Bij vriendlief was de oprit vanochtend ook geblokkeerd. Want je kunt je werkbus met aanhanger toch gewoon voor een oprit zetten?quote:Op woensdag 11 september 2024 09:25 schreef oh-oh het volgende:
Hier aan de overkant wordt een woning volledig gerenoveerd en die Polen terroriseren de hele buurt, drie bussen achter elkaar op de stoep, niemand kan er langs, overal troep, van de week hadden ze toen ze weg waren de voordeur wagenwijd open laten staan ook, echt, wat een ellende. De buren doen steeds meldingen maar ze gaan gewoon zo door, het huis was van iemand die overleden is en gaat in de verkoop, ooit, kan nog ff duren zo
Ik zou de tuin bij vriend heel graag aan willen pakken, maar moet eerst als doornroosjes prins door de bramen heen. Maar er is echt iets leuks van te maken, maar pfoe, er moet zoveel gebeuren voordat je kunt beginnen. En wetende dat hij echt niets met tuin heeft en dat je dus alles zelf moet doen, best een dingetje. Ik zou willen dat ik zelf tuinman was ofzo, dan had ik er wel verstand van en zou ik waarschijnlijk minder moeite hebben met het aanpakkenquote:Op woensdag 11 september 2024 09:51 schreef exode het volgende:
Ik vind tuinieren ook heerlijk, ben nu ter ontspanning de borders van de voortuin aan het herinrichten (op papier), we willen over op een inheemse tuin. Het is nu al lekker vol en wild en met veel dieren, maar de hortensias zijn eruit want A. die zuipen water en B. ze betekenen weinig tot niets voor de insecten en vlinders en vogels. Die gaten wil ik opvullen met ander soort planten en dan gooi ik meteen de hele indeling op de schop. Heerlijk!
De achtertuin bestaat uit veeeeeel te veel tegels, maar die gaat pas aangepakt worden na de eventuele verbouwing. Het liefste heb ik gras en veel groen, maar we moeten nog even goed kijken wat handig is met B zijn hooikoorts.
In onze voortuin hebben we door het gebrek aan verharding (dus geen tegels etc) vaak onkruid, dat is echt mijn zen moment, alle onkruid verwijderen.
Als ze niet willen verplaatsen, dan geef ik aan dat ik de politie ga bellen of een sleepbedrijf. Werkt altijdquote:Op woensdag 11 september 2024 17:49 schreef _Ingrid_ het volgende:
Lekker dan!
Hier zijn ze bezig met keukenverbouwingen in de straat. De werkbusjes pleuren ze ook overal zomaar neer. Niet achter elkaar, maar kris kras zodat de hele straat geblokkeerd is en niemand er meer langs kan.
Gisteren moest mijn vriend met spoed naar de huisarts toe en hij kon er niet met de auto langs. want onze oprit werd geblokkeerd. Vriendelijk gevraagd of ze aan de kant konden ivm afspraak huisarts met spoed, moest hij maar even wachten tot hij klaar was. Mooi niet dus.
En dan moeten ze hier maandag beginnen met de keukenverbouwing, wat een werk en waar laat je alles!
Das wel een goede, maar mijn vriend kan zelf ook goed overtuigend zijnquote:Op woensdag 11 september 2024 18:03 schreef Troel het volgende:
[..]
Als ze niet willen verplaatsen, dan geef ik aan dat ik de politie ga bellen of een sleepbedrijf. Werkt altijd
Leuk hoor! Waar is het heen verhuisd? We gingen er weleens heen, maar das alweer even geleden. Goeie tip voor volgend kinderfeestjequote:Op woensdag 11 september 2024 20:50 schreef FlyingFish het volgende:
Wij hebben vandaag een kinderfeestje gevierd in het verhuisde game museum. Een aanrader, ook voor los bezoek. Het was al erg leuk, maar is nu nog leuker en veel groter geworden. Veel arcadekasten uiteraard, maar ook veel moderne spelcomputers om samen mee te spelen en een grote collectie beweeg-spellen, van het oude dance dance revolution tot nieuwe versies met ledvloer die de positie van je voeten trackt. En via Tripper ook nog goed betaalbaar!
Een straat verderop, richting de meubelwinkels, waar vroeger de ABN amro zat (maar dat zul je vast niet weten). Wat wel heel tof is, want in de kelder staat dus ook de oude kluis nog met deuren van 20 cm dik. Inclusief draaislot en traliedeurquote:Op woensdag 11 september 2024 21:35 schreef Quoi het volgende:
[..]
Leuk hoor! Waar is het heen verhuisd? We gingen er weleens heen, maar das alweer even geleden. Goeie tip voor volgend kinderfeestje![]()
En gefeliciteerd nog!
Hoe dan, zo'n plantenbak zie je toch staan?quote:Op donderdag 12 september 2024 08:42 schreef Books1 het volgende:
Wij hebben een oprit net als het hoekhuis naast ons met een stukje overpad ertussen van ongeveer 1 meter.
Wij wonen tegenover een lagere school met 30 kinderen maar omdat wij vrij afgelegen wonen worden sommige kinderen van verder weg met de auto gebracht. School heeft een eigen parkeerplaats om de hoek maar dat is 20 meter te ver lopen.
Dus is ongeveer 18 jaar tussen ons, de buren al gedoe met ouders van school die geen meter te ver willen lopen en dus steeds op het metertje tussen de opritten staan. Sinds juni staat er nu een 1 vierkante meter plantenbak.
Resultaat het werkt prima 2 auto's en een post.nl bus in de kreukels.
Deze oplossing werd aangedragen nadat school, de buren en wij in gesprek zijn gegaan met de wijkagent en de gemeente.
De postbus week uit en zag het te laat.quote:Op donderdag 12 september 2024 08:44 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Hoe dan, zo'n plantenbak zie je toch staan?
Als ik al niet niet naast een school wilde wonen om het geluid dan was het wel om ouders die hun auto's en fietsen ongegeneerd overal neerflatsen. Wat een hel lijkt me dat
Het is bij onze school ook elk jaar gedoe. We wonen in een groene wijk die ruim is opgezet, dat gaat ten koste van parkeerplekken. Het gevolg is veel opstoppingen (en gevaarlijke situaties) bij school zelf en overlast voor bewoners iets verderop in de wijk. En zelfs ouders die continu parkeren op het terrein van Ons Tweede Thuis tegenover school, waardoor medewerkers daar niet meer kunnen staanquote:Op donderdag 12 september 2024 08:48 schreef Books1 het volgende:
[..]
De postbus week uit en zag het te laat.
De autos waren vooral druk met de kinderen bleek. Een ouder ging verhaal halen bij school en schijnbaar is daar tegen gezegd het is uw verantwoordelijkheid om op te letten.
Wij zitten in een nogal kousen gebied en laat ik zeggen dat het niet overeenkwam met wat er uit zijn mond kwam 🫣
De school kwam er na ons en op zich hebben wij geen last van de school. Het is het parkeergedrag van de ouders.
Dat snap ik dus niet van al die ouders. Zelf kinderen hebben en vervolgens nul oog hebben voor de veiligheid rondom een school. Dan ben je af hoor.quote:Op donderdag 12 september 2024 08:52 schreef exode het volgende:
Ik zeg niets meer over parkeren in onze straat
Wel is het superirritant dat bij de school van B en Juul mensen hun kinderen uit een draaiende auto gooien recht voor het zebrapad. Daar moeten wij met de fiets langs, B is oud en wijs genoeg om zonder brokken langs zo'n stilstaande auto te komen en niemand van het zebrapad te lanceren maar Juul niet. Dus wachten we netjes achter zo'n auto, als we wat later zijn, staat er een file van auto's om kinderen uit de auto te gooien. Als ik alleen zou fietsen, zou ik een Karen zijn en doorduwen met mijn fiets. Jammer voor je deur.
Ik moest dus ochtendurine opvangen vandaag, daar dacht ik aan na het plassen....
Ik zou me bij een dichte winkel ook niet realiseren dat mensen niet willen dat er een fiets voor de ramen staat (die dan ook donker is neem ik aan?). Ik ging er altijd blind van uit dat 'geen fietsen voor het raam' geldt voor als de winkel open is of iig de etalage verlicht... Maar ik parkeer dan ook zelden in de binnenstad en als ik dat doe, zet ik mijn bakfiets keurig in de fietsenstalling. In ieder geval niet voor een deur.quote:Op donderdag 12 september 2024 08:46 schreef SaskiaR het volgende:
Wij wonen in het stadscentrum en hebben een winkel, maar we gebruiken die deur als uitgang. 's Avonds is de winkel dicht en parkeren mensen hun fietsen daar, soms recht voor de deur of voor de ramen. De gevel is net geschilderd dus we willen echt niet dat mensen hun fietsen daar neerzetten (en al was hij niet net geschilderd, parkeer je fiets gewoon waar je moet zijn). Er staan bordjes, maar dat helpt niet echt. Ik verplaats dus gewoon al die fietsen naar de overkant van de straat, daar is wel plek voor fietsen. Maar ja, met auto's is dat lastig...
Hier ook. Bij de school is een gele streep. Je kunt letterlijk 10 meter verderop wél je auto langs de stoep zetten en je kind eruit gooien/even parkeren en meelopen. En aan de andere kant van de school is een parkeerterrein en plek zat. Maar tóch elke ochtend weer ouders die hun auto bij de gele streep zetten, waardoor de oversteek onwijs onoverzichtelijk wordt, zeker in het donker. Kinderen moeten dan tussen de auto's door oversteken en die zie je gewoon echt niet.quote:Op donderdag 12 september 2024 08:58 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Dat snap ik dus niet van al die ouders. Zelf kinderen hebben en vervolgens nul oog hebben voor de veiligheid rondom een school. Dan ben je af hoor.
Onze wijk - en eigenlijk heel onze gemeente - is voor fietsers echt heel veilig, maar dat stukje rondom school vind ik doodeng.
En daar zit hem het verschil in tussen waarom jij aardig bent en ik niet. Ik zou ze veel verder weg parkerenquote:Op donderdag 12 september 2024 08:46 schreef SaskiaR het volgende:
Wij wonen in het stadscentrum en hebben een winkel, maar we gebruiken die deur als uitgang. 's Avonds is de winkel dicht en parkeren mensen hun fietsen daar, soms recht voor de deur of voor de ramen. De gevel is net geschilderd dus we willen echt niet dat mensen hun fietsen daar neerzetten (en al was hij niet net geschilderd, parkeer je fiets gewoon waar je moet zijn). Er staan bordjes, maar dat helpt niet echt. Ik verplaats dus gewoon al die fietsen naar de overkant van de straat, daar is wel plek voor fietsen. Maar ja, met auto's is dat lastig...
In de gracht?quote:Op donderdag 12 september 2024 09:09 schreef Troel het volgende:
[..]
En daar zit hem het verschil in tussen waarom jij aardig bent en ik niet. Ik zou ze veel verder weg parkeren
Leuk leukquote:Op donderdag 12 september 2024 00:34 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Een straat verderop, richting de meubelwinkels, waar vroeger de ABN amro zat (maar dat zul je vast niet weten). Wat wel heel tof is, want in de kelder staat dus ook de oude kluis nog met deuren van 20 cm dik. Inclusief draaislot en traliedeurDaar kun je ook gewoon in om spelletjes te spelen
Thanks voor de felicitatie, maar de echte verjaardag was alweer bijna een maand geleden. De pech van een zomerkind zijn.
Ik woonde boven een winkel en hoe vaak ik wel niet via de kelder of zelfs de brandtrap naar buiten moest...quote:Op donderdag 12 september 2024 09:09 schreef Troel het volgende:
[..]
En daar zit hem het verschil in tussen waarom jij aardig bent en ik niet. Ik zou ze veel verder weg parkeren
Gelukkig, ik ben niet de enigequote:Op donderdag 12 september 2024 09:23 schreef Elleska het volgende:
[..]
Ik woonde boven een winkel en hoe vaak ik wel niet via de kelder of zelfs de brandtrap naar buiten moest...
Ik zette ze om de hoek, lekker uit het zicht. Ook wel eens met hulp de hele zooi midden op het voetpad gesleept. Toen stonden er 3 of 4 fietsen aan elkaar vast tegen onze toegangsdeur.
Oh ja met halen en brengen van speeldates hier in de buurt worden auto's (en fietsen) nog wel eens voor onze oprit gezet inderdaad, want het 'is maar voor een paar minuten'.quote:Op donderdag 12 september 2024 09:22 schreef Leandra het volgende:
Het is toch ook gewoon bizar om een auto voor de oprit van een ander te zetten?
Toen het huis van de buren te koop stond waren er kijkers die hun auto deels voor mijn oprit zetten, WTF?! En het is niet alsof hier een tekort aan openbare parkeerplaatsen is ofzo, plek zat.
Gelukkig hebben ze het huis niet aan die mensen verkocht.
Pas weer een moeder die haar kind kwam halen/brengen bij de overburen, hoezo zet je je auto voor mijn oprit?
Zet hem lekker bij de overburen voor oprit, of op een van de 2 parkeerplaatsen voor ons huis, of de parkeerplaats voor het huis van de buren.
Overigens denk ik dat mensen vaak denken dat we toch niet thuis zijn, en niet van de oprit af hoeven omdat er geen auto staat, maar die staat in de garage
Zeker niet. het was soms gewoon levensgevaarlijk.quote:Op donderdag 12 september 2024 09:25 schreef Troel het volgende:
[..]
Gelukkig, ik ben niet de enige![]()
Maar ik heb serieus wel eens met een bus spuitverf in mijn handen gestaan bij de action om een groot kruis op de weg te spuiten. Maar dat mag natuurlijk weer niet zomaar.
Dat laatste vooral ja, vonden wij ook dikke prima! Maar gewoon raar dat dat zonder berichtje wordt gedaan.quote:Op donderdag 12 september 2024 09:34 schreef exode het volgende:
Bij vakanties gebruiken 'we' ook opritten van buurtbewoners, maar wel na goedkeuring natuurlijk. Vinden ze zelf ook fijn, dan lijkt het huis niet zo verlaten.
Hahaha de gracht is net te ver lopenquote:Op donderdag 12 september 2024 09:09 schreef Troel het volgende:
[..]
Onze school heeft sinds er een woonblok naast is gezet een parkeerterrein naast de school waar vrijwel altijd voldoende plaats is, maar dan nog rijden ouders door tot pal voor de school.quote:Op donderdag 12 september 2024 09:25 schreef exode het volgende:
Ik las een tijd geleden een artikel waarin werd gepleit voor een andere manier van scholen inplannen. Steeds meer ouders gaan na het wegbrengen meteen naar hun werk. Dus zet scholen op plekken waar meer ruimte is voor parkeren en doorstroom.
Ik vond het best een goed plan, terwijl ik onze kinderen nog nooit met de auto heb gebracht. Het is de ideale afstand om te lopen of fietsen. Maar ik hou zo vaak mijn hart vast als ik alle capriolen zie van auto's.
Dat is dus zo bij zoons oude basisschool. Stuk of 60 parkeerplaatsen. Maar dan moest je er wel vroeg bij zijn omdat ie zo vol was. Die stond al halfvol met auto's uit de omliggende wijk omdat er daar geen betaald parkeren was. Dat schoot dus niet op.quote:Op donderdag 12 september 2024 09:37 schreef exode het volgende:
Ik pleit juist voor parkeerplekken bij scholen, je haalt ouders niet uit de auto dus maak het veilig.
Je kan een auto wel laten wegslepen maar dat moet je zelf betalen en zie dat maar terug te krijgen. Plus, als er door wegslepen schade ontstaat, draai jij daar voor op.quote:Op donderdag 12 september 2024 09:42 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Onze school heeft sinds er een woonblok naast is gezet een parkeerterrein naast de school waar vrijwel altijd voldoende plaats is, maar dan nog rijden ouders door tot pal voor de school.
Ik zie meer in een plan om het blok rondom de school te blokkeren voor inrijden rondom breng en haal tijd, dan moeten mensen wel een straat verderop parkeren. Aangezien iedereen van andere kanten komt spreid het zich dan ook veel meer. Een ‘verboden stil te staan tussen X en Y uur’ heeft nul effect, tenzij er een boa naast staat.
Maar wij hebben om deze reden ook een keer een huis laten schieten, die stond te dicht bij een school en geen zin in gedoe.
Auto’s die voor een inrit staan kun je gewoon weg laten slepen, toch? En bij fietsen zou ik er persoonlijk nog een extra slot omheen zetten, pas als ze de irritatie zelf meemaken van niet bij je spullen kunnen gaan ze er rekening mee houden.
Het voordeel bij onze school is dat het meestal kinderen uit de directe omgeving zijn die ernaar toe gaan. Er zijn dus vooral héél veel fietsers. Ik denk dat als je daar nog meer auto's bij zou krijgen door meer parkeerplek, dat het juist onveilig(er) zou worden. Bij het buurtcentrum is ontzettend veel parkeerplek en die zit letterlijk schuin tegenover de school, dus parkeerplek ansich is het probleem hier niet. Alleen dat sommige ouders dus perse direct naast school willen parkeren omdat ze 30 meter lopen te ver vinden.quote:Op donderdag 12 september 2024 09:37 schreef exode het volgende:
Ik pleit juist voor parkeerplekken bij scholen, je haalt ouders niet uit de auto dus maak het veilig.
Met een extra fijn kabelslot eraan zodat hij veilig staatquote:Op donderdag 12 september 2024 09:09 schreef Troel het volgende:
[..]
Een lekker dik slot eromheen zou ook kunnen werken dan als je iets verplaatst zodat de deur wel open kanquote:Op donderdag 12 september 2024 09:40 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Hahaha de gracht is net te ver lopenen het zijn ook echt vaak dure elektrische fietsen.
De winkel is wel verlicht aan de voorkant en dus zou je de bordjes moeten kunnen lezen waarop staat 'fietsen worden verwijderd'. Sowieso, waarom parkeren mensen hun fietsen niet gewoon op de daarvoor aangewezen plekken? Er staan overal fietsnietjes en er is een gratis bewaakte stalling in de buurt.
Ik woon 450 meter van school en breng prul toch twee dagen per week met de auto. En dan strak om 8:20 zodat ik meteen door kan naar mijn werk waar mijn eerste vergaderingen om 9 uur dan nét haalbaar zijn. Ik heb echt geen vijf-tien minuten extra om eerst naar huis te lopen. Zo gek is het toch niet dat werkende ouders met de auto komen?quote:Op donderdag 12 september 2024 09:49 schreef exode het volgende:
Bij ons zou dat blokkeren niet werken, de straat wordt gedeeld met een flat, er zijn ook parkeerplaatsen maar die zijn allemaal bezet door bewoners van die flat.
B zijn klasgenoten uit groep 7 worden bijna allemaal met de auto gebracht. Ik snap daar geen hol van. Maar goed, ik doe het liefst alles met de fiets en de auto alleen als het niet anders kan.
Nou idd.quote:Op donderdag 12 september 2024 09:28 schreef Schanu het volgende:
[..]
Oh ja met halen en brengen van speeldates hier in de buurt worden auto's (en fietsen) nog wel eens voor onze oprit gezet inderdaad, want het 'is maar voor een paar minuten'.
En toen wij op vakantie waren zagen we op onze ring deurbel dat de buren elke dag onze oprit gebruikten omdat daar schaduw was en niet op die van hun. Prima hoor, mag altijd, maar een berichtje daarover naar ons had ik wel zo netjes gevonden .
Dan betrek je het op je eigen situatie....deze kinderen zijn 10/11. Als ze 450 meter van school wonen, gaan ze zelfquote:Op donderdag 12 september 2024 09:54 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik woon 450 meter van school en breng prul toch twee dagen per week met de auto. En dan strak om 8:20 zodat ik meteen door kan naar mijn werk waar mijn eerste vergaderingen om 9 uur dan nét haalbaar zijn. Ik heb echt geen vijf-tien minuten extra om eerst naar huis te lopen. Zo gek is het toch niet dat werkende ouders met de auto komen?
Op een thuiswerkdag ga ik wel gewoon met de fiets of te voet overigens.
Ik snap het wel. Ik heb bovenstaande 1x gedaan omdat een afspraak niet anders kon gister en werd lichtelijk chaotisch van al dat gedoe met de auto.quote:Op donderdag 12 september 2024 09:54 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik woon 450 meter van school en breng prul toch twee dagen per week met de auto. En dan strak om 8:20 zodat ik meteen door kan naar mijn werk waar mijn eerste vergaderingen om 9 uur dan nét haalbaar zijn. Ik heb echt geen vijf-tien minuten extra om eerst naar huis te lopen. Zo gek is het toch niet dat werkende ouders met de auto komen?
Op een thuiswerkdag ga ik wel gewoon met de fiets of te voet overigens.
Ik geef ook altijd aan bij de buren met 2 auto's dat ze onze oprit kunnen gebruiken als we weg zijn.quote:Op donderdag 12 september 2024 09:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou idd.
Hoewel ik de buren meestal aanbied onze oprit te gebruiken als wij weg zijn, dat is voor hen ook makkelijk, hebben ze de auto's niet achter elkaar op hun eigen oprit staan.
Je zou er bijna een wielklem voor kopen...quote:Op donderdag 12 september 2024 09:46 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Je kan een auto wel laten wegslepen maar dat moet je zelf betalen en zie dat maar terug te krijgen. Plus, als er door wegslepen schade ontstaat, draai jij daar voor op.
Kwam ik achter toen ik de politie belde omdat er weer es een mafkees op mijn carport stond.
En uiteraard tegen betalingen van het parkeertarief en de administratiekosten a 150 euroquote:Op donderdag 12 september 2024 10:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je zou er bijna een wielklem voor kopen...
Briefje onder de ruitenwisser: Er zit een wielklem om het linker voorwiel omdat u mijn carport blokkeert, u kunt 06-nogwat (ik zou daar een prepaidnummer voor gebruiken) bellen om de wielklem te laten verwijderen.
En als er dan gebeld wordt een grote sportschooljongen met de sleutel sturen
Wielklem is een optie jaquote:Op donderdag 12 september 2024 10:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je zou er bijna een wielklem voor kopen...
Briefje onder de ruitenwisser: Er zit een wielklem om het linker voorwiel omdat u mijn carport blokkeert, u kunt 06-nogwat (ik zou daar een prepaidnummer voor gebruiken) bellen om de wielklem te laten verwijderen.
En als er dan gebeld wordt een grote sportschooljongen met de sleutel sturen
Nou, dan leest hij het briefje maar niet, wegrijden met wielklem wordt m iig ook niet, dus dan vindt hij het briefje snel genoeg.quote:Op donderdag 12 september 2024 10:09 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Wielklem is een optie ja![]()
Maar mijn ervaring is dat briefjes op auto's niet gelezen worden. Had een keer op alle ramen van zo'n mafkees a4tjes geplakt dat het een privé parkeerplaats was. Stuk of 10 uitgeprint en opgeplakt. Tijdje later zag ik hem wegscheuren, met alle a4tjes wapperend op de ramen
Echt kijken mensen zo? Wat naar. Ik kijk alleen vernietigend naar de blokkeerders van de weg.quote:Op donderdag 12 september 2024 10:02 schreef Kyara het volgende:
Ik breng mijn groep 8 kind regelmatig met de auto naar school. En ik zou het echt geweldig vinden als ze gewoon zelf naar school zou gaan, op de fiets, zoals ze in groep 5 en 6 ook al deed, want dat kan makkelijk. Maar helaas, dat gaat niet. Maar ja, de afkeurende en veroordelende blikken van "waarom breng jij je kind met de auto naar school", die voel ik ook wel.
Probleem is binnenkort opgelost. Ze gaan betaald parkeren invoeren en op de carports worden beugels aangebracht. Ik koos voor een elektrische. Ben ik hopelijk van dat gezeik afquote:Op donderdag 12 september 2024 10:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou, dan leest hij het briefje maar niet, wegrijden met wielklem wordt m iig ook niet, dus dan vindt hij het briefje snel genoeg.
Nou inderdaad. Er is bij ons bijna altijd wel iemand thuis tegenwoordig en ook bijna alle buren zitten in de app-groep. Dus als je bezoek hebt of werklui over de vloer hebt, kunnen altijd even meedenken en ruimte bieden. In overleg. Maar zomaar blokkeren zonder te melden, vind ik echt aso.quote:Op donderdag 12 september 2024 09:28 schreef Schanu het volgende:
[..]
Oh ja met halen en brengen van speeldates hier in de buurt worden auto's (en fietsen) nog wel eens voor onze oprit gezet inderdaad, want het 'is maar voor een paar minuten'.
En toen wij op vakantie waren zagen we op onze ring deurbel dat de buren elke dag onze oprit gebruikten omdat daar schaduw was en niet op die van hun. Prima hoor, mag altijd, maar een berichtje daarover naar ons had ik wel zo netjes gevonden .
En de leerkrachten ook niet dus ook voldoende parkeerplek voor alle medewerkers. Dat is hier in de buurt vooral een probleem want dat halen/brengen geeft maar kort overlast maar medewerkers staan er de hele dag.quote:Op donderdag 12 september 2024 09:37 schreef exode het volgende:
Bij ons ook. Dat merk je vooral met slecht weer want dan pakken meer mensen de auto en iedereen wil dichtbij staan.quote:Op donderdag 12 september 2024 09:46 schreef Schanu het volgende:
Het voordeel bij onze school is dat het meestal kinderen uit de directe omgeving zijn die ernaar toe gaan. Er zijn dus vooral héél veel fietsers.
Dan heb je geluk dat je dicht bij school kan parkeren, hier staan ouders regelmatig aan het eind van de straat en dat is al +300meter dus weg tijdswinst.quote:Op donderdag 12 september 2024 09:54 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik zou voor iets dat krap maar wel haalbaar is ook geen VSO nemen denk ik. Naast de extra kosten lijkt dat me ook wel veel gedoe in de ochtend dan, als het maar om max een kwartiertje gaat.quote:Op donderdag 12 september 2024 11:21 schreef Elleska het volgende:
[..]
En de leerkrachten ook niet dus ook voldoende parkeerplek voor alle medewerkers. Dat is hier in de buurt vooral een probleem want dat halen/brengen geeft maar kort overlast maar medewerkers staan er de hele dag.
[..]
Bij ons ook. Dat merk je vooral met slecht weer want dan pakken meer mensen de auto en iedereen wil dichtbij staan.
[..]
Dan heb je geluk dat je dicht bij school kan parkeren, hier staan ouders regelmatig aan het eind van de straat en dat is al +300meter dus weg tijdswinst.
Als het allemaal zo krap is waarom dan geen VSO? Of met een klasgenootje mee naar school lopen/fietsen?
(Zo nam ik vorig jaar regelmatig een van de klasgenootjes mee naar school. Dit jaar gaat hij naar de VSO)
Wij hebben eerst een voorselectie gemaakt op basis van geloofsovertuiging van de school, zo hebben we één zeer streng gereformeerde school dus die viel sowieso af. En een redelijk strenge christelijke school. Daarna hebben we ons oor te luisteren gelegd bij andere mensen en hebben we zelf een paar scholen bezocht. Na sterke twijfel tussen 2 scholen hebben we op basis van de uitstroomcijfers een keuze gemaakt.quote:Op donderdag 12 september 2024 11:26 schreef Bami het volgende:
In dat kader, hebben mensen hier nog tips hoe je oriënteert op een basisschool voor je (bijna) peuter? Er zijn mega veel basisscholen in de buurt en ik heb echt geen idee.
Bij heel krap hoeft er maar iets tegen te zitten (zoals geen parkeerplek voor school) en het is niet meer haalbaar. Gehaast de weg op is nooit een goed idee.quote:Op donderdag 12 september 2024 11:26 schreef Bami het volgende:
[..]
Ik zou voor iets dat krap maar wel haalbaar is ook geen VSO nemen denk ik. Naast de extra kosten lijkt dat me ook wel veel gedoe in de ochtend dan, als het maar om max een kwartiertje gaat.
Moet tzt nog eens bedenken hoe we dat hier gaan doen, er is maar 1 maandag om de week dat er niet 1 van ons thuis werkt dus daar wil ik geen VSO voor eigenlijk. Maar we vertrekken wel allebei om half 8 op die dag. Naja met een beetje geluk hebben we dan een tweede kindje en past mijn moeder daar nog steeds op die dag op, dan kan zij de schoolrun wel doen.
Bedenk eerst wat je graag wil en wat bij jullie past (en wellicht ook al een beetje bij je kind). Wil je christelijk onderwijs of juist absoluut niet? Vrije school, dalton, montessori? Op de website kan je vaak al wel lezen wat de school zelf belangrijk vindt. Daarna bezoeken inplannen, of langsgaan op open dagen. Hoe wordt je rondgeleid/benaderd? Hoe reageert je kind?quote:Op donderdag 12 september 2024 11:26 schreef Bami het volgende:
[..]
In dat kader, hebben mensen hier nog tips hoe je oriënteert op een basisschool voor je (bijna) peuter? Er zijn mega veel basisscholen in de buurt en ik heb echt geen idee.
Dit zou ik dus verschrikkelijk vinden. Wij gaan altijd lopend of fietsend naar school. Daar zou ik dan een auto voor moeten aanschaffen omdat andere ouders te lui zijn om de auto te laten staan.quote:Op donderdag 12 september 2024 09:25 schreef exode het volgende:
Ik las een tijd geleden een artikel waarin werd gepleit voor een andere manier van scholen inplannen. Steeds meer ouders gaan na het wegbrengen meteen naar hun werk. Dus zet scholen op plekken waar meer ruimte is voor parkeren en doorstroom.
Ik vond het best een goed plan, terwijl ik onze kinderen nog nooit met de auto heb gebracht. Het is de ideale afstand om te lopen of fietsen. Maar ik hou zo vaak mijn hart vast als ik alle capriolen zie van auto's.
Niet te dicht bij school dan graag, want zodra er een plekje is gevonden is de omgeving meteen vergeten en kijken ouders letterlijk nergens meer naar. Ik moet zo uitkijken met de jongens op de fiets iedere dag.quote:Op donderdag 12 september 2024 09:37 schreef exode het volgende:
Heel simpel: het gaat tot nu toe altijd goed en ik vind VSO niet fijn voor prul. Ik ben om 8:18 op school, om 8:20 staat prul binnen, om 8:22 zit ik weer in de auto en om 8:50-8:55 kom ik op kantoor aan. Er is altijd plek bij school en - tenzij uitzonderlijke situaties als file - ben ik nog nooit te laat geweest. Waarom zou ik dat anders doen?quote:Op donderdag 12 september 2024 11:39 schreef Elleska het volgende:
[..]
Bij heel krap hoeft er maar iets tegen te zitten (zoals geen parkeerplek voor school) en het is niet meer haalbaar. Gehaast de weg op is nooit een goed idee.
De startijd van de VSO was maar een half uur voor schooltijd en dan klinkt een kwartier helemaal niet zo raar. Edit: Scheelt natuurlijk wel dat VSO bij ons in school zelf is en niet op een externe locatie, dan is het wel heel veel gesleep met een kind.
Wij carpoolen inderdaad wel eens met de kinderen verderop uit de straat. Gooi ze om 8 uur bij mij af en ik zet ze wel in de bakfiets of we fietsen samenquote:Op donderdag 12 september 2024 11:21 schreef Elleska het volgende:
[..]
En de leerkrachten ook niet dus ook voldoende parkeerplek voor alle medewerkers. Dat is hier in de buurt vooral een probleem want dat halen/brengen geeft maar kort overlast maar medewerkers staan er de hele dag.
[..]
Bij ons ook. Dat merk je vooral met slecht weer want dan pakken meer mensen de auto en iedereen wil dichtbij staan.
[..]
Dan heb je geluk dat je dicht bij school kan parkeren, hier staan ouders regelmatig aan het eind van de straat en dat is al +300meter dus weg tijdswinst.
Als het allemaal zo krap is waarom dan geen VSO? Of met een klasgenootje mee naar school lopen/fietsen?
(Zo nam ik vorig jaar regelmatig een van de klasgenootjes mee naar school. Dit jaar gaat hij naar de VSO)
Ik dus ook, want ook wij gaan altijd met de fiets of lopend, maar als ik zie hoe onveilig het nu is.....quote:Op donderdag 12 september 2024 12:03 schreef LeSage het volgende:
[..]
Dit zou ik dus verschrikkelijk vinden. Wij gaan altijd lopend of fietsend naar school. Daar zou ik dan een auto voor moeten aanschaffen omdat andere ouders te lui zijn om de auto te laten staan.
informeer bij mensen met kinderen in de buurt naar hun ervaring met een school. Bekijk ook de google-reviews (maar met een korrel zout, houd er rekening mee dat mensen voornamelijk heel positief of heel negatief zijn) en maak dan een shortlist van max 3 scholen waarbij je langs gaat. En neem sowieso de dichtsbijzijnde mee ter overweging. Als er geen school echt bovenuit springt, kies dan gewoon die. Een school dichtbij is voor ouders fijner/makkelijker maar zorgt er ook voor dat je kind veel meer buiten kan (en dus waarschijnlijk zal) spelen met klasgenootjes en andere kinderen die ze via school kennen.quote:Op donderdag 12 september 2024 11:26 schreef Bami het volgende:
[..]
Ik zou voor iets dat krap maar wel haalbaar is ook geen VSO nemen denk ik. Naast de extra kosten lijkt dat me ook wel veel gedoe in de ochtend dan, als het maar om max een kwartiertje gaat.
Moet tzt nog eens bedenken hoe we dat hier gaan doen, er is maar 1 maandag om de week dat er niet 1 van ons thuis werkt dus daar wil ik geen VSO voor eigenlijk. Maar we vertrekken wel allebei om half 8 op die dag. Naja met een beetje geluk hebben we dan een tweede kindje en past mijn moeder daar nog steeds op die dag op, dan kan zij de schoolrun wel doen.
Dan pleit ik voor géén parkeerplekken binnen 100 meter van de school en paaltjes in de straat rond haal- en brengtijdenquote:Op donderdag 12 september 2024 12:15 schreef exode het volgende:
[..]
Ik dus ook, want ook wij gaan altijd met de fiets of lopend, maar als ik zie hoe onveilig het nu is.....
Omdat je zelf aangeeft dat het te krap is voor 5min extra tijd om eerst naar huis te lopen.quote:Op donderdag 12 september 2024 12:07 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Heel simpel: het gaat tot nu toe altijd goed en ik vind VSO niet fijn voor prul. Ik ben om 8:18 op school, om 8:20 staat prul binnen, om 8:22 zit ik weer in de auto en om 8:50-8:55 kom ik op kantoor aan. Er is altijd plek bij school en - tenzij uitzonderlijke situaties als file - ben ik nog nooit te laat geweest. Waarom zou ik dat anders doen?
Kijk eerst wat je sowieso al niet wilt (openbaar, katholiek, protestants, islamitisch, reformatorisch, montessori, dalton, vrije school), kijk vervolgens bij wat er overblijft hoe de mogelijkheden zijn qua VSO/BSO, is dat op school? En kijk dan op scholenopdekaart.nl hoe de school het doet.quote:Op donderdag 12 september 2024 11:26 schreef Bami het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit meegemaakt dat dat werd aangeboden en wij hebben toch al 3 basisscholen en 2 bsos versleten.quote:Op donderdag 12 september 2024 11:21 schreef Elleska het volgende:
Hier hetzelfde. Eenrichtingsverkeer en een kdv. De meeste ouders hebben altijd haast. Hard rijden, fout parkeren (andere auto’s inparkeren enzo), tegen verkeer in rijden…quote:Op donderdag 12 september 2024 12:20 schreef LeSage het volgende:
Wij hebben een KDV in onze straat zitten. Die ouders zijn nog veel brutaler dan die van de basisschool.
Sowieso had hier gewoon niet zo’n bedrijf moeten zitten, want ze hebben helemaal geen parkeermogelijkheid in onze straat. Hun busjes moeten al helemaal omrijden voor parkeerplaatsen, de ouders zetten de auto dan maar gewoon op de opritten van onze buren (wij hebben geen oprit).
En het ergste vind ik het negeren van de eenrichtingsweg. Daar weigeren ouders zich iets van aan te trekken![]()
En als ik er dan wat van zeg klagen ze dat ze anders helemaal (lees 100 meter) voor om moeten rijden. Ja, dat weet ik, ik woon hier en wij moeten altijd het blok omrijden![]()
Daarom: de fiets
Dat er werd aangeboden om met een klasgenootje mee te gaan?quote:Op donderdag 12 september 2024 13:02 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit meegemaakt dat dat werd aangeboden en wij hebben toch al 3 basisscholen en 2 bsos versleten.
Ik doe dat ook regelmatig met ouders van twee verschillende kinderen. Erg handig.quote:Op donderdag 12 september 2024 13:39 schreef Elleska het volgende:
[..]
Dat er werd aangeboden om met een klasgenootje mee te gaan?
Ik zie dat meer ouders doen bij zowel brengen als halen. Van vroeger weet ik ook niet beter maar je moet maar net vraag en aanbod bij elkaar krijgen, het is niet dat ik dat zomaar bij iedereen aanbied ofzo. De eerste keer kwam het toevallig ter sprake dat een ouder ander werk had gevonden maar de VSO op die dag nog geen plek had.
Omgekeerd werkt het gelukkig ook.
Toen man en ik beide goed ziek waren en L alweer topfit was werd hij thuis opgehaald en na school weer thuisgebracht.
VSOquote:Op donderdag 12 september 2024 13:39 schreef Elleska het volgende:
[..]
Dat er werd aangeboden om met een klasgenootje mee te gaan?
Wat een pech... Sneu voor hem!quote:Op donderdag 12 september 2024 13:27 schreef Leandra het volgende:
Gisteren met de treinstaking vond Soneal dat hij wel met de fiets naar school kon (20 km), wij nog gekeken of hij op de elektrische fiets van mijn vader paste, maar die was nog net te groot voor hem.
Hij om 07.00 uur vertrokken, ging helemaal goed, kreeg hij op 5 km van school een lekke band![]()
Maar hij had op school sowieso een fiets nodig, dus ik heb gezegd dat hij maar naar de stationsfietsenmaker moest om zijn band te laten repareren en een OV-fiets mee moest nemen.
Dat was dus ook nog bijna 5 km. Uiteindelijk net iets na 09.00 uur op school
Ergste: om 08.35 reed de eerste trein weer die kant op, dan was hij eerder op school geweest.....
Maar goed, vanmiddag zou de fiets klaar zijn, dus hij haalt hem morgenochtend maar op, kan hij morgenmiddag naar huis fietsen.
Ik ben (omdat niemand anders het deed) samen met een andere ouder verkeersouder op school. Echt niet dat ik mensen ga aanspreken. Ik zorg voor stukjes in de nieuwsbrief, posters bij de zoen&zoef strook enz, maar me uit laten schelden of scheef aangekeken worden door mede-ouders, daar bedank ik voor.quote:Op donderdag 12 september 2024 11:11 schreef exode het volgende:
Zo nu en dan stond er ook een ouder in een geel hesje bij de knelpunten.
Zodra Juul oud genoeg is om zelf naar school te gaan, kan ik er wel gaan staan. Lekker passief aggressief ouders aanspreken.
Thnx!quote:Op donderdag 12 september 2024 19:56 schreef Hupje het volgende:
[..]
Ik ben (omdat niemand anders het deed) samen met een andere ouder verkeersouder op school. Echt niet dat ik mensen ga aanspreken. Ik zorg voor stukjes in de nieuwsbrief, posters bij de zoen&zoef strook enz, maar me uit laten schelden of scheef aangekeken worden door mede-ouders, daar bedank ik voor.
@:Leandra Gefeliciteerd!
Huh, die begrijp ik niet, je hebt 3 basisscholen en 2 bsos versleten maar er is je nog nooit vso aangeboden? Praten we nu langs elkaar heen? Scholen zijn verplicht om voorschoolse en naschoolse opvang aan te bieden als daar vraag naar is.quote:
Meeste scholen besteden het volgens mij uit aan een kdv. Die optie lijkt me in principe altijd mogelijk.quote:Op donderdag 12 september 2024 21:26 schreef Lemijn het volgende:
Alleen als er genoeg vraag naar is om het rendabel te maken. En als er personeel is. Onze school bood het om die combinatie van redenen niet aan.
Bij ons dus niet. Het KDV heeft de leidsters zelf hard nodig tussen 7:30 en 8:30. En het voornaamste bezwaar is dat er (volgens de organisatie) geen interesse is. Dat is niet te testen, of dat klopt. En toen ik vervolgens mij kind beter leerde kennen heb ik het maar losgelaten. Oh ja, en een andere baan gezocht, waardoor de noodzaak af nam.quote:Op donderdag 12 september 2024 21:28 schreef livelink het volgende:
[..]
Meeste scholen besteden het volgens mij uit aan een kdv. Die optie lijkt me in principe altijd mogelijk.
Bij onze gezamenlijke oude school werden dagelijks kinderen door die blauwe toko om de hoek naar school gebracht.quote:
Op geen van de scholen waar mijn kinderen hebben gezeten was VSO. Ik realiseer me nu dat dat zelfs 5 basisscholen waren, waarvan 2 SO.quote:Op donderdag 12 september 2024 21:08 schreef Elleska het volgende:
[..]
Huh, die begrijp ik niet, je hebt 3 basisscholen en 2 bsos versleten maar er is je nog nooit vso aangeboden? Praten we nu langs elkaar heen? Scholen zijn verplicht om voorschoolse en naschoolse opvang aan te bieden als daar vraag naar is.
Oh dan was er bij 1 school wel een BSO die dat had, maar die had natuurlijk geen plek, dus ik weet niet of dat dan telt.quote:Op donderdag 12 september 2024 21:39 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Bij onze gezamenlijke oude school werden dagelijks kinderen door die blauwe toko om de hoek naar school gebracht.
Op papier moet school er al iets mee als 1 ouder erom vraagt, dat is in de praktijk natuurlijk helemaal niet haalbaar en personeelstekorten zijn tegenwoordig ook een ding. Het verbaast mij wel dat zoveel scholen helemaal geen voorschoolse opvang geregeld hebben. Dat hoor ik in mijn omgeving helemaal niet, wel over de wachtlijsten en plotselinge uitval.quote:Op donderdag 12 september 2024 21:26 schreef Lemijn het volgende:
Alleen als er genoeg vraag naar is om het rendabel te maken. En als er personeel is. Onze school bood het om die combinatie van redenen niet aan.
Ik verwijt mensen wel die hun kind zó snel naar school moeten brengen dat ze dus niet eens hun auto kunnen parkeren, maar ze op het zebrapad eruit gooien.quote:Op vrijdag 13 september 2024 12:46 schreef Elleska het volgende:
[..]
Op papier moet school er al iets mee als 1 ouder erom vraagt, dat is in de praktijk natuurlijk helemaal niet haalbaar en personeelstekorten zijn tegenwoordig ook een ding. Het verbaast mij wel dat zoveel scholen helemaal geen voorschoolse opvang geregeld hebben. Dat hoor ik in mijn omgeving helemaal niet, wel over de wachtlijsten en plotselinge uitval.
Maargoed, beter helpen ouders elkaar een beetje in plaats van een ander verwijten dat ze kinderen snel met de auto brengen.
En dan vervolgens de helipoeper beschikbaar stelt voor een aantal lessen tochquote:Op vrijdag 13 september 2024 13:46 schreef exode het volgende:
Op de school van B en Juul wordt de VSO gedaan door de PSZ medewerkers. Maar wij hebben de luxe dat ik de kinderen altijd kan brengen.
En wat LeSage zegt, niemand zeurt hier over gehaast je kinderen brengen, wel als je het zo oplost dat je anderen in gevaar brengt. Daar zou ik echt een enorme nare verkeersouder van worden. Verder zal het mij worst zijn of je vroeg of laat komt, in de auto, fiets of helikopter. Als je die laatste maar een beetje netjes landt.
Helikoptervliegles, daar kun je niet vroeg genoeg mee beginnen. Zo'n brevet heeft ook veel meer waarde dan een rijbewijs. Mijn kinderen waren dan wel weer vrij laat met hun 11e. Gelukkig hebben ze lang gekleuterd, dus hadden ze wat speling.quote:Op vrijdag 13 september 2024 14:13 schreef Troel het volgende:
[..]
En dan vervolgens de helipoeper beschikbaar stelt voor een aantal lessen toch
quote:Op vrijdag 13 september 2024 15:01 schreef livelink het volgende:
[..]
Helikoptervliegles, daar kun je niet vroeg genoeg mee beginnen. Zo'n brevet heeft ook veel meer waarde dan een rijbewijs. Mijn kinderen waren dan wel weer vrij laat met hun 11e. Gelukkig hebben ze lang gekleuterd, dus hadden ze wat speling.
Met al die files, die dingen hebben echt de toekomst.quote:Op vrijdag 13 september 2024 15:01 schreef livelink het volgende:
[..]
Helikoptervliegles, daar kun je niet vroeg genoeg mee beginnen. Zo'n brevet heeft ook veel meer waarde dan een rijbewijs. Mijn kinderen waren dan wel weer vrij laat met hun 11e. Gelukkig hebben ze lang gekleuterd, dus hadden ze wat speling.
Ja, ik heb wellicht makkelijk praten dat zo'n ding bij mij in de achtertuin pastquote:Op vrijdag 13 september 2024 16:13 schreef exode het volgende:
[..]
Met al die files, die dingen hebben echt de toekomst.
Sterktequote:Op vrijdag 13 september 2024 17:23 schreef Ynske het volgende:
Ow noes... ToDo de logeerbeer dit weekend op bezoek...
Ik heb weleens gehoord dat hij buitengewoon veel interesse heeft om eens de wasmachine vanaf de binnenkant te zien.quote:Op vrijdag 13 september 2024 17:23 schreef Ynske het volgende:
Daar is hij nu ook inquote:Op vrijdag 13 september 2024 19:56 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik heb weleens gehoord dat hij buitengewoon veel interesse heeft om eens de wasmachine vanaf de binnenkant te zien.
https://www.jeugdbibliotheek.nl/digitaal-aanbod-leren.htmlquote:Op vrijdag 13 september 2024 19:22 schreef TolstoiFan het volgende:
Kent iemand de site van Junior Einstein? Volgens de site van de bibliotheek kun je daar via een link op de biebsite gratis inloggen met je biebaccount. Als ik echter op die link klik, dan kan ik nergens inloggen, maar zie ik wel allerlei mogelijkheden om te oefenen, maar elke keer na 10-15 opgaves krijg je de vraag om betaald verder te gaan.
Heb het even geprobeerd. Werkt perfect!quote:Op vrijdag 13 september 2024 20:14 schreef livelink het volgende:
[..]
https://www.jeugdbibliotheek.nl/digitaal-aanbod-leren.html
Ik zie hier wel een inlog naar junior Einstein met een link staan. (iets naar beneden scrollen)
Foto’s van de beer met wattenstaafje in z’n neus, met een spuit in z’n arm, met een mondkapje opquote:Op vrijdag 13 september 2024 23:24 schreef FlyingFish het volgende:
Wij hadden die beer een ruime maand in huis.. die kwam net bij ons logeren toen de scholen sloten door corona
Ligt een beetje aan de frequentie waarmee er feestjes gehouden worden misschienquote:Op zaterdag 14 september 2024 07:36 schreef BE het volgende:
En?
23.45 is toch op zich nog geen drama?
Nee, klopt, alleen 90dB met alle ramen dicht vond ik toch wel luid. Gelukkig ging dat om middernacht omlaag. Al met al heb ik toch nog bijna 5 uur kunnen slapen vannacht.quote:Op zaterdag 14 september 2024 07:36 schreef BE het volgende:
En?
23.45 is toch op zich nog geen drama?
Ja, dat is ook zo. Is het een eenmalig iets, is het al weer anders dan wekelijks gedonder.quote:Op zaterdag 14 september 2024 07:50 schreef LeSage het volgende:
[..]
Ligt een beetje aan de frequentie waarmee er feestjes gehouden worden misschien![]()
Hier is jongste net al opgehaald voor zijn wedstrijd. Lekker op tijd ook weer![]()
Gelukkig mag ik ook gewoon om 8.30 beginnen met werken.
Eén van de föhns die mijn dochter gebruikt maakt zo’n ongelooflijk rot geluid. Hoor je in het hele huis. Zo’n borstel ding is het. Duurt ook langggggg met dat dikke haar. OMG echt, ik ben al research begonnen naar de meest stille föhn. Dan kan dat herrie ding ritueel verbrand worden.quote:Op zaterdag 14 september 2024 08:34 schreef Nijna het volgende:
Mijn dochter bedacht om kwart voor 11 dat ze haar haren droog wilde fohnen, ik lag dus al 3 kwartier te slapen, maar werd er wakker van. Oudste kon niet slapen van het gefohn, dus die was ook geïrriteerd.
Lekker begin van de nacht zullen we maar zeggen. Ik weet niet hoe lang ze heeft staan fohnen, maar op een gegeven moment ben ik gaan zeggen dat het nu echt klaar moest zijn.
Ja, ze was bijna klaar... nou dikke vinger dan ga je maar met nat haar in bed, doei.
Heb je het topic daarover al gevonden?quote:Op vrijdag 13 september 2024 17:23 schreef Ynske het volgende:
Haha ik had gisteren niet de energie om deze te zoeken. Maar ik weet nog dat ik tranen met tuinen heb gehuild van het lachenquote:Op zaterdag 14 september 2024 09:38 schreef Troel het volgende:
[..]
Heb je het topic daarover al gevonden?
Luchtbel in OUD / Hier ben ik weer ----- en het echte verhaal achter de beer
Het is jammer dat de foto's van Noli's verslag er niet meer bij staanquote:Op zaterdag 14 september 2024 09:51 schreef amaranta het volgende:
[..]
Haha ik had gisteren niet de energie om deze te zoeken. Maar ik weet nog dat ik tranen met tuinen heb gehuild van het lachen
Sinds de gezinssamenstelling van de buren veranderd is, is het een stuk beter. Niet meer elke paar weken, maar 2x per jaar. En dit was niet doordeweeks (dat hebben we ook gehad eerder). Maar je merkt bij jezelf dat je dan toch al snel denkt 'hoe erg zal het dit keer zijn?'quote:Op zaterdag 14 september 2024 09:55 schreef exode het volgende:
Geluidsoverlast van je buren kan je echt opbreken. Hopelijk komt het niet vaker voor Hupje.
Fijn Vickyquote:Op zaterdag 14 september 2024 10:22 schreef Vicky het volgende:
Fijn dat het uiteindelijk meeviel @:hupje
Succes ermee @:Ynske
Wow.. een moment om te koesteren. Voor het eerst in 10000000 weken 🤣🤣 zijn allebei de meiden thuis op zaterdag. A is meestal bij d'r vriend, T is vaak werken..
En nu liggen ze nog beiden in hun nest 🤣🤣
Schijnt bij jullie ook zo lekker het ochtendzonnetje?
[ afbeelding ]
Armbescherming dragen. Ik vergeet het wel eens.quote:Op zaterdag 14 september 2024 13:38 schreef Mushanga71 het volgende:
Waren de twee mega blauwe plekken net verdwenen, zitten er nu twee blauwe pittenBoogschieten
![]()
Kreeg de tip de peesbescherming wat hoger te zetten dus volgende week kom ik blauweplekvrij terug. Hoop ik
quote:Op zaterdag 14 september 2024 13:42 schreef oh-oh het volgende:
@:Leandra, ik heb zo een ding van Temu, rainbows all over, love it!
Hier stond de buitendeur tot gisteravond nog 24/7 open.
Gisteren wilde ik gaan slapen vliegt er ineens een mega hoornaar naar binnen en ben ik een uur bezig geweest om die huge ass unit naar buiten te jagen.
De honden wilden met liefde helpen maar dat ding vloog rond ter hoogte van het plafond.
Hij blijft leukquote:Op zaterdag 14 september 2024 09:38 schreef Troel het volgende:
[..]
Heb je het topic daarover al gevonden?
Luchtbel in OUD / Hier ben ik weer ----- en het echte verhaal achter de beer
quote:Op zaterdag 14 september 2024 16:22 schreef Ynske het volgende:
[..]
Hij blijft leuk
We hebben hem maar een dekentje en tshirt gemaakt want meneer had t koud
Wel een koud nachtje denk ik. Ik denk dat de jongste de betere deal heeft.quote:Op zaterdag 14 september 2024 22:23 schreef LeSage het volgende:
Hier liggen de oudste en vriend in de tuin te kamperen. Vorige week was jongste, maar die tent was niet goed. Nu oudste dus.
En ik mag dadelijk lekker tegen de jongste aankruipen die nu een nachtje bij mij logeert![]()
Voor de zuiderlingen: morgen bloemencorso hier, nog meer die gaan kijken?
Sowieso helemaal geweldig de bevrijdingsfeesten. Vandaag een hele hoop te doen in het centrum (en ik was lekker aan het werk op het terras tussen de gezelligheid), morgen corso en dinsdag vrijheidsconcert waar ik zelf aan mee doe.
Fijn dat het er zelfs op lijkt dat we steeds meer en uitgebreider onze vrijheid vieren
Haha, klopt ja. Maar wel met isolatiemat en 4-seizoensdekbedden en pyjama’s aan. En als het écht te koud is komen ze maar lekker terug naar binnen.quote:Op zaterdag 14 september 2024 22:28 schreef livelink het volgende:
[..]
Wel een koud nachtje denk ik. Ik denk dat de jongste de betere deal heeft.
Op een of andere manier moet (mag) ik altijd werken met de bloemencorso. Dus ook dit jaar kan ik wederom niet kijken. Ben er gewoon nog nooit geweest om die reden. Begreep ook van een collega die mee doet dat het normaal een weekend later was, (die ben ik wel vrijquote:Op zaterdag 14 september 2024 22:23 schreef LeSage het volgende:
Hier liggen de oudste en vriend in de tuin te kamperen. Vorige week was jongste, maar die tent was niet goed. Nu oudste dus.
En ik mag dadelijk lekker tegen de jongste aankruipen die nu een nachtje bij mij logeert![]()
Sowieso helemaal geweldig de bevrijdingsfeesten. Vandaag een hele hoop te doen in het centrum (en ik was lekker aan het werk op het terras tussen de gezelligheid), morgen corso en dinsdag vrijheidsconcert waar ik zelf aan mee doe.
Fijn dat het er zelfs op lijkt dat we steeds meer en uitgebreider onze vrijheid vieren
Zundert? Dat is redelijk dichtbij.quote:Op zaterdag 14 september 2024 22:23 schreef LeSage het volgende:
Vechtparade?quote:Op zondag 15 september 2024 10:05 schreef exode het volgende:
Koffie Nijna?
Hier was schijnbaar ook lawaai vanwege de jaarlijkse Vechtparade, die eindigt redelijk dichtbij ons huis. Blijkbaar was er vooral om 23 uur nogal veel geluid. Maar ik sliep alIk lees een hoop klachten over vuurwerk en tot laat muziek.
Is de nacht goed gegaan LeSage?
Vechtend door de stratenquote:
Vriend en oudste sliepen prima in de tent. Ik amper, want jongste vind logeren alleen maar leuk als hij me verstikkend kan knuffelenquote:Op zondag 15 september 2024 10:05 schreef exode het volgende:
Koffie Nijna?
Hier was schijnbaar ook lawaai vanwege de jaarlijkse Vechtparade, die eindigt redelijk dichtbij ons huis. Blijkbaar was er vooral om 23 uur nogal veel geluid. Maar ik sliep alIk lees een hoop klachten over vuurwerk en tot laat muziek.
Is de nacht goed gegaan LeSage?
Ja die link had ik wel gelegd.quote:Op zondag 15 september 2024 10:12 schreef exode het volgende:
[..]
Vechtend door de straten
Botenparade door de Vecht, versierde boten, muziek, gezelligheid. Helaas eindigen ze bij ons wat niet voor 23 uur is, als de kinderen wat ouder zijn, gaan we mee feesten.
Die is al geweest (1 september)quote:Op zondag 15 september 2024 07:33 schreef Pinnenmutske het volgende:
[..]
Zundert? Dat is redelijk dichtbij.
Ja las hetquote:Op zondag 15 september 2024 11:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Die is al geweest (1 september)
Ja, wij hebben getwijfeld, maar zijn toch niet gegaan.quote:Op zondag 15 september 2024 10:51 schreef arvensis het volgende:
Hier was Appelpop dit weekend maar we hebben het dit jaar overgeslagen.
Oeh, ziet er cool uit @Deepfreeze, veel bouwplezierquote:Op maandag 16 september 2024 08:32 schreef Deepfreeze het volgende:
Hier een rustige dag. Om 3 uur de puber uitgezwaaid voor zijn examenreis![]()
Om 8 uur man en ander kind.
En ik ga genieten van de dag. Gisteren mijn verjaardag al gevierd, want oudste is er vandaag niet bij. Ik ga zo beginnen aan mij lego achtbaan. Man en kind komen pas om 6 uur thuis. Dus ik heb alle tijd![]()
[ afbeelding ]
quote:We hebben nieuwe buren in het hof, ze komen uit Amerika en hebben 2 dochters die even oud zijn als de onze. Hartstikke leuke, de jongste 2 zitten ook bij elkaar in de klas. Maar vrijdag had ik hier 2 speeldates, wilden ze aan het einde van de middag buiten spelen nadat 1 speeldate is opgehaald en hebben ze die meisjes dus thuis opgehaald om buiten te gaan spelen. Kwam de moeder erachteraan, vroeg of ik thuis was waarop ik ja antwoordde en instrueerde haar dochters vervolgens om hier te blijven en dat ze niet naar huis mochten komen. Ik was nogal in verwarring maar voor ik kon vragen hoe laat ze terug zou zijn was ze alweer weg gefietst. De meiden wilden vervolgens naar binnen, ik kon die 2 meisjes moeilijk alleen buiten laten want had min of meer kennelijk de verantwoording over hun gekregen dus die mee naar binnen. En zat ik thuis met 5 kinderen waarvan mijn oudste compleet overprikkeld en gillend en huilend op de bank zat omdat ze de drukte niet meer aan kon. Toen ik die moeder aptte om aan te geven dat ze ondertussen bij mij binnen speelde, voor het geval ze ze zocht, kreeg ik als antwoord dat ze ze om 5 uur op zou halen.....Geen overleg niets, totale vanzelfsprekendheid dat ze konden blijven. Het was toen al kwart over 4 dus ik heb het maar zo gelaten, maar ik snapte het gewoon echt niet.
Komen die meisjes ook nog eens om te haverklap vragen of ze mogen eten. Toen ik alvast begon met koken kwamen ze vragen of ze mee mochten eten. Toen ze weg gingen omdat hun vader ze op kwam halen (die kennelijk ook gewoon thuis was) trok de oudste nog een step uit de garage terwijl ze daarvoor vroeg of ze daar bij haar thuis mee mocht spelen en mijn antwoord al nee was geweest. Grijpt de jongste 2 mandarijnen van de fruitschaal met de mededeling 'I'm taking these to go!'. En lieten ze mij achter met een speelkamer, een achtertuin en een woonkamer die overhoop waren getrokken. Die meisjes zijn ook gewoon zó druk en ze luisteren totaal niet. Klimmen over de bank ook als je 6 keer vraagt het niet te doen, trekken alles overal vandaan, eten de snackschaal in hun eentje leeg als er andere kinderen zijn, gaan pas naar huis nadat je ze er meerdere keren om hebt gevraagd, pakken dus gewoon zelf eten (dat doen zelfs mijn eigen kinderen alleen nadat ze er om gevraagd hebben thuis). En gisteren zag ik ze op de ring aanbellen toen wij er niet waren, en nog een keer, en nog een keer, tot de jongste na 4 mislukte pogingen zo'n 20 keer snel achter elkaar op de bel drukte en onze hond die thuis was over de zeik heeft gekregen.
Misschien is het een cultuurverschil, een opvoedingsverschil of gewoon mijn vermoeidheid en korte lontje, maar vooralsnog raak ik hier wat gefrustreerd van (valt het op?)
Zweterig ook, een soort zweterige tomaat zeg maar...quote:Op maandag 16 september 2024 10:13 schreef Tink89 het volgende:
Ik ben na het rennen vooral nat. Kind zei zondagochtend iig 'je bent zwetezerig'. True kiddo :-D
Ja, maar ik zou het wel aangeven, zodat je niet nog een keer voor het blok gezet wordt door een moeder die tegen de kinderen roept, blijf maar bij hun, en dan wegfietst. Of dat ze weer aan (blijven) bellen. Daarom zou ik wel het gesprek aan gaan. Ik denk namelijk dat anders het probleem blijft doorsluimeren op momenten dat je niet direct de controle hebt zoals afgelopen week ook gebeurd was.quote:Op maandag 16 september 2024 20:05 schreef Cathmar het volgende:
Euhhhh… bij mij werkt het denk ik heel anders dan bij jullie?? Die kinderen speelden niet meer bij mij binnen (voorlopig). Is geen gesprek met een ouder voor nodig. Dan is het gewoon ‘nee, sorry dat komt niet uit’. Lekker buitenspelen samen.
En dat zeg ik als iemand waar altijd iedereen mag en kan komen en ik ben werkelijk heel makkelijk met kinderen die hier ‘hangen’ en zo. Maar een grens is een grens.
Wel een gedoe! Succes Shanu!!
quote:Op dinsdag 17 september 2024 10:48 schreef mousemicky het volgende:
Maar @:Schanu je bent toch helemaal geen verantwoording schuldig over waarom jij die kinderen even niet thuis wilt hebben?
Hier geen kinderen met speciale behoeften, maar wel een moeder die op haar rust gesteld is. Ik zeg dus best wel eens nee tegen speelafspraken, en misschien bij bepaalde (drukke, brutale) kinderen vaker dan bij anderen. Ik geef geen verklaring, "nee, vandaag komt niet uit" wordt altijd prima geaccepteerd. En zo niet, jammer dan. Ik stuur kinderen die aanbellen ook rustig weg als ik/we andere plannen hebben...
Oehhh gefeliciteerd!quote:Op maandag 16 september 2024 08:32 schreef Deepfreeze het volgende:
Hier een rustige dag. Om 3 uur de puber uitgezwaaid voor zijn examenreis![]()
Om 8 uur man en ander kind.
En ik ga genieten van de dag. Gisteren mijn verjaardag al gevierd, want oudste is er vandaag niet bij. Ik ga zo beginnen aan mij lego achtbaan. Man en kind komen pas om 6 uur thuis. Dus ik heb alle tijd![]()
[ afbeelding ]
Your kids are welcome when invited and if they behave.quote:Op dinsdag 17 september 2024 09:43 schreef Schanu het volgende:
Ik ben enorm conflict vermijdend, maar wil ook niet dat dit uit de hand gaat lopen en tussen de vriendschap van de kinderen in gaat staan, dus ik denk idd dat ik de kinderen/ouders er maar op ga aanspreken als het weer voorkomt.
En @:SaskiaR dat moet ik ook maar aangeven denk ik inderdaad, om in ieder geval een beetje context te geven waarom die rust hier thuis wel gewoon echt heel belangrijk is.
Bedankt dat ik even mocht spuien![]()
Overmorgen hebben mijn meiden schoolreisje en het ziet ernaar uit dat ze er prachtig weer bij hebben!
Welke regio zit je? Er zijn goede whiskey-winkels die een veel interessanter assortiment hebben dan de gall en gall. Een cadeaubon voor een proeverij kan ook nog leuk zijn.quote:Op dinsdag 17 september 2024 21:45 schreef FlyingFish het volgende:
Schanu, ik zou de ouders aanspreken dat jullie geen oppaspunt zijn, en de kinderen zelf direct aanspreken op hun gedrag als ze weer raar doen, of vooraf vlak voordat je ze binnenlaat.
Whiskeyliefhebbers, ik heb binnenkort een verjaardag van een liefhebber, budget ca ¤50. Raden jullie iets aan of een cadeaubon van Gall&Gall (of is daar een beter alternatief voor?)
Whisky-winkel MacMae in Amsterdam gaat sluiten en heeft nu 25% korting op het hele assortiment:quote:Op woensdag 18 september 2024 09:21 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Welke regio zit je? Er zijn goede whiskey-winkels die een veel interessanter assortiment hebben dan de gall en gall. Een cadeaubon voor een proeverij kan ook nog leuk zijn.
In Rijswijk hebben we ook een whisky winkelquote:Op woensdag 18 september 2024 10:46 schreef FlyingFish het volgende:
Ik had al zo mijn twijfels over gall&gall, dat is meer mainstream. Ik heb per pm wat nuttige linkjes van dingen in de buurt gehad waar ik wel wat mee kan!
Die kreeg ik ook toegestuurd. Is toevallig vlakbij de jarige, dus daar gaan we vooraf even langsquote:Op woensdag 18 september 2024 18:28 schreef Vicky het volgende:
[..]
In Rijswijk hebben we ook een whisky winkel[ afbeelding ]
*spuit11*
Met volle maanquote:Op woensdag 18 september 2024 20:17 schreef LeSage het volgende:
Oudste wilde afgelopen weekend met mij in het nieuwe tentje in de tuin slapen.
Maar met het zicht op het vrijheidsconcert wilde ik zeker goed slapen.
Vrijheidsconcert was gisteren fantastisch en belofte maakt schuld, dus deze nacht slaap ik lekker in een tentje
Nou ja dat dus. Maar waar kijk je dan precies naar?quote:Op donderdag 19 september 2024 13:13 schreef exode het volgende:
Ik ben team: ja! Maar goed, ik werk op een afdeling vol collega's die zich bezighouden met internet safety, privacy etc. Ik ben me erg bewust van de mogelijke gevaren.
Ik kijk echt niet elke dag en ik probeer er vooral open over te praten. Zoals ik zeg dat hij niet bij een vreemde in moet stappen.
B is 10 jaar overigens. Ik controleer niet alles en hij weet het als ik kijk/gekeken heb. Ik leg hem uit waarom en we laten hem steeds vrijer. Zoals fietsen, eerst samen en uiteindelijk fietsen ze alleen zonder moeder die krijst 'pas op!'. Maar ik concentreer me dus meer op educatie, hij is er zelf gelukkig heel open over.
Goede tip! Dank jequote:Op donderdag 19 september 2024 13:18 schreef exode het volgende:
Dit is leuk om samen te doen:
https://www.mediamatties.nl/onboarding/intro
Of geef de school van je dochter op voor Online Masters. Krijg je mijn collega's in de klas. Www.online-masters.nl
Ik kijk in zijn kijkgeschiedenis op Youtube en Netflix, meestal als hij nachtmerries heeft gehad of zich anders gedraagt.quote:Op donderdag 19 september 2024 13:18 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
Nou ja dat dus. Maar waar kijk je dan precies naar?
Ik kijk dus ook niet elke dag. En ik praat er tot nu toe ook over met haar. Maar ik heb er inmiddels een naar gevoel bij als ik dat doe. Plus ik ben ergens bang dat ik dingen verkeerd interpreteer.
Ik ben ook heel erg bewust van de gevaren en ik zoek een balans, wil ook niet doordraven.
Gaat dus eigenlijk hetzelfde als bij ons. Plus dat ik haar probeer aan te leren dat ze niet altijd beschikbaar hoeft te zijn. Dus niet altijd antwoord moet geven als iemand iets stuurt binnen de minuut. En ze zich niet naar hoeft te voelen als iemand zegt: hoe kan je nu anderhalf uur avondeten. Waarom reageer je niet eerder?!quote:Op donderdag 19 september 2024 13:25 schreef exode het volgende:
[..]
Ik kijk in zijn kijkgeschiedenis op Youtube en Netflix, meestal als hij nachtmerries heeft gehad of zich anders gedraagt.
Verder mag hij niet chatten in Roblox en zijn echte naam niet gebruiken.
Als hij een nieuw spel wil downloaden moeten wij dat goedkeuren (letterlijk, zo is dat ingesteld).
Ik kijk niet meer in zijn Whatsapp, de eerste weken wel, nu niet meer. Wel vraag ik hem soms met wie hij Appt en waarover, zoals je vraagt hoe het spelen met een vriendje is geweest. Dus als hij niets zegt, ook goed.
We praten met hem over foto's, over phishing, geen lange gesprekken, gewoon tussendoor. Ook omdat het voorbijkomt in het Jeugdjournaal.
Maar dit zijn allemaal gesprekken die natuurlijk gaan, ik ga hem geen preken geven of 'lesgeven'. Hij vraagt ook zelf best veel.
Ach wat vervelend, dat wil je echt niet.quote:Op donderdag 19 september 2024 13:32 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
Gaat dus eigenlijk hetzelfde als bij ons. Plus dat ik haar probeer aan te leren dat ze niet altijd beschikbaar hoeft te zijn. Dus niet altijd antwoord moet geven als iemand iets stuurt binnen de minuut. En ze zich niet naar hoeft te voelen als iemand zegt: hoe kan je nu anderhalf uur avondeten. Waarom reageer je niet eerder?!
Bij haar zit het echt meer in het claim-gedrag van anderen. Waardoor ze vaak buikpijn heeft.
Heb het nu met de betreffende ouders besproken. Als dat dus geen vruchten afwerpt is dat zeker een optie ja.quote:Op donderdag 19 september 2024 13:45 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ach wat vervelend, dat wil je echt niet.
Ik zou dat ook op school aangeven, misschien kunnen ze er een lesje aan besteden? Ze is misschien niet de enige die het rot vindt en erkenning en herkenning kan al enorm helpend zijn.
Haha, heerlijk!quote:Op donderdag 19 september 2024 13:41 schreef exode het volgende:
Ach wat sneu!
Dat heeft B niet, hij gebruikt zijn telefoon heel weinig. Het was een mooie spiegel overigens, want wij pakten vaak onze telefoon. Daar maakte hij terecht opmerkingen over....
Ik geef M. (8) weleens zijn eigen momentje boven, privé. Dan gaat hij YouTube kijken, dat weet ik gewoon. Ik laat het een beetje gaan en bekijk af en toe het account. Of er rare abonnementen bij zijn gekomen ofzo. En hij vertelt er veel over en dan ben ik best bezig om dit in de context van het echte leven te plaatsenquote:Op donderdag 19 september 2024 13:01 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Controleren jullie een iPad of telefoon van jullie kinderen? Hoe vaak en op wat? Welke dingen bespreek je wel/niet?
Bijzonder.quote:Op donderdag 19 september 2024 18:06 schreef Ynske het volgende:
Gister voor nieuwe id van de kleine man gegaan.
Foto afgekeurd, (mond open mag nog voor iemand van 5, en te donker) moest nieuwe laten maken. Ging niet gister, fotograaf dicht.
Vandaag tussen de middag gauw gegaan, nieuwe fotos en oude fotos mee
Keuren ze hem vandaag wel goed, die oude foto....
Heb ook niet hoeven betalen voor de nieuwe fotos , kon vandaag terug op gemeentehuis.quote:Op donderdag 19 september 2024 19:05 schreef Hupje het volgende:
@:Ynske dat is balen. Ik heb met J ook een keer nieuwe foto's moeten laten maken. Mocht gelukkig wel daarna nog terugkomen op het gemeentehuis en kreeg het geld terug van de afgekeurde foto's.
Over 3 jaar woon jij elders hoop ik. Of gaat de meneer verhuizen?quote:Op donderdag 19 september 2024 19:50 schreef Mushanga71 het volgende:
Sinds gister staat mijn schuttingMoet nog afgewerkt worden, maar boeie.
Overweeg ik wel om storm ankers te (laten) plaatsen omdat mijn buren nog steeds geen schutting hebben, de zuidwesten wind dus altijd pal op mijnes staat en ik geen zin heb om over 3 jaar weer een zwabberschutting te hebben![]()
Door die scheve schutting is een struikplant scheef gaan groeien. Had ik een paar keer aan de timmerman gevraagd om erachter een gat te maken zodat ik dat ding tegen een dikke stok kon vast tiewrappen, maar dat snapte ie nietToen was ik zo pissed off dat ik het zelf maar heb gedaan met zo'n gatendraaiding. Gevolg: ontvelde duimen
![]()
Nu kan ik ook eindelijk een paarse toscaanse jasmijn gaan planten
De bedoeling is dat hij gaat verkassenquote:Op donderdag 19 september 2024 20:28 schreef amaranta het volgende:
[..]
Over 3 jaar woon jij elders hoop ik. Of gaat de meneer verhuizen?
Dan snap ik jequote:Op donderdag 19 september 2024 21:09 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
De bedoeling is dat hij gaat verkassendus de schutting moet nu écht blijven staan
Wij hebben witte Toscaanse jasmijn sinds dit jaar weer omdat we hem zo misten uit onze vorige tuinquote:Op donderdag 19 september 2024 19:50 schreef Mushanga71 het volgende:
Sinds gister staat mijn schuttingMoet nog afgewerkt worden, maar boeie.
Overweeg ik wel om storm ankers te (laten) plaatsen omdat mijn buren nog steeds geen schutting hebben, de zuidwesten wind dus altijd pal op mijnes staat en ik geen zin heb om over 3 jaar weer een zwabberschutting te hebben![]()
Door die scheve schutting is een struikplant scheef gaan groeien. Had ik een paar keer aan de timmerman gevraagd om erachter een gat te maken zodat ik dat ding tegen een dikke stok kon vast tiewrappen, maar dat snapte ie nietToen was ik zo pissed off dat ik het zelf maar heb gedaan met zo'n gatendraaiding. Gevolg: ontvelde duimen
![]()
Nu kan ik ook eindelijk een paarse toscaanse jasmijn gaan planten
Was het maar zoquote:Op donderdag 19 september 2024 21:40 schreef LeSage het volgende:
[..]
Wij hebben witte Toscaanse jasmijn sinds dit jaar weer omdat we hem zo misten uit onze vorige tuin![]()
Zijn jullie al bezig met het verhuizen van de ex?
Rot zeg, dat zoiets dan nog zo lang moet durenquote:Op donderdag 19 september 2024 22:13 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Was het maar zomaar we zijn nog steeds bezig met de papierwinkel
En dan nog een huis zien te vinden... Duurt nog wel even.
Schattig hoe je zoons bij elkaar slapen
Jup maar we zien elkaar gelukkig amper en qua ruzie valt het mee dus dat scheelt weer. Leuk is anders maar we zijn de enige niet in deze situatie. Hoor wel dat gescheiden stellen noodgedwongen jaren blijven samenwonen. Hopelijk wordt dat me bespaartquote:Op donderdag 19 september 2024 22:39 schreef LeSage het volgende:
[..]
Rot zeg, dat zoiets dan nog zo lang moet duren![]()
Leven jullie dan nog wel in 1 huis nu?
Het kan ook nog zo gaan: mijn tante en oom gingen uit elkaar toen mijn tante vreemd was gegaan en zwanger was van een ander. Ze hadden zelf al twee kinderen en weigerden allebei om het huis uit te gaan, want geen van beiden wilden weg bij hun kinderen. Vervolgens kwamen ze in een patstelling en hebben zeker 10 jaar samengewoond in huis terwijl ze uit elkaar waren. Kind was geboren, andere man was al direct uit beeld na de geboorte. Maar mijn oom kwam altijd alleen met zijn twee kinderen naar familiebijeenkomsten. Mijn tante en haar kind zagen wij nooit. En na 10 jaar besloten ze dat het eigenlijk wel een rare situatie was en dat ze dan maar weer net zo goed weer gewoon officieel weer samen konden zijn. Ik kreeg er ineens een nichtje bij en zag mijn tante ook weer. Deze maand vieren ze dat ze 50 jaar getrouwd zijn. Die tien jaar uit elkaar hebben ze er maar gewoon bij geteld.quote:Op vrijdag 20 september 2024 06:36 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Jup maar we zien elkaar gelukkig amper en qua ruzie valt het mee dus dat scheelt weer. Leuk is anders maar we zijn de enige niet in deze situatie. Hoor wel dat gescheiden stellen noodgedwongen jaren blijven samenwonen. Hopelijk wordt dat me bespaart
En weer was ik om 5.30 wakker. Wel handig, straks met de wintertijd![]()
En jouw nicht draagt de toepasselijke naam Destiny?quote:Op vrijdag 20 september 2024 06:52 schreef livelink het volgende:
[..]
Het kan ook nog zo gaan: mijn tante en oom gingen uit elkaar toen mijn tante vreemd was gegaan en zwanger was van een ander. Ze hadden zelf al twee kinderen en weigerden allebei om het huis uit te gaan, want geen van beiden wilden weg bij hun kinderen. Vervolgens kwamen ze in een patstelling en hebben zeker 10 jaar samengewoond in huis terwijl ze uit elkaar waren. Kind was geboren, andere man was al direct uit beeld na de geboorte. Maar mijn oom kwam altijd alleen met zijn twee kinderen naar familiebijeenkomsten. Mijn tante en haar kind zagen wij nooit. En na 10 jaar besloten ze dat het eigenlijk wel een rare situatie was en dat ze dan maar weer net zo goed weer gewoon officieel weer samen konden zijn. Ik kreeg er ineens een nichtje bij en zag mijn tante ook weer. Deze maand vieren ze dat ze 50 jaar getrouwd zijn. Die tien jaar uit elkaar hebben ze er maar gewoon bij geteld.
Voor die kinderen was het natuurlijk heel raar. Want de oudste twee waren zo jong dat zij het gewoon als hun jongere zusje zagen. En dat meisje zelf heeft nooit een andere vader gekend, maar toch mocht zij niet mee naar familie. Toen wij haar na 10 jaar zagen was het heel ongemakkelijk. Ik heb haar nooit echt leren kennen, maar nadat ze weer bij elkaar waren is het meisje ook alsnog gedoopt en zijn mijn ouders peetoom en peettante geworden en mijn ouders zien haar wel regelmatig.quote:Op vrijdag 20 september 2024 07:05 schreef amaranta het volgende:
[..]
En jouw nicht draagt de toepasselijke naam Destiny?
Whaaa, zo kan het ook ja, al kunnen hier geen kindjes meer bijkomenquote:Op vrijdag 20 september 2024 06:52 schreef livelink het volgende:
[..]
Het kan ook nog zo gaan: mijn tante en oom gingen uit elkaar toen mijn tante vreemd was gegaan en zwanger was van een ander. Ze hadden zelf al twee kinderen en weigerden allebei om het huis uit te gaan, want geen van beiden wilden weg bij hun kinderen. Vervolgens kwamen ze in een patstelling en hebben zeker 10 jaar samengewoond in huis terwijl ze uit elkaar waren. Kind was geboren, andere man was al direct uit beeld na de geboorte. Maar mijn oom kwam altijd alleen met zijn twee kinderen naar familiebijeenkomsten. Mijn tante en haar kind zagen wij nooit. En na 10 jaar besloten ze dat het eigenlijk wel een rare situatie was en dat ze dan maar weer net zo goed weer gewoon officieel weer samen konden zijn. Ik kreeg er ineens een nichtje bij en zag mijn tante ook weer. Deze maand vieren ze dat ze 50 jaar getrouwd zijn. Die tien jaar uit elkaar hebben ze er maar gewoon bij geteld.
Dikke knuffelquote:Op vrijdag 20 september 2024 07:24 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Whaaa, zo kan het ook ja, al kunnen hier geen kindjes meer bijkomen![]()
Wel sneu voor het kind want zij zal zich de eerste 10 jaar niet echt gewenst hebben gevoeld![]()
Nee, we staan beide achter de beslissing en hij gaat ook het huis uit. We zijn al eerder uit elkaar geweest en nu is het écht klaar.
Wauw, wat een verhaal!quote:Op vrijdag 20 september 2024 06:52 schreef livelink het volgende:
[..]
Dan hoop ik met je mee dat het niet lang meer hoeft te duren. Wel fijn dat er geen ruzie is!quote:Op vrijdag 20 september 2024 06:36 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Jup maar we zien elkaar gelukkig amper en qua ruzie valt het mee dus dat scheelt weer. Leuk is anders maar we zijn de enige niet in deze situatie. Hoor wel dat gescheiden stellen noodgedwongen jaren blijven samenwonen. Hopelijk wordt dat me bespaart
En weer was ik om 5.30 wakker. Wel handig, straks met de wintertijd![]()
Wow, wat een bizar verhaalquote:Op vrijdag 20 september 2024 06:52 schreef livelink het volgende:
[..]
Maar heeft je oom wel altijd gezorgd voor het jongste kindje of heeft hij zich daar volledig van gedistantieerd en ook pas na 10 jaar mee bemoeid? Maakt niet uit natuurlijk, maar dat vraag is me dan afquote:Op vrijdag 20 september 2024 06:52 schreef livelink het volgende:
[..]
Hij is altijd voor haar haar vader geweest en heeft volledig voor haar gezorgd. Alleen naar zijn eigen familie hield hij het gescheiden.quote:Op vrijdag 20 september 2024 07:47 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Maar heeft je oom wel altijd gezorgd voor het jongste kindje of heeft hij zich daar volledig van gedistantieerd en ook pas na 10 jaar mee bemoeid? Maakt niet uit natuurlijk, maar dat vraag is me dan af![]()
Hopelijk gaat het bij jullie sneller mush!
Wat bijzonder, lijkt me voor die kinderen ook lastig. Waarom er twee altijd wel leuk naar feestjes mogen en de ander nooit mee mag, of in ieder geval alleen met mama mee naar feestjes mag naar moeders kant van de familiequote:Op vrijdag 20 september 2024 07:49 schreef livelink het volgende:
[..]
Hij is altijd voor haar haar vader geweest en heeft volledig voor haar gezorgd. Alleen naar zijn eigen familie hield hij het gescheiden.
Daar wordt vast wel mee geholpen hoor, een eerste keer opzadelen. Moet goed gebeuren. Ik kan het wel uitleggen maar zien is beterquote:Op vrijdag 20 september 2024 08:42 schreef Quoi het volgende:
Help, vanmiddag de eerste paardrijles van M. Kans is aanwezig dat de pony/het paard nog moet worden opgezadeld. Ik vind paarden best spengend
Boh😖. Je zou xt luis protect kunnen gebruiken, om te voorkomen dat er luizen komen. Had dat voor zoon ook, toen er luizen in de groep waren. Met lang haar wel wat lastig, maar voorkomen en zoquote:Op vrijdag 20 september 2024 08:51 schreef TolstoiFan het volgende:
Wat leuk @:Quoi, dat M op paardrijles gaat. Paarden zijn prachtig om te zien, maar ik vind ze ook wel spannend.
Bij Simons klas zijn er luizen geconstateerd. Vanochtend Simon gecheckt, lijkt luisvrij te zijn, maar vind dit wel een beetje akelig. Vandaag wordt de hele klas gecontroleerd en dat gaat 2-wekelijks door tot alle luizen weer weg zijn.
Ik krijg al jeuk bij de gedachte aan luizen.
Ik ga even kijken naar dat middel. Gelukkig heeft Simon kort haar, ook net naar de kapper geweest.quote:Op vrijdag 20 september 2024 08:55 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Boh😖. Je zou xt luis protect kunnen gebruiken, om te voorkomen dat er luizen komen. Had dat voor zoon ook, toen er luizen in de groep waren. Met lang haar wel wat lastig, maar voorkomen en zo![]()
Sterkte ermee!
Dat scheelt echt veel hoor, kort haar en dan is dat spul prima te gebruikenquote:Op vrijdag 20 september 2024 08:59 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]
Ik ga even kijken naar dat middel. Gelukkig heeft Simon kort haar, ook net naar de kapper geweest.
Ga er wel vanuit ja, maar ben toch ook maar YouTube'jes aan het kijken over opzadelen. Hij zadelt zijn moeder er maar weer mooi mee opquote:Op vrijdag 20 september 2024 08:48 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Daar wordt vast wel mee geholpen hoor, een eerste keer opzadelen. Moet goed gebeuren. Ik kan het wel uitleggen maar zien is beter![]()
Succes iig!
quote:Op vrijdag 20 september 2024 09:05 schreef Quoi het volgende:
[..]
Ga er wel vanuit ja, maar ben toch ook maar YouTube'jes aan het kijken over opzadelen. Hij zadelt zijn moeder er maar weer mooi mee op![]()
Hier ook, zoon gelukkig luisvrij, komt hij gister, allemaal zware puntjes op hoofdhuid, schrok me rot...quote:Op vrijdag 20 september 2024 08:51 schreef TolstoiFan het volgende:
Wat leuk @:Quoi, dat M op paardrijles gaat. Paarden zijn prachtig om te zien, maar ik vind ze ook wel spannend.
Bij Simons klas zijn er luizen geconstateerd. Vanochtend Simon gecheckt, lijkt luisvrij te zijn, maar vind dit wel een beetje akelig. Vandaag wordt de hele klas gecontroleerd en dat gaat 2-wekelijks door tot alle luizen weer weg zijn.
Hier alleen maar meiden met heel dik lang haar en luizen zijn hier echt een nachtmerrie. En ik weet het, want ik had het voor de zomer zelf ookquote:Op vrijdag 20 september 2024 08:59 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]
Ik ga even kijken naar dat middel. Gelukkig heeft Simon kort haar, ook net naar de kapper geweest.
Mijn dochter heeft jaren gereden en ik heb nog nooit een paard opgezadeld. En ja, de ouders moesten dit doen.quote:Op vrijdag 20 september 2024 08:42 schreef Quoi het volgende:
Help, vanmiddag de eerste paardrijles van M. Kans is aanwezig dat de pony/het paard nog moet worden opgezadeld. Ik vind paarden best spengend
Welcome to my teacher life. Ik heb vorig schooljaar bijna het hele schooljaar 2 wekelijkse controles gehad. Er was altijd wel luis of neet.quote:Op vrijdag 20 september 2024 08:51 schreef TolstoiFan het volgende:
quote:Op vrijdag 20 september 2024 12:06 schreef amaranta het volgende:
[..]
Mijn dochter heeft jaren gereden en ik heb nog nooit een paard opgezadeld. En ja, de ouders moesten dit doen.
Ik heb gewoon verteld dat ik bang was. Dus ik vroeg altijd iemand die op stal was. Is altijd goed gegaan.
Jaaaaaa, klopt! Maar Simon wel echt never nooit niet gel of wat dan ook in zijn haar, want dat vindt hij viesquote:Op vrijdag 20 september 2024 10:35 schreef exode het volgende:
Lekker gel in zijn haren doen, hebben luizen een hekel aan. Bij B in de klas zijn vaak genoeg luizen geweest, maar hij slaat ze altijd over. Ze houden van schoon haar, geen gel plak haar.
Herkenbaarquote:Op vrijdag 20 september 2024 11:49 schreef FlyingFish het volgende:
Ik heb de regel dat ze geen joggingsbroeken aan mogen naar school, anders zouden ze daarin wonen.
B ook niet op die leeftijd, de luizen waren de key zeg maar. Die wil hij echt niet.quote:Op vrijdag 20 september 2024 13:28 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]
Jaaaaaa, klopt! Maar Simon wel echt never nooit niet gel of wat dan ook in zijn haar, want dat vindt hij vies![]()
Goh, dat zou ook bij mijn zoon kunnen staanquote:Op vrijdag 20 september 2024 16:11 schreef Troel het volgende:
In het jaarboek staat bij mijn oudste "ja, die met de joggingbroek en dat lange haar"
En ik moet zeggen dat ik inmiddels ook redelijk om ben, sinds ze voor volwassenen ook gewoon nette joggingbroeken hebben
Als je nog een week wacht is het Elle Shopping Event met 20% korting op alles bij Zalando (en een hoop andere winkels). Dat is het moment (naast de XXL tweedehands kinderkledingbeurs) dat ik altijd voor de kinderen de hele herfst- en wintergarderobe aanschaf.quote:Op vrijdag 20 september 2024 12:31 schreef exode het volgende:
Hij is van plan Zalando weer af te speuren vanmiddag, prima, hij heeft namelijk niets voor de herfst of de winter meer door die groeispurts van hem.
Ik heb recent deze gekocht, die zit heeeeeerlijk:quote:Op zaterdag 21 september 2024 09:05 schreef Bami het volgende:
Ja ik zoek dus nog steeds die perfecte nette joggingbroek. Hij moet zakken hebben, lang genoeg zijn en elastiek hebben dat strak genoeg is om niet af te zakken maar niet zo strak dat ik er buikpijn van krijg. Heb hem nog niet gevonden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |