abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214956960
Kunstenaar Peter Klashorst is op 67-jarige leeftijd overleden, dat bevestigen meerdere bronnen aan de NOS.

Hij was onder meer bekend van zijn kleurrijke kunstwerken met grove penseelstreken, waarvan een groot aantal portretten en naaktportretten. Vooral in de jaren tachtig en negentig was hij een bekende naam in de kunstwereld.

De laatste jaren van zijn leven woonde Klashorst vooral in Thailand. Hij maakte ruim tien jaar geleden bekend hiv te hebben en kampte daarna met lymfenklierkanker.

bron: NOS.nl

https://www.2doc.nl/documentaires/2016/06/all-you-need-is-me.html

https://www.bnnvara.nl/dewerelddraaitdoor/videos/257621

https://npo.nl/npo3/de-week-van-filemon/15-09-2014/BNN_101369084

https://nl.wikipedia.org/wiki/Peter_Klashorst

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
RIP.

[ Bericht 2% gewijzigd door Kukelecucktsju10 op 12-09-2024 00:39:27 ]
Yea, she's on crack.
pi_214957157
Nooit van gehoord, edoch RIP.
U MAD?
  donderdag 12 september 2024 @ 06:29:00 #4
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_214957342
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2024 04:18 schreef de_boswachter het volgende:
Nooit van gehoord, edoch RIP.
Educator, vooral bekend van de uitspraak "een condoom is niet nodig, gewoon direct na het neuken je lul goed wassen".
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  donderdag 12 september 2024 @ 06:39:03 #5
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_214957394
quote:
De laatste jaren van zijn leven woonde Klashorst vooral in Thailand.
Klinkt als een viespeuk.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_214957417
quote:
9s.gif Op donderdag 12 september 2024 06:39 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Klinkt als een viespeuk.
😂
pi_214957495
quote:

[..]
Klinkt als een viespeuk.
Hij had een vrij lange relatie met een Thaise vrouw. Mogelijk getrouwd ook. Dus ik weet niet hoe “vies” dat is.

We volgen elkaar op social media, heb zo’n tien jaar geleden kort wat berichten met m gewisseld. Kende ‘m daarvoor van de VPRO en heeft weleens in Kopspijkers en Dwdd gezeten.
  Moderator donderdag 12 september 2024 @ 07:20:22 #8
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_214957506
Hij had zon schilder programma waar hij in een aflevering ineens met zn broek op de enkels stond. Hij woonde ook een tijd in Nairobi wat hij naai robbery noemde.

Het was een markante tv persoonlijkheid, geen idee of zijn kunst ook erg serieus genomen werd.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_214957638
quote:
88s.gif Op donderdag 12 september 2024 07:20 schreef Bosbeetle het volgende:
Hij had zon schilder programma waar hij in een aflevering ineens met zn broek op de enkels stond.
Klopt, had toen nog wel een korte broek of een boxershort aan. Dat fragment heeft kopspijkers gehaald.

quote:
Hij woonde ook een tijd in Nairobi wat hij naai robbery noemde.

Het was een markante tv persoonlijkheid, geen idee of zijn kunst ook erg serieus genomen werd.
Ik zie dat ze ‘m in de hoek van “bekend van seksueel getinte werken” zetten. Als je daar wat werken in hebt, dan heb je al snel een stempel te pakken, maar het meerendeel van z’n werken waren vrij middle of the road.

Het overgrote deel van kunst zat een beetje in dezelfde “snelkunst” hoek van o.a. Herman Brood.

Markant was hij zeker. Je had in die tijd veel van die personages. Het is nu allemaal veel grijzer. ik weet verder niet wat hij stemde. Maar het leek me iemand die lang links geweest is. Het waren nog net de jaren dat de VPRO en celebrities steeds grensverleggender wilde zijn.

Hans Teeuwen had ergens in die tijd ook net die grap over “de koningin in de kont n*uken” gemaakt, Ratelband liet werknemers over hete kolen lopen en de net beginnende Giel Beelen imiteerde Howard Stern en bestelde een prostituee die hem on-air pijpte in de studio van z’n late radioshow en Waardenberg en De Jong met hun type cabaret niet te vergeten. Waarmee we precies op de piek van de shock-mogelijkheden uitkwamen (want verder was er niets meer wat dat overtrof).

En toen rolden we langzamerhand de berg weer af.

[ Bericht 0% gewijzigd door Beathoven op 12-09-2024 07:59:41 ]
pi_214957669
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2024 06:29 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Educator, vooral bekend van de uitspraak "een condoom is niet nodig, gewoon direct na het neuken je lul goed wassen".
Klinkt als eén aimabele man.
U MAD?
  donderdag 12 september 2024 @ 08:01:21 #11
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_214957705
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2024 07:54 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
Klinkt als eén aimabele man.
Hij was helemaal voor gelijkheid. Hij schilderde zijn naaktmodellen terwijl hij zélf ook naakt was. :D

Edit: Bosbeetle was me al voor. :)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_214957719

Mooi werk wel
pi_214957880
nog lang volgehouden met aids
pi_214957968
Nooit van gehoord maar prachtige schilderijen wat ik zo zie. RIP aan de nabestaanden iig!
  Moderator donderdag 12 september 2024 @ 08:51:38 #15
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_214958021
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2024 07:45 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Klopt, had toen nog wel een korte broek of een boxershort aan. Dat fragment heeft kopspijkers gehaald.
[..]
Ik zie dat ze ‘m in de hoek van “bekend van seksueel getinte werken” zetten. Als je daar wat werken in hebt, dan heb je al snel een stempel te pakken, maar het meerendeel van z’n werken waren vrij middle of the road.

Het overgrote deel van kunst zat een beetje in dezelfde “snelkunst” hoek van o.a. Herman Brood.

Markant was hij zeker. Je had in die tijd veel van die personages. Het is nu allemaal veel grijzer. ik weet verder niet wat hij stemde. Maar het leek me iemand die lang links geweest is. Het waren nog net de jaren dat de VPRO en celebrities steeds grensverleggender wilde zijn.

Hans Teeuwen had ergens in die tijd ook net die grap over “de koningin in de kont n*uken” gemaakt, Ratelband liet werknemers over hete kolen lopen en de net beginnende Giel Beelen imiteerde Howard Stern en bestelde een prostituee die hem on-air pijpte in de studio van z’n late radioshow en Waardenberg en De Jong met hun type cabaret niet te vergeten. Waarmee we precies op de piek van de shock-mogelijkheden uitkwamen (want verder was er niets meer wat dat overtrof).

En toen rolden we langzamerhand de berg weer af.
Ja Robbie Muntz ook, en Stenders deed savonds laat ook de shock dj dingen
pi_214958030
Gaat een hele grote worden over minstens 100 jaar.
pi_214958057
quote:
88s.gif Op donderdag 12 september 2024 08:51 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Ja Robbie Muntz ook, en Stenders deed savonds laat ook de shock dj dingen
Klinkt wellicht idioot, maar het waren ergens indirect nog wat uitlopers van de bevrijding van Oost-Duitsland en de hele revolutie van vrijgevochten landen. Onderandere de Love parade zat op die eerste golf van dat nieuwe optimisme en nieuwe grenzen opzoeken omdat de oude dreigingen er niet meer waren. Het verkennen van een vrijheidsgevoel. Hoop eigenlijk dat nieuwe generaties ook weer zoiets gaan meemaken.
pi_214958337
quote:

[..]
Klinkt als een viespeuk.
Hij is kunstenaar dus dan heet dat rebels en viriel.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_214958429
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2024 09:44 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Hij is kunstenaar dus dan heet dat rebels en viriel.
Het suggestieve in zijn opmerking is dat Klashorst daar naartoe gegaan zou zijn om dingen te doen die strafbaar zijn. En zolang er geen gevallen bekend zijn of gemeld worden heeft het schieten met losse flodders in verdachtmakingen geen zin.
pi_214958499
quote:

[..]
Dat heeft hem niet geholpen anders.
  donderdag 12 september 2024 @ 10:18:57 #21
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_214958581
Die neukte allerlei afrikaanse vrouwen zonder condoom. Ja ok dan krijg je aids. Kan je je lul nog zo goed wassen. Wel mooie dingen maakte ie.
  donderdag 12 september 2024 @ 10:47:16 #22
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_214958816
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2024 10:18 schreef SugeLucky het volgende:
Die neukte allerlei afrikaanse vrouwen zonder condoom. Ja ok dan krijg je aids. Kan je je lul nog zo goed wassen. Wel mooie dingen maakte ie.
Overigens beweerde hij altijd zijn hiv niet in Afrika, maar in Cambodja opgelopen te hebben.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_214958987
quote:
Volgens hem moest je na de seks even goed plassen en dan was het geen probleem
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_214959125
quote:
NRC: Klashorst hangt de sekstoerist uit

NRC: Zoveel mogelijk schilderijen, voor ik eraan ga

Ik hoop dat hij zo verstandig geweest is een rubbertje te gebruiken, het zou extra lullig zijn als hij tal van vrouwen ook met HIV/AIDS opgezadeld heeft.
pi_214959631
R.I.P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Markant provocateur.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 12 september 2024 @ 12:48:29 #27
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_214959859
quote:

[..]
Ik herinner me zijn columns nog in de Revu. Zinnen als "Je kunt ruiken of zo'n hoer ziek is aan haar doos" en "Ik krijg hem alleen nog maar omhoog voor negerinnen in hun kont" geven zijn gedachtengang wel een beetje weer.

Hij bracht zichzelf en anderen compromisloos in gevaar. Dat hiv-virus heeft hij ook niet een seconde na de besmetting opgemerkt natuurlijk dus dat zal hij uitbundig doorgegeven hebben aan uitgebuite als prostituee werkzame dames in derdewereldlanden.

Als kunstenaar is hij misschien wel daardoor relevant geweest wat weer een hoop zegt over de staat van onze samenleving wat weer een hoop zegt over zijn relevantie etc. etc.
pi_214959892
quote:
Ik kan mij nog een TV programma herinneren (begin deze eeuw ergens?) met een huis vol webcammodellen en hij zat daar ook in. Toen kwam inderdaad naar voren dat hij ook op negerinnen viel. Hij ging met die webcammeiden in bad enzo, schaamde zich nergens voor.
  Moderator donderdag 12 september 2024 @ 12:57:53 #29
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_214959953
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2024 08:59 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Klinkt wellicht idioot, maar het waren ergens indirect nog wat uitlopers van de bevrijding van Oost-Duitsland en de hele revolutie van vrijgevochten landen. Onderandere de Love parade zat op die eerste golf van dat nieuwe optimisme en nieuwe grenzen opzoeken omdat de oude dreigingen er niet meer waren. Het verkennen van een vrijheidsgevoel. Hoop eigenlijk dat nieuwe generaties ook weer zoiets gaan meemaken.
Ja ik mis het wel eens. Voor mij is de verandering van de slogan van rivella van "een beetje vreemd maar wel lekker" naar "zo lekker natuurlijk" een verwezelijking van dit verval. Inmiddels zijn ze al weer een beetje terug naar die eerste geloof ik.

:D
pi_214960083
quote:
88s.gif Op donderdag 12 september 2024 12:57 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Ja ik mis het wel eens. Voor mij is de verandering van de slogan van rivella van "een beetje vreemd maar wel lekker" naar "zo lekker natuurlijk" een verwezelijking van dit verval. Inmiddels zijn ze al weer een beetje terug naar die eerste geloof ik.

:D
Yea, she's on crack.
  Trouwste user 2022 donderdag 12 september 2024 @ 13:48:10 #31
7889 tong80
Spleenheup
pi_214960396
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2024 08:28 schreef hoechst het volgende:
nog lang volgehouden met aids
Zijn kunst werd/wordt zeker serieus genomen. Evenals zijn band Soviet Sex in de "new" wave-underground één van de Nederlandse pioneers was. De broers Rogier en Maarten vd Ploeg zaten ook in die band. Hij en Maarten vd Ploeg richten ook kunstenaars collectief After Nature op. Van Rogier vd Ploeg ben ik niet zeker. Toevallig tijdje geleden een kennis uit Amsterdam hier op visite. Muzikant en kunstenaar, die had het nog over Soviet Sex. Dat het arrogante kwallen waren, en dat Maarten vd Ploeg ook relatief jong is overleden. Die vd Ploegjes speelden ook in Astral Weeks dat later Blue Murder werd. Of andersom. Die maakten wel leuke clipjes.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')