abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214958564
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2024 09:39 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ze zei dat ze er nog naar ging kijken en wel onderdelen zou overnemen. Ze heeft er naar gekeken en is met na overleg met dezelfde ambtenaren als Adema tot dezelfde conclusie als Adema gekomen. Zo gek is dat ook weer niet, eigenlijk. Het meest opvallende is eigenlijk dat ze dit advies van haar ambtenaren accepteert.
Heel mooi dat ze tot de conclusie is gekomen dat ze niet anders kan, maar dan had ze misschien iet zo'n grote broek aan moeten trekken over hoe ze het echt anders ging doen en het echt niet zo erg hoefde te zijn. En het budget voor uitkoop niet weg moeten geven.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_214958661
quote:
7s.gif Op donderdag 12 september 2024 10:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Heel mooi dat ze tot de conclusie is gekomen dat ze niet anders kan, maar dan had ze misschien iet zo'n grote broek aan moeten trekken over hoe ze het echt anders ging doen en het echt niet zo erg hoefde te zijn. En het budget voor uitkoop niet weg moeten geven.
Nou ja, dat is natuurlijk de kers op de taart, Adema's plan was opgesteld met de dekking van die 20 miljard erachter maar dat was volgens de BBB niet nodig want ze gingen het allemaal anders doen en stikstof was maar onzin.

Erg lang heeft het niet geduurd, eigenlijk nog korter dan ik verwachtte.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 12-09-2024 10:26:47 ]
pi_214958691
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2024 10:26 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nou ja, dat is natuurlijk de kers op de taart, Adema's plan was opgesteld met de dekking van die 20 miljard erachter maar dat was volgens de BBB niet nodig want ze gingen het allemaal anders doen en stikstof was maar onzin.

Zeker korter dan ik verwachtte. Dat betekent dus dat het echt enorm noodzakelijk is en er met de beste wil van de wereld geen ander te bewandelen pad is. Dat moet een klap in het gezicht van de boeren zijn die is voorgehouden door BBB dat het echt wel anders kan en zal gaan.
  donderdag 12 september 2024 @ 10:31:39 #104
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_214958710
quote:
En het budget voor uitkoop niet weg moeten geven.
Dat heeft ze toch vooral aan van der Plas te danken lijkt me.
quote:
Dat moet een klap in het gezicht van de boeren zijn die is voorgehouden door BBB dat het echt wel anders kan en zal gaan.
Ja, kom nou. Dat was toch ook gewoon een vorm van vingers in je oren en lalala roepen? Prima dat je als boer graag jezelf voor de gek houdt, maar om dáár nu de BBB de schuld van te geven...
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_214958714
quote:
7s.gif Op donderdag 12 september 2024 10:29 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Zeker korter dan ik verwachtte. Dat betekent dus dat het echt enorm noodzakelijk is en er met de beste wil van de wereld geen ander te bewandelen pad is. Dat moet een klap in het gezicht van de boeren zijn die is voorgehouden door BBB dat het echt wel anders kan en zal gaan.
Ach, het is niet alsof het niet al sinds de vorige eeuw speelt, toch? ;)

Dezelfde BBB die boeren die wel anders willen en kunnen negeert, overigens, er zijn duizenden veeboeren in Nederland die anders willen en kunnen en prima kunnen leven met de maatregelen maar die vind de BBB niet relevant. We weten allemaal waarom.
pi_214958719
quote:

[..]
Dat budget is natuurlijk weggegeven door Van der Plas, niet door Wiersma. En ja, dat was de slechtste onderhandelingsactie die we ooit hebben gezien in Den Haag. Ik hoop voor de boeren, Wiersma en de natuur dat Wiersma nog wat terug heeft kunnen halen bij het regeerakkoord.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_214958725
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2024 10:32 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat budget is natuurlijk weggegeven door Van der Plas, niet door Wiersma. En ja, dat was de slechtste onderhandelingsactie die we ooit hebben gezien in Den Haag. Ik hoop voor de boeren, Wiersma en de natuur dat Wiersma nog wat terug heeft kunnen halen bij het regeerakkoord.
Vermeer was toch de onderhandelaar van de BBB of herinner ik mij dat foutief?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 12-09-2024 10:35:21 ]
pi_214958749
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2024 10:26 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Vind dit wel een stuk eerlijker en realistischer naar de belastingbetaler toe eigenlijk.

Die uitkoop was veel te duur voor een groep die vaak al vermogend is en zich ook anderzins kan aanpassen.
pi_214958752
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2024 10:35 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Vermeer en Van der Plas samen of Van der Plas alleen, we weten niet wanneer er wat is afgesproken natuurlijk.

Hier trouwens al wat reacties van BBB leden: https://www.melkvee.nl/ar(...)dierrechten-afromen/
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_214958755
INNOVATIE-stokpaardje is er weer

Mn tenen kunnen niet verder krommen
pi_214958876
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2024 10:38 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Vind dit wel een stuk eerlijker en realistischer naar de belastingbetaler toe eigenlijk.

Die uitkoop was veel te duur voor een groep die vaak al vermogend is en zich ook anderzins kan aanpassen.
Die mensen zijn alleen vermogend als ze hun bedrijf en grond kunnen verkopen.
  donderdag 12 september 2024 @ 10:51:39 #112
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_214958879
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2024 10:35 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ja maar Henk is ook geen econoom.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_214958916
Natuurlijk kunnen de boeren al decennia weten dat het zo zal moeten. Specifiek door de BBB wordt echter gezegd dat nu zij in de regering zitten het echt anders kan en zal gaan. En dat blijkt niet zo te zijn. Ik kan me zo voorstellen dat veel boeren daar niet blij mee zijn. Die houden zichzelf immers ook al decennia voor dat het echt allemaal wel meevalt.
pi_214958922
Je kan het ook positief bekijken natuurlijk en dat het allemaal wel meevalt met de verwachte Heinsbroek-taferelen en men redelijk bij zinnen blijft voorlopig.
pi_214958932
Verder ben ik best bereid om vrijdagavond na afloop van de presentatie van het akkoord samen met Wiersma één-op-één te reflecteren op de afgelopen week, mocht zij daar behoefte aan hebben @Wiersma.
pi_214959003
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2024 10:38 schreef Hanca het volgende:

[..]
Vermeer en Van der Plas samen of Van der Plas alleen, we weten niet wanneer er wat is afgesproken natuurlijk.

Hier trouwens al wat reacties van BBB leden: https://www.melkvee.nl/ar(...)dierrechten-afromen/
LTO is niet blij. Awwww
pi_214959018
quote:
7s.gif Op donderdag 12 september 2024 10:57 schreef nostra het volgende:
Je kan het ook positief bekijken natuurlijk en dat het allemaal wel meevalt met de verwachte Heinsbroek-taferelen en men redelijk bij zinnen blijft voorlopig.
En al de boze mensen zijn ineens niet meer boos als hetzelfde beleid door hun rechtse droomkabinet gevoerd word? Dat zou toch wel heel vreemd zijn.
pi_214959046
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2024 11:09 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
En al de boze mensen zijn ineens niet meer boos als hetzelfde beleid door hun rechtse droomkabinet gevoerd word? Dat zou toch wel heel vreemd zijn.
Er komen toch grenscontroles!
pi_214959078
quote:
6s.gif Op donderdag 12 september 2024 11:11 schreef nostra het volgende:

[..]
Er komen toch grenscontroles!
Tegen illegalen, een probleem waar niemand tot vorige week iets over gehoord had. Bijzonder, bijzonder.
pi_214959143
Tja, het zat er wel aan te komen dat de Adema-plannen toch moeten worden uitgevoerd.

Ik vraag me overigens af of het BBB veel stemmen zal kosten. Het is immers niet dat er veel partijen tégen dit soort maatregelen zijn, dus wat is het alternatief voor de BBB-stemmer?

Hetzelfde effect als waarom de VVD de afgelopen jaren zo groot bleef: geen serieus alternatief op rechts.
pi_214959152
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2024 11:13 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Tegen illegalen, een probleem waar niemand tot vorige week iets over gehoord had. Bijzonder, bijzonder.
Ho ho ho

De PVV-stemmers, die wonen in grensgebieden en ELKE dag al die illegalen over A2, A76, A67, A12, A35, A37, A7 zien tuffen, gaan dit merken!!!
pi_214959159
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2024 11:22 schreef JaxStrumleyII het volgende:
Tja, het zat er wel aan te komen dat de Adema-plannen toch moeten worden uitgevoerd.

Ik vraag me overigens af of het BBB veel stemmen zal kosten. Het is immers niet dat er veel partijen tégen dit soort maatregelen zijn, dus wat is het alternatief voor de BBB-stemmer?

Hetzelfde effect als waarom de VVD de afgelopen jaren zo groot bleef: geen serieus alternatief op rechts.
Het is het unique selling point van BBB. Waarom zou je BBB nog boven VVD, CDA of NSC verkiezen als ze deze plannen gewoon willen uitvoeren? Verder zijn ze maar een slap aftreksel van die 3 partijen met minder competente mensen.
pi_214959164
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2024 11:23 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Ho ho ho

De PVV-stemmers, die wonen in grensgebieden en ELKE dag al die illegalen over A2, A76, A67, A12, A35, A37, A7 zien tuffen, gaan dit merken!!!
Ze gaan de files ongetwijfeld merken, ja. Want als Duiitsland gaat controleren dan staat het tot aan Rotterdam vast .
pi_214959189
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2024 11:25 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ze gaan de files ongetwijfeld merken, ja. Want als Duiitsland gaat controleren dan staat het tot aan Rotterdam vast .
Waarschijnlijk worden vooral bestelbusjes gecontroleerd en kan de rest gewoon door rijden. En dan nog steekproefgewijs. Met een NL kenteken heb je best kans dat je nooit wordt aangehouden.

En het belangrijkste voor Duitsland is dat er op papier staat dat er controles worden uitgevoerd, zo nemen ze AfD wind uit de zeilen. Werkelijk uitvoeren zal uiteindelijk wel meevallen. Frankrijk en Italië voeren op papier momenteel ook grenscontroles uit.
pi_214959216
En ondertussen worden in Israel nog wat hulpverleners afgeknald. En blijven kolonisten Palestijnen terroriseren.

quote:
Bij twee Israëlische luchtaanvallen op een school in het midden van de Gazastrook zijn gisteren zes medewerkers van de Palestijnse VN-organisatie UNRWA om het leven gekomen. Volgens UNRWA is dat het grootste aantal medewerkers dat bij één incident om het leven is gekomen.

"Deze school is vijf keer getroffen sinds het begin van de oorlog. Er wonen ongeveer 12.000 ontheemden, voornamelijk vrouwen en kinderen", meldt UNRWA. Israël zei eerder op de dag dat het een commando- en controlecentrum van terreurgroep Hamas in Nuiseirat had aangevallen. Het persbureau van Hamas meldt dat bij de aanval achttien mensen om het leven zijn gekomen, onder wie de VN-medewerkers. Hamas meldt bij dodentallen nooit of het gaat om Hamas-leden of om burgers.

Israël beschuldigt Hamas ervan burgers als menselijk schild te gebruiken. Dat ontkent Hamas.
quote:
Kolonisten hebben een olijfgaard van een Palestijnse boer bij het dorp Burin op de bezette Westelijke Jordaanoever in brand gezet. Dat zegt de Israëlische mensenrechtenorganisatie Yesh Din.

"Rond 06.00 uur arriveerden vijf gemaskerde kolonisten met kettingzagen bij de olijfgaard [..] waar ze tientallen bomen omzaagden en in brand staken", stelt Yesh Din. De organisatie deelt een video op X waarop gemaskerde mannen en in brand gestoken olijfbomen te zien zijn.
Het bleef verder doodstil. Herinneren we uitspraak van Rutte over 'rode lijn' nog? Hahaha goeie grap.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')