abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 12 september 2024 @ 18:49:00 #1
498210 KoningWouter
BE THE BEST&FUCK THE REST
pi_214962516
quote:
Kabinet wil asielinstroom snel beperken, trekt deel asielwet in

Het kabinet wil snel een deel van de Vreemdelingenwet buiten werking stellen. Daarmee zijn er direct meer maatregelen mogelijk om de asielinstroom te beperken en de Tweede en Eerste Kamer hoeven er niet eerst mee akkoord te gaan. Dit staat in het regeerprogramma dat premier Schoof morgen presenteert, zo melden betrokkenen aan de NOS.

Gedacht wordt aan het onmiddellijk beperken van gezinshereniging van meerderjarige kinderen en het inperken van het indienen van meerdere asielverzoeken, wat stapelen wordt genoemd.

'Opt-out'
Ook stuurt het kabinet volgende week een officieel verzoek naar Brussel om voor Nederland op asielgebied een uitzondering te maken. Dit heet 'opt-out' en betekent dat Nederland zich niet aan Europese asielregels hoeft te houden.

In het regeerprogramma van het kabinet-Schoof worden de in mei opgeschreven afspraken van PVV, VVD, NSC en BBB concreet uitgewerkt. De vier coalitiepartijen willen een veel strenger asielbeleid en spraken in hun zogenoemde hoofdlijnenakkoord over het strengste asielbeleid "ooit".

'Uitzonderlijke omstandigheden'
Een van de belangrijkste maatregelen van het kabinet is nu dus de activering van de uitzonderingsbepaling van de Vreemdelingenwet 2000, zoals dat officieel heet. Als er sprake is van "uitzonderlijke omstandigheden" mag het kabinet dit doen via een zogenoemde algemene maatregel van bestuur (AMvB), waardoor er niet meteen goedkeuring van het parlement nodig is.

Het kabinet vindt dat nu sprake is van uitzonderlijke omstandigheden, omdat er volgens het kabinet een crisis is in de opvang. Bij het aanmeldcentrum Ter Apel komen nog steeds te veel asielzoekers binnen voor de 2000 opvangplekken en andere asielcentra kampen ook met een tekort aan bedden.

Coronacrisis
In de coronacrisis is de AMvB ook gebruikt om meteen allerlei ingrijpende maatregelen te nemen om het virus in te dammen. De Kamer heeft daar pas achteraf goedkeuring voor gegeven en dat moet nu ook gebeuren.

GroenLinks-PvdA-Kamerlid Piri is ontstemd dat het kabinet het parlement buitenspel wil zetten. Maar minister Faber benadrukt, vanavond in een debat over de asielinstroom, dat wettelijk is vastgelegd dat een kabinet dit kan doen als er sprake is van een "noodsituatie".

Oordeel Hof van Justitie
Het is ook de vraag of het Europees Hof van Justitie deze route van het kabinet goedkeurt, maar in Den Haag leeft het idee dat er dan in de tussentijd in elk geval stappen gezet kunnen worden met het inperken van de instroom van asielzoekers.

Over de opt-out op Europees asielbeleid zal Nederland de komende jaren moeten onderhandelen. Het is onzeker wanneer en of dat lukt, maar het kabinet wil er in elk geval mee beginnen.

Minister Faber van Asiel en Migratie gaat, zo staat in het regeerprogramma, verder met de Asielcrisiswet, waar nog meer instroombeperkende maatregelen worden vastgelegd.
https://nos.nl/artikel/25(...)ekt-deel-asielwet-in

Dit gaat echt goed hier. PVV en dan vooral Faber zetten goede stappen. (en blij dat de rest van het kabinet hier in mee gaat)

Zo wat ben ik blij dat het niet Timmermans geworden is zeg.

Schoof-I doet nu al betere dingen dan Rutte in 14 jaar.
pi_214962570
Wat is links stil de laatste tijd _O- _O-
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  donderdag 12 september 2024 @ 18:56:24 #3
498210 KoningWouter
pi_214962594
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2024 18:53 schreef halfway het volgende:
Wat is links stil de laatste tijd _O- _O-
Af en toe komt er nog wel eens een "kan niet, mag niet"-tje voorbij maar verder is het hier op links gebied wel uitgestorven ja.
  donderdag 12 september 2024 @ 18:59:39 #4
22565 asco
Los in deze tent
pi_214962619
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2024 18:56 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Af en toe komt er nog wel eens een "kan niet, mag niet"-tje voorbij maar verder is het hier op links gebied wel uitgestorven ja.
Circa 10 die-hard ontkenners/trollen lopen er nog rond.
Dat was vroeger wel anders. En niet alleen hier maar ook in het stemhokje helaas. |:(
  donderdag 12 september 2024 @ 19:06:30 #5
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_214962677
Waarom hebben ze dit niet eerder gedaan?
pi_214962858
Ik zet mijn vraagtekens bij de definitie van een 'noodsituatie' in deze, en betwijfel of de EC hier heel blij mee gaat zijn, maar er worden in ieder geval dingen ondernomen en geprobeerd. Dat is meer dan 13 jaar Rutte of de hele linkse flank in de 2e kamer kan zeggen.

Op gegeven moment is het ook klaar natuurlijk. Laat maar een boodschap uit gaan naar Brussel dat de grens nu bereikt is. Duitsland gooit z'n grenzen dicht, wij trekken de asielwet in. Take the fucking hint. Niet goedschiks, dan maar kwaadschiks.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_214962863
Geweldig nieuws. Het was overduidelijk dat het zo niet langer kon. Alleen extreem links ziet het nog niet.

Goed dat de Nederlander weer op nummer 1 komt, en ja, dat zijn ook de moslims die hier al wonen.
pi_214962872
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2024 19:23 schreef TigerXtrm het volgende:
Ik zet mijn vraagtekens bij de definitie van een 'noodsituatie' in deze, en betwijfel of de EC hier heel blij mee gaat zijn, maar er worden in ieder geval dingen ondernomen en geprobeerd. Dat is meer dan 13 jaar Rutte of de hele linkse flank in de 2e kamer kan zeggen.

Op gegeven moment is het ook klaar natuurlijk. Laat maar een boodschap uit gaan naar Brussel dat de grens nu bereikt is. Duitsland gooit z'n grenzen dicht, wij trekken de asielwet in. Take the fucking hint. Niet goedschiks, dan maar kwaadschiks.
Een bed en brood meer hoeft het niet te zijn, en dat kan ook in een tentje ipv van een Hotel :')
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_214962889
Wederom wat gelul voor de buhne.
Dit flopkabinet kan zo veel willen, er is geen sprake van een noodsituatie. Het is wachten tot een rechter hier een streep tussen zet.

#nieuwebestuurscultuur: We fantaseren een noodsituatie zodat we regels kunnen negeren.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  donderdag 12 september 2024 @ 19:28:44 #10
498210 KoningWouter
pi_214962912
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2024 19:26 schreef Harvest89 het volgende:
Dit flopkabinet kan zo veel willen, er is geen sprake van een noodsituatie. Het is wachten tot een rechter hier een streep tussen zet.

#nieuwebestuurscultuur: We fantaseren een noodsituatie zodat we regels kunnen negeren.
Ja totdat je oppert dat asielzoekers hun asielaanvraag moeten doen in het eerste veilige land van aankomst. Dan kunnen we de regels prima negeren, toch? :')
pi_214962959
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2024 19:23 schreef TigerXtrm het volgende:
Het Europees Hof van Justitie zal er wel een streep doorheen zetten, maar je hebt gelijk, het kabinet probeert nu tenminste van alles. En dan zal uiteindelijk ook blijken dat bepaalde maatregelen wél kunnen.
pi_214962966
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2024 19:24 schreef FvanS het volgende:
Geweldig nieuws. Het was overduidelijk dat het zo niet langer kon. Alleen extreem links ziet het nog niet.

Goed dat de Nederlander weer op nummer 1 komt, en ja, dat zijn ook de moslims die hier al wonen.
Prachtig allemaal. Gingen ze dat maar werkelijk doen. :)
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_214962976
Die opt out is volkomen kansloos, maar het intrekken van die wet zou volgens mij nog wel eens iets kunnen doen. Fijn dat er tussen de peperdure fop maatregelen toch nog iets lijkt te gebeuren. Het feit dat die Armeense moeder van laatst het zoveel heeft weten te rekken met stapelen is te belachelijk voor woorden.

Ps: als je blij wordt van die extra grenscontroles binnen EU grenzen ben je heel goedgelovig.
pi_214963001
Benieuwd of dit gaat werken.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 12 september 2024 @ 19:39:13 #15
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_214963024
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2024 19:26 schreef Harvest89 het volgende:

En dan kan dit kabinet met een hoop geschreeuw vallen.
Wie dit leest is een lezer van dit
  donderdag 12 september 2024 @ 19:39:31 #16
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_214963026
Eerst zien dan geloven, maar het begin is gemaakt *O*
pi_214963049
Eindelijk gaat er wat gebeuren. Het is een keer klaar met al die nepvluchtelingen.
  donderdag 12 september 2024 @ 19:42:54 #18
498210 KoningWouter
pi_214963067
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2024 19:41 schreef RotatoR het volgende:
Eindelijk gaat er wat gebeuren. Het is een keer klaar met al die nepvluchtelingen.
Ja, nu al zin in de presentatie van het regeerakkoord morgen. *O*
  donderdag 12 september 2024 @ 19:47:04 #19
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_214963105

De zon gaat weer schijnen in Nederland.
pi_214963151
quote:
Wedden dat ik over een jaar of 2 nog steeds een knipperlicht relatie en betaalde seks heb en ik dit een gedrocht van een kabinet vind? Zowat alles is voor hun asiel en immigratie, de andere onderwerpen interesseert ze geen reet. Oh wacht, de fatbikes, dat was ook nog belangrijk. :')

Anders reageer je gewoon eens op het onderwerp, wat vind je zelf van deze maatregel?

[ Bericht 32% gewijzigd door Jippie op 13-09-2024 10:54:33 ]
pi_214963163
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2024 19:51 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
<Nope>

Wedden dat ik over een jaar of 2 nog steeds een knipperlicht relatie en betaalde seks heb en ik dit een gedrocht van een kabinet vind? Zowat alles is voor hun asiel en immigratie, de andere onderwerpen interesseert ze geen reet. Oh wacht, de fatbikes, dat was ook nog belangrijk. :')

Anders reageer je gewoon eens op het onderwerp, wat vind je zelf van deze maatregel?
Juich ik toe, volmondig.

Beter voor onze vrouwen, homoseksuelen en andersdenkenden.

[ Bericht 3% gewijzigd door Jippie op 13-09-2024 10:55:12 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_214963172
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2024 19:52 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Juich ik toe, volmondig.
Proficiat.
Zou ik eens in elk topic doen, dat ontopic blijven.
  donderdag 12 september 2024 @ 20:00:48 #23
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_214963258

Prachtig foto van de "iron lady" die de stroom haatbaarden en nektasjes van de achtergrond moet gaan tegenhouden.
pi_214963393
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2024 20:00 schreef RamboDirk het volgende:
[ afbeelding ]

Prachtig foto van de "iron lady" die de stroom haatbaarden en nektasjes van de achtergrond moet gaan tegenhouden.
Deze blur ziet eruit als een fotoshop.
  donderdag 12 september 2024 @ 20:15:59 #25
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_214963416
Lekker niveautje hier zeg 🧐 Mooi beeld van een minister die eindelijk de daad bij het woord voegt. Die uitzuigers op de achtergrond zien de bui al hangen 🤣 Zo dom zijn ze dan ook weer niet 👋 En opzouten met dat gajes, zo snel mogelijk!!
"Hoka Hey!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')