te melden hebt? :{w
pi_214966925
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 09:32 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Wat een verzinsels toch weer en framing bovendien. Is dat alles wat je te melden hebt? :{w
Oh, dus je vind het niet leuk als mensen je uitmaken voor iets? Waarom meen je dat zelf wel te mogen doen dan?
  vrijdag 13 september 2024 @ 09:34:50 #86
182233 thedeedster
pi_214966928
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 09:29 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Betaal ik ook aan mee. Je punt?
Je punt?

Dat het allemaal niet gratis is. Dat je ook iets anders met dat geld kunt doen. En dan is het natuurlijk ook nog eens de vraag of dat geld er überhaupt is.

Is dat allemaal zo moeilijk en ingewikkeld?
pi_214966941
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 september 2024 09:29 schreef Isdatzo het volgende:
Er is geen asielcrisis maar een bestuurscrisis. Je beroepen op een noodsituatie (en daarmee de Tweede Kamer passeren) om zo delen van bestaande wetgeving buiten werking te stellen lijkt me weinig houdbaar.
Is ook niet te vergelijken met corona. Dat overviel ons letterlijk. Dit hebben we al mijlenver zien aankomen en er waren maatregelen mogelijk binnen bestaande kaders om er iets aan te doen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_214966944
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 09:34 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Oh, dus je vind het niet leuk als mensen je uitmaken voor iets? Waarom meen je dat zelf wel te mogen doen dan?
Het is zeer eenvoudig vast te stellen dat mensen die op populisten stemmen niet vooraan stonden toen de hersenen werden uitgedeeld. Wat jij doet is puur op de man spelen zonder geldende argumenten dus.. Da's iets heel anders. ;)
pi_214966961
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 09:36 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Is ook niet te vergelijken met corona. Dat overviel ons letterlijk. Dit hebben we al mijlenver zien aankomen en er waren maatregelen mogelijk binnen bestaande kaders om er iets aan te doen.
En iedereen die het nu toejuicht was toen aan het gillen dat er gebruik werd gemaakt van uitzonderingsbepaling
pi_214966964
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 09:36 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Het is zeer eenvoudig vast te stellen dat mensen die op populisten stemmen niet vooraan stonden toen de hersenen werden uitgedeeld. Wat jij doet is puur op de man spelen zonder geldende argumenten dus.. Da's iets heel anders. ;)
Bedankt voor het bewijzen van de dubbele standaard die je weer hanteert :* wel willen uitdelen maar niet willen incasseren, zo kennen we Niels weer

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-09-2024 09:39:01 ]
  vrijdag 13 september 2024 @ 09:40:23 #91
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_214966972
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 09:32 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Natuurlijk. Je moet wel gelijkgeschakeld worden. Dit Kabinet (en ik gebruik de term puur als naampje) doet het allemaal voor jou! Ik denk dat de voorstanders van deze staatsgreep toch eens wat beter ‘1984’ zouden moeten lezen. Daar stonden ze ook mee te zwaaien toen de vorige AMvB werd gebruikt. Maar ja, daar hadden ze zelf last van. Dit treft alleen andere mensen, bovendien mensen met een ander kleurtje en een eigen religie. Dan is het niet erg. De Engelse taal heeft een mooie uitdrukking voor dit soort trucjes als Wilders nu uithaalt: a slippery slope. Want de volgende AMvB zou best eens wel alle hosanna roepers van nu kunnen treffen. En dan breekt natuurlijk wel de pleuris uit.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_214966979
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 september 2024 09:38 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Bedankt voor het bewijzen van de dubbele standaard die je weer hanteert :* wel willen uitdelen maar niet willen incasseren, zo kennen we Niels weer
Wil je nu een sticker? Ik neem jou toch niet serieus man.
pi_214966991
Beperken?? Waarom niet helemaal stoppen???
pi_214966995
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 09:41 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Wil je nu een sticker? Ik neem jou toch niet serieus man.
Nee, dat je onwelvallige meningen niet wil horen uit angst dat je bubbeltje knapt was allang duidelijk.

Brul anders nog een keer dat rechtse stemmers dom zijn, kunnen we weer eens lachen met zijn allen om je act.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-09-2024 09:44:00 ]
pi_214967013
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 september 2024 09:43 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Brul anders nog een keer dat rechtse stemmers dom zijn, kunnen we weer eens lachen met zijn allen om je act.
Beetje hetzelfde niveau als dit incompetente kabinet negeren door zuurlinks te gillen dus
pi_214967136
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 09:42 schreef CofyFerkeert het volgende:
Dat is de volgende stap.
pi_214967399
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 09:42 schreef CofyFerkeert het volgende:
Iets van verdragen en universele rechten en mens enzo.

Voor de rest heeft de EU weinig of niks te zeggen over wie wij asiel verlenen. Het enige wat de EU voorstaat is het stroomlijnen en gelijktrekken van de procedures.

quote:
Gemeenschappelijk asielbeleid
Artikel 78, lid 1, EU-Werkingsverdrag bepaalt dat de EU een gemeenschappelijk beleid inzake asiel, subsidiaire bescherming en tijdelijke bescherming moet ontwikkelen. Dit beleid is erop gericht om iedere onderdaan van een derde land die internationale bescherming behoeft, een passende status te verlenen. Ook moet de naleving van het beginsel van non-refoulement worden gegarandeerd. Het non-refoulementbeginsel houdt in dat een asielzoeker niet naar zijn land van herkomst mag worden teruggestuurd als hij in dat land het risico loopt om te worden vervolgd op grond van zijn afkomst, godsdienst, politieke overtuiging of vanwege het behoren tot een sociale groep. Tenslotte moet het gemeenschappelijk asielbeleid in overeenstemming zijn met het Verdrag en het Protocol betreffende de status van vluchtelingen en andere toepasselijke verdragen.
  vrijdag 13 september 2024 @ 10:39:50 #98
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_214967415
Erg mooi.
pi_214967483
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 10:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
Erg mooi.
Gaat net als die streekziekenhuizen, veestapel, 65 AOW, 130km/h etc allemaal weer sneuvelen wanneer ze geconfronteerd worden met de juridische werkelijkheid.

Bovendien is het niet de asielinstroom wat het probleem is, het is de incompetentie van het coa en het gebrek aan woningen voor statushouders.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 13 september 2024 @ 11:04:18 #100
485843 crew  Jippie
pi_214967622
Persoonlijke fitties gaan gewoon weg, je kunt je fascinatie voor elkaar elders bespreken. Verpest er geen topics mee
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')