abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214962409
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2024 18:32 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Als er nauwelijks toezicht is, is er ook nauwelijks kans op bestraffing. We weten allang dat pakkans veel belangrijker is dan de hoogte van een straf. En zelfs die hoge straffen zijn vooral theoretisch.

Hoog economisch voordeel in combinatie met een lage pakkans geeft een hoge kans op fraude. Moeilijker dan dat is het niet.
De hoge straf is niet theoretisch. Zeker het kwijtraken van je vergunning is gewoon zeker. En de NVWA controleert gewoon: https://www.melkveebedrij(...)-uitrijden-van-mest/

We hebben maar 13.000 melkveeboeren, zo klein is de pakkans dus ook weer niet. Mestadministraties controleren is ook weer niet zo veel werk.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_214962458
BCG vandaag: (nu al) 10-40 miljard per jaar aan maatschappelijke kosten omdat het stroomnet te vol zit. De overheid "voelt de urgentie", maar "de maatregelen die ze neemt lossen de problemen niet op" (zo'n beetje de definitie van een overheid). Met zes ingrijpende-maatregelenvoorstellen:

https://fd.nl/bedrijfslev(...)utm_content=20240912
pi_214962461
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2024 17:27 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Schoof voert dus uit wat de coalitie gang wilt. Dat is zijn taak. Wat zijn mening is kunnen weinigen schelen.

Zelfs Lubach maakte deze flater. Volgens mij hebben weinigen ook gelezen hoe Omtzigt de relatie tussen kamer en regering wilt hebben.
Hoe Omtzigt het allemaal in zijn hoofd heeft doet er totaal niet toe. Het gaat om de uitwerking ervan. Omtzigt vindt het uit politiek opportunisme blijkbaar prima om elk ideaal dat hij heeft te laten lopen om aan de macht te komen.
Hij is echt volledig door de mand gezakt, geen idealist gewoon een slechte politicus is 't.
pi_214962470
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2024 18:43 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Hoe Omtzigt het allemaal in zijn hoofd heeft doet er totaal niet toe.
Nou ja, het feit dat hij het daar niet helemaal lekker heeft, frustreert de boel natuurlijk wel.
pi_214962471
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2024 18:36 schreef Hanca het volgende:

[..]
De hoge straf is niet theoretisch. Zeker het kwijtraken van je vergunning is gewoon zeker. En de NVWA controleert gewoon: https://www.melkveebedrij(...)-uitrijden-van-mest/

We hebben maar 13.000 melkveeboeren, zo klein is de pakkans dus ook weer niet. Mestadministraties controleren is ook weer niet zo veel werk.
De NVWA is chronisch onderbemenst door decennia afbraakbeleid. Van die simpele controles als in je link kunnen ze misschien nog wel, dat is gewoon naar een mestwagen toerijden en kijken of de spuitmondjes goed zijn afgesteld.

Maar een mestadministratie controleren is juist enorm veel werk, als daar mee gefraudeerd wordt. Probeer maar eens aan te tonen dat mest die volgens de administratie keurig is afgevoerd, in de praktijk gewoon is uitgereden. Winst voor de boer, winst voor de ‘afvoerder’, op papier volledig kloppend.
pi_214962547
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2024 18:44 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
De NVWA is chronisch onderbemenst door decennia afbraakbeleid. Van die simpele controles als in je link kunnen ze misschien nog wel, dat is gewoon naar een mestwagen toerijden en kijken of de spuitmondjes goed zijn afgesteld.

Maar een mestadministratie controleren is juist enorm veel werk, als daar mee gefraudeerd wordt. Probeer maar eens aan te tonen dat mest die volgens de administratie keurig is afgevoerd, in de praktijk gewoon is uitgereden. Winst voor de boer, winst voor de ‘afvoerder’, op papier volledig kloppend.
Dat is natuurlijk wel een beetje het probleem van alle gecreëerde "Autoriteiten" - de AP, de AFM, de NVWA, de ACM: ze hebben noch de capaciteit, noch de kwaliteit om complexe zaken adequaat te controleren of te handhaven en verzanden daardoor vaak in een moloch aan regelgeving, discussiepanels en, met name in het geval van de AP, een totaal afwijkende interpretatie van Europese wetgeving, die vervolgens door de rechter wordt afgeschoten. Als je daar stappen wil zetten, zet je er vooral bétere mensen neer (en betaal je die dus ook meer dan de 10k max die je bij de overheid kan verdienen).
pi_214962558
Ik denk dat Bontenbal op een riante stoel zit.
Alle afsplitsers en weglopers gaan het niet waar maken. Het electoraat van de BBB en NSC ziet dat.

Het CDA moet vooral niet te veel ophef maken. Beetje conservatief, beetje constructief. Beetje wat de tijdsgeest is. Time is on their side. Bontenbal zit daar voorlopig goed.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_214962583
quote:
7s.gif Op donderdag 12 september 2024 18:43 schreef nostra het volgende:
BCG vandaag: (nu al) 10-40 miljard per jaar aan maatschappelijke kosten omdat het stroomnet te vol zit. De overheid "voelt de urgentie", maar "de maatregelen die ze neemt lossen de problemen niet op" (zo'n beetje de definitie van een overheid). Met zes ingrijpende-maatregelenvoorstellen:

https://fd.nl/bedrijfslev(...)utm_content=20240912
Klinkt echt als een 'ik zuig wat dingen uit m'n duim' rapport qua bedragen.
pi_214962605
quote:
5s.gif Op donderdag 12 september 2024 18:52 schreef capricia het volgende:
Alle afsplitsers en weglopers gaan het niet waar maken. Het electoraat van de BBB en NSC ziet dat.

Het CDA moet vooral niet te veel ophef maken. Beetje conservatief, beetje constructief. Beetje wat de tijdsgeest is. Time is on their side.
De influx van NSC-stemmers kwam van SP tot JA21, met als grootste voeding "overig". Of Bontebal dat kan aanspreken vraag ik me af.
pi_214962611
quote:
5s.gif Op donderdag 12 september 2024 18:52 schreef capricia het volgende:

Het CDA moet vooral niet te veel ophef maken. Beetje conservatief, beetje constructief. Beetje wat de tijdsgeest is. Time is on their side.
Denk het ook ja. Kiezers zullen na dit kabinet snakken naar saaie realistische politici, die toch nog wel een beetje rechts zijn.
pi_214962630
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2024 18:57 schreef nostra het volgende:

[..]
De influx van NSC-stemmers kwam van SP tot JA21, met als grootste voeding "overig". Of Bontebal dat kan aanspraken vraag ik me af.
NSC gaat zoals het nu gaat, de komende verkiezingen heel veel inleveren.
NSC heeft een typisch CDA(-flank) geluid.
Ik zie niet in waarom deze mensen niet op het CDA zouden kunnen gaan stemmen.
Het potentieel is er.

(Alleen is het CDA niet echt hip, en was NSC dat wel)
- Goethe, “Faust”
pi_214962656
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2024 18:58 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Denk het ook ja. Kiezers zullen na dit kabinet snakken naar saaie realistische politici, die toch nog wel een beetje rechts zijn.
Geldt voor meer partijen.
Als Geert niet levert kan hij ook zo rechts ingehaald worden.

Maar NSC en de BBB hebben nu gewoon al ellende. Het CDA kan daar heel goed van profiteren. Als ze zich maar een beetje gedeisd houden. :)
- Goethe, “Faust”
pi_214962681
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2024 19:00 schreef capricia het volgende:

[..]
NSC gaat zoals het nu gaat, de komende verkiezingen heel veel inleveren.
NSC heeft een typisch CDA(-flank) geluid.
Ik zie niet in waarom deze mensen niet op het CDA zouden kunnen gaan stemmen.
Het potentieel is er.

(Alleen is het CDA niet echt hip, en was NSC dat wel)
Tja, het wordt een beetje lastig om de volgende verkiezingen te gaan volgen wie van waar naar waar gaat, dat wordt een soort twister. Ik denk nu dat het CDA hoge ogen zal gooien, en dan moet je het maar weer eens met die confessionelen gaan doen. Liever had ik een wat verfrissende PvdA gezien, maar die zijn helemaal van het padje geraakt net als zo ongeveer iedere andere partij, dus anybody's guess wat daar uit gaat komen. Eén leider met persoonlijkheid en de partij met die vent of vrouw heeft meteen 40 zetels.
pi_214962728
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2024 19:06 schreef nostra het volgende:

[..]
Tja, het wordt een beetje lastig om de volgende verkiezingen te gaan volgen wie van waar naar waar gaat, dat wordt een soort twister. Ik denk nu dat het CDA hoge ogen zal gooien, en dan moet je het maar weer eens met die confessionelen gaan doen. Liever had ik een wat verfrissende PvdA gezien, maar die zijn helemaal van het padje geraakt net als zo ongeveer iedere andere partij, dus anybody's guess wat daar uit gaat komen. Eén leider met persoonlijkheid en de partij met die vent of vrouw heeft meteen 40 zetels.
PvdA is echt eeuwig zonde. Wat daarmee gebeurd is. Wat ze zichzelf aandoen.
- Goethe, “Faust”
pi_214962818
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2024 18:18 schreef Hanca het volgende:

[..]
De straf als je betrapt wordt, op een opzettelijk milieudelict staat geen simpele boete. Het is een misdrijf en je kunt zelfs in de gevangenis komen. En je vergunning kun je verder wel vergeten.
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2024 19:12 schreef capricia het volgende:

[..]
Op welk vlak eigenlijk? Op alle grote themas zijn ze redelijk stil.

Hoewel het laatste wat ik las was een brief van de jongeren afdeling die nota bene Hamas wilde aanwijzen als legitieme verzetsbeweging, dan ben je wel redelijk van het padje af.
pi_214962868
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2024 19:19 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
[..]
Op welk vlak eigenlijk? Op alle grote themas zijn ze redelijk stil.

Hoewel het laatste wat ik las was een brief van de jongeren afdeling die nota bene Hamas wilde aanwijzen als legitieme verzetsbeweging, dan ben je wel redelijk van het padje af.
Als je ooit een partij wil oprichten, zit daar de ruimte: streng op migratie, pro werknemer en links van het CDA thema's. Niet te hard gaan op Milieu en de Green Deal, wel op inflatie en vakbonden. Pak de werkgever aan qua belastingen, ten bate van de werknemer. Dat soort zaken. De sociaal democratie.

De PvdA/gl is bijna niet bestaand, ze zijn doodstil.
Timmermans valt me erg tegen.
- Goethe, “Faust”
  donderdag 12 september 2024 @ 19:26:42 #242
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_214962888
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2024 19:24 schreef capricia het volgende:
Tja, die kwam alleen maar om premier te worden. Wat hij nu doet vindt ie helemaal niet interessant, het verbaast me al dat hij er nog steeds zit.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_214962891
quote:

[..]
Als je ooit een partij wil oprichten, zit daar de ruimte: streng op migratie, pro werknemer en links van het CDA thema's. Niet te hard gaan op Milieu en de Green Deal, wel op inflatie en vakbonden. Pak de werkgever aan qua belastingen, ten bate van de werknemer. Dat soort zaken. De sociaal democratie.

Dat is exact waar PvdA/GL voor staan anders, mischien wat harder op milieu maar daar liggen dan ook nogal wat issues.

Inflatie heeft de NL regering nauwelijks controle meer over. Vakbonden? Die hebben bijna geen leden meer.
pi_214962916
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2024 19:12 schreef capricia het volgende:

[..]
?
Ze zijn meer aansprekend dan de afgelopen 15 jaar. Die fusie met GL is een gigantisch succes. Dat men op rechts er weinig aan vindt snap ik. In Nederland kun je als linkse partij niet zoveel. Zoals hier al geschat wordt nadat deze volledig rechtse regering het verneukt stemt men gewoon weer rechts.

Links zal wel weer naar de flanken gaan, met PvdA/GL was men richting het midden opgeschoven maar dat lijkt toch niemand over te halen.
pi_214962935
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2024 19:26 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat is exact waar PvdA/GL voor staan anders, mischien wat harder op milieu maar daar liggen dan ook nogal wat issues.

Inflatie heeft de NL regering nauwelijks controle meer over. Vakbonden? Die hebben bijna geen leden meer.
Streng op migratie valt wel tegen
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_214962937
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2024 19:29 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Die fusie met GL is een gigantisch succes.
Nounounou. En er is nog steeds geen fusie, met de ondoorgrondelijke EP verkiezingen wel als hoogtepunt.
  Moderator donderdag 12 september 2024 @ 19:34:55 #247
375570 crew  Cyan9
pi_214962978
quote:

[..]

Hoezo zijn ze doodstil? Ik zie behoorlijk wat activiteit.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_214963008
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2024 19:29 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
?
Ze zijn meer aansprekend dan de afgelopen 15 jaar. Die fusie met GL is een gigantisch succes. Dat men op rechts er weinig aan vindt snap ik. In Nederland kun je als linkse partij niet zoveel. Zoals hier al geschat wordt nadat deze volledig rechtse regering het verneukt stemt men gewoon weer rechts.

Links zal wel weer naar de flanken gaan, met PvdA/GL was men richting het midden opgeschoven maar dat lijkt toch niemand over te halen.
Nou ja met PvdA/GL had ik eerder het idee dat er flinke ruk richting naar links werd gemaakt.
Milieu en vluchtelingen beleid was ongeveer prio 1. Vervolgens heb je de linkerflank van GL die je richting extreem gaat.
pi_214963030
quote:
10s.gif Op donderdag 12 september 2024 19:31 schreef nostra het volgende:

[..]
Nounounou. En er is nog steeds geen fusie, met de ondoorgrondelijke EP verkiezingen wel als hoogtepunt.
Daar scoorden ze toch goed? Ze werden toch comfortabel de grootste. Als je het mij vraagt hebben ze met Timmermans ook de meest aansprekende fractievoorzitter. Misschien Dassen, maar dat is natuurlijk nog best een lichtgewicht.
Omtzigt had een gelijke alure ala Timmermans maar zoals we zien kan die het totáál niet waarmaken.

Dat Timmermans er geen zin in zou hebben kan maar ik hoor dat toch vooral van mensen die toch niks met de PvdA hebben. Ja een jonge vrouwelijke messias zou uiteraard beter zijn maar wie dan.
pi_214963063
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2024 19:39 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Daar scoorden ze toch goed? Ze werden toch comfortabel de grootste. Als je het mij vraagt hebben ze met Timmermans ook de meest aansprekende fractievoorzitter. Misschien Dassen, maar dat is natuurlijk nog best een lichtgewicht.
Omtzigt had een gelijke alure ala Timmermans maar zoals we zien kan die het totáál niet waarmaken.

Daar scoorden ze goed, maar daar was de lijstverbinding natuurlijk vrij uitzonderlijk: je stemde op één partij (ja, feitelijk een persoon), die dan vervolgens in het EP zichzelf weer splitste over twee fracties heen. En dan heb je nu op links DWARS die dwarsligt op onder andere het Israël-vraagstuk en heeft Timmermans het met name in de campagne voor de TK redelijk verknald voor open doel. Dassen zit overigens bij VOLT.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')